nem akarok belepofádzani de 600ezerért ne is várj csodát
viszont itt lehet hogy jó helyen keresgélsz mert sztem akik itt vannak azok gondos gazdák
sok sikert!
Sziasztok! A közeljövőben 4.gen Prelude tulajdonos szeretnék lenni Leginkább H22, de az F20-as motorral is kibékülök! Már 3 autót megnéztem, ebből 2 siralmas állapotnak örvendett, egy pedig jó lett volna... ha beindul. A lényeg, hogy van-e valaki aki eladná Szeretett 4.gen Prelude-ját?! A keret jelenleg olyan 600 ezer ft, de 1-2 hónapon belül bővül 800-900 ezerre!
A másik kérdés, hogy valaki hirdetett hahun egy zöld 2.0-át 530-ezerért Székesfehérvárról, sajnos már nem hirdetik, de érdeklődnék, hogy köztünk van-e a tulaj, vagy ismeri-e valaki?! Érdekelne az autója, ha nem sikerült eladnia, csak megunta a hirdetgetést!
Sziasztok!
Honda Prelude 4.gen. gyári felni paramétereit valaki meg tudja nekem mondani? Elsősorban az ET száma és az agyátmérője érdekelne. Köszi szépen!
Én láttam. Szima Zoli rakott be egy ilyet egy accordba. Kábelezésben segítettem neki meg programozásban. Hát hogy is mondjam.... összességében ultra szopás volt. De megoldható, és pár dolgot máshogyan csinálva lehet egyszerűbb lett volna a történet.
Prelude-be csak típus-azonos motort tudsz belepapíroztatni, csak ugyanolyan, vagy kisebb ccm-el és csak ugyanolyan vagy jobb környezetvédelmi osztályút. H22A-t nem tudsz bepapíroztatni (csak H22A2, H22A5 stb).
Kapható minden, főleg külföldről érdemes beszerezni.
Kasznihoz semmit nem kapsz csak bontóból. Hátsó ív pl esélytelen.
Köszönöm a válaszokat.Akkor a lényeg ,hogy állapotra kell utazni.. most kicsit körbe néztem ..találtam Ebayen F20B mocit elég jó áron.. elvileg be is rakható pikk pakk csak variálni kell az odbdvel..valaki látott már otthon ilyen motort közelebbről ? (Jelenleg Angliában vagyok ,de haza szeretnék cuccolni, Használtautót rendszeresen böngészem nem nagyon van szép állapotú ..legalábbis így képek alapján. itt viszont olyan olcsón dobálják még a h22-t is..hogy megfontolandó lehet esetleg haza vinni egyet..tudom a másik oldalon ülök(de az állapot és full service history lehet megér ennyi kompromisszumot..) .. ha meg nem ,akkor megfontolandó lenne haza küldenem az említett motort..papír ügyileg gondolom felejtős lenne..egyébként alkatrész ügyileg milyen az ellátás otthon? a motorhoz gondolom mindent lehet kapni ,de futómű ,karosszéria? bontott,új ..stb. bocsi ha már 1000x lerágott csont!!
Remekül összefoglaltad.
Mindenből lehet jót és rosszat is venni. Annyit hozzátennék, hogy a H22 is hajlamos csapágyas lenni, már jó párról hallottam, amivel ilyen gond volt. Az már egy másik kérdés, hogy ez a motor hibája, vagy a nem megfelelő karbantartásé... Én is így vettem az enyémet, ki lett cserélve egy jóra és azóta boldogság van.
És hogy a fogyasztásra is írjak valamit: Csak akkor marad 10 alatt, ha nem városban használják. Nekem 8,5 és 11 között mozog használattól függően.
Nekem is azt mondták De amikor mértem kb decire kijött a 9 liter
Nekem eleve nem tetszett az 5gen első lámpája, na meg az utastere is más világ. De az valóban tény, hogy ha egy szépet, jót veszel, akkor nem a motoron és a küllemen fog múlni, mindenképp nagy élvezet
Bármelyiket érdemes venni, amelyik jó állapotban van. Ne a motor legyen az első szempont, hanem az állapot.
Ha 2.3-asból van jó vétel, akkor azt is nyugodtan megveheted csak bele kell kalkulálni egy esetleges motorcserét is. ( tulajdonképpen ez bekövetkezhet egy F20 vagy H22 motor esetén is) De akkor mehet a helyére egy F20 és mehetnek rá a 2.3 sallangjai, aztán már csak P28 ECU-t kell szerezni, programozni és azzal is meglesz a 155-160paci.
Sőt tudtommal a 2.3-asok jobb felszereltségűek voltak, tehát még előnyben is részesítem a 2.0-hoz képest, ráadásul ebben az esetben nem kell majd leömlőt, szívósort vadászni, mert ez már ugye adott lesz.
A H22 meg megint egy külön kategória, annak is megvannak az előnyei és a hátrányai is. Erősebb, de drágább is. Van akinek megéri, van akinek nem.
Összegezve, ha 2.0-t veszel, akkor majd úgyis venni akarsz hozzá sok sok cuccot, hogy kicsit erősebb, jobban felszerelt legyen, ha 2.3-ast akkor nagy valószínűséggel egy másik motort, ha H22-t, akkor meg... ki tudja mit hoz a jövő.
Tehát a lényeg, azt vedd, amelyik a lehető legjobb állapotban van azok közt, ami belefér a keretbe.
F20A Dohc non vtec , Japó belpiacos 4.gen accordban tuti volt,
abban viszont nem vagyok biztos, hogy prelude-ban is. Nagyon úgy tűnik, hogy ott csak az F22B dohc non vtec és a H22 motorok különböző variációjuk volt. F20B dohc vtec pedig a Torneo-ban...
Hú..Hát az 4gen valamivel jobban tetszik..talán az "japánosabb" vagy nem is tudom ,hogy fejezzem ki ... eleve jobban szeretem a régebbi verdákat.. csak attól félek a crxekből kiindulva gondolom ehhez sem a legjobb az alkatrész ellátás... h22 9 liter ? én olyan rémtörténeteket olvastam ,hogy 12-15 közt... bár ezt nem tudom elhinni..ha csak nem végig vtec felett túrázik..
és melyik a 4-5gen közül? Annyira különbözőek kinézetre, hogy furcsa, ha mindkettő azonos mértékben tetszik
Nekem 4gen 4ws h22-m van, vegyes közlekedéssel (BP - agglomeráció között, némi m0 ls vtec próbálgatás is ) 9 litert eszik. ÉS az én igényeimhez mérten teljesen jól gyorsul
Érdeklődni szeretnék ha esetleg Prelude-ra esne a választásom..Mit lenne érdemes?Melyik generáció?melyik motorral? Azt már tudom ,hogy a 2.3ast kerülni kell..
Főleg az utolsó ,és az az előtti generáció érdekelne.. Nekik mik a jellemző típushibáik? Első körben az F20al szerelt variáció a kiszemeltem.De a h22 sincs elvetve.
Mennyire dinamikus ezzel a motorral?Youtubeon néztem pár vidit..Ha tippelnem kéne nagyjából az Esi civic szintje lehet..csak a súlya miatt aggódóm.. az F20 motorral lehet valami okoskodni ,hogy némi plussz pacihoz jusson az ember.Láttam valahol ,hogy létezik F20 DOHC VTEC is. A blokkjuk azonos vajon a többi f20-éval?A fogyasztása hogy alakul normál és dinamikus vezetés esetén?(nem számít igazából ,csak kiváncsi vagyok ) ..Bocsi ,hogy regény meg 1000 kérdés egyszerre.
Még valami ..Ha esetleg valaki tervezi eladni a Preludját március\április környékén.Akkor lehet ,hogy vevő lennék rá ..Köszönöm!
A JR3 volt nálam is az alap, valamikor 2-3 napja találtam a JR12-t és tegnap a JR15-öt
A 3-assal a 12-höz képest annyi a bajom, hogy kifelé elvékonyodnak a küllők, amitől talán a 12-es szebb, illetve a küllők külső része kijjebb áll - talán némely szélességnél kijjebb is lóg, mint a felni féle. Ez pedig fura, csúnya és veszélyes
Amúgy amilyen a bekötőút felém, ültetve kb 10-el tudnék végigcsoszogni, ezért nem is akarok igazán mozdítani rajta, na meg jó ez így, hogy van még rugózása
Emlészem, mikor meghoztam az autót Szegedről, és boldogan be akartam tolatni kertbe, bánatosan állapítottam meg, hogy nem sikerül. Akkor le volt ültetve 4 centit és amíg meg nem szereztem az eredeti rugókat a sráctól álldogált szegény az utcán. B megoldás, átalakítani a bejárót (amit tervezek amúgy egészen a kocsibeállóig) és akkor esetleg ülhet majd egy kicsit, de csak annyit, hogy ne kelljen külön útvonaltervet készíteni mindenig, hogy vajon merre jutok haza "fennakadás" nélkül. Mert persze hogy jól mutat az ültetés, de ne idehaza használhatatlan, márpedig én nem csak talikra járok vele, használom télen-nyáron
Én is imádtam pl. az 5gen (bocs, Off, mert civic vót) kinézetét, de sehol nem tudtam egy rohadt kapubejárón vele beállni anélkül, hogy ne "flexeltem" volna egy kicsit az aljából, hol itt, hol ott
Ha hátul is ültek, arról meg ne is beszéljünk. Szóval oké, hogy szép meg baró, na de bazz......
Nekem 16x7.5 ET40 van fent, 3cm ültetés és 205/45R16 gumi ami még kb 1cm-t ültet. Így bukkanónál beleér a gumi a hátsó doblemez külső felébe, ha megrakom a csomit. Éppenhogy bemegy a lemez alá a kerék peremezés nélkül.
A17x8 ET35, az az enyémnél 11mm-el kintebb lóg. Gondolom 215/40R17 gumit tennél fel, ami átmérőben 1cm-el nagyobb az enyémnél és szélesebb is tehát a perembe tuti bele fog érni, hacsak nem peremezteted meg az íveket hátul.
Gyári magasságú rugókkal még autózható egy darabig, de amint be szeretne menni a kerék az ív alá le fog ott neked bontani mindent.