HONDA fórum
2024. május 14. kedd, 21:10,  Bonifác, Bonis Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve:

Nyitotta: Kergyu 0 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 42 | 41 | 40 | 39 | 38 | 37 | 36 | 35 | 34 | 33 | 32 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | vége >> 

Téma információk
A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.




A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.


-=ADMIN TEAM=-



[SMIL:/smile7.gif] Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:

1.rész: kép beszúrása

2.rész: link beszúrása

a video beszúrása:

youtube flash url-je: https://www.youtube.com/v/***********?version=3&%20amp

VIMEO flash url-je: https://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=******&amp


Indavideo flash url-je:
https://assets.indavideo.hu/swf/player.swf?vID=**********&v=1071&onsite=1&autostart=0


Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok! [SMIL:/smile1.gif]




Képfeltöltésre ajánlott oldalak:

https://hu.imgbb.com/

https://into.hu/kepfeltoltes

https://www.kepfeltolto.com/kepfeltoltes
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg.
#318401 JohnyFirpo +  2023. május 30. 08:24:06 re: #318400 (White + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sosem leszel akkora "hős" mint a Suhajda, ha buziskodsz! Mászd meg rendesen, "kopasz seggel"! :D
2023. május 30. 08:26:39: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #318402 

#318400 White +  2023. május 30. 08:20:31 re: #318399 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Tényleg unalmas ami megy emiatt. Nagy cikkek, hogy 'egész ország gyászolja', aztán a hozzászólások alapján 20-ból kb. egy profilkép alapján is elmeroggyant, vagy lelki szegény..... 'a célját' elérte, megmászta, és lefele tűnt el...'
Stb.

Amúgy én meg pont, hogy kedvem kaptam megmászni... oxigénnel, sherpa kisérettel, csoportban akár. Azért nagy flash lehet. :)
2023. május 30. 08:24:06: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #318401 

#318399 JohnyFirpo +  2023. május 30. 07:59:58 re: #318398 (pokolember 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
Leszarta a csaladját, önző f@szkalap, de az ő családja, azt csinál amit akar. Lassan hányingerem lesz a hegymászóktól!
2023. május 30. 09:06:00: megválaszolva hrv2003 +  által, → #318404 
2023. május 30. 08:20:31: megválaszolva White +  által, → #318400 

#318398 pokolember 0  2023. május 30. 07:55:22 re: #318357 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Én egyedül azt a kisgyereket sajnálom akinek apa nélkül kell felnőnie, Ő nem tehet semmiről, meg a srác faterját aki most valószínűleg belerokkan a fia elvesztésébe, mindig is azzal engedte el hogy tudd hol a határ neked családod van haza kell jönnöd!
Jó lett volna ja túléli, de tudta mit vállal ettől függetlenül szomorú ami történt.
2023. május 30. 07:59:58: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #318399 

#318397 ólomlábú +  2023. május 29. 20:05:23 re: #318380 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  +2 | rejt
Várjál!Karácsony állítólag rakpartot nevezne a"hős"-ről!Lb annyira volt ez hős tett,mint mikor a hülye gyerek felmászott a vagon tetejére,akit agyonbaszott az áram.utóbi kicsit kevesebbe került.Vagy az is hős akkor,aki nem belátható kanyarban előz és csattan.

#318396 KawaBazsy 0  2023. május 29. 17:51:12 re: #318391 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én már igen, bibí! :-) Elmentem Honda szalonba tesztre, s kész.
2023. május 30. 09:29:33: megválaszolva Tomi77 0  által, → #318407 

#318395 Tonx +  2023. május 29. 17:23:13 re: #318391 (Tomi77 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Én még nem vezettem a passportot pedig a garázsszomszédnak van egy, a ridgeline-t, régi legendeket 1-2gen civicet, 1gen jazz-t, 1gen accordot, 1-2gen prelude-t, N360, N600, S800-at nsx-et.

#318394 Kázmér +  2023. május 29. 13:49:49 re: #318391 (Tomi77 0 )  ←  ‹›  +4 | rejt
Ne aggódj, sok ilyen buzi van a fórumon, én sem vezettem még. [SMIL:/smile2.gif]

#318393 Kázmér +  2023. május 29. 13:48:27 re: #318390 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Majd megtudná ha nálunk lenne.... Lőrinc emberei hamar becsengetnének hozzá, h úgy tudjuk, "eladó" a cég. [SMIL:/smile4.gif]

#318392 integra_type_r 0  2023. május 29. 11:25:15    ‹›  +3 | rejt


#318391 Tomi77 0  2023. május 29. 09:29:24    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen tudom BÚÚÚÚZI vagyok, de még nem vezettem Type-R-t.....
Tudtok esetleg olyan kölcsönzőt ahol ki lehetne kölcsönözni pár napra? főleg EP és FN érdekelne.

Ilyen egykörös élményvezetést a ringen nem akarok 50 ropiért, mert az kb. = a 0-val....
2023. május 29. 17:51:12: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #318396 
2023. május 29. 17:23:13: megválaszolva Tonx +  által, → #318395 
2023. május 29. 13:49:49: megválaszolva Kázmér +  által, → #318394 

#318390 integra_type_r 0  2023. május 29. 09:27:29    ‹›   →  ↑  +3 | rejt

"Novo Nordisk, hallottál róla?

Nem? Pedig ez a dán gyógyszergyártó a második legértékesebb cég Európában a maga 376 milliárd dolláros (!) piaci értékével, ami megegyezik a dán éves GDP-vel, és kétszer akkora, mint pl. a magyar GDP tokkalvonóval szőröstűlbőröstül, és ez csak egy cég, még ha a 20. legértékesebb cég is az egész világon. Értésebb, mint a Mastercard vagy a Coca Cola vagy a Mcdonald's vagy a Pfizer féle behemótok.

Ilyen kicsi ország, mint Dánia a maga 5,5 millió lakosával, cége is tud nagyot gurítani a globális piacon, ha vannak globálisan értékesíthető, innovatív termékei, Skandináviából nem csupán a közismert Ikea vagy Lego tudott világméretű márkává nőni.

A székháza is efféle szerényke. Meghúzódik Koppenhága külvárosában. Pedig a Novo már 1923-as alapításakor is igen figyelemreméltó termékkel rukkolt elő, az inzulingyártás pionírja volt.

Amiben ma is élenjár, termék- és kutatási portfóliójában persze számos más készítmény is szerepel, mint a diabétesz terápiában használatosak, a legmodernebb géntechnológiás terápiák is ott vannak, és ritka anyagcsere-betegségek ellenszereit is kutatja, mégis az egyik ilyen terméke lett felkapott, amelyről elterjedt, hogy egyúttal a fogyást is elősegítheti, a vércukorszint módosításávak, bár nem erre fejlesztették ki. Nyilván sláger tud lenni az olyan ígéret, hogy nem kell kevesebbet enni és többet mozogni, és lefogysz.

Abban is különleges a cég, hogy a részvényei jelentős részét egy nonprofit alapítvány, a Novo Nordisk Foundation birtokolja, amelynek a beszedett jelentős profitból – márpedig abból van bőven, évi 10 milliárd dollár fölött van a nyereség - jótékony céljai vannak, kutatásokat finanszíroz, és nem óhajtja eladni, akármilyen vonzó ajánlat jön, a tulajdonát.

Akárhogyis, nagy dolgok tudnak jönni egészen kis országokból is, ha a vállalkozói kultúra és az innovatív környzet adott hozzá. Ahol van kapitalizmus és van sziklaszilárd jogállam, amelyek az igazi gazdagság alapjai. Dánia, Skandinávia pedig ilyen helyek. Az EU ilyen hely is.

(Kieg.: hogy értsük a matekot, meg a Novo Nordisk 376 milliárd dolláros piaci értékét, Magyarországon 10 milliárd dolláros piaci értékű cég sincs egy se. A "legnagyobb" cégek jó ha elérik a Novo értékének 2%-át...)"

How Sweden and Denmark became rare bright spots for Europe’s pharma industry...


2023. május 29. 13:48:27: megválaszolva Kázmér +  által, → #318393 

#318389 Tomi77 0  2023. május 29. 09:27:27 re: #318386 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Igen, a lombkorona sétányt ki kellene maxolni, sokkal több lehetőség rejtezik benne [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]

#318388 Tomi77 0  2023. május 29. 09:26:48 re: #318385 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Persze,h. jobb, de szerintem nyilvánvaló a szándék, hogy miért épültek :)

#318387 zozo7272 0  2023. május 29. 09:17:51 re: #318382 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Mi 11 eve elünk itt, most 3. -eve dolgozom Becsben itt jarok Edzeni (Fitness Center).. A tömegközlekedesük kivalo mindenhova el lehet jutni viszonylag rövid idö alatt. A varos tiszta rendezett ( nyilvan itt is vannak ugymond területek amelyek kilognak a sorbol) de összesegeben remek az összkep... Van sportolasi kikapcsolodasi lehetöseg ingyenes rengeteg... csak meg kell keresni...

En 29€ fizetek egy havi terem bereleti dijat.. Nem tudom mennyi Magyarorszagon de gyanitom ettöl több.

Az altalad emlitett tarsashazak mind kivetel nelkül tisztak, rendezettek, meg a pince, es a melygarazs is.. nincsenek szetbarmolva, a közös költsegböl mindig felujitanak javitanak valamit. 2 evig mint Epület asztalos Becs berhazakban csereltünk, es javitottunk nyilaszarokat, es ajtokat, ablakokat...

Szamaomra is hihetetlen de szerettem azt a melot, csend volt es nyugalom.. Az emberek normalisak... es ennyi eleg is volt..

#318386 Tonx +  2023. május 29. 09:14:42 re: #318384 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Most miért, vidéken is vannak ismeretlen helyen látványosságok. A lombkorona sétányok lombkorona nélkül, az extrém magaslesek 1.5m-es magassággal. Ezek csak amik az elmúlt hetekben bejutottak a köztudatba és kötelező lenne mindenkinek látni.
2023. május 29. 09:27:27: megválaszolva Tomi77 0  által, → #318389 

#318385 Tonx +  2023. május 29. 09:07:40 re: #318383 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Még mindig jobb mint ami nálunk van sopronban, az összes kis szállóból munkásszálló lett tele sötétbőrű kisebbséggel, vagy külföldi dolgozóval. Sőt sok régi nagy gyár irodáiból is munkásszállót csináltak. Az albérleteket már 30e/fő-ért kiadják persze csak 1 szobát kap érte az ember amin elvileg még osztozhat is, sőt már vannak olyan garázsok is amiből kiadó lakást csináltak persze bármiféle komfort nélkül.
Akkor legyen egy élhető lakás elérhető áron, és az ausländernek előtte azért 2 évet igazoltan bécsben kell élnie. Itthon meg bárkinek kiadják csak fizessen piaci ár felett is.
2023. május 29. 09:26:48: megválaszolva Tomi77 0  által, → #318388 


2023. május 29. 09:12: Szerkesztve Tonx +  által, megtekintés

#318384 Tomi77 0  2023. május 29. 09:04:58 re: #318381 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Bele kellene vinni egy kis PR-t a "vidék" megismertetésébe.
Bár ha jobban belegondolunk egy nyugati turistaszalámi mit szeretne inkább megnézni?

1 A valóban szép részeket Pesten
2 A Pannon tengert, a magyar Adriát? [SMIL:/szetvert.gif]
3 Miskolci avas gettót? [SMIL:/smile2.gif]

Viccet félre téve, van látnivaló egyéb helyeken is, Hortobágy Gemenc stb. Illetve a célirányos helyek pihenésre egy kis "gyógyulásra" mondjuk Hévíz.

De ha alaposan megnézzük, pár helyet leszámítva azért itthon nincs olyan felkapott turista csalogató látványosság vagy kaland vagy tengerpart stb. ami olyan nagy számban vonzaná a turistákat...

Sokkal felkapottabbak a híres üdülővárosok, tengerparti strandok Európa más országaiban.
Azért valljuk meg őszintén, felénk a fővárost leszámítva nem nagyon vannak igazán kiemelkedő turista célpontok...
2023. május 29. 09:14:42: megválaszolva Tonx +  által, → #318386 

#318383 Tomi77 0  2023. május 29. 08:56:59 re: #318382 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Munkásszálló "auslandereknek" ? [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2023. május 29. 09:07:40: megválaszolva Tonx +  által, → #318385 

#318382 integra_type_r 0  2023. május 29. 08:46:28    ‹›   →  ↑  +5 | rejt

"Bécsben járva lépten-nyomon városi/nonprofit (GVB=Gemeinnützige Bauvereinigungen) bérházakba botlik az ember, 100 éve kezdték el építeni őket, ma is épülnek, és a szociális bérlakások aránya mára egészen elképesztő mértékű lett, az összes lakóingatlan 42%-a (!!) tartozik ebbe a szegmensbe. Több mint 400 000 bécsi lakásról van szó. Irgalmatlan érték.

Sehol a fejlett világon nincs hasonló modell ilyen arányokkal, teljesen egyedi a bécsi lakásstruktúra. És az összes állami-közösségi beavatkozás közül a lakáspiacba tán ez jár a legkisebb kárral. A támogatásosztás nem működik, mert azonnal felveri az árakat, és mindenkinek, annak is, aki nem kapott támogatást - a vége a még drágább lakhatás. A hatósági ár lakásokra/lakbérekre természetesen nem működik, mert hiányt és áremelkedést okoz, mint mindenféle gyagya "árstop" - a vége a még drágább lakhatás.

Ha viszont az állam/város/nonprofit szervezet piaci szereplőként, kínálat teremtőként megjelenik mint építtető (és persze nem nagyon jellemző rájuk a korrupció/lopás, ami mindent megdrágít) akkor mérsékelhetik az árakat/bérleti díjakat és elérhetőbbé tehetik sokak számára a lakhatást. Ez az egyetlen hatásosnak tűnő nem piaci, de piaci elemeket tartalmazó módszer a lakhatási gondok enyhítésére. Persze nagyon-nagyon sok tőke (=adó) és nagyon hosszú idő kell hozzá, Bécsben 100 év kellett.

Mivel jár ez? Mivel akár a piaci ár felén-kétharmadán tudnak sokan bérelni, tegyük fel durván leegyszerűsített példaként, hogy kezdő tanárként valaki a havi 3000 eurós fizetéséből bérelne egy nagyobb lakást valahol bent, a piacon 1200 eurót kéne fizetni, elvinné a fizetése jó részét, viszont a nonprofit szegmensben bérelhet tartósan mondjuk havi 600-800-ért ugyanakkorát. Ha ketten vannak, pláne nem gond. Ez sokak számára megkönnyíti a lakhatást, fokozza a városba való mobilitást (még akkor is, ha két év bécsi tartózkodás előfeltétel) és egyúttal megnöveli az itt élők vásárlóerejét is, hiszen több pénzük marad a boltban elkölteni, bútort, autót venni, színházba, koncertre, vendéglőbe menni, utazni stb., élénkíti a gazdaságot is, pörgeti a GDP-t. Látszik is a városon, meg a boltok kínálatán: jólét van.

Biztos ez sem tökéletes módszer, a nagyvárosi lakhatás mindig nagyon drága volt és drága is lesz, mert a nagyváros menő és tele van jól fizető állásokkal, meg persze turizmussal, ami felveri az árakat, de a bécsi kísérlet igen figyelemreméltó, és nagyon különleges abban, hogy nem a piac eltorzításával akar eredményt elérni, ami kudarchoz vezetne, hanem a közösségi szereplők piaci szereplővé válásával. Tán ez az unikális modell is hozzájárul a város szociális békéjéhez és elképesztően jó élhetőségéhez. Ettől is van az, nem csak a magasabb jövedelmektől (amelyek persze a magasabb megtermelt értékből fakadnak), hogy mondjuk tanárokkal, más középosztálybeliekkel is találkozol bármelyik jó étteremben, a színházakban, az operában stb. - nem gond nekik a vendéglői étkezés. Sem. Azért is, mert a lakhatás sokkal kisebb terhet jelent. "


2023. május 29. 09:17:51: megválaszolva zozo7272 0  által, → #318387 
2023. május 29. 08:56:59: megválaszolva Tomi77 0  által, → #318383 

#318381 integra_type_r 0  2023. május 29. 08:43:55    ‹›   →  ↑  +3 | rejt

"Ez az ábra azt mutatja, hogy egyes EU-tagállamokban az összes online szállásfoglalás hány százaléka esik a fővárosra, tehát hogy mennyire koncentrálódik a fővárosra a turizmus. Budapest ebben az első majdnem 70%-os részesedéssel, tehát a gazdaságba a turizmus által beszállított eurómilliárdok első számú kitermelője, miatta jönnek elsősorban, szinte csak ez a város az, amit a turisták ebből az országból meg akarnak nézni.

És akkor az állam úgy bünteti, üti-vágja, sarcolja, mintha valami idegen test volna, biztosan nincs még egy ilyen állam Európában, amely a fővárosát és annak polgárait kifejezetten gyülölné és ellenségnek tekintené. Miközben termeli a GDP-t, a turizmusban is.

A maradék, módszeresen tönkretett országimázs egyetlen még úgy ahogy eladható része. Egy kis európai enklávé, ahol még kibírható az élet, amire a polip a csápját sosem tudta teljesen rátenni - és nem kis részben a rengeteg munkahelyet teremtő és fenntartó turizmusnak köszönhetően. "

Key figures on European business: 2023 edition


2023. május 30. 11:57:55: megválaszolva delmarco 0  által, → #318413 
2023. május 29. 09:04:58: megválaszolva Tomi77 0  által, → #318384 

#318380 JohnyFirpo +  2023. május 29. 06:18:34 re: #318379 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Nem tud érdekelni, de teleszaladt már a tököm azzal, hogy mindenhol ezt kell olvasni, nézni és hallgatni...
2023. május 29. 20:05:23: megválaszolva ólomlábú +  által, → #318397 

#318379 ólomlábú +  2023. május 28. 23:26:34 re: #318357 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A hegy legyőzte az egot.Most a csapból is ez folyik,a fészerben mindenki úgy sajnálja,annyira együttérzők...bezzeg pesten elsétáltak egy ember mellett aki rosszul lett,majd meg is halt.Csak a közösségi médiákban jófejek,empatikusak az emberek.
Az Everest mászás,azon kívül,hogy úri huncutság pont annyira értelmetlen,mint pl. az m1-en egymás seggében kocsikázni,vagy nem belátható kanyarban előzni.Sokan csinálják :( .Ebből a srácból még nemzeti hős is lesz.
Ólom most megint egy köcsög lesz,de nem tudom sajnálni,a családját sem!Még mindig nem vagyok álszent.

2023. május 29. 06:18:34: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #318380 

#318378 malazs +  2023. május 28. 23:02:54 re: #318377 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nem teljesen. Volt más eset, ott simán kihozták a szarságból. Nem véletlen hogy olyan országok légitársaságainál történt,ahol nem igazán járnak élen abiztonság terén.

#318377 grego +  2023. május 28. 22:06:36 re: #318376 (malazs + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"Mondjuk megfelelő képzés esetén az elkerülhető lett volna." Igen, de úgy tudom a Boeing még az extra képzéseken is spórolt, ezért kvázi elhallgatta az MCAS rendszert mindenki elől is...
2023. május 28. 23:02:54: megválaszolva malazs +  által, → #318378 

#318376 malazs +  2023. május 28. 21:59:32 re: #318371 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A Boeing 737 egy remekül megtervezett gép, rendkívül jó aerodinamikai tulajdonságokkal (Sokkal jobb aerodinamikai jellemzőkkel renelkezik mint az évtizedekkel későbbi A320) A 60-as években még igen kis fanlapátokkal rendelkezett a hajtómű, így nem okozott gondot a rövid futószár (súlyban sokat jelent) A 737-200-as széria is még ilyen szivar alakú hajtómúvekkel repült. Aztán a hajtóművek fejlődésével nőtt az átmérő és a fanlapátiok mérete, még a 737NG-k esetén ezt meg tudták oldani egy "lapított" hajtóműburkolattal. A Max esetén már akkora lett a hajtómű átmérője hogy nem fért el a szárny alatt, így előrébb kellett tolni. Ez nem tett jót a gép kiegyensúlyozottságának nyilván, tehát szoftveresen kellett megoldani a trimmelést. A másik lehetőség a futóműszár hosszabbá tétele lett volna, csak épp akkor más futóműakna, más szerkezet és másabb tőrzsre lett volna szükség,ami már nem annyi lett volna hogy 737 módosulat, hanem gyakorlatilag más tipus a törzs miatt és komolyabb engedélyeztetési eljárása lett volna, gyakorlatilag annyi mint egy új tipusnak. Ezzel nagyon lemaradtak volna és rengeteg időt és pénzt vesztettek volna az A320Neo-hoz képest. Sokkal jobban sajnos így sem jártak, meg azok sem akik a 2 balesetben odavesztek. Mondjuk megfelelő képzés esetén az elkerülhető lett volna. Annyit azért tegyünk hozzá hogy az A320-nak sem indult szebben a karrierje.
2023. május 28. 22:06:36: megválaszolva grego +  által, → #318377 

#318375 KawaBazsy 0  2023. május 28. 21:51:19 re: #318370 (Kázmér + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Jah, nekem is tetszett a meló, de a színtévesztés is kizáró ok.

#318374 grego +  2023. május 28. 21:45:00 re: #318369 (Dontwalk + )  ←  ‹›  0 | rejt
A nagyon új gépek nem zörögnek csak recsegnek :D

#318373 malazs +  2023. május 28. 21:43:54 re: #318369 (Dontwalk + )  ←  ‹›  0 | rejt
Csak felszállásnál zörgött, ekkora testnél azért feszülnek a teherhordó elemek és a műanyagok rendesen, utána már igen komfortos volt. 48A ülésen ültem, így tökéletesen láttam ahogy kemtréleztünk, megszórtuk a franciákat és a fricceket jóságporral [SMIL:/smile2.gif]
Igen, sajnos már nem gyártanak többet, mondjuk szép hosszú karrierje volt. Ez nem mondható el az A380-ról [SMIL:/szetvert.gif]

#318372 Kázmér +  2023. május 28. 21:29:26 re: #318371 (Dontwalk + )  ←  ‹›  0 | rejt
A maxokat pár éve sorra le is állították, és kijavították a balhét, nem? Talán 2019 körül volt a sok gond, pont akkor repültünk mi is. Néztük is, h mit kapunk, de pont nem az lett. [SMIL:/smile2.gif]

#318371 Dontwalk +  2023. május 28. 21:25:18 re: #115275 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egyébként ezek a felsorolt Airbus modellek pont elég megbízható gépeknek számítanak. A velük pariban lévő Boeing 737 Max-okkal kapcsolatos hibák sokkal ijesztőbbek nekem. Ott konstrukciósan (spórolás végett) lett elszúrva a gép majd szoftverek segítségével akarták bebiztosítani, hogy baj ne történjen. Hát történt...
2023. május 28. 21:59:32: megválaszolva malazs +  által, → #318376 
2023. május 28. 21:29:26: megválaszolva Kázmér +  által, → #318372 

#318370 Kázmér +  2023. május 28. 21:23:14 re: #318364 (malazs + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A fiam gondolkodott rajta, h légiforgalom irányító lesz, és akkor olvastuk a feltételeket. Nagyon brutális szűrés van, nincs hiba lehetőség. Még egy orvos is bukdácsolhat akárhányszor, itt nincs kecmec.
2023. május 28. 21:51:19: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #318375 

#318369 Dontwalk +  2023. május 28. 21:19:03 re: #115280 (malazs + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen az lesz.
Remélem azért nagyon nem fog zörögni. [SMIL:/szetvert.gif] Ez a 8-as már az utolsó 747-es a sorban. Le is állították ha jól tudom a gyártását...
2023. május 28. 21:45:00: megválaszolva grego +  által, → #318374 
2023. május 28. 21:43:54: megválaszolva malazs +  által, → #318373 

#318368 malazs +  2023. május 28. 19:57:52 re: #318367 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ja

#318367 grego +  2023. május 28. 19:28:36 re: #318366 (malazs + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát csak úgy :) Ha már téma.
2023. május 28. 19:57:52: megválaszolva malazs +  által, → #318368 

#318366 malazs +  2023. május 28. 19:27:42 re: #318365 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt most így nem értem hogy miért?
2023. május 28. 19:28:36: megválaszolva grego +  által, → #318367 

#318365 grego +  2023. május 28. 18:43:15 re: #318364 (malazs + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt

2023. május 28. 19:27:42: megválaszolva malazs +  által, → #318366 

#318364 malazs +  2023. május 28. 18:12:16 re: #115282 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Mindennek megvan a maga óraszáma, ez nem csak hajtómű hanem a teljes gép alkatrészei esetén is. A hajtómű az ami épp talán a legkevésbé hajlamos a meghibásodásra. Jóval gyakoribbak az egyéb rendszerek és alkatrészek meghibásodásai. Nagyjából 2-3 év üzem után kialakul egy új tipus esetén hogy mi az ami sűrűbb ellenőrzést vagy korrekciót igényel. Ezen elég gyorsan változtatni is szoktak. A CPT barátom szerint az A320Neo és az A321Neo semmivel sem nyűgösebb mint a CEO-k. A karbantartások ütemezése nagyrészt eleve úgy van kalkulálva/szervezve hogy a "csendesebb" szezonba essen a nagyxobb karbantartások nagy része. Természetesen ez nem kivitelezhető minden gépnél és nyilván beesnek terven kívüli javítások is. Nyilván ez is befolyásolja a menetrendeket, ettől viszont sokkal nagyobb gond egész Európában a személyzet hiány és a légiforgalomirányitásban is a személyzet hiánya. Szóval hiába lenne jelenleg több gép, hiába kellene kevesebbet szervizelni (talán) akkor sem lenne aki repülje őket jelenleg. És ennél nem 1-2-3 év kiképezni a teljes személyzetet (OK a Stuvikat 3 hónap) Jelenleg a legtöbb légitársaság óriási toborzási és képzési kampányban van. Ennek viszont mire eredménye lesz az 4-5 év alsó hangon,addig a gépeknél is csökkennek a "gyerekbetegségek". Kérdés az hogy ebben az időszakban mennyi lesz a pályaelhagyók száma, mert bár jól fizetett állás egy pilótáé, már nem annyira nagy a különbség mint 10-15 éve volt. A légiforgalomirányítás meg megint más téma, ott a képességek alapján van a felvétel, persze kell mellé tudás is bőven. Viszont aki akár a felvételnél,akár a képzésnél egyszer elhasal, az soha többet nem próbálkozhat.
2023. május 28. 21:23:14: megválaszolva Kázmér +  által, → #318370 
2023. május 28. 18:43:15: megválaszolva grego +  által, → #318365 

#318363 JohnyFirpo +  2023. május 28. 17:42:42 re: #318362 (Shad 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Cáfolom! Saját példáimból kiindulva, bizton állíthatom, hogy a barna szín, igenis valós! Sőt! Kézenfogva jár egyéb, érzékszervekkel észlelhető hatásokkal!

#318362 Shad 0  2023. május 28. 17:09:27    ‹›   →  ↑  0 | rejt
SOKKOLÓ! A barna szín nem létezik!

2023. május 28. 17:42:42: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #318363 

#318361 integra_type_r 0  2023. május 28. 10:47:46 re: #318359 (White + )  ←  ‹›  +2 | rejt

Mt. Everest 2023 Rescue team working...



#115282 Kázmér +  2023. május 28. 10:11:17 re: #115281 (malazs + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A gond itt abból van, h sűrűn kell őket szervizelni, viszont rossz az alkatrész ellátás. Gondolom azért várható géphiány, ha nem sikerül időben szállítani a javításokhoz szükséges dolgokat.
2023. május 28. 18:12:16: megválaszolva malazs +  által, → #318364 

#115281 malazs +  2023. május 28. 09:26:25 re: #115275 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez van ahol hírérték, bár nem az amúgy. az általunk említett típusokat nem is igazán érinti, de azért olyan nagyban a HVG által említett tipusoknál sem akkora gond mint ahogy publikálják. Számtalan más dolog miatt is ellenőrzésre "szorulnak" a gépek, függetlenül a hajtómű tipusától. Nem mellesleg mindnek van valami rákfenéje, lehet az új vagy régi generációs, az ellenőrzés igen fontos és a karbantartás is. Azt már csak mellékesen említem hogy szinte nincs gép ami egy útvonalat valamilyen műszaki meghibásodás nélkül repülne, mindig vannak hibakódok. Aztán van amivel repülhet, van amivel meg nem.
2023. május 28. 10:11:17: megválaszolva Kázmér +  által, → #115282 

#115280 malazs +  2023. május 28. 09:21:05 re: #115271 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor az Long haul lesz? USA?
A csóróbbik fele is igen jó, kellemes volt a repülés, elég sensitív a gép amúgy, kivéve a felszállást, ott zörgött,rezgett rendesen, ami azért nem mehlepő a méretéből adódóan.
Biztos jó az A380 is, de nekem az a gép nem a szívem csücske, viszont a Jumbo és a B777 igen, utóbbi még Bakancslistán van, csakúgy mint a CRJ-900, vagy az EMB175 vagy 190.
2023. május 28. 21:19:03: megválaszolva Dontwalk +  által, → #318369 

#318360 Tomi77 0  2023. május 28. 09:19:52 re: #318357 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Magával igen. Na de a családja?

Másszon amíg nincs családja, kit érdekel?
Bár szülei attól még lehetnek....

Kedvenc hozzászólásom: A tűzoltók is idióták akkor? Ők is életveszélyben dolgoznak...

Na igen, csakhogy nekik mindenféle védőfelszerelésük van, pl. LÉGZŐKÉSZÜLÉKÜK!! sosem dolgoznak egyedül stb. stb.
A kettő össze sem hasonlítható!!!

Szóval ebből a hozzászólásból is látszik,h. egyes emberek pathogén gondolkodással rendelkeznek és abszolút ferdén látják a dolgokat.


#318359 White +  2023. május 27. 22:04:41 re: #318357 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
Minden tiszteletem a 2 sherpának, akik felmentek keresni.
Igen, ez a munkájuk, de akkor is két hős.




Ahogy az egyik facebook kommentelő hölgy írta, 100%-ig egyetértek: '-Én nem is keresném. Ha megtalálják újra felmászik. Jó helyen van.'
2023. május 28. 10:47:46: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #318361 

#318358 maudelux +  2023. május 27. 20:36:00 re: #318357 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ámmen.

#115275 Kázmér +  2023. május 27. 19:44:16 re: #115274 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És ezek?

"Olyan gyakran szorulnak karbantartásra az amerikai Pratt & Whitney által gyártott új generációs hajtóművek, hogy a nyáron legalább 3000 repülőgépjáratot kell miattuk törölni – írja a hvg.hu.

A járvány utáni megnövekedett kereslet mellett a korábbiaknál kevesebbet fogyasztó, de gyakrabban karbantartásra szoruló új generációs hajtóművek okoznak gondokat a légiközlekedés-iparnak. A hajtóműveket bizonyos számú (legalább 850) üzemóra után át kell vizsgálni még akkor is, ha állapotuk tökéletes.
A Pratt&Whitney által gyártott hajtóművekkel jelenleg a minimális üzemóraszám elérése előtt problémák merülnek fel: gyakrabban kell karbantartásra vinni őket, a tartalék alkatrészek ellátási problémák miatt lassan érkeznek meg, ezért a karbantartási idők hosszúak. Márpedig ezeket 1228 darab Airbus A319neo, A320neo és A321neo típusba, 226 darab A220-asba és 70 darab Embraer E2 típusba építették be– írja a lap.


[SMIL:/szetvert.gif]
2023. május 28. 21:25:18: megválaszolva Dontwalk +  által, → #318371 
2023. május 28. 09:26:25: megválaszolva malazs +  által, → #115281 

#318357 JohnyFirpo +  2023. május 27. 16:17:26 re: #318356 (maudelux + )  ←  ‹›   →  ↑  +7 | rejt
Nem így van? Szíve joga. Egy percig sem sajnálom. Ha valaki saját akaratából ekkora ökör, akkor csak tapsolni tudok hozzá, de most mindenki sajnálkozik, mert sajnálkozni KELL... Mert ilyenkor így szokás...
2023. május 30. 07:55:22: megválaszolva pokolember 0  által, → #318398 
2023. május 28. 23:26:34: megválaszolva ólomlábú +  által, → #318379 
2023. május 28. 09:19:52: megválaszolva Tomi77 0  által, → #318360 
2023. május 27. 22:04:41: megválaszolva White +  által, → #318359 
2023. május 27. 20:36:00: megválaszolva maudelux +  által, → #318358 

#318356 maudelux +  2023. május 27. 15:39:59 re: #318355 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jajjj Firpo ezt most ne :(
2023. május 27. 16:17:26: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #318357 

 << eleje | 42 | 41 | 40 | 39 | 38 | 37 | 36 | 35 | 34 | 33 | 32 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.26, 0.32, 0.33
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.124 mp, 9 query