Ennek a középrésznek nem az a lényege, hogy nem kell hozzá benyomató szerszám (cserébe úgyis kell másik), hanem elsősorban az, hogy a menet miatt bele lehet feszíteni a vázba, sokkal kevésbé hajlamos mozogni abban. Ez az egyik oka, amiért recsegnek, kattognak a pressfites középrészek.
Másodsorban pedig az O-gyűrű, ami - valamennyire - megakadályozza, hogy bemenjen a dzsuva a váz (vagy az abban lévő persely) és a csapágy háza közé, ami a recsegés másik oka.
A merevségről meg annyit, hogy ha te vakteszten megmondod, hogy éppen pressfites vagy nem pressfites középcsapággyal szerelt bringát tekersz, akkor emelem kalapom.
Legyen nagyobb az átmérő, oké, de tökéletesen megoldható lenne menetes középrésszel ugyan úgy, mint eddig. Lásd BB30 vs. PF30.
Az meg, hogy drágább a pressfit... nonszensz. Azaz drágább, a usernek fenntartani, mert egy illesztett furat sokkal könnyebben tönkremegy, mint egy menetes, nehezebb szerelni is. Gyártani meg olcsóbb, affelől ne aggódjál.
A gyártónak tipikus win-win helyzet.
Ez a Cannondale Ahead kupak pusztán dizájn.
Létezik belőle olyan is ami "sima".
Én megítélésem szerint egy menetet egyszerűbb elő állítani mint egy csapágy illesztett felületet.
Az meg h merevebb nem csak marketing, mivel lényegesen vastagabb a tengely. Nagyobb az a felület is ahol a hajtókar kapcsolódik a tengelyekhez.
Amit meg linkeltél Enduro középcsapágy, nem megoldás.
Hanem egy olyan középrész amihez nem kell behúzó. Cserébe egy illesztett felültben forgatnod kell az egyik csapágy házat, h össze tud szerelni.
Ajj. Ezt írtad: "Nagyon egyszerűen. Mivel Cannondale, 1,5-ös a villanyak, Így bőven van hely a villanyak belsejében."
Én csak erre kérdeztem rá, mert nem értem, hogy miért nem mindegy a "kupak" alakjának szempontjából, hogy 1,5" a villanyak vagy sem. Ugyan ilyen kialakítás (ha indokolt lenne) az 1 1/8-nál nem férne el? Vagy a 1,5-os átmérő indokolja ezt a kialakítást?
A pressfitről meg annyit, hogy gyárilag összerakott bringákon is nagyon sokan szívnak vele. Kitalálták, mert sokkal olcsóbb egy illesztett furatot elkészíteni, mint a menetet belemunkálni a vázba. Aztán meg próbálják erőltetve magyarázni, hogy mennyivel merevebb, meg ilyen ökörségek.
Nem véletlenül születnek az ehhez hasonló próbálkozások a gyógyításra:
Ezt a régi módi dolgot nem értem.
Nem Ahead megoldásra gondolsz?
1,5 méret, pedig legfőképpen Lefty és Fatty miatt lett kitalálva. H a tűgörgős mechanika elférjen, illetve a lefty esetén a terhelés felvétel miatt.
Pár cég meg gyártott régen végig 1,5 villákat, mint a képen szereplő Rockshox is.
Ma már a legelterjedtebb a tappered. 1 1/8 felül alul meg 1,5.
Az összes olyan középrész rögzítési megoldás, ami szoros illesztésen alapszik szakértelmet, és szerszámozotságot igényel.
Ha ezek hiányoznak mindig is egy könnyen elbaszható rész lesz a kerékpáron.
Nem az enyém ez a bringa. Se pressfites vázam, se cannondale-em nem volt és nem is lesz.
Tudom hogy néz ki a kupak alatt a történet, de továbbra sem értem, hogy mi a köze ennek ahhoz, hogy a villanyak felső része 1,5". Mi az akadálya, hogy egy klasszikus 1,1/8 ilyen kialakítású legyen? Vagy mi az akadálya, hogy az 1,5"-os villanyakra a stucni "régimódi" kupakkal legyen rögzítve?
Ha nem a Cannondale volt, akkor rehabilitálom a márkát, ettől független ritka egy elbaltázott konstrukció.
Mi köze ennek a villanyak átmérőjéhez? Gyanítom, ez megint valami idióta Cannondale találmány, aminek értelme nincs. De legalább nem olyan szopás, mint pl. a pressfit középcsapágy, ami tudtommal megintcsak ettől a gyártótól származik (hogy b*szódnának meg).
Nagyon egyszerűen.
Mivel Cannondale, 1,5-ös a villanyak, Így bőven van hely a villanyak belsejében. A kupak pereme meg a villany felett van, mivel a kormányszárra fekszik fel.
Olyat ami vízálló! Először fostam,hogy be fog ázni,de nem.Pedig olyan esőben is tekertem ami monszun!Kollégám mondta is,hogy nem érti,hogy tudtam haza biciklizni,mikor neki a kocsiban a legnagyobb fokozaton járt az ablak törlő és nem látott ki a kocsiból! megállt,megvárta még elcsendesedik,utána ment csak tovább.
Volt egy másik egy kemény műanyag szélű,az is jó volt,csak abba már nem fért bele az új telefon.Ez meg "univerzális",szivacs lapokkal lehet kihézagolni a telefon alatt,hogy ne lötyögjön.
A felfogató lemezt most találtam,és pont passzolt.Normál esetben egy nagyon gagyi műanyag bilincses megoldás tartaná.
90%-os
Új hátsó kerék,lánc,jön az új első kerék is hozzá,sárvédőkre is beruháztam.Felkerült az új vízálló táska is ami meglepően nagy,a cuki bicikli pumpa is.A képen nincs rajta de már a telefon tartó is fent van.A hátsó lámpának kell néznem valami kis L alakú tartót a sárvédő tetejére.első lámpát kell rendelnem.A villa lockoló mechanikájában a rugó nincs jó helyen,így azt orvosolni kell,de a villa is felújítav az összes új tömítéssel,olajokkal,teló pumpával felfújva.Új fékbetétek.
Teszt üzem elmarad,mert a hegyen havazik és nincs kedvem össze b@szni a patyolat tiszta biciklit.