A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Spyra vízipuska. Abból is a harmadik generáció. Spyra Three. KATT
Rendelnék egyet a fiamnak... de az ára horror (nekem)... És ha van olcsó alternatíva, ami minőségben is tudja kb ugyanazt, akkor átgondolnám.
Kicsi kínaiaknak biztos van rá válaszuk. De ahogy írtam is, a minőségből nem szívesen engednék.
1-2 napon belül megrendelem, ha nincs más opció.
Most amúgy is akcióban van...
Öcsémé is fékez mivel max 15-20ig tud regenerálva fékezni alatta már a hagyományos fékeket használja. Az E is fékez sőt az már 35-től kezdve akkor kezd el nyávogni a fék. Ja és már ráz is 100nál ha fékezek, jó minőség 3 éves 17e km és full fékpor a felni pedig nem hajtja asszony. Anyám ZOE-ja viszont teljesen tiszta pedig több km-t mentek mint én.
Valójában úgy van, hogy 50%-ot minden nélkül leírhatsz. Ha vezetsz útnyilvántartást akkor aszerint akár lehet több is. Vannak akik csalnak ezzel és akkor kihozza, hogy 90%-át visszaigényli. Nálam jobb volt a békesség, nem alkuszom 50%
"A nyílt végű és a zárt végű pénzügyi lízing között alapvető különbség áfa rendszerében az, hogy míg a zárt végű pénzügyi lízing az Áfa tv. 124. § (1) d) pont alapján termékértékesítésnek minősül (az áfa nem vonható le), addig a nyílt végű lízing szolgáltatásnyújtásnak, és emiatt az Áfa tv. 124. § (4) bekezdése alapján az áfa 50 %-a igazolás nélkül is levonható."
Megkérdeztem, de minek, nem értek hozzá. Nekem nagyon kínai.
Ez maradt meg nekem:
- Alapjában véve a váltó hűtésével van a baj.
- Mechatronikai probléma merül fel.
- Valami mágnesszelep nem működik megfelelően.
Út közben visszakapta az autót, a németországi javítás végül garanciális lett.
Viszont ismét rossz a váltó, most éppen ebben a pillanatban is valami villamossági szerelőnél van. Konkrétan mágnesszelep probléma, nem tudni mi okozza, valószínűleg valami vezeték a rossz. Folyik a hiba felderítése.
Ha a világ végére kell elmenni és gyakran, akkor ehhez drágább EV kell, Kona 64, niro 64, stb, ezek már 11 millió körül kezdődnek és kb 300-400 km már lazán meg van szinte minden körülmény között egy töltéssel.
Az autónak az ÁFA-ját önmagában kevés vállalkozás tudja szerintem leírni (tevékenységi kör sem mindegy), ezért mondom, hogy nézz utána, de kicsi, az esélye, hogy Te pont beletartozol. Viszont a nyílt végű lízinggel, vagy bérléssel ez szinte megoldható (ahogy írták az ÁFA 50%-a ha nincs útnyilvántartásod).
Ha nem rúgom neki nagyon akkor 6-6,5 l-el simán elközlekedek pályán. Ez 140 körüli sebesség. Persze ha elgurul és GTE mód akkor lehet és lesz is több.
Nekem 250-nél állt meg a váltó a kocsiban.
Egy un. leválasztó kuplung megy szét ami az elektromos és benzines hajtást kapcsolja a váltóban.
Van a javítására technológia, persze az sem vidám összeg.
A 60 ezrenkénti váltóolaj csere kb 70-80 ezer Ft anyaggal. (ez kell minden automatában szerintem)
A normál olajcsere minőségi olajjal és szűrőkkel megáll 25 eFt körül.
Minden más meg a kopó dolgok.
Megjegyzem még a gyári fékekkel gurulok, a fékezés javarészét az elektromotor elviszi.
ZS
Szerintem két változat volt belőle. Az első az ilyen 9 kWh-ás bruttó, utána meg talán 13-ra uupgradelték. Közben a meg a nagyobb aksi miatt a árolt kapacitás is kisebb lett.
BMW-nél 7,6-os akkumulátorra volt 5,7 nettó. 2019-től meg 12-re volt 10,8. Nekem még a régi van. Azokban ZF váltók vannak, a sima ZF-ek eléggé elpusztíthatatlan hírében állnak.
Nyilván mindenkinek kijön a matek.
Máshogy használjuk az autókat. Keveset megyek rövid távokat, arra ott a roller. 30-50km-es etapok vannak inkább, illetve a 120-200-asok és ott már elvérzik a PHEV. A töltése kínkeservesen lassú, szóval még az sem opció, hogy felmegyek pestre 70 km és akkor ott töltök valahol 1 órát és oké. Ahhoz, hogy újra teletöltsd, kell 4-5 óra...különben a vissza 70 km-t tehetem hibrid módban.
1. Az EV-nél sincs.
2. Az EV-nél sem kell.
3. Az EV-vel is lehet rövidtávozni és az átlag simán lehet városban 11-13 között - és nem kell az x liter pluszban.
4. A fogyasztásnál én a Passat GTE-t néztem, ott mindenütt 8 liter körül jött ki az autópályázás. Talán ma, vagy tegnap raktak ki épp a Passat GTE csoportba 220 km-es autópályázást, ahol 5.5 literes átlag volt, de az nem 130-al.
5. Az EV-vel is.
Fogalmam sincsen, egy partnerünk autója, ő mesélte.
Amikor megvette, akkor áradozott róla, hogy élete legjobb autója. Annyira szereti, hogy eladja a Mustangot is.
Aztán pár hónapja meg jött a felesége PHEV Outlander autójával, kérdeztem aztán hol a PASSAT. Akkor volt az autója javításon Németországban, el is mesélte a sztorit. Azt nem tudom mi baja volt, de ha gondolod megkérdezem, felhívom.
Nézegettem nagyon.a Passat GTE-ket, és ezzel rémisztett el engem is.
A 700e forintos szerviz, ahol a váltó olaj, olaj, stb cserélv volt, meg karbantartás (Passat GTE FB csoportban írta egyik ember). Illetve a DSG váltó ami a 80-200e között futott autóknál simán behalhat és a javítása brutál - erre volt valami megoldás, hogy "biztosítást" lehet erre kötni külön....
Több VW-m volt és alapvetően megfelelnek. Jó érzés volt beülni elsőre, de mikor mentem egy kört utána (egy EV után) azt éreztem, hogy visszarepültem az időbe 10 évet.
Ami teszteket láttam ott autópályán 8 literes fogyasztást lehet elérni vele...
Pedig árban, külsőben, belsőben, méretben nekem tetszett.
A váltó javítás valóban nem finom dolog. De nem ennyi az ára. Ez is saját tapasztalat. kb. egy hónapja lett készen az enyém. Kecskeméten van egy srác, aki az általad írt ár fele vagy az alatt tudja javítani a DSG váltót.
A VW egyébként nem javít csak cseréli a váltót.
ZS
"gy Passat GTE 25-30km-ert megy el elektromosan (20 kWh feletti fogyasztása van). "
Saját tapasztalat?
Mert az enyém más, pont egy passat GTE-m van.
Téli időszak 35km amikor megy a fűtés, ülésfűtés, lámpa, stb.
Nyár klíma nélkül 45-48 km, klímával kb 40.
Sírok ha 15kW felé megy a fogyasztásom.
A munkahelyem 10 km-re van szinte méter pontosan. Ha nem tekerkeg sehová akkor 2 nap egy töltés a munkábajárásom.
Ami igaz, hogy max 16A-el tölt de éjszaka meg ráérek. 10A-re van beállítva, időzítve. Reggeli indulásra feltölt és klimatizálja az utasteret is.
ZS
PASSAT GTE .... garancia lejárta után nem sokkal 2.5 millió Ft-os váltó javítás.
Majd fél év múlva újra egy ilyen kör, az előző javítás pedig semmi esetre sem garanciális. Annyi, hogy erre a második körre ki kellett szállítani Németországba az autót, ott javították.
Engem ez azért nem fenyeget meg az enyém minimálisat mindig fékez a végén. amúgy a korai daraboknál ez tényleg probléma, de ma manapság már több autó is direkt fékez a mechanikus fékkel X időnként, hogy ne rohadjon el a fék.
A 2-höz: öcsém villany gófja most volt műszakin 6 éves 50e km. Első hátsó fékek kuka. Nem elkoptak szimplán egy rozsda az egész Szóval jól hangzik hogy nem kopik de helyette tök rozsda lesz.
De ez a német energiaárakhoz van mérve. Ott a zöld átmenet miatt brutál drága az áram. Ilyen 0,35-0,4 euró környékén van, miközben a benzin árak nem sokkal magasabbak mint itt.
PHEV.
Zöld rendszámra nincs cégautó adó, igen az áfa 50%-át visszaigényelheted mindenféle útnyilvántartás nélkül is ha nyílt végű lízinged van.
+1 amit sokan, még egyes könyvelők se tudnak. A lízing teljes kamatát leírhatod a társasági adóból annak 70%-ig. Azaz az állam ad neked kamatmentes hitelt, ami most amikor 20%-os lízing kamatok vannak elég nagy segítség. Nyilván ehhez az kell, hogy legyen jelentős nyereség a cégben.
Nekem meg PHEV-em van 4,5 éve és nagyon is megérte.
1M-el került anno többe mint ugyanez nem PHEV verzióban (BMW 330i vs 330e).
1. Nem volt cégautó adó. Ami 3 évig 22e volt havonta, utána 42e. 1,3M (ez négy év volt, azóta kikerült a cégből az autó)
2. Nem költesz fékre, még így 63e km után is még 90e kilométert mond a fékekre az iDrive.
3. Meglepődnél, hogy mennyi rövid távot mész, 10-20 kilométerekre gondolok főleg ha városban vagy agglomerációban laksz. Én se hittem volna, de még így ezzel a 25 km (ennyit tud az F30 330e) hatótávval is rengeteg elektromos kilométer gyűlik össze. Csak érdekességképpen 2,3L a fogyasztásom plusz 14,3 kWh. Nálam két opció van, gyerek ovi/iskolába hordása, napi 2x full villany, illetve hosszabb utak akkor nyilván benzin.
4. Ez a fogyasztás nagyon nem igaz. Hasonlóan vagy jobban fogyasztanak mint egy dízel. Az amit sokan nem vesznek számításba, hogy ilyenkor a motor tud játszani azzal, hogy optimális tartományba tartsa magát. Tehát ha az optimális tartomány az X lóerőt ad le, de a hajtáshoz csak X-5-re van szükség akkor szépen benyomja az akkumulátorba a maradékot. Voltunk Horvátországban, Brac, Bol. Közel ezer km. Végig a megengedett értékkel (130 km/h) mentünk és 6,2L-es átlag jött ki. Ennél pl. egy 330d rosszabbul fogyaszt. Nyilván ez autópályán igaz, városban meg sokkal de sokkal jobban jársz egy phev-el.
+1 Nyugodtan elmehetsz a budira is autóval, mert nem izgulsz, hogy jajj hát két kilométer pont a legnagyobb gyilkosság a motornak.
Legfeljebb hibridet szeretnék. Mivel nincs napelemem, nekem a teljesen elektromos nem érné meg. Meg a hatótáv néha gondot jelentene. Van hogy a világ végére kell elmennem, ahol még benzinkút se nagyon van, nemhogy töltő állomás.
Viszont van vállalkozásom, és főleg annak keretében használom az autót, így úgy tudom, az áfát vissza tudnám igényelni (legalább az 50%-át).
De még valóban nem néztem utána.
De ha veszek valószínűleg akkor sem újat, hanem pár éveset.
Ja, és nem kis autót szeretnék, hanem tágas kényelmeset. Accord után nem ülnék át valalmi kis autóba. Minimum valami kompakt méret, de inkább egy kényelmes sedan esetleg kombi.
Ehhez a témához egy nagyon jó youtube csatorna az övé. Érdemes megnézni, még ha nyilvánvalóan a KIA tolja a szekerét akkor is. Rendkívül részletes méréseket csinál, jól átgondoltan levezetve, hogy mi mennyibe kerül, és hogy éri meg.
Nem utolsó sorban nekem is most ilyen Niro PHEV cégautóm lesz, azért érdekelt.
TL;DR: Levezette a végére feketén fehéren, hogy ha magadnak kell tölteni BÁRHOL BÁRMENNYIÉRT egy PHEV-et, akkor ne vegyél. Csak úgy éri meg, ha ingyen tudod tölteni pl napelemről, vagy cégautóként a cégednél, szintén napelemről. Minden más esetben az öntöltő hybrid (HEV) sokkal jobban megéri, mert jelentősen olcsóbban megkapod, és nem fogyaszt többet.
Gyanítom az EV-re is kitűnően levezette ugyanezt, csak azt nem néztem meg mert annyira nem érdekelt.
Igen, nincs rá adó....még.
Az ÁFA visszaigénylésnek azért nézz utána, mert az nagyon kevés esetben lehetséges. A PHEV is zöldrendszámos egyébként.
Jelenleg úgy gondolom, hogy ha csak A-ból B-be menő autóra van szükség, lehet egy használt 4-5 millió forintos kisebb autó jobban megéri. Sokkal kevesebb költsége lenne (casco, gumi, esetleges alkatrészek, vagy szervizelés), ami kompenzálhatja a EV kedvezőbb töltési költségét. Viszont kisebb az értékvesztés...
A zöld rendszámos autókra nincs cégautó adó? Ez nekem új. Akkor lehet ebbe az irányba kellene nézelődnöm, mert akkor elvileg az ÁFÁ-t is visszaigényelhetem, bár nagyon nem vagyok képben ezen a téren. De a hibrideket eddig sem zártam ki a lehetőségből. Csak pont az adó tartott vissza eddig, azzal nagyon nem érte nekem meg...
(Meg az ársapkás benzin ideje alatt)
A PHEV szerintem nem éri meg.
Ugyanazokat a költségeket fogod rákölteni (szerviz), mint egy belsőégésű, csak pluszba mellé még kapod az elektromos + és a hibrid hajtás "átkát" is.
Mellette a fogyasztása nem jobb. Egy Passat GTE 25-30km-ert megy el elektromosan (20 kWh feletti fogyasztása van). 5.5 - 8 liter között van a fogyasztása átlagban.
Ezt simán tudja egy dízel is olcsóbban és jobb fenntarthatósággal.
A töltés dolog tök jó lenne persze.
Az áram ingyen lesz, de majd rányomnak olyan egyéb terheket, hogy ez se érje meg - lásd rendszerhasználati díj és majd jön még rá az egyéb adó.
Itthon minden arról szól, hogy hogyan lehet az utolsó csepp forintot is kipréselni az emberekből és emiatt (is) tökéletesen értelmét veszti a környezetvédelem. Önmagában ezt mindenki leszarja, tehát csak akkor lenne ebben előrelépés, ha anyagilag is megérné az embereknek.
PHEV
Pont erre találták ki, helyben kis távolságokra ott a villany, hosszabb útra meg a benzin.
Visszatérve a töltőárakra. Azért ott is lehetne sokat javítani a dolgokon. Magyarországon a tavaszi és nyári időszakokban hatalmas völgyidőszakok vannak napközben, köszönhető a sok napelemnek. Sokszor akár negatív áramárakkal. Miért ne lehetne ilyenkor valami kedvezményes csomag. Múltkor volt, hogy -40 és -70 között volt az áram ára nagyker (igen jól olvasod, minden elfogyasztott kW után fizettek neked 70 forintot). Annyit kéne, hogy jön az appban az üzenet, most csak 40 forint a töltés és még keres is rendesen a szolgáltató rajta, közben meg segít a teherelosztónak kiegyenlíteni a fölösleges kapacitásokat.
Egyébként én azt gondolom, hogy tud működni városban is, tömblakásban az EV autózás. Viszont ez esetben már nem lesz előnye (sőt) a benzinesekkel szemben. De pl a töltés megoldható, ha vásárolni megy az ember, vagy moziba, vagy bárhova, jobb esetben 1-2 óra alatt villámtöltővel fullra tölthető az autó - és akkor itt jön az, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen EV, mekkora akku, mekkora hatótáv, hány naponta kell így tölteni, milyen töltés, stb-stb. Nyilván, ha van egy 70-100 kWh-s akkus autód és napi 50 km-ert mész, akkor 7-8 naponta kell csak egyszer, vagy folyamatosan kisebb (fél óra DC - 1-2 óra AC) töltések kellenek csak. Nade ez legalább 20-30 millióba kerül. Ha amúgy is ilyen értékű autót vettél volna, akkor lehet ez "jó buli"....de ha ennél olcsóbb EV-t veszel (3-8 millió forint között), akkor ott azért jönnek a kompromisszumok bőven és még többször kell tölteni, akár lassabban is tölthet, stb-stb.
Szóval szerintem sok macera lehet (pl. 10 különböző alkalmazás a töltőkhöz, amik amúgy sem működnek, vagy épp foglaltak) vele és összességében a ráfordított költségek és idő miatt sem biztos, hogy megéri. Pedig basszus mennyire jó lenne, amikor a dugóban ülve néma csend van és lehúzhatnád végre az ablakot, hogy friss levegőt lélegezz be...
A SUC-on töltés pont jó áron van, mert azzal 2300 - 3200 forint körül jön ki 100 km ára.
A többi töltővel van gond, ami 280 forinttól a csillagos égig lehet - vagy percdíj alapú, ami akár 6000-9000 forintos 100 km-es ár is lehet...
Igen, az évek is számítanak, de szerintem ebben is viszonylag gyors fejlődés lesz. Pl látni, hogy a Nissan Leaf első generációs akkui mennyire degradálódnak és a gen 2. Leaf mennyivel jobban bírja, pedig abban sincs akku temperálás és már azok is 5 éves konstrukciók.
Az LFP akku életgörbéjére vagyok még nagyon kiváncsi, de az még csak 1-2 éve van forgalomban.
No igen, a villanyautó infrastruktúrális (de szép szó ez így ) csak családi házas környezetben élvezhető igazán.
Mivel nyilvános töltő pontból (remélhetőleg csak még) kevés van, a "kilógatott hosszabbító" meg nem igazán megoldás (amúgy tilos is). így nem csak az ár a visszatartó tényező. (a másik meg pont az akku, ami nem a legzöldebb termék amúgy sem momentán, csak nem az ember "orra alá füstöl" a városban).
Nyilván, minél jobban elterjed, annál olcsóbb, a robbanómotoros járművek is hasonlóan kezdték a pályafutásukat annak idején, lehetett menni gyógyszertárba üzemanyagért például...
Ja csak ez nehéz. Mert ha Superchargeren töltesz csak akkor drága, ha otthon akkor olcsóbb, ha van napelemed is aminek a beker ára jelenleg olyan 10 forint per kWh akkor még olcsóbb. Villanyautó akkor éri meg igazán ha van családi házad és tudsz otthon tölteni.
Amúgy az elmúlt évek tapasztalatai alapján az évek is számítanak az akkumulátorban hasonlóan mint a kilométer. emiatt egy 4 év alatt 400e km nem biztos, hogy ugyanaz mint 15 év alatt 400e km, akkumulátor degradáció szempontjából.
Elég megdöbbentő mekkora különbségeket okoz.
Van Budakalászon egy Regio és a múltkor vettünk valamit csak nem volt ajándék táska amibe belerakjuk. Ott van mellette valami bolt, Ecofamily (most néztem, Napcsillag a listában, pont 100M alatt van) beugrottunk megnézni van-e ajándéktáska.
Így totál le voltam döbbenve, hogy mi mennyibe kerül. Mi általában az Auchanban vásárlunk de simán 1 évvel ezelőtti árak vannak rengeteg termékre. Ilyen, hogy ugyanaz a glutén mentes kenyér Auchan 1800, ott 1400, vagy Rio Mare Insalatissime, legtöbb helyen 2000 ott 1400 volt. Vagy a borotva gél amit venni szoktam Auchanban 4e (Rosmann 3600) ott meg 2600.
Nyilván ők nem árulnak tojást, húst meg egyéb hatósági áras terméket így nem kell eldugni a veszteséget más termékekbe, meg ugye ezek jellemzően felső polcos termékek így ott talán szívesebben kifizetik a pénzesebb vevők a nagyobb árat más boltoknál (Auchan, Lidl, Tesco).
Valójában a forint ugyanott van mint 1 éve, valószínűleg a nagyker árak is ugyanott vannak csak épp a kurva sok adót valahol be kell szedni és az rákerül a termékek árára.
Érdekes céges gépen VPN-ről nem töltött be rendesen.
Most nekem is megy.
Nade még mindig nem tudom a többi ország akik mind mínuszban vannak milyen intézkedéseket hoztak ami miatt mínuszban vannak...
Ez a 4,1% külön adó a nagyobb multik xyz nagyságú bevétel feletti "extra profit" adója (én erről tudtam eddig) vagy ez valami új és mindenkire vonatkozik?
Komolyan kérdezem, tényleg nem tudom. (de ha utóbbi, akkor kb. végünk )