A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Köszi!
Nankang NS2R gumikkal karcoltam. Első etapban elől 1.75, hátul 1.85 nyomással mentem ki.
A 2 és 3 etapban elől 1.65, hátul 1.75 nyomással gurultam.
Volt még nálam tartalékban egy szett R888R is, de csak nem gumiztattam át, majd egy következő napon megnézem azokat is.
Mtec + sárga ebc finom, szépen fog. Kicsi fékpedál puhulást tapasztaltam, azt ha nem orvosolja egy jobb fékolaj akkor talán még egy kis extrát kap, fém fékcsöveket. De így kb ennyi, nem lesz egyéb tuning.
Újra visszatértem a Hungaroringre egy kis mókára szűk 2 év után.
Azóta lett új kuplung és ha már kuplungozni kell akkor egy oem euro r lsd is bekerült. Szépen tette is a dolgát, húzott kifelé a kanyarkijáratokon. Kapott egy Oz Ultraleggera felniszettet, kerekenként majd 2kg mínusz. Kisebb okosság már csak a skunk2 váltógomb, de az is szépen pattintja befelé a sebességbe az autót, 450g a gombócka. Most hogy megnéztem a fék is más volt, akkor Zimmermann tárcsa és betét, most már Mtec + Ebc sárga kombináció volt.
Most videó nem készült mert kint konstatáltam hogy az sd kártya megkotlott. Azzal sem kellett időt elb@szni, és unalmas is lett volna , mert az első etapban olyan egyedül autóztam azt hittem csak én vagyok a pályán. Régi időm: 2:30.46 volt.
Ehhez képest az első gyors körön 2.31.89 , puhatolózásnak jó volt, itt még féktáv felmérés volt inkább.
2. gyorsra 2:27.2 , na mondom alakul, hűtőkör után mondom nézzük meg mizu, mert ilyen tiszta etapom még egy nem tudom lesz-e. 2.25.94 ... na mondom, ez így már kezd tetszeni, kb ide is vártam az accordot, úgy hogy semmi futómű nincs. (egy AP rugó van)
2. etap már zsufoltabb volt mert a 2 kategoriásokat is beengedték, muszáj volt mert volt egy kis célegyenes végi pityputty és 30perces pályazár, valahogy vissza kellett adni nekik a menés időt, elosztogatták őket. Ebben az etapban már csak 2:26 elejét tudtam menni, na mondom akkor jólvan a 2:25 teteje idő kb a top.
Racechrono optimal körre 2:24 közepét írt, hát mondom akkor itt a 3. etapra még valamit kellene pattintani. Viszont az első két gyors 26 ill 27es idő lett, elengedések, fáradtság, stb. Hűtő kör után éreztem az első pár kanyar után meg hogy a pofámba villant egy zöld delta idő hogy ez mondjuk jó lehet de az Alesiben nem engedtek el, áááá mondom nemár, át is néztem a hölgyre hogy ezt így hogy, mert hogy úgy tűnt elenged de aztán bal oldalról középre becsorgott, mondom azé most így kívülről nem szeretném. Kicsit fel is kúrt , pedig hát ő is kifizette, nézhette volna jobban is a tükröket. Kicsit felpaprikázva vertem neki egy utolsó kört: 2:25.11 , még lett volna 1 gyors köröm de inkább kijöttem, elfáradtam, nem akartam túltolni. Örültem ennek is.
Pazar nap volt, nagyon hiányzott már a gumi és ferodol szag. ????
Most azt mondom nem hiányzik a futómű, de ha valakinek pont a sarokban van és nem kell neki, adja csak ide majd én használom, össze ne rohadjon! ????
Egy kis upgrade talán lesz, fém fékcsövek, nem teszik a pedálút illetve hogy a etap 2. felére felpuhul a pedálút.
Első körben fékolaj csere, már arról is tájékozódtam, így a Millers Racing Brake Fluid 300+ lett a befutó.
Amúgy maga a fék nem volt kevés, fun volt a lényeg és az meg is volt. ????
Fogyasztás: katt
kis húsvéti ringezés
már pont elkezdett visszahűlni az idő, 7-8 fok volt de így is brutál tapadás van a pályán, szinte semmi különbség a 25-30 fokhoz képest. Meg is dőlt a rekord pár másodperccel, de az is vszínű csak a forgalom. El kéne jutnom egyszer egy hétköznapi körre
2021. április 10. 07:06:33: megválaszolva fonta + által,
→ #8669
Egész napos pályanap és találkozó a Kakucs-Ringen a Red Panda Media jóvoltából!
★ Mire számíthatsz ha velünk tartasz?
- 09:00-tól délután 17:00-ig annyit autózhatsz, amennyit csak bírsz,
- Jó fej, kulturált, ízig-vérig autó fanatikus társaság,
- Box utca találkozó,
- Profi fotó és videó anyag az autódról és az eseményről,
- Névre szóló rajtszám, ajándék Red Panda Media matricával!
★ Milyen autóval nevezhetsz és mik a feltételek?
Az eseményünk alapjaiban márkafüggetlen, így bármilyen igényes autót szívesen látunk! Amennyiben a pályán is rónád a köröket autódnak kifogástalan műszaki állapotban kell lennie, melyet a verseny előtt, a rajtszám kiosztásánál ellenőrzünk! (Hűtőfolyadék, olaj szivárgással a pályára lépés nem megengedett!)
Bukósisak kizárólag bukócsövezett, illetve cabrio autóba kötelező!
★ Mennyibe kerül ez Neked?
Az egész napos pályahasználati díj, a felsoroltakat beleértve 15.000Ft/autó, melyből befolyó profitot az AmstaffRescue Hungary bull-típusú terrier mentőcsapatnak adományozzuk!
★ Hogyan tudsz nevezni?
Nincs más dolgod, mint az itt alul leírt adatokkal rögzíteni az utalásodat és rögvest be is betonoztad a helyed a pályanapra!
Helyszíni nevezésre nem lesz lehetőség.
Név: Tóth-Fekete Tamás
Számlaszám: 11773401-00887483 (OTP)
Összeg: 15.000 Ft
Közlemény: Neved, Autód típusa, Rendszám, Postacím
Pénteken hoztam el a szerelőtől, ma már az új tulaj vitte. Talán jobb is így hogy nem sokat láttam itt álldogálni a ház előtt. Gyári állapotában már semmi élményt nem adott hazafelé, amikor Győrből hoztam el. Nem törtek fel régi emlékek, éreztem én hogy most biztos vagyok az elengedésében. Az utóbbi 2 hónapban civic nélkül voltam, nem volt fura, valószínűleg még idő kell, hogy hiányozzon. De valami más kell ha kell majd egyáltalán valami. Perpillanat az unalmas CL9-el elvagyok.
Köszönöm Bakos Norbinak a sok segítséget, a motort, a gyárira visszavarázsolást, stb.
Gyári bokorugróként megy tovább. Hollandiában szeli majd az utakat.
Egyik szemem sír a másik nevet.
Sajnálattal olvasom Zolynet hozzászólásást, de remélem az alábbi videó kedvcsináló lesz új belépőknek ezen világba!
Félreértés ne essék, én nem jutottam messzebb ezután, mint pár nyíltnap a Hringen full gyári setuppal, de mind élményben mind technikában sokat adott. Illetve imádtam, hogy folyamatosan hajszolt bele a tempóba, nem féltette a vasat. Kakucs
Nagyon vártam már, hogy visszatérhessek erre a pályára, nagy kedvencem.
Elég felemásan sikerült a verseny. Az időmön sikerült javítani: 2:45.708 -> 2:44.887
Az utolsó etap közepén viszont leszakadt a szelep. Mondják azt hogy ilyen ez a sport, de
az elmúlt időszakban túl sok vontató kötelet láttam és elég lett.
Az autó kap egy gyári motort (bevizsgáltat), visszaalakíttatom gyárira és eladom.
Vannak tervek hogy mi lesz a jövőben, de azt majd az idő dönti el.
Azt tudom, hogy nem akarok versenyezni, nagyon sok pénzt, időt és energiát/ideget vitt el.
Amennyire tavaly nem tudtam elengedni a kocsi "kezét" annak most a teljes ellenkezőjét érzem.
Érzem hogy nem bánom meg, elég volt ez az együtt töltött 8év.
Rengeteg öröm és rengeteg szívás volt ez időszak alatt.
Köszönet Mindenkinek aki támogatott!
"- 2018-tól a Pro kategóriától felfelé a Race+ és az Open kategóriát kivéve kötelező a teljesítménymérés.
Nem képeznek kivételt ez alól az alacsonyabb kategóriában induló épített versenyautók sem. " -> az utca az nem versenyautó, de még a sport sem
"- Minden versenyautóban (versenyautó: érvényes műszaki vizsgával, rendszámmal nem rendelkező autó, SP rendszámmal rendelkező autó) a bukósisak mellett kötelező a versenyzői overál viselése (nem kötelező a homológ versenyruházat)."
Rengeteg piros zászlós történet volt, a 2. csoportban pl Koczeka csak 7kört tudott menni egész nap. Így jött ki a lépés, pont szaru. Opleosoknál biztos valami műszaki gond lehetett.
Azok ilyen kupás retkek. Swift kupás autók 1.3as motorral anno simán mentek 2.20 körül.
Az astrák meg 1 és 2 kört mentek, de az átlagtempót, ha kiszámolod a 4381m hosszú pályára, akkor látod, hogy a köridő az "direkt" lassú. (73 km/h ha jól számolom?)
Ilyen mértékű különbség nincs az emberek között. 2.40-nél lassabb időket nem nagyon tudnak menni az ott felsorakoztatott autókkal még a nagyon fakezűek sem. Mondjuk a Pogi az valóban nem egy kormányzsonglőr. De itt inkább valami műszaki hibára gondolnék.
2018. április 25. 08:03:49: megválaszolva fonta + által,
→ #8645
Pont a beszámolódban linkelt köridőket néztem é azért kérdeztem
De tényleg, ilyen időt bírtak menni vagy csak felírt a navigátor a pályát vagy mit csináltak ott?
1. etap
Felvezető után első puhatolózás 2:21,8 , 2. gyors kör 2:20, 3. körnél már elvettem, guminak már sok volt.
1.65 -> 2.1 első
1.75 -> 2.2 hátsó
Még két gyors kört fért bele az első etapba: 2.19,8 ... 2:19,4
2 gyors köröm után még egy 3.-at rátettem volna de piros zászlóztak, el is vettem, előttem e kék saxo a Manselből alig tudott visszakóvályogni a pályára. Ott még nem éreztem semmit. Sikánnál ~30-40km/h-val száguldhattam amikor kanyarodnék és a segge elmegy, visszaszedem, megint elmegy megint visszaszedem, lelassulok és kb irányba áll.
Olaj felhányás v1.0 , királyság. Mindenki le, mehetnek takarítani.
Ekkor már Gyermán Tomi a 323i-vel megfutott egy 2:17.6-os időt. Tavalyi PB-m: 2:17.8 el is engedtem, hogy elkezdjem űzni, amúgy sem akartam egyből fullba nyomni.
2. csoport sem sokat volt fent, mert ott is valaki felszórta olajjal a pályát. Piros zászlóval lejöttek...takarítás.
2. etap.
10-15percnyi idő, mondom fel se megyek, de aztán mégis, megnézem már mennyire van oda a pálya.
Mansell-től az Alesi utánig felhér csík. (szívjukfel )
Ha jól emlékszem ebben az etaban esett ki a saxo egyik kereke csonkállványostól.
Jött a 2. csoport mentek 15-20percet és megint olajfelhordás v3.0. Remek!
3. etap
Az érzés, amikor az Alesi utáni kanyarban szúrod a kettőt ráb@szod a kerékvetőre és leáll a motor.
Gyorsan hátranézel, nulla füst, motortérből sem, kopogást nem hallasz (esetleg a hajtás), miazuristen?!?!?!
Lehúztak a pályáról a boxba és vakartam a fejem hogy most akkor mi van.
Bakos Norbi köszönöm, hogy oda nyúltál ahova kell!!!
A borulásérzékelő bekapcsolt és lekapcsolta a technológiát! (todo list: kikötni az érzékelőt)
Kicsit felemás nap volt, a pálya meglehetősen szar volt már alapból is és a felhordott olaj és homok sem segített rajta, de összességében rohadt jó volt újra csapatni, már nagyon hiányzott!
Köszi, már elkezdtem össze írni, sőt már egy ajtó felajánlás is jött, derék hondás kartárs, Solymi!
Remélem mihamarabb ugyanolyan szép lesz, rajta leszek.
Jobb elejével kaptam el és a jobb oldalát cirógatta meg majd még egy kicsit tompított a c oszlopnál, hátsó lököst csak leszakította, csomiajtó és szárny nem sérült.
Fakk! Amikor hazaértem, akkor láttam csak, hogy mi történt. :-/ Nem értettem miért vagy ott a többiekkel autó nélkül, azt hittem valami technikai gond... Bocs, hogy nem mentem oda, láttam épp telóztál, nem akartam zavarni. Ha tudtam volna megkérdezem rendben vagy-e...
A képről láttam, hogy a bal eleje csapódott be, kiforgatta, hogy a jobb oldalát végig húzta?
Hát, részvét, ahogy mások is mondták. Mielőbbi gyógyulást az autónak!
És a lényeg, hogy rendben vagy!
Tréleres mondta h délelőtt csúnyábban járt egy bmw, az még tetőre is tette.
Egész nap dzsuvás volt a pálya elég sok helyen, azt gondolom hogy túlnyomó többségben az én hibám, de a pálya állapota is közre játszhatott...végeredmény szempontjából tökmindegy.
~73-74km/h-val csapódtam, nem is értem az esetet, direkt kiengedtem a bukótérbe, de úgy berántotta balra, hogy lehetetlen volt számomra korrigálni, pedig nem egyszer engedtem már ki abban a kanyarban és akkor bukta a kör, nem számít.
De ma valami más is volt, szerintem valami trutyi, folyadék, sajnálom hogy ott akkor nem néztem meg jobban.
Majd csinálok egy listát hogy mi kell és összeszedem a motyókat, de nem ezen a héten ... viszont még idén harcra kész lesz, de már csak jövőre mérettetheti meg magát.
Így történt, nem rejtem véka alá, a 4. kanyarban (Mansell) eldobtam a vasat.
Felvezető kör utáni első gyors körön történt. Úgy kitört a segge hogy esélyem sem volt megfogni,
a becsapódás előtt már csak a bukósisakba tudtam üvölteni hogy ba*dmeg.
A motorteret nem kuszálta össze, szerintem a futómű sem ment el (kerekek, gumik nem sérültek, helyükön).
Kasztnin van meló, de csak első ránézésre csúnya nagyon, másodjára már egy kicsit kevésbé.
Hibáztam abban hogy talán nem a 2. körön kellett volna PB-t futni, kicsit talán fel kellett volna vezetni a napot, tanultam az esetből. Illetve a Masnell kanyarban nekem sosem volt nagy tapadás veszteségem, szerintem volt ott valami dzsuva is hisz a bukótérből húzott be a balos gumifalba, kicsit értetlenül állok a dolog előtt, mert a bukótérbe azért szépen ki lehet engedni, és tettem azt már több ízben. Rázókő és a beton között van még egy 50-60cm rész ami valami zöld basz, na az csúszik mint a takony, kur*a veszélyes, azt amúgy nem is értem, de ettől még ott sosem tört ki a segge a gépnek. Most pl még a mankókereket is bent hagytam, hogy legyen hátul +súly, mert ugye a sedan segge könnyű.
Idénre off hogy a család lecsituljon, az inkább a nagy falat, hogy megmagyarázzam, ez a hobbim, ez az életem, és ez nem egy jel hogy abba kell hagyni.
Ja, egy körmöm nem tört be, max a nyakam fáj egy nagyon hangyányit, de tényleg semmi extra.
2:18.281 -> 2:17.851
2. helyre jó még mindig, és még mindig látom hogy faragható.
Egyre közelebb Laci.
Legjobb szektoridők:
Laci
S1 S2 S3
49.397 50.655 37.075
Én
49.513 50.608 37.145
A képekért nincs mit. Megyek a ringre bámészkodni, amikor csak tehetem. Legközelebb már nem csak ólálkodni fogok körülöttetek, odamegyek köszönni is. :-)
Gondolom, hogy milyen lehet ez a verseny az idővel, főleg, ha ketten húzzátok előre egymást. Én nem pályáztam soha, max szimulátorokban, ott is az az érzés volt bennem, hogy hol lehet még rövidebbet fékezni, tovább kihúzatni, milyen ívben kanyarodni, jobban kigyorsítani. Csak ott nincs tétje.
Biztos van egy határa az autónak és neked is. Eleve ésszel kell menni, nincs egy nagy szervizcsapat és lottónyeremény mögötted. :-)
Feltartás, hallottam párszor a paddock-ban kisebb nézeteltérésekről, meg videón talán, ezért gondoltam.
Köszönöm a képeket és az elismerő szavakat, nameg annak a képnek a hiányát melyben a telónak a fal adta a másikat.
Pont mostanában néztem vissza hogy 2 éve még hogy örültem volna annak ha 2:20 körül időt megyek, vagy netán bemenni alá, hát az maga az álom. De ugye tolom magam előtt a kihívásokat, illetve Laci is adja a leckéket, így nincs megállás ... be kell menni 2:18 alá!
Úgy gondolom lassan eljön az az idő amikor már lassabban jönnek a PB döntések, de talán még van benne, racechrono szerint van, optimal körre 2:17.8-az ír.
Eddig valahogy nem volt bajom a feltartásokkal, valószínűleg azért mert nem volt sok esetem. Elég tiszta köröket tudunk be Lacival, szerencsére nem az dönt,hogy feltartottak-e vagy sem.
Utolsó körökre már nem mentünk fel, pakoltunk, eredményhirdetés és tűz haza.
Látom, megtaláltad a képeket. Azt a képet már nem tettem fel, amikor földhöz vágtad a telefont és páros lábbal ugráltál rajta. :-)
A 2:18.2 már elég jó, grat hozzá, bent lesz az 18 alatt. Ha azt nézem, hogy nemrég még a 2:20 alatti idő volt a cél...
Az előző két albumot is megtaláltátok gondolom, ha nem, akkor itt vannak.
A Superpole-ban annyi azért jó, hogy kevesebb autó van a pályán, és elosztva, tehát tiszta kört tudsz menni, nem? Nincs forgalom. Bár normál futamon is biztos megtalálod a tiszta köröket.
Az utolsó 30 perces szabadfoglalkozásra én már nem maradtam. Nem mentetek már fel a pályára?
Van beszámoló csak kicsit váratott magára, mert a hivatalos eredmény sem jött ki sokáig.
Kicsit más volt a szombati (2017-06-03) Hungaroring Superpole Kupa mint a többi "sima" Hungaroring.
1. qualifikáció: kirajzol egy sorrendet, mely alapján próbálják elosztani a pilótákat, úgy hogy jól elférjenek a pályán. Kb 10-12 autó került egy csoportba.
2:18.891-el akkor meg a Street kat 1 helyen kvalifikáltam.
Laci a Zestino gumikkal próbálkozott, amivel 2:21.681-et ment. Sajnos nem hagyta otthon a 3éves advanokat, gyorsan átgumizott és köv etapokban már újra hozta a formáját.
2. superpole első felvonás: az egyes csoportok autói felállnak a boxutcában és egymás után kb 10mp-es késleltetéssel indítják.
A felvezető körben is haladósan kell menni, majd utána van két gyors köröd és egy levezető kör, ennyit takar a superpole. Kicsit rá vagy kényszerítve hogy azonnal jó időt produkálj mert csak ennyi lehetőséged van, nem pedig 30percig "furikázni".
Laci idegből ment egy 2:17.461-es időt!!!
Én meg egy szaros 2:18.4-et futottam.
3. superpole második felvonás: ugyanaz mint az első felvonás, felvezető, 2 gyors és egy levezető
4. eredményhirdetés
Annyiban zavar a dolog, hogy ugyanannyi pénzért kevesebbet mész. Illetve ha mész egy "űridőt" akkor kb fel sem kell menned a pályára nyüstölni a vasat (kánikulában).
Eddig is úgy csináltam, hogy két vagy max 3 kör gyors és egy levezető, ki a boxba és guminyomás csekkolás, így nekem ez nem volt újdonság.
Laci már nem javított, én még két tizedet találtam, így új PB-van: 2:18.281
Lacinak grat újra az első helyhez, lassan abbahagyhatnád! Tessék visszatenni a Zestinokat és megtanulni velük pályázni!
Már kevésbé örültem a 2. helynek.
Újdonság az volt, hogy Laci hozott hőmérséklet mérő műszert, így a gumikat csapatás után mértük: (belülről kifelé haladtunk, azaz gumi belső fele, középső és külső része)
Első etap után, kicsit itt már hűlt állapotban.
70,1 66,7 71,3 bal első
62,6 60,2 59,4 jobb első
52 50,6 46 jobb hátsó
56,1 56,3 58 bal hátsó
Második kanyar után:
73,6 71 73,4 jobb első
71 67 67,7 bal első
58 55,2 50,7 jobb hátsó
60,5 58 56,5 bal hátsó
Én és a cimborám nevében is köszönjük a segítséget, illetve a tanácsokat nektek, amit a legutóbbi MTA -n adtatok nekünk.
Illetve ez úton is szeretnénk gratulálni a "street" kategóriában elért eredményeitekhez!
Várjuk az újabb beszámolót majd, amennyiben lesz.
Üdv.Gergő
(fekete Alfa 156 SW)
P.S.: bennünket 1,5 kör után kiintettek, mert feltehetőleg túl közel haladtunk a Wéber Gabihoz, aki szintén elkezdte nyomni és nagyon szétszakadozott az élményautózók konvoja...
" It makes me laugh when people start comparing what their modded car can do against a stock type r, or it's 0-60 times. A lot you guys also don't know the difference between being quicker and being faster...."
Cél: 2:19 alá bemenni
Az első két etapban én vezettem a Street kategóriát fél mp-el. A meleg "jótékony" hatása már most kijött, nagyon kevesen tudtak javítani. Már most kezdődött a vért izzadás a jó időért és akkor még hol van a kánikula.
Első etapban 2:18.912-t sikerült menni, az aznapi célomat elértem. Másodikban nem tudtam javítani, csak izzadtunk és erőlködtünk.
3. etapot már le is írtam, mondom ekkorra már végkimerülés, kevés koncentráció.
Felvezető kör után dobtam egy 2:18.474-es PB-t!
Mondom ez nagyon király, de nem bízom el magam, hogy elég az első helyre, mert Laci is tud a végére meglepetést okozni. Meg is futotta a 2:18.078-as idejét, így ezzel ő húzta be az első helyet, gratulálok!
Örülök a 2. helynek, illetve hogy sikerült javítani ugyanazzal a setuppal. Futómű állítás/finomítás elmaradt, mert későn sikerült a két hátsó keresztlengőt kicserélni. A két hátsó nagyszilentet is ki kell így nem is mentem el futómű állításra, hogy ne kétszer kelljen.
Pedig még +10hp-t is felragasztottam az ablakra.
Másik nagy élmény volt, hogy Koczeka vitt egyet a reszelt B20 hecsivel, hát az eléggé odab@szott.
Mindenhol húz, mint a barom, iszonyat power van benne, nagyon jó helyen vannak a fokozatok, áááh az egy nagyon kemény pályagép! Köszönöm az élménykört Főni!!!