A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Pozitívba is mehetne,de dragról beszélünk,tegnap megfutottam az egyéni rekordomat ami 13.75 lett 160-as célvonalival.Ez sztem köszönhető a még 1 tized hf síkolásnak és a vékonyabb tömítésnek.Még lehet,hogy a progin is kéne állítani és még jobb lenne.
1.lettem P5-ös kategóriában.Annyira nem volt jó,mert déltől szakadt az eső,de délig egész fasza volt.Még lett tapadás is amikor felszáradt a pálya a kora reggeli esőzésből.Egész pontosan 1.9-et sikerült húznom R888-akkal 1.3-as (hidegen mért) nyomással.
Viszonylag kevés olyan autósportot ismerek, ahol egy kategóriában vannak
az utcai autók a karbonszálas-csővázas-szeki váltós kocsikkal.
Külföldön timeattackban ez open/pro extreme/unlimited kategória már erősen,
ők is pont úgy járnának a radical ellen, mint ahogy te jársz a civiceddel
az MR2 ellen, ha ez nem tetszik, lehet belenyúlni a motorba, meg nagyobb féket rakni.
Az mondjuk más kérdés, hogy ennyi pénzért, meg ilyen technikával mehetne jobban is a Mono
Az itthoni súly-lóerő kategorizálás elég nagy baromság, egy nagy fék lényegesen
többet fog hozni (pláne a hungaroringen), mint plusz tíz lóerő, arra mégsincs semmilyen
korlátozás, bezzeg egy állítható gátló kapásból -0.5.
Gondolom nehéz dolog lett volna átvenni egy angol vagy amerikai TA szabályzatot, és lefordítani,
inkább összeütöttek valamit a haverokkal.
Én ezt annyira nem találom kirívónak egyébként. Egy Oliver Webb jóformán kiautózza, de pl a Josh nem ment vele olyan űridőt. Más kategóriákban is vannak szélsőségek, nekem is egy gyenge civicem van, ami 200 lóerős bmw-kkel meg isten tudja valójában hány lóerős mr2-esekkel van egy csoportban, ami szerintem szintén nem túl jó.
Az alább látható két versenyautó (BAC Mono), semi-slick gumikon, a timeattack szervezők szerint
épp ugyanabba a kategóriába tartozik, mint pl Sanyi civicje
Bár valóban nem a radicallal egy kategória, annál 1mp-vel azért lassabb volt :P
(a saját kategóriájánál meg 3mp-vel gyorsabb)
Lehet utast vinni bukósisakban a pálya versenyen, illetve ha profi kategóriás az autó akkor a gyorsulásra is kell sisak, a street kategóriás gyorsulásnál nem kell sisak. Igen megvan a + 2 kategória.
Ingyen sört nem adunk, de sokat igen. Lesz ilyen kézzel készült sörök fesztiválja és aki akar az maradhat eset 10 ig. :-)
sokak nagy örömére szeretném meg kérdezni hogy 1fö utast lehete-e vinni minden versenymódban?!
esetlegesen sisak használata szükséges-e majd?
ha jol rémlik lett 2 uj kategoria a streetben amin lehet slicket lehet használni az él-e még?
(a leirásban ugy tünik ne vigyek vizet mert ingyen sört fognak osztogatni )
leszünk!
eddig gyorsulgattam. de mivel nem tuningolom a motort,és amit elértem 402 m en időt,attól már jobbat egyszerűen képtelen vagyok a gyári technikával,igy track day lesz
várom már. még szlalom versenyen se mentem soha életembe
Vár a hungaroringi adrenalin-fürdő
DragRacing.hu és a Hungaroring közös szervezésében 2014. augusztus 3-án a formula 1 versenypályán
A DragRacing.hu csapata 2014. augusztus 3-án birtokba veszi a Hungaroringet. A szervezők azonban annyira önzetlenek, hogy megosztják veled az imádott aszfaltcsík minden centiméterét. Gyere, gyorsulj vagy versenyezz…
Épp a Formula 1 futamot követő hétvégén Te lehetsz a ringen Hamilton, Massa, Vettel. Bárkinek a bőrébe is bújsz, most Te lehetsz a legjobb. Hogy mi vár Rád? Nevezhetsz a 402 méteres gyorsulási versenyre. Ha már megtanultad a legtöbbet kihozni az autódból és a váltódból, akkor irány a ring többi része, részt vehetsz ugyanis egy 3500 méteres pályaversenyen,( a célegyenes kivételével ) melyen természetesen mérik majd mindenki idejét.
Harcolj az idővel, küzdd le a félelmed és fürdőzz az adrenalinban. Ha nem vagy elég bátor, vagy még egy kis gyakorlásra vágysz, akkor nincs más dolgod, mint behuppani valamelyik szimulátor ülésébe és legyőzni mindenkit, akit csak lehet. Ennyi program között biztosan megszomjazol majd. A DragRacing.hu ezt a gondot is leveszi a válladról. Nem kell a magaddal hozott meleg ásványvizet iszogatnod. Válassz majd Te a meghívott 12 különleges, egyedi kézműves sörkülönlegességeket gyártó cég aranyló kincsei közül!
Nem kell otthon hagynod családod sem, hiszen a kicsiket ugráló vár, míg a többieket tuning autó kiállítás, izgalmas futamok és autópiac várja. Az autópiac keretein belül lehetőséged lesz arra, hogy ne csak kiállítsd, hanem áruld is megunt járgányodat.
Gondolom ezek után nem kérdés, hogy hol leszel 2014. augusztus 3-án! Irány Mogyoród, irány a hungaroringi adrenalin-fürdő!
Jegyárak elővételben:
Belépő: 2.250,- Ft
Gyorsulási verseny 402 méter (belépő és nevezés): 3.500,-
Korlátlan időintervallumos pálya verseny ( a célegyenes kivételével )3500 méteren (time attack) – belépő és nevezés: 9.500,- Ft
Jegyárak a helyszínen:
Belépő: 2.500,- Ft
Gyorsulási verseny 402 méter - nevezési díj: 2.000,- Ft + belépő
Korlátlan időintervallumos pálya verseny ( a célegyenes kivételével ) 3500 méteren (time attack) – nevezés: 9.500,- Ft + belépő
Tényleg, RaceRender teljes verziós progija nincs valakinek telepíthető formátumban? Sajna a free az csak 3 perces és odabiggyeszti a logót is, 10ezret meg nincs kedvem kiadni érte. Vagy tudtok más progit is, ami rárakja ezeket az infókat a videóra? Bár most hogy elhagytam a qstarz-t, így lehet nem is lesz rá szükségem, pedig épp kikísérleteztem előrefele is a kamerát.
Ha már rakosgatjátok a pályázós videókat, ilyen egy 58-as kör motoros szemszögből... hátrafele nézve.
A videó 3x lett konvertálva, butítva is lett, így a minősége nem olyan, mint az eredeti, kamera picit rezeg, nem vészes. Inkább az idom, amire rögzítve van.
GPS TESZT:
Nemrég volt egy kis diskurálás a köridőmérésről, gps-ekről, mobil saját gps-éről mennyira alkalmas vagy inkább alkalmatlan pontos köridőmérésre. Tegnap Pannóniaringen teszteltem (SAJNOS, mivel elhagytam az egyik menetben a motorról a QSTARZ gps vevőmet ) a külső gps vevőt a mobil beépített vevőjével szemben. A qstarz ketyerét 5hz-es funkcióban használtam, itt van két kép, egyik a mobil beépített, másik az 5hz-es külső gps által vett utat mutatja:
Ami a köridőket illeti, az 5hz-es vevő és van a motoron egy infrás köridőmérő is valamint hivatalos időmérés is történt, ez a 3 gyakorlatilag az összes körben 1 tizeden belül volt egymáshoz képest, az esetek nagyrészében ilyen 0,01-0,02mp különbséggel, szóval elég pontosnak tekinthetőek. Ellentétben a mobilos köridőkkel, ahol a legközelebbi érték is csak 0,12mp-re volt a valóstól, de voltak 1,2 meg 1,5mp-es eltérések is az igazitól! Egyik kötben minusz 1, utána +1mp-et mér a valóshoz meg ilyenek. Szóval aki így mér, az csak óvatosan kezelje az adatokat, gondolom sebességmérésben is hasonlóan "pontos". Ezt nem tudtam összehasonlítani valós adattal.
Uram, sorry az állat eredetű jelzőért! Már vonom is vissza!
De ott is közöltük, hogy vmi nem volt jó, mivel ontottad a füstöt. Ez előferdül az épített gépeknél. Vminak kopni kell!
Semmi hamis érdeklődés nem volt! Szó nincs róla, nem értem miért gondolod ez! Csak néztünk mint a luki nyúl,hogy mi is történt egy hondás társunkkal, no meg hogy a redstuff nem bírja, tényleg érdekes, de ezek szerint a szlikket nem szereti, már...
Az meg h hibáztál, megesik, ilyen egy nyílt nap, ne vedd már magadra! mindenből tanul az ember, next time jobbak leszünk!
de kinek milyen inge van azt vegye fel magára nyugodtan!
Akkor én elnézést kérek és visszaszívom, mert a füstöt motor dolognak hittem, aztán látom Zoli is írja, hogy nem onnan jött, nem voltam ott személyesen, csak a videón láttam.
En volnek az a marha aki ketszer is elnezest kert toled a megporges miatt, majd a szemebe jopofizva jottetek megkerdezni, hogy mi a drama, amit el is mondtam, de ennek ellenere innen kell megtudnom, hogy haldoklik az autom. Ez volt az auto elso komoly stresszes napja, ki is jottek a gyerek betegsegek, a fust nem a motorbol jott es igen a redstuffok ugy fogytak el, hogy majdnem falhoz is sikerult vagni a gepet. A megporges az en hibam volt, nem az autoe es tudom pontosan hogy mi volt az.
De hat ezt ti, profi palyanaposok sokkal jobban megtudjatok itelni kivulrol, az auto barminemu ismerete nelkul, hogy miert tortent az ami. A legszebb, hogy nem is vartam mast, mar ott, abban a pillanatban tudtam, hogy ez lesz, mikor a harom jomadar hamis erdeklodessel jott oda az elso kor utan.
hibaztam. mea culpa - mintha ez eloszor tortent volna meg az idok soran.
Egy kis élménybeszámoló a hétvégi Lóerők éjszakájáról:
4-kor időben megérkeztünk (már elég sokan voltak) gyors nevezés,kerékcsere,kipakolás.
Mentem egyet.Ööö itt történt egy kis gixer! A kaminos gyorsulás miatt 250m-re rakták a 200-as érzékelőket.Nah én ezt benéztem a pálya végének és feltettem 5-be majd kigurítottam és akkor láttam,hogy ott a cél tábla! Így mentem egy 14.3-at! :P Mondom jó lesz ez,próba még egyszer.
Tapadás valamiért nem olyan jó a tököli pályán,csak 2.1-es 60 lábak sikerültek,rendre.
Kövi. futamom 13.875-lett 160-nal.Majd rengetegen lettünk.kb. este 9-ig sikerült mennem 3-at vagy 4-et.A kocsi jó volt stabilan futottam az összes körben 13.8-9 körül.
Majd este 9 fél 10 fele kitalálták,hogy nem lesznek döntők,mert olyan sokan vagyunk,hogy van aki még alig ment.Időeredmények alapján lesznek kiosztva a helyezések.Mondom jó,akkor még menjünk párat,pontosan 2-őt tudtam még menni,az utolsó körre,leengedtem a gumit 1 bar-ra,de semmi ismét 2.1-es 60 láb. (reménykedtem,mert taszáron május 1-én sikerül 1.9-et is húzni,szintén 1 baros nyomással) Meg is jött az egyéni csúcsom,13,812@162.89 km/h-val.De sajna így is csak 2. lettem.Egy cimborám lett az első 5.gen VTi-vel B18LS-sel (Csoki ex versenymotorjával-13.4-es idővel)
Összegzés:Ha teszem azt lett volna tapadás mondjuk ugyanúgy 1.9-es 60 lábat tudok húzni,akkor ez az idő kb.13.6 körül alakul.Ami nem rossz egy gyári B20V-től. (gyári,értsd:érintetlen blokk,gyári hf.,gyári tengelyek.)
Autó:10/10
Én:10/10
Szervezés:10/6
Időjárás:10/20 (kibaszott meleg volt)
kocsiban alap 60fok, meg még h jobban hüljön rá kellett kapcsolni a fűtést és ömlött be a 100fokos meleg levegő ... és akkor 60 + 100 fok az annyi mint 160fok, átsültünk na
én legalábbis, mert ugye Póknak van fasza aluhútője, jól megy az északi népségnek
Kössszz!
Amikor pont lejöttem etap közben meglesni ugy hogy hidegen 1.5el indítottam... bal elől volt 2.1 jobb elől 2.0
Visszaengedtem 1,9-re mind2-t és irány ki még 2 kört ahol meg is javítottam csúcsomat!
De bármennyire is mentem hűtököröket és vagy vártam be Z-t, így is elmelegedett a gumi, középen kopott, pedig próbáltam figyelni, ez van! A FÉK kurvára fűti elől.. azzal is számolni kell sajnos...
No meg 80fok volt tűző napsütés..
next time én is rámegyek az 1.3 1.4-re elől.. próba...
Grat itt is, de engem megint a részletek érdekelnek. Mennyi volt a nyomásod melegen? Emléksze, mondtam én tavaly, hogy 1,5 hideg kell előre, de ha idén feljutok megpróbálom 1,3-mal.
1. menet:
1.5 elől 1.6 hátul... ha már 80fokvan! Meglássuk... Nem terveztem csúcsot menni, FUN volt a lényeg, de tényleg!Ilyen melegben nem várhattam mást, főleg, hogy 25autó ment fel egyszerre!
Felállunk, irány! Kaptam a felvehetőn egy Lotus Esprit gépet a Spionfiókábol, csak a rakééta már nem vót benne!
Szép egy gép meg minden, de a pilóta nem tudja vezetni semennyire sem.
Volt egy Turbós gépsárkány by KillerBee, most láttuk 1x... hát pont előttem kezdett el meghalni a gépe, örültem, bíztam benne, hogy kapok egy törött rugót mint MASSA! Vagy kapok egy adag olajat a gumik alá! El is engedett, majd köv körbe újra beérve tempón a Mensel utáni jobbosban megpördült előttem a Marhája! Én meg kidrifteltem a bukótérben, ahol Karotta figyelte a lerohadt hangyász mellől a hülye Hondások örült száguldását!
(másik irány kolléga! )
Szal ezt követően volt egy Piros zálszló, le is jöttünk pihzni. Majd Irány vissza ahol Zolibácsival harcoltunk kicsit!
Idők kb 2:22es lehett nekem... tiszta kör kb 1 ha volt...
2. menet:
Ismét a FUN-t és raccingot tartottuk szem előtt, főleg hogy jött volna velem egy cimbi, csak pályára felhajtás előtt derült ki, hogy hopp nincs karszalagja! BUKTAAAAA!
Így irány ki egyedül, legalább nincs bent 60kg +!
Elég jó volt a minden, ment megint a harc Zolival, aztán ő valamiért kijött, én is, akkor már néztem egy gyors keréknyomást:
irány vissza és az utolsó 2 köröm kurva jól sikerült, annyira, hogy az utlsóban meg is döntöttem a saját csúcsomat.
ÉS ITT JEGYEZNÉM MEG, hogy a Telefonom és a TRANSPONDER szinte ezredre ugyanazt mérte!!!!
3: menet
Itt ért az a megtiszteltetés, hogy a Sport Live Media csapata az én autómat nézte ki, hogy onboard kamerát raknának be!
OH, hát legyen!
THX itt is Hámor Iván - CRX EE8 kollégának!
Amúgy is +1 fővel mentem fel, csunyabeszédet ugye nem használva, harcoltunk Zvel nem keveset, hogy legyen mit nézni a népnek!
(szerelik be a gépbe a technikát) - nyugi 2 kg + volt csak, direkt megkérdeztem :P
Sajnos ez a felvétel mér várat magára, és a telefonom is pont ezt nem vette fel, így erről később lesz videóanyag, sajnálom! Rajta vagyok!
4. menet
Na itt már tökre mind1 volt, bevártuk egymást, és GO GO GO GO...
Itt is elszállt a telefonom, szal nincs végig meg az etap, de kötsőőőg Z azért zárt minden ideális ívet, nehogymá el tudjak menni! Jó móka volt 2 cm-re autózni a másik seggébe!
Lehet, hogy nem lett bevasalva normálisan, akkor fennállhat ez a jelenség. Nekem is hátsó dobom van pályán is (tény, hogy csak a gyári motorhoz), de swapnál azonnal cserélném, a 262 hátsó tárcsa sokat hozhat.
turbos volt, elöl a red ebc-ket 20perc alatt ledarálta, ezt nagyon nem értettem
mondjuk a hátsó dobféket sem ... Sanya talán többet tud a gépről, vagy a 9sec garage csapat
ja és a szombati extra még, elvittük egy körre Rikk_ mr2 v6-ját, ugyan nem a pályára de már az a pár méter is élmény volt:
kösz a kocsit és a chokito-t
ja és jól este a vti-nek is az a plussz nyomaték, azért is vinnénk a picsába
Az elején még nem volt lassú, az lehet, hogy Pókot egy pöppet feltartotta, de sztem csak ott kezdődtek a gondok amikor jött a füst, akkor én is elvenném a gázról a lábamat. Sajna ez van, a túlhúzott motorok nemigen szeretik a tartós pörgetést 30 fokban, nemhiába lett az enyém is anno hengerfejes majdnem.