A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Kényelmes alatt én, meg szerintem zolynet is azt érti, hogy lehet benne terpeszben ülni, szétfolyni, aludni,
dugni-szopatni adott esetben, meg le lehet benne menni egy seggel horvátba
A fix kagyló és az állítható támlás, de nem koppig hátradöntött itr recaro között nem pontosan érdem a difit
derékfájás szempontjából, ezt fejtsd ki plz.
Súlyban, oldaltartásban nyilván jobb a fix, de 8 órán át karótnyelve ülni nekem pl nem kényelmes.
Az allithato tamlas ulesek azert messze vannak egy fix kagylotol. En kifejezetten derek es hatfajos vagyok mert van egy nyitott es elmozdult csigolyam. Ha fix tartas kell akkor a legkenyelmesebb ulesek azok a fix kagylok
Vegyel bele egy fix kagylot amit csak elore hatra lehet mozgatni ( verda ugyis 4 ajtos ). ( Momo T black vagy hasonlo belepo kategorias siman megteszi )
Egyreszt konnyebb, masreszt jobban tart harmadreszt meg kenyelmesebb egy sima ulesnel...
Fékben a gyári 260mm-hez képest a 280mm, neadjisten 300mm azért számít, és még nem kell hozzá milliárdosnak lenni,
de nyilván felni/gumi vonzata is lehet a dolognak, ha nem fér a mostani alá. A mostani féktárcsa elhalálozásakor
én azért megfontolnám az upgradet majd
Az üléses problémákat megértem, ott mindenkinek olyat kell lőni, ami a saját seggéhez megfelelő,
de egy kicsit nagyobb oldaltartásnak szerintem hasznát veheted a pályán.
futómű: skunk2 pro-s (igaz nem állítható a keménység, de így jó ez ahogy van)
fék: ebc tg + sárga betét ... itt maximum a méreten lehetne növelni,
de azt gondolom ezek a dolgok rendben vannak
Eleget költöttem már rá, inkább csak körözök.
Köszönöm a tanácsokat.
Más ülés nem lesz, mert nekem kényelmetlen a rikárdó. Hovatovább lenne vagy 200k sínnel a történet.
Ha zavaróan túlkormányzott, rakj erősebb stabrudat előre (drága), vagy puhítsd a hátsó rugókat (olcsóbb),
vagy pakold ki az elejét.
A jobb első ülés kidobásával azt éred el, hogy minden súly bal oldalon lesz méginkább
(ugye ott a motor, a szervószivattyú, a légkondi minden szarja, a generátor, meg te is)
Inkább nézz vmi gyári üléspárt, ami könnyebb, és befaragható.
(gondolom utcai autó, szóval a nagyon race megoldások nem játszanak)
Bal elejét kell kipakolni amennyire lehet, első körben, meg az aksit szakszerűen hátravinni,
ha megoldható.
Szerintem ha pályázol, és jobb időket szeretnél, első körben értelmesebb dolog a futóműre-fékre költeni,
mint motorra (pláne szívómotorra)
Legközelebb csak a jobb első ülés kerül ki, mert igazad van, tényleg nem komfortos így vezetni.
Hátsó ek9 stab rúdra ismerjük az esélyeket, az a nem lesz kategória. Nem is nagyon erőltetem, illetve nem fogok 50-60ezret egy vasdarabért adni. Ez van ezzel főzök, mint írtam leginkább nekem kellene jobban összetenni a kört.
A nagyobb tengely egy újabb kess cunamit indított volna el, nem igazán szeretném meglépni, annyit rááldozni.
Kevésbé egyenes pályán nem biztos, hogy jól jársz a -60kg-val, ha orrnehéz lesz a kocsi a végén
Aksi hátra, könnyebb hűtő, könnyebb leömlő, könnyebb motor, könnyebb ülések, könnyebb géptető, esetleg a búcsú a szervótól, légkonditól
Most a hátsó tengelyen lévő súly hiánya miatt túlkormányzott a kocsi, ha jól értem.
Egy feszesebb hátsó stabrúd növeli a túlkormányzottságot, szóval pont ellentétes hatást érsz el vele, mint amit szeretnél.
Van igazság abban amit az autónepper írt.
A progi előtt volt 5500rpm-nél az a hátbarugós érzés, ami most inkább hátba billentős csak, az hiányzik.
Nem mentem most se tiszta kört, se utas nélkül, így az sem igazán derül ki hogy akkor jobb lenne-e a történet vagy sem. Ha levesszük az utast meg a jobb első ülést akkor sztem -100kg és 1mp-el jobbat megyek, illetve ha nem szúrnék ki 1kanyart esetenként amire rámondom h akkor most ezt a kanyart nem tudom bevenni emiatt úszik el a jó kör, ....blalbalbla,
egyszóval a 2:21-es időt szerintem hoznom kell.
Majd szeptemberben Lacházán megnézem 402méterem mi a kotta.
Emiatt a hátba rúgás dolog miatt nem tudom azt mondani hogy jobban megy-e vagy nem.
De ahogy mondták 2-3lovat nem érzel meg, 15-20at már igen, de itt ez esetben természetesen szó sem volt ekkora +lóerőkről. Még csak azt sem tudom kijelenteni amit szoktam mondani hogy alul nyomatékosabb. Sokat vezetek az alsó tartományban is, itt sem észlelek túl sok változást.
Nehogy a végén belevágjak egy nagy tengelyt hogy érezzek valamit, nehogy!
Ja még pluszban egy elég erős szembe szél is volt a célegyenesben, így még az is rádobhatott arra hogy kurvaunalmas volt a végére érni. Legnagyobb sebesség (gps-el mérve nem telefonnal) 174km/h volt.
Én köszi az potyaautóztatást! Sajnálom, h az eső közbeszólt és nem tudtál végül egyedül menni. Remélem azért lesz pozitív hatása a mérésnek és legközelebb átgondoltan nagy rekordot futni.
P.ring... van pár trükkös kanyar ott is.
Fél nap hómofissz, fél nap szabival oldottam meg a dolgot, így már délelőtt sem loptam a napot, kipakoltam vagy 60kilót:
Aztán az első ülés csak vissza került mert jött Higany a kütyüjével és 12szektor mérését néztük, mit hogy hol merre kellene jobban csinálni. 2. etapban is vele mentem, legyen jó sok mérés, mondom majd a 3. etapban kiveszem az ülést és akkor meghúzom a frankót....ekkor szakadt le az eső. Így utána már nem is tudtam menni, ergo a 3. etapot lecsapták.
Napi legjobb időm: 2:23.444 , szerintem ember és ülés nélkül minimum 1mp-et még lefaragtam volna, volna mert útközben a fékolaj is felforrt. Épp ma jött meg a motul5.1-es fékfolyadék. A mérésekből az látszik hogy ha nem feszülnék rá annyira akkor könnyebben is jöhetne a jobb eredmény. Illetve még annyi, hogy így kipakolva eszméletlenül tört ki a segge a kocsinak, folyománya hogy az asr merevítő már megvan, használt ek9 stab rudat vadászok (lenne új 70ezerért de annyit nem adok egy vas darabért), hátsó felső merevítő is lesz.
Fék amúgy jól bírta, ha a fékolajfelforrást nem nézzük. fékbetét
Most egy másik kanyarral gyűlt meg a bajom, amivel eddig nem, valahol mindig el kell mennie egy jó körnek.
A kocsiban és bennem is megvan a 2:21-es idő....remélem egyszer csak összeáll egy jó kör.
Köv kanyar a Pannonia ringen június 14-én. Itt még nem jártam, új élmények jöhetnek....
Inkabb kérj meg valakit, aki tenyleg tud vezetni, hogy uljon be melled legkozelebb egy fél órára es magyarazza el milyen iveken meg hogyan kellene menned. En is igy tettem ez nem szegyen. Az inkabb, hogy masokat ragalmazol azert mert nem tudsz labdaba rugni a kategoriaban. A te kocsiddal nyero idoket lehetne autozni, foleg ha Ádám-ot nezzuk mit megy a gyari typerrel. De lehet ois csal Reszemrol is ennyi....
Szerintem attól a fèktől nem kell jobb... Inkább mèg egy kis rutin. Azt nem tudom, hogy a jobb oldali kormány miatt maradhat e bent idő?! Gondolom János èrzi.
Felőlem azt csinál mindenki amit akar. Ha csal csal, ha nem akkor nem.
Mindenesetre szívesen kifizetem a Dyno mérésed Feri, ha fenn vagy Pesten a Dyno projektnél addig a nyomásig amíg meg van írva a mapja annak az autónak. Bár gondolom nem a pénz az akadály neked sem. Viszont szólok 1450/350-0.6slick gumi az 3.54 ez már race2 kategória, szóval maximum 315Le lehet az autód slick gumikkal gyári futóművel. DE! Innentől engem nem érdekel a téma.
Most pedig egy kis élménybeszámoló mert volt bőven
Mta Hungaroring 2. Futam
Sajnos aznap dolgoznom kellett , így munkahelyemről 14:00 kor tudtam eljönni. Éppen beestem a regisztrációra és mehettem is az open pitlane re, az autót felkészítve egy tréleres ismerős már addigra kivitte a ringre. Egy barátomat meg autóztattam bemelegítés gyanánt. Viszont most megfogadtam, hogy közvetlenül a verseny előtt nem kocsikáztatok senkit. Sok a plusz egy ember, teljesen máshogy reagál az autó a plusz súlyra. Mások a féktávok más minden. Futottam így is 9 kört a ringen két fővel. Az idő javult. Előző futamon egy hónapja stabil 2:22 es időket tudtam 2 fővel. Most ez 2:19 re csökkent (3mp javulás), de sikerült megölni a fékbetéteket 9 kör alatt. Így bármennyire is akartam még menni pár kört ki kellett állnom. Szinte minden féktávon elrontottam, nagy tempóval estem be a kanyarokba és sodródtam le az ideális ívekről. Be is igazolódott fékbetétben kb 1.5-2mm anyag volt -kuka. Azért ez a 3mp es javulás két fővel bizakodásra adott okot.
Remelem tetszett Solon
Futam 1. Felvonás
Új fékbetét benn máris hatásosabb a fék. 1 bemelegítő majd egy gyorsabb kör után megfutottam a 3. Körben az aznapi legjobbamat 2:17.2. Ez az idő 1.5 mp cel jobb mint legutóbb. Nem vagyok maradéktalanul elégedett mert a következő körökben összeszedtem valamit a gumival, illetve volt hogy feltartottak, így jót nem tudtam futni. Volt egy 1es szektor javulásom 0,5mp, de utána megint beleszaladtam egy lassabb bolyba, buktam a köröm. Aztán a fekete leves. Elkezdett isszonyat mód rezonálni a kocsin először csak a célegyenesben 160fölött majd szintem minden gázadásra. Ütemes csattogás mint amikor egy nylon zacskó ragad a lököshöz zajt produkált az autó- ekkor már elvettem a gáz mert gondoltam na akkor most vége. Valami baj van.
Lett is, szerencsére csak a gumi futófelülete szakadt le.
viszont gyári hátsó stabrúddal is ment a 3 kerekezés
van 76-os kipuff, meg gázgyorsító dob is meg egy propeller is a rendszer végén ami kiszívja a gázt, hogy még gyorsabb legyen az áramlás, igazából ez így már 500le, de ne mond el senkinek .
Gyári nyomása a 8-9-es evoknak 1,3 bar 280le-vel. A szürke evom padon 1,8 baron ugyanugy gyári motorral, turbóval 344 lovat tudott. A sárgát nem mérettem, de nem hinném, hogy sokkal többet tudna 300-nál 1,4-1,5 baron. Egyébként 350 lóig húzhatnám ebben a kategóriában gyári futómű mellett. De mindegy, a lényeg, hogy csalok...
Jaaa!!! Hát 3 lóerőn nem veszünk össze és ha jól tudom neki már benne volt a DC5 leömlő és kat Annak fényében meg hát izé. De mióta azt láttam saját szemmel, hogy Zsolti CTR-ét egyszer úgy mérték, hogy kézbe fogták a levegő hőmérőt és egyből 10LE-vel jobb lett az eredmény, hát innentől kezdve akárki akármit mér már csak mosolygok
en ugyanerre gondoltam
pl futoversenyeknel is fasza egy dolog, hogy az igazolt VB-re EB-re vagy akar olimpiara keszulo futoversenyzok nem am kulon kategoriaban indulnak, hanem omlesztve mindenki egyben... jooolvanazuuugyvazze
ennyi erovel vmi kikukazott regi F1-s autoval egy unatkozo F1 versenyzo timeattack palyacsucsot is mehetne, amit aztan evtizedekig vagy akar soha nem is tudna megdonteni senki utcai autoval...vagy amig egytalan benzin, mint uzemanyag lesz, vagy le nem dozeroljak a Hring-t
Szerintem a többség becsületes, és a móka miatt van kint. Persze van akinek az a móka,
hogy elindul profi, formula-sorozatos pilótaként, egy lelkes amatőrök számára létrehozott versenyen,
egy karbonvázas versenygéppel, utcai autók között, aztán pózol a dobogón
De szerintem a többség autózni/versenyezni szeret, nem nyerni minden áron
Mint írtam, nehéz jobbat kitalálni. Így az emberek becsületén múlik, amit látunk azért páraknak nem sok van. De ha neki így jó, és örül, ha másokat átverve esetleg legyőzi őket akkor legyen vele boldog.
Nem csilliárdos nyeremények vannak, és a célvonalbeliből azért lehet következtetni a teljesítményre,
amúgy meg nem tudom, hogyan szabályoznád
Ez egy amatőr verseny, nincs túlszabályozva, örülnek, hogy van induló.
De gondolom ha valaki kivisz egy mobil, awd-kompatibilis mérőpadot, nem zavarnák el
Azt mondták, ha több induló lenne, súly/lóerő helyett rendes kategóriák lennének a motorizáltság,
hajtás és a módosítások szerint, ehhez perpill túl kevés az autó.
Abba az evoba gyárin felül alaphangon van 50-60 lóerő plusz ezen a nyomáson nem tudom mi van még rajta módosítva de ha van 76-os kipuff végig akkor ez a szám jóval több.
Kb 900 kg meg kb 100 lóerő. Jó az ott. Kap majd 1,6-os motort, azzal lesz 125 vagy mi. Szerintem jobbat is kéne tudnia az autónak, mert én több, mint 100kg extra súllyal majdnem 1 másodpercet adok neki.
Igen slick 0.6 futómű fajtától függően 0.2-0.4 ig.
Amugy kb 1200-1300 az az evo és 650Le. Nem véletlen az 1:57 es köridő amit ment úgy hogy talán 3 mért köre volt.
De van más érdekesség is. Gyári evo9 1 baron 287le 1.45 baron csak 300. De mindegy Ferio tudja...
Állítható futómű -0,4, nem E jeles gumik -0,6 a kiírás alapján, amit most talaltam. Az ugy mar jobb, 1200/600-1. Persze, ha lehet egy EVO 1200 kg én nem tudom
A jobb oldali adatok súly/Le arány lenne? Az valahogy nem jön össze. Elég érdekes. pl evio 600LE és 1? 600kilós lenne egy evo? Még ha full könnyítve van is hihetetlen.
Vagy e46 turbo 500Le és 1,5? 750kg? Ugyan már, 1tonnát lefaragtak a súlyából? Hogy, kettévágták a kocsit?
Van még pár érdekes adat.