A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Tényleg unalmas ami megy emiatt. Nagy cikkek, hogy 'egész ország gyászolja', aztán a hozzászólások alapján 20-ból kb. egy profilkép alapján is elmeroggyant, vagy lelki szegény..... 'a célját' elérte, megmászta, és lefele tűnt el...'
Stb.
Amúgy én meg pont, hogy kedvem kaptam megmászni... oxigénnel, sherpa kisérettel, csoportban akár. Azért nagy flash lehet.
Én egyedül azt a kisgyereket sajnálom akinek apa nélkül kell felnőnie, Ő nem tehet semmiről, meg a srác faterját aki most valószínűleg belerokkan a fia elvesztésébe, mindig is azzal engedte el hogy tudd hol a határ neked családod van haza kell jönnöd!
Jó lett volna ja túléli, de tudta mit vállal ettől függetlenül szomorú ami történt.
Várjál!Karácsony állítólag rakpartot nevezne a"hős"-ről!Lb annyira volt ez hős tett,mint mikor a hülye gyerek felmászott a vagon tetejére,akit agyonbaszott az áram.utóbi kicsit kevesebbe került.Vagy az is hős akkor,aki nem belátható kanyarban előz és csattan.
Én még nem vezettem a passportot pedig a garázsszomszédnak van egy, a ridgeline-t, régi legendeket 1-2gen civicet, 1gen jazz-t, 1gen accordot, 1-2gen prelude-t, N360, N600, S800-at nsx-et.
Igen tudom BÚÚÚÚZI vagyok, de még nem vezettem Type-R-t.....
Tudtok esetleg olyan kölcsönzőt ahol ki lehetne kölcsönözni pár napra? főleg EP és FN érdekelne.
Ilyen egykörös élményvezetést a ringen nem akarok 50 ropiért, mert az kb. = a 0-val....
Nem? Pedig ez a dán gyógyszergyártó a második legértékesebb cég Európában a maga 376 milliárd dolláros (!) piaci értékével, ami megegyezik a dán éves GDP-vel, és kétszer akkora, mint pl. a magyar GDP tokkalvonóval szőröstűlbőröstül, és ez csak egy cég, még ha a 20. legértékesebb cég is az egész világon. Értésebb, mint a Mastercard vagy a Coca Cola vagy a Mcdonald's vagy a Pfizer féle behemótok.
Ilyen kicsi ország, mint Dánia a maga 5,5 millió lakosával, cége is tud nagyot gurítani a globális piacon, ha vannak globálisan értékesíthető, innovatív termékei, Skandináviából nem csupán a közismert Ikea vagy Lego tudott világméretű márkává nőni.
A székháza is efféle szerényke. Meghúzódik Koppenhága külvárosában. Pedig a Novo már 1923-as alapításakor is igen figyelemreméltó termékkel rukkolt elő, az inzulingyártás pionírja volt.
Amiben ma is élenjár, termék- és kutatási portfóliójában persze számos más készítmény is szerepel, mint a diabétesz terápiában használatosak, a legmodernebb géntechnológiás terápiák is ott vannak, és ritka anyagcsere-betegségek ellenszereit is kutatja, mégis az egyik ilyen terméke lett felkapott, amelyről elterjedt, hogy egyúttal a fogyást is elősegítheti, a vércukorszint módosításávak, bár nem erre fejlesztették ki. Nyilván sláger tud lenni az olyan ígéret, hogy nem kell kevesebbet enni és többet mozogni, és lefogysz.
Abban is különleges a cég, hogy a részvényei jelentős részét egy nonprofit alapítvány, a Novo Nordisk Foundation birtokolja, amelynek a beszedett jelentős profitból – márpedig abból van bőven, évi 10 milliárd dollár fölött van a nyereség - jótékony céljai vannak, kutatásokat finanszíroz, és nem óhajtja eladni, akármilyen vonzó ajánlat jön, a tulajdonát.
Akárhogyis, nagy dolgok tudnak jönni egészen kis országokból is, ha a vállalkozói kultúra és az innovatív környzet adott hozzá. Ahol van kapitalizmus és van sziklaszilárd jogállam, amelyek az igazi gazdagság alapjai. Dánia, Skandinávia pedig ilyen helyek. Az EU ilyen hely is.
(Kieg.: hogy értsük a matekot, meg a Novo Nordisk 376 milliárd dolláros piaci értékét, Magyarországon 10 milliárd dolláros piaci értékű cég sincs egy se. A "legnagyobb" cégek jó ha elérik a Novo értékének 2%-át...)"
Mi 11 eve elünk itt, most 3. -eve dolgozom Becsben itt jarok Edzeni (Fitness Center).. A tömegközlekedesük kivalo mindenhova el lehet jutni viszonylag rövid idö alatt. A varos tiszta rendezett ( nyilvan itt is vannak ugymond területek amelyek kilognak a sorbol) de összesegeben remek az összkep... Van sportolasi kikapcsolodasi lehetöseg ingyenes rengeteg... csak meg kell keresni...
En 29€ fizetek egy havi terem bereleti dijat.. Nem tudom mennyi Magyarorszagon de gyanitom ettöl több.
Az altalad emlitett tarsashazak mind kivetel nelkül tisztak, rendezettek, meg a pince, es a melygarazs is.. nincsenek szetbarmolva, a közös költsegböl mindig felujitanak javitanak valamit. 2 evig mint Epület asztalos Becs berhazakban csereltünk, es javitottunk nyilaszarokat, es ajtokat, ablakokat...
Szamaomra is hihetetlen de szerettem azt a melot, csend volt es nyugalom.. Az emberek normalisak... es ennyi eleg is volt..
Most miért, vidéken is vannak ismeretlen helyen látványosságok. A lombkorona sétányok lombkorona nélkül, az extrém magaslesek 1.5m-es magassággal. Ezek csak amik az elmúlt hetekben bejutottak a köztudatba és kötelező lenne mindenkinek látni.
Még mindig jobb mint ami nálunk van sopronban, az összes kis szállóból munkásszálló lett tele sötétbőrű kisebbséggel, vagy külföldi dolgozóval. Sőt sok régi nagy gyár irodáiból is munkásszállót csináltak. Az albérleteket már 30e/fő-ért kiadják persze csak 1 szobát kap érte az ember amin elvileg még osztozhat is, sőt már vannak olyan garázsok is amiből kiadó lakást csináltak persze bármiféle komfort nélkül.
Akkor legyen egy élhető lakás elérhető áron, és az ausländernek előtte azért 2 évet igazoltan bécsben kell élnie. Itthon meg bárkinek kiadják csak fizessen piaci ár felett is.
Bele kellene vinni egy kis PR-t a "vidék" megismertetésébe.
Bár ha jobban belegondolunk egy nyugati turistaszalámi mit szeretne inkább megnézni?
1 A valóban szép részeket Pesten
2 A Pannon tengert, a magyar Adriát?
3 Miskolci avas gettót?
Viccet félre téve, van látnivaló egyéb helyeken is, Hortobágy Gemenc stb. Illetve a célirányos helyek pihenésre egy kis "gyógyulásra" mondjuk Hévíz.
De ha alaposan megnézzük, pár helyet leszámítva azért itthon nincs olyan felkapott turista csalogató látványosság vagy kaland vagy tengerpart stb. ami olyan nagy számban vonzaná a turistákat...
Sokkal felkapottabbak a híres üdülővárosok, tengerparti strandok Európa más országaiban.
Azért valljuk meg őszintén, felénk a fővárost leszámítva nem nagyon vannak igazán kiemelkedő turista célpontok...
"Bécsben járva lépten-nyomon városi/nonprofit (GVB=Gemeinnützige Bauvereinigungen) bérházakba botlik az ember, 100 éve kezdték el építeni őket, ma is épülnek, és a szociális bérlakások aránya mára egészen elképesztő mértékű lett, az összes lakóingatlan 42%-a (!!) tartozik ebbe a szegmensbe. Több mint 400 000 bécsi lakásról van szó. Irgalmatlan érték.
Sehol a fejlett világon nincs hasonló modell ilyen arányokkal, teljesen egyedi a bécsi lakásstruktúra. És az összes állami-közösségi beavatkozás közül a lakáspiacba tán ez jár a legkisebb kárral. A támogatásosztás nem működik, mert azonnal felveri az árakat, és mindenkinek, annak is, aki nem kapott támogatást - a vége a még drágább lakhatás. A hatósági ár lakásokra/lakbérekre természetesen nem működik, mert hiányt és áremelkedést okoz, mint mindenféle gyagya "árstop" - a vége a még drágább lakhatás.
Ha viszont az állam/város/nonprofit szervezet piaci szereplőként, kínálat teremtőként megjelenik mint építtető (és persze nem nagyon jellemző rájuk a korrupció/lopás, ami mindent megdrágít) akkor mérsékelhetik az árakat/bérleti díjakat és elérhetőbbé tehetik sokak számára a lakhatást. Ez az egyetlen hatásosnak tűnő nem piaci, de piaci elemeket tartalmazó módszer a lakhatási gondok enyhítésére. Persze nagyon-nagyon sok tőke (=adó) és nagyon hosszú idő kell hozzá, Bécsben 100 év kellett.
Mivel jár ez? Mivel akár a piaci ár felén-kétharmadán tudnak sokan bérelni, tegyük fel durván leegyszerűsített példaként, hogy kezdő tanárként valaki a havi 3000 eurós fizetéséből bérelne egy nagyobb lakást valahol bent, a piacon 1200 eurót kéne fizetni, elvinné a fizetése jó részét, viszont a nonprofit szegmensben bérelhet tartósan mondjuk havi 600-800-ért ugyanakkorát. Ha ketten vannak, pláne nem gond. Ez sokak számára megkönnyíti a lakhatást, fokozza a városba való mobilitást (még akkor is, ha két év bécsi tartózkodás előfeltétel) és egyúttal megnöveli az itt élők vásárlóerejét is, hiszen több pénzük marad a boltban elkölteni, bútort, autót venni, színházba, koncertre, vendéglőbe menni, utazni stb., élénkíti a gazdaságot is, pörgeti a GDP-t. Látszik is a városon, meg a boltok kínálatán: jólét van.
Biztos ez sem tökéletes módszer, a nagyvárosi lakhatás mindig nagyon drága volt és drága is lesz, mert a nagyváros menő és tele van jól fizető állásokkal, meg persze turizmussal, ami felveri az árakat, de a bécsi kísérlet igen figyelemreméltó, és nagyon különleges abban, hogy nem a piac eltorzításával akar eredményt elérni, ami kudarchoz vezetne, hanem a közösségi szereplők piaci szereplővé válásával. Tán ez az unikális modell is hozzájárul a város szociális békéjéhez és elképesztően jó élhetőségéhez. Ettől is van az, nem csak a magasabb jövedelmektől (amelyek persze a magasabb megtermelt értékből fakadnak), hogy mondjuk tanárokkal, más középosztálybeliekkel is találkozol bármelyik jó étteremben, a színházakban, az operában stb. - nem gond nekik a vendéglői étkezés. Sem. Azért is, mert a lakhatás sokkal kisebb terhet jelent. "
"Ez az ábra azt mutatja, hogy egyes EU-tagállamokban az összes online szállásfoglalás hány százaléka esik a fővárosra, tehát hogy mennyire koncentrálódik a fővárosra a turizmus. Budapest ebben az első majdnem 70%-os részesedéssel, tehát a gazdaságba a turizmus által beszállított eurómilliárdok első számú kitermelője, miatta jönnek elsősorban, szinte csak ez a város az, amit a turisták ebből az országból meg akarnak nézni.
És akkor az állam úgy bünteti, üti-vágja, sarcolja, mintha valami idegen test volna, biztosan nincs még egy ilyen állam Európában, amely a fővárosát és annak polgárait kifejezetten gyülölné és ellenségnek tekintené. Miközben termeli a GDP-t, a turizmusban is.
A maradék, módszeresen tönkretett országimázs egyetlen még úgy ahogy eladható része. Egy kis európai enklávé, ahol még kibírható az élet, amire a polip a csápját sosem tudta teljesen rátenni - és nem kis részben a rengeteg munkahelyet teremtő és fenntartó turizmusnak köszönhetően. "
A hegy legyőzte az egot.Most a csapból is ez folyik,a fészerben mindenki úgy sajnálja,annyira együttérzők...bezzeg pesten elsétáltak egy ember mellett aki rosszul lett,majd meg is halt.Csak a közösségi médiákban jófejek,empatikusak az emberek.
Az Everest mászás,azon kívül,hogy úri huncutság pont annyira értelmetlen,mint pl. az m1-en egymás seggében kocsikázni,vagy nem belátható kanyarban előzni.Sokan csinálják .Ebből a srácból még nemzeti hős is lesz.
Ólom most megint egy köcsög lesz,de nem tudom sajnálni,a családját sem!Még mindig nem vagyok álszent.
Nem teljesen. Volt más eset, ott simán kihozták a szarságból. Nem véletlen hogy olyan országok légitársaságainál történt,ahol nem igazán járnak élen abiztonság terén.
"Mondjuk megfelelő képzés esetén az elkerülhető lett volna." Igen, de úgy tudom a Boeing még az extra képzéseken is spórolt, ezért kvázi elhallgatta az MCAS rendszert mindenki elől is...
A Boeing 737 egy remekül megtervezett gép, rendkívül jó aerodinamikai tulajdonságokkal (Sokkal jobb aerodinamikai jellemzőkkel renelkezik mint az évtizedekkel későbbi A320) A 60-as években még igen kis fanlapátokkal rendelkezett a hajtómű, így nem okozott gondot a rövid futószár (súlyban sokat jelent) A 737-200-as széria is még ilyen szivar alakú hajtómúvekkel repült. Aztán a hajtóművek fejlődésével nőtt az átmérő és a fanlapátiok mérete, még a 737NG-k esetén ezt meg tudták oldani egy "lapított" hajtóműburkolattal. A Max esetén már akkora lett a hajtómű átmérője hogy nem fért el a szárny alatt, így előrébb kellett tolni. Ez nem tett jót a gép kiegyensúlyozottságának nyilván, tehát szoftveresen kellett megoldani a trimmelést. A másik lehetőség a futóműszár hosszabbá tétele lett volna, csak épp akkor más futóműakna, más szerkezet és másabb tőrzsre lett volna szükség,ami már nem annyi lett volna hogy 737 módosulat, hanem gyakorlatilag más tipus a törzs miatt és komolyabb engedélyeztetési eljárása lett volna, gyakorlatilag annyi mint egy új tipusnak. Ezzel nagyon lemaradtak volna és rengeteg időt és pénzt vesztettek volna az A320Neo-hoz képest. Sokkal jobban sajnos így sem jártak, meg azok sem akik a 2 balesetben odavesztek. Mondjuk megfelelő képzés esetén az elkerülhető lett volna. Annyit azért tegyünk hozzá hogy az A320-nak sem indult szebben a karrierje.
Csak felszállásnál zörgött, ekkora testnél azért feszülnek a teherhordó elemek és a műanyagok rendesen, utána már igen komfortos volt. 48A ülésen ültem, így tökéletesen láttam ahogy kemtréleztünk, megszórtuk a franciákat és a fricceket jóságporral
Igen, sajnos már nem gyártanak többet, mondjuk szép hosszú karrierje volt. Ez nem mondható el az A380-ról
A maxokat pár éve sorra le is állították, és kijavították a balhét, nem? Talán 2019 körül volt a sok gond, pont akkor repültünk mi is. Néztük is, h mit kapunk, de pont nem az lett.
Egyébként ezek a felsorolt Airbus modellek pont elég megbízható gépeknek számítanak. A velük pariban lévő Boeing 737 Max-okkal kapcsolatos hibák sokkal ijesztőbbek nekem. Ott konstrukciósan (spórolás végett) lett elszúrva a gép majd szoftverek segítségével akarták bebiztosítani, hogy baj ne történjen. Hát történt...
A fiam gondolkodott rajta, h légiforgalom irányító lesz, és akkor olvastuk a feltételeket. Nagyon brutális szűrés van, nincs hiba lehetőség. Még egy orvos is bukdácsolhat akárhányszor, itt nincs kecmec.
Mindennek megvan a maga óraszáma, ez nem csak hajtómű hanem a teljes gép alkatrészei esetén is. A hajtómű az ami épp talán a legkevésbé hajlamos a meghibásodásra. Jóval gyakoribbak az egyéb rendszerek és alkatrészek meghibásodásai. Nagyjából 2-3 év üzem után kialakul egy új tipus esetén hogy mi az ami sűrűbb ellenőrzést vagy korrekciót igényel. Ezen elég gyorsan változtatni is szoktak. A CPT barátom szerint az A320Neo és az A321Neo semmivel sem nyűgösebb mint a CEO-k. A karbantartások ütemezése nagyrészt eleve úgy van kalkulálva/szervezve hogy a "csendesebb" szezonba essen a nagyxobb karbantartások nagy része. Természetesen ez nem kivitelezhető minden gépnél és nyilván beesnek terven kívüli javítások is. Nyilván ez is befolyásolja a menetrendeket, ettől viszont sokkal nagyobb gond egész Európában a személyzet hiány és a légiforgalomirányitásban is a személyzet hiánya. Szóval hiába lenne jelenleg több gép, hiába kellene kevesebbet szervizelni (talán) akkor sem lenne aki repülje őket jelenleg. És ennél nem 1-2-3 év kiképezni a teljes személyzetet (OK a Stuvikat 3 hónap) Jelenleg a legtöbb légitársaság óriási toborzási és képzési kampányban van. Ennek viszont mire eredménye lesz az 4-5 év alsó hangon,addig a gépeknél is csökkennek a "gyerekbetegségek". Kérdés az hogy ebben az időszakban mennyi lesz a pályaelhagyók száma, mert bár jól fizetett állás egy pilótáé, már nem annyira nagy a különbség mint 10-15 éve volt. A légiforgalomirányítás meg megint más téma, ott a képességek alapján van a felvétel, persze kell mellé tudás is bőven. Viszont aki akár a felvételnél,akár a képzésnél egyszer elhasal, az soha többet nem próbálkozhat.
Cáfolom! Saját példáimból kiindulva, bizton állíthatom, hogy a barna szín, igenis valós! Sőt! Kézenfogva jár egyéb, érzékszervekkel észlelhető hatásokkal!
A gond itt abból van, h sűrűn kell őket szervizelni, viszont rossz az alkatrész ellátás. Gondolom azért várható géphiány, ha nem sikerül időben szállítani a javításokhoz szükséges dolgokat.
Ez van ahol hírérték, bár nem az amúgy. az általunk említett típusokat nem is igazán érinti, de azért olyan nagyban a HVG által említett tipusoknál sem akkora gond mint ahogy publikálják. Számtalan más dolog miatt is ellenőrzésre "szorulnak" a gépek, függetlenül a hajtómű tipusától. Nem mellesleg mindnek van valami rákfenéje, lehet az új vagy régi generációs, az ellenőrzés igen fontos és a karbantartás is. Azt már csak mellékesen említem hogy szinte nincs gép ami egy útvonalat valamilyen műszaki meghibásodás nélkül repülne, mindig vannak hibakódok. Aztán van amivel repülhet, van amivel meg nem.
Akkor az Long haul lesz? USA?
A csóróbbik fele is igen jó, kellemes volt a repülés, elég sensitív a gép amúgy, kivéve a felszállást, ott zörgött,rezgett rendesen, ami azért nem mehlepő a méretéből adódóan.
Biztos jó az A380 is, de nekem az a gép nem a szívem csücske, viszont a Jumbo és a B777 igen, utóbbi még Bakancslistán van, csakúgy mint a CRJ-900, vagy az EMB175 vagy 190.
"Olyan gyakran szorulnak karbantartásra az amerikai Pratt & Whitney által gyártott új generációs hajtóművek, hogy a nyáron legalább 3000 repülőgépjáratot kell miattuk törölni – írja a hvg.hu.
A járvány utáni megnövekedett kereslet mellett a korábbiaknál kevesebbet fogyasztó, de gyakrabban karbantartásra szoruló új generációs hajtóművek okoznak gondokat a légiközlekedés-iparnak. A hajtóműveket bizonyos számú (legalább 850) üzemóra után át kell vizsgálni még akkor is, ha állapotuk tökéletes.
A Pratt&Whitney által gyártott hajtóművekkel jelenleg a minimális üzemóraszám elérése előtt problémák merülnek fel: gyakrabban kell karbantartásra vinni őket, a tartalék alkatrészek ellátási problémák miatt lassan érkeznek meg, ezért a karbantartási idők hosszúak. Márpedig ezeket 1228 darab Airbus A319neo, A320neo és A321neo típusba, 226 darab A220-asba és 70 darab Embraer E2 típusba építették be– írja a lap.
Nem így van? Szíve joga. Egy percig sem sajnálom. Ha valaki saját akaratából ekkora ökör, akkor csak tapsolni tudok hozzá, de most mindenki sajnálkozik, mert sajnálkozni KELL... Mert ilyenkor így szokás...