HONDA fórum
2024. május 4. szombat, 09:13,  Mónika, Florián Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve:

Nyitotta: Kergyu 0 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 100 | 99 | 98 | 97 | 96 | 95 | 94 | 93 | 92 | 91 | 90 | 89 | 88 | 87 | 86 | 85 | 84 | vége >> 

Téma információk
A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.




A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.


-=ADMIN TEAM=-



[SMIL:/smile7.gif] Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:

1.rész: kép beszúrása

2.rész: link beszúrása

a video beszúrása:

youtube flash url-je: https://www.youtube.com/v/***********?version=3&%20amp

VIMEO flash url-je: https://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=******&amp


Indavideo flash url-je:
https://assets.indavideo.hu/swf/player.swf?vID=**********&v=1071&onsite=1&autostart=0


Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok! [SMIL:/smile1.gif]




Képfeltöltésre ajánlott oldalak:

https://hu.imgbb.com/

https://into.hu/kepfeltoltes

https://www.kepfeltolto.com/kepfeltoltes
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg.
#321256 grego +  2024. február 18. 22:39:22 re: #321253 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Mondjuk Petiék már nem mernek az új autók közelébe engedni, mert minden szar gyártási hibát észreveszek.
Novemberben egy barátomnak megjött az FL5. Éppen lementem már ott volt átadásra készen. Nézegetem és találtam fényezési hibát, illesztési hibás az összes a motortető jobb felső oldalán, a csomagtartó ajtó és hátsó lámpa illesztések egy tragédia....
Na barátom nagy örömmel megérkezik, hogy akkor viszi az FL5-öt én meg soroltam neki a hibákat :D
Hát Peti kikészült meg ő is :D
2024. február 18. 22:40:22: megválaszolva Kázmér +  által, → #321257 

#321255 grego +  2024. február 18. 22:30:45 re: #321253 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Persze, simán, semmi gond. De mint írtam én durván OCD-s vagyok, pláne a CTR-el.
Sajnos szelepállításnál a katalizátor hővédő lemezt megkarcolták (kb. fél centi alig látható karc lett rajta) na én ezt nem bírtam idegileg ezért rendeltem új hővédő lemezt új csavarokkal. Más észre se vette volna, én meg nem aludtam miatta :D
Kicseréltem. Azóta is mindenből újat teszek bele, csavarok, patentek, stb. Egy régi patent nem megy vissza, újat teszek bele. Még jó hogy tudok venni ötöd áron gyárival teljesen megegyező patentokat 3 utcával odébb tőlem és nem kell 1300 forint/ db ért venni gyárit :D

Már a fél autót kicseréltem az OCD-m miatt :D Belső kárpitelemeket is, van amiket csak azért vettem meg (és tartok polcon) mert majd ha történik valami akkor legyen, és nehogy ne lehessen már majd később kapni.
Most pl. az anyós oldali komplett ajtókárpitot kell cserélnem mert Petiék fotósa lerúgta a cipőjével és lett rajta 3 darab karc. Nem baj kaptam ajándékba egyet, és a poén az, hogy ami először jött az számomra nem volt megfelelő (gyártási hibás volt, bár más nem vette észre csak én :D ) és visszaküldtük (pedig van ára: 230 ezer forint).

Ezért van az hogy más már nem nyúlhat hozzá, mert senki más nem úgy áll hozzá ahogy én.
2024. február 19. 09:03:21: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #321278 

#321254 JohnyFirpo +  2024. február 18. 22:24:36 re: #321247 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egy állat vagy! (Jó értelemben értendő!)
KIA-t nem vállalsz? :D
2024. február 18. 22:44:13: megválaszolva grego +  által, → #321259 

#321253 Kázmér +  2024. február 18. 22:11:00 re: #321243 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Síma 1,5T civicet merjek ezek után hozzájuk vinni???? [SMIL:/smile2.gif] Meg tudják csinálni?? [SMIL:/szetvert.gif]
Eddig hozzájuk jártam, de ezek után????? [SMIL:/smile3.gif] [SMIL:/okoska.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2024. február 18. 22:39:22: megválaszolva grego +  által, → #321256 
2024. február 18. 22:30:45: megválaszolva grego +  által, → #321255 

#321252 grego +  2024. február 18. 19:32:56 re: #321251 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Bonyolultabb nem is lehetne :D

#321251 Tonx +  2024. február 18. 18:45:20 re: #321250 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Röviden semmi extra. Csak egyszer gyújtással kell cserélni, és utána gyújtás le ajtók zárva maradnak és 3 percet várni, után újra végigjátszani, de az ajtót tilos kinyitni és a gyújtást sem szabad ráadni. Aztán ha kész akkor gyújtás rá és a fékpedált benyomni pár másodpercig és kész. A sorrend bal elöl jobb elöl jobb hátul bal hátul. Ez az E menete.
A lényege ha gyújtás rajta van akkor a főfékhengerben a folyadék nem a fék felé megy hanem a szimulátorhoz. És az elektromos főfékhenger motorja pumpálja az fékfolyadékot. Ha a gyújtást nincs rajta és nem nyílik az ajtó akkor 3 perc után nyit a szelep és a fékfolyadék a főfékhengerből a féknyereghez megy. Így mindenhol cserélve lesz a folyadék.
2024. február 18. 19:32:56: megválaszolva grego +  által, → #321252 


2024. február 18. 18:47: Szerkesztve Tonx +  által, megtekintés

#321250 grego +  2024. február 18. 18:41:23 re: #321249 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszi, akkor majd eldöntjük, de valszeg marad a gépes megoldás. Egyszerűbb.
2024. február 18. 18:45:20: megválaszolva Tonx +  által, → #321251 

#321249 Tonx +  2024. február 18. 18:38:23 re: #321248 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Ha jó a rajz akkor pont egy Honda E fékrendszer van beépítve vagy az E-ben egy NSX fékrendszer:

Dupla tartály, dupla főfékhenger, és egy ABS/ESP egység.

Honda E-ben
2024. február 21. 16:23:01: megválaszolva grego +  által, → #321303 
2024. február 19. 09:02:40: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #321277 
2024. február 18. 18:41:23: megválaszolva grego +  által, → #321250 


2024. február 18. 18:42: Szerkesztve Tonx +  által, megtekintés

#321248 Tonx +  2024. február 18. 18:22:15 re: #321245 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha igaz akkor ilyennek kellene lennie:


És ez pont olyan mint az E-ben:
E-ben az elektromos főfékhenger
A fékezés normál esetben, sajnos németül van. De annyira talán érthető.
2024. február 18. 18:38:23: megválaszolva Tonx +  által, → #321249 


2024. február 18. 18:24: Szerkesztve Tonx +  által, megtekintés

#321247 grego +  2024. február 18. 18:19:09 re: #321246 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
Hát ez van :D Kell a gari miatt a számla meg minden, de megcsinálom én mert hát na.

Amúgy az NSX történet az 3.5 éve úgy indult, hogy meghozták Petiék Szolnokra Fugeltől az NSX-et és akkor hát ugye olajcsere kéne rajta. Először szó nem volt arról, hogy én csinálom. Elküldtem nekik a leírást hogyan kell olajat cserélni, de Peti felhívott nemsokkal később, hogy hát ők még ilyet nem láttak és hogy nem csinálnám-e meg én, mert hát én azért jobban tudom, meg hát na.
Én örültem, Gallai is örült, mindenki is örült, mert így mindenki jól járt:D
Szóval ez van azóta is.
A 7 csavar az csak a motorolaj, és a sorrend se mindegy, először a tartályból kell leengedni aztán jöhet a többi 6 tetszés szerint. Az olajszűrő meg hátul a csomagtérből érhető el, amúgy a Honda Accord dízel olajszűrője való bele :D Ja és a Mobil 1 0W-40 a gyári előírt olaj. Más nem lehet. 8 liter belecuppan.
A kuplungnak külön leeresztő és töltő csavarja van sima Honda ATF folyadék megy bele, még éppen megoldható hátsó komplett diffúzor leszerelés nélkül kis trükkel.
Ugyanakkor a váltóban olajat cserélni jó móka, mert nemcsak az egész alját borító lemezt kell leszedni vagy 40 csavarral (amit egyébként a motorolajhoz is le kell venni) hanem a hátsó diffúzort is le kell műteni. Na az izgalmas művelet de végülis kiderült nem nagy dráma. A váltóba csakis Honda NSX-hez való váltóolaj mehet Honda GO Type 2.0 amiből kb. 5 liter kell cserekor, viszont csak 20 literes kannában jön és az valami 270 ezer forint :D
Az első villanymotorok osztóművébe is sima ATF olaj kell, ott csak 2 csavar van. De ezeket nem egyidőben kell cserélni. Motorolaj évente, ATF olajok 2 évente kellenek. Gearbox meg 3 évente asszem.

Amúgy sok FK2 és FK8 tulaj zarándokol hozzám, meg rendszeresen szerelek Zsoltiéknál hétvégén Tájpereket.
Fék, futómű, olajcsere, kipufogó, diagnosztika, ilyesmik.

Szerintem olyan március vége április eleje lesz ez amikor már jó lesz az idő, de majd szólok, melyik hétvége lesz az :D
2024. február 18. 22:24:36: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #321254 

#321246 Yakumo +  2024. február 18. 18:00:48 re: #321243 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"Kiszámlázzák nekem Szolnokon, de én csinálom meg ott."

Itt felröhögtem. [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]
Ebből kifolyólag, meg hogy a sárga NSX-hez is csak Téged enged a tulaj, biztosan nem utálnak Szolnokon. [SMIL:/nevet/thumbsup.gif] [SMIL:/smile2.gif]
(a 7db olajleeresztő DURVA így leírva, persze érthető, villanymotorból ugye alapból van 3 db a gépben, legalábbis úgy tudom)
Pláne, hogy fizetsz, aztán még te csinálod meg magadnak. [SMIL:/nevet/laugh21.gif]

Ha lenne CTR-em, tuti én is megkérnélek, hogy csináld meg nekem, mert a Te kezed biztos ezen a téren. Már ha vállalnád persze ;)

Zsoltiékhoz mikor mentek az NSX-el fékfolyadékot cserélni? Szívesen mennék nézőnek, még akkor is ha jegyet szednek érte. [SMIL:/smile2.gif]
2024. február 18. 18:19:09: megválaszolva grego +  által, → #321247 

#321245 grego +  2024. február 18. 12:38:02 re: #321244 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
MARIS-ban semmi nincs NSX-hez és a neten sincs semmi leírás róla, hogyan kell.
E-hez valszeg van. Nem kockáztatunk, géppel átnyomjuk és ennyi.
2024. február 18. 18:22:15: megválaszolva Tonx +  által, → #321248 

#321244 Tonx +  2024. február 18. 12:36:02 re: #321243 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az E-ben is van szimulátor van, de mégis ki lehet cserélni pumpálással, de két részben, először gyújtással majd gyújtás nélkül 3 perc várás után újra.
2024. február 18. 12:38:02: megválaszolva grego +  által, → #321245 

#321243 grego +  2024. február 18. 12:02:23 re: #321242 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Na pláne!
FK2-n 5 éve én csinálom az éves szervizt. Kiszámlázzák nekem Szolnokon, de én csinálom meg ott. Más nem nyúlhat hozzá.
Gallai Zsolti sárga NSX-én nekem kell motorolajat, váltó olajat, kuplung ATF olajat, villanymotor olajat cserélni, mert Zsolti senki már kezébe nem adja. 7 darab olajleeresztő csavar van :D
Lemegyünk Szolnokra, fél napig jót bandázunk integra_type_r kollégával is, és ők nézik én meg csinálom. Közben pizza evés és marhulás, meg megállapítjuk, hogy a Honda már nem a régi :D
Most tavasszal megyünk Pátkaihoz NSX-el hogy fékfolyadékot cseréljünk mert azt nem lehet pumpálással cserélni, hanem gép kell hozzá mert a fékpedál egy szimulátor csak.
2024. február 18. 22:11:00: megválaszolva Kázmér +  által, → #321253 
2024. február 18. 18:00:48: megválaszolva Yakumo +  által, → #321246 
2024. február 18. 12:36:02: megválaszolva Tonx +  által, → #321244 

#321242 Yakumo +  2024. február 18. 09:52:23 re: #321241 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Így van, tudom, hogy benne van az anyag, alá van kenve ami kell, stb. Ha meg van hiba, (esetemben van azért, mert alapból béna vagyok [SMIL:/smile2.gif] , de azért max. esztétikai gebasz) akkor meg nyugodt vagyok, mert tudom, hogy azért van, mert én csináltam, én b'sztam el.
Nem kell mást szidni, akinek sok pénzt fizettem azért, hogy elb'ssza nekem. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/nevet/rofl4.gif]

Az olajcserét én pont nem szoktam magam csinálni, mert sokat dolgozom az autóval és valahogy arra már nem jut kraft, nincs kedvem hozzá. Azért (is) dolgozok, hogy ezt megtehessem, meg akkor már miért ne keressen más is egy kis pénzt.

Viszont nem hagyom ott az autót sosem, ott vagyok, legtöbb esetben én viszem az olajat és előttem cserélnek ki mindent.

(nem az a f'sz vagyok, aki kunkodik a műhelyben és idegesíti a szerelőket, hanem ahova járok konkrétan ilyen, beállok a műhelybe, kiszállok a kocsiból, bent vagyok és végignézem ahogy kicserélnek mindent, meg duma közben, stb., gyorsan kész vannak és már mehetek is a dolgomra tovább, nincs csalódás, se nagy lehúzás. Opcionálisan vihetek én mindent ha akarok, ha nem, nem, kedv kérdése, szóval ilyen családias, baráti légkör, azt szeretem, de mellette van bőven tapasztalat és szaktudás, főleg Honda szinten persze [SMIL:/smile1.gif] )
2024. február 18. 12:02:23: megválaszolva grego +  által, → #321243 


2024. február 18. 09:53: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#321241 KawaBazsy 0  2024. február 18. 09:34:46 re: #321239 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
HA az ember maga csinálja, akkor az biztos hogy meg csinálva, s olyan anyagból, amit megvett. Én pl olajcserét még sose csináltattam a kocsimon mással..
2024. február 18. 09:52:23: megválaszolva Yakumo +  által, → #321242 

#321240 Tonx +  2024. február 18. 09:24:38 re: #321229 (Tomi77 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Hosszú fejű dugókulcs, esetleg hajlított racsnis csillagvillás ahol a fejet 90fokban meg tudod hajlítani. Vagy veszel egy 13-as dugókulcsot szétfűrészeled és behegesztesz egy csövet a két darab közé.

#321239 Yakumo +  2024. február 18. 09:03:42 re: #321223 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ahogy mondod, a töknek nincsen pénze ezeket kifizetni. (legalábbis a részemről erről van szó [SMIL:/szetvert.gif] )

Amit felsoroltál, azok nálam is mind megvoltak, kivéve a villanyszerelés, mert annál kialakult parám van és ahhoz nem nyúlok. [SMIL:/smile2.gif] Meg a redőny javítás nálunk annyi volt, hogy kitéptem a régi redőnyt a helyéről, de a többi stimmel. [SMIL:/nevet/rofl3.gif]

Plusz feldobtunk 4 év után egy 3 beállásos "garázst" (elöl nyitott) betonozással, terep előkészítéssel, bla-bla minden szakmai előképzettség nélkül. Mindent kb. 100x meggondoltunk, tartott időben 10x addig mintha szaki csinálta volna, (főleg, hogy mellette azért dolgozni is kellett) de pénzben nagyon megérte.

Én még a fürdőszobám burkolását is megcsináltam, (oldalfalak is) meg a zuhanyzó megépítését a nulláról, de azért azon én is sokat töprengtem előtte, hogy biztos-e, hogy én csinálom ezt? [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif]
De csak összehoztam és azon is nem keveset spóroltam meg.^^

A WC-t is ugyanígy le fogom burkolni, (külön van) csak addig még nem jutottam el. [SMIL:/mosoly.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2024. február 18. 09:34:46: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #321241 

#321238 White +  2024. február 17. 23:35:50    ‹›  +2 | rejt


#321237 grego +  2024. február 17. 14:22:42 re: #321234 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Még sose csináltam. Biztos menne ha értenék hozzá :D

#321236 grego +  2024. február 17. 14:06:18 re: #321232 (Tomi77 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Pontosan.

#321235 grego +  2024. február 17. 14:06:07 re: #321233 (Mykee + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nincs az a pénz :D

#321234 JohnyFirpo +  2024. február 17. 12:07:15    ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Tetőfedéssel hogy állsz, grego?
Annyi, hogy tetőléceket kell cserélni meg új cserepet kellene felrakni, a szokásos aprólék munkákkal együtt. :D
2024. február 17. 14:22:42: megválaszolva grego +  által, → #321237 

#321233 Mykee +  2024. február 17. 11:57:47 re: #321223 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
És vállalsz ilyen melót itt a kerültben [SMIL:/szetvert.gif] , mondom a címünket :)
2024. február 17. 14:06:07: megválaszolva grego +  által, → #321235 

#321232 Tomi77 0  2024. február 17. 11:51:42 re: #321225 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ilyenkor jön a "Jóvanazúgy" "Így döglik meg" stb. monológok [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2024. február 17. 14:06:18: megválaszolva grego +  által, → #321236 

#321231 Tomi77 0  2024. február 17. 11:49:47 re: #321223 (grego + )  ←  ‹›  +2 | rejt
Én is rengeteg dolgot megcsináltam. Ablakcsere, visszajavítás, redőny felújítás (kicseréltem az összes redőnyautomatát, és új átvezetőket raktam), glettelés, festés, laminált padló lerakás ilyesmik.
Na a hidegburkolást én sem vállalom be, mert nincs benne gyakorlatom és ezer évig tartana nekem normálisan lerakni és lehet akkor se lenne szép.
De mondjuk ahol nem annyira számít ott lerakom. Pince ilyesmi.

#321230 KawaBazsy 0  2024. február 17. 11:48:05 re: #321223 (grego + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Amikor van idő, én is megcsinálom, legutóbb pl egy beépített szekrényt a folyosó végé levő lukba. De amikor építkeztem, egyszerűen nem fért bele, mert nem tud mindent maga csinálni az ember. A szekrénysor összerakást is ki kellett adnom, pedig az segédmunka, s a belső ajtókat se tudtam én beállítani, hiába terveztem.

#321229 Tomi77 0  2024. február 17. 11:47:34 re: #321222 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sima kulccsal nem férsz hozzá, alulról kell a mosdókagyló mélyedésében a rögzítőt kilazítani....
2024. február 18. 09:24:38: megválaszolva Tonx +  által, → #321240 

#321228 JohnyFirpo +  2024. február 17. 11:26:08 re: #321226 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ezt nagyon irigylem tőled! :)

#321227 JohnyFirpo +  2024. február 17. 11:20:23 re: #321225 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nemhogy szaki, még egy munkájára extrán igényes, átlag ember sem! :D
Nem a rombolás sokkal jobban megy mint az építés. :D

#321226 grego +  2024. február 17. 11:18:57 re: #321224 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
A fűtésszerelést, rendszer átmosást és kazán tisztítást meg ki is hagytam :D
2024. február 17. 11:26:08: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #321228 

#321225 grego +  2024. február 17. 11:17:38 re: #321224 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Szerencsére van műszaki érzék és rálátás is. Na meg durván OCD-s vagyok, szóval lehet hogy 4x annyi ideig tart lerakni a padlót, de tized mm pontosan van minden :D Volt hogy visszaszedtem az első két sort mert nem úgy jött ki a lépés ahogy szerettem volna :D
Ezt egy szaki se csinálja meg...
2024. március 4. 15:53:29: megválaszolva Sprint-R +  által, → #321364 
2024. február 17. 11:51:42: megválaszolva Tomi77 0  által, → #321232 
2024. február 17. 11:20:23: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #321227 

#321224 JohnyFirpo +  2024. február 17. 11:14:49 re: #321223 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ha van hozzá érzék és/vagy szaktudás, akkor jó. Én magyon gatya vagyok az ilyen dolgokhoz, sajnos. Egy szöget talán be tudok verni a falba, aztán annyi. :)
2024. február 17. 11:18:57: megválaszolva grego +  által, → #321226 
2024. február 17. 11:17:38: megválaszolva grego +  által, → #321225 

#321223 grego +  2024. február 17. 11:06:58 re: #321221 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +5 | rejt
Én ezért csináltam szinte mindent magamnak a lakásban.
Kivéve burkolást mert ahhoz nem értek és van rá nagyon jó megbízható emberem.
Ezen kívül amit én csináltam az elmúlt 3 évben hétvégén és napközben meló után:
Vakolás
Glettelés
Csiszolás
Festés
Villanyszerelés, kábelezés
Komplett konyha bútor szerelés
Redőny javítás
Laminált padló lerakás

Pár milliót megspóroltam :D
2024. február 18. 09:03:42: megválaszolva Yakumo +  által, → #321239 
2024. február 17. 11:57:47: megválaszolva Mykee +  által, → #321233 
2024. február 17. 11:49:47: megválaszolva Tomi77 0  által, → #321231 
2024. február 17. 11:48:05: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #321230 
2024. február 17. 11:14:49: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #321224 

#321222 KawaBazsy 0  2024. február 17. 10:02:15 re: #321221 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Vazz a csaptelephez milyen szerszám kell? 13-as kulcs? Bárki kicseréli
2024. február 17. 11:47:34: megválaszolva Tomi77 0  által, → #321229 

#321221 Tomi77 0  2024. február 17. 08:42:28 re: #321219 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezek a möstör emberek kezdenek kissé elszállni az árakkal....
Nálunk egy sima mosdó csaptelepet cseréltek ki 20 papírért 3 éve...... 25 percet volt ott az ember és ebben benne volt a kávézás is....

Ha lenne hozzá megfelelő szerszámom, tuti nem hívok ilyenért szerelőt. De lehet veszek még pár szerszámot. Legközelebb megcsinálom magamnak...

Ablakcserét is megoldottam pár haverral. Igaz vennem kellett hozzá pár fúrószárat, bit fejet meg purhab kinyomó pisztolyt, és kértem kölcsön egy orrfűrészt meg egy nagyobb teljesítményű ütvefúrót mert kellett kicsit vésni a teraszajtónál, de hát vastagon megérte így is. Még akkor is ha 1-2
szerszámot nem kölcsön kértem volna, hanem kibérelem 1-2 napra.
Haverok persze nem fogadtak el pénzt, de ha kifizettem volna a napjukat, akkor is megérős lett volna.
2024. február 17. 11:06:58: megválaszolva grego +  által, → #321223 
2024. február 17. 10:02:15: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #321222 

#321220 malazs +  2024. február 17. 07:28:10 re: #321219 (Gergice + )  ←  ‹›  +3 | rejt
Erre szerintem te is tudod a választ. Nézz másik mestert

#321219 Gergice +  2024. február 16. 23:16:30    ‹›   →  ↑  0 | rejt


Sziasztok!


Lehet nagyon nem vagyok képben, kérlek segítsetek!

Szerintetek reális a fenti bojler beépítésére munkadíjként 165e Ft + ÁFA összeg?
Ezt kaptam most árajánlatban.

Mondjuk azután, hogy ugyanez az ember 70e Ft-ért cserélt ki nekem egy kb. 60 cm-es vízvezeték szakaszt egy "T" idommal, lehet nem is kellene meglepődnöm ezen az áron...
2024. február 17. 08:42:28: megválaszolva Tomi77 0  által, → #321221 
2024. február 17. 07:28:10: megválaszolva malazs +  által, → #321220 

#321218 Shad 0  2024. február 15. 14:07:29 re: #321217 (Mykee + )  ←  ‹›  0 | rejt
nálam az olaj és a hibrid gari dobja meg. 0w20-ból nem engedek, de lehetne 5w30-al is, szóval ezek nélkül nekem is 70 körül lett volna nyáron az a csomag amit leírtam.

2024. február 15. 14:07: Szerkesztve Shad 0  által, megtekintés

#321217 Mykee +  2024. február 15. 13:10:29 re: #321210 (Shad 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én csak pislogok ezeken az összegeken [SMIL:/zavarbanvan/embarassed.gif] . Nekem ez az i30N-re 65.000 Ft hivatalos szervízbe, a 2 éves kocsira...
2024. február 15. 14:07:29: megválaszolva Shad 0  által, → #321218 

#321216 grego +  2024. február 15. 11:17:37 re: #321215 (avlavl + )  ←  ‹›  0 | rejt
Van benne logic, de igen szűrőfajta és szűrő anyagától is függ meg hogy maga a szűrő mire van méretezve.
Mert azért itt is látszik, hogy csak bizonyos méretű részecskéknél van nagy különbség ami pont abból fakadhat hogy maga a szűrő struktúrája meg anyagágól adódik. Más anyagnál más méretű részecskéknél lenne ez a "csúcs" miközben a teljes spektrumon meg semmi difi.

#321215 avlavl +  2024. február 15. 11:12:44 re: #321214 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
de logikus, nem ?

nyilvan szüröfajtatol függ,

de ha betétes, akkor az apro lukak egy resze porral tömödik (reszben), es igy a nyomasvesztesege = ellenallasa megnö, de kevesebb (nagyméretü) luk marad rajta

...van "iskola", akik szerint siman több 10e km utan jobban szür, de persze nagyobb a nyomasvesztesege is

...a nyomasveszteseg persze csak igen magas motorteljesitmenynel relevans, kisebb teljesitmenyhez, kevesebb levegötömegaram es annak megfelelöen ~negyzetesen kisebb nyomasveszteseg tartozik (fele tömegaram ~ negyede nyomasveszteseg)
2024. február 15. 11:17:37: megválaszolva grego +  által, → #321216 

#321214 grego +  2024. február 15. 11:04:17 re: #321213 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Leállt az agyam :D
2024. február 15. 11:12:44: megválaszolva avlavl +  által, → #321215 

#321213 avlavl +  2024. február 15. 10:24:02    ‹›   →  ↑  0 | rejt

#321208 -ben megütötte a szemem a legszüröcsere kérdése

vannak itt, akik ismerik azt az iskolát, hogy nem az uj = még tiszta, terheletlen (lég)szürö a legjobb ? pl. autoszerelö mühely forum

itt egy mért ábra is:


gondolatok ?

2024. február 15. 11:04:17: megválaszolva grego +  által, → #321214 

#321212 KawaBazsy 0  2024. február 14. 21:05:01 re: #321211 (Adameus + )  ←  ‹›  0 | rejt
Az biztos, hogy ezek már olcsók, főleg sok kilométerrel, ez ugye a magas fenntartási költség miatt van. Az is fix, hogy kitűnőek autópályázni, ha vkinek sokat kell messzire utazni, s belefér, jó választás. Amúgy átlagos felhasználásra én nem látok akkora truvájt benne, legalábbis engem a konkurens 530d BMW (2011-es) egyáltalán nem fogott meg, amikor nálam volt, s árultam. Jól ment, halk volt, ahhoz képest jól is fogyasztott, de semmi plusz érzést nem adott ami miatt ki szeretném fizetni a szervizelési felárat. S ha összehasonlítom monnyuk az ATS-el, az például sokkal inkább kiváltja bennem a sportautós érzést, s azt, hogy akarjak vele csapatni egyet. :-) S itt nem kell tartanom extrém mértékű pénztárca apadástól.. Az én ismerettségemben inkább azok vesznek ilyesmit, akik mutatni akarják, h szalad a szekér, nem pedig a prémium tulajdonságok miatt.

#321211 Adameus +  2024. február 14. 20:41:01 re: #321210 (Shad 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Meg tudom érteni, de összességében ez egy relatíve olcsón is megszerezhető autó, sokat már nem lehet bukni rajta, ugyanakkor olyan dolgokra képes, amikre nem is gondoltam volna előtte. Ad egyfajta élményt, természetesen nem kanyarvadász, de a benne lakozó erő, az összkerékhajtása és a váltója azóta is hiányzik. Amikor megvették, aznapra volt családi programunk egy másik településen. Mindenféle hivatalos és nem hivatalos autókölcsönzőt felhívtam, augusztus első fele, sehol semmi, egyetlen helyen volt nem műszaki hibás bérautó, egy Mitsubishi Space Star lett jobb híján, egy Debrecen melletti településről. Miután kifordultam vele a főútra, mentem pár métert, és hirtelen olyan hangos lett, hogy "ejj, ebben meg mi szállt el" gondolat lebegett bennem. De hamar kiderült, hogy csak annyira nem volt hangszigetelve, hogy az út minőségének megváltozása is kegyetlen módon beszűrődött az autóba... Az egy szintén 2004-es autó volt, de nem akartam vele 90-nel se menni. [SMIL:/smile2.gif] Második-harmadik autónak hibátlan az is, illetve a motorja olyan finoman járt, hogy egyszer azt hittem lefulladt...
Nem igazán szoktam gyorsan hajtani (a 80e km alatt egy csekket sem kaptam), de ezzel az Audival néha nehéz volt megállni, illetve amit imádtam benne, hogy mondjuk városon belül 1-2 mm gázpedál mozgatásra is úgy indult meg mindenféle erőlködés és extra hang nélkül, hogy igazán jólesett. Egyik szintén autószerető barátom kérdezte, hogy na és mennyi a turbólyuk, erre akkor (utólag némiképp megbánva) azt feleltem, hogy nincs, de természetesen van, csak turbótöltés nélkül is már igencsak érezhetően megindul. És ez még csak a 224 lóerős (450Nm), a Bejemves kollégának pedig már elvileg a 239 lóerős verziója van.
2024. február 14. 21:05:01: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #321212 

#321210 Shad 0  2024. február 14. 19:37:07 re: #321208 (Adameus + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
nekem ezek az összegek is meredekek [SMIL:/szetvert.gif]

ahhoz képest, hogy a toyotánál 90-bőll meg volt nyáron az olaj+fékolaj+szűrők+hibrid garancia és europe assistance hosszabbítás.
2024. február 15. 13:10:29: megválaszolva Mykee +  által, → #321217 
2024. február 14. 20:41:01: megválaszolva Adameus +  által, → #321211 

#321209 bejemves 0  2024. február 14. 18:08:22 re: #321206 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
A Bosch CP4 magasnyomású szivattyú hajlamos erre ( igencsak sok dízelben van, nem csak a V6 TDI--ben), de ehhez is sokszázezer km és/vagy hanyag tulaj kell. Hanyag tulaj: gyakran világít a szegénységjelző, ami miatt nyáron elmelegszik a gázolaj, csökken a kenőképessége, ezért hatványozott kopásnak vannak kitéve a görgők. Sokat lendít a dolgon, ha esetleg rendszeresen sikerül neki "kitankolni", illetve üzemanyagszűrő csere esetén nem legtelenítik le a rendszert alaposan (amihez egyébként elég az ellátó szivattyút járatni vcds-sel egy-két percig).
Preventív jelleggel a görgők cseréje hivatalos Bosch Diesel Service-ben százezer eleje, szerintem nem a világ vége. Ehhez persze az asztalra kell tenni a kiszerelt pumpát.

Kormányzár: egy kábelt kell elvágni, alá szolgája. Az igényesebb megoldás a kormányzár szétbombázása, majd a motor és a mikrokapcsolók cseréje. Filléres alkatrészek, sok munkaóra. Őszintén szólva nem vagyok a gányolás híve, de ez a kormányzár történet annyira ócska és haszontalan, hogy szerintem a kiiktatással semmi gond.

Elektromos kézifék kábele eléggé a design hibája, elérik a kábel majd el is törik. Gyári új köteg vmi 60e/oldal környéke.

Központizár motorok szoktak még szarakodni; ahogy kopnak a szénkefék, zárlatosak lesznek. Szétszed, kitakarít, mehet vissza. Megintcsak nem nagy durr, de kell hozzá türelem és érzék. Vagy felhívod a specialistáját, aki az egész országban kiszáll és helyszínen javítja elég sok pozitív visszajelzéssel.

Ilyesmi apróságok vannak, amik bosszantóak tudnak lenni, de legalább mindre van megoldás, általában drágább és olcsóbb is.


#321208 Adameus +  2024. február 14. 17:13:57 re: #321207 (Shad 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Két év és három hónap alatt történt, munka miatt is mentem vele. Volt rizikó a vásárláskor, de pl. csak élőben derült ki, hogy végig vezetett szervizkönyvvel rendelkezik...

Összességében nem költöttem sokat az autóra, bár nem emlékszem mindenre, csak egy-egy apróság volt ahhoz képest drágának tűnő. Előrebocsátom, hogy a szerviz, ahová hordtam, olyan, hogy nagyban miattuk lett utána is VW csoportos autóm, ezekhez értenek, az eddigiek alapján jól.

Első beszaratósabb probléma az volt, hogy az autó egyszer csak nem akart igazán gyorsulni, csak nehézkesen, és eléggé füstölve. Ennek a motornak hengersoronkénti csappantyús megoldású levegőáramoltatása van, az egyik sor elszállt (szerviz tulaja a munka után mondja, hogy ennek darabja 120e, de ne aggódjak, megoldották máshogy), valami csappantyú nélküli megoldás létezik erre, a turbót is áztatták, 3 db valami kipufogó alkatrészt cseréltek és egy izzítógyertyát, a hibajavítás vége 80e lett (erősen tartottam attól, hogy 3-4-szer ennyi lesz).
Egyszer a jobb hátsó lámpám nem akart megfelelően működni (se index, se féklámpa...), csatlakozót kell cserélni, 50e. Gondoltam az úgy egy csöppet erős egy csatlakozóért, de ez csak egy általuk használt név volt, élőben egy komplett panelt cseréltek az autóban, nem a lámpatestben.
Az egyik legnagyobb szopás az elektronikus kormányzár benne, igencsak örültem, hogy otthon romlott el. Ez olyan, hogy be se tudod indítani a hibája esetén az autót. Géppel kell feloldani, majd irány a csere (nem emlékszem pontosan, talán 80e lett volna), vagy ki kell iktatni, mert egyszer, minden előzmény nélkül az új is le fog tiltani. Utóbbit csináltattam, talán 25-50e között volt. Az utolsó váratlanabb kiadás az egyik oldali kézifék kábelköteg csere volt, 57e rémlik erre. Ekkor gondoltam arra, hogy lehet újítani kellene autót...
A szokásos, olajcsere átvizsgálással szerintem mindig 100e felett volt, de egyrészt mindig volt valami extra munka is benne, illetve 8 liter motorolaj, szűrők cseréje. Mellékesen többször megjelentem náluk műszerfali vagy egyéb hibajelézés miatt. Gyári géppel megnézték, esetleg törölték a hibát, a legtöbb ilyen műveletért viszont nem kértek pénzt. (Rémlik, hogy egyszer 2-300e közti összeget hagytam a szervizben, de már meg nem mondom miért, lehet motorolajcsere + automata váltó olajcsere?)
A klímával lett valami eladáskorra, de megvették úgy, némi alkuval.

(Még szerviz téma: egyszer egy Accordra kértem árajánlatot a debreceni Honda szerviztől, válaszban szerepelt, hogy a levegőszűrőt meglesik, és az alapján döntik el, hogy cserélik-e. Válaszoltam, hogy azt mindenképpen kérem cserélni, de mondták, hogy majd a szerelő eldönti...)
2024. február 14. 19:37:07: megválaszolva Shad 0  által, → #321210 

#321207 Shad 0  2024. február 14. 15:46:16 re: #321205 (Adameus + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"Időnként nem volt olcsó egy-egy hiba"

Valami konkrét? Mert 80e km az tippre olyan 4 év lehetett, de lehet annyi se. Azért az úgy nem túl vonzó.
2024. február 14. 17:13:57: megválaszolva Adameus +  által, → #321208 

 << eleje | 100 | 99 | 98 | 97 | 96 | 95 | 94 | 93 | 92 | 91 | 90 | 89 | 88 | 87 | 86 | 85 | 84 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.38, 0.33, 0.33
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.101 mp, 9 query