A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Üdv!
Érdeklődnék lacházán ki mennyit ment és mivel? (semmi extra csak kiváncsi vagyok miket mentünk)
Ha valakinek ez probléma akkor elnézést nézzen át rajta.
Köszi
Ha még rajta van a féltengelyen az a gumi, akkor azt levágnám és megnézném mennyire van ott elvékonyodva, elrozsdálva a tengely, ha nincs akkor nem lehet baj.
Sőt, ha nem eszel előtte két napig az is tuning. Vagy ha ki van fogyva az ablakmosó. A legnagyobb csalás a turbó rágó a kesztyűtartóban, az minusz fél mp!
Autó és tükör válogatja.
Mondjuk, ha ránézek egy autó tükörre az nekem minden csak nem áramvonalas. Maximum lekerekített és legjobban egy fél hengerre hasonlít, ami minden csak nem áramvonalas. Na meg van homlokfelülete is.
Ha az autó teljes homlokfelülete 2%-ot csökken a tükör behajtással és a teljes alaktényezője meg romlik 1%-ot akkor csak nyersz vele. Bár kétlem hogy ilyen sokat romlana.
De mint írtam, autó és tükör válogatja. Az EP3 tükör (pláne az FL) akkora mint egy péklapát.
Valahonnan az rémlik, hogy a tükör formája alapvetően áramvonalas és nem rontja az autó áramlástani tulajdonságait, míg behajtva az éles felületek a levegő áramlásának útjában állnak.
2015. április 15. 07:49:39: megválaszolva grego + által,
→ #8265
Ugyan olyan tuning ilyen szempontból a semislick gumi, mint pl egy integra tengely, mindkettővel javul a GYÁRI állapothoz képest az eredmény több tizedmp-et. Nemcsak a motortuning a tuning, a gumituning is tuning, tökmindegy h E betűs az a gumi, nem olyannal szerelték gyárilag, hanem sokkal szarabb tapadásúval, így az már nem gyári állapot..
2015. április 15. 07:51:17: megválaszolva grego + által,
→ #8266 2015. április 15. 06:59:31: megválaszolva baer + által,
→ #8264
itt senkinek nincs gyári kocsija! hiányzik a japán szél..stb
persze, hogy mindig felböffen, mindig a hondatalik után, mindig van aki nem magában keresi a hibát (tisztelet a kivételnek) ha szar időt fut, hanem biztos a másik hazudik... (JAA R888 az nem gyári pf miért neki gyárilag szerelt gumija van?)
ahelyett, hogy gyakorolna, megkérdezné ki hogy csinálta stb
ez a rész tetszik: Hogy ki hogyan vezet, és miért nem figyel oda apróságokra az az ő baja...
gumitéma: TOYO r888 ha ugy nézzük E betüs utcai nyárigumi,
14,5@155 2,3-as 60láb (crx-emmel) kb ugyan az mint a ctr-ed, célvonalija hihető, 15,3@146 2,49 60láb megint kb stimmel a 15,2@143 2,3-as 60lábas futamhoz és a célvonali szintén stimmel gyári vti-hez. Szal hihető utcai gumin mindkét eredmény. 15alatti vti időhöz már slick kell vagy motortuning, vagy könnyítés, egyik se gyári állapot már.
Ezeket az időket milyen 60lábbal, milyen gumival?
Bár elnézve pár saját eredményemet, elég lehetett ilyen időhöz és célvonalihoz akár egy 2,3 körüli 60láb is.
Nézd, ha Szabb 15.2-t ír, ugyan nem írtam volna neked.
Viszont ahogy látod a 14.9-re más is rákérdezett, nem csak én, hogy az hogyan... és 2010-ben is ez volt, anno Higany is, meg mások is. A 15 alatti idő meg semi-slick-kel megint más kategória.
Mindegyik szép eredmény, gratulálok hozzá.
De mint mondtam, nem ezt az infót kaptam először.
Időről-időre előjön pedig már annyiszor ki lett vesézve egy a gyári/nem gyári VTI, CTR dolog.
Mind2 Hondám kopp (Krisztián kedvéért szó szerint KOPP) gyáriként került hozzám.
A N.fl. EK4 15.2@143-at, a Fl.EP3 pedig 14.6@154-et tudott.
Hogy ki hogyan vezet, és miért nem figyel oda apróságokra az az ő baja...
De azt bevallom, egyiken sem volt rajta a gyári ülésvédő fólia, nem az eredeti, gyári gumik voltak rajtuk, így aztán a kerékben sem japán levegő volt. Vagy a többség így próbálja hozni a gyári adatokat? (ha egyáltalán léteznek ilyenek?!?)
Ha ki akarsz (vagy más) próbálni egy pontosabb gps-es köridőmérőt, nekem van, következő pályanapra tudok adni. Jópofa dolog precízen visszanézni a dolgokat, mikor hol milyen íven ment az ember, hol fékezett, hogy gyorsított ki, szektoronként vagy akár kanyaronként megnézni mikor hogyan volt a leggyorsabb... bár autónál a kisebb sebesség miatt talán kisebb eltérések vannak az ilyen dolgokban, mint motorral, de lehet hasznos tud lenni egy-egy ilyen elemezgetés annak, aki nagyon az időeredményre hajt (mint ahogy látom itt jópáran ).
Ja a videón épp nem az elbaszott kanyar van, én úgy gondolom erősen ráteszem a Mansellben, de aztán lehet hogy még jobban lehetne. Majd legközelebb Pók beül, viszem egy kört hogy hogy megyek, és jól megmondja a meglátásait. Aztán kiteszem, kiveszem a jobb első ülést és megyek tovább.
Célegyenes végén a racechrono app 179km/h-t mutat, de ugye az se jó mérce. (telós gps ugye nem ideális, tansponder ilyet meg nem mutatott, sajnos)
Jézus ereje, Max mit csinált az autóból, rakétát?
Neked van sperr a kocsiban? Szvsz a második videós féktáv simán jó lenne, de ha így váltogatsz vissza és engeded rá a kuplungot, az kitolja a fékutadat. Ha utána nem padlóztad volna le, akkor szűkebben és hamarabb befordulsz. Ha jól nézem, akkor ez volt a 22-es köröd is? Legközelebb simán mész 22 alját, ha nincs ilyen hiba. A Mansellben nehéz videón látni az ívedet, de a Pókos az tuti, hogy faszán szűken, betonon veszi, ha te nem, akkor kövesd a példáját nyugodtan.
Ezeken a videokon látszik,hogy a gumik megkapják a törődést.
Jöhetnek a szaki vélemények, hogy hol mit csináljak másképp, szívesen veszem!
Nagyon be voltam rozsdásodva, a célegyenes utáni első kanyart rendre elbattam. Hol hamarabb hol később fékeztem.
Ádám durrogása, 8mp-nél még lángcsóva is, sajnos messze voltam tőle, majd legközelebb közelebbről felveszem:
Specifikáció
motor:
K20a2 160e Km bontatlan motor
gyári váltó sperr nélkül -még
Comptech Icebox légszűrő (mint a gyári csak a motor alól szívja a hidegebb levegőt
Japspeed leömlő
2.5" os csövezés kipuffogó és egy átmenő hátsó dob
Hondata Kpro v4 motorvezérlő
Így hozhatja a megközelítőleg a katalógus-forgalmi szerinti 200Le-t.
futómű:
ksport futómű utcai sport futómű elég kemény
minden más összetevő amit kellett cseréltük
BBS kovácsolt felni
dunlop 605/200 as 17 es slick
fék:
elöl
Ap racing fék 4dugós 330mm
hátul
minden vadonat új gyári vagy annak megfelelő (nyereg!, tárcsa, betét)
Karosszéria:
Teljesen bontatlan vágatlan ep3 váz
Spoon dizájn fóliázás
hátsó ülés és a belső műanyagok kivéve belőle
1091kg
2015.04.10 -Péntek
Euroring
Reggel tréler felvétel után irány Sanyi 9sec garage autó átvétel.
Kb 10:30 ra kiértünk az euroringre regisztráció után irány a pálya.
Elsőre nagyon kacskaringós nagyon szűk technikás pályának tűnt képről, az ismerkedős kör után ez be is igazolódott. Első 20percet csak körözgettünk íveket ritmusokat tanulgattam hogy mi merre hol.
Igazából csak próbálgatás, autó és körülmény ízlelés volt a cél. Ez meg is történt. 1:31
2015.04.11-Szombat
Hungaroring
Menetrend, mint az előzőnap.
Életemben először mentem fel az aszfalt csíkra, még utasként sem mentem rajta egy métert. Maximum annyi, hogy virtuálisan videókon keresztül pár kört azért végignéztem tanulás címszóval. Legalább egy kis fogalmam legyen milyen is a pálya.
Nyílt nap:
-Első tanulós etap ismerkedés gumi melegítés és nézelődés.
-Második etap kicsit tempósabban Solymi barátom megmutatta milyen is az amikor gyorsabban kellene menni a pályán.
-Harmadik etap egy barátomat vittem és próbáltam az autót. Futottunk is 2:22 mondhatni életem elsőre.
Gumi elkopott így átgumiztuk a kocsit hogy ne az MTA mérés alatt kopjon el.
MTA verseny első fél órás időmérés:
- szintén két fővel akartam menni nem is igazán a verseny miatt hanem tanulni gyakorolni hangolódni. Tudtam hogy esélyem sincs amatőrként a rutinosok mezőnyében. Bár bizakodva futottam mindig neki Új gumit valahogy szokni kellett volna ebben az etapban mert a régit elég volt 1 körön melegíteni már a 2. körön lehetett menni vele rendesen. Melegítés kellő hiánya miatt sikán előtt a bukótérben landoltam, majd még ugyanabban a körben, az Alesi előtti kanyarkombinációban megint csak kisodródtam. Pánik... valami nem jó, valami baj van. Irány ki a boxba. Sanyi aláfeküdt átmozgatott átnézett mindent, de semmi. Így csak vezetői hiba lehet, nem melegítettem meg a gumit rendesen irány vissza a pályára inkább egyedül.
-2 bemelegítő kör után kezdtem a folyamatosan növelni a sebességet. Így még az első félórában tudtam futni egyedül forgalom nélkül egy olyan időt amiről csak álmodtam, hogy menni fogok. Ha bárki kérdezte a napokban 2:30as idővel boldog lennék -mondtam- de sikerült 2:18 as időt futni. Nagyon boldog voltam, ráadásul annak is örültem, hogy tudom nagyon sok van még bennem és az autóban.
MTA 2. félórás futás
-Újra nekivágtunk de már csak körözgetni élményautózni egy ismerőssel. Itt próbáltam nem túlvállalni, de ideális íveket közepes tempóval végig autózni. Ami sikerült is konstans 2:22 es időkkel.
Autónak a gyerekbetegségei vannak még de megoldjuk.
Köszönöm a biztatást mindenkinek.
Ha csak simán túlhasználod a gumit, akkor a finomodás az idő javulásához is vezet. Emlékszem 1-2 éve Phoenix-szel szimulátoroztunk néha pár versenyt és én mindig fossámelegítettem a gumikat és a futam végén nem bírtam már tartani a lépést.
igen, amúgy sanszos, hogy a gumikat nem jol használjuk... de ha jobban bánnánk vele, akkor 24 a top idő... bár.. nemtom... nem vagyok egy VETTEL hogy gumikopás nélkül végigmegyek egy etapot
Nem tudom konkrétan kire gondolt a Szabi.De nekem anno gyári motorral.Nyitott hátsó dobbal meg talán sportbetétszűrő volt benne,ilyen 15,3 körül voltam 143-145-ös célvonalikkal.14-et talán sperr-rel meg fasza slickkel lehet összehozni gyári vtivel.
Gratula mindkettőtöknek a szép időhöz. A gumival lehet túl agresszívan bántok és azért melegszik el. Én azt hiszem 1,5 hidegen mentem, de sosem kellett hűtőkört mennem, pedig a tavalyi versenyen (és tc napon) volt vagy 60-70 fokos az aszfalt. Persze ezt innen nehéz megmondani, de lehet, hogy ha ezt kiküszöbölöd, akkor az időd is sokat javul még.
2015. április 13. 12:11:01: megválaszolva Pokos + által,
→ #8237
Először is hatalmas gratuláció a nyerteseknek, Szecsei Ádám megint behúzta a sport kateg 1. helyet,
illetve Keresztes Péter (Pók) a street kategória dobogójának a 3. fokára állhatott fel.
Janikának is gratula, jó lesz az!!! Brutál szép az autó és a hangja is nagyon állat!
Beszámolhatnál az élményeidről. (az előző napiról is )
Még megemlíteném Bakos Norbertet a fehér VTi-vel 2. lett a sport kategben, respekt!
(tudja valaki mi a fórumos neve, vagy hogy egyáltalán fórumozik-e....az autó tudom hogy fórumosé volt KUL-xxx)
Sajnos lecsúsztam a dobogóról, 4. lettem, ami nem rossz, de eléggé csalódott vagyok.
2:24.130-as időmet 2:22.990-re ugyan javítottam (egyéni csúcs), de az az igazság hogy sokkal többre számítottam a javulást illetően. Célom volt 2:21 eleje/közepét futni.
Street:
1. Asztalos Ferenc 2:18.774 Toyota MR2 (űridő, ez elég durva ... ja hogy 960kg a kocsi, aham)
2. Tölgyesi Attila 2:21.549 (Bmw 328i)
3. Keresztes Péter 2:22.075 (Honda Civic Vti 3dr)
Hecsi súlya 1080kg (fél tankkal), míg az enyém 1128kg volt 3/4 tankkal.
Azért vagyok csalódott mert 2:21 elejeközepe időt szúrtam ki magamnak, de mikor felmentünk az első gyakorlásra és láttam az eredményt, nem hittem el hogy így be vagyunk rozsdásodva.
Az elején 2:24es időt mentem, mondom na neeee. Már két kör után nyaklott el a gumi és kellett a hűsítő kör.
1.6nyomással mentem fel, 2.1bár volt benne mikor rámértem. Később már csak 1.7-1.8ra mászott fel ha úgy csináltuk hogy 2gyors kör és egy levezető.
/Ha a legjobb sectorokból teszi össze az app akkor 2:22.1-et mentem volna./
Jah, 12emberből lettem 4., ami azért nem rossz, csak nem jött be a számításom, illetve igazán egy jó kört sem sikerült összeraknom. Már az első kanyart vagy hamar vagy későn fékeztem meg, egyszerűen nem tudtam ráérezni hogy hol kellene. Csak ezzel volt gondom a többivel nem. Majd legközelebb, illetve legközelebb már felprogizva. (remélem)
Még a sport kategbe is be-beférünk....főleg hogy az audi a6 2.7T quattro-t is vertük.
Mennyi a trapje? Abból lehet nagyjából látni, hogy mennyire erős. ET-t tessék elfelejteni már, nekem a Skunk2 catback-el 157 lóra mérték a hecsi ek4 civicem. Most akkor az gyári vagy sem?? (előtte meg biztosan gyengébb volt a lyukas kipuffal ) Így volt 143-as trapem 1/4-en 1/8-adon meg 11X. Normál váltásokkal és elindulással széria autóknál 1-2 Km/h nak kell lennie a szórásnak.
pl. itt az ek4-nek 15.9-et ír, én meg t1r-el 15.3-at mentem (-0,6 sec), ami egy hurkatöltő hátsó dobon és egy ültetőrugó szetten kívül gyári volt.
Az óra azért pontos mert neki a gyári 195/65-R14 helyett 195/65-R15 volt akkor fent. (bezzeg most a /50-el 10%-ot elcsal felfelé )
Nekem is most pontosan mutat az óra hogy 205 helyett 215/45-R17 a nyári gummáim mérete
Láttam a kinyomatott adatokat hogy 135 le-t mértek neki, de mindegy is nem ér ennyit az egész.
Legközelebb elmegyünk és leméri még egyszer azt mondja
Igen a mért súlyok az ~1260-1300kg . (Higanyé 1360kg volt, de abban sok volt az extra, katalógus adat szerint meg csak 1270kg)
Ezt a 16.6-os gyári időt honnan veszed, valami katalógusból? Mert akkor nincs is több kérdésem.
Én elhiszem, hogy nagyon megy, meg 216km/h-ra is képes (bár már az is fura, hogy neki semmit nem csalt az óra) , de hogy nem gyári 133-135le -vel, az tuti. Tehát valami módosítás biztos van, max ő nem árulja el vagy nem tud róla.
1300 kg egy 4gen prelude?
az 5gen f20 gyárija 16.6, a 4genről nem találtam gyári adatot.
Továbbra sem bizonyítani akarom, sajnálom hogy nincs róla felvételem Az is hol reális már hogy 216-al menjen gps szerint, amikor gyárilag 201 a vége? és nem is egy autópályán fél órán át taposta a szemét, hanem egy elhagyatott 3 km-es üres útszakaszon.
Nem tudom, de tényleg rohadtul jól megy az autója, gps-el mért gyorsulásokat is, 8.3 volt a legjobbja, 9.2 a gyári.
Előtte a katalizátorral 10 mp alatt sosem tudott menni, 9.8 egyszer becsúszott neki, de amióta nincsen kat, van leömlő és z1-es váltó stabilan 9 alatt van százon.
0-200ig is van adat, de azt meg kell hogy kérdezzem tőle, mert most nem tudom.
én sem hinném el ha mondaná valaki..
2015. április 12. 19:12:49: megválaszolva admin + által,
→ #8230