Mehetne pozitívba is, de talán itt jobb helyen van későbbre.
Tegnap reggel vettem át a paripát a futóműrendberakás projekt utolsó fázisa végén és eddig lenyűgözőek a tapasztalatok minden téren.
3 lépésben a következő dolgok történtek:
- Összesen 28db szilent cserélve.
- Pár gömbfej csere.
- ITR rugószett.
- Felújított, kicsit keményített gyári vti gátlók.
- Felújított (szinterezet, szilentezett) stabrudak.
- Új stabpálcák.
- (Kerékcsapágyak már korábban cserélve lettek.)
Ez első tapasztalatok alapján ami közben igyekeztem bejárni minden szokott útvonalamat - Budakeszi út, Kapi út, Szépvölgyi út, Róbert K. szóval nem épp minőségi burkolatok - a következőket merem állítani:
- Minden nyüsszenés, koppanás, lötyögés, bizonytalanság eltűnt.
- Tökéletes úttartás és menetkomfort még a fent említett fos utakon is.
- Szuper pontos kormányzás és kanyarstabilitás. Orrtolás lényegében nincs. Jó ez túlzás, de annyival később és akkor is annyira finoman, hogy el se hiszem.
A lényeg, hogy gondoltam megosztom, hogy esetleg ez az út is nyújthat valós alternatívát a futómű-upgrade terén, szemben a kétes minőségű tuning szettekel. Sőt, hiszem, hogy a legprofibb motyók se érnek kb semmit, ha a fent felsorolt dolgokat a rugó és a gátló tekintetével kihagyja az ember.
Természetesen nem hagyhatom ki, hogy megköszönjem a csapatnak akik mindezt a valóságban is végigvitték:
HHC
Vasárnap délután megmozgatjuk magunkat a ringen is picit. Szerintem nem lesz rossz!
Hogy kicsit megvédjem a kollégát (és persze nem a 2kg különbség), de volt BMW-n olyan M-es felnim ami 7kg körül volt (nem emlékszem pontosan) és olyan is, ami majd a duplája volt, hát bőven megérezni...
de hogy az említett 2 felni közt érezni-e vagy a tudat, hááát...
én azóta agyalok újra az eladó enkei-en, mert én már tudom milyen a könnyű felni
Mit érzel az EuroR és a Wedssport felni között? Aha, pont annyit, csak a tudat.
Én nem értem ezt a rákattanást, nem értem mivel leszel beljebb? Még ha masszív pályázásba kezdenél azt mondom jó, tényleg sok komponens számít, köztük a rugózatlan tömeg is, de egy közútra ezt számolgatni nettó baromságnak tartom.
Egyben örülök is mert ezt a matekozást nekünk nem kell lejátszani, ezt megteszed te és meg is osztod, amit meg köszönünk.
Na csak így tovább. Hungaroringen találkozunk jövőre. (ha addig meglesz a géped)
Amit árulok azt nem tudom mennyi. Az Győrben van mert itthon nem fér. Megkérhetem a sógoromat, hogy mérje meg, de az tuti nehezebb. Az 99%, hogy 20+kg a gumi+felni.
5 ágú TypeS felni az a facelift előtti 16"-os.
Amit mondtam, hogy 9,8kg az az Accord TypeS felni, de az a 17"-os és 5x2 küllős. (ezt hívjuk EuroR felninek)
Amit árulok az pedig a Civic TypeS 17"-os.
Az Enkei ami még megvan az 7,6kg. A gyári mint írtam 9,8kg. A percen mértem le mind a kettőt.
Egy Conti SportContact5 225/45R17 méretbe 9kg. És a CSC5 könnyű guminak számít, van ami akár 1-1,5kg-al is több. Így könnyen megvan a végeredmény: gyári TypeS felni + CSC5 = ~18,8kg.
De vannak a TypeS felnitől nehezebb gyári aluk is. ZEMA talán 21-22kg-os szettről is beszámolt már.
Szép garnitúrák
Nekem most az Ej1 coupémra lesz gyári alufelni, találtam egy szettet, nem drága de munka is lesz vele, azt fogom otthon felújítani ha lesz időm rá. Az Enkei rs5-öt szeretném még krómoztatni a jövőben,
aztán a későbbiekben meg valami szép japán versenyfelnit keresek 15-ösben, de valami könnyűt
Nekem meg egy szett Enkei RS+M (17x7 5x114.3). Itt van 1.5 éve, még nem raktam fel autóra, úgy tűnik nem is fogom egy darabig mert van egy Wedssport SA-70 is ugyanabban a méretben. De el sem adom - kurva irigy vagyok, nem akarom más autóján látni.
Köszönöm szépen a választ
Ismerősömnél van ez a szett, el akarja adni. Úgyhogy lehet felkerül a napokban gumi felni adok-veszekbe.
Van otthon egy ritka felniszettem még ami féltve őrzött kincsem,
Egy 7x17-es Enkei rs5 szett, króm, dupla osztókör 4x100/4x114,3-as kupakokkal mindennel
A krómozás néhol pereg már le sajnos,de javítva soha nem volt, illetve semmilyen sérülés és padkanyom sincs rajta.
Petyavti-nek K-Sport futóműve van 7g Accord alatt. Az állíthatóságáról talán tud nyilatkozni. (Dunaújváros Te meg Zalaegerszeg, szóval a kölcsönadás gondolom nem játszik)
Nekem Enkei Bortex RPM2-es van (szintén 17x7"), de én sem találtam róla semmilyen infót... 1-2 eladó darab USA fórumokon meg Malajziában/Thaiföldön és annyi. Sehol egy régi katalógus adat vagy hasonló hivatalosnak tűnő infó.
Sajnos nem tudom melyik topic-ba illik a kérdésem, gondoltam ide írom.
Enkei bortex mirella felnivel kapcsolatban szeretnék minél többet megtudni, ismeretségi körömben találtam.
7x17-es 5*114,3-as az osztóköre elvileg és 64mm agyátmérővel rendelkezik. Karcmentes hibátlan állapotban ez a felni gumik nélkül mennyiért megy? beleástam magam az itthoni hirdetésekbe stb. stb. de nem nagyon találtam egyet sem :/ A kép csak illusztráció, de pont ugyanilyen.
8-gen civic gátlócsere tapasztalatok:
-Ha kihúzódik a belső féltengely csukló az cumi,mert nem biztos,hogy vissza tud menni a csapágy ha pont úgy akad ki. (gumiharang le,csapágy vissza,csavarhúzó beigazításával) 1 órát forgattuk,mozgattuk,stb... de sehogy sem akart vissza menni.
-Ha a fenti eset fent áll,a váltóból NE! cuppantsd ki csukló belső részét,mert kifolyik az olaj
-A gyári felütésgátló nem fog bent maradni a monroe csapágyban.
-A 167 000 km-es gátlók tetején lévő csavar csak fúró + flex segítségével jöttek le,hiába az ipari rozsda oldó egy imbusz másik kanyaros lett
Sziasztok! Tudna valaki egy korul-beluli fekteljesitmenyt mondani az elso fekekre? Nekem kg-ban adtak meg az elso nyergekre es most talakoztam ezzel eloszor. Csak kivancsisagbol kerdem. Koszi
Pár kérdésem lenne integra futómű hangolással kapcsolatban:
mekkora első és hátsó kerékdőlés az ami meg jótékonyan hat a kanyarodási képességre?
Magasság elől, hátul?
Egyéb tapasztalatokat, okosságokat szívesen olvasnék
Az egyik legfontosabb, hogy azt nem akarom hogy orrtolósabb legyen.
Futómű: Ksport
Én úgy vagyok vele, hogy normál Nankang meg LingLong, stb. gumit utcára fel nem tennék, de tudomásom szerint az ilyen kategóriában már egyáltalán nem rosszak a kínai (stb.) gumik sem, sőt.
Én megrögzött japán párti, igazi f*sz vagyok ebben a témában, de ha mondjuk kapnék autót ilyen gumival, akkor nem rúgnám le róla.
Szerintem az ésszerű magyarázat erre az, hogy ha ebben a kategóriában is szart gyártanának, akkor abból aztán lenne haláleset, mert ezek a gumik nem kis igénybevételnek vannak kitéve, plusz rögtön kiderülne, hogy a gumi volt a szűk keresztmetszet avagy az okozója a dolognak és senki nem venne egyetlen darabot sem.
Utcára meg azért, ha feltesz Marika néni/bácsi LingLong gumit, akkor nem feltétlenül fog eldurranni a közértbe járástól/normál használattól, elmegy az is az autóra, azt jó'va'.
De azért az utcaiaknál nem egyszer lehetett itt is olvasni a kínai gumikról, hogy üt, eldeformálódik egy idő után, főleg, ha kicsit jobban ad az autónak az ember és úgy használja.
Sziasztok, kizárólag lachazai használatra vennék mostanaban 2 gumit előre.. Toyo R888 es R888R között van esetleg nagyobb kulonbseg? Vagy csak minimalisan jobb az R? Utcán nem használnám
Azt szeretném megtudni, hogy hány centit ültetnek a rugók a 6gen civicemen..? 15" /50-es gumi van rajta és az első keréken a gumi szélénél van körülbelül a sárvédő(talán picit feljebb), de hátul jóval feljebb.
Sziasztok!
Ki mivel zsírozza a toronycsapágyat 8.gen civicnél??
Holnap ideiglenesen kap két új első lengéscsillapítót még a bilstein komplett szett be nem kerül végleg.Viszont a csapágy első hallásra csont száraz.Természetesen vadonat újak már otthon várják a be tételt ,viszont ezekkel a "régiekkel" még 2 hónapot ki kell húznom nyöszörgés nélkül szeretném.
Értem, de szeretném tudni, hogy egyáltalán be lehet-e szerezni a Nokian WR D4-et ebben a 185/70/14-es méretben? Lehet, hogy "valahonnan" meg kell rendelni, és akkor az is idő. Kezdem azt hinni, hogy ebben a méretben nem létezik . Pedig már annyira kinéztem
Gumi ügyben köszönöm az eddigi segítségeket. Azt még megtudnátok mondani, hogy Nokian Wr D4-es téligumit 185/70/14-es méretben hol lehet beszerezni? Szerintem már az összes Webáruházat végignéztem. Üdv
Mindkét gumiról WR D3, WR D4 tudok neked tapasztalatokat mondani 175/65 R14 méretben, röviden, a kettő között nem érezni nagy különbséget, igazából mindkettő nagyon jó gumma, hóban hihetetlen kapaszkodó képessége van és jeges latyakos úton is hibátlanul teszi a dolgát, nem kell ettől jobb gumi és nem is nagyon van. Debica Frigó2 ? Pfff, na ne már
.....WR D3 toyota corolla, WR D4 ford fiesta az alanyok
Nono. Azért a Nokian elég magasra teszi a mércét a téli gumik között. 16-os 195/45 méretben nem találtam jobb minősítéssel rendelkező téli gumit a többi prémium kategóriában sem.
Sziasztok!
1.4-es 7gen. Civicre szeretnék 185/70/14-es Nokian WR D3 ( de inkább WR D4-est, sajnos azonban ebben a méretben ilyen nincs) téligumit venni. A gumis ismerősöm meg le akar róla beszélni, hogy szerinte jöbb választás a Debica Frigó 2. Tudna nekem valaki segíteni ebben a kérdésben. Üdv: Tibi ( a Googlét már olvastam )
T1R helyett inkább V12 EVO talán és, ahogy írták csak akkor AD08r ha kegyetlenül akarod kínálni kanyargós úton...de szerintem azt maximálisan kihasználni már csak több alsógatyával lehet
Attól függ. Ha nem a csúcsosabb teljesítményekre mész, de azért egy nagyon jó gumit akarsz, akkor maradj a T1R-nél. (kiegyensúlyozottabb gumi szerintem)
Vízben pl. a T1R veri az AD08R-t, (volt ez is, az is nekem már ) szárazon (és melegben) viszont tényleg erősebb a Yokohama.
Kiegyensúlyozottság, akkor T1R, performance, akkor meg AD08R. Szerintem ennyi