A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Spanyolországgal egy baj van: rohadt nagy a munkanélküliség, de nyaralás szempontjából, mint célország, egyik legjobb. Kollégám most volt Olaszországban, ők rendszeresen visszatérnek és meglepődve mondja, hogy nem nagyon van már ott sem különbség élelmiszer árak között, a hazai viszonyokhoz képest.
"Spanyol kiskereskedelmi forgalom +7,8%
Magyar kiskereskedelmi forgalom -12,6%
Mi lehet a két szélsőség mögött? Egyebek mellett a spanyol kormány az év elején nagy adócsökkentéseket hajtott végre, pl. az élelmiszereknél több alapvető termék ÁFÁ-ját nullába (!) vágta, csökkentette az inflációt (2,9% az éves), ez élénkítőleg hatott a forgalomra. Ami klasszikus anticiklikus gazdaságpolitika, nehézségek idején stimulált.
A magyar állam többféle adót is drasztikusan megemelt (kisker büntető adó 4,1% tkp. ÁFA-emelés 31,1%-ra, ami 24-től tovább fog nőni), ami még jobban megemelte az árakat, növelte az infláció (24% az éves) és még jobban visszavetette a fogyasztást. Ami klasszikus prociklikus gazdaságpolitika, recesszióban még ráerősített a csökkenésre, mert tartalékképzés helyett a forrásait a fellendülésben teljesen felélte, 22 tavaszán még bőszen osztogatott.
A tücsök és a hangya tankönyvi esete.
Menj be egy boltba Spanyolországban, majd megtudod."
Ez kellene nálunk is, csak az a baj, hogy szerintem sokaknak úgy van több 10 milliós autójuk, hogy minimálbérrel vannak bejelentve, tehát ilyenkor automatikusan NAV ellenőrzést is kellene ráküldeni.
Nem egy embertől hallottam, hogy még a 300e Ft-s bírságon is röhög...
u.i.: ""Nagyon sajnálom a dolgot" – mondta most, hozzátéve, hogy reméli, a pénzt az északi ország egészségügyi ellátására fordítják"
"Finnországban a közlekedési szabálysértésekért kiszabott bírságot az elkövető jövedelme alapján határozzák meg – jellemzően a napi bevételeinek felét veszik alapul."
"Nagyon jelentős REÁLbéremelést értek el a tanárok: 10,4%-os aktuális éves infláció mellett a legalacsonyabb fizetések 25%-kal, a magasabbak 18%-kal emelkednek és a költségvetést 420 millió euróval (az éves GDP 0,15%-a) megterhelő bérnövedés azonnal életbe is lép, az országos sztrájk és tünetések hatására, és 24 januártól újabb jelentős emelések jöhetnek. Tekintve, hogy az infláció hamarosan 10% alá mehet, ez 15% ill. 8% reálbéremelés biztosan van.
A Model S esetén elég sok akku / motorcserés változat volt már. Nagyon remélem, hogy a Model 3 legfrissebb darabjai is tudják majd ezt az élettartamot. Ez már teljesen jó, bár ne felejtsük, ha akku csere lesz, akkor ugrik 6-10 millió, ami az autó értékének legalább a fele.
Egy olyan összehasonlításra lennék igazából kiváncsi, hogy az autó új értékén vásárolt belsőégésű konkureciával összehasonlítva mondjuk 1000 - 10 000 darabos nagyságrendben részletesen látható lenne az 5 év és x km alatti fogyasztás / töltés költségek, valamint a teljes szervizelési költség és ezeknek a környezeti lábnyoma.
A szalonnát kenyérrel eszik tehát van szénhidrát is.
De ami a cikkben van abban egyébként van ráció. Nem tudjuk miért de valami miatt rosszul jött ki a lépés a magyar hegymászónak. Lehet rosszul mérte fel saját erejét és mivel már majdnem ott volt azt gondolta megcsinálja. Azért gondolom ,hogy elmérte magát mert már ismeri a közeget volt már 8000 m fölött. Pár cikkben arról írtak ,hogy nem volt egészségileg 100%-on. Én azt is érzem, hogy a kényszer nagy úr itt. Mikor 20-on milliókért odakerülsz a célod kapujába nagyon nehéz megállni és napolni vagy lefújni az egészet.
Az egész leginkább az edzésen múlik. Hogy milyen jellegű terhelés ér, melyik izomrost fejlődik, edződik.
A többlet bevitt kalóriákból a szervezet úgy is glikogén, majd szír raktárakat tölt fel.
A szénhidrátból is zsír lesz.... másképp nem lehetne elhízni hiába eszik valaki csak szénhidrátot.
Persze fontos a táplálkozás is, de nem egészen vágom,h. miért kell szinte csak zsírt meg fehérjét ennie..... attól az izom metabolizmusa és edzettsége nem változik, ez főleg az edzésen múlik.
"Sokan kérdezik itt mennyire megbízható a Model 3. Néhány napja került fel a Twitterre egy kép erről a közel 600 000km-t futott darabról, amiben 2500SUC után is gyári az akkumulátor (75%-on), gyári a motor és a meghajtás is sőt a GYÁRI FÉKEK voltak még rajta 500e-nél az akkori postban... Amúgy a kommentek között elég sok 500e+-t futott M3 van…"
Érdekes cikk, ugyanakkor ez nem magyarázza azt, hogy a K2-t akkor miért sikerült neki megcsinálnia, persze lehet, hogy pont az a bő +200m ennyit számított. Valami nagyon félrement nála, az biztos.
Mindig mondtam, hogy a régi paraszt emberek nem hülyék mikor délben leülnek megpihenni a földeken és előveszik a szalonnát meg a vöröshagymát Mégis milyen jó szikár emberekről beszélünk...
Most nyilván ne egy irodai melós kezdjen el szalonnázni esténként mert ez fizikai munkavégézés nélkül elhízáshoz vezet.
Ezek főként csak szelfik, és amatőr képek... félek, hogy sajnos nem szerepel még csak egyérintőzéses formában sem mozgóképen... vagyis nem én... haverom fél, aki látott már ilyeneket.
CO2-t mindig termelnek. Éjjel nappal, mert ugye folyamatos az anyagcseréje.
Mérsékelt égövön ahol van tél és nyugalmi szakaszba kerülnek a fák, akkor szinte nem is végeznek anyagcserét. Egyfajta téli álmot alszanak. Lecsökken a nedvességtartalom lehullanak a levelek, nincs fotoszintézis sem.
Nappal pedig beindul a fotoszintézis. Mármint tenyészidőszakban.
A fák mindig termelnek bizonyos mennyiségű CO2-t. Az anyagcseréjük okán.
Viszont nappal a légköri CO2 megkötésével a fotoszintézisen keresztül C alapú szerves vegyületeket állítanak elő. Növekednek, ez által a légkörből CO2-t kötnek meg C formájában.
De nem csak ez a hasznuk, rengeteg más hasznuk is van. Részt vesznek a víz körforgásában, raktározásában, talajmegkötés biomassza képzés, stb. stb.
Valójában a legtöbb O2 légkörbe juttatásáért a tengerben óceánokban élő fitoplanktonok a felelősek. Algák, de még baktériumok is.
Jól tudod. Ha nincs fotoszintetizálás akkor oxigént vesz fel és CO2 távozik a növényből....de ez a mennyiség töredéke annak amennyi CO2-t elnyel akkor mikor süt a nap és a fotoszintézis gőzerővel megy.
Tulképpen a növények is "alszanak" este...
majd valaki kijavít, de a fa ugye sok szenet tartalmaz, és azért lesz oxigén mert abból növekszik, megköti a szenet.. tehát kell hogy több szenet raktározzon hiszen nem tudna miből növekedni.
Legalábbis én így tanítottam a gyerekeimnek amikor a kandalló előtt ültünk és magyaráztam hogy mi történik ha begyújtok.
Az a baj hogy az erőműveknél vannak állandóan futók pl atom, és vannak hirtelen indíthatók gáz meg víz de ilyen víz nálunk nincs de a hegyekben vannak. Szóval egy atomerőművet nem lehet csak úgy hirtelen lekapcsolni annak mennie kell. Ehhez jön a napelem. Ha még kell hirtelen energia jöhet a gáz vagy hegyes országokban a víz. Még hirtelen lehet a szélenergia mert ott elég gyorsan le lehet kapcsolni ha nem kell viszont ha fúj a szél és kell akkor gyorsan beüzemelhetőek. A lapátokat kell forgatni oszt ennyi. De ugye ha mégsem fúj a szél akkor kell az hogy a gázerőmű hirtelen bekapcsolható legyen.
Én úgy tanultam hogy a fák nappal O2-t gyártanak éjjel meg CO2-t. Szóval az esőerdő éjjel nem jó nappal igen, de mivel ott kb egyforma hosszúak az éjszakák és nappalok kiegyenlítik egymást. Itt nálunk viszont az éjszaka rövidebb a nappal meg hosszabb szóval lehet hogy mi termeljük az O2-t. Persze látványosabb hogy ott az a kibaszott nagy erdő és arra fogjuk hogy nekünk jó.
értem.. Ellenben azt is meg kell érteni, hogy jön a pünkösd, eldöntöm megyek e köv nap valahova.. ha nem, akkor este nem teszem töltőre a kocsit.
Ha vacsoráztak a gyerekek, akkor nem kell este a mosogató gépet bekapcsolni, és a mosógépnek se kell reggelre kimosnia.
Simán bepakolok, reggel beindítom amikor már 800w körül termel, majd mosogatás közben idővel a mosógépet is bekapcsolom. Mire végeznek a sütőben süthetem az ebédet, és 11 körül már a kocsit is tölthetem..
A hőszivattyú is nyugodtan melegítheti délben a vizet a fürdéshez, nem kell neki este.. De egy villanybojler is.
Lazán lehet optimalizálni, ehhez vagy intelligens emberek kellenek ami mission impossible,a másik megoldás a díjak módosítása, és kifejleszteni egy global egységes protocolt amin az egységek kommunikálnak, és a szolgáltató is közli mikor mennyiért veszi vissza az ármot és várhatóan pár órára előre megmondja kb mennyi lesz a várható visszavételi díj.
A lakások fogyasztását is lehet pont ezen elven monitorozni, tehát tudják hogy kinél mikor milyen fogyasztás van, lehet jósolni is..
A protocol már 1999-ben elkészült (MQTT) csupán fel kell a rendszert konfigolni, és tulajdonképpen minden napelemes otthon tervezésénél egy modult kell beépíteni ami lekérdezi az adatokat és optimalizál.
Kb ennyi alap elképzelésként, biztos komplexebb lenne a végén, de kiindulásnak jó, ehhez az összes hardver aliexpressen is 10 dollár alatt megvehető, csupán 1-2 nap programozói munka hogy egy ilyen rendszer elinduljon.
Bocs, magamnak válaszolok...
Vagy úgy számolni,h. az igény minél nagyobb részélt megtermelni megújulóval és azt megtámogatni mondjuk atommal..
De végül is mindegy, a lényeg,h. minél nagyobb szeletet a megújuló adjon.
Bár itt Európában amúgy hiába vergődünk, míg kiirtják az őserdőket, szarrá szennyezik a folyókat tengereket máshol és mindent leszarnak.
Ehhez Európa kibaxott kevés... mármint,h megmentsük a Földet...
Na jó, de ez olyan,h. lemegyek a boltba mert grillparti lesz, veszek 10 rekesz sört, de szar az idő, a vendégek nem jönnek el és visszaviszem a boltba,h. bocsi, de esett
Szerintem az egyik legnagyobb probléma még mindig a pazarlás......
Bent munkahelyen bosszankodok mindig,h. a tök üres műtőkben éjjel megy a komplett világítás, holott abban a műtőben egész éjjel nem operáltak semmit.
Vagy a zsilipben az öltözőben a budiban... Bemegy hugyozni, felkapcsolja a villanyt, kimegy és úgy hagyja.
Egyszer megkérdeztem valakitől,h. miért nem kapcsolod le. Válasz:Leszarom nem én fizetem.
Ja persze dehogynem az adódból te kretén...
Ismert program az is,h. egyesek beülnek az autóba mert unatkoznak és céltalanul kódorognak, szerintem ez is pazarlás.
Vagy leugrik a boltba ami 3 sarokra van de lusta lesétálni, vagy elbringázni.
Én nagyon sokat közlekedek a városban bringával. Eleve testmozgás és parkolódíjat sem kell fizetni (már ha találsz).
Otthon le vannak cserélve energiatakarékos izzók, energiatakarékos TV mosógép stb. Érezhetően alacsonyabb a számla.
Klíma is tényleg csak akkor van bekapcsolva ha kurva meleg van, nem kell állandóan 25 fokon tartani...
Az én paraszti eszem azt diktálja,h. kell/kellenek olyan alap erőművek, melyek az átlag igény nagy részét ki tudják elégíteni és ezt kell megtámogatni minél nagyobb megújuló kapacitással.
Az alap erőműveket pedig amennyire lehet olyan technológiával kell megvalósítani,h. a leginkább rugalmas legyen a leadott/termelt energia tekintetében.
Nyilván komolyabb logisztika, megfelelő számítógépes vezérlő rendszer és komoly szakemberek kellenek (meg gondolom sok egyéb más is) hogy a rendszer megfelelően legyen balanszírozva és ugyebár törekedni kell, hogy minél nagyobb arányú legyen a megtermelt/felhasznált energiából a megújuló.
Az egészet a jelenlegi tudásunk, a technológia, és természetesen a megtérülés/haszon tényezők befolyásolják....