CRX tavaszi találkozó szervezése a Facebook "Honda CRX Club Hungary" csoportban megtalálható. Csak szólok, hátha van olyan, aki annak a csoportnak nem tagja, vagy ritkán nézi meg a csoport aktivitását. Tavaly a tavaszi találkozó nagyon jól sikerült, ősszel sajnos nem lehettem ott, de szerintem a tavaszi tali is jól fog sikerülni. Egyenlőre úgy fest, hogy Pécsen, illetve Pécs mellett lesz és 2020. április 4-én, esőnap esetén 2020. április 18-án lesz. Nem én szervezem, szóval a hozzászólásokhoz nem fogok tudni érdemben reagálni. Ha változás lesz, akkor be fogok írni ebbe a topicba.
Frissen bőrözött 88-91 évjáratú civic-hez vagy CRX-hez való kormánykerék eladó. Sajnáltam kidobni, ezért megcsináltattam, mert már elvéreznek a műszakin sorra a járgányok a gyári állapotból mára maradt kormánykerékkel.... Bőrözés óta természetesen még használva sem volt, fekete szép kézi varrással.
25.000 vételárért vihető.
telefon, viber: 204318840
Derűs napot! Elméletileg bele lehet tenni, mert az alsó sínpár hosszának mérete különbözik csak. A felfogató csavarok vannak más helyen. Ha az eredeti ülés aljáról leszeded a sínpárt és átrakod a CRX ülésekre, akkor működhet a dolog.
A 4. generációs CIVIC esetén megy mint a karikacsapás. 5. generációsnál félek, hogy már nem csak csavarok, hanem szegecsek fogják a konzolt, de ebben nem vagyok biztos...
9-es hibakód van a crx motorvezérlőn.
A szenzort kimértem 1049 ohm a vezetékeket ellenőriztem ,van két motorvezérlőm is mind a kettőn ugyan az a hiba.
gyújtásra teszem semmi hiba ,indítás után kb 10mp múlva jelenik meg ,és a műszerfalon a motorhiba jelző is világít.
van valakinek valami ötlete?
Nem tudom melyik topikba való a kérdésem, de leginkább itt kérdezném meg. A honda CRX II ülését bele lehet rakni mindenféle nagyobb átalakítás nélkül 5gen 4d civic-be?
Üdv. mindenkinek!
2019. október 17. 06:47:33: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #75388
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani az első fékdugattyúk átmérőjét d16z5-ön. A unixban volt kétféle is, Az 54 mm átmérőjűt vettem,most két hétig nem lesz időm szétkapni, így nem tudom megnézni, ezért kérdezem.
Szerintem a lámpatest, mivel üvegből van nem nagyon változtattak generáción belül a gyártás miatt. Egy helyzetjelző gyártásához használt szerszámok, technológia azér nem olyan költséges, mint egy üvegből készült alkatrész. Bár ez csak tipp...
Látom, én csak annyit írtam hogy el tudom képzelni, hogy különbözik. És a gondolatomat arra alapoztam, hogy ahány verziója van, mind más az eleje. A helyzetjelző legalábbis biztos. Még magának a 4gen- nek a non face és faceliftes helyzetjelzője is más. Ami Neked van a végén a két csavarral az 88-89- es verzión van, meg a crx- nek nemtom melyik változatán, a 90-91- es 4gen 3D- n ott már nincs csavar, csak belül két pöcök, amit sínbe kell tolni. (megjegyzem a sedan helyzetjelzőjét is fel lehet rá tenni, mert méretileg majdnem odafér, mégis van benne pár mm különbség és a formája is csak pont annyira más csak, hogy soha nem fog jól állni, de a csavarjával meg az egyik betolós pöcökkel be lehet tenni a helyére )
Igazság szerint el tudom képzelni, hogy a lámpa nem egyezik, már ha csak a civicet nézzük, a 3D és sedannak sem egyezik sem a lámpája, sem a helyzetjelzője, sem a sárvédője, mocitető, lökös sem, tulajdonképpen a teljes eleje más a kettőnek. Cerkánál a mocitető stimmel a 3D civicével, a lökös már nem. A sárvédő formája szintén más az tuti, így lehet, hogy a lámpa is. Hogy a sárvédő díszléce egyezik- e, az előfordulhat, már ha volt olyan, ami nem a vékony, mert civicnél nem volt vékony díszléc, cerkában meg igen.
Én is átgondoltam, Jutából mentem volna (Kaposvár mellől), de el sem fog készülni a gépem. A tavaszi talira is úgy értem oda, hogy rádobáltuk az elemeket és előtte nap éjfélre végeztünk. Csak most nagyobb projekten van a gép és újból szét van szedve. Tavasszal az egy napért is megérte összerakni, de most már ilyen messzire, már nem lenne érdemes azért újból összerakni, hogy szétszedjük ismét.
Helyzetjelző nfl utángyártottat tudsz venni 22e volt az egy pár, az ebay-ről, nem tökéletes, de nem nagyon van más. A civic helyzetjelző formája picit másabb, az nem fog passzolni. Az irányjelzők talán az nfl kivitelben még megegyeznek, de az fl tekintetében, már tuti nem. A sárvédőbeen található irányjelző is pontosan megegyezik.
Túl vagyok a lámpa mizérián sikerült vennem 4gen 3d civic első lámpát ,és tökéletes a nem FL crx-be ,még a lámpa száma is ugyan az.
-A helyzetjelző nem jó hozzá a crx-nek nagyobb.
-A FL lámpa is jó lehet a nem FL crx-be ,de akkor a lámpa mögött lévő "lámpa fazekat" is ki kell cserélni.
-A nem FL lámpán felül van a magasság állító csavar,a FL lámpán nincs.
A lényeg ,hogy megvan és tutira jó hozzá a 4gen 3d civic lámpa.
Ennyire mélységeiben még nem néztem utána, azonban amennyire tudom Ecu más, ha jól tudom a váltó ugyanaz. Szal mitor mellé ECU is tuti kellene.
Át lehetne építeni a B3-at is a 130lovas Vtec-re, de nem tudom ki és mennyiért vállalkozna erre, s az ECU-t ott is írni vagy cserélni kellene, plusz ki tudja mi sülne ki belőle.
Meglátjuk mit mutat a kompresszió mérés majd.
Van ötleted, hogy alkatrészeket honnan célszerű beszerezni? (Szelepszár szimering, esetleg gyűrű meg hajtókar csapágy, etc)
Szept. 07-én 16:00 kezdéssel is lesz honda minimeet Mezőkövesden Tesco parkoló 15 km-re Egertől oda is szívesen látunk titeket aki környékbeli. Ha tudnád megosztanád face-n is mert nem vagyok fent(tudom nem létezek) előre is köszi
Ha veszel egy felújított d16z6-ot pl. akkor mnden ok. De ha lutri a vétel (mert gőze sincs az eladónak mennyi km van benne stb. vagy igazábol azt hazudik amit akar az állapotáról) akkor azt is berakás előtt szét kell bombázni, kompressziót mérni. És ha már szét van kapva akkor gyűrűzés, hajtókar csapágyozás, szimeringezés, hengerfejet átnézetni gépműhelyben. Ezek a minimumok. Én is vigyáztam a z6-ra mégis elkezdte az olajzabát, ezeken én is túlestem. Szóval gondold át mielőtt belevágsz és legyen egy fasza szerelőd.
B3 Z6 váltó , ecu ugyanaz?
2019. augusztus 22. 22:45:36: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #75363
a felújítás célja a gyári állapot visszaállítása volt. A kocsin szinte minden origi (motor, beltér, futómű, etc).
Lóerőre szerintem nincs nagy baja a motornak, de a szelephézagot, amikor megvettem, már akkor sem tudták rendesen beállítani.
Ahogy korábban írtam én is csak azért gondolkodtam el a motor cserén, mert amennyiből a hengerfejezés megvan, meg az esetleges gyűrűzés (egyelőre állapot felmérésre várok a motorral kapcsolatban) annyiból lehet már egy D16 is meg lenne, bár ennek nem vagyok tisztában az áraival.
Olajból 1500km alatt volt, hogy elment 1l ha jól emlékszem (cca 2éve állt a kocsi egy kasztnisnál, aki csak több kárt tett benne, aztán 3 hete került le Hőgyészre, ahol most kasztnizzák). Ha valakit érdekel szívesen megosztom a fotóalbumot a szeletelésről
Amcsi darab, ki tudja mennyi tulajdonosa volt korábban, s mit kapott. Az állapota alapján szerintem valós lehet a 120e mph.
Bocs, a szelepszár tömítések koptak el, rosszul írtam, ott eszi az olajat. Általában évi 1500km-t ment (most éppen kasztnizzák, mert az már ráfért), s az alatt volt, hogy kért 1l olajat.
Első körben hengerfej felújításra vinném, azért kértem hozzá kontaktot.
A motorcsere csak a D15B3 lóerő szegényége miatt fordult meg a fejemben, azért a 163Le mégsem 102...
Ha van facebookod akkor alkatreszkeres ugyben esetleg nezd meg itt vagy itt.
Mi a felujitas celja? Gyari allapot visszaallitasa a gyari motorral vagy csak fel szeretned ujitani/atalakitani, hogy minel jobb legyen? Mit jelent az, hogy "csipegeti"?
En szemely szerint nem raknam vissza a D15B3at. Egy az, hogy eleg gyenge, a masik meg, hogy egy D16 nem kerul sokkal tobbe es a papirozasa sem lehet nagy problema hiszen Europaban eredetileg ez volt a gyengebb opcio (a tied amerikai S model, csak ott, illetve Japan belpiacon (VXi) volt 1.5 delSol, igaz a japan az D15B VTEC volt 130 LE-vel ).
2019. augusztus 22. 16:30:38: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #75360
Valós 120 e Mph van az autóban és ha úgy használták ahogy kell, akkor nem szabad,hogy végét járja a motor.Jó olajjal ,megfelelő használattal ennek a dupláját is bírnia kell.Szerintem ha ennyit ment el valóban az autó a szelephimbák sem koptak volna még el.Szelepszár szimering esetleg lehet még ludas. Vagy több van az autóban és gyűrűk stb...Meg az sem mindegy mennyire csipegeti ,mennyit mész évente,mert csak ez miatt nem kell rögtön motorcserén gondolkodni.Sok autó újan "zabálja" az olajat.
2019. augusztus 22. 16:26:08: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #75359 2019. augusztus 22. 14:18:19: megválaszolva Kenjiroka 0 által,
→ #75357
egy kis segítséget szeretnék kérni:
a saját kis Del Sol-om (D15B3) éppen most születik újjá. Volt rajta jó pár rohadós rész, ezeket most megoldják. Viszont mint kiderült a kocsi bal eleje korábban karambolos volt, amit elég szakszerűtlenül javítottak (két négyszögvassal, fotó alant). Van esetleg valakinek még donor Del Sol-ja amiben ez megtalálható lenne vagy van tudomása bontóról ahol lehetne találni? A Csepeli Honda bontóban már voltam, nekik már nincs Del Sol kasztnijuk
A másik kérdésem az volna, hogy tudtok jó szerelőt ajánlani hengerfej felújítással kapcsoltban? Sajnos a szelep himbák elkoptak (120e MPH van benne), s csipegeti az olajat. Ezt szeretném eszkalálni. Gondolkodtam egy motor cserén is, de nem tudom milyen árban lehetne találni D16-os komplett motort, amivel jobban megérné foglalkozni, mint a hengerfej felújítással.
pedig az első fényszórók teljesen egyformák. a facelift és a non facelift is. diszléc viszont vastagságra teljesen más. de az ajtóig a patent helyek ugyanott vannak. az ajtó is felmegy,ha felcseréled az ablakkeretet,mivel csak az más benne,meg a crxén több a luk az alsó takaró műanyag miatt.
Azt, hogy igazam van, azt tudom. Azt, hogy miért, sajnos nem tudom specifikusan leírni, arra ott van egy közösségi csoport, ahol több száz 4g3d és 2. gen. CRX-esek napi szinten érvelnek ilyen témában. Érdemes ott utánaolvasni. Én csak egy közgazdász vagyok, de ott többen annyira megszállottak, hogy az utolsó csavarig bármit fejből cikkszám szerint megmondanak és elmagyaráznak, jó fejek. Ezért is volt jó a 4g3d és 2. gen. CRX tavaszi tali, sokat tanultam ott tőlük. Sajnos én több érvet nem tudok itt felhozni.
A nfl lámpa egy keretbe van építve, abból kiszeded és átteszed, ha nem stímmelne. Szerintem a gyárban nem csináltak külön lámpákat, egyazon generációhoz, de szívesen megmutatom a 4g3d-et élőbe is, amikor Magyarországon vagyok a díszlécre, amit biztosan tudok, hogy a sárvédőn tutira megegyezik, az ajtóra nem tenném tűzbe a kezem, mert az ajtó az nem egyforma felül, de ha kilincset ugyanazt tettek mindkét ajtóba, mért pont a díszlécen variáltak volna?
A kettő nem egyforma. A díszlécek felfogatása sem egy helyre esik. Ok, azt értem, hogy a díszlécek felfogatása valójában egy sínben csúszó "bolha", de darabra sem egyezik, illetve a cm-ek sem stimmelnek. A lámpát lehet, hogy bele tudod faragni a 3d4g-be, de a civic lámpát többen megpróbálták CRX-be faragni, de nem jött össze. Lehet persze első lökőssel játszani meg a sárvédőkkel is mókulni, de a 2. gen. CRX és 3d4g nem ekvivalens. De ez csak az én véleményem. Ha ekvivalens lenne, akkor nagyon sok CRX tulaj örülne, hogy olcsóbban tud lámpához jutni. Vannak olyan alkatrészek, melyek kompatibilisek, mint a futómű bizonyos részei, de a lámpára ez nem mondható el.