askme4parts (nem küldte a terméket, 18.000,- forintot bebuktam s még neki állt feljebb) trudy500 (hazudozik az árakat illetően s fenyegetőzik). tomtop_digital (Nem küldte újra a hozzá visszakerült árut)
A kicserélőben ülnek rajta, ahogy néha szoktak. Nekem is van egy novemberi csomagom ott. A csomag postai regisztrációs ködját a Magyar Posta "nyomkövetés" oldalán megadva, meg tudod nézni mi van a csomaggal!
Ma megjött a csomag.
Mondjuk hozzá kell tennem, hogy mind a USPS, mind a Magyar Posta ugyanazt az állapotot mutatja még mindig
Szerencsére legalább semmilyen vám, meg egyéb költség nem merült fel.
Menj be a lakhelyedhez legközelebbi postára - délelőtt. Mond el a problémát (csomagot vársz, a nyomkövetés alapján már Mo-on van, határidőn belül értékelned kell a rendelést stb-stb.)
Nekünk már másnap hozta is a posta.
Bár nem eBay-ről, hanem ALiExpressről rendeltem cimborámnak váltószoknyát még november elején. A küldési határidő már réges-régen lejárt, értesítettem is az eladót. Trackinfo szerint már decemberben megérkezett Budapestre, de azóta ott dekkol.
Mit lehet ilyenkor tenni? Vámon fennakadt? Mert az eladó csak annyit tud mondani, amit én is látok, hogy már Mo-n van.
Már egyébként többször rendeltem Aliról, mindig minden rendben megjött.
Nem kimondottan ebay, de talán ide illik leginkább.
Rendeltem USA-ból egy csomagot.
A USPS nyomkövetője szerint:
"Your item departed a transfer airport in FERIHEGY, BUDAPEST, HUNGARY on January 24, 2019 at 2:57 pm. The item is currently in transit to the destination."
A magyar posta nyomkövetője alapján:
Ma írtam a Magyar Postának egy levelet, hogy megérdeklődjem mi van a csomaggal, ezt a választ kaptam:
"Elektronikus nyilvántartásunk szerint a keresett küldemény a Magyar Posta kezelésébe még nem érkezett meg. "
Mi van ezzel a csomaggal? Hol és miként kellene érdeklődnöm, mivel 1,5 hete meg sem mozdult... Tud valaki segíteni?
Én úgy tudom, hogy az eladó határozza meg (vagy az aktuális eBay oldal, amire felteszik a terméket) hogy mi az aktuális pénznem.
Te "csak" azt állíthatod át, hogy a zárójeles átszámolt pénznem mi legyen. (akár forintban is mutathatja, nálunk pl. úgy van beállítva)
Nem mintha közöm lenne hozzá, de amúgy nem értem miért lenne erre szükség? Szorozni mindenki tud (Te is ) egyszerűen előre kiszámolod, hogy hány fontig tudsz elmenni és addig bidelsz, nem egy nagy történet szerintem.
Adott egy termék, mondjuk a britt ebayen (co.uk). Itt ugye evidens, hogy fontban kell biddelni. Ha ugyan ezt a terméket egy másik nemzetiségű ebayről nézem (pl. .com vagy .de) akkor ugyan úgy fontban kell biddelni, csak alatta a helyi devizában tájékoztató jelleggel kiírja, hogy az kb mennyi (a GBP-t EUR-ban vagy USD-ben).
Ami érdekelne, hogy ez átállítható? Tehát ha az angol oldal GBP-t ír, én megnyitom az amcsiról (.com), akkor utána USD-ben biddelhessek?
Győzelem, ma megjött a futár és meghozta! Öröm és bódottá!
És nem kellett extrát sem fizetnem, csak a VPID szám intézését, de azt ugye én kértem tőlük, írtam nekik rá megrendelőt.
12-én délben kaptak infót és este 7-kor vették fel a csomagot a DHL tracking szerint. 14-én hajnalban már Budapesten volt a cucc. Az eladó úgy adta fel, hogy minden költséget (VÁM, Áfa) ő fizet. De lehet, hogy nem kapom meg még a héten sem, ha így haladunk.
Pont erre gondoltam. Most kaptam választ, hogy elnézést kérnek, tényleg megtalálták a papírjaimat és meg is igényelték a VPID-t. Írtam neki, hogy remélem nem fognak nekem felszámolni mindenféle díjat az ő szarakodásuk miatt, kíváncsi leszek mit válaszolnak.
hogy jót is mondjak.. kb 200 darab dhles szállításon vagyok túl a világ minden tájáról.
fedex, tnt, sehol nincs hozzájuk képest, piszok gyorsak, korrektek.
a feladat egyszerű, ha cégre rendelek minden kód készen áll. már amikor a csomagot átveszi kapjuk a másolatot a feladóvevényről benne van minden adat amivel feladták.
Ha hamis az összeg etc, küldjük a jó számlát, a vámkezelési megbízást..
Még ide se ért sok esetben már akkor le van vámkezeltetve, de ez változó.
a vámkezelés után jönnek emailban a vám papírok, na ott para, mert a dhl sürget, vámpénztár befizetésre adnak pár órát..
ezt jobb cash otp intézni ha nem ott van a céges bankszámla, igaz nem szeretik ha nem nyomtqatott papírral megyek oda, de az otp fiókvezető asszonyok valamiért a szép nézésre azt mondják na jó most lehet, és kinyomtatják elintézik. Tehát útközben bárhol járok befizetem, ha a telefonra jön a mail.
Köv nap a dhl futárt lehet hívni, elmondja merre jár, ha nem vagyok otthon vagy irodában akkor volt hogy utcasarkon vettem át.
És ha cégre csinálom és így garantált a NULLA forint felár, tehát ezt mind tartalmazza a száll. költség.
ha hagyjuk hogy véletlenszerűen történjenek a dolgok akkor lehet bukni
Én is szívtam DHL-el, nem hozták meg időre az árut. Németből jött, egy-két nap alatt itt volt a központjukban, és onnan nem akart ideérni. Az volt az indok, h felénk ritkán jön futáruk. Jól beszoptam miattuk.......
2018. november 19. 16:26:37: megválaszolva Lazy 0 által,
→ #6531 2018. november 19. 13:45:27: megválaszolva hrv2003 + által,
→ #6527
Nem.. cégre rendelte mint írta, vpid nincs azonnal igényelni kell. ügyfélkapun lehet, esetek többségében 24 óra alatt megvan de néha pár nap.
Sőt, mivel cégre vette, és import majd jöhet a KÖRNYEZETVÉDELMI termékdíj bevallás, asszem ahhoz is kell valami kódot igényelni... Szinte mindig van valami, mert már a papírdoboz amibe beletették eleve bevallós dolog, tehát ha levegőt rendelt dobozban akkor azt is be kell vallani.
És remélem nem tablet vagy mobiltelefon esetleg pen drive, mert akkor ARTISTJUS hívása, és annak is lesz egy száma oszt azt is vallhatja be..
azért kíváncsi leszek hogy azt, hoghy nem vetted át az árut (igaz azért nem vetted át mert papírmunka elmaradás volt) mennyit fognak számlázni és kinek
Mert ennyi nappal számolva ez már tízezer felett van és csak fokozódik.
2018. november 19. 16:21:17: megválaszolva Lazy 0 által,
→ #6530
Mondtam én, nagy csodatevők. Akire én azt mondom, hogy keményebb a velük való találkozás, mint magával a NAV-val, az azért nem semmi, főleg tőlem nem az.^^ (sokat "találkozom" a NAV-val)
Szóval Te is majd nagy nehezen túl leszel ezen és akkor soha többet nem szólsz a DHL-hez, mint ahogy én sem. Jobb megoldást egyszerűen én sem tudtam kitalálni ennél....
2018. november 21. 15:47:46: megválaszolva Lazy 0 által,
→ #6532
Fokozódik a helyzet, a cucc, még mindig nincs úton hozzám. 15-én csütörtökön reggel írtak, hogy töltsek még ki papírokat, meg, ha nincs VPID számom, akkor ők megcsinálják helyettem, csak küldjem el, ami hozzá kell. Még aznap 13 órakor átküldtem mindent, amit kértek (megbízást, cégkivonatot, stb.) Pénteken bátorkodtam rákérdezni, hogy akkor most minden rendben van-e, intéződik a dolgom? Erre ma reggel válaszoltak, hogy mivel nincs VPID számom, most intézem én, vagy intézzék ők? WTF?
Hihetetlen, 14-e reggel óta ott van náluk a cuccom és nem tud ideérni.
EGYSZER (és utoljáraX'D) rendeltünk DHL-lel, kb. az lett a vége, hogy addig húzták az idegeinket, hogy közöltem velük: sokkal rosszabbak magánál a NAV-nál is, pedig azok azért nem egyszerű dolgokat képesek megcsinálni az emberrel, de simán túltesznek rajtuk.
Soha többet DHL részemről.
A hazai vámot is kerüljük, ahogy tudjuk, mi is úgy szoktunk rendelni, hogy kint elintézik már a vámoltatást és akkor nem ide kell fizetni meg gyorsabban is megy az intézés, mert amit a magyar posta meg a vám leművel már elég jó ideje, az valami botrány. (minden csomag érkezési ideje több héttel tolódott nálunk már jó ideje)
Konkrétan nekünk a franciák szokták vámoltatni a csomagokat és akkor itthon már nem baxkodnak annyit rajta, majdnem ugyanolyan gyorsan érkezik minden mint régen. (ráadásul így az ottani áfát fizetjük, ami nem 27% mint itthon.... )
2018. november 15. 20:11:23: megválaszolva Lazy 0 által,
→ #6518
Nos, úgy néz ki nem kell vámot fizetnem, mivel az eladó fizet mindent. De ez a kínlódás, amit a DHL Express művel velem, ettől kész vagyok. Mivel nincs tapasztalatom még vámos történettel, küldözgetnek mindenféle nyomtatványokat, hogy töltsem ki, aztán meg írják, hogy: "A feladó DTP szolgáltatással érkezett, ami azt jelenti hogy a feladó vállalja a felmerülő vám és áfa terhet, kérem amennyiben kérik ezt a szolgáltatást, a megbízáson fizetési módként csak egyéb: DTP-t jelöljön".
Ezt miért nem tudák már az elején megírni nekem, és e szerint töltjük ki a papírokat?
Ha a csomag Hong-Kongból jött akkor az EU-n kívüli, tehát vámkezelés alá "kellene" esnie.
Attól, hogy Norvég a cég, még kereskedhet így...
Sokszor pont ez a cél, hogy megtévesztő legyen
A vám a rendelés értékétől (termék ára + szállítási költség) függ. Bár azt nem tudom, hogy ha cégként rendelted, bekavar-e. Szóval elvileg ha 150 EUR feletti a rendelésed, akkor kell vámot fizetned, alatta csak áfát.
Vásároltam a vállalkozásomnak (kft) net-ről egy cuccost, amit kis is fizettem forintos számláról euróban. A 27%-os Áfát is felszámolták, ahogy annak lennie kell. Az eladó Norvég, oslói címmel, a számlát neki fizettem ki. A termék viszont Hong-Kong-ból érkezik DHL-el és a DHL most kínlódik a vámkezeléssel. Ugye jól gondolom, hogy erre nekem nem kell vámot fizetnem? Elküldtem már nekik a dokumentumot, amit az eladótól kaptam, illetve a folyószámláról az utalás tényét.
Válaszoltak, hogy írjam meg a tranzakciós ID-t és akkor utána néz...
De B+ (ez persze nem neked szól ) minden egyes után írjak, kérdezzek? Ez abnormális...ha segíteni akar, akkor szóljon a fejlesztő részlegnek, hogy sürgősen dolgozzanak...
Igen, azt én is mindig átállítom, hogy a bank konvertálja..na azt is pár havonta változtatják, hátha le tudják szoktatni róla a usert..mocskos egy banda.
Meg is írtam nekik most, hogy idóta, abnormális, hogy nem látom, hány EUT-t indított el az ember...csak a forintot, ami megjött. Ez nem a b+, hanem már a f@ck you b+ kategória...
2018. szeptember 26. 17:19:39: megválaszolva grego + által,
→ #6507
Én úgy tudom, hogy a PayPal mindig abba a devizába számolja át a pénzeket ahol laksz. Ha magyar címed adsz meg akkor az alapértelmezés a forint. Persze mikor az EUR alapú kártyámról vásárolok akkor is forintban akarja levonni az összeget de mivel van egy olyan (nem túl nagyon reklámozott opció) hogy a deviza konvertálást a bank csinálja és ne a PayPal ezért én ezt választva tudok direktben EUR-ban fizetni EUR kártyáról és tényleg annyi EUR-t vonnak le amennyibe a motyó kerül. Nincs konvertálás, oda vissza. Az szopó.
2018. szeptember 26. 17:17:26: megválaszolva fonta + által,
→ #6506
Igen valószínű ez történt, ha szolgáltatást vagy dolgot veszel, akkor az eladó állja a tarnsfert, ha a barátaidnak küldesz, akkor kapják meg a teljes összeget...pedig direkt elmondtam, neki, "hogy van a kenguru farkán"
Ez egy dolog, de, hogy nem forintot küldött az is biztos, de nem látom, hogy hány EUR-t küldött, ha 2-vel kevesebbet (példa), akkor az se derül ki,..csak, hogy szarul váltja. Nem is értem, hogyan lett belőle forint? Mert egy forint számla van mögötte..de persze oda nem transzferálta át. Aztán majd ha dollárért vásárolok a forintot megint váltja?
Idióta egy felület, ( bizonyos részek az ebayen is), de minden alkalommal másképpen néz ki ha be kell lépni de egyik szarabb, mint a másik. 3at lépnek előre egyet hátra.
ebay is megkérdezi értékeléskor, hogy előbb érkezett meg, mint egy két hét múlva esedékes időpont!? Maaargiit nóóórmális, de hogy küldenének egy figyelmeztető email-t, hogy nem lett értékelve és kifutsz az időből..az megszűnt?
2018. szeptember 26. 17:10:55: megválaszolva grego + által,
→ #6505
A vevot kellene megkerdezni, hogy hogyan fizetett. Kuldjon screenshotot vagy valami. Ha azt az osszeget fizette, amit megbeszeltetek, de "goods & services" opciot valasztotta akkor bizony toled vontak le. Szerintem itt is ez tortent, mert ugy hangzik mintha gyer atvaltassal szamolva is kevesebbet kaptal, mint amit vartal. Regen ki lehetett valasztani, hogy ilyen esetben mennyit kapjon az elado es a vevotol vonjak le a dijat, de most mar nem lehet tudtommal. Meg PayPal supportnak is irtam ezzel kapcsolatban.
2018. szeptember 26. 16:53:10: megválaszolva fonta + által,
→ #6504
Kaptam pénzt PayPalon. EUR volt megbeszélve...de az értesítő emailben és a PayPal felületén is csak forintra váltottan látom. És ebből nem tudom kideríteni, hogy akkor kitől vonták le a tranzakciós díjat
Vagy ha látok ott egy levonást, akkor azt végül is tőlem vonták le...egyszerűen nem értem.
De árfolyamot számolva nagyon alacsony lenne az adott EUR forintban.
Az összes motorhoz tartozó tömítés benne volt illetve az olajok,és annyi volt,végül Máté Marcitól fogom megrendelni,neki voltak a legkorrektebb árai H-tunenak is elég jó kedvezményei vannak és olcsóbb ott a cucc ,mint mondjuk itthon a zsemitőn.
Mi volt benne a szettbe, mik kellenek, kiket kerdeztel? Nem akarom elhinni, hogy 150k legyen. Hengerfejtomites, szelepfedeltomites, olajdekni tomites, esetleg uj VTEC szelep tomites szerintem meg 50k sincs. Szelepszarszimeringek sem eppen a draga kategoriaba tartoznak. en Amugy H-tune-n szoktam nezelodni, neha van egy ket jo akciojuk. Amugy kotve hiszem, hogy Angliaban vagy mashol ugyanaz a termek jovval olcsobb lenne