De ha ez így lesz akkor már nem sok motiváció lesz az irányba, hogy elektromosra válts vagy tartsál. Nem igazán értem ezt.
Egyébként meg ha jóárasítják a töltést akkor az általad megtermelt áramért is lesznek szívesek jó árat fizetni...
Ezt az adót úgy hívják hogy hálozathasználati díj. Mert az áram állítólag 11 vagy 7ft a többi a hálozathasználat. Ha fizetés töltőnél töltesz akkor ugye a maradék kb 230ft egy része a társaságé a többi a hálozatba megy. És ha ezt a töltési összeget átszámolod dizel/benzinre akkor kapásból 7-8 literes fogyasztás jön ki. Szerintem elég az a díj amit így fizetnek. A háztáji töltésnél meg majd kitalálják hogy csak hivatalos töltőboxxal töltheted a kocsidat. Jóáron.
Érdekesség az, hogy Nikola Tesla is feltalált egy olyan áramtovábbító-áramösszegyűjtő ...hát nevezzük hálózatnak ami a tudós szerint korlátlanul és ingyenesen hozzáférhetővé tehette volna az áramot minden embernek. Ugye nem kell mondanom, hogy megtorpedózták, halálakor meg szépen begyűjtöttek minden jegyzetet, leírást amit készített.
És még arról is keringenek történetek hány tudós tűnt el vagy burkolózott különös hallgatásba akik az olajat ki tudták volna váltani és olyan megoldást kínáltak ami nem kötötte volna az embereket ahhoz, hogy tejeljenek ezeknek az óriásvállalatoknak és az államnak.
Na most ez a cikk is erről szól, hogy ha netán olcsóbban akarod megúszni hát gondoskodnak róla, hogy nem fogod. Kisebb összegben mernék fogadni, hogy Európában nálunk lesz ilyen legelőször mármint ilyen adó
2023. június 15. 18:40:01: megválaszolva Tonx + által,
→ #535
Kezdődik. És ki más kezdte a teljesen fullosan nyílt megadóztatást/pénzbehajtást, naná, hogy Amerika és azon belül persze a jó öreg Texas(iak). Erre eskü inni kéne.
Svàjcban 47.000 chf körül lesz a honda àra a tesla 3 pedig 55.000 + lehet Magyarorszàgon közelebb vannak az àrak. Pont tegnap néztem ,hogy a kona,id3,cupra born, megane olcsobb mint a honda 5-10000 chf-el. De skoda enyaq, hyundai ,tesla az dràbbak is. Én jelen àllàs szerint semmilyen e autot nem vennék , mert nincs tele a hàztetöm napelemmel ,söt hàzam sincs. De ha lenne mindkettö ,akkor vagy honda E vagy cupra born esetleg skoda eniaq ,mert ezek tetszenek kinézetre.
nagy kérdés, hogy ez a csomag mennyire lesz vonzó a konkurenciával összevetve...
árban egy 5%-ot még rádobsz és van egy model 3 long range-ed...
500le két motor, 600km wltp-vel és 4,4-egy gyorsulással...14-15 körüli fogyasztással, 150-250kw töltéssel...
plusz folyamatos szoftver frissítéssel...
ez utóbbi a hondánál totális utópia...
nagyon kell hinni a márkában ehhez...
2023. június 14. 10:40:48: megválaszolva ePtOn 0 által,
→ #530 2023. június 13. 10:17:02: megválaszolva Rikk_ + által,
→ #529
a kereskedők szerint már nem lesz rendelhető...eu-ban...
a meglévő készlet amiből kell "gazdálkodni"...
de jelenleg ezen az áron (15,5m) eladhatatlan...
a saitama-i gyár (ahol gyártják) még technikailag működik...kérdés meddig gyárt még...
utódja valószínű nem lesz...
az új tisztán elektromos az eNy1 lesz...
ennek még nincs hivatalos ára, de valahol félúton az E és az FL5 között lesz majd...
"Egyelőre csupán Angliában, de ott már évek óta fut a Honda e:PROGRESS, amit a Honda e tulajok használhatnak. Ennek lényege, hogy a rendszer intelligens töltőalkalmazás segítségével úgy időzíti a töltési folyamatot, hogy maximálisan kihasználja a kedvező árú energiát.
Az eddigi ügyféltapasztalatok szerint ezzel évi 500 font, – kb. 215 000 Ft – megtakarítás érhető el, de akár a duplájáig is feltornászható ez az összeg. A tervek szerint a jövőben más márkák tulajdonosai is csatlakozhatnak a rendszerhez, és újabb országokat is bevonnak majd a szolgáltatásba.
És még innen is tovább lehet lépni, ha nem csak a villanyautók töltését igazítják az elektromos hálózat aktuális terheléséhez, hanem a fogyasztási csúcsok lenyesésébe is befogják őket. Vagyis csúcsidőben, amikor megnő az elektromos energia iránti igény, a hálózatra kötött autók akkumulátorai akár virtuális erőműként is felhasználhatók."
Hát pedig 3-4 hete fenn volt HDS-en, mert még mindig nem sikerült átírni az országkódot pedig már szinte a legfelsőbb szintekkel telefonáltam és mindegyik csodálkozott hogy hát pedig ennek működnie kellene mert így szokott működni. De nem nálam. Na szóval ettől függetlenül én örülök ha 180km-t mutat tele.
szerintem amikor hds-el kommunikál akkor a háttérben csinál valamilyen kalibrációt...
amikor ott utána rátettem a gyári töltőre (még szolnokon) egyből felnyomta 240km-re...
és azóta is lazán tudom 220-230-ra tölteni...13-14kwh fogyasztásnál...
kiváncsi vagyok nálad mit mutat...
aztán persze lehet placebo az egész...
2023. május 22. 22:34:25: megválaszolva Tonx + által,
→ #509
Van olyan hogy bejáratós időszak? Vagy lehet, hogy az első szervíz az oka? Most 100%-os töltöttség mellett 249 km a hatótáv, és tényleg sokkal kevésbé eszi a százalékokat. Tudom, hogy most melegebb van, mint mondjuk két hete, de valóban csak annyi a nyitja, hogy 23-24 fok van nappal? Nem emlékszem egyébként, hogy ennyit ír volna tavaly, amikor megvettük. 230 fölött szerintem soha nem mutatott hatótávot 100%-os töltöttségnél.
Na ez kéne!A civic hibrid rendszere,ami nagyobb a jazzétől,amivel amúgy meg vagyunk elégedve ,de ebben van 4x4 hajtás is!
A csomagtartója szemre pakolhatóbb,mint a civicé,szóval engem egyenlőre megvettek.
Hosszú távon jobb a fogyasztás mint városban. Ha én megyek az E-vel melóba akkor jobb a fogyasztás mintha csak a városban autókáznék. Munkába 13kW-al eljárok városban 16 alá nem igazán mászik be.
Egy ilyen projektbe bele fognék,mondjuk egy 96-2006 közötti l200-assal.
Van a másik faluban egy srác,aki egy transportert alakított át elektromosra.De még sose láttam .Lennének hozzá kérdéseim
A baj a számokkal van,egy sok km-es,de jó állapotú alap 8-9000 €,aksik bele kb 15 000,motor + vezérlő 3-5 000, plusz a sallangok.
Ha a súlyt nézzük a diesel motor biztos van vagy 200kg ami kikerül belőle,meg még vagy 50-80kg amit ki lehet szedni belőle.Így kb csak 300kg aksit cipelne.Még 700kg-val kb így is pakolható maradna.ami nálam igazából nem lenne szempont.
Ha nem ment volna tönkre az SD kártya akkor lenne olyan képem hogy még 190km hatótáv és már mentem 33km-t. Szóval tud ha akar, csak ne legyen hideg És olyan is hogy 95% aksi és 90km hatótáv
nekem a tükör mögötti elem zörgött...
a nagyobb elem alsó részén van két "v" patent, ha bent volt a helyén, akkor is zörgött, mert van egy holtjátéka...leragasztottam a textil szigetelőszalaggal, azóta béke van...