A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Kitartás ?! még most jön a java. Olyan élményt ad a ctr, hogy nem akarom abba hagyni. Teljesen kirángat a hétköznapokból, mintha drogozna az ember. Arra a pár körre ténylegesen mindent kikapcsol bennem, míg a pályán vagyok.
Sajnálom, bakker! Lényeg hogy te jól vagy! Verda majd rendbe jön! Erre vetted nem?! Hogy keressed magad és a verda határait a pályán! Ezekből sokat tanulsz! Kemény tanulópézzz! De ezeken is túl kell lenni!
Túl jó körön voltam, hogy elvegyem akkor és ott Sajnos ez lett a vége-mármint a megforgás. Hibáztam és én hibáztam az elváltásnál is. Ez van. Más technikáját nem vezetném ilyen körülmények között, főleg nem a tied . Mivel veszélyeztetném a hobbid is, meg a hétköznapi autód is.
Első 20perc: (6kör)
Felvezető kör gumi melegítés autók elengedése után, a tempót emelve kanyarokat forszírozva gurulgattam. Mikor már éreztem, hogy minden rendben elindítottam egy tempósabb kört rövidebb féktávokkal. Sajnos még mindig gondjaim vannak a pálya pontos felmérésével, nagyon jól látszik, hogy mennyire darabosan vezetem az autót. Mindenesetre, így tudtam futni egy 2:16 os kört, örültem nagyon hisz 1.5mp es javulás a legutóbbihoz képest. Viszont egy radical csúnyán megforgott a kettes kanyarban-piros zászló- ki a boxba. Majd visszamentünk még pár kör erejére, de inkább ne tettük volna. Második körön az Alesi-t rossz ívről indítottam meg, amivel nem lett volna baj, ha lassabb tempóval megyek. Jött az ilyenkor szokásos hátsó tapadás megszűnés és megforgás. Míg a betonozott bukótérben voltam nagyon komolyat lassultam, viszont a füves részre érve -igaz már nem nagy tempóval, de ment tovább a csúszás. Ott persze már zéró fékhatással. Vártam a becsapódást. El is könyveltem, ez van oda a szép karosszéria. Az ülés, öv, sisak jól vizsgázott szerencsére, nekem semmi bajom nem lett -persze nyakam azért érzem- , a kocsi oldala, mint a balaton hullámos lett Igazából nem vészes... Semmi nem kapott értem ez alatt a futóművet. Persze kell egy jobbos tükörlap mert az összetört de ennyi , meg persze a tükörlap összetört. Indítózás és irány vissza a pálya. Tükör hiány miatt inkább a füvön végig poroszkáltam a boxba, szemlézni a kocsit.
A lapot vissza hefteltük szalaggal, hogy azért lássak valamit hátra, átnéztük a futóművet, körbe guminyomás. Giga magas 2.5 bar . Sajnos még mindig nagyon nagy tempóval akarok a kanyarokba belemenni és vagy rossz az ív terhelem a gumit amitől túlmelegszik. Tanulnom kell sokat.
Második etap. (4kör)
Felvezető kör pici gumi melegítés, de már próbálgatva a kanyarokat. kop-kop-kop, nem volt benne az előző etap félelme a kiforgás-törés miatt. Második-harmadik körre futottam megint 2:16 os időt, na akkor nézzük mit tudunk. Neki lódultam a 4. körnek és a célegyenesben sajnos sikerült egy 4. ből 5. helyett 3. fokozatot váltani... Tört volna el a kezem inkább , de szidtam mindent magamat is és a buddyclubb csillió forintos shortshiftert, mert megbíztam benne, hogy pontos lesz de nem. Sajnos meg is lett a baj. katt katt katt... a 2. kanyarig le tudtam gurulni de onnan már sehova. Feltoltuk a boxba a kocsit. Ment a tippelés hogy mi lehet. Persze a legrosszabbra gondolni se akartunk, mertünk. Vissza Sanyi műhelyébe. Szívósor le, ajjaj... 3 as hengerben a jobb oldali szívó szelep leszakadt. Innentől nyilvánvalóvá vált, le a hengerfej, hogy felmérjük a károkat. Fej talán javítható, ha nem ésszerű a javítás, akkor kuka. Motor 3 as henger tropa a dugó tetejét összeverte a beszakadt szelep. Hüvelyfalon is sajnos komoly bemarás, így komoly kérdőjelek jelentek meg a motorral kapcsolatban, hogy egyáltalán mi is legyen vele.
Meglátjuk , mint minden ez is csak "pénz" kérdése.
Némileg a motorsporton kívülálló okok miatt mondhatnám, hogy szorít picit a cipő, de remélhetőleg aug 10 re a MTA III. hungaroringi kupára valamit összerakunk Sanyival.
Mindent összefoglalva:
2:16 os időket tudok a kocsival bemelegítő körök után futni és javulás is lehetne benne, ha nem lettek volna ezek az akadályok. A kocsi szétborítása után nézegettük a "telemetriát" és külön öröm volt, hogy ha optimálisan kört nézem, akkor a tegnapi napomban 2:14 es idő volt. Úgy hogy 11kört se mentem a 2*20perc alatt.
Sok a ha... Találkozunk aug 10-én
Üdv J
Na, ma végre összejött és körözgettem picit a Ringen. Ezúton is köszönöm Gyuriéknak a pozitív hozzáállást és a fasza felkészítést, illetve minden itt kapott hasznos tanácsot is!
Szerintem hatalmas élmény, csak ajánlani tudom mindenkinek!
Sajnos Hondát már csak a kék-sárga kanalat láttam éppen tréleren távozni. De gondolom nála ez természetes közúti közlekedési mód.
A pálya ritmusa és domborzata belülről is szuper! Köridőt ne is kérdezzetek, nem volt időm azzal tökölni, mert egyedül voltam. Mindkét alkalommal a 7. kör kezdetén intettek le, vagyis bő 3 percekről beszélünk... A második menet kicsit gáz volt, mert egy baleset miatti csúszás okán összevonták a két kategóriát. Hát nem keveset jártam mindenhol, hogy elengedjem a szörnyeket!
Tényleg a fékek voltak a legszűkebb keresztmetszet. Gyakorlatilag a második kör első féktávján a célegyenes végén melegszik túl és onnantól nem is igen jön helyre. Így pedig pl. a 12-es féktávja nem hívogat éppen a megfeleő pont keresésére. Szerintem a többit se találtam el kb 1x se, csak rájöttem, hogy pl a sikán utáni kettőben ellég a gázelvétel, nem igen kell simogatni a féket előtte. De amúgy mindegyik pumpálós lett sajna. Mentségemre legyen mondva, hogy tényleg kurvára nem lehetett érezni, hogy mennyire (nem) fognak. Mintha egy tál takonyt taposnék és lassulás élmény nélkül, de azért csak csak csökken a sebesség.
Azért a gumik is kaptak rendesen, bár van rajta felszedett anyag is bőven. Egyelőre nem sokat javult a kinézete a hazavezető 20km-en Azt hiszem a játszós gumma is elengedhetetlen.
De megvolt amiért az egészet elkezdtem 1,5 éve, aztán majd meglátjuk. Most hagyom leülepedni az élményeket!
Köszi még 1x mindenkinek!
Y.
2015-06-16-tól 2015-06-19-ig Nürburgringre megyek egy cimborámmal.
Szállásfoglalásnál tartunk, valaki csatlakozna még? (nem mondom egy útitárs jól jönne)
Az csak egy játék, épp tegnap mentem be 1:58.322-be, de tisztában vagyok vele hogy semmit nem jelent, és nem is ahhoz fogom majd méricskélni az időmet. Majd lehet visszaveszem a mod-ot arrol az 5gen-ről amivel körözök és úgy megnézem mennyivel gyengébb az idő.
A videon látszik hogy nagyon sok kanyart 3-asban vesz, azt én a játékban kettesben veszem, szóval már itt sem görbe valami. Mindenesetre én sosem hasonlítgattam 1-1 simulator game-t egy valós időhöz.
Csak pálya betanulás, kis ismeret hogy ne ott kóvályogjak.
A hsz-ed feletti videón lévő 4gen vt, ahogy elnézem nem éppen gyári az sem, és tán 2:29-es kört ment a videón első körben, állórajtból (vonaltól nézve), kettőt előzve. Ha nem kell előzni, célegyenesben lendületből jön, esetleg kicsit melegebb gumi, akkor talán 4-5mp-el jobb lehet, 2:24-25. De majd ha van infó a legjobbjáról, talán beírják. De az egy kicsit reálisabb idő, egy ilyesmi géptől, persze több tuninggal, meg erővel itt is lehet 2:20 alatt menni, 2:10 alatt nem profi kifejezetten pályára épített, szívó hondával már nagyon nehéz lenne sztem.
Az csak egy kis Murauer még síelésről, előtte épp a sufnit kellett kipakolni, kellett a hidratálás.
Higany: Tudom hogy a 2peces köridő teljesen valótlan, de azért jó körözni rajta, még így sem tudok minden kanyart hogy az éppen kettesben vagy hármasban kell venni.
Találtam GTR2-höz is, nyomattam is tegnap kicsit, 2:07ről szépen lejöttem 1:59.302-re és még bőven van benne. (moddolt 5gen hecsi, b18c6) Jó kis pálya, de nem biztos hogy most élőben kipróbálom, sokallom a 160€-t.
Valószínűleg jó meleg is lesz, ergó a sárga betéteket elnyalnám és még a gummákat is, szerintem simán kijön a nap ~80-100ezres költségre, amibe 2 Slovakiaring is belefér!
Assetto Corsa sajnos nem megy nálam, kicsit régi a konfigom, dx10-es vga....arra sem költenék már, inkább lehessen kapni az új lenovo y50 (gtx960) szériát Mo-on és akkor desktopról laptopra csere.
Hát nézd, ha 10 percre (de ha fél órára akkor is) laknék a pályától én is rendszeresen kimennék, de nekem egy 20-as extra költség csak az, hogy megfordulok. Emiatt járok évi 1, max 2 alkalommal.
Köszi mindenkinek mindent, tényleg! Nehogy már itt egymásnak ugorjatok nekem! Ti akartátok, hogy itt kérdezzek!
Szimulátort majd meglátom! Elvileg a héten lesz új gépem, de GTA-zni akartam!
Annyit még, hogy mennyire kell/érdemes egy ilyen sima opcióra előre regisztrálni? Mennyire jellemző, hogy elfogy a keret? Vagy simán ki lehet menni napközben és menni pár karikát?
Hát figyelj Balázs...Kb 10 percnyire lakom a pályától és ha időm engedi ki szoktam látogatni legtöbbször nézőként a nyilt napokra vagy MTA-ra.Furamód mindig ugyanazok a hondások róják a köröket.
Igen a fordított pedál hiányzik, már megterveztem meg le is szabtam az anyagot csak meg kellene csinálnom Csak gondolkodom még rajta mert új a g27 és nem szeretnék garit veszteni.
Nekem g25 van, de nagyjából ugyanaz, főleg a pedál. Az a bajom, hogy cockpit híjján nem tudom megfordítani a pedálokat, és ebben a pozícióban nem lehet rendesen gázfröccsölni. Nálad is látni, hogy olyankor csökken a fékerő. Egyébként a dtm-ben felfele váltáshoz nem muszáj kuplungolni, sőt, a játékban lefele sem, csak jókor nyomjad a gázfröccsöt.
Simán jó a szimulátorral "bohóckodni", kb 1éve csináltam meg magamnak itthonra és szoktam hulladék időbe körözgetni és nagyon jó élményt tud nyújtani. Egy ilyen (tudom béna vagyok ) kör után szerintem senki nem úgy állna fel hogy ez bullshit Persze ahoz hogy az élmény meglegyen kell egy cocpit mindenképp, és ha ügyes az ember akkor olcsón megoldható, én egy Fiat Panda sínt faragtam rá az S2k ülésre (így állítható,dönthető) és belőttem mindent a vti-m méreteire, cakpakk 15eFt volt, így kellemes perceket tud nyújtani
Ha kijössz viszlek egy karikát, hozz bukosisakot. Közben vagy sikítozunk vagy beszélgetünk.
Most Pannoniaring van belőve, az még új pálya nekem is, majd megkeresem van-e GTR2-ben a letölthető pályák között, ugyanis jó megtanulgatni a pályát ha jól hozzák át ááámítógépes környezetre.
Ilyen példa a Slovakiaring, nagyon sokat segített hogy pályázás előtt tekertem rajta vagy 100-200kört, versenyt is.
Anno én is szimulátoroztam Norbival és Gáborral, csak ők egy egész más dimenzióban látják, látták meg ezt az egészet,
és tudják maguktól hogy mit kellene állítani az autón hogy még nyerjenek tizedeket.
Szóval a szimulátorozás jó, 10k egy momo ffb-es kormány, ami tökéletes.
Kicsit elkavarodtam nem tudom hova akartam kilyukadni, mind1, nem is fontos.
Ebben nincs igazad, két olyan nevet is látok itt akik leírták véleményüke, akikkel nem egyszer találkoztam pályanpon, MTA-n, csak nem reklámozzák magukat.....
A szimulátorozáshoz szükséges befektetés eltörpül a rendes pályázósdi mellett, és manapság azért annyira
nem jön szarul az ott szerzett tapasztalat.
(és olcsóbb ott bénázni, meg tanulni, mint a pályán, sokkal jobb ha már vmennyire ismerős terepre mész ki)
Ha rémlenek ilyen nevek hogy Wéber, Kiss, Michelisz, talán belátod, hogy annyira a szimulátoron edzősdi sem hülye dolog
Szerencsére Michelisz Norbinak anno elfelejtettek magyarázni ezek az "Öregek"
Tény, hogy az évente 3-4-5ször megforduló emberek nem adtak tanácsot, de attól még a többieknek is lehet helyén a tárgyi tudása.
@Szimulátor téma: Alulértékelt. Nagyon. Persze lehet mondogatni, hogy baromság és nem érzi az ember az autót. Csak ha már látásból megvan a gyors kör, akkor az extra érzékelés még segít ezen. Nem véletlen gyakorol ott minden profi versenyző. Persze értem, hogy wasd-vel nem buli a dolog, de ne mondjunk olyat, hogy nincs értelme. Az ilyet azok terjesztik, akik sose próbálták a szimulátort átültetni a valóságban. Nekem volt szerencsém gépről a pályára váltani és nem fordítva, és szerintem elégedett lehettem utána az első alkalmas teljesítménnyel.
Nincs sok tapasztalatom.Érzésem szerint túlparázod hogy mi lesz ha bebasz egy meteor vagy mittomén.Fölmész,gurulsz,köridő ne érdekeljen először úgyis tök béna leszel te is meg a kocsid is,mindenki így van ezzel.A jobbak folytatják a többi írogat.
Cserébe azért segítettek helyrerakni pár elemet a bazi nagy kirakósból.
Én nagyon örülnék ha te is megosztanád a tapasztalataidat, hiszen ezért vagyunk itt, nem?
Köszi, Y.
2015. május 31. 21:45:31: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #8434