A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Nekem is 4F volt nemrég, szintén 3.0 Tdi quattro tiptronic, csak 2004-es (még gyárilag DPF nélküli), zseniális autó, picivel több, mint 80e km-t használtam (300e km után került hozzám, lényegében hibátlan állapotban), volt egy-két érdekesség, de nagyon durva hibák nem jöttek elő. Az előző tulajnak a vezérlésben cseréltek feszítő(ke?)t, azzal utána nem volt semmi gond (a vezérlés cserét sokszor olvasni-hallani, de simán lehet, hogy valóban túloznak vele, a tiptronic ebben viszont tartós darab, a 4G-nél is így gondolják). A környéken hirdették meg aznap vagy előző nap, elmentem megnézni, hogy legyen legalább összehasonlítási alapom, de annyira egyben volt, hogy aznap el is hoztam. Időnként nem volt olcsó egy-egy hiba, de amikor meghirdettem, az első ember, aki megnézte, rögtön meg is vette. Valamennyire visszasírom, de féltem, hogy 400e km felett mennyire akarnák majd megvenni, illetve a korából fakadóan is jelentkeztek már hibák. Ennek ellenére újra kacsintgatok velük.
Nekem A6 van, igaz, nem 4G, hanem 4F (2010, 3.0 tdi, tiptronic, quattro). Valamiben az egyik jobb, valamiben a másik. Az újabbnál módosítottak az egyik láncfeszítőn, így kevésbé hajlamos csörögni. Ezzel a vezérlés dologgal egyébként szerintem csak egymást hülyítik a tulajok, mert iszonyatosan lefingott, 6-700 ezret futott darabok mennek gyári vezérléssel, szakadtal vagy átugrottal pedig csak elvétve találkozni. A cseréhez nem muszáj kivenni a motort, legalábbis a 4F-nél. Láncszett valami 300 ezer környéke, plusz tömítések, ez-az-amaz. Itt sem az anyag a sok, hanem a lehúzás, mint ezeknél az autóknál általában.
A 4f-ben lévő tiptronic váltó sokkal stabilabb, mint a 4g-ben lévő S-tronic (dupla kuplung). Eléggé limiten van, mert a hivatalos méretezési nyomatéka 500 Nm, ezt pedig tudja a motor is. Ebből nem nehéz kikövetkeztetni, hogy DPF off, EGR off, akkor már egy kis csipsz, és lehet is törni benne a lamellatartó kosarat.
A másik gyíkjuk, mint mindig, a nem megfelelő használat (városi gyilkolászás, állórajtok, oviüzem), millió km és hanyag tulajok.
Én a sajátommal már hatvanezret mentem, és az ég világon semmi baja nincsen. EGR, DPF, váltó, motor, futómű; minden gyári és tökéletesen működik. A nagy titok az volt, hogy fél év keresgélés után vettem egy megkímélt darabot bőven a kínálat tetejéből, amit arra használok, amire kitalálták: megyek vele az autópályán; erre való, pazar utazóautó.
Mit vársz egy auditól? A tulajok boldogok mint az állat, amikor 5 kiló alatt van egy számla, és boldogan újságolják, h szintre semmi költség nincs az autóikon.
Gondolkodtam ilyen A6-osban, de elég sok szériahibájuk van.
A V6-os TDI-knél egy idő után kell vezérlést cserélni, ami láncos, ráadásul a motor hátsó részén található, ezért ideális esetben ki kell szerelni a motort a munkához (munkadíj és alapanyag is elég húzós), emellett ezek a motorok szeretik szivárogtatni a hűtővizet, a 2015-ös facelift után pedig egy környezetvédelmi megfelelés miatt alap esetben károsan alacsony olajnyomással működnek, emiatt szoftveresen módosítani kell vagy rosszabb esetben motor felújítás, esetleg csere. A DSG/S-tronic pedig nagyon érzékeny jószág, elég sokat kell javítani, ismerősöm váltófelújítása pl. 1,4 millió volt (mondjuk ennél drágábbról nem tudom hallottam-e). Tiptronic váltó is járt még ehhez a szériához, ami állítólag megbízhatóbb, de csak a dupla turbós változatok mellé adták.
Egy Bosch szerviz tulaját kérdeztem ennek kapcsán, hogy van-e valami jóféle konstrukció, az volt a válaszsa, hogy "minél újabb, annál szarabb..."
Teljes összeomlásban van a kínai nők gyerekvállalási kedve, már csak 1 gyerek jut 1 nőre, amikor a népességszám fenntartásához 2,1 kéne. Emiatt a jövőben az eddig vártnál jobban és gyorsabban zuhanhat a kínai populáció, 2100-ra akár 500 millióra (!) eshet a mai 1400 millióról, ami példátlan demográfiai összeomlás, alig kezelhetőnek tűnő gazdasági problémákat fog okozni.
És a fő ok a 40 évvel ezelőtti kommunista állami szabályozás, az 1 gyerek modell bevezetése, ami egy utólag tévesnek bizonyult matematikai modellen alapult, amit egy Moszkvában végzett rakétatudós dolgozott ki, a várható jövőbeli demográfiára vitte át a rakétaröppálya-számításban használt kalkulációkat - akkor még attól rettegtek, hogy ha marad az akkori 3-as fertilitás, akkor 4-5 millliárdra nőhet a kínai népesség. Ezért akár erőszakkal avatkoztak be a családtervezésbe, kötelező sterilizációval és erőszakos abortusszal.
Csakhogy a modellben nem számoltak több társadalmi és gazdasági változással, az emberek változó viselkedésével, az urbanizációval és azzal, hogy a tanult, jobb módban élő városi nők eleve, minden beavatkozás nélkül is sokkal kevesebb (vagy semennyi) gyereket akarnak mindenhol, mint a tanulatlan falusiak, azaz túlkorlátozták a gyerekvállalást, ami a fejlődéssel magától is csökkent volna - és ennek itt vannak és lesznek a borzasztó következményei.
A legjobb, ha az állam egyáltalán nem szól bele olyan magánügybe, mint a gyerekvállalás. A fejlett gazdaságok, a liberális demokráciák is küzdenek demográfiai problémákkal, de messze nem ilyen nagyokkal és technológiai fejlődéssel és szabályozott bevándorlással meg tudjak azokat oldani, éppen elég vonzó helyek ehhez. A kommunista diktatúra a könyörtelen beavatozással a polgárok magánéletébe elmérnökösködte a jövőt. A diktatúra nem csupán embertelen rendszer, de gazdasági zsákutca is, mert a tervutasítással felülről próbálja irányítani az egyént, kioltja az egyéni érdekeket és elveszi az egyén szabadságát a jövője alakításában.
A merev központi állami tervek mindig elbuknak, mert a valóság bonyolultabb annál, hogy előre modellezni lehessen, mindig beüt a váratlan, az előre nem látható - amihez a szabad társadalmak, ahol béken van hagyva az egyén, és jól tud artikulálódni a sok-sok egyéni érdek, folyamatos adaptációval alkalmazkodni tudnak."
Csak hogy megnyugtassalak egy nsx-be a blokk 52e euró plus a két hengerfej 20e/db unix oldalán viszont már csak 7millió a blokk. Az elektromotor ház 5160 a rotor 3371 euro.
Ezt nem tudom össze rakni fejben
Ezek most "beszerzési árak", vagy mik? VAgy, hogy talán így áll össze az ára? . Azt nem értem miért kerülne egy BLOKK egy AUDIBA 10Millába, aztán külön számolva a vezérműtengely meg a főtengely... Kicsit fura. Értem én a terminológiát, hogy nyilván azé olcsóbb (kéne legyen) a villany, mert kevesebb az alkatrész... Vagy nem is tudom, mi itt a lényeg....
Nagy vagy, köszi! Ahogy nézem ez az R verzió vadiúj, sokkal hangsúlyosabb a konkáv dizájn meg a küllők dőlése, viszont azt továbbra sem értem, hogy hogyan került fel a GR86-ra ha csak 5x114-es verzióban van. :-)
Ránézésre R35 GTR gyári felni, de az csak 5x114-ben volt, a GR86/BRZ viszont 5x100-as! Nem tudja valaki milyen felni lehet ez? Köszcsi! (A Kuhl Racing honlapján nincs info).
"Magyarországon európai értelemben a társadalom 75%-a (!) szegény - hiszen havi 1000 euró alatti jövedelem az a nyomor szintje az EU-ban, ahol a tisztes fizetések nem magasan kvalifikált munkakörben is 2-3000 euró körül vannak, akár egy sima összeszerelőüzemben. Ez a legfőbb probléma. És amíg ez a költségvetésből való lopásra épülő autokrácia marad, nincs is esély javulásra."
Heti Meteor az első magyar podcast-ek egyike. Készítik Fejes "FB2" Balázs és Schaffer "angelday" József.
A műsor 2024 februárban 9 év kihagyás után hirtelen újra feltámadt.
Inkább valami szilikon tömítőszalagot javasolnék. Strapabíróbb. Többféle vastagságban és profil variációban kapható. Jobban bírja a strapát mint a szivacs.
A kedves szomszéd fejét kell beleb@szni a rácsba, ha a szép szó ellenére is ugyanúgy csapkodja! Az olcsóbb, nem kell elmenni és megvenni a Praktikerben!
Szerintetek ez megfelelő megoldás lehet, ha fel akarom ragasztani a folyosón lévő vagyonvédelmi rács ajtajára, hogyha a kedves szomszédok bebasszák kora reggel a rácsot, akkor ne zengjen az egész lépcsőház?