Tudom, némileg perverz a kérdés, de*: tett már be valaki 5. gen Prelu-be gyerekülést hátra? Elfér mármint a kölök lába?
*Van egy Jazze-em de már nagyon unom és szeretnék valamit, amit nemcsak elismerni, de szeretni is lehet van benne boogie, élet, lehet élvezni, nem csak közlekedni. Ugyanakkor néha muszáj, hogy 2 gyerkőcöt el tudjak vinni oviba ilyesmi (ezért nem vehetek MX-5öt )
Sziasztok, kis segítséget kérnék, valaki ismeri az EYT-545 rendszámú 3g Prelut? Tudunk valamit a múltjáról, hogyan bántak vele, volt e gtk ne adj isten, stb.. a vételét fontolgatom, ezért szeretném leinfózni. Előre is köszönöm a segítséget!
Én majdnem 10 éve csak 4g és 5g Prelude-ök javításával foglalkozom és meg tudok oldani mindent, van alkatrész, hátsó javítóív, gömbfej, stb. Ami nem kapható újban azt felújítom.
Nem mai darabok, egyre kevesebb lesz belőlük, nem egyszerű az alkatrész beszerzés de megoldható minden.
És amit szem előtt kell tartani, hogy a fenntartása nem azonos egy Astra vagy Suzuki költségeivel, ez hobbi autó akárhogy is nézzük. Napi használatra azért érdemesebb vmi egyszerűbbet fenntartani. Hétvégéken meg a ludat hajtani
Gondolkozom egy 5 gen. vásárlásán, ezért ránéztem, hogy milyen áron van az alkatrész hozzá. Meglepődve tapasztaltam, hogy gyakorlatilag semmi nincsen hozzá a bárdinál. Féktárcsa, betét 1-2 gömbfej előre még akad aztán kifújt. Féknyereg, lengéscsillapító, lengőkarok, kerékagy, kipufogó, esetleg javítóelemek ha picit rozsdást vennék egyszerűen nincsen. Ami van az is többnyire gagyi cucc. Az autó napi használatú lenne nálam, jelenleg egy 5 gen Accordot hajtok meg szép időben egy NA MX-5-öt. ezeknél nem futottam bele ilyen jellegű problémákba még. Tényleg ilyen nehézkes már ezeknek a fenntartása. Jobb lenne elengednem a dolgot?
Köszönöm a segítségeteket.
Sziasztok! Nézte esetleg valaki ezt a Ludat a csoportból? Osztrákoktól hozhatták be, és képek alapján jónak tűnik. Mit gondoltok?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/honda/prelude/honda_p
relude_2_0i_automata_vezszkonyv-ulfut-abs-alu-2tul-12568618
ABS: DOT4, átmosással együtt kb 1-1.5L (én meg tudom csinálni, van spec vezérlőm hozzá, nem ajánlott nekiállni ha nem tudod mit csinálsz és nem tudod hogyan kell lecserélni az összes folyadékot benne)
Szervó: Honda PSF (kb 2.2L ha csontszáraz, ezt sem egyszerű teljesen lecseréleni...)
SKF: tökéletes
Ma elmentem megnézni, leírom a tapasztalataimat, hátha valaki mást érdekel:
- murvás autószalon, feltűnően bunkó nepperek
- osztrák autó volt, semmi papír nincs róla sehol
- alapvetően rendben van kívül-belül, rendes gazdája lehetett, látható rozsda minimális
- motor szépen jár, váltó picit nehezen veszi az 1-est, futómű csendes, új gumik, szép felnik
Ami cink:
- motor mosogatva van, hiányzik belőle több csavar is
- csomagtér beázik, pótkerék mellett lötyögött a víz, pedig hegesztgetésnek nincs nyoma
- jobb tükör motorja halott
- ajtók picit lógnak, nyitáskor kattognak, ablakok akadva mennek fel-le
- ABS lámpa folyamatosan ég
- üzemanyag szintjelző fel-le ugrál teljesen véletlenszerűen
Nekem ez így egyben, ennyiért nem kellett. Akkor hagytam ott végleg, amikor el akartam vele gurulni a Honda Szallerbeckhez felemelni, átnézni, mire nepperünk kijelentette, hogy "akkor hagyjuk az egészet a francba, ez egy 18 éves autó, nem vagyok rá kíváncsi, hogy mindene szar".
Igazad van, de ha végignézed az eladó többi járművéről a képeket, kiderül, hogy a hazai forgalomban lévőket mindet rendszámmal hirdeti, csak a kintről behozottakon nincs rendszám.
Nem szeretnék kukacoskodni de a regisztrációs matrica 2004 után kötelező.
A szóban forgó Prelude 2000 évjáratú tehát lehet magyar forgalomba helyezésű is.
de a kedves úriember Valószínűsíthetőleg Mészáros Sándor Elérhetetlen számomra a megadott telefonszámon
(más számrol felveszi a telefont és beszédbe elegyedik ,de mikor rátérek hogy ki vagyok és megrendelése
részleteire kerül a sor leteszi a telefont illetve mindenre hivatkozik)
Lényegében megszivatott mivel nem egy 20 forintos alkatrészről beszélünk.) Ígérem ez volt az utolsó hogy jóhiszeműen jártam el.
Akit esetleg érdekelhet ilyen kipufrendszer kérem jelezze. Budapest 20. ker megtekinthető, új gyári csomagolásában.
Sziasztok! Ha a műszerfalon felvillan vagy hosszabb ideig égve marad a kézifék visszajelző az azt jelentheti hogy kevés a fékolaj? A tartályon nem igazán látom meddig van.
Ment az csak normális injektort nem találtam bele mielőtt eladtam egy fórumtársnak. Talán ő igen... bár úgy tudom ő hamar tovább passzolta egy "csekély" haszonnal, szóval most nem tudom kié az autó, és hogy ketyeg...
Mint írtam , az általad említett hengerfejekben semmi értelme gondolkodni. Ár-érték arányban eddig még mindig a legjobb teljesítménynövelés az F20A4-re, ha nem bontod meg a motort. Teszel rá 4-2-1 leömlőt, H23A_ vagy F22B DOHC non vtec szívósorát, + egy olyan ECU-t ami írható (pl. P28, de van már tán még olcsóbb megoldás is), elviszed felprogramoztatni és már így is 160le körül van a teljesítménye.
Az amit a jutubon láttál, az az enyém.
JGTC lude csinált még ilyet, aztán raktak rá másik hengerfejet (H22A VTEC) , azzal nem tudom végül mire jutottak, mert tán eladta az autót, mire teljesen elkészült volna vele.
Sory f22b. De a lényeg nem ez, van aki már csinált hasonló átalakítást. Mivel külföldön élek igy pl másik motorcsere h22re esélytelen, így csak az esetleges hf csere jöhet szóba!
Csak mert az f20z az szinte ugyan olyan mint az f20a . Pár helyen láttam már, hogy össze hozták van is egy video amin egy magyar srácnak asszem accord cb3 van f20a4 blok és f20b hengerfej... kismala79 néven a youtuben..