HONDA fórum
2024. május 4. szombat, 12:07,  Mónika, Florián Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#20990 KawaBazsy 0  2024. január 8. 10:25:02 re: #20989 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +5 | rejt
De később mellé ugrott egy sporttúra is.. :-)



#20989 KawaBazsy 0  2024. január 8. 10:01:37 re: #20988 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Középkategóriás chopperem Yamahában volt, egy Virago 535DX. Az volt minden idők legzsírabb járgánya nálam mer 3.5 évesen, s 3300 (!!) kilométerrel jutottam hozzá. Teljesen új állapotban volt, s nem is tettem sokat bele, akkor még nem túrázgattam. A 45 ló mindenre elég volt, s meglepően pörgős is az a blokk, nem csak alul ment. De ezt csak azért vettem meg, h a chopperes stílust is kipróbáljam, nem változott a túra-sport preferenciám.


2024. január 8. 10:25:02: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #20990 

#20988 Yakumo +  2024. január 8. 08:43:25 re: #20987 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Motoroztam, de a munkával és az élettel nagyon a régmúltba tűnt az a korszak, ezért nem jön szóba már annyira.

De azért elfelejteni nem lehet, ha valaki már ült motoron, én sem tudom, így van egy olyan tervem, ha 50 éves leszek, akkor szerzek egy 750-es VT Shadow-t, aztán azzal gurulgatok szépen és nagy valószínűséggel azzal is temetnek majd.
Nekem az volt régen is a kitűzött cél, tudom a határaimat, az igényemet és nekem pont az, ami tökéletes lenne egyszer.

De a VFR is nagy királyság, igazi legenda, nem véletlen, hogy te is vissza akarsz térni majd hozzá. [SMIL:/nevet/thumbsup.gif]

Fantic Koala: Nem fogta annyira vissza, de csak azért mert bütykös gumi volt rajta, így az érintkező felület az aszfalton nem volt olyan sok mint ahogy látszik, meg teljesen gömbölyű volt a gumi.
Homokban volt ugye pont gyenge alapból a blokk (hivatalosan homokfutó volt, az olaszok a tengerpartra csinálták konkrétan) de ezt megoldották irtózatosan kis áttétellel.
Ezért a gyári fogaskerékkel nyél gázon és sivítva nem is lehetett 35-40-nél többet menni vele aszfalton, meg sehol. [SMIL:/smile2.gif]
Esztergályossal lett is csináltatva új és nagyobb fogaskerék, hogy tudjak vele közúton menni egyáltalán. Így ment normálisan utazóban 60-at, nyélgázon meg 75 körül, de az már rettenetes volt, nem is erőltettem, így Pécel és Pest között is nyugodtságos 60-nal gurultam át mindig. Előztek is mindig, de néztek is, hogy ez meg mi a szar... [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]
2024. január 8. 10:01:37: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #20989 


2024. január 8. 08:44: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#20987 KawaBazsy 0  2024. január 8. 08:24:42 re: #28465 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem tudtam, h te is motoroztál, azért lepődtem meg, eddig csak autók említésére emlékszem. Az utsó váltós motorom a fiam születése után adtam el, mert nem használtam. Mostmár viszont elég nagyok a kölkök, lassan fel is ülhetnek mögém, úgyhogy nézek majd újra motort, ami megint VFR lesz, az utsó, még fogaskerekes vezérlésű modell.
Ez a vastag kerekű mókás lehetett, gondolom eléggé visszafogták a gumik.. :-)
2024. január 8. 08:43:25: megválaszolva Yakumo +  által, → #20988 

#28465 Yakumo +  2024. január 8. 08:13:40 re: #28464 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
A V2 lényege ugye inkább a nyomaték, de ezzel együtt a 15 ló sem volt rossz tőle, főleg 4 ütem létére és tényleg lehetett vele alulról is menni, ezért ha csak haladtál a forgalommal 2-3 liter bőven elég volt neki. [SMIL:/smile1.gif]

Én is 2 ütemmel kezdtem amúgy és ja, én is pont '94-95 táján, de csak egy 50cm3-s 2 üteművel, talán ezt már írtam egyszer itt, egy Fantic Koala volt a kezdő szettem. Azzal aztán meg lehetett tanulni figyelni a nyomvályúkra, na meg okosan/óvatosan kanyarodni. [SMIL:/smile2.gif] Gimibe gurultam vele 2. osztálytól Pécelre. [SMIL:/smile2.gif]


szerk: De amúgy tök jó, hogy ezt itt beszéljük, ha erre járna egy zöld, plz tegyen át minket a Motoros topic-ba, legalább ott is történik valami.^^
(ezt át is teszem, de a többit ugye nem tudom [SMIL:/smile2.gif] )
2024. január 8. 08:24:42: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #20987 


2024. január 8. 08:17: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

Téma neve
Vita és Cset topik

#28464 KawaBazsy 0  2024. január 8. 07:04:10 re: #28463 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Vicces lehet 125 ccm-em 2 hengerrel, olyat még nem próbáltam. :-)
Anno '94-ben Aprilia AF1-el kezdtem a motoros pályafutásom, az kis, sportos 2 ütemű volt, szintén 125 ccm, 1 henger, de 32 ló. Jól is hasított 8e fordulat felett. Ilyen kis chopperem is volt a kategóriában, egy Kavasaki Eliminator 125, a Honda VFR-em mellé vettem. Az akkori bnőm járkált vele. Én csíptem, mókás egy canga volt, s 3 litert evett, szintén sor1 :-). Monnyuk 2 személlyel nem vágott hátba a teljesítmény..


2024. január 8. 08:13:40: megválaszolva Yakumo +  által, → #28465 

#28463 Yakumo +  2024. január 8. 00:52:05 re: #28462 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Mivel akkor még csak 125-ig volt jogsim, meg el lehetett teljesen számolni anyáméknak a cégbe, ezért azt kaptam, de azért nézzünk is ki valahogy meg tudjunk kényelmesebben ketten is gurulni, ezért egy Honda (mi más? [SMIL:/nevet/laugh7.gif] ) VT125 Shadow-m volt.

15 ló, 4 ütemű és tényleg V motor volt, így azért némi nyomaték is szorult bele, ráadásul rohadt keveset evett.
A tank meg a dugattyúház gyárilag nagyra volt megcsinálva, hogy nézzen ki valahogy, tehát nagyobbnak látszódjon. Avatatlan szemek tényleg mindig nagyobbnak hitték, pedig ezek csak borítások voltak. Képzelheted V2 elrendezésben 2 kis tűhegynyi 62,5m3-es dugattyú mozgott benne. [SMIL:/smile2.gif]
Csak a gumiméret árulta el, ez nyilván vékonyabb volt, igazi öreg motorosok abból egyből mondták ránézésre, hogy 125-ös. [SMIL:/smile7.gif]
(ja, meg az első villák, azok is vékonyabbak egy 600-asénál)

De faszán működött, városban, ha akartad és kicsit tépted, azért lehetett vele lehagyni a forgalmat, kint meg 100-110-et vitte utazóba, de többet azért nem.

Ilyen volt e:



Ezt a második képet direkt a tank miatt raktam be például. Az egész egy nagy lemez borítás volt, ami ilyen széles és azon belül volt az igazi kis tank. De nagynak látszódott. Ugyanez a kipufogó, egy vastag króm borítás volt rajta, mind színjáték, de szerethető volt [SMIL:/smile1.gif]

2024. január 8. 07:04:10: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #28464 

#28462 KawaBazsy 0  2024. január 7. 22:28:03 re: #28461 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Milyen (Honda) motor volt? :-)
2024. január 8. 00:52:05: megválaszolva Yakumo +  által, → #28463 

#28461 Yakumo +  2024. január 7. 21:58:46 re: #116630 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Amikor a városban volt üzletem, akkor az első helyre (Zugló) motorral jártunk asszonnyal, aztán amikor onnan költöztünk az Oktogonhoz és már nem volt motor, (de ha lett volna, akkor sem azzal járok) akkor meg egyértelműen BKV-ztam én is.
Egy tízes volt a bérlet, a benzin meg kismillió lett volna, plusz a parkolás vagy parkolóban kellett volna helyet bérelni.
Egyértelműen a BKV volt a logikus választás.
Ülni mondjuk sosem ültem le, se metrón, se busz, se semmi, de konkrétan nem azért mert kényes vagyok, hanem mert nem szeretek egyszerűen. Amikor gimibe jártam Pécelre, akkor sem ültem sosem. Szörfözök mindig. [SMIL:/smile2.gif]
2024. január 7. 22:28:03: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #28462 

#116630 grego +  2024. január 3. 17:16:15 re: #116625 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Attól függ.
Én 15 évig a 14. és 16. kerből jártam be a Petőfi híd budai hídfőjéhez a melóba.
BKV-val tök kiszámíthatóan és kényelmesen lehetett bemenni kb. 40 perc volt (Busz-M2 metro-4/6 villamos)
Kocsival kb. ugyanennyi. Érdekes módon hazafelé kocsival halál volt, 60 perc alatt ritkán értem haza.
Ezen évek alatt, rá kellett jöjjek, hogy nem kizárólag a menetidő a lényeges (legalábbis nekem). Azt vettem észre, hogy ha kocsival megyek, mire beérek kb. ugyanannyi idő alatt mintha BKV-val mennék, olyan ideges vagyok a többi közlekedő töketlenkedése/idiótasága miatt (mindenki tudja mikről beszélek), hogy egy idő után rájöttem, nem éri meg nekem az az idegesség mire beérek, meg mire hazaérek kocsival a városon keresztül.
BKV-val halál nyugodtan beértem meg haza.
Volt egy időszak mikor robogóval jártam melóba, az kb. 25-30 perc volt de aztán azt is feladtam 4-5 év után.
Hiába "kényelmesebb" autóval, idegileg jobban megéri a BKV. Ma már ha ritkán be kell menjek a belvárosba, akkor 90%-ban BKV. Kocsi letesz Stadionoknál onnan meg minden 10 percen belül van.
2024. január 7. 21:58:46: megválaszolva Yakumo +  által, → #28461 

#116629 Tomi77 0  2024. január 3. 16:18:45 re: #116623 (Csizi 0 )  ←  ‹›  +3 | rejt
Arról nem beszélve,h. ott a sok idióta, csövesek, köpködő kisebbség, hangoskodó idióták, izzadt büdös ogrék stb.
Kedvencem mikor a mögöttem ülő hangosan végig telefonálja az utat!!
Vagy leül melléd egy dagadt szardarab akitől el sem férsz.... félig rajtad ül.

Karigeci is könnyen beszél. Sosem utazik BKV-val a kis köcsög!!

#116628 Tomi77 0  2024. január 3. 16:16:15 re: #116623 (Csizi 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Agglomerációból járok Pestre dolgozni. 30km ajtótól, ajtóig.
Tömegközlekedéssel másfél óra.
Kocsival 35 perc.(szerencsére még a legnagyobb csúcs előtt ki tudok jutni Pestről)
Szerintem nincs is miről beszélni.
Ennek ellenére 80%-ban tömegközlekedéssel járok.
De csak azért mert kurva szarul fizetik az utazási költségtérítést....

#116625 Dontwalk +  2024. január 3. 09:27:01 re: #116623 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Ez ilyen. Szerintem a belvárosban lehet csak értelmesen tömegközlekedni mikor ott a kb 5 percenként járó metró, villamos.
Kintebbi kerületekbe ahogy írod a busz az nagyon lutri tud lenni. Esetleg ha HÉV megy ki az többnyire megbízható.
2024. január 3. 17:16:15: megválaszolva grego +  által, → #116630 

#116624 CharlesPhilip +  2024. január 3. 07:16:28 re: #116623 (Csizi 0 )  ←  ‹›  +3 | rejt
megértem, a gyerekek iskolája van ennyire. BKV-vel 1 óra, autóval 12-20 perc. Inkább autózunk mégha 12 km-re nem optimális is.


Az eredeti hozzászólás
#116623 Csizi 0  2024. január 2. 23:15:52 re: #116616 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Az a baj, ha az ember BKV-val akar utazni, akkor legalább fél órát rá kell számolni pluszba az utazási időhöz, mert simán előfordulhat olyan, hogy:

-kimarad egy járat, és óránként csak 4 jármű jön azon a vonalon
-ott állsz a buszmegállóban és a gyíkarc buszvezető nem áll meg

Szánalmas az egész tömegközlekedés, itt lakok a munkahelyemtől cirka 6 km-re (reptér), amit kb 3/4 óra alatt tudok BKV-val leküzdeni. Bringával kb 15-20 perc lenne, csak mindig egy baszom nagy táskával kell menjek, amit elég körülményes cipelni 2 keréken. Szóval marad a BKV, mert erre a rövid távolságra nem fogom beindítani az autót, ezen a távon be sem melegszik a motor.
2024. január 3. 16:18:45: megválaszolva Tomi77 0  által, → #116629 
2024. január 3. 16:16:15: megválaszolva Tomi77 0  által, → #116628 
2024. január 3. 09:27:01: megválaszolva Dontwalk +  által, → #116625 
2024. január 3. 07:16:28: megválaszolva CharlesPhilip +  által, → #116624 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.21, 0.35, 0.38
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.092 mp, 21 query