HONDA fórum
2024. május 18. szombat, 10:47,  Alexandra, Erik Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve:

Nyitotta: Kergyu 0 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 99 | 98 | 97 | 96 | 95 | 94 | 93 | 92 | 91 | 90 | 89 | 88 | 87 | 86 | 85 | 84 | 83 | vége >> 

Téma információk
A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.




A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.


-=ADMIN TEAM=-



[SMIL:/smile7.gif] Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:

1.rész: kép beszúrása

2.rész: link beszúrása

a video beszúrása:

youtube flash url-je: https://www.youtube.com/v/***********?version=3&%20amp

VIMEO flash url-je: https://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=******&amp


Indavideo flash url-je:
https://assets.indavideo.hu/swf/player.swf?vID=**********&v=1071&onsite=1&autostart=0


Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok! [SMIL:/smile1.gif]




Képfeltöltésre ajánlott oldalak:

https://hu.imgbb.com/

https://into.hu/kepfeltoltes

https://www.kepfeltolto.com/kepfeltoltes
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg.
#321225 grego +  2024. február 17. 11:17:38 re: #321224 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Szerencsére van műszaki érzék és rálátás is. Na meg durván OCD-s vagyok, szóval lehet hogy 4x annyi ideig tart lerakni a padlót, de tized mm pontosan van minden :D Volt hogy visszaszedtem az első két sort mert nem úgy jött ki a lépés ahogy szerettem volna :D
Ezt egy szaki se csinálja meg...
2024. március 4. 15:53:29: megválaszolva Sprint-R +  által, → #321364 
2024. február 17. 11:51:42: megválaszolva Tomi77 0  által, → #321232 
2024. február 17. 11:20:23: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #321227 

#321224 JohnyFirpo +  2024. február 17. 11:14:49 re: #321223 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ha van hozzá érzék és/vagy szaktudás, akkor jó. Én magyon gatya vagyok az ilyen dolgokhoz, sajnos. Egy szöget talán be tudok verni a falba, aztán annyi. :)
2024. február 17. 11:18:57: megválaszolva grego +  által, → #321226 
2024. február 17. 11:17:38: megválaszolva grego +  által, → #321225 

#321223 grego +  2024. február 17. 11:06:58 re: #321221 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +5 | rejt
Én ezért csináltam szinte mindent magamnak a lakásban.
Kivéve burkolást mert ahhoz nem értek és van rá nagyon jó megbízható emberem.
Ezen kívül amit én csináltam az elmúlt 3 évben hétvégén és napközben meló után:
Vakolás
Glettelés
Csiszolás
Festés
Villanyszerelés, kábelezés
Komplett konyha bútor szerelés
Redőny javítás
Laminált padló lerakás

Pár milliót megspóroltam :D
2024. február 18. 09:03:42: megválaszolva Yakumo +  által, → #321239 
2024. február 17. 11:57:47: megválaszolva Mykee +  által, → #321233 
2024. február 17. 11:49:47: megválaszolva Tomi77 0  által, → #321231 
2024. február 17. 11:48:05: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #321230 
2024. február 17. 11:14:49: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #321224 

#321222 KawaBazsy 0  2024. február 17. 10:02:15 re: #321221 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Vazz a csaptelephez milyen szerszám kell? 13-as kulcs? Bárki kicseréli
2024. február 17. 11:47:34: megválaszolva Tomi77 0  által, → #321229 

#321221 Tomi77 0  2024. február 17. 08:42:28 re: #321219 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezek a möstör emberek kezdenek kissé elszállni az árakkal....
Nálunk egy sima mosdó csaptelepet cseréltek ki 20 papírért 3 éve...... 25 percet volt ott az ember és ebben benne volt a kávézás is....

Ha lenne hozzá megfelelő szerszámom, tuti nem hívok ilyenért szerelőt. De lehet veszek még pár szerszámot. Legközelebb megcsinálom magamnak...

Ablakcserét is megoldottam pár haverral. Igaz vennem kellett hozzá pár fúrószárat, bit fejet meg purhab kinyomó pisztolyt, és kértem kölcsön egy orrfűrészt meg egy nagyobb teljesítményű ütvefúrót mert kellett kicsit vésni a teraszajtónál, de hát vastagon megérte így is. Még akkor is ha 1-2
szerszámot nem kölcsön kértem volna, hanem kibérelem 1-2 napra.
Haverok persze nem fogadtak el pénzt, de ha kifizettem volna a napjukat, akkor is megérős lett volna.
2024. február 17. 11:06:58: megválaszolva grego +  által, → #321223 
2024. február 17. 10:02:15: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #321222 

#321220 malazs +  2024. február 17. 07:28:10 re: #321219 (Gergice + )  ←  ‹›  +3 | rejt
Erre szerintem te is tudod a választ. Nézz másik mestert

#321219 Gergice +  2024. február 16. 23:16:30    ‹›   →  ↑  0 | rejt


Sziasztok!


Lehet nagyon nem vagyok képben, kérlek segítsetek!

Szerintetek reális a fenti bojler beépítésére munkadíjként 165e Ft + ÁFA összeg?
Ezt kaptam most árajánlatban.

Mondjuk azután, hogy ugyanez az ember 70e Ft-ért cserélt ki nekem egy kb. 60 cm-es vízvezeték szakaszt egy "T" idommal, lehet nem is kellene meglepődnöm ezen az áron...
2024. február 17. 08:42:28: megválaszolva Tomi77 0  által, → #321221 
2024. február 17. 07:28:10: megválaszolva malazs +  által, → #321220 

#321218 Shad 0  2024. február 15. 14:07:29 re: #321217 (Mykee + )  ←  ‹›  0 | rejt
nálam az olaj és a hibrid gari dobja meg. 0w20-ból nem engedek, de lehetne 5w30-al is, szóval ezek nélkül nekem is 70 körül lett volna nyáron az a csomag amit leírtam.

2024. február 15. 14:07: Szerkesztve Shad 0  által, megtekintés

#321217 Mykee +  2024. február 15. 13:10:29 re: #321210 (Shad 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én csak pislogok ezeken az összegeken [SMIL:/zavarbanvan/embarassed.gif] . Nekem ez az i30N-re 65.000 Ft hivatalos szervízbe, a 2 éves kocsira...
2024. február 15. 14:07:29: megválaszolva Shad 0  által, → #321218 

#321216 grego +  2024. február 15. 11:17:37 re: #321215 (avlavl + )  ←  ‹›  0 | rejt
Van benne logic, de igen szűrőfajta és szűrő anyagától is függ meg hogy maga a szűrő mire van méretezve.
Mert azért itt is látszik, hogy csak bizonyos méretű részecskéknél van nagy különbség ami pont abból fakadhat hogy maga a szűrő struktúrája meg anyagágól adódik. Más anyagnál más méretű részecskéknél lenne ez a "csúcs" miközben a teljes spektrumon meg semmi difi.

#321215 avlavl +  2024. február 15. 11:12:44 re: #321214 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
de logikus, nem ?

nyilvan szüröfajtatol függ,

de ha betétes, akkor az apro lukak egy resze porral tömödik (reszben), es igy a nyomasvesztesege = ellenallasa megnö, de kevesebb (nagyméretü) luk marad rajta

...van "iskola", akik szerint siman több 10e km utan jobban szür, de persze nagyobb a nyomasvesztesege is

...a nyomasveszteseg persze csak igen magas motorteljesitmenynel relevans, kisebb teljesitmenyhez, kevesebb levegötömegaram es annak megfelelöen ~negyzetesen kisebb nyomasveszteseg tartozik (fele tömegaram ~ negyede nyomasveszteseg)
2024. február 15. 11:17:37: megválaszolva grego +  által, → #321216 

#321214 grego +  2024. február 15. 11:04:17 re: #321213 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Leállt az agyam :D
2024. február 15. 11:12:44: megválaszolva avlavl +  által, → #321215 

#321213 avlavl +  2024. február 15. 10:24:02    ‹›   →  ↑  0 | rejt

#321208 -ben megütötte a szemem a legszüröcsere kérdése

vannak itt, akik ismerik azt az iskolát, hogy nem az uj = még tiszta, terheletlen (lég)szürö a legjobb ? pl. autoszerelö mühely forum

itt egy mért ábra is:


gondolatok ?

2024. február 15. 11:04:17: megválaszolva grego +  által, → #321214 

#321212 KawaBazsy 0  2024. február 14. 21:05:01 re: #321211 (Adameus + )  ←  ‹›  0 | rejt
Az biztos, hogy ezek már olcsók, főleg sok kilométerrel, ez ugye a magas fenntartási költség miatt van. Az is fix, hogy kitűnőek autópályázni, ha vkinek sokat kell messzire utazni, s belefér, jó választás. Amúgy átlagos felhasználásra én nem látok akkora truvájt benne, legalábbis engem a konkurens 530d BMW (2011-es) egyáltalán nem fogott meg, amikor nálam volt, s árultam. Jól ment, halk volt, ahhoz képest jól is fogyasztott, de semmi plusz érzést nem adott ami miatt ki szeretném fizetni a szervizelési felárat. S ha összehasonlítom monnyuk az ATS-el, az például sokkal inkább kiváltja bennem a sportautós érzést, s azt, hogy akarjak vele csapatni egyet. :-) S itt nem kell tartanom extrém mértékű pénztárca apadástól.. Az én ismerettségemben inkább azok vesznek ilyesmit, akik mutatni akarják, h szalad a szekér, nem pedig a prémium tulajdonságok miatt.

#321211 Adameus +  2024. február 14. 20:41:01 re: #321210 (Shad 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Meg tudom érteni, de összességében ez egy relatíve olcsón is megszerezhető autó, sokat már nem lehet bukni rajta, ugyanakkor olyan dolgokra képes, amikre nem is gondoltam volna előtte. Ad egyfajta élményt, természetesen nem kanyarvadász, de a benne lakozó erő, az összkerékhajtása és a váltója azóta is hiányzik. Amikor megvették, aznapra volt családi programunk egy másik településen. Mindenféle hivatalos és nem hivatalos autókölcsönzőt felhívtam, augusztus első fele, sehol semmi, egyetlen helyen volt nem műszaki hibás bérautó, egy Mitsubishi Space Star lett jobb híján, egy Debrecen melletti településről. Miután kifordultam vele a főútra, mentem pár métert, és hirtelen olyan hangos lett, hogy "ejj, ebben meg mi szállt el" gondolat lebegett bennem. De hamar kiderült, hogy csak annyira nem volt hangszigetelve, hogy az út minőségének megváltozása is kegyetlen módon beszűrődött az autóba... Az egy szintén 2004-es autó volt, de nem akartam vele 90-nel se menni. [SMIL:/smile2.gif] Második-harmadik autónak hibátlan az is, illetve a motorja olyan finoman járt, hogy egyszer azt hittem lefulladt...
Nem igazán szoktam gyorsan hajtani (a 80e km alatt egy csekket sem kaptam), de ezzel az Audival néha nehéz volt megállni, illetve amit imádtam benne, hogy mondjuk városon belül 1-2 mm gázpedál mozgatásra is úgy indult meg mindenféle erőlködés és extra hang nélkül, hogy igazán jólesett. Egyik szintén autószerető barátom kérdezte, hogy na és mennyi a turbólyuk, erre akkor (utólag némiképp megbánva) azt feleltem, hogy nincs, de természetesen van, csak turbótöltés nélkül is már igencsak érezhetően megindul. És ez még csak a 224 lóerős (450Nm), a Bejemves kollégának pedig már elvileg a 239 lóerős verziója van.
2024. február 14. 21:05:01: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #321212 

#321210 Shad 0  2024. február 14. 19:37:07 re: #321208 (Adameus + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
nekem ezek az összegek is meredekek [SMIL:/szetvert.gif]

ahhoz képest, hogy a toyotánál 90-bőll meg volt nyáron az olaj+fékolaj+szűrők+hibrid garancia és europe assistance hosszabbítás.
2024. február 15. 13:10:29: megválaszolva Mykee +  által, → #321217 
2024. február 14. 20:41:01: megválaszolva Adameus +  által, → #321211 

#321209 bejemves 0  2024. február 14. 18:08:22 re: #321206 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
A Bosch CP4 magasnyomású szivattyú hajlamos erre ( igencsak sok dízelben van, nem csak a V6 TDI--ben), de ehhez is sokszázezer km és/vagy hanyag tulaj kell. Hanyag tulaj: gyakran világít a szegénységjelző, ami miatt nyáron elmelegszik a gázolaj, csökken a kenőképessége, ezért hatványozott kopásnak vannak kitéve a görgők. Sokat lendít a dolgon, ha esetleg rendszeresen sikerül neki "kitankolni", illetve üzemanyagszűrő csere esetén nem legtelenítik le a rendszert alaposan (amihez egyébként elég az ellátó szivattyút járatni vcds-sel egy-két percig).
Preventív jelleggel a görgők cseréje hivatalos Bosch Diesel Service-ben százezer eleje, szerintem nem a világ vége. Ehhez persze az asztalra kell tenni a kiszerelt pumpát.

Kormányzár: egy kábelt kell elvágni, alá szolgája. Az igényesebb megoldás a kormányzár szétbombázása, majd a motor és a mikrokapcsolók cseréje. Filléres alkatrészek, sok munkaóra. Őszintén szólva nem vagyok a gányolás híve, de ez a kormányzár történet annyira ócska és haszontalan, hogy szerintem a kiiktatással semmi gond.

Elektromos kézifék kábele eléggé a design hibája, elérik a kábel majd el is törik. Gyári új köteg vmi 60e/oldal környéke.

Központizár motorok szoktak még szarakodni; ahogy kopnak a szénkefék, zárlatosak lesznek. Szétszed, kitakarít, mehet vissza. Megintcsak nem nagy durr, de kell hozzá türelem és érzék. Vagy felhívod a specialistáját, aki az egész országban kiszáll és helyszínen javítja elég sok pozitív visszajelzéssel.

Ilyesmi apróságok vannak, amik bosszantóak tudnak lenni, de legalább mindre van megoldás, általában drágább és olcsóbb is.


#321208 Adameus +  2024. február 14. 17:13:57 re: #321207 (Shad 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Két év és három hónap alatt történt, munka miatt is mentem vele. Volt rizikó a vásárláskor, de pl. csak élőben derült ki, hogy végig vezetett szervizkönyvvel rendelkezik...

Összességében nem költöttem sokat az autóra, bár nem emlékszem mindenre, csak egy-egy apróság volt ahhoz képest drágának tűnő. Előrebocsátom, hogy a szerviz, ahová hordtam, olyan, hogy nagyban miattuk lett utána is VW csoportos autóm, ezekhez értenek, az eddigiek alapján jól.

Első beszaratósabb probléma az volt, hogy az autó egyszer csak nem akart igazán gyorsulni, csak nehézkesen, és eléggé füstölve. Ennek a motornak hengersoronkénti csappantyús megoldású levegőáramoltatása van, az egyik sor elszállt (szerviz tulaja a munka után mondja, hogy ennek darabja 120e, de ne aggódjak, megoldották máshogy), valami csappantyú nélküli megoldás létezik erre, a turbót is áztatták, 3 db valami kipufogó alkatrészt cseréltek és egy izzítógyertyát, a hibajavítás vége 80e lett (erősen tartottam attól, hogy 3-4-szer ennyi lesz).
Egyszer a jobb hátsó lámpám nem akart megfelelően működni (se index, se féklámpa...), csatlakozót kell cserélni, 50e. Gondoltam az úgy egy csöppet erős egy csatlakozóért, de ez csak egy általuk használt név volt, élőben egy komplett panelt cseréltek az autóban, nem a lámpatestben.
Az egyik legnagyobb szopás az elektronikus kormányzár benne, igencsak örültem, hogy otthon romlott el. Ez olyan, hogy be se tudod indítani a hibája esetén az autót. Géppel kell feloldani, majd irány a csere (nem emlékszem pontosan, talán 80e lett volna), vagy ki kell iktatni, mert egyszer, minden előzmény nélkül az új is le fog tiltani. Utóbbit csináltattam, talán 25-50e között volt. Az utolsó váratlanabb kiadás az egyik oldali kézifék kábelköteg csere volt, 57e rémlik erre. Ekkor gondoltam arra, hogy lehet újítani kellene autót...
A szokásos, olajcsere átvizsgálással szerintem mindig 100e felett volt, de egyrészt mindig volt valami extra munka is benne, illetve 8 liter motorolaj, szűrők cseréje. Mellékesen többször megjelentem náluk műszerfali vagy egyéb hibajelézés miatt. Gyári géppel megnézték, esetleg törölték a hibát, a legtöbb ilyen műveletért viszont nem kértek pénzt. (Rémlik, hogy egyszer 2-300e közti összeget hagytam a szervizben, de már meg nem mondom miért, lehet motorolajcsere + automata váltó olajcsere?)
A klímával lett valami eladáskorra, de megvették úgy, némi alkuval.

(Még szerviz téma: egyszer egy Accordra kértem árajánlatot a debreceni Honda szerviztől, válaszban szerepelt, hogy a levegőszűrőt meglesik, és az alapján döntik el, hogy cserélik-e. Válaszoltam, hogy azt mindenképpen kérem cserélni, de mondták, hogy majd a szerelő eldönti...)
2024. február 14. 19:37:07: megválaszolva Shad 0  által, → #321210 

#321207 Shad 0  2024. február 14. 15:46:16 re: #321205 (Adameus + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"Időnként nem volt olcsó egy-egy hiba"

Valami konkrét? Mert 80e km az tippre olyan 4 év lehetett, de lehet annyi se. Azért az úgy nem túl vonzó.
2024. február 14. 17:13:57: megválaszolva Adameus +  által, → #321208 

#321206 KawaBazsy 0  2024. február 14. 14:58:00 re: #321205 (Adameus + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Bátor vagy, én 300E felett nem mernék megvenni egy prémium nagydízelt. :-) Egy haveromnak volt ilyen, elszállt a nagynyomású, 7 számjegyű volt a javítás, jó pár éve..
2024. február 14. 18:08:22: megválaszolva bejemves 0  által, → #321209 

#321205 Adameus +  2024. február 14. 12:17:06 re: #321204 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem is 4F volt nemrég, szintén 3.0 Tdi quattro tiptronic, csak 2004-es (még gyárilag DPF nélküli), zseniális autó, picivel több, mint 80e km-t használtam (300e km után került hozzám, lényegében hibátlan állapotban), volt egy-két érdekesség, de nagyon durva hibák nem jöttek elő. Az előző tulajnak a vezérlésben cseréltek feszítő(ke?)t, azzal utána nem volt semmi gond (a vezérlés cserét sokszor olvasni-hallani, de simán lehet, hogy valóban túloznak vele, a tiptronic ebben viszont tartós darab, a 4G-nél is így gondolják). A környéken hirdették meg aznap vagy előző nap, elmentem megnézni, hogy legyen legalább összehasonlítási alapom, de annyira egyben volt, hogy aznap el is hoztam. Időnként nem volt olcsó egy-egy hiba, de amikor meghirdettem, az első ember, aki megnézte, rögtön meg is vette. Valamennyire visszasírom, de féltem, hogy 400e km felett mennyire akarnák majd megvenni, illetve a korából fakadóan is jelentkeztek már hibák. Ennek ellenére újra kacsintgatok velük. [SMIL:/smile2.gif]
2024. február 14. 15:46:16: megválaszolva Shad 0  által, → #321207 
2024. február 14. 14:58:00: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #321206 

#321204 bejemves 0  2024. február 14. 09:44:04 re: #321201 (Adameus + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Nekem A6 van, igaz, nem 4G, hanem 4F (2010, 3.0 tdi, tiptronic, quattro). Valamiben az egyik jobb, valamiben a másik. Az újabbnál módosítottak az egyik láncfeszítőn, így kevésbé hajlamos csörögni. Ezzel a vezérlés dologgal egyébként szerintem csak egymást hülyítik a tulajok, mert iszonyatosan lefingott, 6-700 ezret futott darabok mennek gyári vezérléssel, szakadtal vagy átugrottal pedig csak elvétve találkozni. A cseréhez nem muszáj kivenni a motort, legalábbis a 4F-nél. Láncszett valami 300 ezer környéke, plusz tömítések, ez-az-amaz. Itt sem az anyag a sok, hanem a lehúzás, mint ezeknél az autóknál általában.
A 4f-ben lévő tiptronic váltó sokkal stabilabb, mint a 4g-ben lévő S-tronic (dupla kuplung). Eléggé limiten van, mert a hivatalos méretezési nyomatéka 500 Nm, ezt pedig tudja a motor is. Ebből nem nehéz kikövetkeztetni, hogy DPF off, EGR off, akkor már egy kis csipsz, és lehet is törni benne a lamellatartó kosarat.

A másik gyíkjuk, mint mindig, a nem megfelelő használat (városi gyilkolászás, állórajtok, oviüzem), millió km és hanyag tulajok.

Én a sajátommal már hatvanezret mentem, és az ég világon semmi baja nincsen. EGR, DPF, váltó, motor, futómű; minden gyári és tökéletesen működik. A nagy titok az volt, hogy fél év keresgélés után vettem egy megkímélt darabot bőven a kínálat tetejéből, amit arra használok, amire kitalálták: megyek vele az autópályán; erre való, pazar utazóautó.
2024. február 14. 12:17:06: megválaszolva Adameus +  által, → #321205 

#321203 [TypeV] +  2024. február 13. 22:39:39 re: #321202 (Kázmér + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Végülis mindenki a maga szintjén nyomorog ugye.

#321202 Kázmér +  2024. február 13. 13:30:04 re: #321201 (Adameus + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Mit vársz egy auditól? A tulajok boldogok mint az állat, amikor 5 kiló alatt van egy számla, és boldogan újságolják, h szintre semmi költség nincs az autóikon. [SMIL:/smile2.gif]
2024. február 13. 22:39:39: megválaszolva [TypeV] +  által, → #321203 

#321201 Adameus +  2024. február 13. 10:54:49 re: #321185 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Gondolkodtam ilyen A6-osban, de elég sok szériahibájuk van.

A V6-os TDI-knél egy idő után kell vezérlést cserélni, ami láncos, ráadásul a motor hátsó részén található, ezért ideális esetben ki kell szerelni a motort a munkához (munkadíj és alapanyag is elég húzós), emellett ezek a motorok szeretik szivárogtatni a hűtővizet, a 2015-ös facelift után pedig egy környezetvédelmi megfelelés miatt alap esetben károsan alacsony olajnyomással működnek, emiatt szoftveresen módosítani kell vagy rosszabb esetben motor felújítás, esetleg csere. A DSG/S-tronic pedig nagyon érzékeny jószág, elég sokat kell javítani, ismerősöm váltófelújítása pl. 1,4 millió volt (mondjuk ennél drágábbról nem tudom hallottam-e). Tiptronic váltó is járt még ehhez a szériához, ami állítólag megbízhatóbb, de csak a dupla turbós változatok mellé adták.

Egy Bosch szerviz tulaját kérdeztem ennek kapcsán, hogy van-e valami jóféle konstrukció, az volt a válaszsa, hogy "minél újabb, annál szarabb..."
2024. február 14. 09:44:04: megválaszolva bejemves 0  által, → #321204 
2024. február 13. 13:30:04: megválaszolva Kázmér +  által, → #321202 

#321200 Shad 0  2024. február 13. 09:26:53 re: #321199 (pokolember 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
Az előltöltős mosógép előnyei? :D

#321199 pokolember 0  2024. február 13. 08:45:02    ‹›   →  ↑  +20 | rejt

2024. február 13. 09:26:53: megválaszolva Shad 0  által, → #321200 

#321198 integra_type_r 0  2024. február 12. 20:38:04    ‹›  0 | rejt


#321197 integra_type_r 0  2024. február 12. 13:46:03    ‹›  0 | rejt


#321196 integra_type_r 0  2024. február 12. 10:51:51    ‹›  +1 | rejt
"A társadalommérnökösködés ára.

Teljes összeomlásban van a kínai nők gyerekvállalási kedve, már csak 1 gyerek jut 1 nőre, amikor a népességszám fenntartásához 2,1 kéne. Emiatt a jövőben az eddig vártnál jobban és gyorsabban zuhanhat a kínai populáció, 2100-ra akár 500 millióra (!) eshet a mai 1400 millióról, ami példátlan demográfiai összeomlás, alig kezelhetőnek tűnő gazdasági problémákat fog okozni.

És a fő ok a 40 évvel ezelőtti kommunista állami szabályozás, az 1 gyerek modell bevezetése, ami egy utólag tévesnek bizonyult matematikai modellen alapult, amit egy Moszkvában végzett rakétatudós dolgozott ki, a várható jövőbeli demográfiára vitte át a rakétaröppálya-számításban használt kalkulációkat - akkor még attól rettegtek, hogy ha marad az akkori 3-as fertilitás, akkor 4-5 millliárdra nőhet a kínai népesség. Ezért akár erőszakkal avatkoztak be a családtervezésbe, kötelező sterilizációval és erőszakos abortusszal.

Csakhogy a modellben nem számoltak több társadalmi és gazdasági változással, az emberek változó viselkedésével, az urbanizációval és azzal, hogy a tanult, jobb módban élő városi nők eleve, minden beavatkozás nélkül is sokkal kevesebb (vagy semennyi) gyereket akarnak mindenhol, mint a tanulatlan falusiak, azaz túlkorlátozták a gyerekvállalást, ami a fejlődéssel magától is csökkent volna - és ennek itt vannak és lesznek a borzasztó következményei.

A legjobb, ha az állam egyáltalán nem szól bele olyan magánügybe, mint a gyerekvállalás. A fejlett gazdaságok, a liberális demokráciák is küzdenek demográfiai problémákkal, de messze nem ilyen nagyokkal és technológiai fejlődéssel és szabályozott bevándorlással meg tudjak azokat oldani, éppen elég vonzó helyek ehhez. A kommunista diktatúra a könyörtelen beavatozással a polgárok magánéletébe elmérnökösködte a jövőt. A diktatúra nem csupán embertelen rendszer, de gazdasági zsákutca is, mert a tervutasítással felülről próbálja irányítani az egyént, kioltja az egyéni érdekeket és elveszi az egyén szabadságát a jövője alakításában.

A merev központi állami tervek mindig elbuknak, mert a valóság bonyolultabb annál, hogy előre modellezni lehessen, mindig beüt a váratlan, az előre nem látható - amihez a szabad társadalmak, ahol béken van hagyva az egyén, és jól tud artikulálódni a sok-sok egyéni érdek, folyamatos adaptációval alkalmazkodni tudnak."

How China Miscalculated Its Way to a Baby Bust





#321195 integra_type_r 0  2024. február 11. 18:53:08    ‹›  +1 | rejt


#321194 integra_type_r 0  2024. február 11. 18:52:06    ‹›  +2 | rejt


#321193 integra_type_r 0  2024. február 11. 18:45:46    ‹›  0 | rejt


#321192 Tonx +  2024. február 10. 18:18:35 re: #321191 (Tomi77 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
De az inverter és a motorszabályzó hozzá tartozik az elektromos autó hajtásához ahogy az egr meg az injektorok a másik motorhoz.

#321191 Tomi77 0  2024. február 10. 18:05:48 re: #321190 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az Auidiban is van még csomó minden más nem csak a motor..

Még is a komplett motor és a váltó már háromszor annyiba kerül mint a Tesla motorjai meg az akkupak.
2024. február 10. 18:18:35: megválaszolva Tonx +  által, → #321192 


2024. február 10. 18:07: Szerkesztve Tomi77 0  által, megtekintés

#321190 Tonx +  2024. február 10. 15:02:33 re: #321189 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mert még van bennünk inverter meg egyéb dolgok is.
2024. február 10. 18:05:48: megválaszolva Tomi77 0  által, → #321191 

#321189 Tomi77 0  2024. február 10. 11:42:57 re: #321185 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkó mé ilyen drágák az eletronyosak? [SMIL:/szetvert.gif]
2024. február 10. 15:02:33: megválaszolva Tonx +  által, → #321190 

#321188 Tonx +  2024. február 10. 11:07:07 re: #321187 (Newdesign + )  ←  ‹›  0 | rejt
Csak hogy megnyugtassalak egy nsx-be a blokk 52e euró plus a két hengerfej 20e/db unix oldalán viszont már csak 7millió a blokk. Az elektromotor ház 5160 a rotor 3371 euro.

#321187 Newdesign +  2024. február 10. 10:12:53 re: #321185 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt nem tudom össze rakni fejben :)
Ezek most "beszerzési árak", vagy mik? VAgy, hogy talán így áll össze az ára? :D . Azt nem értem miért kerülne egy BLOKK egy AUDIBA 10Millába, aztán külön számolva a vezérműtengely meg a főtengely... Kicsit fura. Értem én a terminológiát, hogy nyilván azé olcsóbb (kéne legyen) a villany, mert kevesebb az alkatrész... Vagy nem is tudom, mi itt a lényeg....
2024. február 10. 11:07:07: megválaszolva Tonx +  által, → #321188 

#321186 integra_type_r 0  2024. február 9. 17:55:16    ‹›  0 | rejt

Most of the energy you put into a gasoline car is wasted; this is not the case for electric cars...



#321185 integra_type_r 0  2024. február 9. 17:38:15    ‹›   →  ↑  0 | rejt

2024. február 13. 10:54:49: megválaszolva Adameus +  által, → #321201 
2024. február 10. 11:42:57: megválaszolva Tomi77 0  által, → #321189 
2024. február 10. 10:12:53: megválaszolva Newdesign +  által, → #321187 

#321184 grego +  2024. február 9. 08:53:39    ‹›  0 | rejt
A németek újra lendületben :D

#321183 integra_type_r 0  2024. február 8. 08:46:12    ‹›  0 | rejt


#321182 Kázmér +  2024. február 7. 19:58:40    ‹›  +13 | rejt








#321181 integra_type_r 0  2024. február 7. 14:54:29    ‹›  +1 | rejt


#321180 fonsie +  2024. február 7. 09:17:22 re: #321179 (Wagonist 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Szerintem ilyet használ:

https://au.gktech.com/blogs/news/frs-gt86-brz-5x114-3-convers
ion-hub-update



Mivel 4x100 bán nincs elég választék, főleg a nagyobb méretekben.

#321179 Wagonist 0  2024. február 7. 08:50:47 re: #321173 (fonsie + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nagy vagy, köszi! Ahogy nézem ez az R verzió vadiúj, sokkal hangsúlyosabb a konkáv dizájn meg a küllők dőlése, viszont azt továbbra sem értem, hogy hogyan került fel a GR86-ra ha csak 5x114-es verzióban van. :-)
2024. február 7. 09:17:22: megválaszolva fonsie +  által, → #321180 

#321178 KawaBazsy 0  2024. február 6. 22:06:03 re: #321177 (Yakumo + )  ←  ‹›  +2 | rejt
Felállt?? Fura az ízlésed.. [SMIL:/szetvert.gif]

#321177 Yakumo +  2024. február 6. 21:51:23 re: #321176 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
OK, nem vártam meg míg felállt. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]

Ezt most miért kellett, de komolyan....? [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2024. február 6. 22:06:03: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #321178 


2024. február 6. 21:53: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#321176 Yakumo +  2024. február 6. 21:50:21 re: #321169 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na, ez mér nem tetszik nekünk? Valami trap?
2024. február 6. 21:51:23: megválaszolva Yakumo +  által, → #321177 

 << eleje | 99 | 98 | 97 | 96 | 95 | 94 | 93 | 92 | 91 | 90 | 89 | 88 | 87 | 86 | 85 | 84 | 83 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.45, 0.45, 0.38
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.031 mp, 10 query