A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Sok más városhoz hasonlóan itt Zalaegerszegen is eladó és/vagy kiadó kb. a fél város. Vevői oldalról azért ez egy jó pozíció, egyértelműen túlkínálat van jelenleg. Aztán mégiscsak nőnek ki a földből az újabb és újabb társasházak.
Nekem van ingatlanos ismerősöm, akinek durván jól ment a szekér (Bp környéke), és most elment egy kisebb céghez melózni... annyira megállt a piac.
De ez teljes mértékben város függő. Nálunk továbbra sincs eladó kb 1 normális lakás sem, a használt ára pedig van, ahol elhagyta az 1M / nm-t. Pl., ahol én lakom konkrétan, ott is.
Mivel nem épülnek normális lakások, szerintem nagy visszaesés ingatlan fronton nem lesz. Max. kicsit normalizálódnak az árak, vagy stagnálnak.
Aztán ahogy a kamu erős forint helyett az euro ára szépen visszamegy a 420 - 430 Ft-os medrébe, ahol most is kellene lennie, ha nem szórakoznának a jegybanki alapkamattal, ami minden magyarnak nagyon sokba kerül ugye, mint tudjuk, úgy szépen emelkednek az ingatlan és az autó árak ismét.
Kecskeméti ingatlanos ismerősöm azt mondta,h. a "forgalom" kb 50-al esett vissza az 1-2 évvel ez előtti csúcshoz képest.
Nyilván országrészenként más a helyzet, illetve akár városon belül is lehetnek most nagy különbségek, de az biztos,h. a nagyobb értékű ingatlanoknak esik az ára (Ő ezt mondta) az olcsón fenntartható ingatlanoké stagnál nagyjából, de akár itt is lehet minimális csökkenés.
Az tuti,h. sokan most kivárnak, még azok is akiknek lenne rá.
A CSOK meg ilyenek is nyomták felfelé az árakat, de a hatalmas kereslet növekedés is jócskán benne volt a nagy ingatlan lufiban.
Felénk évek óta heti szinten dobálnak be cetlit,h. eladó lakást vennének KP-ra. Valószínű nem a falusi CSOk-osok.
Egyre több az olyan lakás felénk amit befektetési céllal vásároltak és albérletbe vannak kiadva.
Ha a válság elhúzódik, és nem csökken nagy mértékben az infláció, akkor akár általános árcsökkenés is előfordulhat. Persze nem ilyen 20-30%-os csökkenésre kell gondolni. De főleg a nagyobb drágábban fenntartható ingatlanok értéke fog csökkenni, a kicsi olcsó ingatlanoké nem biztos.
Anyám azt mondta, h már mennek le az árak, meg elcsitult a nagy érdeklődés. Nem is véletlen, kétszámjegyű hitelkamatok mellett.. Sztem szokásosan az agglomeráció fog jobban esni, meg a korszerűtlen, nagy hodályok ára. Ill. ilyenkor a nyaralók, telkek, 7végi házak lesznek a kevéssé érdekesek.
Itt is valószínű vagy átbaszták apóst a szerelők, vagy anyaghiba volt. Ezek a mazdák kb. életünk végéig elbrummognak. Vezérműszíj szakadés, és még 60 ezer sincs benne. Érthetetlen, és ilyen öreg autónál igen komoly költség az árához viszonyítva. De így ők is hozzászoknak majd a hondához , mert elvitték helyette a jazzünket.
Így látom, oké! (mondjuk a jazznél furcsa akkor, mert ott nem volt hibás állapot, a normálok között kevert).
Kút fejemből nem gondoltam, h nem én állítok be magamnak minden szűrési feltételt.
Ez érdekes, úgy tényleg bejön. A múltkor kerestem a jazzek között, és akkor is össze-vissza adta be az autókat, pedig pont ugyanazok voltak a szűrési feltételek. Egyszer mutatott 10-et, aztán hatot, aztán megint előjött olyan, ami délelőtt volt, délután nem, reggel meg megint igen. Sokszor már szinte semmi szűrést nem állítok be, mert nem mutatja meg az autókat. De az, h már a típust sem tudom megadni, az azért elég gáz.......Ha ilyet keres valaki, akkor 2186 db mazdát kell megnéznie, hátha van olyan közötte, amit keres.
Kieg.: na még úgy sem adja be. Kizárólag annyit jelöltem be, h mazda legyen, és így sincs közötte.....Nem fér el a 2186 db között. Nem értem....
Nem is pont erre az egy autóra kihegyezve probléma ez, hanem ha én akarok venni valamit, akkor ki tudja mennyi esik ki, amit nem látok.
Na, ez érdekes, mert ha rákeresek a főoldalon, akkor nem látom én sem, de ha felül az oldalon rákattintasz az "323 F" -re (Használtautó.hu / Személyautó / MAZDA / 323 / 323 F), akkor megjelenik a listában.
Jól működik az oldal...
Szerk: megvan, by default a "normál" állaptú autókra szűr a kereső, a motorhibásokat kihagyja.
Teljesen értetlenül nézem, h mi van. Már csak azt írtam be, h mazda 323 f, semmi szűrés, és akkor sem jött be. Csak ha belépek a saját nevemmel, akkor ott jön be a saját hirdetéseimen belül.
A Hahun mennyi idő múlva jelenik meg a hirdetés? Tegnap este feladtam egyet, és sehol nem látom a hirdetések között.A saját adatlapomon belül ha belépek, látom a "hirdetéseim" címszó alatt....
Azért itt sok esetben olyan árak vannak, amiken bőven bőven lehet csökkenteni. Pl szűrők és olajak cseréje 400e Ft? Magadnak ez ha nem jön ki 100e alatt, akkor nagy baj van. De sztem találsz olyan szervizt is, ahol a 400e-nek a felébe se fájna. Nyilván nem szerel mindenki magának, de a lényeg, hogy azért azt a soknak látszó összeget a töredékérelehet csökkenteni, nem törvényszerű, hogy ennyit kell mindenképp fizetned, ha porschézni akarsz. A másik meg, hogy elég sokat is futott ez a kocsi, mi van, ha valaki második autónak tartja, vagy csak szimplán nem autózik annyit és nem 35ezret megy /év, hanem csak mondjuk 15 ezret. Akkor még a cikkben lévő brutál árakkal is havi kb 32ezer Ft-ba fájna csak, ami okosabban sztem a harmada se lenne. És az már egyáltalán nem is sok.
Mindezt úgy, h 30 ezrenként volt csak szervíz, és ez egy olyan kivételes darab, aminél alig akadt hiba.
Egy ismerősömnek volt új korától X5-öse, arra azt mondta, h átlagosan nézve nem elég rá az 1 millió évente, és akkor nem számol hozzá semmilyen egyéb költséget, még a méregdrága gumivásárlásokat sem....
A két legfőbb ok szerintem a magas infláció nálunk (arra mondjuk rohadtul kíváncsi lennék mitől van) és az unio-s pénzek ki nem fizetése.
Az energiafüggőségünk az nem most alakult ki, hanem már jóval régebben évtizedekkel ez előtt.... amúgy a háború legelején mikor elszálltak az energia árak nem lehetett tudni,h. mikor és hol lesz a vége.... Viszont az energiafüggetlenségen komolyan dolgozni kellene....
Románia atlantista elkötelezettségű..... Hát igen, éppen azt a segget nyalják amelyiket kell. A második VH-ban egy pillanat alatt átálltak a szövetségesek oldalára mikor látták,h. baj lesz és az eddigi szövetséges haderőt kezdték támadni abban a pillanatban.
Az egyik legpatkányabb népség.... ha most hirtelenjében a ruszkik oldalán lenne a labda, szerintem nem sokat agyalnának....
Az európai fővárosokban sokkal több értéket állítanak elő egy főre vetítve, mint az országos átlag, van, ahol két-háromszor akkorát, ahogy a szolgáltatás egyre nagyobb százalékot képvisel a GDP-ben, egy-egy irodanegyedben abszolút számokban is több érték képződik, mint fél országnyi vidéken. Ezért lehet jobban keresni az irodákban.
Az ábrán a kör nagysága a városok gazdaságának méretét mutatja, első Párizs a maga brutális éves 759 mrd eurós GDP-jével (összehasonlításul: Budapest évi 70, Varsó 100, Bécs 130, Dublin 185 mrd eur). A körök elhelyezkedése pedig azt, hogy egyes nagyvárosokban hány ezer euró értéket állítanak elő egy alkalmazottra vetítve. Varsó és Bukarest előkelő helyezése több, mint meglepő, nagyon produktív, fejlődő városoknak tűnnek. És nem a gyárakban képződik a nagy hozzáadott érték, a szalagnál, az az ősidőkben volt."
"Hogyan húzhat el Románia ennyire Magyarország mellett?
Hogyan lehetséges, hogy míg Magyarországon -13,2% volt márciusban a kiskereskedelmi forgalom éves változása, ami ennyire összeomló fogyasztás mellett biztosan recessziót jelent, Romániában 7,2%-kal nőtt a fogyasztás, tehát valószínűleg növekszik a gazdaság? Két szomszédos állam egy közös európai piacon. Ugyanolyan külső hatásokkal.
Tehát a különbségek főleg országon belül vannak.
1. Ott nem volt választási osztogatás egy éve, az alaptalan pénzszórás megnövelte a bázist. Megvették a választókat nem létező ingyenpénzzel kilóra, ami tovább növelte keresleti oldalról az inflációt és végül a fogyasztás összeomlásába torkollt. Klasszikus boom-bust.
2. Kisebb a román infláció, ami kevésbé veti vissza a fogyasztást.
3. Románia bőségesen kapja azokat az EU-s újjáépítési forrásokat, amelyekből Magyarország egy fillért nem kap a jogállam hiánya miatt, mivel annak híján a pénzek ellopását nem lehet megakadályozni.
4. A magasabb adók, büntetőadók miatt olyan magas lett a magyar árszínvonal, és annyival alacsonyabb a román, hogy megéri Romániában vásárolni, ezért a költések egy része átvándorolt Romániába.
5. Románia stabilan atlantista elkötelezettségű, nem orosz báb, és emiatt nincs is energiafüggése az oroszoktól, ami nagyon sokba kerül. Nem is vettek 300 eurós orosz gázt.
Ezek a különbségek elég sokat magyaráznak ebből a brutális eltérésből -13,2% vs. +7,2%, recesszió vs gazdasági növekedés. De nem mindent. Az eltérés olyan nagy, hogy több van mögötte. És a lényeg az, hogy Románia ugyan nem egy ideális állam, de biztosan nem kleptokrata autokrácia, ahol a gazdasági növekedés forrásait büntetlenül kilopják a gazdaságból, és a piac működését korlátozzák állami beavatkozásokkal, kiszorításokkal, szándékos versenykorlátozással a megszerzett szegmensekben. Alighanem ez a legfontosabb különbség, a többi mind csak következmény - ettől húz el Románia egyre több mutatóban, ott jobban működik a piac, egyáltalán van szabad piac, nem ül rajta a gazdaságon egy polip. A mindent leuraló autokráciának súlyos ára van a gazdaságban is.
És ha ebben az okfejtésben soknak tűnik a vélemény, nem sok, szerintem, akkor térjünk vissza tényekhez.
-13,2%
vs.
+7,2%"
Rengeteg gond van a lítium akkukkal, csak már úgy el vannak terjedve, hogy ez nem szab gátat a használatnak. Ráadásul a tömeggyártásnak köszönhetően egyre több a minőségileg kifogásolható termék.
Ha valakit érdekel a téma érdemes Youtube-on rákertesni a "litium battery fire" kulcsszavakra.
Mondjuk attól még, hogy töltőn maradt az aliexpress-es csodarolli, még nem kellett volna ennek így történnie.
Brutál volt, épp a játszótéren voltunk, amikor hallottuk a tűzoltókat vonulni.
A tetőszerkezet kb 2 perc alatt fossá égett. Mi nem mentünk oda katasztrófaturistálkodni, de volt ismerős, aki igen...