LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Mindig Shell kúton tankolok, mindig ugyanazon a kúton. E5-100
Ahogy kezdett visszaesni az átlaghőmérséklet, észrevehetően többet evett az autó (UFO 1.4)
Már október elején észrevehető volt.
Ami ugye nem meglepő. Viszont mintha kevésbé lett volna dinamikus az autó.
Majdnem üres tanknál telenyomtam OMW kúton E5-100 benzinnel.
A dinamikusság visszatért és mérséklődött a fogyasztás.
A fogyasztás fedkomp szerint 0,3-0.4 L/100km mérséklődött. De tankolt mennyiség kontra megtett km tekintetében
is észrevehető volt.
Pest megyei kutakról van szó.
A pénzmosoda részét nem tudom, jó eséllyel igaz, de a beszerzési számlákon és egyéb okmányokon ez áll, szóval...
Plusz a mintavételezésekkor sem jön ki az ellenkezője (kaka lenne a nafta és azért olcsó).
És így látva a magyar árakat is, én még fostam hogy németországban milyen drága lesz az üzemanyag, aztán a hé elején még olcsóbb volt mint itthon. Dehát a hanyatló nyugat.
Érdekes, h a benzin ára megy fel, a gázé meg nem.. A V8-al így olcsóbb menni, mint az ATS-el, de ha beleszámolom az áfa vissza lehetőséget, akkor a Bravot is veri.. :-)
2023. augusztus 27. 13:30:22: megválaszolva grego + által,
→ #18497 2023. augusztus 27. 13:27:58: megválaszolva Tonx + által,
→ #18496
"De ha kevesebbet fogyaszt, és ezt tudom értelmezni, akkor miért termelődik több hő a kevesebb üzemanyagból ?"
idöben elválhatnak
bemelegedés indulás utáni 2-4-6-8 perc; a fogyasztastapasztalat meg a teljes üzemidö, ..amiben felhasznalastol függöen elenyeszö -> kicsi -> közepes -> jelentös arányú a bemelegedési fázis
Csak azért nem érted, mert addig gondolkozol józan ésszel, (ami alapjában véve helyes) hogy "kis tábortüzet rakok kicsit lesz meleg, ha nagyot, akkor nagy meleg lesz."
Viszont egy motor bemelegedésénél azért jóval több tényező van ennél. Alapból mondtam, hogy indításnál küldi bele azért az ugyanannyi üzemanyagot. (értsd égés ugyanakkora) Viszont az azért nem kicsit számít, hogy ezt a hőt az olaj miként veszi át és adja tovább. (esetünkben a motornak)
Alapból valóban nem kell bele, ha jól tudom 5W30 amit hoznak rá a (olaj)gyártók hozzá (és a Honda maga is) így egy 0-ás tudású és hígabb olaj bele tök felesleges és elő is fordulhat, hogy enni fogja.
De eskü egyszer kipróbálom akkor is.
Én a békához nézegettem a Sustinát, de többen is azt mondták, h 16 éves kocsiba nem kell ilyen híg cucc. Úgyhogy kapott sima 5w30 Eneost, s hibátlan volt, no olajevés.
"Egy 5W30-as olajhoz képest, egy 0W-s olajjal gyorsabban melegszik egy motor, ebben mi az ellentmondás? Gyorsabban megkapja a kenést, ezért gyorsabban fel tud melegedni.
"
Sorry, tényleg nem, nem értem. Én csak logikusan gondolkodom.
Ha "könnyebb futású" a motor az olaj, miatt, akkor kevesebb üzemanyagra van szüksége a kevesebb benzin kevesebb hőt termel.
Ha kevesebbet fűtök kisebb a gázszámlám. ha többet akkor több. Ha olajozom a kazánt ha nem akkor is így van.
ha a motor nehezebben forog, tehát hegyre megyek fel hideg motorral hamar bemelegszik.
A kia megtanított ha hegyre megyek fel akkor felforr a víz, jobban melegszik, mert több erőt fejt ki.
Utána írod hogy a hígabb olajjal kevesebbet eszik. A gyár szerint csak padon mérhető de kevesebb, te le tudod mérni elfogadom.
De ha kevesebbet fogyaszt, és ezt tudom értelmezni, akkor miért termelődik több hő a kevesebb üzemanyagból ?
Ezt nem értem..
De majd biztos lesz aki elmagyarázza, de nekem teljes mértékben ellentmondásos.
Igen, az volt. Tényleg lövésem sincs mi lehetett az oka. Valószínű, hogy az, amit írtál. Biztosan jó olaj, de nálam nem vált be. Úgy voltam vele mint Feri bármi mással! Mindenkinél kiváló, nálam nem jött be!
Egy 5W30-as olajhoz képest, egy 0W-s olajjal gyorsabban melegszik egy motor, ebben mi az ellentmondás? Gyorsabban megkapja a kenést, ezért gyorsabban fel tud melegedni.
A fogyasztásnál meg nem 10 literekre gondoltam, átlagban 3-4 deci volt a különbség. Meg amikor hidegindítasz reggel, abban a fázisban ugyanúgy és megkockáztatom ugyanannyi üzemanyagot betol a "szívató", nem hiszem, hogy ott lenne fogyasztásbeli különbség. Az később jön ki, mivel jobb kenésnél kisebb a súrlódás, (avagy ellenállás vagy terhelés, ahogy tetszik) ezáltal lesz kisebb a fogyasztásod.
Neked ugye 2.4-es 7gen Accord volt? Az ugyan nem fogékony az olajfogyasztásra, (mint a 6gen 2.4-es állítólag) de egy hígabb olajra reagálhatott attól még némi fogyasztással.
(ugyan, a Sustina is 5W30, de tudja a 0W-s olajok tulajdonságait is, ezért szemmel láthatóan is hígabb egy "sima" 5W30-nál)
A lényeg, ha ette is, akkor is szerintem egy nagyon jó olaj. Öcsém Jazz-énél pl. amikor Castrol EDGE 5W30 volt benne (full szintetikus az is, tehát nem szar az se) akkor hidegen reggel indításkor kopogott kicsit a motor. (főleg télen) Sustinával ilyen nincsen, még télen mínuszokban sem reggeli hidegindításnál. Valamit csak tud.
Akkor nem tudom, hogy mi a tök lehetett az oka. Semmivel sem tapostam jobban, amikor Sustina volt benne mint amikot Motul. Ugyanúgy két lábbal nyomtam a gázpedált!
Nekem 2 literes 7gen volt, (Accord) annál sem a Motul-lal, sem a Sustina-val nem volt fogyás. (viszont Sustinával érezhetőbben gyorsabban melegedett még télen is és kevesebbet is fogyasztottam vele. Mármint benzint. )
Öcsém a Jazz-ben használ és a dízel 1.4 D4D Toyota-ban is azt használnak, (Sustina) és no problémó.
Ami még tapasztalati pont lenne, az az 1.5 6gen Civic-em, (azzal megyek sokat) de abba 5W30-as Castrol EDGE megy mindig, (és azt nem eszi) Sustina-t még nem próbáltam. Az 5gen-ben Sustina van, de az nem indikátor, mivel évente cserélem az olajat és azalatt lóf*sz km-t megyek vele.
Na, majd egyszer tolok az 1.5 VTEC-be is Sustina-t, oszt meglátjuk.
Neked nem eszi a Sustina-t? Nálam az Accord elcsipegette, a Motul-lal nem volt ilyen bajom. Tudom, hogy Civic-ed van, de hátha nem egyedi eset volt az enyém.
Hát igen, valahogy a Xado-hoz sincs túl nagy bizalmam.
Amelyik cég olyan "csoda adalékokat" árul ami regenerálja a kopott motort, váltót, arra én kicsit ferdén nézek.
Nagyon sok teszt, adatlap, stb bújása után én a Ravenol olajra tettem a voksomat. Még a váltóba is.
-Megnéztem azt is, és eltérőeket hoznak az olajgyártók. 0W20, 0W30, 5W30 amit leggyakrabban írnak, de szabvány szerint is változó. Van amelyik csak API SN van amelyik A1/B1 vagy A5/B5)
-D16 Civic nem láncos...ott a szíjnak édes mindegy milyen olajat teszel a motorba
Amikor a pickupot vettem, akkor a volt tulaj adott egy kanna olajat hozzá, h ez a tuti. Azonfelül, h a viszkozitás se stimmelt, semmilyen szabványnak nem felelt meg, amit a Ford előírt (meg másnak se), úgyhogy hamar lecseréltem. Nem attól jó egy olaj, h fémdobozban van (Xado volt, vmi ukrán cucc)..
A Totachi meg a Mitasu is japánként beállított orosz hátterű olajok.
Attól még lehet hogy jók, csak bizonytalan a hátterük és nem japánban készülnek.
Mitasu and Totachi brands are being sold as Japanese origin oils and most of the people presume they are of high quality. I did some research and it turns out that these oils are nowhere to be found in Japan. I also got some info (self explanatory )from a Russian forum which i have translated and attached below. One thing is clear that these are not Japanese origin oils.
MITASU — the brand of supposedly “Japanese oils” actually belongs to Russian entrepreneur Igor Segrots. On the packaging and in the advertisement there is an inscription — Japan (the legal entity is actually registered in Japan in 2010), according to the barcode — Malaysia, and according to the customs base — Singapore. According to the information, this gear oil is bottled in Singapore at the facilities of the United Oil Company. It should be noted that for some reason this gear oil is sold only in Ukraine, Russia and Kazakhstan. In Japan itself, this brand no one knows and this oil is not sold there. We have no data that the quality of this transmission fluid is low or high (there is simply no independent research data), respectively, we are talking exclusively about personal trust / distrust of this brand based on their available information about the manufacturer of the product.
TOTACHI — the brand is owned by the Russian company World Lubricants. This is the Russian dealer of oils ENEOS. Previously, this dealer had an exclusive oil ENEOS in the Russian market, and after that the exclusive rights ended, they (following the example of MITASU) came up with selling their “Japanese butter” and registered the brand “TOTACHI”. In Japan itself, this brand is also unknown, and products under this brand are not sold there. We have no data that the quality of this transmission fluid is low or high (no independent research data), respectively, we are talking exclusively about personal trust / distrust of this brand based on their available information about the manufacturer of the product.
A legegyszerűbb ha megnézed az olajgyártók oldalán mit ajánlanak a kocsidhoz és azt belerakod. Ennyi.
Ha az nem jó neked akkor megnézed mi volt eddig benne és azt rakod bele a motorba.
De ahogy Feri is írta, én is jártam úgy az első civickel hogy volt benne aral 10w40 shell 10w40 4T motorkerékpár olaj, és 5w40-es és még talán cseppekben liqui moly is, néha még 10w40-es dízel olaj is és ment és ment és ment.
Igen, rád gondoltam. Látod most is tök jól összeszedted.
Nem akartam én ezt túl bonyolítani, megnéztem az autó könyvét és a Honda Oil Chart-ot és nem találtam közös metszetet...
1. lépésként elindultam a Chart alapján, ami azt írja 0W20
2. lépésként próbáltam a könyv alapján megnézni, hogy mégis milyen szabványnak feleljen meg az a bizonyos 0W20
3. az autóhoz kapott könyvben két viszkozitásos rajz van. Ahol API szabványt ír, ott nincs 0W20. Ahol van 0W20 a következő lapon (Modelos europeos), ott ACEA A1/B1 A3/B3 A5/B5 szabványokat írja
4. az első esetben (API) ugye azért nincs közös metszet a könyv és a Chart között, mert nincs 0W20 a rajzon
5. a második esetben azért nincs metszet, mert nem találtam ACEA A1/B1 vagy A3/B3 vagy A5/B5 szabványnak megfelelő 0W20-as olajat
Gondoltam akkor nézek 5W30-at, amivel meg tudok felelni a szabványoknak, de akkor meg a Chartban lévő Honda ajánlás 0W20 nem teljesül. Összehasonlítva egy 0W20-as és 5W30-as olajat ég és föld a különbség... (Bár az autó könyve -20 fok felett megengedi a 10W40-et is )
0W30 inkább a dízelbe való én úgy értelmezem. Nekem 2.0 benzines van. Attól meg, hogy más random olajat vesz a Tesco-ban, attól nekem nem kell így tennem szerintem...
Értem, hogy 10 emberből 9-et nem foglalkoztat az olaj kérdés, vegyük úgy hogy én vagyok a 10-ből 1. Lacival még nem beszéltem, lehet sort kerítek rá, köszönöm a tippet.
Bármely 0w20 jó bele, kész, 2003as tervezés akkor semmi extra nem volt a 0w20as olajok táján, és akkor még API standardot néztek azok meg visszafele kompatibilisak elvileg.
Ha mégis bonyolítani akarod, mert jobb a lelkednek akkor egy megoldás:
a Total márka felé indulj el, hiszen a gyári honda olaj adatlapja fejtélcén a total van, tehát ő gyártja.
Ezen kívül semmi baj nem lesz ha 0w-30as olajat használsz, leveszed a polcról beletöltöd használod.
Én a legegyszerubb eneos 0w20al jártam, most a mazdában is az van, csupán azért, mert eneost olcsón tudtam szerezni és akkeo vettem 20 litert minden alkalommal azt egyszerűen , van.
Működik, motor tiszta, és lehet hogy ettől nem rohad a Mazda.. (ja nem.. )
PS: a HRV-ben csináltam (csinálok) olaj tesztet ami arról szól hogy meddig bírja, mert a D16 motor elvileg egy olajzabáló valami..
Olajcserekor: egy kis mannol, keverve 2 fajta motorkerékpár olajjal (motul, repsol), ha akad 0w30 pl ami a kiába kell az is bele.. Legalább 4 olaj van csóriban. Idáig 70e km-t ment el így hogy minden olajcserekor valami faszságot töltök bele, nem történik semmi.
Talán az, ha 0w30 volt többségben, és a köv olajcserekor 10w40 motorkerékpár olaj kerül bele akkor alacsonyabb az alapjárot, gondolom a sűrűbb motorolaj lefogja.. de ennyi.
Emellett a normál használatot úgy gondolom hogy tél van beülök, 1-esbe teszem gázt nyomom, és úgy indítok, hogy amint a motor elkapja egyből kuplungról le és nyomom csórinak, nehogy véletlen 1 másodperc üresjárat legyen..
Nem történik így se semmi, indul megáll.
Szerintem ott baszom el, hogy lecserélem az olajat.
Ezek alapján úgy gondolod túl, ahogy akarod, én a szimpatikus olajat kiválasztanám és cserélném ha öreg, mert a friss olaj a jó olaj.
Szerintem egy kicsit túlcifrázod. Mindkettő szerint 0W30 jó bele.
Több százezer km-t mennek el úgy ezek a motorok, h a tulajok nagy része még a viszkozitással sem törődik, csak leemeli a tescoban a legolcsóbb olajat. Autószerelő a szomszédom, annyi érdekes dolgot láttam már, az olaj a tulajok legkisebb problémája.
Vegyél bele egy jó minőségűt, megfelelő viszkóval, és tökéletes lesz. Kérdezd meg Type-V Lacit, jó áron, jó olajat fog neked ajánlani.
Hiába olvasok vissza a témában, mindenhol csak a viszkozitásról volt szó (0W20 vs. 5W30), szabvány megfelelőséget nem találtam.
(Gyári olajat nem szeretnék venni és Mobil 1 ESP X2-t sem, mert ár/érték arányban nem megfelelők nekem.)
Sziasztok. 2007-es Accord 2.0 olaj kérdés. Megnéztem az autóhoz kapott könyvet (spanyol) és azt írja olaj követelményre hogy ACEA A1/B1 vagy A3/B3 vagy A5/B5. Hogy tegyek így bele 0W20-as olajat, ha ezeknek nem felel meg egykk olaj sem? Na jó, igazából Mobil 1 ESP X2 megfelel az A1/B1-nek... Mit rontok el? Rosszat nézek? Milyen olaj való bele? (Visszaolvasva azt látom 0W20-at használtatok)
A szerelőre fogom bízni valszeg, csak érdeklődtem,h. ő tud-e szerezni eredetit Hondát, de nem foglalkozik ilyen beszerzéssel, én meg elmentem és vettem
Legutóbb mikor ott jártam,egy előre megbeszélt időpontra,fel voltak háborodva,hogy mit keresek én ott?Mondom telefon,ember a másik oldalon azt mondta ekkor jöjjek b+,és lám,itt vagyok.
vagy ezek komolyan azt hiszik,hogy vannak akiknek az a hobbijuk,hogy csak úgy random mennek műhelyekbe?
Bár mikor fizettem akkor azért nem húzta a száját az ember a pult mögött.Amúgy voltak ott vagy 3-an,nem értem miért.
Mindegy,oda se megyek többet.
Jövőre ha minden jól megy és nem gondolom meg magam az ufot becserélem itt az öregasszonynál egy zr-v-re.Most az a legszimpatikusabb autó amiért szerintem érdemes pénzt adni.A civic hajtása ami nem rossz,de abba kérhető 4x4 is .Ami nekem jól jön itt a monszun idején,vagy télen.
Váltó olajat amúgy szar benne cserélni.De nem lehetetlen.Feltölteni praktikus az aksit kivéve,felül a váltón lévő nagy csavar helyén,jobb mint oldalt gecizni.
(de amúgy most, hogy mondod, valami rémlik, hogy beszéltünk ilyesmiről/említetted. Meg egy ideje Sustina-t rendelek Tőled, így nem tűnt fel a gyári olaj hiánya, meg az MTF is csak mostanában fogyott el, ami tőled volt még )