A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Tényleg nem akarok rosszmájú lenni, de aki aranyárban vesz elektromos majmot, az fizethet is "villanyszámlát"......
Az egy dolog, hogy nem használat közben fizeti meg, mert az valóban kedvező, de egyszer ugyanúgy befut az a számla, csak nem kisebb részletekben, hanem egy jó nagyban. (a vételárát nem is számítva persze)
Lehet elmondani mindennek, teszek rá, de a Tesla semmi más mint azoknak az embereknek a játékszere akiknek nem kevés pénzük van és nekik is találták ki.
Ha lenne észszerűség az elektromos autók fejlesztésében, akkor kb. 150-200 lónál megállnának, mert kb. mindenre elég ennyi teljesítmény és inkább a hatótávra mennének. De mi lesz? 1000 lóerő meg millió Nm. Aztán cserélhetik az akksikat sorban kismilliókért, csak hogy hosszabb legyen a szerszám.
Nemrég vezettem egy újabb Nissan Leaf-et, csak mivel nem éppen pozitív a hozzáállásom a jelenlegi technológiához és úgy az egész villanyautózáshoz, (pláne amivé teszik) nem akartam beírni ide az "élménybeszámolót."
De a rövid lényeg, hogy amit eddig gondoltam egy villanyautóról, azt hozta és be is mutatta a Leaf számomra.
Én meg egy mindennapi városban járó droid vagyok, aki szarik a statisztikákra, a lényeg számomra az, hogy amikor ott kéne átmenni, akkor kilométereket vagyok kénytelen feleslegesen belepöfögni benzingőzből a pestiek orra alá, (a magam kb. 5.5 literes fogyasztásával, az igaz, de tuti emiatt dugóban haladva) és persze ahogy "megoldották" ahogyan át lehet vergődni egy másik hídig, (egyirányú utcákat megfordítjuk, rakpart itt-ott mindig lezárva) az meg egy agyrém.
Szóval részemről egy nagy fuck off az egészre, de nem ez volt az első balfasz húzás, szóval majd csak megszokjuk.
Én kb 15 éve figyelem a vizes 911-et, meg a Boxstert is.. Ez utóbbit majdnem vettem is, amikor a fiam született, 2015-ben, csak elvitték az orrom elől. Akkor a Boxi 2.5-3 körül, a 911 meg 5M-nál indult. Ugyanazok az autók, amik ma 5 meg 9M-ről..
Ezt nem egész télen hirdették, 8 vmennyiért?
"A Lánchíd forgalmi rendje körüli vitákban gyakran felbukkanó érv, hogy a híd fontos szerepet tölt be a főváros autós infrastruktúrájában, így a kiesését nem viselné el a rendszer.
Ezzel szemben a statisztikai adatok azt mutatják, hogy az összes budapesti híd gépjárműforgalmának mindössze 6%-át tette ki a Lánchíd a felújítás előtt."
Átlag ember este rákot vacsorázik... hagyjuk már. Feriék lehet. Mondjuk mi a wc-n se húznánk le a rákot, mert nem szeretjük, de nyilván ha így számolod a gyerek 'költségelését' vagy épp szarvasgombából főzik a pörköltet... na az az igazi LOL.
Én is nézegettem, mer nagyon elszállt a 911-ek ára, s 10-ért egy 10essel fiatalabbat kapsz ebből.. aztán jobban utána járva inkább nem kellenek ezek a luxus autó nyűgök.. ill. azt is olvastam, h az A8 volt az alap, de arról itt nem esett szó.
Ennek a modellnek a megbízhatóságáról mindent elmond, hogy a típushibák felsorolása volt a videó leghosszabb része.
Nagyon korrekt és hozzáértő volt az AutoSkilles srác, más kérdés, hogy szerintem a többségnek egy életre elvette a kedvét egy ilyen autótól.
"Sokan értetlenkednek miért ilyen magas nálunk az élelmiszer-infláció, és miért nem mérséklődik olyan ütemben, mint más uniós országban?
Viszonylag egyszerű a válasz, figyelem:
Az Orbán kormány intézkedései okozzák a ráták közötti hatalmas különbséget, azaz, hogy most áprilisban az EU27 átlagában az élelmiszer-infláció 19,17% (éves szinten) Magyarországon meg 38,9%. A hozzánk közel álló V3-aknál meg 20,8 ugyanezen időben. Tehát orbitális a különbség, mert rajtunk kívül sehol sincs kiskereskedelmi különadó, ami január óta 100 mrd Ft forgalom felett már 4,1%. Csak ez a tétel éves szinten kb. 250-260 milliárd Ft plusz bevételt hoz a költségvetésnek.
Mit csinál a kereskedő?
Indítja az átárazó-gépet, szétteríti a büntető adót az általa forgalmazott árucikkekre.
De ez csak az egyik infláció-növelő tétel.
A másik az ársapka, ami a kiskereskedelemnek a bevezetés óta április végéig kb. 400 milliárd Ft terhet jelent, azaz ennyi a beszerzési és az értékesítési ár eltéréséből fakadó vesztesége. Mit csinál a kereskedő? Szétteríti a veszteséget, azaz fogja az átárazó gépét és nyomkodja.
Ki fizet a végén?
Megint mi a vásárlók.
De nincs vége, most találták ki a kötelező akciózást.
Találós kérdésem: ki fogja fizetni ennek a terhét? Gondolom kitaláljátok.
Plusz egy ráadás.
A kormány ellenőrei büntetnek, razziáznak, bírságokat szabnak.
Na ki fogja ezt is fizetni? Költői kérdés volt."
Azért mert te azért szinte bármit megengedhetsz magadnak, és megadhatsz a gyerekeidnek.
Ne hasonlítsd azért a te lehetőségeidet egy átlagos magyar család lehetőségeihez.
Általában pont a tehetősebb családok, a sokkal jobb lehetőségekkel bírok nyavalyognak mindig, h mennyibe kerül a gyerek, és azt az egyet is alig bírják eltartani.....
ez nagyon, ennyibe kerül a sport, és még el se jutott oda vissza se jutott, a suliba se jutott el se vissza, nem volt különóra, evésről, ruháról, külön szobáról (az sincs ingyen, ma számoltam pont hogy a kertben a teraszunkat újra kell burkolni, havi átlag 13e ft az hogy ott csak terasz van, szóval a szobájukat se számolom ki inkább) nem is beszélve, emellett lányom lazán kér rákot vacsira
ez egy érdekes topic... itt van egy nagyságrendi kalkuláció...
"Az eddigiek alapján tehát azt mondhatjuk, hogy a legmagasabb és a legalacsonyabb teljes gyermeknevelési költséget figyelembe véve átlagosan közel 28.500.000 forintba kerül egy gyermek felnevelése 21 éves koráig. Vagyis havonta hozzávetőlegesen 113.000 forint gyermeknevelési költséggel számolhatunk."
Mondjuk a használt ruhákkal amúgy sok gond nincsen, főleg amíg kicsik a gyerekek. Abból kiindulva, hogy egy középszerű normális új téli kabát 2 évesnek 16e Ft, amit pont 3 hónapot fog használni, aztán elteheted.
A cipő szandál stb., meg közel egy áron van a felnőttel. Mondjuk abból nem is vennék használtat.
Amúgy a használt gyerek ruhákat nem lehet eladni, vagy nyomott áron. Mi kaptunk Brendon-ba vásárolt rugdalózókat, újakat, ami 6.000 Ft / db volt, de nem volt passzentos a gyerekre, így csak ki lettek mosva... magyarul igazából nem használt... na azokat eladtuk talán 500 Ft / db-ért... és azt sem egyhamar.
Viszont:
Rengeteg rinyálásról hallok ismerősi körben, akik azért nem vállalnak gyereket, vagy nem vállalnak másodikat, mert 'drága' és félnek, hogy nem tudnának megadni nekik mindent, közben meg befigyel a 8-9M Ft-os új autó... LOL
Amivel amúgy nincs gond, mert mindenki maga dönti el, csak ne a kam indok legyen. Nem vállalsz, nem vállalsz.
Làtom ,hallom ezt elsö kézböl,sogornöm bölcsödében dolgozik,haver felesége meg ovonö. Hordunk haza svàjcbol gyerekeknek ruhàt,jàtékot ,ök nemtehetnek rola ,hogy ilyen helyzetbe kerülnek a felelötlen szülök miatt. Most is televolt az FL5 gyerekruhàkkal ,cipökkel és a szülök sajnos màr ebben is a pénzt làtjàk és nem is vagyok benne biztos ,hogy nem e adjàk el ezt azt pénzért tovàbb Van sok olyan akiket nem is a szülök ,hanem a nagyszülök nevelnek ,mert anyuka is meg apuka is lelépett
És ami a legdurvább: ez a bizonyos vidéki, leszakadó,nem tanuló, elszegényedő, az írásban megemlített támogatásokból kimaradó, ámde immel-ámmal szűlő réteg az aki markában tartja ezt az országot.
"Európában a fertilitás, hogy egy nő hány gyereket szül, sehol sem éri el a reprodukcióhoz szükséges 2-őt.
Városokban természetesen többnyire kevesebb gyereket szülnek a nők, mint falun, ez nagyon leegyszerűsítve érthető abból, hogy a városban több az olyan, magasan kvalifikált nő, aki a gyerekszülést és családalapítást nem tartja olyan fontosnak, egyetemre megy, sokáig tanul, ezért aztán későbbre tolja, vagy végül teljesen ki is hagyja - természetesen mindenkinek egyéni szabadsága, hogyan dönt ebben. A létező legszigorúbb magánügy.
Nos, a magyar adat kakukktojás: egyetlen európai országban sincs ekkora különbség a városi és a vidéki fertilitás között. A vidéki az egyik legmagasabb Európában (1,76), a városi az egyik legalacsonyabb Európában (1,24). Tehát a 10-es években viszonylag megemelkedett átlagos fertilitás mögött elsősorban az elmaradottabb vidéken megugrott születésszám húzódik, a városi, általában jobban szituált és jobban kereső nők között alacsony a gyerekvállalási kedv.
Pedig a bőkezű állami támogatások, főleg az adórendszeren keresztül a jobb módúakat célozzák, a jól keresőket, egyáltalán, a keresőket: annak adnak, akinek van.
Nos, úgy fest, hogy az egész állami támogatásdi, évente több száz milliárd, jórészt kidobott pénzt az ablakon. A városi nők attól nem szülnek többet, hogy kevesebb lesz az adójuk. Viszont falun a tankötelezettség leszállítása 16 évre - és ez más adatokból tudható - megnövelte a védekezés vagy ismeretek hiánya miatt nagyon fiatalon anyává váló nők/lányok arányát. Akik meg nem a támogatás miatt szülnek.
A valóság sokkal bonyolultabb annál, mint ahogy az állam elképzeli.
Nagyon sarkosan fogalmazva és durván leegyszerűsítve: az oktatás lezüllesztésével, tehát rombolással lehet emelni a születésszámon (ahogy fordítva: ahol fejletlen országokban fejlesztik az oktatást, és a nők tanulni kezedenek, azonnal visszaesik a magas születésszám), a képzett, iskolázott nők támogatással való megküldésével nem vagy a ráfordított irgalmatlan összeghez képest alig. Sehol se sikerül, Szingapúrban sem, pedig eszelős állami pénzeket költenek rá. Számukra ugyanis ez nem csupán pénz kérdése."
Hát először 2004-től mint a fórum másik számú regisztráltja, egészen 2011. április 1-ig, másodszorra meg tavaly ősszel sörözünk Manóval és nosztalgikus hangulatba került(ünk). Ugye Coyote meg Tonx?