HONDA fórum
2024. május 19. vasárnap, 08:43,  Ivó, Milán Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
SPORT (kivéve foci) és egyéb szabadidős tevékenységek

#1392 bejemves 0  2019. március 30. 08:54:23 re: #1388 (Sermi 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Van most is jó ajánlat: London Road Apex-szel, Avid mechanikus tárcsafékkel 500 GPB...



#1388 Sermi 0  2019. március 29. 14:20:49 re: #1386 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egyik srácnak akit fórumról ismerek Force szett van az outiján és azt hallottam tőle hogy az első váltójának jobb a kialakítása, mert amikor vált a két tányér között akkor valahogy oldalra is fordul a kanál és így nem kell soha trimmelnie. Nekem még az Ultegrán is kell néha bár legalább ezen jól működik (az előző 5700-as 105-ösön annyira nem volt jó a trimmelés).

Nyilván neked ez az 1*11-es rendszer miatt nem jön elő csak érdekességképp írtam.

Amúgy tavaly a PlanetX oldalát is bőszen nézegettem, vannak elég jó ajánlataik. [SMIL:/smile1.gif]
2019. március 30. 08:54:23: megválaszolva bejemves 0  által, → #1392 


2019. március 29. 14:21: Szerkesztve Sermi 0  által, megtekintés

#1386 bejemves 0  2019. március 28. 19:43:40 re: #1384 (Sermi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én általában véve inkább Shimano párti vagyok, de ez a bringa most így sikerült, és így volt nagyon jó az ár/érték aránya.
Most egyelőre különösebb baja nincs semminek (ilyen faszántosan működő bringám talán még nem is volt soha), úgyhogy marad minden.
2019. március 29. 14:20:49: megválaszolva Sermi 0  által, → #1388 

#1384 Sermi 0  2019. március 28. 16:10:18 re: #1382 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egyszer ki kéne próbálnom milyen, főleg ez a double tap megoldás érdekelne.
Nálam most a jelenleg futó R8000-es Ultegra szett van, eddig baromira tetszik. A váltó nagyon gyorsan pakolgat terhelés alatt is, a fék baromi jól adagolható meg amit még próbáltam az hogy a hajtókaron rugóztam 90 kilóval. Meg se nyikkant. Szerintem az előző FSA Gossamerem már meghajlott volna ettől. [SMIL:/smile2.gif]
2019. március 28. 19:43:40: megválaszolva bejemves 0  által, → #1386 

#1383 bejemves 0  2019. március 28. 16:03:32 re: #1382 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Még egy dolog eszembe jutott, de nem enged valamiért szerkeszteni: ha gyakran pakolod ki-be a kerekeket, akkor a Sramnál a cage lock egy kurva jó dolog.

#1382 bejemves 0  2019. március 28. 15:58:50 re: #1381 (Sermi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nehéz lesz objektív választ adnom.

Ezen a bringán alapjában véve szeretem ezt a szettet. A double tap egy igen príma megoldás, a váltás pontos, feszes, a shimanotól "porcogósabb".

Az enduro bringámon korábban Sram GX hátsó volt (újonnan vettem), ami pár hónap múlva használhatatlanra kopott (kikotyogósodott), ami sajnos a Sram montis vonalásra általában jellemző. Ez után áttértem XT-re, ami sokkal halkabb, lágyabb, és remélhetőleg tartósabb is lesz. Annyi szól még az XT mellett, hogy míg a sramnál lefele csak egyesével lehet váltogatni (felfele pedig négyet), addig az XT felfele hármat, lefele viszont kettőt tud pakolni.

Azért nehéz a két vonal között párhuzamot vonni, mert Shmanonál az XT csak árban van a GX szintjén, minőségben viszont szerintem bőven fölötte van. A következő Sram már az X sorozat valamelyik tagja, de az meg árban a sokszorosa az XT-nek.

Az országú vonalat nézve mind minőségben, illetve - tudtommal - árban is párban lépegetünk (Apex - Tiagra, Rival - 105, Force - Ultegra, Red - Durace), így csak remélni tudom, hogy itt a hátsó váltó azért tartósabb lesz. Már ránézésre is sokkal igényesebb az egész, mint a GX volt.
2019. március 28. 16:10:18: megválaszolva Sermi 0  által, → #1384 
2019. március 28. 16:03:32: megválaszolva bejemves 0  által, → #1383 


2019. március 28. 16:00: Szerkesztve bejemves 0  által, megtekintés

#1381 Sermi 0  2019. március 28. 15:30:50 re: #1380 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Milyen a Force szett? SRAMmal nincs semmi tapasztalatom de mikor tavaly bringát kerestem a Rose-nál ugyanannyiért mint az Ultegrás lett volna Force szettes, tárcsás gép.
2019. március 28. 15:58:50: megválaszolva bejemves 0  által, → #1382 

#1380 bejemves 0  2019. március 28. 14:50:16 re: #1379 (Sermi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Maga a vázszett egy Planet X Full Monty. Nem egy nagy durr, de nem vagyok márkabuzi, felőlem aztán bármit ráírhatnak, ha jó.
A szett egy része egy Pinnacle Arkose 5-ról származik.

Nagyjából: Sram Force 1×11 szett és fékek, centerline tárcsák, sram x1 1000 hajtókar, alexrims volar felnik, noname agyak (viszont zárt csapágyasak, hátul alu kazetta és jó sokat reteszel, szóval valami normálisabb szett), Token karbon nyeregcső, wtb nano gumik.

A komplett bringa 280 volt, eléggé újszerű állapotban minden, de azért vettem még rá ezt-azt: Ergon SMC4 Comp nyereg, Ritchey Evomax kormány, Sram red bandázs, Answer 100 mm-es stucni, Sram Red 22 lánc, csájna 38t-s narrow wide első tányér, Sram PG1170 11-36 sor, continental speedride gumik.
Ez utóbbiak már inkább a személyreszabás részét képezik (kivéve a lánc és a sor, ezekre már ráfért a csere).

Egyébként imádom, nagyon feszes, kényelmes és hatékony kis gép.
2019. március 28. 15:30:50: megválaszolva Sermi 0  által, → #1381 

#1379 Sermi 0  2019. március 28. 12:46:08 re: #1378 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Utolsó bekezdésed maximálisan ajánlom Bazsynak. Idősebb korban kezdésnek mindneképp egy comfort (endurance) outi lenne a legjobb. Azoknak legalább magasabb a homlokcsöve, magsabbra kerül így a kormány is. Sokszor szélesebb gumit is (28 mm) kapnak. Kezdőknek ideálisabb választás mindenképp.

Amúgy fasza az a PlanetX gép, mennyibe volt és melyik típus ez?
2019. március 28. 14:50:16: megválaszolva bejemves 0  által, → #1380 


2019. március 28. 12:47: Szerkesztve Sermi 0  által, megtekintés

#1378 bejemves 0  2019. március 28. 12:28:59 re: #1373 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Ez a versenyzésre, illetve a versenyzésre szánt országútikra, és inkább a 40 után kezdőkre igaz, bár ez utóbbi adat azért egyénenként változgat.

Az alapja az, hogy ha időben (fiatalon) elkezdesz oútival versenyezni, akkor a tested ehhez idomul. 30 után a tesztoszteronszint termelés már leszállóágba kerül, az idő múlásával egyre nehezebb izomzatot építeni, átalakítani, ami ugyan úgy igaz az izületekre is.

Egy komfort országútira szerintem bármikor rá lehet ülni, meg egy gravelre is. Az elején kényelmetlen lesz lent fogni, de nem annyira gáz, mint egy vérbeli versenygép, hozzá lehet szokni.
2019. március 28. 12:46:08: megválaszolva Sermi 0  által, → #1379 

#1377 KawaBazsy 0  2019. március 28. 11:43:53 re: #1376 (Sermi 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez yo, thx!

szerk: Vazz, csak pont egyetem van.. pekk.

2019. március 28. 11:44: Szerkesztve KawaBazsy 0  által, megtekintés

#1376 Sermi 0  2019. március 28. 11:40:11 re: #1375 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Jó hogy mondod most ez ugrott be amire érdemes lenne kinézned: Mozgásvilág Tesztnap

Itt ki tudnál próbálni pár koskormányos gépet, lesznek drágábbak is kint. [SMIL:/smile5.gif]
2019. március 28. 11:43:53: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1377 

#1375 KawaBazsy 0  2019. március 28. 10:45:37 re: #1374 (Sermi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Anno Pesten a Csiki-Begénél (már megszűnt) lehetett drágább KTM cangákat kölcsönözni, tök jó lehetőség volt próbának. Nem tom, h ilyen speckóbb, drága cangákat tartanak e manapság a kölcsönzők..
2019. március 28. 11:40:11: megválaszolva Sermi 0  által, → #1376 

#1374 Sermi 0  2019. március 28. 10:21:54 re: #1373 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
30 évesen kezdtem el koskormányozni ami 4 éve volt. Amikor egyenes kormányt kell fognom az már rendesen fáj. [SMIL:/smile2.gif]
Ja és baromi kötöttek az izmaim.

Egyszerű a képlet: megfelelő méretű koskormányos gépet kell venni és jól beállítani. Ez a kulcsa az egésznek. Csak sajnos a hozzá nem értőkre sokszor rábeszélnek tök szar vázméretű bringákat. [SMIL:/smile9.gif]

Az mondjuk igaz hogy szokni kell majd a testtartást meg picit hozzáerősődni.
2019. március 28. 10:45:37: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1375 


2019. március 28. 10:23: Szerkesztve Sermi 0  által, megtekintés

#1373 KawaBazsy 0  2019. március 28. 10:11:58 re: #1364 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ránézve a koskormányra azt olvastam, hogy nem ajánlják késői (30-as, 40-es) újrakezdőknek, ill. kevésbé hajlékony embereknek (mindkettő jellemző rám). Monnyuk a puding próbája az evés lenne..
2019. március 28. 12:28:59: megválaszolva bejemves 0  által, → #1378 
2019. március 28. 10:21:54: megválaszolva Sermi 0  által, → #1374 

#1366 KawaBazsy 0  2019. március 27. 10:34:10 re: #1365 (laspring + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Ez nem occsó, 7 számjegyű pénzért már villany rásegítést is várnék. :-)

#1365 laspring +  2019. március 27. 10:11:44 re: #1363 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
voálá

(nehogy azt hidd hogy az agyváltónak nincsenek meg a saját nyűgjei)
2019. március 27. 10:34:10: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1366 


2019. március 27. 10:12: Szerkesztve laspring +  által, megtekintés

#1364 bejemves 0  2019. március 27. 10:10:09 re: #1363 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt


Egy Cube Hyde-ot meg lehet próbálni koskormánnyal, nem tudom a geometria mennyire adja ki. Raksz rá valami keskenyebb gravel gumit (pl. Conti Speedride, Schwalbe G-one), és akkor lesz egy láncmentes, agyváltós graveled, ami jó aszfalton is, meg offroad is.
2019. március 28. 10:11:58: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1373 

#1363 KawaBazsy 0  2019. március 27. 08:53:59 re: #1360 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Amikor pár éve újrakezdtem a cangázást, azért vettem cross trekkinget, mert még nem tudtam, hogy terepen, vagy országúton akarok inkább tekerni. Végül az utóbbi győzött, ennek megfelelően fel is szereltem a cangát túrázásra. Outit nem vennék, mert azok túlzottan célszerszámok számomra, s az utak is szarok ahhoz a futóműhöz.. viszont ez a Gravel egyre jobban tetszik, mer kb azt tudja, amire nekem kell (főleg országút, de nem gond, ha kicsit szar úton, füvön is kell menni).
A láncot viszont továbbra sem szeretem (koszolódik, állítgatni kell, tököm), úgyhogy majd akkor veszek cangát megint, ha elterjed a kardánhajtás, s az agyváltó. :-)
2019. március 27. 10:11:44: megválaszolva laspring +  által, → #1365 
2019. március 27. 10:10:09: megválaszolva bejemves 0  által, → #1364 

#1362 bejemves 0  2019. március 26. 20:07:31 re: #1359 (laspring + )  ←  ‹›  0 | rejt
Az észrevétel jogos. ...de ha az árat nem számítjuk :D . Na meg Niner, ismerve a márka árazását ez a bringa lesz vagy 3 millió forint, ha nem több.

Egyébként igazad van, nem oútiról jöttem. Volt már ezer féle bringám, jelenleg ez a gravel van meg egy Giant Reign, és a Reign volt előbb :) . Valószínűleg ezért van más elvárásom akkor, amikor a "komfort", mint fogalom, szóba kerül.

#1360 KawaBazsy 0  2019. március 26. 17:32:29 re: #1355 (laspring + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszi, az télleg jó dolog, ha tud az ember fogást váltani a kormányon. Monnyuk nekem az egyenes is túl lent van, vettem állítható stucnit, de legmagasabbra állítva is megfájdul a hátam 50 km után.
2019. március 27. 08:53:59: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1363 

#1359 laspring +  2019. március 26. 15:32:05 re: #1357 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Amit lentebb linkeltél azt a bringát úgy kell elképzelni mint egy Bugatti Veyron-t: Jó hogy van, tök nagy élmény menni egy ilyennel, de soha nem lesz se neked, se nekem és az országban sem lesz kapható egyik boltban sem, mert az ára miatt soha nem lesz rá kereslet!
Csak az első teleszkópja drágább mint Te vagy az én komplett bringánk.
Teleszkóp, rugóstag, fully váz mindenféle csuklópontokkal és miegyébbel. Ez mind-mind büntetősúly!
Ezt úgy gazdálkodják ki, hogy minden ilyen kütyüből csúcskategória és pillekönnyű kivitelt építenek be.
De még ez sem elég, ezért a váz is a legdrágább karbonszövetből kell készüljön.
Mindezekhez pedig már járulékos a Dura Ace szett és a méregdrága karbon kerék (az hogy aero akkor is fszaság)
Ez a koncepció megfizethető alkatrészekkel értelmét veszti, mert kapsz egy 14kg-os bringát!
Igazából ez egy tanulmány, nem egy termék!
De különben is, hiába van teleszkópja meg rugós tagja, meg 50-es gumija, ha a kormány ,mindössze 42cm széles. Mtb kormányok 72-80cm szélesek.

Nekem 33mm széles cx terepgumim van és járok vele köves sziklás terepen, sokszor keveredem traktornyomos földutakra, szinte állandóan szembejön a futóhomok, avaros/apró gallyas erdei ösvény meg alap. Tudom ezek már túl vannak a gravel felhasználási körén és nem is mondom hogy nem nagy kihívás :)
Ezért vettem montit :)

Nézőpont kérdése, hogy mi a mindenes bringa, sztem Te nem országúti vonalról érkeztél gravelre :)

2019. március 26. 20:07:31: megválaszolva bejemves 0  által, → #1362 

#1358 Sermi 0  2019. március 26. 15:22:27 re: #1352 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Egy féle fogás helyett három félét tudsz a koskormányon ami jóval kényelmesebb így.

#1357 bejemves 0  2019. március 26. 15:05:38 re: #1356 (laspring + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szerintem van értelme. A gumi benne 700×50c, ami elvileg már komfortosabb, gyakorilatilag meg elmondom, hogy én mit tapasztalok: van egy alu vázas, karbon villás gravelem nekem is, jelenleg 700×42c (valóságban inkább 40), ami szintén már-már pufinak minősülhet.
DE: ezekkel a kerekkel, valamint az én 85 kilómmal tényleg maximum simára döngölt földútig lehet gondolkodni, ami ettől rosszabb minőség (nagyobb kavicsok, traktornyomos földút, esetleg apróbb sziklák), ott ez a virsli méret kínszevedés, sokszor inkább leszállok. Ha nagy a nyomás, akkor kis sebességnél is kirázza belőlem a vesekövet. Ha kicsi, akkor meg azért kell a tempót visszavenni, mert félő, hogy felütöm, pedig tudok biciklizni.

Én egy ilyen kis rugóutas, össztelós vázat közepesen puffancs gumikkal nagyon el tudok képzelni, mint valódi mindenes bringa. A gravelre szokták ezt mondani, de szerintem ez hazugság. Nyilván használhatóbb terepen, mint egy országúti, de nem sokkal jobb.

Emiatt én szeretnék 650b kerekeket a sajátomba, WTB byway gumikkal, ha belefér a vázba és a villába. Elvileg aszfalton nem igazán lasúbb, cserébe rosszabb úton már tényleg sokat jelent komfortban, de azért egy elöl-hátul telós vázat így sem tud pótolni.



(igen, ezen is platformozok :p)
2019. március 26. 15:32:05: megválaszolva laspring +  által, → #1359 

#1356 laspring +  2019. március 26. 14:34:11 re: #1354 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Érdekes :)
Aero kerék meg teleszkóp. Kúl! Sok értelme nincs, de érdekes lenne egy ilyennel menni :)
2019. március 26. 15:05:38: megválaszolva bejemves 0  által, → #1357 

#1355 laspring +  2019. március 26. 14:32:38 re: #1352 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ja látom a havas képet, összeraktam hogy neked is trekkinged van. Bocsesz :)
Én is pont olyan bringával kezdtem tekerni mint ami neked van.
De aztán vettem egy országútit. Nem volt könnyű hozzászokni (nem is vettem túl jót, de nagyobb baj hogy segítségem sem volt a beállításában), de soha többet flatbar, nekem a fejfám is koskormány legyen! Monti az kivétel, de az egy traktor!
Trekkingről országútira váltani egy komoly szintlépés. Nem könnyű lépés (van akinek az, én kva sokat szptam vele)
Az országúti haladásra, sebességre van kitalálva! Ezt szolgálja minden rajta, a testhelyzet, a kormányzás, a kerekek, a gumik.
Először egy országútit méretre kell szabni mint egy öltönyt! Ha nincs rád szabva akkor utálni fogod mint egy rossz öltönyt! Ha rád van szabva, akkor jól fogod érezni magad rajta/benne és magabiztos leszel. Imádom a testhelyzetet rajta, a sebességet, a slick gumik hangját az aszfalton. A koskormány egy szenzációs találmány, 3-4 fogást tudsz használni rajta, ami nem csak fogás variációt jelent, hanem annyi testhelyzetet is. Ezért sokkal jobb 3 órát eltölteni egy országútin, mint ugyanennyit egy trekkingen. Aztán ha országútin is szintet akarsz lépni akkor csapatban kell tekerni, mert hogy az országúti kerékpározás egy csapatsport igazából. Ráérezni a szélárnyék nyújtotta jelentős előnyre! Megtanulni és használni a kézjeleket bolyban. Váltott vezetéssel olyan sebességeket érni el amiről korábban egyedül csak álmodtál. Lánctalpazás és egyéb formációk. Oldalszére ráállni, stb

Na most a gravel az egy kényelmesebb országúti bringa, annyival megfejelve, hogy szinte bármilyen útburkolaton menni tudsz vele, a legsokoldalúbb bringa amit ismerek. Legjobb rögtön két kerékszettel venni, egyiken kicsit aszfaltosabb, másikon kicsit terepesebb gumival. Túrázni, bikepackingelni, dolgozni járni, edzeni, téli edzőbringának, cyclocross versenybe belekóstolni... szinte bármire jó! És gyors! :)
2019. március 26. 17:32:29: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1360 

#1354 bejemves 0  2019. március 26. 14:14:06 re: #1353 (laspring + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ehhez mit szólsz?






2019. március 26. 14:34:11: megválaszolva laspring +  által, → #1356 


2019. március 26. 14:16: Szerkesztve bejemves 0  által, megtekintés

#1353 laspring +  2019. március 26. 13:32:31 re: #1352 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Röviden? :)
Az hogy a trekking öreganyámnak való, a gravel meg sportolásra, örömbringázásra
2019. március 26. 14:14:06: megválaszolva bejemves 0  által, → #1354 


2019. március 26. 13:33: Szerkesztve laspring +  által, megtekintés

#1352 KawaBazsy 0  2019. március 26. 13:24:28 re: #1351 (laspring + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mi az előnye egy ilyen gravelnek a trekkinghez képest? (nekem a verseny canga kormány inkább hátránynak tűnik)
2019. március 26. 15:22:27: megválaszolva Sermi 0  által, → #1358 
2019. március 26. 14:32:38: megválaszolva laspring +  által, → #1355 
2019. március 26. 13:32:31: megválaszolva laspring +  által, → #1353 

#1351 laspring +  2019. március 26. 12:21:56 re: #1350 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Dehogy lesz idén pelso, nekem idén még egy gyerekem lesz! (konkrétan még a héten :) )
Az off szezonban gravel bringával terepezgettem, lett jó montis társaság, nekem nagyon jól esett tekerni télen is, mégha csak heti 1-2x is. A terem az nekem halál, mindegy mit kell csinálni ott.
Aztán ez oda vezetett, hogy beújítottam egy montit (múlt héten). Volt már montim pár éve, de akkor eladtam, mert ahol akkor laktunk a környéken nem volt hol menni vele, meg egy kalap szar volt a geometriája és csak két dolgot utáltam vele: felfelé menni meg lefelé menni. Ezzel a mostanival nagyon jók az első tapasztalataim, na meg azért a gravellel sokat fejlődtem bringakezelést illetően.
A gravel most hátrébb fog szorulni, próbálom az országútizást és a montit párhuzamosan csinálni. Család mellett kihívás.
Inkább örömbringázok, próbálok saját magamhoz képest erősödni, fejlődni. Versenyzésben nem annyira gondolkodom. Ez némileg ellentmond annak, hogy épp ma neveztem egy balatoni mtb maraton rövid távjára :D
2019. március 26. 13:24:28: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1352 


Az eredeti hozzászólás
#1350 Higany +  2019. március 26. 11:36:23 re: #1348 (laspring + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Persze h kínai, nem veszek hamisítványt!:D
Én nem vagyok ilyen elvetemült, nekem 20 fok alatt nem annyira esik jól a bringázás.
A stucni meg ugye így van pont vízszintbe. Nekem amikor vettem, fura volt h olyan magas a kormány a régi cangáméhoz képest, ezért vettem ezt is, meg a gyári csapágyfedél (25mm) helyett is 8mm-est, most már nem olyan nyugger.:D
Mesélj te, lesz idén pelso?:)
2019. március 26. 12:21:56: megválaszolva laspring +  által, → #1351 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.18, 0.32, 0.3
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.025 mp, 37 query