A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Sziasztok!
Még mindig lehet jelentkezni(akár csak az egyik napra is már) Kakucsringre május 17-én.
Infó a linken: https://www.facebook.com/ssgtitrackday
Igen! Edi-vel találkoztam első pályanapomon, akkor még sci-fi volt számomra a 2.17-es ideje Kumho V70A-n. Nála látszik, hogy alulról sokkal erősebb az autója (fent minimális), a féktávok meg brutálisak. (Ez a legjobbja)
Ezek hiányoznak nálam.
Titkolt célom, hogy 2:20 alá menjek utcai gumin, kipipálva, ez a slickes történet már más kategória.
Max powerben nem kell több egyelőre. Marad a teljes értékű utcai config is, a körítésen kell dolgozni.
Azt elfelejtettem írni, hogy a klasszikus kanyarszámozás alapján dolgoztam, ahogy az alábbi képen is látszik, tehát az örök 2-es kanyart, amit a Harry's már 3-asnak vesz, én természetesen 2-esként dolgoztam fel, így a Mansell a 4-es, a sikán utáni balos a 8-as, a célegyenes mögötti hosszú balos visszafordító a 13-as.
Azt észrevettem, amit a sebességadatokról írsz, a 22 mérési pontból néhány esetén valóban eltérést okozhat, de sztem csak kanyarban, és ahol már kigyorsítás van (például az elnyúló 2-es olyan pontján, ahol relatíve hosszan kell egy bizonyos sebességgel haladni, ott nem kaphatok fals adatot).
Természetesen a Te idődért is maximális riszpekt , emlékeim szerint Öreg Kergyu az Acurával ment talán 2.20 felett valamivel, nyilván a Te CTR-ed nem egy kategória a másik 2 géppel, nem is velük kell versenyezned, ehhez a román FN2-höz reálisabb hasonlítani magad...
Köszönöm a plusszokat. Ha lesznek továbbiakban is adatok, akkor megcsinálom az összehasonlítást, illetve jöhetnek az ötletek, hogy mit lenne érdemes még nézni. Laikus motorsport-mániásként ezeket gondoltam első alkalommal érdekesnek, elemzésre érdemesnek. Nyilván lehetne a szöveges elemzés helyett esszéket írni, de az összefésült "adattáblák" önmagukban is elég beszédesek tudnak lenni.
Az eredményhez természetesen grat, néhány műkedvelő Porschéval, Ferrarival (vagy bármilyen 8 számjegyű csodával) gurítva örülne ilyen eredménynek..
Street - Time attack - Race! Mind pálya slicken.
Komoly elemzés. Köszi!
~1200kg/~200ló gyári futómű/fék nem egy eget rengető dolog. Látszik is, hogy a hosszú kigyorsításokon, de főleg a komolyabb féktávokon van komolyabb hátrányom (4es kanyar előtt nincs nagy fék, nem is kapok olyan sokat, bár az ottani sebességnek betesz, hogy 4tiltáson megyek elég hosszan. Máshol épp beesik vtec alé, vagy tiltáson fordulok).
Erősebb fék, kis power alul és +150/200rpm hozhatna még sokat.
Ezzel a configgal maximálisan elégedett vagyok én is ezzel az idővel.
(módszer jónak tűnik de figyeld majd, hogy a sebességadatok harry's-el elég rabszódikusan nőnek, csökkennek. Maximumok, minimumok a valóságot tükrözik, a dinamika sántít)
szépmunka.
sajnos a gyári váltoval nemigen tudok jobban kigyorsitani,amit rövid időn belül orvosolni fogok.
a fékem...hát az 8kört birt aznap.van még rajta mit faragni.
viszont nagyon jo eredménynek érzem ezt igyis,egy sufniban összetákolt szartol
Ez nagyon tuti. Nagy kár, hogy csak csekély százaléka pályázik a hondásoknak, mert azonos (vagy legalább több mindenben hasonlító) autók esetén ez nagyon sokat segíthetne.
A napokban Sanyi linkelte a 2:05-ös Hringes körét, gondoltam, készítek egy elemzés-szerűséget (nyilván egy utcai szívót, egy épített utcai/verseny turbóssal, egy turbós pályaautóval meg pláne nem lehet összehasonlítani, de azért megpróbáltam ).
Egyrészt az ő futamát vettem alapul, illetve Max007 2:15-ös körét, mivel mindketten Harry's-t használtak, illetve adott volt Kiss Norbi 2007-es OFF Seat Leon Supercopával futott 1:58-as köre, amihez vannak telemetria adatok is.
Próbáltam a Max007 futamában feltüntetett sebességmérési pontokat figyelembe venni, és a kép kimerevítésével, a másik 2 futamból kiszedtem az ugyanazon a ponton "elkövetett" sebességet, illetve az aktuális időeredményt. (1-2-3 méteres eltérések adódhatnak abból, hogy nem ugyanott volt a 3 kocsiban felszerelve a kamera, más a látószög, illetve századmásodperces eltérések is lehetnek, mert nem studiótechnikával dolgoztam, de az esetleges eltérések végül úgyis összeadódnak, és a köridő fix marad).
4 szempont szerinti összegzés van:
Az első szempont alatt bázisként vettem Kiss Norbi elért idejét, illetve a 2-3-iknál a sebességét, és ahhoz viszonyítottam a másik 2 versenyző által elért időeredményt, illetve sebességet, és a diffit (ha már autós fórumon vagyunk ) százalékosan tüntettem fel a bázishoz képest. Zöld háttérrel az egyes versenyzők saját időeredményeik, ill. elért sebességeik közül a legjobbakat, narancs háttérrel a legrosszabbakat, kékkel pedig a közepeseket jelöltem.
1. Adott szekció időeredménye
Itt az látszik, hogy mind Sanyi, mind Max a Seat alapidejéhez képest ugyanott érték el a "legrosszabb" időket, és majdnem ugyanazok a legjobb szekcióik is. Az feltűnő (illetve nem feltűnő), hogy azon kanyarok előtt, amelyek előtt nagy sebességet lehet elérni, a Seat féktávon sokat tud "adni" (ilyenek a célegyenes vége, Mansell előtt, 12-es előtt), illetve ott is, ahol hosszan elnyúló kanyar van, illetve ahol a rázókövet ki lehet használni (itt kidomborodik a Seat épített pályaautó mivolta).
2. Adott ponton mért kanyarsebesség
Itt egyértelmű a Seat fölénye, a Seat 100%-os bázisához képest Sanyi átlagosan "csak" ~85%-ot teljesített, 2 mért ponton tudott azonos sebességet menni a Seattal, a sikánban mutatott kisebb sebessége, illetve a 11-es kijáratán mért sebessége (amielőtt a Seat már bőven tudott gyorsítani a szűken fordulással a rázóköveken) volt a 2 leggyengébb eredménye a Seathoz képest.
3. Adott ponton mért kanyar előtti legnagyobb sebesség
Sanyi ebben tudott legközelebb kerülni a Seathoz, megmutatkozik a Civic (sztem) jobb súly/lóerő aránya, a Hring 3 leggyorsabb pontja közül 2-ben is gyorsabb volt, mint Kiss Norbi. Hogy Max007-ről is szó essék, ebben az értékelésben volt a legjobb a szórás-eredménye, azaz a Seat által elért sebességhez képest viszonylag konstansan hozta a 80-85% közötti számokat.
4. Összegzés, hogy Kiss Norbi hogyan nyúlik el a "mieinktől"
15 ponton mért időeredmény szerint azt látható, hogy adott ponton Norbi mennyivel növelte előnyét. Ahol növelte a másik 2 versenyzőhöz képest, ott narancs háttér van, ahol zöld, ott az előnye csökkent. Mint látható, Sanyi 3 szekcióban tudta csökkenteni a hátrányát:
- a 2-es és 3-as kanyar között, 1 századdal (persze ez lehet megfigyelési hiba is)
- a 13-as kanyar kijárata és a célvonal között összesen 1 mp-vel
Kihangsúlyozom, hogy az elemzést kíváncsiságból készítettem, nem pedig f*kázás céljából, ha nagyok a képek, kérem admint, h javítsa, köszi! (ja, és nem 10 perc, de nem is 1 hét alatt dobtam össze, ezt próbáljátok figyelembe venni ).
Nálam pont ez volt az érdekes, hogy 1,2 baros gumival a célvonalim szarabb volt, mint 1.6on Yokohama Advan Neova Ad08) és a vicc, hogy a 60 lábam sem volt jobb tőle igaz első versenyem volt, bár CTR-rel 2.2es 60 láb annyira talán nem rossz
Igen gyárit sajnos jobbra nincs pénz.Bár ha öszeadnám a törötteket valószinüleg már rég kijönne egy valami nagyon hiperszupererős de hát ez van Az élmény amit egy ilyen gumi tud megfizethetetlen de amit eltör az is Pl váltóház ha nincs megcsinálva a bakozás
Jó, csak neked jó a vti féltengely és gyárit használsz, gondolom. Nekem meg ugyebár hibrid féltengelyem van, és nincs tartalék és geci drága az új meg csomó idő, bár az a legkevesebb.
nem kell bocsánatot kérni, szólj csak bele. Én is akkor rajtoltam jobbat, amikor leengedtem 0,9-1 bar környékére tesód javaslatára az a048-akat. Lehet még kellett volna 2-3 tized minusz és meg lett volna az 1,9, vagy 2,0 alja a 2,0 teteje helyett. Majd legközelebb kipróbálom.
Egyszer kipróbálnék egy olyan brutál slicket is, csak fosok, hogy nem bírná a féltengely.
Még egy r8-at is érdemes 1 bár alá engedni nyugotan ami meg nem ilyen tipusu "slick" tehát utcai azzal meg úgyis maximum gyenge autóval fog menni a jó 60láb.Egy komoly slick-hez meg 300Le-nél több kell a melegítéshez mert nekem ahogy lejövök a vízről be is fullad általában. De sztem nagy általánosságban egészen nyugottan lehet engedni dragon mindent 0.9-0.8-ra és még onnan is érdemes próbálgatni lejjebb!Ez az én tapasztalatom bocs h beleszóltam de hátha valakinek segítség
Én elhiszem, hogy nem úgy van ahogy gondolom, írtam, nem mértem, csak más területről lévő tapasztalatom próbálom átvinni ill átlogikázni ide.
Nyilván más a te gumimelegítésed, mint az enyém vagy egy mezei vti-jé. Bár én is kettesben tiltáson nyomtam vízről megindítva és jött be nekem is a füst rendesen az utastérbe, pedig nincs is agyonvagdosva a kasztni, sokkal többet nemtok tenni a melegítés érdekében. Az egyesben elpörgetgetem az inkább csak gumidarálás sztem is, mint melegítés.
"eleve nem dragolunk fwd vel 1bar guminyomason. "
A smilie-t elnézve jól gondolom, hogy még az 1barra is azt mondod, hogy túl sok? De lássuk be azért erősen autó és gumifajta függő a dolog.
az hogy te mit gondolsz az masodlagos.
a tenyek sokkal realisztikusabbak jelen esetben mint te.
az amit itt sokan gumimelegitesnek hivnak es a valodi gumimelegites ket kulon dolog.
eleve nem dragolunk fwd vel 1bar guminyomason.
Pedig szoktam. De méregetni nem szoktam előtte/utána a nyomást az tény, szóval nemtom mennyit változik tőle. De nem hiszem, hogy 3-4-5tizeddel feljebb menne 1 gumimelegítéstől meg a rajttól, a táv második felétől meg már csak hül. Pályán, ha környezeti hőmérsékletről felmelegszik a gumi 70-90fokosra és már a felni is meleg tőle akkor emelkedik max 5tizedet a nyomás kb, ebből gondolom, hogy 1-2 füstöléstől nem fog 1-2 tizednél jobban megnőni, attól inkább csak a gumi külseje melegszik meg. De lehet nem így van.
hááát akkor kb. egyidőben kezdtük,én akkor vettem a Civicemet.Azóta tolom,persze 1-2 éve kicsit intenzívebbül.Idénre meg eléggé durván tele van a naptár.
Miért nem kezdted ezzel??Infinity gumi nem való gyorsulni.Még a parada sem.Ill. speerr nélkül is elég nehéz jól indulni.
kb mióta Hondázok,azaz 2009,ha jól emlékszem.
Persze nem olyan rendszerességel mint mondjuk Te,évi pár alkalom(évadnyitó,évadzáró,dragracing ob) akkor sem egész nap.
És kínai (utcai) gumival?
Mert nekem az van fent most,16" 205/40 Infinity,utcára teljes jó,de nem erre való.
Egyszer mentem vele egy 2.3at ringen,de azóta se tudom az hogy sikerült,mert az egy elég rossz rajt volt,szinte alapjáratról,mert elcsesztem a beállást és már váltott a lámpa.
Lehet gagyinak hangzik, de az elérhető szimulátorok nagyban javítják az ember érzékeit. 20 perces LAN versenyen úgy leizzadok és elfáradok, mintha 40 percet futottam volna. Gyakorlásnak sem utolsó.
Nem hiszem, hogy a futam előtti ill a gumimelegítést és futamot követő nyomásérték között egetrengető eltérés lenne, ezalatt a pár mp alatt nem hiszem, hogy annyira felmelegedne a gumin belül a levegő. De legyen előtte 0,9, akkor lesz melegen 1bar. Annyit nem fog vissza, mint amennyit nyersz a rajtnál, ha nyersz vele persze. Ha nem, akkor nincs értelme. De ha 1 tizeddel jobb a 60 láb, akkor megéri, mert ennyit nem buksz rajta a táv második felében, az elsőben meg tuti nyersz vele akkor akár 2 tizedet is.
nem próbáltad alacsonyabb nyomáson? 1 bar körül? igaz a048, de én akkor tudtam jobbat (jónak nem mondanám) rajtolni, amikor leengedtem 1 bar körülre.
nyilván jobb a szélesebb felni, jobban széthúzza a gumit, nem gömbölyödik le a széle.
Én 2.1-es 60 lábakat húzok ezzel:Shaper 15X7"+205/50 15 R888,kb.2 éves.1.3-4 bar nyomáson.
Sztem nem jó a túl keskeny (5"-6") felni.Próbáltam 5.5 széles lemezfelnin ugyanezt a gumit és nem igen tudtam 2.2 alá vinni.Szóval 195-ös gumit is legalább 6" széleset kéne.