A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Itt van nekem egy V3-mas Tesla Supercharger ahogy megyek hazafelé. Március 9.-éig fürtökben lógtak a teszlások rajta utána mintha nem is tudom mi történt volna 1-1 Tesla tölt mindig.... (dehogynem tudom: fizetős lett a töltés )
Jah, csak amíg be nem áll, mikor merjen az ember autót venni? Nekem is van egy csomó figyelés beállítva itthon, meg a Mobilén is.. Ezt meg sztem felhívom, s első kanyarban megkérdezem a rendszámot.
Jut eszembe, Ádámnál (DrVajda) volt egy 911 cabrio, sok kilométerrel, mostani áron, s nem volt olyan sokáig a kínálatában, sz'al csak van vevő..
9,2ről indult, sztem már tél vagy ősz óta fent van. Én is figyelem folyamatosan. A végén lemegy oda az ára, ahol ezek voltak 3 éve, 6-7 között, aztán onnan kell alkudni.
911-ek... irreálisan felment az áruk, de el is adják vagy csak árulgatják? Ki fog megvenni 10M felett egy 996-ost? 5-7 között voltak 3 éve bőven eladó példányok, nem hiszem, hogy rosszabbak, mint most 8-10-ér.
Mobile.de-n is nézegetem a kocsikat és nagyon sokat látok, amit hónapok óta hirdetnek, sztem ott is lelassult az eladás ill valamiért próbálják drágábban eladni, de nem úgy látom, hogy nagyon pörögne.
Sajnos a Lidl-s 20 perc töltés az kb 50-60 km-es távot ad maximum (oké, ez is jobb, mint egy benzinkúton fizetni), de pl ahol AC töltő van és csak 6 kW-os a fedélzetid, ott ennek a töredéke ez a szám. Autótól és töltőtől is függ.
De pl van olyan mélygarázs, ahol 600 forintot kell fizetni óránként parkolásért, viszont ingyen tudod tölteni. Ez azt jelenti, hogy 600 forintért akár 11 kWh-ot is tudsz tölteni ami 60-90 km is lehet - kb olyan, mintha otthon töltenéd és azért kényelmes, ha pont arra van dolgod.
Az ingyenes helyeken meg sorok vannak, egymást tapossák az az EV autósok - nameg főleg a taxisok...
Azért elég sok helyen még mindig ingyen tudod tölteni. Igaz megvan a limit, 20 perc, stb., de azért na... én is szeretnék ingyen tankolni benzint.... elég 15 liter naponta, vagy 15 egyik kúton, 15 a másikon.
Na...a töltési veszteséget már írni sem akartam. Most töltök épp 11 kWh-al a Penny-nél ( ingyenáram ) és a Penny alkalmazás azt mutatja, hogy 43 kWh került betöltésre. Az autó meg azt mutatja, hogy 31 kWh.....És ez 11 kW, nem otthoni 2-3 kW konnektoros töltési sebesség (elvileg minél gyorsabb a töltés, annál kisebb a veszteség).
....igen igen igen és még itt van a töltési veszteség ami tulajdonképpen a semmibe megy
De. Én ezt úgy fogom fel ,hogy ez egy egyszeri beruházás. Egyszeri mind a napelem mind az e autótöltő kiépítése. Lehet játszani a számokkal mikor térül meg meg mikor nem de nem ez az érdekes véleményem szerint.
De a képlet akkor is az, hogy szerintem kell hozzá.
A szaldo meg egy külön sztori. Én úgy számolok ha havi szaldóra megy át a mostani éves akkor is áprilistól kb októberig ingyen autózhatsz a túltermelés végett, a téli hónapokban meg kb a 2/3-át kell kifizetned plusz ugye a ház elektromos áram igénye. Na most ezt elosztod 12 hóra akkor is tök jól vagy mert kijön egy valamekkora kis összeg amiben a ház és az autó áramigénye is benne van. Tulajdonképpen ezt jelenti.
Ez az otthon töltés napelemmel "ingyen van" sem okés. A napelemet is meg kell venned és ha holnaptól eltörlik a szaldót, akkor konkrétan a töredékét fogja érni és így a megtérülése 4-5-6x hosszabb idő lesz (ha egyáltalán megtérül).
Apróságokról meg ne is beszéljünk. Falitöltő kiépítése 300-800e forint, amiből amúgy 1-2 évig is el tudnál furikázni árammal és ez sosem térül meg. Aztán majd jönnek az otthoni nagy 10-30 kWh-os akkuk (hogy tárold az energiát), ami jelenleg 3-5 millió forint alaphangon....és 10-15 évente jobb esetben ez is csere....és ez sem térül meg.
Ha otthon tudod tölteni és termelsz annyi áramot akkor tök mindegy mennyi az áram díja neked ingyenes. Lehet egymillió Ft/kw akkor is ingyen van neked hiszen te termeled meg és ennyi.
Egyet értek egyébként azzal amit írsz de kiegészíteném azzal, hogy elektromos autót az vegyen aki otthon tudja tölteni (egyenlőre). Mondjuk a mindennapokban ha utazik nyilván az nem számít mert meggyorstöltőzi akárhol.
A hasonlatoddal élve én meg mindig azt szoktam mondani, hogy kb. most ott tartunk az elektromos autózás technológiában mint a 80-as években az aktatáskaméretű mobiltelefonokkal, hogy nagy, kényelmetlen ámde mégis tudsz vele telefonálni és persze irigységet és köpködést váltasz ki vele az emberekből. Aztán meg lehet nézni ma egy mobiltelefont. Ugye az elektromos autók nehezek az akksi miatt, kompromisszumos sebességgel tölthetőek (max emiatt kényelmetlenek). A hatótáv meg egy dolog azt azért nem írom mert az már kezd jó lenni. De látható van hova fejlődni és fejlesztik is a technológiát.
Szerintem a mindennapos használatra ,otthoni töltéssel tökéletes lehet.
Más téma: Budapesten szerintem első körben az ilyen hamis-zöldrendszámosoknak fog megszűnni az ingyenes parkolás. A tisztán elektromosokat nézzük akkor az az összes zöldrendszámoknak a fele kb. 2/3-a talán nem is tudom.
A Leaf konkrétan az az autó, ami szerintem az egyik legrosszabb konstrukció, ha úgy teljes szinten szeretnéd nézni az elektromos autózást. Teljesen más élmény egy nagyobb vagy legalább temperált akkus változat.
Ha csak rövidebb távokra használod, pl városban, akkor nem tudom elképzelni, hogy rossz élménye lenne az embernek egy EV esetén. Mérföldekkel egyszerűbb és kényelmesebb vezetési élményt ad egy elektromos autó. Legalábbis én bárhányszor ülök vissza egy benzinesbe / dízelbe, azonnal azt érzem, hogy 20-30 évet utaztam vissza az időben.
Amit Te írsz, hogy 1000 lóerős elektromos autóknak nincs értelme, ott szerintem abban tévedsz, hogy itt teljesen más a teljesítmény növelésének költsége / határa. Amíg egy dízel / benzinesnél, elképesztő összegek lehetnek a lóerő növelése, ami rögtön növeli a fogyasztást is, addig az elektromos autónál igazából az elektromos motor (bizonyos mértékig) teljesítményének növelése nem hiszem, hogy akkora költség lenne. Viszont ezzel sok embert be lehet vonzani, rekordokat megdönteni, ami pedig marketing / reklám és felhívja a figyelmet az EV autókra. Konkrétan a Leaf teljesítménye bőven elegendő lehet az átlag embereknek, már az is olyan élményt tud nyújtani, amit ennél sokkal drágább autók adnak.
Az árazás megint más kérdés. A Leaf szerintem új áron az egyik legrosszabb vétel - ha nem a legrosszabb. Rengeteg olyan dolog is társul mellé még, ami nagyon elavultá teszi egy normálisabb EV-vel szemben.
Egyébként pont most futottam bele egy használt Civic Type-R FL8 (azt hiszem) hirdetésbe 14 millió forintért. Ennyiért kapsz Tesla-t, ami szerintem normál (nem pályázás) használat mellett szinte minden szempontból jobb vétel lehet.
De persze mindenki meg tudja magyarázni majd a saját igazát és a saját felhasználási szokásainak jobban illő autót. Az EV-k esetén apróságok is vannak, hogy cégautóadó nincs, parkolás Budapesten még ingyenes, otthon tudod tölteni (1000 - 1400 forint / 100 km - a Civic Type-R ennek szerintem közel háromszorosa lehet, pláne, ha így használod). Az akkura 8 év 192 000 km garancia van a Civic Type-R esetén nem tudom ez az idő mennyi. A Tesla-nál nincs kötelező szerviz. Stb.
Az elektromos autók legnagyobb baja szerintem az ár. Egészen pofátlan és érthetetlen (oké, az akku - illetve az inverter, fedélzeti töltő és akkor itt jönnek az EV specifikus 'drágaszágok'), hogy egy olyan autó, amiben gyakorlatilag nincs semmi "kopó" drága alkatrész - kettőstömegű, váltó (!), DPF, brutál bonyolult motor, turbó, stb-stb. hogyan lehet mégis minimum másfélszer - kétszer drágább, mint ugyanaz az autó belsőégésű motorral szerelve. A másik nagy baj, hoyg az elektromos áram ára simán megölheti a létjogosultságát az EV-knek, ami megint teljesen érthetetlen annak tükrében, hogy a benzin előállítása mennyivel környezetrombolóbb és mennyivel több energiába kerül - mégis olcsóbb lehet összeségében (és itt megint nem az a megoldás, hogy akkor a benzin árát növelni kell, hanem pl az elektromos áramnak a töltőállomásokon 70-100 forintba kellene kerülni).
Alapvetően mindenki azt használ, amit akar, de egy kicsit úgy érzem, mint a régi mobiltelefonosok vs iPhone, vagy a lovaskocsi vs benzines autók kezdetén.
Tényleg nem akarok rosszmájú lenni, de aki aranyárban vesz elektromos majmot, az fizethet is "villanyszámlát"......
Az egy dolog, hogy nem használat közben fizeti meg, mert az valóban kedvező, de egyszer ugyanúgy befut az a számla, csak nem kisebb részletekben, hanem egy jó nagyban. (a vételárát nem is számítva persze)
Lehet elmondani mindennek, teszek rá, de a Tesla semmi más mint azoknak az embereknek a játékszere akiknek nem kevés pénzük van és nekik is találták ki.
Ha lenne észszerűség az elektromos autók fejlesztésében, akkor kb. 150-200 lónál megállnának, mert kb. mindenre elég ennyi teljesítmény és inkább a hatótávra mennének. De mi lesz? 1000 lóerő meg millió Nm. Aztán cserélhetik az akksikat sorban kismilliókért, csak hogy hosszabb legyen a szerszám.
Nemrég vezettem egy újabb Nissan Leaf-et, csak mivel nem éppen pozitív a hozzáállásom a jelenlegi technológiához és úgy az egész villanyautózáshoz, (pláne amivé teszik) nem akartam beírni ide az "élménybeszámolót."
De a rövid lényeg, hogy amit eddig gondoltam egy villanyautóról, azt hozta és be is mutatta a Leaf számomra.
Én meg egy mindennapi városban járó droid vagyok, aki szarik a statisztikákra, a lényeg számomra az, hogy amikor ott kéne átmenni, akkor kilométereket vagyok kénytelen feleslegesen belepöfögni benzingőzből a pestiek orra alá, (a magam kb. 5.5 literes fogyasztásával, az igaz, de tuti emiatt dugóban haladva) és persze ahogy "megoldották" ahogyan át lehet vergődni egy másik hídig, (egyirányú utcákat megfordítjuk, rakpart itt-ott mindig lezárva) az meg egy agyrém.
Szóval részemről egy nagy fuck off az egészre, de nem ez volt az első balfasz húzás, szóval majd csak megszokjuk.
Én kb 15 éve figyelem a vizes 911-et, meg a Boxstert is.. Ez utóbbit majdnem vettem is, amikor a fiam született, 2015-ben, csak elvitték az orrom elől. Akkor a Boxi 2.5-3 körül, a 911 meg 5M-nál indult. Ugyanazok az autók, amik ma 5 meg 9M-ről..
Ezt nem egész télen hirdették, 8 vmennyiért?
"A Lánchíd forgalmi rendje körüli vitákban gyakran felbukkanó érv, hogy a híd fontos szerepet tölt be a főváros autós infrastruktúrájában, így a kiesését nem viselné el a rendszer.
Ezzel szemben a statisztikai adatok azt mutatják, hogy az összes budapesti híd gépjárműforgalmának mindössze 6%-át tette ki a Lánchíd a felújítás előtt."
Átlag ember este rákot vacsorázik... hagyjuk már. Feriék lehet. Mondjuk mi a wc-n se húznánk le a rákot, mert nem szeretjük, de nyilván ha így számolod a gyerek 'költségelését' vagy épp szarvasgombából főzik a pörköltet... na az az igazi LOL.
Én is nézegettem, mer nagyon elszállt a 911-ek ára, s 10-ért egy 10essel fiatalabbat kapsz ebből.. aztán jobban utána járva inkább nem kellenek ezek a luxus autó nyűgök.. ill. azt is olvastam, h az A8 volt az alap, de arról itt nem esett szó.
Ennek a modellnek a megbízhatóságáról mindent elmond, hogy a típushibák felsorolása volt a videó leghosszabb része.
Nagyon korrekt és hozzáértő volt az AutoSkilles srác, más kérdés, hogy szerintem a többségnek egy életre elvette a kedvét egy ilyen autótól.
"Sokan értetlenkednek miért ilyen magas nálunk az élelmiszer-infláció, és miért nem mérséklődik olyan ütemben, mint más uniós országban?
Viszonylag egyszerű a válasz, figyelem:
Az Orbán kormány intézkedései okozzák a ráták közötti hatalmas különbséget, azaz, hogy most áprilisban az EU27 átlagában az élelmiszer-infláció 19,17% (éves szinten) Magyarországon meg 38,9%. A hozzánk közel álló V3-aknál meg 20,8 ugyanezen időben. Tehát orbitális a különbség, mert rajtunk kívül sehol sincs kiskereskedelmi különadó, ami január óta 100 mrd Ft forgalom felett már 4,1%. Csak ez a tétel éves szinten kb. 250-260 milliárd Ft plusz bevételt hoz a költségvetésnek.
Mit csinál a kereskedő?
Indítja az átárazó-gépet, szétteríti a büntető adót az általa forgalmazott árucikkekre.
De ez csak az egyik infláció-növelő tétel.
A másik az ársapka, ami a kiskereskedelemnek a bevezetés óta április végéig kb. 400 milliárd Ft terhet jelent, azaz ennyi a beszerzési és az értékesítési ár eltéréséből fakadó vesztesége. Mit csinál a kereskedő? Szétteríti a veszteséget, azaz fogja az átárazó gépét és nyomkodja.
Ki fizet a végén?
Megint mi a vásárlók.
De nincs vége, most találták ki a kötelező akciózást.
Találós kérdésem: ki fogja fizetni ennek a terhét? Gondolom kitaláljátok.
Plusz egy ráadás.
A kormány ellenőrei büntetnek, razziáznak, bírságokat szabnak.
Na ki fogja ezt is fizetni? Költői kérdés volt."
Azért mert te azért szinte bármit megengedhetsz magadnak, és megadhatsz a gyerekeidnek.
Ne hasonlítsd azért a te lehetőségeidet egy átlagos magyar család lehetőségeihez.
Általában pont a tehetősebb családok, a sokkal jobb lehetőségekkel bírok nyavalyognak mindig, h mennyibe kerül a gyerek, és azt az egyet is alig bírják eltartani.....
ez nagyon, ennyibe kerül a sport, és még el se jutott oda vissza se jutott, a suliba se jutott el se vissza, nem volt különóra, evésről, ruháról, külön szobáról (az sincs ingyen, ma számoltam pont hogy a kertben a teraszunkat újra kell burkolni, havi átlag 13e ft az hogy ott csak terasz van, szóval a szobájukat se számolom ki inkább) nem is beszélve, emellett lányom lazán kér rákot vacsira
ez egy érdekes topic... itt van egy nagyságrendi kalkuláció...
"Az eddigiek alapján tehát azt mondhatjuk, hogy a legmagasabb és a legalacsonyabb teljes gyermeknevelési költséget figyelembe véve átlagosan közel 28.500.000 forintba kerül egy gyermek felnevelése 21 éves koráig. Vagyis havonta hozzávetőlegesen 113.000 forint gyermeknevelési költséggel számolhatunk."
Mondjuk a használt ruhákkal amúgy sok gond nincsen, főleg amíg kicsik a gyerekek. Abból kiindulva, hogy egy középszerű normális új téli kabát 2 évesnek 16e Ft, amit pont 3 hónapot fog használni, aztán elteheted.
A cipő szandál stb., meg közel egy áron van a felnőttel. Mondjuk abból nem is vennék használtat.
Amúgy a használt gyerek ruhákat nem lehet eladni, vagy nyomott áron. Mi kaptunk Brendon-ba vásárolt rugdalózókat, újakat, ami 6.000 Ft / db volt, de nem volt passzentos a gyerekre, így csak ki lettek mosva... magyarul igazából nem használt... na azokat eladtuk talán 500 Ft / db-ért... és azt sem egyhamar.
Viszont:
Rengeteg rinyálásról hallok ismerősi körben, akik azért nem vállalnak gyereket, vagy nem vállalnak másodikat, mert 'drága' és félnek, hogy nem tudnának megadni nekik mindent, közben meg befigyel a 8-9M Ft-os új autó... LOL
Amivel amúgy nincs gond, mert mindenki maga dönti el, csak ne a kam indok legyen. Nem vállalsz, nem vállalsz.
Làtom ,hallom ezt elsö kézböl,sogornöm bölcsödében dolgozik,haver felesége meg ovonö. Hordunk haza svàjcbol gyerekeknek ruhàt,jàtékot ,ök nemtehetnek rola ,hogy ilyen helyzetbe kerülnek a felelötlen szülök miatt. Most is televolt az FL5 gyerekruhàkkal ,cipökkel és a szülök sajnos màr ebben is a pénzt làtjàk és nem is vagyok benne biztos ,hogy nem e adjàk el ezt azt pénzért tovàbb Van sok olyan akiket nem is a szülök ,hanem a nagyszülök nevelnek ,mert anyuka is meg apuka is lelépett
És ami a legdurvább: ez a bizonyos vidéki, leszakadó,nem tanuló, elszegényedő, az írásban megemlített támogatásokból kimaradó, ámde immel-ámmal szűlő réteg az aki markában tartja ezt az országot.
"Európában a fertilitás, hogy egy nő hány gyereket szül, sehol sem éri el a reprodukcióhoz szükséges 2-őt.
Városokban természetesen többnyire kevesebb gyereket szülnek a nők, mint falun, ez nagyon leegyszerűsítve érthető abból, hogy a városban több az olyan, magasan kvalifikált nő, aki a gyerekszülést és családalapítást nem tartja olyan fontosnak, egyetemre megy, sokáig tanul, ezért aztán későbbre tolja, vagy végül teljesen ki is hagyja - természetesen mindenkinek egyéni szabadsága, hogyan dönt ebben. A létező legszigorúbb magánügy.
Nos, a magyar adat kakukktojás: egyetlen európai országban sincs ekkora különbség a városi és a vidéki fertilitás között. A vidéki az egyik legmagasabb Európában (1,76), a városi az egyik legalacsonyabb Európában (1,24). Tehát a 10-es években viszonylag megemelkedett átlagos fertilitás mögött elsősorban az elmaradottabb vidéken megugrott születésszám húzódik, a városi, általában jobban szituált és jobban kereső nők között alacsony a gyerekvállalási kedv.
Pedig a bőkezű állami támogatások, főleg az adórendszeren keresztül a jobb módúakat célozzák, a jól keresőket, egyáltalán, a keresőket: annak adnak, akinek van.
Nos, úgy fest, hogy az egész állami támogatásdi, évente több száz milliárd, jórészt kidobott pénzt az ablakon. A városi nők attól nem szülnek többet, hogy kevesebb lesz az adójuk. Viszont falun a tankötelezettség leszállítása 16 évre - és ez más adatokból tudható - megnövelte a védekezés vagy ismeretek hiánya miatt nagyon fiatalon anyává váló nők/lányok arányát. Akik meg nem a támogatás miatt szülnek.
A valóság sokkal bonyolultabb annál, mint ahogy az állam elképzeli.
Nagyon sarkosan fogalmazva és durván leegyszerűsítve: az oktatás lezüllesztésével, tehát rombolással lehet emelni a születésszámon (ahogy fordítva: ahol fejletlen országokban fejlesztik az oktatást, és a nők tanulni kezedenek, azonnal visszaesik a magas születésszám), a képzett, iskolázott nők támogatással való megküldésével nem vagy a ráfordított irgalmatlan összeghez képest alig. Sehol se sikerül, Szingapúrban sem, pedig eszelős állami pénzeket költenek rá. Számukra ugyanis ez nem csupán pénz kérdése."