A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Valahol irigylem az új GR Yaris tulajokat, hogy a Toyota ennél meglépte azt, amit a GR86/BRZ-nél nem, hogy egy LED-csíkkal egybeérnek a lámpák középen.
Nekem a BRZ-nél ehhez 200k-t kéne rálcsolni. -___-
De milyen érdekes, hogy bő 25 év után újra ez lett a trend, hisz a 97-es Legacy kombimnál (meg utána is) is már megvolt ez a design. :-)
Nekem van egy gyanúm, hogy a nem kicsit megugrott felújítási árak még nem épültek be köztudatba meg a használt lakás árakba. De picit kalkulálgatok aztán majd kijön mi éri meg jobban.
Mondjuk a távolság terel azért a felújított felé, csak akkor meg olyan lesz amilyet kapok.
Ugyanakkor nem hosszú távú a dolog. A két gyereknek lesz, amíg egyetemre járnak. Ami optimális esetben 7,5 év még (az egyik már ott tanul az ELTE-n a másik meg csak készül menni).
De majd leharcolom magammal.
Köszi az árakat.
Régóta rohadtul tetszik, jött egy jó lehetőség a formentor VZ5-re. Belül is nagyon nagyon szép, jó anyagokkal, 390LE, izgalmas színe van (nem fehér/fekete/piros/ezüstszürke ami kizáró ok nálam). Vannak gyerekbetegségei a fedélzeti rendszernek, de majd megküzdök vele. ( típusbetegsége a formentoroknak hogy a felső érintős "gombsor" életre kell és villanyt kapcsol, vagy hivogatja az vészhívót . De a szervíz instant cseréli és aztán no problem.
Úgy már nem is kell!!!
Egy kis kecskeszex szag legyen benne, úgy az igazi!
Azt mondta haver, hogy neki, eddig mind úgy volt, hogy ha már megvolt az alvázszám, akkor 1 hétre rá már meg is volt a kocsi, szóval bizakodó vagyok. Mondjuk ő legutóbb egy Q4 e-tront vett.
Majd most elakad a vörös tengernél és várhatod még 1 évig . Vagy a Húszik majd használatba veszik .
Akkor lehet az enyém hamarabb jön meg pedig most rendeltem január elején. Mondjuk más márka. De én mazohista vagyok és Cupra lesz ha megjön
Több konszern, Hyundai,VW stb már 2-3 hete rohadt nagyot csökkentett az árakon, és nagyon jó deal lett 1-2 autó. Nem a tesla miatt csökkentettek akkor, és csökkentenek hanem mert rohadt sok eladatlan kocsijuk áll a gyár udvarán raktáron.
A Tesla hatás azonban nem áll meg házon belül, hiszen a használt Teslák ára most is elkezdi majd lefelé tolni a többiekét, vagyis a tulajoknak nem marad más hátra, mint leárazni az egyéb márkás EV-iket, feltéve, ha el akarják adni őket. Ez a jelenlegi elektromos autó tulajoknak szívás, hiszen milliók repkednek tova zsebeikből, viszont globálisan nézve pozitív, mert így még elérhetőbb lesz a népek számára az elektromos autózás.
Ha nem tudsz szerezni netto-t vagy nem tudod elszámolni, érdemes lehet Szerbiából beszerezni a motyókat. Alapból olcsóbb és az ÁFA összegét vissza tudod igényelni, vagy eleve ÁFA mentes árat mondanak, hogy ne kelljen cumizni vele.
Az attól is függ hol van az a lakás Pesten, milyen környéken, mennyire lepukkant, hányadik emelet, van-e lift, mennyire sürgős eladni a tulajnak.
Szóval sok dologtól függ.
Viszont a felújítási munkák is kurvára megdrágultak. És az alapanyagok is.
Felújított lakás olcsóbb valószínű mint a lepukkantat megvenni és felújíttatni.
Felújítással együtt akkor jössz ki olcsóbban ha vannak dolgok amiket magad meg tudsz csinálni. Falak festése, ajtók festése ilyesmik.
Ha nem bérbeadási szándékkal vennék lakást, hanem ott akarok lakni, akkor inkább vennék egy lepukkantat amit én újíttatok fel, esetleg meg tudok csinálni magamnak pár dolgot. Mert az olyan lesz amilyet én akarok.
Az van,h. sok mindentől függ egy ilyen munka.
Mennyire szopó a bontás. A régi járólapot vagy metlakit fel kell-e szedni.
Nálunk sem lett felszedve a metlaki, (lakásban) mert kb tömény cementbe ágyazták, felesleges lett volna, így felületi előkészítés és tapadóhíd után mehetett az új járólap.
Szóval akár 25/nm is lehet az ár ha nagyobb cumi a munka. Felmérésnél derül ki amikor árajánlatot adnak.
Én arra számítanék, hogy a felújítottat drágábban, nagyobb árkülönbséggel árulják, mint amennyibe egy felújítás kerül. Mert a felújítottba beköltözhetsz azonnal, a felújítandóhoz kell szakembert szervezni, várni, fizetni, idegeskedni. Szerintem a felújítandót jobban lehet alkudni is.
Hát igen, ezt Győrből megoldani magadnak kb. esélytelen....
Komplett munka és jó minőségben, számla nélkül Pesten olyan 15e/nm-re lőném be kb.
Véleményem szerint ez nagyjából reális lehet.
De a tévedés jogát fenntartom...
A négyzetmétert nem alapterületre értem nyilvánvalóan, hanem az összes burkolandó felületre
Alapból megcsinálnám magam, csak Győrből ezeket nem olyan komfortos még organizálni sem, nemhogy megcsinálgatni.
Sajna innen nem az van, hogy ma előbb abbahagyom a melót odaugrok és kicsit reszelgetem a lakást aztán hazamegyek.
Ezért is hajlok arra, hogy vmi felújítottat veszek, ahol csak festeni kell, mert az megvan egy hétvégén.
Csak szeretnék egyet kalkulálni, hogy mai árakon milyen árkülönbségnek kellene lennie a felújított és a felújítandó lakás között.
Szóval igazából olyan ár kellene ahol a mester jön és intézi a komplett burkolatcserét, én csak a lapot viszem fel a lakásba a fiammal.
Hátha segítség. Nem pesti ár, Pest megyei. Feketén számla nélkül közepes minőségben, "autodidakta szakember" által.
Erkély (loggia) járólapozás.
5,7 nm két 20cm mély teraszajtó beugróval (azért írom mert nem kellett sokat vagdosni)
Metlakira lett lerakva, amit én pucoltam meg előtte elég rendesen. Az összes cuccot felhordtam az emeletre, nem neki kellett, minőségi anyagok (mapei) normális minőségű járólap 60x18 méretű, nem volt szopó vele dolgozni.
Felhordta a tapadóhidat, volt egy kis várakozás aztán lerakás. Másnap lábazat és fugázás.
A lábazatot én fugáztam körbe végig utána akrillal, nem neki kellett.
Lábazat hosszában vágott lapból, nem kellett túl sokat felrakni, az sem volt szopó.
kb másfél nap meló.
60 ropi.
Ez egy átlag ár felénk. Nem nevezném se olcsónak se drágának.
Nyilván amit te szeretnél az sok mindentől függ. Neki kell bontani a régi csempét, kell-e esetleg önterülőt önteni, stb. Sok dologtól függ.
Srácok valaki tudja, hogy mennyiért fut most a hidegburkolás munkadíja Budapesten?
Panelban kellene (majd ha olyat sikerül venni) a vizes helységeket újraburkolni.
Nem kell azonnal és pontosan, csak egy kb. ökölszám, hogy tudjak kalkulálni.
Köszi.
Ha a civicen oldalt lenne az egy,akkor oké. De így középen az a kilógó pöcs nagyon hányás szerintem. De ez legyen a legnagyobb baja, bárkitől elfogadnám még így is.
Itt a készpénzes fizetést is említi, de a második mondat szerint a lízingesekre. Te jobb vagy németből, hívd fel őket. :-)
Bei Barkauf, Leasing und Finanzierung für Privatkunden über Dacia Financial Services, Geschäftsbereich der RCI Banque S.A. Niederlassung Deutschland, Jagenbergstr.1, 41468 Neuss, zzgl. Überführungskosten. Gültig für Leasingverträge vom 01.01.2024 bis zum 31.03.2024, Zulassung bis 31.03.2024. Nicht kombinierbar mit anderen Aktionen. Bei allen teilnehmenden Dacia Partnern
Valószínű csak lízinggel adják és akkor kell német lakcím Amúgy a dacia.de-n is olcsó a spring viszont nincs konkrét infó hogy hogyan lehet igénybe venni. Mert decemberben megszűntették a támogatást és jelenleg semmi infó hogy mikor lesz újra támogatás.
Én csak a cikkben leírtakra reagáltam, a cikk említi nem egyszer a mobiltelefonokat (azaz nem is csak a cikkíró hanem maga a cég aki fejleszti). Aztán persze jön a wishful felsorolás hogy még mire lehet jó, de a cikk mobiltelefonra hegyezte ki. Szóval nem én ragadtam le itt.
Valószínűleg nem véletlen ez, mivel legalább 6 milliárd embernek van már mobiltelefon a kezében, évente 1.3 milliárd telefont adnak el a világon (ami ugye legalább ennyi akksi, ha nem több), szóval erre azt mondani, hogy egy "kis szelet" hát nem tudom. Ez kurva nagy forradalom lenne és jelentősen megváltozna ez az nem kicsi iparág.
Vagy nem, mert a a pénz, a rövid távú érdekek keresztülhúznák a dolgokat.
Erről jut eszembe. Meglepő, hogy egy jó mellplasztika mennyit tud dobni egy csajon.
Van egy unkatestvérem, már 40 elmúlt. Ilyen tipikus széles csípő, viszonylag vékony derék de nagyon kicsi mell formájú nő. Nemrég megcsináltatta a cickóját. Egy 10-es skálán simán 2-3 egységgel feljebb rakta mint csajt. Teljesen más lett az egész kiállása.
Igen leragadtatok a konzum telefonnál. Mi például használunk TETRA -t ahol igencsak jól jönne egy ilyen technológia. Nem lennének azok az aggályok amiket ide felsoroltatok
Bizony ám.
Ez úgy lenne működőképes ha valóban egyen aksik lennének és minden eszközbe jók lennének, vennél egyet és 50 évig letudva a gond.
Se töltés se semmi. De ennek irdatlan ára lenne..... egy átlag értelmes okos teló aksi olyan 10 ropi körül van. Egy 50 évig üzemelő, töltést nem igénylő táp akkor legalább a harmincszorosába kellene kerülnie..... és még nem ismert a fejelsztési és egyéb költségek, alapanyag és előállítási költség, semmi....
Vagy lecsökkentik az élettartamát 3-4 évre és úgy olcsóbb lenne.
Majd kiderül pár év múlva
Nekem is ez jutott eszembe. Mert pl. vegyünk egy telefont, ezeket 2-3 évente cserélgeti az ember mert a gyártók sorban hozzák ki az újabb típusokat. Ha egy telefon nem tart 5-6 évnél tovább akkor minek abba 50 évig működő akksi?
Amúgy ha az összes telefongyártó szabványosítaná az akksit pl: egy iphone-ból egy Honor-ba ugyanazt az akksit bele lehet tenni akkor így már lenne értelme...
Megannyi kékrdés.
Majd kiderül.
Még ha valóban működőképes a dolog, akkor is ott van a nyereségesség kérdése.
Ha 50 évig nem vesznek akksit (kivéve ha ellopják, elhagyják a készüléket, valamiért tönkremegy stb) mert mondjuk egyen aksik lesznek, azt brutális áron kellene adniuk,h. üzleti szempontból megérje a gyártónak/forgalmazónak.
Bevallom őszintén még nem néztem utána, csak amíg vártam a térdemmel az MR-re akkor futottam bele a cikkbe. Majd körbejárjuk mi lehet belőle vagy nem
Sok-sok akkumulátoros "megváltást" hallotunk az elmúlt 10 évben de még egyik sem volt akkora áttörő fejlesztés mint ígérték, szóval lehet ez is elbukik