HONDA fórum
2024. május 18. szombat, 14:37,  Alexandra, Erik Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve: Üzemanyagok, olajok, adalékok, autógáz

Nyitotta: tschokker + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 388 | 387 | 386 | 385 | 384 | 383 | 382 | 381 | 380 | 379 | 378 | 377 | 376 | 375 | 374 | 373 | 372 | vége >> 

Téma információk
Hasznos linkek


Üzemanyagtöltő állomások (autógáz is) világszerte, térképen jelölve, árakkal!
(Segíts te is, bővítsd az adatbázist! Ha van tudomásod olyan kútról, ami nincs a térképen,
akkor kattints az "Add Station"-re és vidd fel az adatokat)

GÁZOS AUTÓ VIZSGÁZTATÁSA

LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!

Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!


Motorolajok 1-4
Motorolajok 5-10
olajteszt 1-motorkerékpárok
olajteszt 2-motorokerékpárok
Benzin teszt 1.
Benzin teszt 2.
európai üzemanyagár táblázat ---> english ----> fuel prices
olajbolt.hu
motorolajbolt.hu
olajshop.hu

Fogyasztás kalkulátor (androidra)

goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)


Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:

- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.

VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.


#18153 jager 0  2020. szeptember 13. 15:40:43 re: #18151 (burjois 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hello.

Shell V-Power 95 vagy Shell V-Power 100.
Ugyanaz sajnos...
2020. szeptember 13. 20:02:46: megválaszolva White +  által, → #18154 

#18152 Tonx +  2020. szeptember 12. 20:07:52 re: #18147 (Czimby + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 10e alatt 1 liter az kb a felejtős kategória. Az még új motornál is megengedett. Ha már sokkal többet eszik ott hiába van csilli villi széttakarítok mindent olaj, nem fog segíteni. A gond az hogy az az olaj is csak akkor tud takarítani ha a furatok amik az olajlehúzó gyűrűnél vannak még átjárhatóak. Ha már összeállt egy kemény olajlerakódássá akkor nem fog ott más segíteni csak a mechanikus takarítás. Itt is ennyi volt 3e alatt 1liter 150e km körül frv 1.7 vezetett szervízkönyv első tulajos összes számla megvolt minden szervízről szakszervízben szervizelt.

Egyszerűen annyira megszorultak a gyűrűk hogy a helyükön maradtak. Új gyűrű és megjavult, már csak 1liter/ olajcsere volt a fogyasztás.
Az esi civicnél 1 tank 1liter olaj volt a fogyasztás. A szelepszárszimmering csere nem használt, kapott új gyűrűket és jó lett minden, a hüvely nem volt hordósra kopva, a hónolás még látszott.
2020. szeptember 15. 12:23:30: megválaszolva luki7 +  által, → #18155 

#18151 burjois 0  2020. szeptember 12. 19:59:12 re: #18143 (jager 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
szia!

95 - öst tankolsz?

Ha igen, akkor próbáld ki 98, vagy 100 prémiummal.
majd jelezz vissza. üdv
2020. szeptember 13. 15:40:43: megválaszolva jager 0  által, → #18153 

#18150 -Törölt felhasználó- 2020. szeptember 11. 11:05:46 re: #18141 (fonta + )  ←  ‹›  0 | rejt
Köszi a választ. Hosszú vajúdás után döntöttem így. Igazság szerint az én futásteljesítményemmel, és a napi használat összetételével nem spórolok annyit a gázzal, hogy megérné állandóan a fordulatszámmérőn tartani a szemem, és a szelephézagon parázni. Nem volt semmi bajom a gázzal, kiválóan beállították Szigetszentmiklóson, de összességében úgy érzem, kicsit egyszerűbb lesz az élet így.

#18149 jager 0  2020. szeptember 11. 09:15:57 re: #18147 (Czimby + )  ←  ‹›  0 | rejt
Köszi! [SMIL:/smile1.gif]

#18148 Dontwalk +  2020. szeptember 11. 08:19:06 re: #18142 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Kiváncsian várom már a levegőszűrő tesztet amikor majd kettévágja a Májsztertájle papírszűrőt és kiderül, hogy milyen jó [SMIL:/smile10.gif]

#18147 Czimby +  2020. szeptember 10. 23:18:13 re: #18143 (jager 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Az X-clean akkor ér valamit ha nem kopás miatt eszi a motor az olajat.
Elhanyagolt és emiatt elpiszkolódott motor esetén segíthet (letapadt olajlehúzó gyűrű pl).
De ez igaz más jó minőségű szintetikus olajakra is, aminek magas a tisztítószer adalékozása.

Haveromnak ugyanilyen autó 10e Km alatt evett meg kevesebb mint 1L-t mikor hozzá került,
a második olajcsere(5w-30 X-Clean volt mindkettő) után már nem látszik az olajfogyasztás a nívón.
(Persze tudja mindenki, hogy minden kocsi eszi az olajat bizonyos szinten, de ugye benzinből ez "pótlódik" ezért nem látszódik)

Nálad valószínűleg valami elkopott mivel magas az olajfogyasztás.
Ez jobb esetben csak szelepszár simmering is lehet, rosszabb esetben hengerfal, gyűrűk stb.
2020. szeptember 12. 20:07:52: megválaszolva Tonx +  által, → #18152 
2020. szeptember 11. 09:15:57: megválaszolva jager 0  által, → #18149 

#18146 hrv2003 +  2020. szeptember 9. 17:42:50 re: #18143 (jager 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
??? milyen elmélet szerint pótolja az olajlehúzó gyűrű, a hangerfal vagy a szimering részeit a motul olaj ?
Értem hogy szeretik sokan azt a márkát de ne essünk túlzásba hogy ahova motul olajat töltünk ott honda motor fog teremni :)

Egyik olaj se autószerelő, kenőanyag a magyar hivatalos megnevezése, nem autószerelő és autóalkatrész.

azt teszel bele amit akarsz és nem drága, azt kész, vagy szerelőhöz viszed.. azt esetleg még szarabb lesz :)

#18145 jager 0  2020. szeptember 9. 17:36:02 re: #18144 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Köszi a választ! [SMIL:/smile1.gif]

#18144 Tonx +  2020. szeptember 9. 17:17:04 re: #18143 (jager 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Igen, ha eszi akkor eszi. Rakj bele valami 5w40-est ami ismert márka és lehet mindenhol kapni aztán ennyi. Vagy felújítod a motort és akkor nem eszi, de számold ki hogy kb 2-300eft az mennyi km-re elegendő olaj. És meg akarod-e tartani addig az autót.
2020. szeptember 9. 17:36:02: megválaszolva jager 0  által, → #18145 

#18143 jager 0  2020. szeptember 9. 13:35:59    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!

Van egy 2002-es, Honda Civic 7. generációs autóm (D16W7), amiben már jó ideje használok Motul X-Clean 8100 5W40 típusú olajat. Ezt azért kezdtem kezdtem el használni, hogy csökkentsem az olajfogyasztásom, de sajnos ugyanúgy megvan az 1000 km alatti 1 liter kb.

Kinek, mi a tapasztalata? Márka? Van esetleg, akinek bevált valamelyik típusú olaj vagy más viszkozitású?
Vagy tök mindegy, ha eszi, akkor felesleges megvenni a drágább olajakat?

Köszi,
jager
2020. szeptember 12. 19:59:12: megválaszolva burjois 0  által, → #18151 
2020. szeptember 10. 23:18:13: megválaszolva Czimby +  által, → #18147 
2020. szeptember 9. 17:42:50: megválaszolva hrv2003 +  által, → #18146 
2020. szeptember 9. 17:17:04: megválaszolva Tonx +  által, → #18144 

#18142 integra_type_r 0  2020. szeptember 6. 11:46:04    ‹›   →  ↑  0 | rejt

2020. szeptember 11. 08:19:06: megválaszolva Dontwalk +  által, → #18148 

#18141 fonta +  2020. szeptember 2. 22:24:16 re: #18140 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Lehet csak szakszerviz...és nem is olcsó kb 50e. Árban felér egy tartálycserével.
2020. szeptember 11. 11:05:46: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #18150 

#18140 -Törölt felhasználó- 2020. augusztus 22. 11:48:22    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!
Bocs, ha volt már itt szó róla (kerestem, de nem találtam), azt kérdezném, mi a menete az lpg kettős üzemre átalakított autó visszaalakításának? Arra gondolok, ki végezhet ilyet, milyen papírmunkákkal jár, és ha esetleg azt is tudja valaki, kb mibe kerülhet (civic 1.6 2009)
Köszi!
2020. szeptember 2. 22:24:16: megválaszolva fonta +  által, → #18141 

#18139 Kázmér +  2020. július 29. 22:02:57 re: #18138 (eisento 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Gyárit Zse meg Spidy szokott árulni.

Eneosra meg TypeV-re kérdezz rá.

2020. július 29. 22:03: Szerkesztve Kázmér +  által, megtekintés

#18138 eisento 0  2020. július 29. 11:05:02 re: #18137 (eisento 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
vagy vki tud itt forumon gyari olajat jo aron? :)
2020. július 29. 22:02:57: megválaszolva Kázmér +  által, → #18139 

#18137 eisento 0  2020. július 29. 10:58:39 re: #18136 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
lehet megprobalok most egy motult (8100 ECO-NERGY 0W-30) ha nem talalok sustinat jo aron.

Koszonom szepen mindenkinek ^.^
2020. július 29. 11:05:02: megválaszolva eisento 0  által, → #18138 

#18136 Szabb +  2020. július 29. 08:14:48 re: #181137 (eisento 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Egyébként ha Eneos akkor Sustina!

Van 0W20-ban is

De teljesen fasza az 5W30 is

Ezek az eneos csúcsolajai. ;)

A sima eneos az semmi extra. Átlagos olaj.
2020. július 29. 10:58:39: megválaszolva eisento 0  által, → #18137 

#18135 Scopa_VTEC +  2020. július 29. 07:39:54 re: #181137 (eisento 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nincs nagy ár különbség a gyári és a jó minőségű nem gyári között...

Honda 0W20 3,9e
Motul 0W20 3,8e
Eneos 0W20 3,8e

#18134 janati +  2020. július 29. 06:58:13 re: #181137 (eisento 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
motul vagy fuchs

#18133 White +  2020. július 28. 23:24:48 re: #181137 (eisento 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Amit felsoroltál, mind a 3 jó olaj.

Előbb tennék a kocsimba lidl olajat, mint még 1x eneost.

#181143 eisento 0  2020. július 27. 21:38:48 re: #181141 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
ha jol emlekszem premium hyper (vagy ultra?) van benne :S

2020. július 27. 21:41: Szerkesztve eisento 0  által, megtekintés

#181142 Szabb +  2020. július 27. 21:38:20 re: #181137 (eisento 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
1.8 ufo-ba meg a typeR-be is 0W30 motul Eco-nergyt használunk.
Mivel az 1.8-cal sok a város és rövidtáv így gyakrabban cseréljük.

#181141 Yakumo +  2020. július 27. 21:37:49 re: #181137 (eisento 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Tegyél bele Eneos Sustina-t, tényleg k*rva jó egy olaj. 0W30 abból mondjuk mehet bele.
(ha most is az van benne, akkor bocs, de csak az Eneos-t írtad, a Sustina-t nem)


(de amúgy nem kell túlvariálni, ha eddig jó volt amit tettél bele, akkor továbbra is jó lesz, a 0w20 országúton vagy pályán sem fog behalni, nyugi ;) )
2020. július 27. 21:38:48: megválaszolva eisento 0  által, → #181143 

#181140 Scopa_VTEC +  2020. július 27. 21:35:22 re: #181139 (eisento 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
Lehet az is elég a kocsinak, ha legközelebb balról töltöd be... Az asszonyok Te ismered... ;)

#181139 eisento 0  2020. július 27. 21:27:50 re: #181138 (Scopa_VTEC + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
kell a valtozatossag. Asszonnyal se mindig ugyanazt a pozt hasznaljuk :D

2020. július 27. 21:35:22: megválaszolva Scopa_VTEC +  által, → #181140 

#181138 Scopa_VTEC +  2020. július 27. 21:26:21 re: #181137 (eisento 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha a jelenlegi olaj "bevált" akkor miért kell variálni?! [SMIL:/ketelkedik/Hein36.gif] [SMIL:/ketelkedik/err.gif]
2020. július 27. 21:27:50: megválaszolva eisento 0  által, → #181139 

#181137 eisento 0  2020. július 27. 21:18:53    ‹›   →  ↑  0 | rejt
hello.

Olajtema [SMIL:/szetvert.gif]

2006-os 1.8 b ufo civic 177000km. ki milyen olajat tenne bele? etolaj petroleum harsfaolaj kilove ezek mar voltak, jelenleg eneos 0w20 van benne. Gondolkodtam motul 8100 eco-nergy 0w30-ba 0w20-bol sem evett semmit 70% varosban hasznalt. de ahogy nol a gyerkoc ugy lesz egyre tobb orszaguti/palya hasznalat ezert is gondoltam 0w30-ra.

motulon kivul mi ajanlott? gyarit tennek de orok aron van szinte mindenhol. Shell? Fuchs? liqui moly?

konkret "tipus" is johet
2020. július 29. 08:14:48: megválaszolva Szabb +  által, → #18136 
2020. július 29. 07:39:54: megválaszolva Scopa_VTEC +  által, → #18135 
2020. július 29. 06:58:13: megválaszolva janati +  által, → #18134 
2020. július 28. 23:24:48: megválaszolva White +  által, → #18133 
2020. július 27. 21:38:20: megválaszolva Szabb +  által, → #181142 
2020. július 27. 21:37:49: megválaszolva Yakumo +  által, → #181141 
2020. július 27. 21:26:21: megválaszolva Scopa_VTEC +  által, → #181138 

#18132 Tonx +  2020. július 1. 20:12:54 re: #18131 (Lexxx + )  ←  ‹›  +1 | rejt
A gyári javítási útmutató meg azt írja amit én írtam. És abból dolgoznak a szervizekben is.
Továbbá a kezelési könyvben is ez van 298. oldal.
De igazából mindenki azt rak bele amit akar, vagy amit elbír a pénztárcája.

#18131 Lexxx +  2020. június 25. 12:25:15 re: #18128 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Ezt találtam a Honda Ireland oldalán:


2020. július 1. 20:12:54: megválaszolva Tonx +  által, → #18132 

#18130 Lexxx +  2020. június 25. 11:28:04 re: #18128 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nah pont ez az ami nekem is szemet szurt: "Always use fuel-efficient ..."

Ugyebár a fuel-efficient olajok az ACEA A5/B5 (vagy annak idején A1/B1)

#18129 luki7 +  2020. június 17. 17:49:19 re: #18127 (Lexxx + )  ←  ‹›  0 | rejt
100%-os nem vagyok benne, akkoriban amikor ezt a motort tervezték A5-B5 nem is nagyon létezett tudomásom szerint.
Nekem ufó Civicem van, ami újabb, és a kézikönyve A3-B4-et javasol, tehát kétlem hogy a 7 gen-be A5-B5 lenne az ajánlás.

#18128 Tonx +  2020. június 17. 17:21:38 re: #18124 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A szervízkönyv szerint:
Always use fuel-efficient that says "API service SG, SH or SJ" SAE Viscosity See chart below.
A chart meg azt mondja hogy 0w20-tól 15w40-ig minden mehet bele a külső hőmérséklettől függően.
2020. június 25. 12:25:15: megválaszolva Lexxx +  által, → #18131 
2020. június 25. 11:28:04: megválaszolva Lexxx +  által, → #18130 

#18127 Lexxx +  2020. június 17. 16:49:52 re: #18126 (luki7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Biztos vagy ebben?
Pont i-CTDI-nél volt ebből probléma.
Ugyebár gyárilag A1/B1 volt előírva amit ma már tulteljesít az A5/B5, de semmiképp nem javasolt az A3/B4.... különben jönnek a lánc problémák stb...
2020. június 17. 17:49:19: megválaszolva luki7 +  által, → #18129 

#18126 luki7 +  2020. június 17. 16:42:56 re: #18123 (Lexxx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Olyan motorba ahová A5-B5 van előírva, tehetsz A3-B4-et csak fordítva tilos.
2020. június 17. 16:49:52: megválaszolva Lexxx +  által, → #18127 

#18125 Lexxx +  2020. június 17. 14:29:16 re: #18124 (grego + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Javasolnak ezek mindent is, így elég nehéz komolyan venni őket :D

#18124 grego +  2020. június 17. 14:18:57 re: #18123 (Lexxx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Itt A3/B4-et javasolnak bele.
2020. június 17. 17:21:38: megválaszolva Tonx +  által, → #18128 
2020. június 17. 14:29:16: megválaszolva Lexxx +  által, → #18125 

#18123 Lexxx +  2020. június 17. 14:17:17 re: #18122 (luki7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kár hogy nincs infó róla hogy mire lett ez a blokk tervezve...
2020. június 17. 16:42:56: megválaszolva luki7 +  által, → #18126 
2020. június 17. 14:18:57: megválaszolva grego +  által, → #18124 

#18122 luki7 +  2020. június 16. 22:21:58 re: #18121 (Lexxx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én a magas HTHS-t (A3-B4) választanám. Jobb védelmet nyújt szélsőséges körülmények között.


2020. június 17. 14:17:17: megválaszolva Lexxx +  által, → #18123 

#18121 Lexxx +  2020. június 13. 11:20:39    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Van arról infója valakinek hogy milyen ACEA előírás ad a Honda 7.gen 1.6 Civic motorolajra? (D16V1)
Csak API szabványt talátam mindenhol, sehol nem említik az ACEA-t. Arra lennék kíváncsi főleg hogy Low or High HTHS kell bele.
2020. június 16. 22:21:58: megválaszolva luki7 +  által, → #18122 

#18120 grego +  2020. június 3. 10:19:03 re: #18117 (Szabb + )  ←  ‹›  0 | rejt
Maintenance Information
NEW: Engine Oil Type.
There is a new type of engine oil that has been developed for Type-R. It is 0W-20 type 2.0 and is available under Honda genuine part number. This type 2.0 oil is the recommend type of oil that should be used in the Type-R engine when either topping up or replacing.

#18119 grego +  2020. június 3. 10:14:59 re: #18117 (Szabb + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Az új turbósokra.

#18118 grego +  2020. június 3. 10:14:41 re: #138271 (Szabb + )  ←  ‹›  0 | rejt
Igen a Sustina pl pont az. Azt bele merném tenni, mert tudja a GF5 szintet.
Mondjuk azt nem értem, hogy ha egyszer kifejlesztették az olajat hogy tudja a GF5-öt, akkor ha már nem fizetnek a tanusítványért akkor visszarontották az olajat GF4-re? GF4 besorolás olcsóbb mint a GF5? Ez nekem olyan homályos.
Ez kb. olyan lenne hogy egy API SN olaj holnaptól legyen inkább API SM vagy SL mert az olcsóbb a gyártónak?

#18117 Szabb +  2020. június 3. 10:11:57 re: #138270 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Elhiszem. :)

De melyik typeR-re van fejlesztve?
A 9-10 gen. turbósra vagy a szívókra?
Esetleg all in typer oil? [SMIL:/szetvert.gif]

kieg.
közben megtaláltam.
"This is also suitable for all Honda petrol engines that require 0W20 oil."
"If the Honda Genuine 0W-20 Type 2 oil is not available, then any oil which conforms to the technical specification of API SN, ILSAC GF-5, 0W 20 can be used."
2020. június 3. 10:19:03: megválaszolva grego +  által, → #18120 
2020. június 3. 10:14:59: megválaszolva grego +  által, → #18119 


2020. június 3. 10:16: Szerkesztve Szabb +  által, megtekintés

#138271 Szabb +  2020. június 3. 10:09:40 re: #138268 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A turbos typeR-ben igen, de az FN2-nél a könyben pl. külön meg van jelölve csillaggal a 0W20, hogy kivéve typer.

A 0W16 már itt van, talán a 0W8 is. :)
Azt mondjuk rá mint a 0W20-ra is hogy qrva vékony mi a fasznak?! [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]

A "szutyok" eneos sustina 5W30 pl. GF5-ös :)
Legalábbis régebben az volt, de hallani olyat, hogy mostanság már nem fizettek azért a tanúsítványért.
2020. június 3. 10:14:41: megválaszolva grego +  által, → #18118 

#138270 grego +  2020. június 3. 10:06:45 re: #138269 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pedig az az!

Olaj flakon hátoldalán rá van írva (magyarul is :) ), hogy a Type-R-re van fejlesztve. Lefényképezzem?
2020. június 3. 10:11:57: megválaszolva Szabb +  által, → #18117 

#138269 Szabb +  2020. június 3. 09:59:34 re: #138267 (Czimby + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Melyik lenne az?
Létezik egy olyan olaj, hogy "Honda Type 2.0" de az állítólag nem egyenlő a typeR-rel.
2020. június 3. 10:06:45: megválaszolva grego +  által, → #138270 

#138268 grego +  2020. június 3. 09:37:28 re: #138264 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Jó hát ahogy Czimby is írja, a CTR könyvben csak 0W20 van. Max ideiglenesen lehet bele 0w30 meg ilyenek.
Ellenben mit fogunk majd akkor mondani ha majd 0w16, 0w8 meg ilyen olajok lesznek. Na akkor meg a mostani 0w20 lesz a "vastag" olaj :D

Turbós CTR-be API SN 0w20 GF5 olaj kell. Namost keress rá hogy hány olyan olaj van ami nem 0w20 de GF5-ös...
Nem sokat fogsz találni...ha meg nem GF5-öt teszel bele akkor hamarabb búcsút inthetsz a turbónak, és hamarabb elkokszosodik a gyűrű is, meg úgy az egész motor.
2020. június 3. 10:09:40: megválaszolva Szabb +  által, → #138271 

#138267 Czimby +  2020. június 3. 09:25:23 re: #138264 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A Type-r nek van külön gyári olaja, ami nem ugyanaz mint a mezei 0w-20 honda olaj tudtommal.
2020. június 3. 09:59:34: megválaszolva Szabb +  által, → #138269 

#138266 Szabb +  2020. június 3. 09:16:13 re: #138254 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
A fő érv a nullás olajok mellett, hogy hidegen a legnagyobb a kopás (kb. 80-90%) és az 5W-s és 10W-s olajok még sz@rabbak ezen szempontból (itt a hidegen alatt nem a téli -20 fokot kell érteni nyilván, hanem a hidegindításokat)


 << eleje | 388 | 387 | 386 | 385 | 384 | 383 | 382 | 381 | 380 | 379 | 378 | 377 | 376 | 375 | 374 | 373 | 372 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.09, 0.26, 0.29
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.029 mp, 10 query