A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Még egy . Nem szoktam gyorsulni, de évadnyitón mentem egy futamot, megpakolva, két személlyel, bénát, nem sok tapadással . Mondanak ezek a számot valamit Nektek? Nem tudom ezt hogy kell elemezni.
Holnap ki jön végül a nyílt napra? Nem voltam 3-4 éve, van valami újdonság? A gumi nyomással hogy szoktatok játszani? Eleve eresszek belőle? 2.2 szokott benne lenni, a gumi 215/45 R17. Köszi!
biztos hogy nem a 200+ lovas volt mert én a célegyenesbe éppenhogy de meg tudtam előzni, 4.-be 150 felett mentem csak el, alatta úgy megy az az opel mint a barom. ha a 200+ lovas lett volna a 800 akárhány kilójával akkor közöm nem lett volna hozzá integrával. 2:20 körüli időket mehetett.
Milyen köridőt mentetek kb? Csak mert a 2xx lovas astra tud 2:10-en belül. Az sztem egy átlagos sofőrrel is szanaszétpicsázott volna, egy bénával nyilván lehet nem. Egyszer mintha azt olvastam volna, hogy azok a 100 néhány lovas épített astrák is tudnak 2:20-on belüli kört (2:16 rémlik), de most nem találok róla infót.
Cupás astrával én is találkoztam a gyors menetben. Először lehagytam, full bénán ment, lassan, szar íveken, nem is értettem, aztán a menet végén meg elkezdte tolni neki és már nem volt olyan lassú, a levezető körömben visszaelőzött. Amúgy nemtom milyen köridőre képes az.
Mi 150 ló felett mentünk de ott is ugyan ez volt a helyzet csak ugye ott nem ért váratlanul ha egy GTR kikerul mint egy bolyat. Ettől függetlenül nagyon jól éreztük magunkat. Nem versenyezni mentünk csak kiprobalni az autot. Első körbe tudtunk menni a cupás astra után. Második felvonásban egy 350z meg egy BMW volt pariba...aztán ennyi volt egy zsír új brembo betét
2016. szeptember 22. 23:25:21: megválaszolva Higany + által,
→ #8563
Na ezt full alá tudom támasztani! Én is beszoptam ezt. Autóval 2010-ben voltam utoljára a ringen, crx-el, nyilván a lassabb csoportban, oda az jó volt. Most regisztráció nélkül mentünk ki, hogy elhasználjuk a meglévő jegyünket így a cél csak annyi volt, hogy tudjunk kapni lehetőséget, sikerült is, de a nagyok közé. Hát... kb csak a tükröt néztem és minden 3. kanyarban félrehúzódtam elengedni valakit. Sok 100 lovas kocsik, épített pályagépek... nem sokan mentek 2:20-on kívül sztem, sokan bőven 2:10 alatt, így a 2:3x-es körökkel (állandó elengedésekkel) tényleg forgalmi akadály voltam csak. Következő menet a 150Le alattiban volt már, akik megelőztek benne:
911 turbo porsche
pálya E36
húzott tdi vw
sti
clio rs vagy mi
valami bitang 5ös kombi
Mind csupa 150Le alatti autó hja.
5 autót sikerült megelőzni, 3 honda civicet , egy a3-t meg egy pontiacot.
Na, a lényeg, hogy ez a 150Le alatt meg felett kategória egy vicc, alapból a Le alapú kategória egy vicc. Időalapú kell, kb 2:20 alatt, 2:20 felett, és szigorúbban kellene nézni. De ezek a szervezők olyan ostobák meg szarnak magasról az egészbe, Bucsik is a búvalbaszott fejével és "leszaromazegészet" hozzáállásával... motoros napokon is ugyan ilyen volt mindig. Csak akkor nem értem miért csinálja.
U.i. uminak: Felengednek a kisebb katba, 100%, te se fogod élvezni a nagyok között, csak arra lehet koncentrálni, hol állj félre, annak meg nem sok értelme.
Nem kell ennyire fosni! Majd ha bejelentkezel kérdezd meg, hogy indulhatnál e a kicsik között inkább mert ez az első napod. Jó eséllyel még örülni is fognak neki, hogy felszabadul a hely a nagyoknál.
Kíváncsi leszek mennyire leszel elégedett az EBC-vel pályán. Nekem is volt az egyik Accordon ugyanígy körbe, de nem nyerte el a tetszésemet. Gondolom fékfolyadék is rendben van.
Amúgy szerintem gyári Accorddal nulla pályaismerettel nem fog menni a 2:30.
Köszi. 2.24 volt az 1,5-tel és annál már nem nagyon tudnék jobbat menni. B18 egyébként. Most mocskos szarok a gumik sajnos, de egy új szettel továbbra is a 2.16 a cél.
Amúgy gratulálok minden elismerésem, remèlem én is kijutok hamarosan addig is jó, inspiráló olvasni a beszámolókat hogy lehet oda menni 1.5-el is. Ehhez az eredményhez kellett a nagyobb motor vagy meglett volna az nélkül is? B16?
Kaptok egy kis copy-paste történetet, aki már olvasta, attól elnézést.
Nem is tudom hol kezdjem. Szokás szerint bőséges időm volt felkészülni a versenyre és nem az utolsó pillanatban jöttem rá, hogy indulni fogok.
Malmoztunk 15.40ig, hogy lesz-e elég visszamondott nevezés. Már vagy az ötödiket húzták ki, amikor szóltam, hogy hát arról volt szó, hogy 3 visszamondás és én jövök. Fejvakarás, meg persze ők előrébb voltak stb... Aztán csak beszorítottak. 15.50-et írtunk ekkor és egészkor indul a verseny, az autó az utcai gumikon áll, nyomás 2 baron körbe a versenygumikon. Gyors nevezés, futás, kerékcsere, transzponder, rajtszám, olaj, víz, stb, és szaladtunk ki. 100 kg-os pihe utassal 2.23.3-at tudtam, kicsit csalódott is voltam, mert nem bíztam benne, hogy az lejön majd az extra tömegtől. Plusz ahogy a gumik kinéztek... csak idő kérdése volt, hogy kisüssön a nap és annyira brutálisan degradálódjon, hogy használhatatlan legyen. Második etapra felmentem egyedül, de sütött a nap. Persze fűtés kakaón, mint mindig, hogy a tökömről is folyjon a víz. Első gyors kör nem is volt rossz, másodikban a sikánnál nem volt fék, hanem az abs dadogott. Fasza, aztán elkezdett fogni, de kigurultam a bukótérbe és elengedtem a többieket. Új 3-as vagy 6-as vagy akárhányas bmw meg bent áll a falban, fasza mondom ez piros zászló lesz, le is jöttem, az is lett. Vissza sem mentem már, vártam a hűvös hatkor kezdődő etapot. Az az egy kör 2.20.9 volt. Utolsó etapban volt pár értelmes kör, mindjárt egy 2.20.1, aztán egy 2.21 (ebben tartott fel az impreza szerintem a Mansellben, mert íven kell hűteni persze). Utána én is hűtöttem egy kört, majd mentem egy utolsó nekifutást a már tökéletesre kopott gumikon (lsd. gumi topik). Féktáv brutális volt, majdnem a rázókőnél fékeztem a célegyenesben, ahol még 1,5-tel sem próbáltam. 2-es és 3-as kanyarban viszont nem lehet átvinni tempót, egyszerűen nem volt semmi tapadás. Mansellben valami csodával határos módon megvolt a 130 a kanyarkijáraton, majd a többi kanyart sem basztam el, 2.20.032 lett így. Nagyon remélem, hogy jó gumival sokat lehet ezen hozni, mert már sokat nem érzek az autóban.
Legutóbb a 30 fokos hőségben utassal mentem ugye 2.20.3-at. Azóta csak az első szektorban tudtam gyorsulni, az összes többiben veszítettem egy csomót. Utas nélkül. Szerintem rohadt sokat fogytak a gumik. A 2 nap szektoraiból 2.19.1-es idő jön ki egyébként.
Ui.: Ezúton is nagy köszönet Rickk-nek, hogy kipróbálhattam az ITR-t is. Hihetetlen jól összerakott egy autó az. Túl sok tiszta kör mondjuk nem volt (1 db ) viszont érződött, hogy van bőséggel potenciál abban az autóban.
Utcán is éreztem, hogy ez a gumi kukás, nagyon csúszik, ennek tudatában használtam utcán az autót. Fék utcára elment, azért lehetett vele, ha kell, rendesen fékezni, csak nem sokszor egymás után, sima közlekedésre elég ez is.
Hát hja, elsőssel egyszerűbb a helyzet az az igazság. Szar a gumi? Na bumm, tolja az orrát, nem tudsz kigyorsítani, kanyarban is egyszerűbb játszani vele. Megindul a hátulja? Gázt neki! Hátsósnál így elsőre ezekkel óvatosabban kell játszani.
Hátsókerekesnél szerintem különösen fontos a gumi, szerencsére zárt pályán tapasztalhattad meg. Nekem egy éve a drágábbik módon sikerült Azóta vettem újat, párszor már jól is jött. Legutóbb egy bálavillás traktor vágott ki, és kellett rögtönzött rénszarvas tesztet produkálni A fékekből már nem vártam meg a tanulópénzt, egyből jó minőségűeket vettem Egyszer szívesen kipróbálnám, de teljesen széria futómű van a kocsimon, a motor is csak egy kis kétliteres 122 lovas, safety cart meg nem akarok játszani
Mi is kint voltunk Zsolti haverommal és a bömbölővel. Neki első körei voltak pályán, kocsival én is rég voltam, de ilyen szar gumikon még soha. Nemtom, valahogy a 6éves, néhány mm-es, bakelit kemény, repedezett michelin gumik sehogy se akartak tapadni, se a menet elején, se kicsit később "bemelegedve", se a végén eltaknyolódva. Szóval igyekeztem úgy nyomni a gázt, mintha tojásokon lépkednék, de nem volt egyszerű, azért becsúszott ilyen is :
Aminek az oka az is, hogy a fékkel is igen óvatosan bántam, hogy ne öljem meg teljesen, mert az 5e Ft-os legolcsóbban kapható betét elöl, hátul meg még az angliai bontott kocsiból származó hátsó szintén biztos "jó minőségű" betét nem éppen pályázásra van kitalálva. De legalább a menet végén is volt fékhatásom, még ha nem is túl acélos és haza is tudtam jönni a kocsival.
Másik ok, hogy életemben először vezettem hátsókerekes autót pályán. Hát más világ egy elsőshöz képest, főleg ilyen "gumikon", ezekkel megfogni, ha megindul a vas igazi művészet, 2x nem is jött össze.
A lényeg, jót szórakoztunk, nem törtünk össze senkit és semmit, kocsi kibírta, idő meg jó szar, bár mihez képest, ha úgy nézem, hogy egy keményet nem fékeztem, általában 0,6-0,7G között lassítottam (1, 2, 4, sikán, lejtős féktáv, többinél kb begurultam, 0,4G alatti lassulással) a mérés alapján, ami igen komótos fékezgetés csak, a kanyarsebességem meg a béka segge alatt volt a gumi miatt, nem is olyan rossz az a 2:30,8-as legjobb kör.
Na majd talán jövőre, akkor tuti kap új gumit, meg ha feljutok pályára, akkor kap kis fék upgrade-t is, meg a befejezetlen motortuning és áttételrövidítés.... stb stb stb...
2016. szeptember 19. 09:05:23: megválaszolva grego + által,
→ #8551 2016. szeptember 18. 22:31:37: megválaszolva FixGab + által,
→ #8548
Ha már megígértem magmnak, hogy visszaülünk a lóra, akkor visszaülünk. Fostosan toltam, nagy volt a forgalom, le is jöttem hamarabb picitt, mert már nagyon folytak a gumik, de jó volt! Sok szép Honda volt kint, meg egyéb érdekességek is, de mivel minden kattintás után lecsukta magát a gépen így csak pár fotót sikerült lőnöm a környezetemről. Örülök, hogy sikerült jól parkolnom mind oda, mind visszafelé jövet!
Sajnos az MTA részre nem tudtam maradni, de remélem sikerült pár szép eredményt elérni a srácoknak!
Ellenben hiányoltam a bazi vastag szivacsokat a szalagkorlátokról a kritikus részeken. Nekem az tavaly nagyjából a minden-vagy-semmi között döntött, hogy pont ott volt, ahova ki lehet esni... gumma
És holnap megint a Bp-i dugó...
De Alfonzó behozta 7-nek!
Kellemes téli szezont mindenkinek. Itt elvileg egy LSD projekt beindult...
Üdv, Y.
Azt mondták pályázásra sosem elég nagy a fék. Utána kell járnom, az ek9 nyereg már megvan.
Tárcsa és betét beszerzése ráér jövő februárban is. Addig kitalálom milyen legyen.
Amúgy nekem elég, ezt többször is mondtam. Senki nem akarja nekem elhinni.
Megnézem, meglátom hoz-e a konyhára.
nagyon ul a topic, nem volt senki szlovakiaringen?
ismerosom volt, sikerult egy ilyet produkalnia.
most vezetett eloszor jobbkormanyos autot es a palyan is most volt eloszor. nezzuk el neki, de gondoltam berakom
Köszi! Remélem meg lesz, kellenek új gumik meg nagyobb fék, már rajta vagyok hogy mit merről.
Sofőr nélkül mérik.
Nekem most nem kellett mérni mert már sokszor le lett mérve. Mondjuk én szerettem tudni hogy hány kiló kipakolva, nem kipakolva, így úgy amúgy.... Most nem mérettem le mert már későn értem oda.
Grat! Előbb utóbb meg lesz az a 20-on belüli idő is!
A bömbivel ha akarnék, mehetnék a ti kategóriátokban.
A tömegszámításnál a sofőrrel együtt mérik a kocsi tömegét amúgy?
193le/400nm (csippelt)
komoly futómű, mégkomolyabban beállítva
330as fék
jó gumi (az én szálasodottaimhoz képest fényévekkel )
és még így is befér a kategóriába! de bosszantó
azzal az eredménnyel kis hijján az eggyel nagyobb kategóriában is dobogós
Kicsit több mint egy éve vártam arra a 2:21-es időre, hát most összejött!
A pénteki MTA3 Hungaroringnek viseletes r888-akkal és már vastag 22mm-es hátsó stabrúd upgraddel vágtam neki. Annyira nem pakoltam ki mint anno, mert az elkönnyült popeszt folyamatosan korrigálni nem volt jó, így csak az anyósülést vettem ki. (meg persze ami a csomitartóban volt)
A nap célja bemenni 2:22 alá.
Első karika 2:24, tyübammeg, mondom ebből nem hogy 2:22 alatti nem lesz de még a 2:22 is nagyon izzadós lesz.
Pár kör után jött egy 2:22.379, ami nekem már PB, mert a régi legjobb időm 2:22.990 volt. Ekkor SzalókiLacinak (másik vti-s) 2:21.532-es ideje volt. Ő volt az ellenfél, aki előttünk ment Bmw 120d-vel megfoghatatlan volt a 2:16-os idejével.
Jött az utolsó etapunk, ahol először jött egy 2:21.8-as idő, ekkor már nagyon örültem, aztán egy hűtő kör után
2:21.350-et sikerül pattintani, ekkor már határtalan volt az öröm. Titkon bizakodtam abban hogy Laci már nem javít az idején, de aztán csak futott egy óriásit még Ő is, 2:20.694, itt is gratula!!!
Ezzel az idővel pénteken a dobogó 3. fokára állhattam, régi álom teljesült.
Ádám hozta a formáját, legjobb idővel 2:12.679-el megyerte a Sport kategóriát, nagy gratula neki is, illetve Bakos Norbinak aki 2. lett ugyanebben a kategóriában. (2:14.209 , szerintem neki is PB)
RaceChrono szerint az optimal lap: 2:20.93 lenne, az nem is túl rossz, -0.43 a legjobb időmhöz képest.
Talán jövőre egy új szettgummán meglesz a 2:20-as idő is, meglátjuk....
Na jó, hát nem ír senki, én azért még beszámolok szokás szerint. Volt ugye MTA a hétvégén, nekem meg előtte nap lett kész a motor. Sajnos borzasztó meleg volt. Az autó viszont nagyon jól ment, egy élmény volt. 1300 kg körüli 200/230 lovas autókat erőből tudtam hozni egyenesben. A meleg viszont elkente az A048-akat, alig maradt rajta valami minta, végére már nagyon kellett kűzdeni a tapadással. A fék is elmelegedett rendszeresen. Egy gyors körön kapott piros zászló miatt még melegében meg tudtam mérni, 570 fok volt, ami azért nem a világ vége. Jobban szokták bírni. A motor hűtése még nem tökéletes, 2 gyors kör után azért kellett egy pár kanyar hűtés neki, de drasztikus melegedése szerencsére nem volt. Nem mentem utas nélkül, így lett 2.20.3 a vége, ami nem volt elég a dobogóra a streetben (sportban elég lett volna), de nem is vagyok teljesen elégedett. Hátul 2008-as R888-ak voltak, szerintem azokat sem rakom már fel többet, bár nem volt bizonytalan a segge és még mindig nem kopott teljesen szarrá, de azért az extra tapadás sosem rossz. Friss gumikkal és sokkal koncentráltabban (nagyon fegyelmezetlen voltam a gyorskörökön és sok hibám volt) remélem a 2:16-os cél megvalósul majd. Azt viszont nem tudom mire vélni, hogy mi volt ez a szokatlanul sok piros zászló. Volt, hogy fel sem értem gyors körre. A végén meg az open pitlane megint fejetlenség volt. Szerencsére találtam 3 gyors kört még. Alább néhány kép, néhány klipp.