A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Köszi mindenkinek a sok-sok észrevételt, még próbálom őket feldolgozni, de addig is pár dolog:
- Szimulátorozni nem akarok, nem szeretek, nincs felszerelésem. WASD az nem szimulátor.
- Abszolút egyet értek az oktató/tapasztalt pilóta segítséggel, főleg az olyan kanyarokban amiket el kell rontani bejáraton, hogy jó legyen a vége, etc.
- Számomra szintén a szimulátor ellen szól amit az Öregek magyaráztak, hogy a "seggeddel, csípőddel" kell érezni, ahogy mozog és úgy adom-veszem, adom-veszem, majd padló! És tényleg működik!
- Most, hogy ennyit említettétek elkezdtem picit aggódni a fékeken a gumik helyett, köszi...
- Nem akarom én kinyírni a verdát, nem pályagép építése a cél, hanem egy olyan tartós műszer, ami nap mint nap elvisz melóba miközben vigyorgok, és ha úgy tartja kedvem kiruccanok egy szerdán a ringre levezetni. Ezek szerint a második felén még kell dolgoznom!
- Guminyomásos tippeket külön köszi, az nekem teljesen kimaradt a képből. Simán felmentem a gyári 2,4-el... Egy nyomásmérős, talpas, bicajos műhelypumpa jó lehet szerintetek, hogy ezzel játsszak odakint? Utoljára a 100-as Skodánkat fújtam ilyennel kb 6 évesen. De mivel egy örökkévalóságnak tűnt, örökre megmaradt!
- Bukóm csak bicajos van, azzal sose volt bajom és gokartozásnál se zavart soha a fullface. Itt valahogy nagyon. Bicajosban meg csak nem kéne már nyomni, az elég viccesen nézne ki! Bár ha esetleg veszek fel hozzá tapinacit, meg hálós szövésű kesztyűt!
- Olaj: Vágom köszi! A túltöltést kb úgy értsd, hogy a felső lyuk felső érintőjéhez lett töltve, nem a közepéhez.
- Ki mennyiért vállal oktató körözést?
Üdv, Y.
2015. június 1. 14:58:51: megválaszolva zolynet + által,
→ #8440 2015. május 31. 23:06:01: megválaszolva simplex + által,
→ #8438 2015. május 31. 21:14:15: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #8430
Furcsán nyúlós érzést a nem megfelelő guminyomás miatt lehetett,de ha nem csak kőrözgetsz,hanem kicsit odalépsz,a szűk keresztmetszet,a gyári fék lesz.
Civicen szó szerint égtek a gyári fékbetétek a track day-en,a Fiesta ST-n pedig furcsa módon a hátsók fogytak el,mondjuk a felfort kormányszervó folyadékon is csak lestem.
A bukósisakot pedig szokjad csak,mert az kell,én sem full face motorosban megyek,hanem vettem OMP-t,könnyebb,kényelmesebb és nem is volt túl drága.
Vannak itt rendszeresen,komoly szinten pályázók,tőlük biztosan kapsz még hasznos infókat,de egyet ne felejts a pályázás a legamatőrebb szinten sem olcsó dolog.
Én rengeteg szimulátorozás után jutottam hozzá az autómhoz, majd pár évre rá mentem az első nyílt napomra. Mindenképpen érdemes, elképesztő különbséget hoz, egyből otthonosan mozog az ember. Az rfactor 1-et én hanyagolnám, vagy Race07ezzen, ha gyenge a hardware-e vagy rFactor 2. Szintén van ahhoz is Hungaroring pálya (elérhető torrenten is, pl kickass). Annyit hozzáfűznék, hogy bár élőben marha szórakoztató gyengen géppel is a pályázás (legalábbis nekem), szimulátorban viszont dögunalom és teljesen el van baszva az összesben a féktáv - kanyartempó érzékelése. Inkább javasolnám valami wtcc autó vagy gt3 autó használatát.
Én hasonló cipőben járok mint Te. Szeretnék, tervezem, aztán egyszer 2 kört sikerült mennem és megadta magát a bal féltengelycsukló...
Mivel 0 tapasztalatom van, így gyakorlati tanácsot nem tudok adni, de leírnám amit egy tapasztalt H.ringes javasolt nekem régebben:
Gyakorolj szimulátoron! Azok közül is amit nekem javasoltak az az rFactor! Nem mai program, a grafikája nem éppen modern, de a fizikája az nagyon jó! Letölthető hozzá a Hungaroring és Honda mod is, amiben CRX-től NSX-ig minden benne van. Állítólag pont az ilyen '0 körös' pilótának tökéletes, hogy begyakorolja a kanyarok ívét, a sorrendet és ha talál az ember a saját autójának nagyjából megfelelő modellt a játékban akkor akár nagyjából a féktávokat is lehet - utóbbi nyilván csak úgy ahogy, de azért nagyjából ad(hat) egy támpontot.
Célszerű eleinte minden új pályára egy azt jól ismerő emberrel, vagy méginkább oktatóval kimenni,
nagyobb sikerélmény, mint lábujjhegyen mászkálni, amíg kitapasztalod, hol mit szabad.
Így is idő lesz mire ráérzel, hogy mit enged a vas egy adott helyen.
Szerintem olcsóbb oktatóval kezdeni a körözést, mint egyedül eljutni ugyanarra a szintre,
bár a hungaroringen kicsit más árak vannak
Erre meg Lutherére is.
Igen Dunlop, és igen nagyon jól tapad esőben is viszont kicsit nyálkás úton, ABS nélkül erősebb féktávon nagyon hirtelen úgy meg tud csúszni mintha jégen fékeznél. Ilyenkor jó tudni elvenni a féket.
Persze lejött pikk-pakk a felgyűrődött réteg, de Radó bácsi szerint nem lett volna értelme tovább kínozni. Ez át is visz picit az utas témára. Nagyon jó volt, hogy ott ült és segített, de ő egy oktató volt, akinek fizettem. Én ha utast viszek kisangyal vagyok. Van elég bajom magammal amúgy is....
Ez lófasz, nem kell szarni. Alacsonyabb nyomást tegyél, talán jobban fogja bírni, mindenestre ez semmi, elvileg azóta vissza is állt a normál megjelenése. Én első alkalommal egyébként utasként vittem magammal egy ismerősömet, biztos ami biztos alapon, hogy ha beüt a szar, akkor ne egyedül legyek. Persze nem történt semmi.
szerk.: Egy nap után
Főleg a bal szélén látszik az összedett gumi, de mivel utcán nem használom ezért most is így néz ki, a felülete meg "égett", mint neked. Itt már viszonylag kopott volt
Szuper, köszönöm!
Neked is Luther!
Lehet tényleg túlaggódom ezt a gumikérdést, de ilyen volt a kakucson amikor lejöttem: gumi
és az utolsó két kör már teljesen olyan érzés volt mint pár nappal korábban még a téli gumival a melegedő tavaszi aszfalton. Tapad-tapad, de olyan furán nyúlós...
Ezt még átgondolom, ha belefér az időkeretbe, akkor megpróbálok azért vmit okosítani.
A társaságos részét nézve pedig:
Ugye sokan jöttök a következő két "sima nyílt nap" (júni 10, 24) alkalmával!!!
(Sajnos a szűk baráti körömből senki sem ilyen szinten autó és pályaautózás buzi mint én. )
Nem kell sisak, nincs hivatalos mérés, két kategoriára van osztva a mezöny LE alapján, nincs díjazás
1x20 perc az kb semmi, ha elsö alkalommal mész az arra lesz elég, hogy körbetalálj a pályán
MTA:
Sisak kötelezö, Hivatalos mérés, LE/kg kategoriak, díjazás
Ami mindig van nálam: keréknyomás mérö, alap szerszámkészlet, olaj, víz
Pályára hajtás elött: Féket átnézni, ha kell folyadékot cserélni (ha már régi könnyen forr) én ezt nem tettem meg legutoljára, majdnem el is baszta a napomat
Olajszintek belövése
Elsö pár kör után: Guminyomás beállítás
Figyelj a fékezésre: Fékezd meg rendesen, ne csak simogasd, mert csak höt fogsz termelni
A pályán mindig az elöl menönek van elsöbsége, pl.: beszurni féktávon TILOS!
Tükröt figyelni, ha gyorsabb jön elengedni.
BOX-ból kifele figyelni a pályán közeledökre.
èsznél lenni ha egy sumaher ezeket az alapszabályokat nem akarja betartani
(gyors kör kezdetekor, jöttek be melém féktávon olyan aki boxbol jött....)
ha tudsz vigyél magaddal olyat aki ment már a pályán, nagyon nagy segítség tud lenni...
meg ne menj egyedül ki egy nyiltnapra mer az nem buli szopni társaságba jó
viccet fékretéve, ha valamit szerelni kell van segítség, ha vmi jól sikerül van kivel megosztani.....
1. Én nem mennék csak 1x20-at, ha már ott vagyok inkább többet.
2. Nehezen tudom elképzelni, hogy 10 kakucs-kör után a gumijaidnak bármi baja lett volna. A felületén esetleg lehetett összeszedett gumi és törmelék, meg esetleg a felhevülése miatt nézett ki gondviseltnek, de itt jó páran mentünk már a Hungaroringen utcai gumival, majd használtuk 1-2 évig még gond nélkül.
3. Guminyomást érdemes 2 bar alá beengedni. (bár ez egyéni gusztus dolga, de nekem 1,5-ről megy fel melegen 2.0-2.1re)
4. Sima nyílt napon nem kötelező a sisak, de ha ekkora gondot okozott, akkor mindenképpen javasolnám a használatát, hogy hozzászokjál, hiszen később csak hátrányod lesz belőle egy esetleges másik pályán vagy rendezvényen, ahol kötelező. (vagy esetleg maga a sisak szar volt?)
5. -
6. Félig a 4-es ponthoz. Lehet, hogy a fékek rendben vannak, de meg fogod főzni őket. Szóval vagy vigyél tartalék betétet, vagy tegyél fel egy normális fékbetétet, ami nem döglik meg. Én még utcai betétet nem láttam olyat, ami kibírja a Mecseket. (ja de igen, a kashiyama, ami a ringen ugyanúgy kuka volt)
+1. Race Chrono
Hát szép kilátások, köszi!
Látom te szereted az érem sötét oldalát nézni! (Olvastam a részletgazdag leírásod arról, hogyan öl meg a gagyi 4 pontos öv ) Félreértés ne essék, nagyon köszi a választ, eddig is és nagyon sok mindenben egyet értek veled az "építési filozófiát" illetően. Én ezért sem akarom bolygatni a gyárit...
Mi a különbség a két esemény között? A lebonyolítás? Kategóriák? Feltételek?
Én konkrétan arra gondoltam, hogy kiveszek egy nap szabit és kimegyek ide valamelyik szerdán: Nyíltnap
Szinte biztos, hogy csak egyedül tudok menni, de ha vmi eldurran akkor az a legkisebb gond, hogy miként jutok vissza. Hogyan jutok el dolgozni másnap?
Köszi, Y.
A sisak nem árt, ha az ember komolyabban tervezi a racsingolósdit, szerintem inkább szokd,
nem olyan jó élmény fejjel levenni a B-oszlopot vagy az ablakot
Optimális esetben jó, ha két autóval tudtok kimenni, és vinni néhány alap szerszámot,
elracsingolni való gumit, lehetőség szerint felnin (bár megoldható helyben is, gondolom nem ezzel szeretnél maszatolni),
tartalék fékbetétet, meg kötegelő sem árt, ha esetleg beüt a fos. Meg nyilván olcsóbb ha van aki el tud vontatni, ha kicsit odavered a hűtőt, vagy megpurnyad a motor, bár én trélerpárti vagyok
1. Elsőre elég-e egy 20 perces menet, vagy érdemes rögtön 2-re jegyet váltani, hogy kis pihenő után újra körbenézzen az ember a leülepedett tapasztalatokkal?
2. Erősen aggaszt az ahogy a múltkori kakucsi gurulás után kinéztek az utcai gumik. Jól viselkedtek, de rendesen látszott rajtuk az a kb 10 kör amit kaptak. Nem tanácsolták, hogy visszamenjek és gyilkoljam tovább. Itt mi a helyzet? Több egyenes, de nagyobb tempó, nagyobb kanyarsebesség... Felrakjak legalább két használt nyárit a téli felnire és vigyem le magammal? Van ott lehetőség gyorsan kereket cserélni?
3. Vmi ajánlott "extra" felkészítés egy teljesen gyári setupnál? A múltkor annyi volt, hogy kicsit a max szint fölé töltöttük az olajat, hogy nehogy kimaradjon a kenés ha nagyon "ellögybölődik" Fékek rendben. Hátsó kicsit régebbi, de gondolom nem az lesz kevés!
Érdemes esetleg hűtőre ránézni, ilyesmi?
4. A szabályzatban nem írják, hogy kötelező lenne a sisak. Nem is kell ugye? Nagyon zavart a múltkor, tök fura volt a térérzékelés, és nem hallottam rendesen a motort.
5. Volna még egy a kategóriákról és a besorolási procedúráról, de ezt tényleg inkább privátban.
6. Bármi ami hasznos infó és beleesik a, "ha ezt tudtam volna előtte" kategóriába.
+1 Vmi jó és egyszerű szoftver droidra ami alkalmas valahogy köridőket mérni? Tudom stopper, de vmi okosabb?
Szerintem oktató célzattal, privát helyett inkább itt tedd fel a kérdéseidet,
így okulhat belőle az utókor, és később már nem kell valakinek mégegyszer
feltenni őket
Nagyon-nagyon rajta vagyok, hogy a kis bemelegítő után megkergessem a vasat a közeli H-ringi nyílt napok egyikén.
Volna valaki aki bevállalja, hogy privátban zaklassam pár "első bálozós" technikai kérdéssel?
Én is 330as apracinget szeretnék, kiderül, mit ad ki a felni, meg mennyire kell hozzányúlni a sárvédőkhöz,
meg hogy mit ad majd ki a költségvetés mire kész a motor, a kasztni, meg egy apró futóműkorrekció.
Idén valószínűbb egy 300as gyári 2 dugós.
Átmenet, nincs szívem teljesen becsövezni, most s2000 üléseim vannak, de már van egy pár ITR recaro a sufniban,
meg kéne csinálni egy minimál csövezést/erősítést meghalás ellen, meg a 4 pontos övnek.
Nemrég láttam egy átfordult delsolt, egy sima fejretételt még kibír gyárilag, egy komolyabb forgást már nem.
Idén nyár elején ha összeáll a kasztni, meg a motor, szeretném kicsit kiélvezni, mielőtt megint hozzányúlok,
"kész" akkor lesz, ha bekerül alá a sufniból az INTRAC hátsó difi
Szóval nem írtam, hogy jó tartás, ott még arról volt szó, hogy olyan ülés kell neki, ami pályán,
utcán, meg mondjuk csajra várás alatt, vagy csajozás közben is használható
Az allithato tamlas uleseknel nekem az a bajom hogy valahogy a tamlanak hulye alakja van vagy en vagyok quazimodo ezt nem tudom de ha teljesen feltekerem akkor nem a hatamat tamasztja hanem a derekamat tolja elore es esek ki az ulesbol.
A fix kagylo nagyobb feluleten tartja a hatam abban en kevesbe faradok el mint a masikban.
Amit irtal az pont rossz tartas biztos meno meg laza de egyreszt a hatadnak sem tesz jot hosszu tavon valamint ha oldal iranyu utkozesben lesz egyszer reszed majd csodalkozol ha elrepulsz mint a bologato kutya a kalaptarton plusz az ov emiatt majd a nyakadat rantja meg. ( a kulcscsont tores meg mindig 100X jobb mintha a nyakadat rantod meg vagy mondjuk azt torod el )
Nézd tovább a videót, a normális 4 pontos övnél nem jön ki a beled, mert megfog alul
Opciók:
-Normális 4 pontos öv + légzsák -> nem jön ki a beled és fejed is marad, oldalütközésnél tré (feltéve hogy nincs ott is légzsák)
-Normális 4 pontos öv + bukósisak -> dettó, bár leveszed fejjel a kormányt egy komolyabb csatinál, ami sisakban mondjuk még mindig jobb, mint gyárilag
-Normális 4 pontos öv + bukósisak + légzsák -> legfaszább, a tévhitek ellenére (link)
-5-6 pontos öv, bukóketrec, sisak, meg lehetőség szerint HANS
(mondjuk elég vicces pont azt a ~100 ropit megspórolni a hanson egy full becsövezett autó árát figyelembevéve)
Egy kezdő normális új ülés+öv+bukósisak kombó megáll 250 körül.
Aki pályázik, gyanítom hogy a motorra-fékre-futóműre is locsolt már rá legalább ennyit (akár külön-külön is),
nem beszélve a fékbetét+gumi+benzinről, meg persze a nevezési díjakról, pályabérletről.
De szerintem itt olyan ember is védte az "olcsóülés" témát, akinek a felnije volt kb ennyi
Szóval ne biztonsági felszereléseken basszunk már fillért.
de akkor most kijön a belem ha 4 ponttal vagyok kikötve, amugy meg a fejem baszom szét, mondjuk ha nincs légzsák?
na ez a vicc része
amiben 100%-ig egyetértek, mikor berakják a kocsi alá a nevenincs lila disco lengökart meg hasonlokat.....
egy ralis ismerös probálta a versenyautójában az ilyen csini cuccokat, aszfalton mentek de minden szar ugy eltekeredett, hogy el se hitték, elötte és utánna is gyárival mentek.
Szerintem akkor te is olvasd át mégegyszer, amit írtam.
Az ülésen/övön való fillérbaszással volt problémám, egy rendes 4 pontos öv nem öl meg, de az gyanús, hogy nem 10e forint. Hárompontos övnél elindulsz fejjel előre, és megfog a légzsák.
És soha nem mondtam, hogy az öt-hat-hét pontos öv (ha már f1) szar lenne, vagy a versenyzők hülyék lennének,
csak épp ott ezek egy rendes bukókerettel, és egy HANS-al összekapcsolt rendszert képeznek (egyebek mellett).
Most az inkább nem hozom fel, hogy ha megforog a kocsi, és elindul a tető a fejed irányába,
optimális esedben eldőlsz befelé, tökig bekötve meg csak lefelé tudsz menni, amit ismét a gerinced bán.
Szerintem ez nem 200as tempó, max 80, és kurva szarul néz ki (30mpnél a 4 pontos sima öv) 4 pontos övek tesztje
Ezen a videón pontosan látszik, mi a különbség egy gagyi, meg egy normális 4 pontos öv között.
Aki ez után sem érti a problémát, azon sajnos nem tudok segíteni.
HANS-al, bukókerettel persze már teljesen okés az 5-6-7 pontos öv.
Utcai autóban meg utcai autóhoz való 4 pontos öv kell.
Ennyi.
Amúgy jól írtad, vagy erős üléstámla kell (nem a 20e forintos kategória gyaníthatóan, meg eleve csak merev kagylók),
vagy valami normálisan, kellő erőnek ellenállni képes csövön kell átvezetni.
2015. május 23. 13:17:20: megválaszolva baer + által,
→ #8401
Na nem bírtam megállni mert ez akkora baromság: föleg a második része, nyilván ha 200 mész betonfalnak elképzelhetö.....
"A négypontos övek jelentős része simán veszélyesebb, mint a 3 pontos, mivel nem engedi előre menni a testedet,
az öv alatt fog kipréselődni, közben a puhább szerveiddel levéve a csatot, majd igen érdekes pozícióba hozva a gerinced."
Mikor bekattan a hárompontos öv akkor nem folyik ki semmi......?
Egy alapvetö szabályt felejtenek el sokan, a 4-5-6 pontos öv vállrész befutásának az üléshez magasabban kell lennie mint a vállnak (ennek a pontnak kell stabilnak lenni), hogy ütközéskor ne nyomja össze a gerincet. Ehez vagy az ülés háttámlánakn kell erösnek lenni, vagy bukócsövön kell átvezetni.... Rögzítési pontnak a derék résznél az eredti öv pontjai haszálhatóak, a vállrészhez pl a hátsó öv ponjai
A 4-5-6 pontos öveknél a jó beállítás a fontos, mikor az ember magára húzza, megvan, hova kell esni a csatnak, milyen sorrendbe húzod magadra az övet, pl elöször derékban aztán vállban stb....
A négy-öt-hat pontos övnek pont ez a lényege, hogy a test ne tudjon mozogni benne.....
nem is értem akkor miért nem mennek a F1 be derékövvel, akkor tudna menni a test elöre.....
Amúgy az üléseknek azért jár le a szavatossága (5 év a gyártástól fia szerint, a gyártóhoz felülvizsgálatra küldve további 2 év kérhető), mert az üléshez felhasznált kompozitok idővel gyengülnek (mint a lefittyedő üvegszál/karbon kasztni),
és egy gyári üléshez mérten lényegesen kevesebb anyag van bennük.
Szóval nem kifejezetten a FIA és az ülésmaffia közös gonosz érdekei miatt van kitalálva, hogy ki kell dobni a régi ülést.
Így van értelmetlen, mert képtelen voltál elolvasni, amit írtam az átlag "bóti" 4 pontos övekkel kapcsolatban,
illetve mit vázoltam fel alternatívának.
Az hogy te egy biztonsági felszerelésen akarsz spórolni, a te magán ügyed, de azért másokat erre inkább ne buzdíts.
Amúgy csak szólok, hogy elég sok fake sparco ülést árulnak itthon.
40ezerér homológ ülést is kapni már (msot is hirdetnek), pl sparco-t. Ha lejár, nehogymár kukába kéne dobni, mert abban a pillanatban már életveszélyes?! Egy amatőr pályázónak nehogymár ne legyen jó még sok évig és megvette 20-25ezerér.
Meg az öv... ha olyan kurva biztonságos a gyári 3 pontos öv, akkor biztos azért használják ezeket a 4 meg 5-6 pontos öveket a versenyzők, mert idióták.
Á... de nem is tudom minek írok, értelmetlen.
az miért van, hogy a szerinted túlkormányzott vti delsolba is raknak gyárilag hátsó stabrudat? mert az elméleted szerint pont nem kell bele? (érdeklődök)
Nem biztos hogy rosszul mérlegelek, csak csattantam már párszor, és én se voltam mindig ilyen "okos",
ezért most próbálok másoknak segíteni, hogy ne szopják be pl egy nagyon race üléssel, ami beleáll a combjukba
Én azt mondom, hogy amatőr szinten, amatőr pénzből építkezve az ember vagy hagyja meg a gyárit
(feltéve hogy kiváló állapotú) vagy vegyen egy rendeset, ami már tuti jobb mint a gyári.
(egy 20e ft-os ülés vagy 10e ft-os biztonsági öv jó eséllyel nem ez a kategória)
A gond azzal van, hogy a többség (nem feltétlenül itt fórumon, de a tuning-hondások 90%-a)
nagyon race cumót akar, de pénz/türelem az nincs, ezért megveszi a filléres-életveszélyes kínai copy-t.
(pl fake ASR 8.8-as csavarokkal, fake takata öv neadjisten, felrobbanós lendkerék, hupilila bádog kerékcsavar/lengőkar)
Meg mindenki úgy nyúl hozzá a futóműhöz, mintha legó lenne, és rakja be egyből a stabrudat kormányzottságtól függetlenül, és győzködi a másikat is hogy rakja be mert az a faszaság, miközben fogalma nincs, mire való.
Ez most nem személyeskedés zolynettel szemben, de tényleg mindenkinél stabrúddal indul az upgrade,
gondolom mert az a felfogás ITR-ben/xy erősebb modellben van, és általában működő recept onnan alkatrészhez nyúlni,
meg mert szájról szájra terjed az ige, hogy a stabrúd az KELL!
Engem is rá akart anno beszélni egy "nagy nevű" hondás szerelő, nagyon fasza lett volna az amúgyis túlkormányzott delsolba.
Engem kicsit aggaszt, hogysenki nem fogja fel, hogy a szar futómű nem városban 50-nél fog kiderülni
(kicsit kopik a gumi, ki nem szarja le), hanem vészhelyzetben, és ugyanígy, az övnek/ülésnek sem az a fő
funkciója, hogy jobb legyen vele pályázni, hanem hogy akkor is fogjon, mikor csattansz a falnak.
Én csodálom a jártasságod a témában, és részben egyetértek, de szerintem rosszul mérlegelsz bizonyos dolgokat. A meredek lefogatásról is volt már szó, cső nélkül is lehet biztonságosan. Ami kókány és szar, azon nem segít semmi, de amatőr szinten, amatőr pénzből is lehet igényes fejlesztéseket véghezvinni.
Arra is nagyon kíváncsi lennék, h milyen jótanácsokkal látnál el egy motorost biztonsági kérdésekben, ha az autózás terén ilyen a felfogásod, mert ugye tudjuk, h a motorozás nagyságrendekkel veszélyesebb. Szóval?
Amennyiben a futóműgeometria és a gátló keménysége nincs hozzáigazítva, úgy a gyári állapothoz
képest balesetveszélyesebb, de szerintem ez elég nyilvánvaló.
Ha drasztikusan változik az autó kormányozottsága, szélsőséges irányba, az szintén nem egészséges általában.
Arról most nem beszélve, hogy a házi ültetőrugó installációk során nyomatékkulcs többnyire nem
tartózkodik a helyszínen.
Az olcsó, vagy lejárt szavatosságú ülés előbb-utóbb el fog törni, pláne ha az ember nem 60kg. Jobb esetben akkor törik
el, amikor csak simán zötykölődsz, rosszabb esetben pedig a pályán, másik autónak vagy falnak csapódás közben.
Persze egy gyári 20 éves ülés is eltörhet, így célszerű azt is átvizsgálni/javítani/cserélni néha.
Ha tört volna már el alattad ülés, nem vennéd ennyire félvállról a dolgot.
A négypontos övek jelentős része simán veszélyesebb, mint a 3 pontos, mivel nem engedi előre menni a testedet,
az öv alatt fog kipréselődni, közben a puhább szerveiddel levéve a csatot, majd igen érdekes pozícióba hozva a gerinced.
Eközben, mivel a fejed nincsen rögzítve sehogysem, de legalább van rajta egy nehéz bukósisak, szépen előrecsapódik,
és megrántja a nyakad csúnyán, jobb esetben fáj, rosszabb esetben csontkovács lesz, a nagyon rossz esetekről meg kérdezd meg pl Dale Earnhardot.
Másrészt mivel többnyire nem szoktak csövet rakni egy amúgy 4 személyes utcai autóba, simán csövön átvezetés
nélkül, nagy szögben vezetik le az övet a rögzítési pontokig, ami szintén nem segít az ülés élettartamán egy ütközéskor.
Emellett a nagyja tuningboltos öv/ülés eleve olyan anyagból van, ami full alkalmatlan a célra.
Persze, amíg nincs baj, addig a 4 pontos nyilván jobban fog, mint a 3 pontos, és kellemesebb vele pályázgatni.
Viszont aki az ülést 20 ezerét veszi, kétlem, hogy mellé az ECE-R 16.04 homológ, kevésbé-meghalós 4 pontos övet fogja megvenni, mintegy 50-90 rugóért (eredeti takata vagy schroth)