Akkor így már érthető. A wireless autot megcsinálom mert jobb ha a telefon nem egy légkábelen lóg a kocsiban. Elöl a zsebbe csak úgy fér el ha feszül a mazzag, a középrészen meg zavar a légkábel.
szándékosan nem oda raktam, mert firesticknek a jobb oldalon van a táp csatlakozója oldalt...emiatt a távirányító nem férne oda...de így mellette a kábele elfér...és bal oldalon meg a távirányító...
így nem kallódik semmi...
én wireless apple carplayt használok...(ip14 pro max)
de az E tud android auto-t is wireless-en (!)
csak valamiért a honda alapból nem engedélyezte...
a diagnosztikai menüből tudod engedélyezni és így tudod párosítani...
2023. január 9. 07:55:48: megválaszolva Tonx + által,
→ #375
ha valaki ki akarja használni az E-ben lévő "entertainment" lehetőségeket...
amazon fire stick lite...(nem kell a nagyobb, mert az E nem tud többet 1080-nál...)
-hdmi porttal tud kommunikálni...(nem triviális!)
-tud működni mobil telefon megosztott hotspotjáról (!!!) (google chromecast nem tud!)
-nem kell az E vodafone-os wifi előfizetése hozzá...
-gyors és reszponzív cucc, korrektül megy a netflix, youtube, stb...
-ki tudja használni a normál és a teljes képernyő szélességet...(ez utóbbiba belenagyít...)
-saját távirányítójával szépen működik...
-"sleeper beépítés"...(90 fokos hdmi fordítóval, semmi extra kallódó kábel...!)
2023. január 8. 20:12:17: megválaszolva Tonx + által,
→ #373
MIC
az EU piacra szant model3-asok mind kinaban keszulnek
semmilyen problemat nem tapasztaltam, sem panel gap, sem fenyezes, atvetelkor elegge atneztem,
raadasul mar volt alkalmam atvetelkor segedkezni, szoval nincs ezekkel a kinai gyartasuakkal semmi gond...
az enyem mar dupla uvegezessel keszult elol, nincs problemam a zajszigetelessel.
egyebkent most jottem haza vele Olaszorszagbol, ez volt az elso kulfoldi utam, teljesen rendben volt vele a hosszabb tavu utazas is.
az utvonal oda:
Bp - Sormas - Ljubljana - Mogliano Veneto - Affi
hazafele
Affi - Mogliano Veneto - Kozina (itt egy kis tekerges volt Szloveniaban) - Ljubljana - Sormas -Bp.
a fogyasztas pedig igy alakult a teljes utvonalra:
"A táblázatból megtudhatjuk, hogy az otthoni töltéssel nem rendelkező, lakótelepen élő elektromosautó-tulajdonosoknak mennyivel kell többet fizetni az otthoni töltéshez képest: Auchan áruháznál töltve mintegy 2,5-szer, Decathlonnál töltve 4,8-szor, lakótelepi e-Mobi vagy önkormányzati Mobiliti töltőt használva 4,1-szer, MOL benzinkúton 2,1-szer, TEA. töltőnél másfélszer, EO.N töltőn este 8 és reggel 6 között töltve pedig 1,41-szer kerül többe a nyilvános töltés az otthoninál."
Közben összehasonlítottam az osztrák smatrics árakkal ami az egyik legdrágább. DC 50kw-ig 170ft-ra jön ki percenként Sopronban a leggyorsabb mobiliti 50kW-os 240ft/perc. Most már nem csak sima benzin gázolajért járunk ki hanem áramért is.
majd megnézem itt pesten, de valószínű itt is hasonló lesz...
a következő fél év energia piaci szempontból még továbbra is kaotikus lesz...
így lehet számítani arra, hogy variálnak még az árakkal...
a második félévre üzleti nagy fogyasztóként az elektromos energia árak viszonylagos konszolidációjára számítunk (legalábbis a tőzsdei árakat tekintve)...
hogy itthon ebből a saját (mo-i) kitettségünk miatt mit fogunk tapasztalni az persze kérdés...
illetve azt, hogy ez begyűrűzik-e a lakossági fogyasztási oldalra is, az szintén kérdés...
Na megnéztem a töltési árakat a mobilitinál. Ha van a közelben bolt akkor 170 ha nincs akkor 285, itt Sopronban. Ennyiért meg már rohadtul nem éri meg, mert olcsóbb ha a dízellel járok. Az otthoni töltéssel jön ki kb 1.5 literes fogyasztás ami 70ft/kWh, így a 4x ár már 6 literes fogyasztást jelent, és így a dizel civicel inkább eljárok 5literből és nem is kell visszafognom magam.
töltőnként eltérő árazást ígérnek...
nyilván az "olcsóbbak" tele lesznek...
ráadásul ha már többen töltenek az oszlopon akkor lassul a töltés, ami a percárazás miatt szívás...
ha kint töltök szinte csak mol-nál szoktam...
ott is emeltek de nem ilyen irreálisan ráadásul ott még maradt a kwh alapú számlázás...
meglátjuk ez meddig tart ki...
2023. január 2. 08:40:39: megválaszolva Tonx + által,
→ #364
Ennyiért már nem éri meg. Itt egyértelműen a hagyományos olcsóbb még ha a szervizköltségeket is beleszámolod. 1 óra alatt belemegy legjobb esetben 100kW ami 24e ft, ezzel elmész talán 500km-t, ez egy jó 6-7 literes fogyasztás dízelből és akkor nem kell óvatosan autózni, hanem mehetsz ahogy szeretnél.
Hát akkor ameddig otthon lehet olcsón tölteni addig marad, esetleg keresek olyan munkahelyet mint öcsémnek, náluk 4db 230-as töltőhely van és már 2 11kWh-os gyorstöltő a főnökök részére. A 230-as ingyen használható a dolgozóknak.
céges környezetben jelenleg is 160ft/kwh körül töltök...
de a percdíjas díjszabás ami igazából szívás...
sztem diszkontoknál lévő töltők is hamarosan fizetősek lesznek...
illetve az eon és a mol is emelni fogja az árait...
sztem középtávon tovább fognak emelkedni a töltési ktg-ek...(kivéve otthoni napelem...)
így ami esetleg előny lehet az az alacsonyabb karbantartási ktg...
mással nem igazán fog kijönni a megtérülési matek...(ha egyáltalán számít)
2022. december 30. 19:34:06: megválaszolva grego + által,
→ #357 2022. december 30. 18:47:09: megválaszolva Tonx + által,
→ #354
Arra gondolt. Mivel az kicsivel talán jobban elérhető az egyszeri magyar peonnak, így az iránt bennem is nagyobb kicsit az érdeklődés. Ha lesz egyszer, akkor először úgyis tuti egy kis kompakt lesz maximum nekem is.
Meg ugye azzal azt írtad mentél 50.000km felett, szóval átfogóbb is vele a tapasztalatod.
akkor kozkivanatra...
annak idejen, 2019 ev vegen par ora aladt eladtam az Accord-ot, es sajnos ezzel vege is szakadt a 24 eves Honda-s letnek...
jott utana egy Mazda 6 2.5 Revolution top, majd 2021 oktobereben megszuletett az elhatarozas
2 het hijan 1 ev veget nem erni akaro varakozas utan, sok igeret, huzavona utan november kozepen vegre atvehettem az autot.
hivatalos, tesla.com-os vasarlas, nem volt bizodalmam a 3rd party cegekben.
alap Tesla Model 3 RWD a tipus, 60 kWh-s LFP akkuval, feher kulso, fekete belso, 18" alap Aero felnik.
Ryzen processor-os a regebbi Intel helyett, nincs mar benne hagyomanyos 12V-os "kis akksi", hanem egy 12V-os Li-ion akku van helyette,
ami elvileg orokelet..
A Mazdahoz kepest 2 dolog ami hianyzik belole, az ulesszelloztetes es a keresztiranyu forgalom figyeles hatramenetben.
Csereben viszont minden mas, ami nekem fontos volt, megvan.
Az enyem, mar a 2023-as modell, ami annyiban mas, mint az elozo, hogy nincs benne USS (ultra sonic sensor), hanem Teslavision van helyette,
modositott, elvileg komfortosabb futomu van alatta, es hairpin-es motor van benne.
Ennek ellenere a futomuve brutal kemeny, nem kimondottan komfortos a rossz utakon, cserebe viszont gokartos a kanyarsebesseg/uttartas.
Mivel nincs benne USS, ezert a parkolast segito un. proximity function jelen pillanatban nem mukodik, csak a kamerakra lehet hagyatkozni,
nem csipog, nem mutatja a kijelzon, hogy hany cm tavolsagra vannak a targyak a kocsi kozeleben.
Elvileg a hamarosan erkezo valamelyik SW frissites tartalmazni fogja, de egyelore meg itt EU-ban se hire, se hamva...
~2200 km-t mentem vele eddig, a fogyasztas 17 kWh/100 km atlagban.
felteszek egy kepet, ez egy ma esti M0-s oda-vissza ut, megneztuk a kivilagitott Megyeri-hidat
Nekem is 230-as van csak. Viszont a villanyóra hátulján közvetlen a fővezetéki elosztóból veszem neki az áramot 4mm2-es kábellal és egy komolyabb 230-as aljzattal plusz FI-vel, nem is melegszik (ellenben a ház oldalán az 20 perc után már 60 fok felett volt). Viszont nagyobbat meg még nem tudok mert csak 3x16A van és az E csak egy fázist hajlandó kezelni (lehetne 2 fázison is a 6,4kW) így marad a gyári töltő. Tervben van legalább 1 fázison a 32A mert többet nem tud a bejövő de azt majd jövőre.
Ezt én se értem.
A lakásokat az alap, 32 amperes vételezési lehetőséggel adtam át. De úgy rendeltem meg a villanyszerelést, hogy a villanyóráktól (ennek külön falat kellett raknom a telek sarkában) 5 eres kábelt húzzon be mindhárom lakásig, hogy ha esetleg majd vki villanyautót töltene 3 fázison, akkor erre se legyen gondja. Kifizeti az elektromos művek felé a többletet, átkötik a szekrényben , s voilá.
Azon viszont én szoktam csodálkozni, hogy sokan nem csak a hibridet, hanem a villanyautót is sima, fali konnektorban töltik, pedig ez fasság. Alapban ki kéne neki építeni töltőpontot, s akkor gyorsabb a töltés, s kisebb a veszteség, de ha 230V, akkor is ipari csatit kell alkalmazni, külön oda húzott vezetékkel, s Fi relével a biztonság miatt. S nem elfelejteni, hogy a villanyautó fogyasztásával emelni kell a vételezhető áram mennyiségét.
2022. december 25. 21:07:34: megválaszolva Tonx + által,
→ #342
Egy ismerősöm új építésű társasházban lakik 3 éve.Semmi gondjuk nem volt eddig. Néhány hónapja 2-3 lakó kiépítette az elektromos autó töltési lehetőséget, mert azzal járnak. Azóta sorban mennek ki a háztartási gépek a házban, romlanak a kütyük, állandóak az elektromos hibák a társasházban.
Ilyenről eddig még nem hallottam...