Felrázom kicsit az állóvizet, megosztom veletek a Jazz ülésfűtés sagat (vagy legalábbis az első felét), hátha valakinek érdekes lehet a későbbiekben. A kapcsolók miatt más Honda típusoknál is fel lehet használni belőle infókat.
Szerettünk volna ülésfűtést a városi cirkálóba, de autókeresésnél ez elég drasztikusan leszűkítette volna a potenciális jelöltek listáját, így arra gondoltam, utólag teszek majd bele. Eléggé OCD-s vagyok én is és barátnőm is, szóval ragaszkodtunk a lehető leggyáriasabb kivitelezéshez, nem szerettünk volna univerzális kapcsolót tenni a középkonzolra (bár praktikum szempontjából könnyen lehet, hogy jobb döntés lett volna). Komplett gyári szettet nem találtam sehol, így ez eleve nem is merült fel opcióként.
A begyűjtött infóim szerint, ezeknél a Jazzeknél nem lehet utólag külön kábelköteget venni a bekötéshez, ezt egy viszonylag rövid keresési szakasz meg is erősítette. Komplett utastéri kábelköteggel nem szerettem volna emiatt szívni, de egyébként nem is találtam. Végül fejben az a koncepció állt össze, hogy megveszem a gyári kapcsolókat és a középkonzolba illeszthető panelt, egy univerzális ülésfűtés-szettet, és megpróbálom működésre bírni a rendszert egy egyedi kábelköteggel.
A középkonzolba illeszkedő panelt és a kapcsolókat sikerült egyben megvennem. A gyári katalógus szerint a panel cikkszáma 83404-TF0-G01-ZA de nekem 83403-TF0-G014-M1 cikkszám van az aljára nyomva, mindkettőre vannak találatok. Durván 15-25 ezer forint között láttam őket kapcsolóval, szerencsésebb esetekben az azokba illeszkedő csatlakozóval együtt. Elvileg még rendelhető a Hondánál is, de nem próbáltam. A panel alá megy egy támasz, aminek a gyári cikkszáma 83405-TF0-G01-ZA, ezt japánból tudtam beszerezni, európai bontókban nem volt.
Ha nincsenek meg a kapcsolók, az talán a kisebbik probléma, elég sok helyen lehet kapni. Sok típusban volt, Civicekben Accordokban, CR-Z-ben, bár a gomb maga, ami fentről látszik, eltérő. A kapcsolók jellemzően az M36683, M36580, SAD11227, M36930 cikkszámokra keresve találhatók meg, gyári cikkszámai 35600-TF0-003 és 35650-TF0-003.
Abban az esetben, ha nem adják hozzá a csatikat, utólag be lehet őket, szerezni, én Aliexpressről vettem. Vásárlás előtt érdemes pontosítani, mert az egyik kapcsolóhoz (35650-TF0-003) 7 pines, a másikhoz (35600-TF0-003) 6 pines kiosztású csatlakozó szűkséges, a kettő nem kompatibilis.
A lábakat HI-tól LO állásig számozva, egy kis segítség a bekötéshez:
1. Gyújtás +12V bemenet
2. Világításról érkező +12V bemenet
3. Fűtőszálakhoz +12V kimenet (alacsony)
4. Földelés a háttérvilágításhoz
5. Földelés
6. Fűtőszálakhoz +12V kimenet (magas)
(A 7 pines kapcsolónál az első láb helye üresen van hagyva, ugyanúgy csak 6 tüske jön ki, a sorrend azonos)
Gyári kábelszett nélkül itt kezdődik a bulis rész, az utólagos köteg legyártása. A relézés miatt a kapcsolókon az átmenő áramerősség alacsony, ezért nem kell túlzásba esni a méretválasztásnál. Hogy ne nagyon szívassam meg magam, próbáltam színkódolni a kábeleket (nyilván nem néztem meg előtte, hogy a szettnél melyik szín melyiket vezérli és pont felcseréltem), vastagságból pedig 24 AWG-set választottam, saccra ekkorák voltak azok is, amik jöttek a csatikkal.
Beépítés előtt, biztos, ami biztos alapon, egy kiszuperált akksira kötve ellenőriztem, hogy működőképes-e rendszer, hogy ne érjen később meglepetés. Egyelőre még csak a kábelköteg egy részét tudtam legyártani, hátra van az ülések kiszerelése, a fűtőlapok méretre vágása, beragasztása, és a tápkábel behúzása. A korábban Ólomlábú által is linkelt megoldással kapják majd meg a +12 voltot, az elvezetéshez pedig rendeltem műanyag gégecsövet. Próbálok majd pár képet lőni a szettről, de még egyelőre olyan oldalt sem találtam, ahol tuti stabilan megmaradnának a fotók
Eladó gyári teljesen felújított (homokszórás, metál festés, lakkozás) Honda Jazz Enkei sport felnik, ET 53, 4x100, R15, 6J.
56.1 középpel.
Hibátlan futással.
Gumik nélkül 110 e Ft.
Gumikkal 160 e Ft
Gumi Kumho ecsta hs51 185/55 v 2021-es szinte új gumik.
Anyám örülne, a Fiestára is azt mondta, h kirázza a belét. :-) Japánban biztos volt ebből vmi sportosabb verzió.. Amúgy a tietek 1.4i? Mer akkor összemérhetjük, h mit mitat ezzel az i-vetc 1.2-vel..
Nálam van a kocsi, mert anyám elment nyaralni. Nagy szerencse, mert a feleségem Bravoja befosott, s csinálhatnám az ovijáratokat a pickuppal.. Továbbra is überfasza városi szaladgálásra, nyomatékos a motor, szuper a váltó, van hely, nagyon jól kilátni. Egy a bajom továbbra is, h a futómű nagyon nagypapás.. Nem tom, h ebből létezik e sportosabbra hangolt, de nekem olyan kéne, egy nagy tetőablakkal. :-)
Hali! 2004-es GD1 és 2004-es GD1 műszercsoportját lehet p&p cserélni, vagy van trükkje? Immoba vagy bármibe beleszól? A miénkben sima fekete van, de teszik feleségemnek az ezüst számlapos.
Anyámé lelkesen pörög, egyáltalán nem érezni agyonfojtottnak. S érezni benne a változó vezérlést, nyomatékosabb alul, mint a zasszony sima 1.4 szívó Bravoja. Ez csak felül szedi a lábát.
Az i-vtec- ből a 2011 körülit nem vezettem még, csak a GK-t.
Fogyasztása jó a GK-nak is hosszú távokon. A GD az dugózós munkábajárással Bp-n megette a 8-8.5-et is. Sima Bp forgalom kicsit hosszabb távon is inkább 7.5-8. Ez szerintem nem kiemelkedően jó fogyasztás, hanem átlagos. Cserébe legalább ez pont abban a tartományban jó, ahol használod városban.Jókat lehet vele gyorsítani, 70-ig felveszi a tempót a forgalommal gond nélkül. Országúton / pályán GK kicsit jobb, az is 6 sebességes màr. Illetve kényelmesebb is sokkal, a GD- ben az üléspozíció nem a legjobb.
GD után valamilyen hibridben gondolkodom, vagy Jazz vagy másik típus. Ezek az agyonfojtott kis szívó benzinesek nem az én világom.
Anno a céges, vvti-Corollám is, úgyhogy 110-el mentem pályán, h ne zajongjon.. Ott gyagyásak voltak az áttételek, 1-2 feleslegesen hosszú volt, az 5 meg rövid. A Jazz említett típusa sztem pont jó, a zasszony Bravojába meg 6-os váltót tettek, az a legjobb.
Érdekes.. anyámnak a kettő közti, 2011-es, 1-2-es Jazz van, sztem remekül megy a 90 lóval, s nem is hangos, csak felül, de pályatempónál még nem (3500 ford/perc). S nagyon jól fogyaszt 5-5.5l.
Ezt mi is tapasztaljuk, hogy csalódás a menetteljesítmény a GD után. Lehet, hogy érdemes lenne váltani a hibridre?
(Elég mélyen ül bennem az, hogy megbízhatóbbnak gondolom a GK szívó motorját a hibrid bonyolult hajtásláncánál. Valahol meg érzem, hogy ez butaság.)
Nemtom
A zizegést nem tudom, mi a GD-t használjuk annál nem tapasztaltam ilyet, anyumé a GK.
Sokat pàlyáznak vele, úgyhogy szerintem fele-fele a városi - autópálya használat.
A drágább modell alatt, ha Jazzen belül érted, akkor ez a navis, magasabb felszereltség, de nem hiszem, hogy így válogatnának. Lehet eddig szerencsénk volt, de azért ilyennel nem találkoztunk még egyik Hondánknál sem.
Egyébként nekem nem jön be a GK karakterisztikája sem, én a GD után nem vennék, akkor inkább egy hibrid. Hangos , cserébe nem megy…
van különbseg (dragabb modellbe belefer egy dragabb gyartas [kisebb merettolerancia betartasa])
es persze hibas sorozat / darab / .. mindig lehet/van (a "müanyagagyarban" az elsö es utolso darabok vs. a sorozat közepen mas hömersekleten készülhetnek, ezert kicsit mas a mechanikai tulajdonsaga is
persze nagyon nem öröm (nekem 2004-es Jazz-em van)
Ahogy Grego mondta, nem hiszem, hogy egy gyakori hiba, valószínű egyedi az eset. Egyébként a középkonzolt kell lebontani, nem nehéz, pár csavar aztán meg lehet erősíteni valahogy házilag, hogy eljuss lábon a szervizig.
Igen.. Egyszer csak elkezdett lötyögni a váltókar egy megforduláskor. Vissza lehet pattintani a helyére a kar végét, de teljesen laza. Gyári alkatrész egyben van a rúddal, ~200 ezer Forint.
Szerencsére otthon történt az udvarban. Szerintem szégyen.
2022. szeptember 5. 21:08:18: megválaszolva rooby + által,
→ #4290 2022. szeptember 5. 20:52:37: megválaszolva grego + által,
→ #4289
Vác-Verőce-Szob-Esztergom-Hegyeshalom útvonalon 3,3-3,4 l/100 volt a jazz fogyasztása.Ennél lejjebb már csak az megy aki túl fújt kerekekkel,40-el megy végig az úton,úgy,hogy mindent kidobál a kocsiból és még ki is szarja magát súlycsökkentés miatt az út elején!
Az előző napokban a környéket bejárva keszeg,Kálló,Bgyarmat.Dunakeszi,Nógrád,szóval mindenfelé az üzemanyag szint jelző szerint kb fél tankból több mint 550km-t mentem így el.
Aki ennél kevesebbet vár el fogyasztásban az járjon biciklivel!
Azt sajnos nem tudom.Már jó pár éve vettem.3 hónapja rendeltem hozzá fejpántot,mert evezés közben le akarom kamerázni a tavat és feltölteni a youtube chanelemre Ami úgy indult,hogy a youtub linket egyszerűbb e mailben elküldeni,mint az egész videót.A legdúrvább,hogy van már vagy 30 feliratkozóm,Dél Amerikából és valahonnan Kínából is.Úgy,hogy néma filmeket gyártok
Meg youtuber is lehetsz vele! Volt nekünk is anno go pro,nem tudom hanyas.Szar volt,nem csinált rendes videót,színes kockákat vett fel.Asszony vitte vissza.A második meg csak félig vette fel a sztorit,így nálunk a go pro mint szuper termék,elásta magát.
Thieye lett utána,na azzal semmi gond nincs,anno sok sok keresgélés után kiderült,hogy ugyanaz a lapka van benne mint a panasonic kézi kameránkban.
Vegyél akciókamerát bringázáshoz,motorozáshoz (amég az aksi bírja a sisakon),a kocsiba meg dashcam-et .
Nem véletlenül találták ki ezeket úgy,ahogy!
Ólomlábú kalandjai -A dash cam beszerelése
Xiaomi 70mai A800s
Azért ez,mert ár/érték arányban ez győzött meg aminek van hátsó kamerája is.Az ufoban is ilyen van,pontosabban ez van az ufoban,csak mivel kártyát azt nem vettem a jazzéhez,így csak átcuppantottam a jazzbe és kész.
Mi kell hozzá? Kamera (olcsóbban ennél nem találtam),de ez nem jelenti azt,hogy nincs) Kábelszett a parkoló mód miatt
-SD kártya
Hátsó kamera a féklámpa alatt
Hátsó kamera ahogy kívülről látszik,vagy nem látszik
Első kamera,szolidan
Első kamera belülről,nem zavaró,nem is látni a tükör miatt.
A bekötés Nem vágunk kábelt!!Lehet kapni pár száz ft-ért biztosíték elosztót!Kihúzod,bedugod!!!
Aki nem ismeri,ilyen (micro kell a kisbiztosítékhoz,van amúgy mindenféle járatos biztosíték méretben):
Mivel a vezeték nagyon vékony,így forrasztottam,nem roppantottam.
Az alsó biztosíték hely az eredeti biztosítéké,a felsőbe 5A-es elég.Nekem azért van 10-es,mert ez volt itthon kéznél,de majd megyek a bótba oszt veszek kicsit bele.
Ha eddig eljutottál a beszereléssel a kábelkötözővel rögzítsd a kis dobozkát/kábel,hogy ne lógjon össze vissza!
Test: az a csavar ami a biztpsíték táblát tartja,oda kell egy gyűrűs,de ha nincs akkor villás kábelsaru.
ACC (sárga vezeték) : a 2-es számú biztosíték helyére megy.Csak akkor kap pluszt,ha "gyújtáson "van a...rendszer.
VCC (piros vezeték) A 32-es hely,neki állandó plusz kell.
Amire nagyon figyelj oda!
A hátsó kamerát rakd fel,és onnan vezesd előre a kábelt!Kha fordítva csinálod,akkor hátul lesz vagy 2m vezetéked amivel majd törpölhetsz,hogy rejtsd el,hogy ne nézzen ki bután,cigányosan!Sehogy nem fog menni,már most megmondom!
Az első kamerával nincs különösebb gond,de jobb itt is,ha innen haladsz a kábellel vissza felé,mert akkor alul a biztosítéktartónál össze gubancolod,és ott el van .
Elmosta a komplett vasútat az eső!tavaly is volt ilyen,de most állítólag Augusztusig biztos nem fog menni egy vonat sem,akkor is majd csak egy pályán.
A jeepet megvettem volna,most ingem gatyám rá menne a tankolására még haza jutok.Még gázolajból is az 10 liter alatt nem moccan.
Szerintem nekem ebben az életben nem lesz 4x4.Úri huncutság,elkerülő mindig van...
A villany toyota nem lenne rossz,de az a hatótáv.Most is bő 8 órát kocsikáztam ami korábban ólomlábakkal 6,5.A villanyossal meg legalább 1x meg kellene állnom,de az inkább 2 lenne.nem akarok 10 órát gecizni azért egy haza utazással.arról nem is beszélve,hogy ez a nagy dög vagy 25kw-ot benyel 100km-en.Az ionity-nél 79 cent/kwh ,az majdnem 20€/100km
Cimborámnak van valami kedvezményes nem tudom milyen kártyája,de olyat már nem lehet igényelni és ő az ioniqját 5x centért töltötte.De neki az áramból alig fogyaszt.Ez még akkor volt,mikor a benzin is csak 1,6 ,gondolom ott is emeltek árat.
Villanyautóm akkor lesz ha lesz saját ingatlanom,szigetüzemű napelemes és szélrendszerrel,meg lesz hozzá vagy 30kwh-tároló ,de inkább 70.Ebből most semmi nincs,és nem is látom,hogy lenne mostanság rá sanszom.A kinézett környéken 50 milla ami jó lenne.Annyit nem fogok kiadni.Egyenlőre várok,félre teszem a pénzecskét.Ha haza jövök,átváltogatok egy nagyobb összeget,aztán berakom a párnám alá
Egy ioniq5 tetszene,de az sem olcsó a nagy aksival és azzal se tudnék egy seggel haza jönni,és azzal is lassan kellene jönnöm,hogy ne fogyasszon sokat.
Ólomlábú kalandja-A pehely lábú
Osztrákián,határtól határig.
haza érve.Tük jó,hogy idén is elmosta az eső a vasútat Rio de Nagymaros és Zenegép között...kerülhettem picit.De még így is azt saccolja,hogy félútig elég lenne a benzin benne visszafelé is!
Ha megyek a kútra,mert most kivételesen megyek,bár van hatósági áras benzinem elég...de szeretném megtudni,hogy pontosan mennyit fogyasztott a jazz az összes út alatt!
legutóbb ez 30l volt,most szerintem kevesebb lesz.
Pang a topik,de a hibrid jazz fogyasztása normál körülmények között 3,6.Lejt,part,70es korlát mindenfelé,rövid táv,boltba is be.
Úgy látszik itt is megvan a téli/nyári üzem közti eltérés.Ugyanazon az úton,körülmények között télen több volt.
A hibrid jazzel kis érdekesség.Feltöltött aksinál ha be van kapcsolva a fűtés/klíma,akkor beindítja a benzin motort.Mivel csak reggel csinálta ezt és hidegen,így feltételezem,hogy a tiszta elektromos módot elveszi ha hideg a motor.
A fillérbaszóknak ez jól jöhet,ha takarékoskodni akarnak...még,akkor ahogy a villanyautósok,kabátban vezetve nyernek egy kis pluszt.
Melóba menet (téli üzem,mert ha már +5 fok van akkor bringával járok,de még nincs) ahol az ufo 7,3 kijelző szerint plusz 3-4 dl(járatva,hidegen,nagyon rövid táv és egyből hegynek felfelé,majd a másik oldalt lecsorog ahol a felmelegedett víz vissza is hűl) ott a jazz 5-5,1 .Ugyanaz az az ólomláb,út,forgalom ami hajnali 4-5 kor nulla,jó 2,5 literrel kevesebbet kér a jazz.