LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Köszi a választ. Hosszú vajúdás után döntöttem így. Igazság szerint az én futásteljesítményemmel, és a napi használat összetételével nem spórolok annyit a gázzal, hogy megérné állandóan a fordulatszámmérőn tartani a szemem, és a szelephézagon parázni. Nem volt semmi bajom a gázzal, kiválóan beállították Szigetszentmiklóson, de összességében úgy érzem, kicsit egyszerűbb lesz az élet így.
Az X-clean akkor ér valamit ha nem kopás miatt eszi a motor az olajat.
Elhanyagolt és emiatt elpiszkolódott motor esetén segíthet (letapadt olajlehúzó gyűrű pl).
De ez igaz más jó minőségű szintetikus olajakra is, aminek magas a tisztítószer adalékozása.
Haveromnak ugyanilyen autó 10e Km alatt evett meg kevesebb mint 1L-t mikor hozzá került,
a második olajcsere(5w-30 X-Clean volt mindkettő) után már nem látszik az olajfogyasztás a nívón.
(Persze tudja mindenki, hogy minden kocsi eszi az olajat bizonyos szinten, de ugye benzinből ez "pótlódik" ezért nem látszódik)
Nálad valószínűleg valami elkopott mivel magas az olajfogyasztás.
Ez jobb esetben csak szelepszár simmering is lehet, rosszabb esetben hengerfal, gyűrűk stb.
2020. szeptember 12. 20:07:52: megválaszolva Tonx + által,
→ #18152 2020. szeptember 11. 09:15:57: megválaszolva jager 0 által,
→ #18149
??? milyen elmélet szerint pótolja az olajlehúzó gyűrű, a hangerfal vagy a szimering részeit a motul olaj ?
Értem hogy szeretik sokan azt a márkát de ne essünk túlzásba hogy ahova motul olajat töltünk ott honda motor fog teremni
Egyik olaj se autószerelő, kenőanyag a magyar hivatalos megnevezése, nem autószerelő és autóalkatrész.
azt teszel bele amit akarsz és nem drága, azt kész, vagy szerelőhöz viszed.. azt esetleg még szarabb lesz
Igen, ha eszi akkor eszi. Rakj bele valami 5w40-est ami ismert márka és lehet mindenhol kapni aztán ennyi. Vagy felújítod a motort és akkor nem eszi, de számold ki hogy kb 2-300eft az mennyi km-re elegendő olaj. És meg akarod-e tartani addig az autót.
Van egy 2002-es, Honda Civic 7. generációs autóm (D16W7), amiben már jó ideje használok Motul X-Clean 8100 5W40 típusú olajat. Ezt azért kezdtem kezdtem el használni, hogy csökkentsem az olajfogyasztásom, de sajnos ugyanúgy megvan az 1000 km alatti 1 liter kb.
Kinek, mi a tapasztalata? Márka? Van esetleg, akinek bevált valamelyik típusú olaj vagy más viszkozitású?
Vagy tök mindegy, ha eszi, akkor felesleges megvenni a drágább olajakat?
Sziasztok!
Bocs, ha volt már itt szó róla (kerestem, de nem találtam), azt kérdezném, mi a menete az lpg kettős üzemre átalakított autó visszaalakításának? Arra gondolok, ki végezhet ilyet, milyen papírmunkákkal jár, és ha esetleg azt is tudja valaki, kb mibe kerülhet (civic 1.6 2009)
Köszi!
Tegyél bele Eneos Sustina-t, tényleg k*rva jó egy olaj. 0W30 abból mondjuk mehet bele.
(ha most is az van benne, akkor bocs, de csak az Eneos-t írtad, a Sustina-t nem)
(de amúgy nem kell túlvariálni, ha eddig jó volt amit tettél bele, akkor továbbra is jó lesz, a 0w20 országúton vagy pályán sem fog behalni, nyugi )
2006-os 1.8 b ufo civic 177000km. ki milyen olajat tenne bele? etolaj petroleum harsfaolaj kilove ezek mar voltak, jelenleg eneos 0w20 van benne. Gondolkodtam motul 8100 eco-nergy 0w30-ba 0w20-bol sem evett semmit 70% varosban hasznalt. de ahogy nol a gyerkoc ugy lesz egyre tobb orszaguti/palya hasznalat ezert is gondoltam 0w30-ra.
motulon kivul mi ajanlott? gyarit tennek de orok aron van szinte mindenhol. Shell? Fuchs? liqui moly?
A gyári javítási útmutató meg azt írja amit én írtam. És abból dolgoznak a szervizekben is. Továbbá a kezelési könyvben is ez van 298. oldal.
De igazából mindenki azt rak bele amit akar, vagy amit elbír a pénztárcája.
100%-os nem vagyok benne, akkoriban amikor ezt a motort tervezték A5-B5 nem is nagyon létezett tudomásom szerint.
Nekem ufó Civicem van, ami újabb, és a kézikönyve A3-B4-et javasol, tehát kétlem hogy a 7 gen-be A5-B5 lenne az ajánlás.
A szervízkönyv szerint:
Always use fuel-efficient that says "API service SG, SH or SJ" SAE Viscosity See chart below.
A chart meg azt mondja hogy 0w20-tól 15w40-ig minden mehet bele a külső hőmérséklettől függően.
Biztos vagy ebben?
Pont i-CTDI-nél volt ebből probléma.
Ugyebár gyárilag A1/B1 volt előírva amit ma már tulteljesít az A5/B5, de semmiképp nem javasolt az A3/B4.... különben jönnek a lánc problémák stb...
Van arról infója valakinek hogy milyen ACEA előírás ad a Honda 7.gen 1.6 Civic motorolajra? (D16V1)
Csak API szabványt talátam mindenhol, sehol nem említik az ACEA-t. Arra lennék kíváncsi főleg hogy Low or High HTHS kell bele.
Maintenance Information
NEW: Engine Oil Type.
There is a new type of engine oil that has been developed for Type-R. It is 0W-20 type 2.0 and is available under Honda genuine part number. This type 2.0 oil is the recommend type of oil that should be used in the Type-R engine when either topping up or replacing.
Igen a Sustina pl pont az. Azt bele merném tenni, mert tudja a GF5 szintet.
Mondjuk azt nem értem, hogy ha egyszer kifejlesztették az olajat hogy tudja a GF5-öt, akkor ha már nem fizetnek a tanusítványért akkor visszarontották az olajat GF4-re? GF4 besorolás olcsóbb mint a GF5? Ez nekem olyan homályos.
Ez kb. olyan lenne hogy egy API SN olaj holnaptól legyen inkább API SM vagy SL mert az olcsóbb a gyártónak?
De melyik typeR-re van fejlesztve?
A 9-10 gen. turbósra vagy a szívókra?
Esetleg all in typer oil?
kieg.
közben megtaláltam.
"This is also suitable for all Honda petrol engines that require 0W20 oil."
"If the Honda Genuine 0W-20 Type 2 oil is not available, then any oil which conforms to the technical specification of API SN, ILSAC GF-5, 0W 20 can be used."
Jó hát ahogy Czimby is írja, a CTR könyvben csak 0W20 van. Max ideiglenesen lehet bele 0w30 meg ilyenek.
Ellenben mit fogunk majd akkor mondani ha majd 0w16, 0w8 meg ilyen olajok lesznek. Na akkor meg a mostani 0w20 lesz a "vastag" olaj
Turbós CTR-be API SN 0w20 GF5 olaj kell. Namost keress rá hogy hány olyan olaj van ami nem 0w20 de GF5-ös...
Nem sokat fogsz találni...ha meg nem GF5-öt teszel bele akkor hamarabb búcsút inthetsz a turbónak, és hamarabb elkokszosodik a gyűrű is, meg úgy az egész motor.
A fő érv a nullás olajok mellett, hogy hidegen a legnagyobb a kopás (kb. 80-90%) és az 5W-s és 10W-s olajok még sz@rabbak ezen szempontból (itt a hidegen alatt nem a téli -20 fokot kell érteni nyilván, hanem a hidegindításokat)
Érdekes, ez az olajválasztó (a typeR Civic-re) 5W30-at ajánl. A motul meg 0W30-cal kezdi és onnantól megy felfelé.
Amúgy gyárilag is 0W30-tól 10W40-ig mindent ír a könyv. a 0W20-nál pedig azt írja, hogy kivéve typeR, de a legújabb Bulletin azt írja, hogy a 0W20 az ajánlott a typeR-be.
Ezt mégis hogy? Régen nem volt jó bele a 0W20, aztán most jó lett miközben a motor természetesen semmit nem változott.