HONDA fórum
2024. május 19. vasárnap, 10:58,  Ivó, Milán Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve: SPORT (kivéve foci) és egyéb szabadidős tevékenységek

Nyitotta: admin + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 32 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | 25 | 24 | 23 | 22 | 21 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | vége >> 

#1027 bejemves 0  2017. szeptember 10. 15:42:53 re: #1026 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pedig a hidrós tárcsafék minden körülmények között sokkal jobban teljesít, mint bármelyik felnifék. Nem véltlen, hogy a felnifék lassan már mindenhonnan kikopik a versenysportban is. Már oúti versenyeken is használnák, csak egy tömegbaselesetnél nagyon csúnya sérüléseket tud okozni, így a legtöbb versenyről ki van tiltva.
Amúgy van normális mechanikus tárcsafék is, úgy hívják, hogy Avid BB7. Még triálozni is lehet vele, pedig oda aztán kell a póver.
2017. szeptember 10. 20:24:48: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1031 

#1026 KawaBazsy 0  2017. szeptember 8. 20:27:54 re: #1025 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Cangáztam már esőben, hóban is, de nem tapasztaltam fék problémát. Az esőruhám nekem is Decathlonos, de semmi bajom vele, olykor motoron is használom (mer a motoros az egybe ruha, s nem mindig akarom az egészet felvenni), s annál a sebességnél is jól véd.
2017. szeptember 10. 16:12:57: megválaszolva ólomlábú +  által, → #1030 
2017. szeptember 10. 15:42:53: megválaszolva bejemves 0  által, → #1027 

#1025 ólomlábú +  2017. szeptember 8. 19:55:54 re: #1023 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A v fék esőben,vagy ha sáros,vizes lesz a kerék,ott is elvérzik :( .A bowdenes tárcsafékekkel viszont egyáltalán nincs jó tapasztalatom!Több ismerős is vett olyan bringát,mert hogy "tárcsafékes" aztán sehogy nem lehetett beállítani,hogy fogjon,de ne fogjon be.Megkérdeztem egy bringa szerelőt,az is azt mondta,hogy az elég gagyi cucc.De az olajos,ugyanolyan méretben és hasonló paraméterekkel ég és föld!
(tapasztalat)
Én most gondolkodok valami esőálló ruhában,mert a dechatlonos max a boltig elég :( .Azt is leteszteltem és még félúton se voltam,szakadó esőben de már rommá áztam :( .Viszont sokat nem akarok ilyesmire költeni.
2017. szeptember 8. 20:27:54: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1026 

#1024 ólomlábú +  2017. szeptember 8. 19:49:28 re: #1016 (Csizi 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Azta!!!Ennyit csak én szoktam írni,de legalább van benn hiba is!!! :D :D
Többiek meg csak engem köveznek meg,mert elírok ezt azt.... :D :D
De,hogy ne offoljak,nekem most délután,munka + túlóra után csak egy laza ilyet hoztam össze:


#1023 KawaBazsy 0  2017. szeptember 8. 18:43:20 re: #1021 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem szeretem a láncváltót.. A "V" fékkel viszont semmi bajom (írtad, h neked tárcsa kell). Sosem volt olyan, h keveselltem volna a fékhatást, egyszerű, könnyen szervizelhető. Csak akkor érzem hátrányát, ha nyolcast kap az ember.
2017. szeptember 8. 19:55:54: megválaszolva ólomlábú +  által, → #1025 

#1022 Proper 0  2017. szeptember 8. 14:16:31 re: #1015 (Zsivány + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ha elfogadsz egy tanácsot, ilyen ritka küllős, és főleg nem egyenletesen fűzött kerekektől óvd meg magadat.
Ritka szarul centrirozhatóak.
2017. szeptember 10. 15:43:13: megválaszolva bejemves 0  által, → #1028 

#1021 Csizi 0  2017. szeptember 8. 13:15:20 re: #1020 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Arra várhatsz, mert abból nem lesz semmi. :) Motorkerékpároknál is a hagyományos telszkópvilla és a lánchajtás a legelterjedtebb, hiába találtak ki kardánt meg telelever meg függőcsapszeges stb futóművet. :) A MotoGP-ben sincsenek ilyen csodakütyük, és amíg ezek a csodamegoldások drágák és nehezek, addig marad is minden a régiben. :) Cangára amúgy már találtak fi fasza fogasszíj hajtást, de ahhoz ugye agyváltó passzol csak, ami meg max városi közlekedésre használható, egy komolyabb emelkedő leküzdésére már nem alkalmas. Nem véletlenül nincsenek agyváltós versenybringák... :)
2017. szeptember 8. 18:43:20: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1023 

#1020 KawaBazsy 0  2017. szeptember 8. 12:28:49 re: #1016 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azért a váltód úgy Acera, h még a váltó karok is azok. Nekem csak a hátsó váltó villa, meg a fogaskerék Acera, elöl már vmi Sis van, meg az első fogaskerék is Suntour, a váltó karok meg rák tudja.. Én új bringát megint akkor fogok venni, ha már az agyváltó kardánhajtással az elterjedt. :-)
2017. szeptember 8. 13:15:20: megválaszolva Csizi 0  által, → #1021 

#1019 Zsivány +  2017. szeptember 8. 11:01:04 re: #1018 (Csizi 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Igazából úgy hívják,ahogy Te írtad,én csak az oldalirányú mozgása miatt hívom pofozósnak... :D A hajtás mindenképp különbség,meg még talán annyi,hogy az országútinál szélesebb gumikkal szerelik... :)

#1018 Csizi 0  2017. szeptember 8. 08:32:52 re: #1017 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
A fitness gépek gyakorlatilag országúti biciklik, csak nem koskormány van rajtuk hanem egyenes. A vázgeometria, a kerekek is szinte ugyanazok mint egy outin, talán annyi hogy a hajtóművek a fitness gépeken gyakrabban 3 lánctányérosak, amíg az outik 2 lánctányérosak szoktak lenni. A pofozós váltó pedig az outi cangákon van, úgy is hívják hogy fékváltó kar, mert a fék- és a váltókar egy egységet képez. :)


2017. szeptember 8. 11:01:04: megválaszolva Zsivány +  által, → #1019 

#1017 KawaBazsy 0  2017. szeptember 8. 07:34:34 re: #1015 (Zsivány + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez a "fitness" kategória ez nem ugyanaz, mint a (cross)trekking? Mi az a pofozós váltó?
2017. szeptember 8. 08:32:52: megválaszolva Csizi 0  által, → #1018 

#1016 Csizi 0  2017. szeptember 8. 02:43:56    ‹›   →  ↑  +4 | rejt
Ha már ennyire szóba került a bringás téma, én is megosztanám a tapasztalataimat. :)
Az idén én is cangát cseréltem, és nagy dilemmában voltam mit is kéne venni. 6 évet tekerésztem egy Kelly's Axis cross-trekking cangával, 2011-ben 110ezerbe került ez a masina, ami az akkori viszonyokhoz képest egész jó ár volt érte, mert a belépő kategóriában még igen ritka volt a hidrós tárcsafék. Kizárólag országúton tekerek, a rossz utak miatt a cross-trekking stílusra szavaztam, a 28-as kerekek és a 48-as nagy lánctányér miatt lehet vele haladni, a teló pedig részben elnyeli az út felől érkező ütéseket. Hogy jobban suhanjon a gép, a gyári félig terep félig országúti gumit lecseréltem egy 32-es országúti gumira, így 24-25 km/h-ás átlagsebességet hosszabb távon is (120-140km) lehet vele tartani.



El is voltam ezzel a géppel 6 évig, de aztán elindult a vezérhangya hogy kéne másikat venni. Valami masszívabb, gyorsabb, kényelmesebb gépre vágytam. Na de mit vegyek akkor? A szívemhez legközelebb az országúti cangák vannak, mert azokkal gyorsan lehet menni, és ugyanannyi energiával messzebb jut vele az ember mint bármelyik másik biciklivel. Sajnos nem Svájcban élünk ahol az alpesi utak hibátlanok, így az országúti bringáknak eléggé korlátot szabnak a magyar útviszonyok. 2013-ban elindultam a Kékes csúcstámadáson, ahol a 8 bar-os nyomásra felfújt outisokból 3-4 kipotyogott, defektet kaptak... kátyúk, éles kavicsok, páff. Még a '90-es években volt egy BCA versenybringám, azóta sokat fejlődött a technika. El is tekertem a Bringaland nevű boltba, mert hirdették hogy vannak náluk tesztelhető biciklik. Adtak is egy full karbon gépet a seggem alá, amit a Városligetben ki is lehetett próbálni. Nagyon tetszett a fíling, egészen addig ameddig a Dózsa György úton haladtam, ahol viszonylag jó az út minősége. Ahogy jöttek a rázósabb szakaszok a Ligetben, potyogtak kifele a tömések a fogaimból. Sajnos rá kellett jöjjek hogy outi nem lesz egyelőre a portán, mert nincs kedvem zötykölődni. Márpedig a magyar utak szarok. Minden tiszteletem aki ennek ellenére outival teker, én nem vagyok annyira fakír hajlamú hogy outit vegyek. :) Az is igaz hogy 95kg vagyok és 180cm magas, az amatőr outis skacok is legalább 25 kilóval könnyebbek nálam, az is sokat számít.
Egy pár éve már hódítanak a 29-es montik, gondoltam kipróbálok egyet milyen lehet azzal tekerni. Azok tényleg masszívak, a teló miatt kényelmesebbek, erős váz, mittudomén, tényleg jó kiállású gépek. Persze a pro kategóriás montik már országúti tekerésre nem jók, ahol a legnagyobb lánctányér 36 foggal van csak ellátva, azzal max vánszorogni lehet sík úton, ezek már tényleg csak hegymászásra vannak kitalálva. Azért akad bőven kevésbé pro felhasználású is közöttük, ott jellemzően 40-42 vagy akár 44 fogszámú a legnagyobb lánctányér, és azokkal még kényelmesen lehet sík úton 30-as tempóval tekerni, de a 40-es lánctányéros már nagyon-nagyon a véglet ami sík úton értelmesen használható. Itt a szomszédos településen Aszódon van egy bolt ahol szintén lehet próbálgatni, így el is mentem tesztelni. Sajnos az ilyen tesztelős lehetőségek csak pár km-re szólnak, tehát csak egy kis ízelítőt lehet kapni arról hogy milyen is a bicikli amin ül az ember, de több a semminél. Na ki is próbáltam 3 vagy 4 féle 29-es montit, és tetszettek. Igaz mindegyiken rücskös gumi volt, és rendesen megizzadtam mire kitekertem belőlük a minimum 30-as tempót. :) De valahogy mégsem éreztem hogy ez lesz az igazi, nehéz volt mindegyik mint a sár, a széles kormány ugyan jót tett az irányíthatóságnak, de hosszú távon tekerve nem biztos hogy túl jó, a szélesen tartott kezek miatt csak még jobban nő az amúgy sem kicsi menetellenállás.
Kb 1 hónapon keresztül mászkáltam egy csomó boltba bicikliket nézegetni, az outitól elkezdve a fitness gépeken keresztül a montikig, mindenféle márkát és típust átnyálaztam. Próbáltam kikérni a szakik tanácsát, persze a tutit senki sem tudta megmondani hogy amire szeretném használni, mi lenne a legjobb választás. A legtöbb helyen a cross-trekking kategóriát javasolták, de egy jó cross-trekking canga nem olcsó. A legtöbb tapasztalatot talán az M&M bike-nál szereztem, nagyon segítőkészek voltak az eladók. Többek között Cube cangákat forgalmaznak, képekről nagyon bejöttek ezek a gépek, de aztán rájöttem hogy kicsit túl van hype-olva ez a márka. Nem sokon múlott hogy a Cube Cross lesz a kiválasztott, szerény 287ezer Ft-ba került volna a canga, mondom ez a tuti, kész. Hát amikor kitolták a boltban, vakartam a fejemet hogy ezen a biciklin mi kerül 287ezer Ft-ba? [SMIL:/ketelkedik/Hein36.gif] Az a gagyi Suntour villa annyira lerombolta az összképet hogy borzalom. [SMIL:/sir.gif] A villahíd öntvénye nem kapott valami túl jó felületkezelést, igazán lecsiszolhatták volna szépre, hogy ne legyen olyan rücskös. A többi alkatrésze az úgy nagyjából rendben volt, egyedül a Hollowtech 2 középcsapágy műanyag zárókupakja szúrta még a szememet. Egyszóval 287ezerért valami komolyabbat vártam. :) A Cube-ból az Attention (29-es monti) lényegesen jobban megéri az árát, abba már egy egész normális Rock Shox teló van.

Végeredményben a sok járkálás és keresgélés eredményeképpen vettem egy Giant Toughroad SLR 2 cangát, ez a gép valahol félúton van a monti és az országúti kategória között:



Teljesen merev, nincs rugózása, a villája karbon. Masszív váza van, a kormánya is pont jó, annyira széles amennyire kell. Egy 29-es montinál jó 3 kilóval könnyebb. 44-es a nagy lánctányér, lehet vele haladni. A gyári félterep gumikat lecseréltem Schwalbe Big Apple 50-es gumikra, jó ballonos gumik, ezek adnak némi rugózást a masinának. Nem hi tec váltó és középcsapágy van rajta, a vátó Acera, a pedáltengely pedig sima négyszögtengelyes monoblokk, ennyi fért bele a 250-es vételárba, bár most a nagy őszi akciókban már csak 237ezer. :)
Augusztusban körbetekertem a Balcsit, az volt az első túrám az új géppel. Évről évre szarabbak az utak a Balcsi körül is, a 226 km-ből nettó 180-at rázkódtam. A táv vége felé egyre inkább egy összteleszkópos, vagyis inkább légpárnás biciklit szerettem volna. :D Azokra az utakra 29-es monti az igazi, a kerékpárút néhol full offroad körülményeket imitál: gödrök, javítgatások, a fák gyökerei egyes helyeken pedig úgy felnyomták az aszfaltot, hogy ha nyélgázon rájuk hajtasz, leszakad a veséd. :) A pest megyei országúti viszonylatokban viszont elég lesz szerintem ez a canga, itt annyira nem szarok az utak hogy nagyon kellene a teló a gépbe. Persze a bővítés lehetősége adott, nem zárom ki hogy előbb-utóbb befigyel egy teleszkóp. :)
A cangáról egyébként egy jó kis leírás van itt, teljesen egyetértek a cikk írójával:

http://bikemag.hu/magazin/hirek/giant-toughroad-slr-2-kerekpa
rteszt-a-jokepu-mindenes



De akkor nézzünk egy összegzést, mi a véleményem, mik a tapasztalataim, hátha segít a választásban:

-először is azt kell eldönteni mire szeretnénk használni a biciklit. Itt számít hogy milyen távot, milyen gyakran, és milyen útviszonyok közepette tekerünk le. 10-20 km távolságra, pár km-es melóba járásra, leugrani a közértbe felesleges drága biciklit venni, oda tényleg bőven elég egy 89.900 Ft-os Decathlonos Rockrider canga. Ami ennél olcsóbb újonnan, az már tényleg gagyi, kb ez a használható biciklik alsó ártartománya.
-ha sportolásra szeretnénk használni a cangát, oda már komolyabb gép kell, és ezzel együtt több zseton is. A belépő szintű biciklik jellemzően 100-200 ezer HUF között vannak, akár ezek is bőven megfelelőek lehetnek, attól függően hogy ki mennyit teker, 100+ km-es túrákhoz érdemes minőségibb cangát venni. A legjobb ár/érték arányú gépek szerintem a 200-300 ezres kategóriában vannak, 300 fölött kezdődik a félprofi kategória, meg a parasztvakítás. :) A határ itt is a csillagos ég, lehet milliókért is cangát venni, de aki nem versenyszerűen teker annak felesleges 300-nál többet cangára költeni. Kivéve ha a downhill a hobbija, az nagyon más kategória. :D Lightos kiruccanásokhoz (40-50 km max) szintén nem kell hi tec canga, a 150ezres kategóriában bőven van választék amik erre alkalmasak.
-Magyarországon szarok az utak, ez jelentősen befolyásolja a választást. Országúti vagy fitness canga kínszenvedés hosszú távon, kivéve a fakíroknak. :) Ok, mondjuk 60-70 km-t simán ki lehet bírni outival egy közepesen szar úton is, de 100+ km-t én már tuti nem bírnék. Az augusztusi balatoni túrám végére nagyon megviselt a rázkódás, az utolsó km-eken szinte csak vonszoltam magamat. Teleszkópos legyen vagy merev? Hát ez megint sok mindentől függ (útviszonyok, testtömeg, rázkódás tűrő képesség, leküzdendő távolság), az utak minősége miatt kicsit a teleszkópos felé billen a mérleg, azonban egy olyan canga mint amit én is vettem, jó kompromisszum lehet. Egy biztos: az igazán jó teleszkópok megnyomják a canga árát. Az olcsó trekking villák tényleg csak nehezéknek jók, akkor inkább legyen merev a canga, akkor legalább nem nyaklik össze-vissza az eleje. És ha már teleszkóp, mindenképpen legyen lock out funkció, azaz ki lehessen merevíteni a telót, és a lock out funkción belül a legjobb ha a kormányról tudjuk mindezt kapcsolni, nem is értem miért gyártanak olyat amit csak a villa tetején lehet állítani. Lényegesen kényelmesebb a remote lock out, mivel nem kell elengednünk a kormányt ha kapcsolni akarunk, ennek az előnye mondjuk egy rázós lejtőn érezhető. :)
-érdemes figyelni az olyan részletekre mint a fékek, a váltó, a hajtómű csapágyazása. Szerintem a hobbi szinten a Shimano Acera váltó megfelelő tudású, nyilván több pénzért egy Deore XT finomabb működést biztosít. Viszont fékek tekintetében a hidraulikus tárcsafékből nem engedek, egyszerűen zseniális hogy már a bicikliken is van ilyesmi. Kurva jól fog, nem számít ha esik az eső, nem kell állítgatni, stb. Bowdenes tárcsaféket nem próbáltam még, de ránézésre is egy vicc, ha tárcsa akkor legyen hidrós. :) Természetesen a boltba járós cangákhoz elég egy V fék is, ez megint igénybevétel függő. A hajtóműcsapágyak is sokat fejlődtek, meglepően könnyebb volt tekerni egy Hollowtech 2-es középcsapágyas montit, mint egy régi monoblokkosat. Természetesen árban is drágább, amúgy hobbi célra simán jó a régi monoblokk, aki sokat és hosszú távon teker, annak szintén érdemesebb Octalink vagy Hollowtech 2-ben gondolkodnia.
-a jó Kelly's cangámon állítható volt a stucni állásszöge, na az ilyesmi megoldásokat nem ajánlom. Nyeklik-nyaklik, recseg-ropog az egész, egyszerűen nem jó. Fix stucni a fasza és viszlát. Persze egy jó kormány is kell hozzá, egy jó kormány a befogatásnál vastagabb így nem hajlik az sem össze-vissza. Sokat számítanak az ilyen apróságok.
-egy nagyon érdekes dolog még az hogy mikor vegyünk biciklit. Az M&M bike-nál az eladó srác elmondta hogy nagyjából hogy működik az egész. Mivel én a nyár kellős közepén állítottam oda hozzájuk hogy cangát szeretnék venni, már úgy jártam hogy a legnépszerűbb modellekből korlátozott volt a választék. Minden évben az új modelleket az év elején piacra dobják, ezek a nyár közepéig-végéig szinte totál elfogynak. Nyár közepén már elkezdik gyártani a következő évi modelleket, ilyenkor már gyakran előfordul hogy az azévi modellből sem lehet már rendelni, mert átállnak a gyártással. Így nyár vége felé beindulnak az őszi akciók, ezek pedig a beragadt XS és XXL vázméretű cangákból tevődnek össze javarészt. :) Úgyhogy érdemes tavasz végéig megvenni a cangát, mert akkor van mindenből minden, nem kell várni, nem kell rendelgetni, stb. :)
2017. szeptember 11. 22:07:55: megválaszolva Yaroslav +  által, → #1040 
2017. szeptember 8. 19:49:28: megválaszolva ólomlábú +  által, → #1024 
2017. szeptember 8. 12:28:49: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1020 

#1015 Zsivány +  2017. szeptember 7. 22:16:38 re: #992 (Gyuszkó + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nem vagyok bringa-szakértő,sőt...de én is pörgök most egy ideje a bicaj témán,hátha össze tudlak f@szán zavarni... :D Nem tudok dönteni,hogy a meglévőre költsek (most télen már muszáj lesz és elég sok mindent kéne variálni,szinte csak a váz és a kerekek maradnának) vagy inkább vegyek újat...nagyjából nekem is hasonló a felhasználás...városi,néha szar utak viszont azt gyorsan,néha elmenni 30-40 km-re... Alap,hogy 28-as (622-es) kerékátmérő,ennél kisebb kerekekkel láthatnánk a majmot azon a bizonyos köszörűkövön... :D Országútit tuti nem,az én méreteimmel (187cm/120kg ) lehetetlenség 20-as-25-ös gumikon pattogni...Alu váz,alu,merev villa,integrált-fél integrált csapágyak,A-head...

Megtetszett a cyclocross kategória,elég masszívnak tűnnek és tetszik a pofozós váltó és akár 36-os gumi is elfér (van 4 évszakos is :D ) De olyan árak vannak,hogy elengedtem... Ilyesmi , Ilyesmi 2/használt

"Fitness" (én,meg a fitness,hö-hö [SMIL:/szetvert.gif] ) kategóriában kezdtem beleszerelmesedni pár keróba...kulva anyjukat,milyen szépeket tudnak rajzolni...általam ismert márkák között ezeket néztem...a listám közel sem teljes és van pár hónap még tavaszig...felszereltség,méretek,stb majd később szűkül...:D

Trek
Trek2
Trek3
Kelly's
BadDog
Lapierre
Lapierre 2
Bianchi


Utóbbi kettő iszonyúan tetszik,de nem biztos,hogy ennyit tudok majd költeni...No,nekem ezek...bár van annyi márka,típus,hogy a franc se tudja lekövetni...tuti van ár/érték arányban jobb is,ezzel kapcsolatban majd itt is figyelek,nekem is jöhetnek tanácsok szakiktól... :D [SMIL:/egyeb/PDT_bud.gif] [SMIL:/szemforgat/nerd.gif]


2017. szeptember 8. 14:16:31: megválaszolva Proper 0  által, → #1022 
2017. szeptember 8. 07:34:34: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1017 

#1014 ólomlábú +  2017. szeptember 7. 16:24:46 re: #1013 (Yaroslav + )  ←  ‹›  0 | rejt
A vágódeszka egy vízálló telefon tok amibe berakom a telót,benyomom a sports trackert és így gps alapján mindent mutat ;) .nem kell külön bringa compóóóóter :D :D
Láthatóság?Ja,igen,jön hozzá majd még egy olyan mellény ami telibe fényvisszaverő,nem olyan mint ezek a bolti zöld sz@rok.
Itt amúgy mindenki úgy felöltözik,mintha a tour de france-ra készülne,de van,hogy még egy rohadt macska szem sincs a biciklin,de drága sisak az fontos!
Ami mondjuk lószart se ér,ha egy mami kocsival megtolja a bringást ,mert nem látta vagy azt hitte egy biciklis nindzsa van előtte... ;)

#1013 Yaroslav +  2017. szeptember 6. 20:05:23 re: #1012 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mondjuk nem pont arra a típusra gondoltam, hanem inkább a WTB Speed She és társai szellemében épült sportos nyergekre, de mindenki azon teker amin neki jól esik! :)
Másrészt látom, hogy a láthatóságot nem bíztad a véletlenre! :) De mi az a vágódeszka a kormányon? Festegetsz is menet közben, vagy a vacsira valót szoktad előkockázni? :)
2017. szeptember 7. 16:24:46: megválaszolva ólomlábú +  által, → #1014 

#1012 ólomlábú +  2017. szeptember 6. 16:49:19 re: #1010 (Yaroslav + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Párom már lecseréltette a nyerget,még a boltban :D :D mikor vettük a bringát.Olyan igazi nagy párnás,rugós nagymami ülése van :D :D :D
2017. szeptember 6. 20:05:23: megválaszolva Yaroslav +  által, → #1013 

#1011 laspring +  2017. szeptember 6. 16:41:52 re: #992 (Gyuszkó + )  ←  ‹›  0 | rejt
[SMIL:/egyeb/shocking.gif] [SMIL:/egyeb/yikes.gif]

#1010 Yaroslav +  2017. szeptember 6. 16:39:45 re: #1009 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pedig létezik. Nekik ugyan is szélesebb a csípőjük, hogy az alien kibújjon, ezért szélesebb megtámasztás kell, vagyis szélesebb a hátsó traktus. Cserébe általában rövidebb orral készülnek. A nagy gyártók mindegyikének van női nyerge és csodákra képes ha az asszony panaszkodik, hogy töri a nyereg odalent és ezért nem akar/szeret bicajozni! ;)
2017. szeptember 6. 16:49:19: megválaszolva ólomlábú +  által, → #1012 

#1009 ólomlábú +  2017. szeptember 6. 16:28:28 re: #1008 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
jaa!!!Akkor a válasz nem.Ez már nem a gyári "5 km után mindent feltörő ülés" :D :D Vettem egy kicsit nagyobbat,ami puha és középen van egy nagy lyuk is,illetve a címkén volt a marketing duma,hogy ez orvosilag tesztelve és ajánlva :D :D :D Kifejezetten csak fiúknak való.
nem tudtam,hogy létezik lányos bringa ülés is :D :D
2017. szeptember 6. 16:39:45: megválaszolva Yaroslav +  által, → #1010 

#1008 JohnyFirpo +  2017. szeptember 5. 22:03:37 re: #1007 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Olvass a sorok közt... (répa, zacskó)
2017. szeptember 6. 16:28:28: megválaszolva ólomlábú +  által, → #1009 

#1007 ólomlábú +  2017. szeptember 5. 18:38:47 re: #1006 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A kis táska amúgy nagyon jó cucc,3000 huf volt a madaras tescoba,kidobáltam belőle mindent,mert volt benne egy csomó "hasznosó bóvli sz@r" :D
Összecsukható szerszámos van benne,2 co2 patron +kerékfújó fej hozzá,defekt javító,kábelkötöző,pár rögzítő gumi pl. sima lámpához is jó,ha meg megyek pénztárca,kulcscsomó.Ez belefér mind anélkül,hogy az alsó cipzárt kihúznám ami nagyobbít rajta.
Vándorbotra mire gondolsz??
2017. szeptember 5. 22:03:37: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #1008 

#1006 Dontwalk +  2017. szeptember 5. 17:43:07 re: #1005 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Batyut és a vándorbotot nem érzed? [SMIL:/egyeb/veryhappy.gif]
2017. szeptember 5. 18:38:47: megválaszolva ólomlábú +  által, → #1007 

#1005 ólomlábú +  2017. szeptember 5. 16:56:55    ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Most már heti 4-5 alkalommal tekerek egy 30-40 km-est :) .

2017. szeptember 5. 17:43:07: megválaszolva Dontwalk +  által, → #1006 

#1004 Yaroslav +  2017. szeptember 4. 22:04:42 re: #992 (Gyuszkó + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Szia!

Az előttem szólókhoz hasonlóan, ezt a darabot én se erőltetném, bár az 1*X koncepció szimpatikus a felhasználási területre.
Az én tapasztalatom ismerősök trekkinghez juttatása (5+) kapcsán, hogy tényleg érdemes kicsit keresgélni és várni a tuti használt vételre. Ez ugyanis jellemzően az a kategória, ahol sokan vesznek divatból is márkás, magasabb felszereltségű bicajt, majd pár év ide-oda pakolgatás után eladják kihasználatlanság miatt. Pl Cube-ot nekem is sikerült lőnöm többet is.

Amire szerintem felhasználástól függően érdemes áldozni és megvizsgálni, mert nincs szem előtt, de alapvetően befolyásolja, hogy mennyire lesz vidám a tekerés, és, hogy meddig tart a lendület, feltéve, hogy az alapparaméterek, mint váz- és kerékméret okés:
- Csapágak, agyak: Én Shimano hívő vagyok, de a lényeg, hogy rendes, tömített minőségi csapágyak és szerelés legyen mindenhol. Középcsapágynál csak monoblokk jöhet szóba - mármint ebben a szegmensben.
- Minőségi felni rendes küllőzéssel. Semmit sem ér a duplafal, ha gyenge küllőkkel van fűzve. Minőségi küllőknél van kis embléma a fejbe ütve. Egy kerék megrogyása súlyos tétel lehet (3000 felni + 150*32-36 a küllőkre + szerelés) de az állandó centrírozgatás se vidám. Ráadásul egy pár könnyű kerék tényleg hihetetlen gyorsítási élményt ad, sokkal könyedebbé válik a tekerés. Ez nem kamu, abszolút saját tapasztalat sok kilóméterrel és grammozással. Persze a külső is sokat számít de ott is veszett árak vannak ha könnyűt keresel. Illetve azt min évente cseréled :) míg kereket 5+ évre tervezel.
- Műanyag féktestek és karok mindenáron való kerülése, bár ez itt rendben van. Illetve szerintem ezerszer inkább egy rendes V-fék mint bármilyen gagyi tárcsa.
- Teleszkóp csak ha tényleg kell, de akkor minőségi. Az 1-2 centit rúgó már gyárilag lötyögő hulladékok csak bosszúságot okoznak, de legalább nehezek. Tudom, hogy nehéz ma már teló nélküli kiadást találni, de akkor már legyen vmi átmaricázott Suntour, ne egy behegesztett nyakú és becsúszójú kotvadék. De bármilyen is, érdemes kicsit megtekergetni a tekerőket, hogy csinál-e vmit...
- Ha nem kell a sok sebesség, akkor viszont inkább az X*7-8 mint a 9+. A kilences lépcsőnél drasztikusan vékonyodnak a láncok és a kerekek és ezáltal csökken a várható élettartam. Főleg, hogy jó eséllyel 1-2 fokozat lesz csak használva. Cserébe drágábbak és egyre kevesebb minőségi darab van a 10+ rendszerek elterjedése miatt... Ráadásul ha alu a hajtókerék, akkor jó eséllyel azt is cserélni kell vagyis még egy 5k+-os tétel.
- Minél kevesebb "alapból cserélendő" alkatrész. Ha már 2-3 dolgot cserélni kell, mint a te esetedben is szeretnél, az rögtön kb +10k és a műanyag pedált, ami pár hetet fog max bírni még nem is írtad. Mellesleg a rugós csőről én is lebeszélnélek. Volt, nem jó megoldás és nincs is belőle értelmes konstrukció ami hosszú távon is bírja. Inkább egy minőségi, vékony falú nyeregcső, lehetőleg nem durung méretű ami manapság divat, és rögtön van pár centi rugózásod. ;) A nyereg az nyilván lutri, de tapasztalat, hogy a minőségi pálcás, rugalmas testű darabok többet csillapítanak mint a sok szivacs ami igazán csak a stabilitást csökkenti. A nyeregpuhító "rátét-betétek" teljesen felejtősek, bár ez csak ismerős tapasztalata, akit nem lehetett lebeszélni... :)

- Összegezve a hosszúra nyúlt litániát itt se más a vége mint, hogy a bicaj egy tartós fogyasztási eszköz, amit ha komolyan gondolsz, akkor arra áldozni kell, hogy ne felesleges pénzkidobás legyen belőle, hanem sokáig tartó élvezet! Persze ez nem azt jelenti, hogy csilliókat kell költeni - persze ha lenne én is költeném :) - hanem, hogy igen is időt és energiát kell belefektetni, hogy megtaláld a tutit!
Remélem nem bizonytalanítottalak el nagyon és ha bármi kérdésed, vagy kiszemelted van küld el nyugodtan privátban és megpróbálok segíteni.
Üdv, Y.


2017. szeptember 4. 22:06: Szerkesztve Yaroslav +  által, megtekintés

#1003 Gergice +  2017. szeptember 4. 17:19:22    ‹›  0 | rejt
Tudtok javasolni Budapesten vagy Pest megyében olyan helyet, ahol foglalkoznak horgászbot javítással? Egy orsórögzítőt kellene lecseréltetnem az egyik horgászbotomon, de az összes olyan hely megszűnt, amit korábban ismertem, és az egyik kedvenc botomról van szó.

A kép csak illusztráció


#1002 White +  2017. szeptember 4. 15:57:42 re: #992 (Gyuszkó + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ha elfogadsz egy tanácsot, ezért ne adj pénzt. Nincs gond a Decathlon-os bringákkal, de ebben az árkategóriában masszív gépet nem kapsz újonan. Kicsit még gyűjts hozzá, és inkább egy használt Cannondale BadBoy. Ha akarsz terep köpenyt teszel rá, ha akarsz haladós slick-et.
Bikemag-on, vagy a jofogás-on nem ritka hogy 100.000 Ft környékén árulnak ilyet. (A fotón egy újabb modell van, de a régebbiek is frankók, strapabíróak.)



#1001 White +  2017. szeptember 4. 15:51:50 re: #1000 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
A "bütykös" gumikon ne akadj ki.... a bringás hozzászólások 90%-a mulatságos a topikban... :D
De ahogy nézem, sajnos a legtöbb bringás, akinek az írását szívesen olvasnám, be sem néz a topikba... cannonctr, stb....

#1000 -Törölt felhasználó- 2017. szeptember 4. 14:28:15 re: #999 (White + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Így van ahogy írod, a "csak a kormányt cserélni " laza fogalmazás volt részemről :) ) Amiket említesz, azokat én is cseréltem, viszont a bringa továbbra is megtartja azt a letisztult, "semmi felesleges/nehezék" küllemét és érzését, egyszerűségét, amit én nagyon szeretek.
Padka nekem nem volt, viszont valaki említette, hogy télen a latyak miatt jó lehet a vastag bütykös kerék. Nekem pont ellenkező a tapasztalatom: ha a hó vagy latyak alatt van szilárd burkolat, hihetetlen könnyedséggel hasítanak át a vékony gumik szinte bármin, szemben a vastag vagy bütykössel. (Kivéve laza homok, sár, bármi süppedős - ott meghal :) ) Csak egyszer pereceltem egy nagyot télen, akkor tükör jég volt a hó alatt - nem tudom a vastag gumi azt kivédte volna vagy sem...
2017. szeptember 4. 15:51:50: megválaszolva White +  által, → #1001 

#999 White +  2017. szeptember 4. 10:25:23 re: #981 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egyet kell, hogy értsek. :)

Mászkálós bringának én is egy jobb országúti bringát alakítottam át magamnak.
Annyival egészíteném ki, hogy ugye itt nem egy szimpla kormány cseréről beszélünk.
- veszel egy könnyű de erős kormányt
- kell egy szintén jobb fajta (rövidebb) stücni
- fékkarok
- váltókarok
- ha spd vagy kombi pedállal szerelt (enyém az volt), helyére egy sima jobb minőségű vaspedál
- egy kényelmes markolat

30-35.000 Ft körül meg tudod oldani kb ezt az átalakítást házilag, és lesz egy jó kis mászkálós bringád.

A bringa a padkáról fel le mászkálást nem igazán tolerálja (vékony gumi 6 bárral). Nekem full SORA van ezen a bringámon (az agyak is), tehát azért bírja, de oda lehet koppantani a kereket. Aki 95%-ban az úton teker, annak jó választás ez.
2017. szeptember 4. 14:28:15: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #1000 

#998 bejemves 0  2017. szeptember 4. 08:15:59 re: #997 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Azért van ott bőven más előny is az XT javára. Átszerelnék az bicajod full XT-re, igencsak meglepődnél.

#997 KawaBazsy 0  2017. szeptember 3. 13:28:27 re: #996 (DózeR + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jah, szerencsére az én súlyomhoz elég az Acera cucc is. Meg alkatrészcserénél is olcsóbb.. :-)
2017. szeptember 4. 08:15:59: megválaszolva bejemves 0  által, → #998 

#996 DózeR +  2017. szeptember 3. 12:52:19 re: #995 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Most ennyi igen. 2009-ben más volt az árfolyam, akkor 2009-ben új korában volt annyi az ára nem most 2017-ben. És hidd el én sem adnék se 543eFt-ot se 700eFt-ot egy bicikliért. De ha megnézed 250.000Ft-ért újan mit lehet venni milyen felszereltséggel és ez milyen akkor egyértelmű a döntés.
Nekem igazából egyetlen kikötésem volt, mégpedig az, hogy a hajtómű az XT legyen ugyanis 115-120kg körül mozgok és szar lenne ha egy nagyobb kiállásnál mondjuk meghajolna. Viszont amiben XT hajtómű van abban már a többi motyó is XT és akkor meg már nem 100eFt-os a komplett bicikli.
2017. szeptember 3. 13:28:27: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #997 

#995 KawaBazsy 0  2017. szeptember 3. 12:33:35 re: #994 (DózeR + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Itt 543E-t írnak a tiedre, de még ennyiért is gci drága..
2017. szeptember 3. 12:52:19: megválaszolva DózeR +  által, → #996 

#994 DózeR +  2017. szeptember 3. 12:25:35 re: #992 (Gyuszkó + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Figyelgetném a használt kínálatot! Kicsit szűkíti ugye a méret, hogy ami tetszik az pont olyan méret e mint ami Neked kell. De mi használtan de szinte új állapotban vettünk CUBE Cross CC-t az asszonynak 150eFt-ért (300eFt-os listaár), nekem meg CUBE Tonopah SL-t 250eFt-ért (700+eFt-os listaár) szintén újszerű állapotban. Mind a kettő cross-trekking, ráadásul durván jól felszerelve.



kis véleményem
2017. szeptember 3. 12:33:35: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #995 

#993 KawaBazsy 0  2017. szeptember 3. 10:25:45 re: #992 (Gyuszkó + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Pár éve, amikor én is újrakezdtem a tekerést, hasonlóan trekkinget választottam. Mondjuk az picit terepesebb volt (cross trekking), mert nem tudtam még, h aszfalton, vagy terepen bringáznék inkább. Aztán az aszfalt győzött, úgyhogy ebbe az irányba fejlesztettem: lámpák,sárvédők, csomitartó, kényelmesebb nyereg, állítható stucni, stb.. A rugós nyeregcsőről lebeszélnélek, mert elvesz a tekerési energiádból. Jah a canga 120E lett volna akkor, de volt egy évvel azelőtti festésű 100E-ért, amit aztán megtaláltam egy webshopban 87E-ért.. érdemes körülnézni. :-)

#992 Gyuszkó +  2017. szeptember 3. 09:39:10    ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Na csak hogy pörögjön a topik [SMIL:/szetvert.gif]

Ez a kiszemelt áldozat (eddig úgy fest, de várok még 1 max 2 hónapot hátha lesz vmi verhetetlen akció):

Link, Decathlon, 80.000.-

Jó lenne dolgozói kedvezménnyel elhozni.
Pozitív hogy könnyebb mint egy monti, 9 sebességes (nekem felesleges a 21)
Vennék hozzá egy teleszkópos nyeregcsövet hogy még kényelmesebb legyen, és egy másik fékkart mert ez bazi nagy
Ami annyira nem "tetszik" hogy 28as a kerék, túl nagy az egész bringa. Másik hogy a gumi túl "sima", mert télen is használnám, de ez orvosolható ha tényleg megcsúsznék vele a latyakban
Benéztem bringa boltokba is de a Decathlon áraival ezek nem tudnak versenyezni ebben a kategóriában
2017. november 12. 10:28:32: megválaszolva Lexxx +  által, → #1057 
2017. szeptember 7. 22:16:38: megválaszolva Zsivány +  által, → #1015 
2017. szeptember 6. 16:41:52: megválaszolva laspring +  által, → #1011 
2017. szeptember 4. 22:04:42: megválaszolva Yaroslav +  által, → #1004 
2017. szeptember 4. 15:57:42: megválaszolva White +  által, → #1002 
2017. szeptember 3. 12:25:35: megválaszolva DózeR +  által, → #994 
2017. szeptember 3. 10:25:45: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #993 

#991 bejemves 0  2017. augusztus 30. 15:53:33 re: #988 (Gergice + )  ←  ‹›  0 | rejt
Pontosan, ahogy mondod: mérjük fel, hogy mik az igények. Gurulgatni a 60 ezres bringa is jó (ez alatt elképzelhetetlennek tartom, hogy biztonságos és normális kerékpárt lehessen venni 2017-ben), de valóban kerékpározni már hamar kevés lesz.
Kerékpározni: mondjuk hetente 2-3 alkalommal mész vele 15-20 km-nél többet úgy, hogy azért meg is hajtod néha. Ha esetleg néha az aszfaltról is letérsz, akkor jön a rázós út, a tövisek, a por... ez már önmagában egy komolyabb igénybevételt jelent.

#990 bejemves 0  2017. augusztus 30. 15:48:30 re: #989 (Shad 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Inkább úgy mondanám, hogy ez már a használható kategória, a 150 ezret nagyon hunyorítva "éri meg". A 250 ezres eredeti ár teljesen irreális és vicc.

A KTM-nél egyébként ebben az árkategóriában egy 20-30 ezret fizetsz pluszba a márka miatt. Magasabb árkategóriákban ennél is többet. Ez érvényes még a Focus-ra, Cube-ra részben, illetve a magasabb szinteken pl. a Santacruzra, Specializedre.

Ami szerintem jobb ár/érték arányú márka - és kapható is itthon - az az Univega, Kalkhoff, esetleg Merida.

Pl. a lentebb is emlegetett Univega Terreno 6.0 2016 (LINK) 200 ezer forint, de ezért már Shimano XT hátsó váltót, Deore hajtókart, váltókarokat és első váltót, concept kiegészítőket, Schwalbe gumikat, Shimano hidraulikus tárcsafékeket (igaz, az alap verziót), és 28"-os kerekeket kapsz. Sokkal minőségibb és sokkal használhatóbb az egész bringa. Nem ér ez sem annyit, de az ár érték aránya az új bringák között szerintem verhetetlen.

#989 Shad 0  2017. augusztus 30. 08:52:50 re: #985 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Gondolom kifutó termék, ezért máshol nem lehet már kapni, így nem is lehet összehasonlítani az árakat, de a leárazás itt figyelemreméltó. Ez jó szerinted?
https://www.hervis.hu/store/Felszerel%C3%A9s/Ker%C3%A9kp%C3%A
1rok/Mountainbike-ok/KTM/Peak-26%22/p/COLOR-1986769
2017. augusztus 30. 15:48:30: megválaszolva bejemves 0  által, → #990 

#988 Gergice +  2017. augusztus 29. 22:38:12 re: #985 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én ezt soha nem értem. Biztos van olyan felhasználó, akinek csak a több 100e Ft-os bringa a megfelelő, de azért az erős egy kicsit nekem, hogy "szatyrot a kormányra akasztva hazatolni" 60-80e Ft-ért vegyen valaki bringát. Arra tökéletesen megfelel a legolcsóbb, legegyszerűbb is.
Nekünk volt olyan is, amennyit használtuk, tökéletesen megfelelt.
Nem teljesen ide való példa, de a lányomnak a legolcsóbb kínai bringát vettük első 2 kerekűnek, azóta a fiam is megtanult rajta bringázni, és fent van a padláson a következő gyereknek, vagy arra, hogy eladjuk, mert még mindig semmi baja, 2 külsőt és 2 belsőt kellett rá venni. Kívülről már kicit megkopott, de a funkcióját tökéletesen ellátja, pedig kiszolgált 2 gyereket, és kb 7-8 éves.
Nem akarok vitát, de azért mérlegelni kellene, hogy mire van igény: van akinek egy egyszerű kétkerekű a megfelelő, és ne sulykoljuk már, hogy csak 100e Ft felett szabad biciklit venni.
Mondom én, aki 60e Ft körül vettem, de ugyanúgy megfelelt volna egy fele annyiba kerülő is, amennyit használom. Csak nekem ez tetszett, és szerencsére volt rá keret. Egy fillért nem költöttem rá, pedig évek óta meg van, és azért néha megyek vele. Lassan aktuális hátulra egy új külső.
A lányom következő bringáját a Decathlon-ban vettük, azt is megörökölte a kisebbik és simán tudja még használni. Lecseréltük rajta a rózsaszín ülést és a fogantyút feketére, leszedtük róla a csajos matricákat és marhára tetszik neki, és semmi gond nincsen azzal sem, csak a kapott lámpák törtek össze rajta, azt kellett cserélni.
De ugyanez van autóval, számítógéppel, telefonnal, stb. Van akinek egy 300e Ft-os Suzuki Swift is tökéletesen megfelel arra, hogy eljusson A-ból B-be, más komolyabb autóra vágyik, vagy jobban kihasználja a drágább plusz dolgait. mindenkinek más s megfelelő.
Korrekt, hogy segítetek, de engem nagyon zavarnak azok a kijelentések, hogy 200e Ft alatt nem nagyon szabad biciklit venni. Mérjük hozzá, hogy mik az igények.
Remélem nem lesz sértődés, de ez kikívánkozott belőlem, főleg, hogy én is hasonló tanácsokat kaptam annak idején, végül saját magamra hallgattam, megvettem az említett Hervis-es bringát, és nem bántam meg azóta sem. Nekem tökéletesen megfelel.
2017. augusztus 30. 15:53:33: megválaszolva bejemves 0  által, → #991 

#987 Gyuszkó +  2017. augusztus 29. 22:35:52 re: #985 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
az lenne a jó ha lenne egy "olcsó" bringa aminek nagyon jó váza van, de minden más "szar" rajta. Használom minden nap melóba járásra de szépen lassan ahogy van pénzem megveszem rá a jó féket, kereket, váltót, stb.
[SMIL:/szetvert.gif]
de hát ugye ilyen nincs. Ha meg tényleg úgy rakatom össze aránylag jó cuccokból akkor egyszerre kell kifizetnem vagy addig míg nincs rá pénzem ott lóg a falon félig készen ...

Sajnos kb. mindennel így van ahogy írod; régebben 100-ért vettél egy jó brinyót de ma már a duplájáért sem kapod meg azt a minőséget. (Pl. anyámék vettek egy márkás, elég drága kávé gépet és két hónap után be is szart ... Garanciás de akkor is mi van mostanság a minőséggel nem értem)
Marha jó hogy veszel egy bringát hogy tekerj vele, használd arra amire való és elkezd nyikorogni, kattogni ... szóval nem bírja azt amire tervezték ... ráadásul nem is olcsó mert egy átlag havi fizu.

#986 JohnyFirpo +  2017. augusztus 29. 21:58:07 re: #985 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Right!
Csepel Landrider, 50K! Tökéletes az átlag halandónak! :)

#985 bejemves 0  2017. augusztus 29. 21:48:26    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Úgy általában: sokan kérdezik tőlem mostanság, hogy hol, mennyiért, milyen bringát lehet venni. Meg sem szoktam kérdezni, hogy mire kell, szinte mindig csak gurulgatásra a városban, túrázgatni, balatonra levinni, ilyesmi.

Na most a válaszadással bajban vagyok. Én az első komolyabb új bringámat (merev vázas, merev villás, v-fékes!) 1996-ban vettem százezer forintért. Na most akkor egy 150 ezer forintos bicikli mit tudhat 2017-ben "teleszkóppal", tárcsafékkel, rugós nyeregcsővel, meg egyéb szörnyűségekkel!? Maximum csalódást kelteni.

Azt szoktam mondani, hogy heti kétszer bótba legurulni, utána két teli szatyrot a kormányra akasztva hazatolni valami csepel vagy ilyesmi, ezek 60-80 ezer körül vannak.

Minden másra újonnan minimum 170-200 ezer, de ezekkel is lesznek gondok, ha elkezdi az ember használni. Példának itt vannak a szüleim, akik rájöttek, hogy milyen jó dolog is bringázni. Pont ebben a kategóriában vásároltak bringát, amikről az alkatrészek közel felét azonnal a szemétbe dobnám. Ide tartoznak: teleszkóp magasan az első helyen. hajtókar, pedálok, fékek, fékkarok, nyereg.
Mennek velük elég sokat, jönnek is a gondok: itt kotyog, ott lötyög, pontatlan, "ezazalkatrészhonnanesettle", kattog, recseg. Illetve apám alatt egy nyereg(pálca) és egy váz már eltört (új volt mind). Nem egy nádszál legény, de azért nem is 150 kiló.

Az van, hogy az ember rászánán egy bringára mondjuk 150 ezret, ami nem kevés pénz (sokak szemében egyenesen bűncselekmény), és ezért a pénzért kap egy nagy kosár szemetet.

150 ezer környékén jó bringát max. használtan lehet venni, de ahhoz meg érteni kell.
Újonnan 200-tól indulnak a viszonylag jó alkatrészekkel szerelt példányok (pl Univega Terreno 6.0 2016), utána határ a csillagos ég.
2017. augusztus 30. 08:52:50: megválaszolva Shad 0  által, → #989 
2017. augusztus 29. 22:38:12: megválaszolva Gergice +  által, → #988 
2017. augusztus 29. 22:35:52: megválaszolva Gyuszkó +  által, → #987 
2017. augusztus 29. 21:58:07: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #986 

#984 KawaBazsy 0  2017. augusztus 29. 16:17:13 re: #983 (Gyuszkó + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Gondolom abban képben vagy, h a cangagyártók "csak" összerakják a bringákat a különböző minőségű/tudású alkatrészekből, s ahhoz, h el lehessen dönteni mit tud a bringa, kell a teljes specifikációja. Illetve továbbra is azzal kéne kezdeni a vásárlást, h el kell dönteni, mire fogod használni. A példádnál maradva, ha most belinkeltél volna egy képet egy Nissan Terranoról, s rákérdezel, h ez jó e neked 1.5M Huf-ért, akkor - hasonlóan - azt válaszolom, h egyrészt kellenének a részletek is, h lássuk, jó e az ár, másrészt meg ha terepen (is) használnád, akkor tkp yo kocsi, de ha csak aszfalton akkor nem a te járgányod..

#983 Gyuszkó +  2017. augusztus 29. 15:32:24    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na ez mindenkinek aki írt [SMIL:/mosoly.gif]

Köszönöm a válaszokat!

Valóban úgy néz ki mint egy "tank" [SMIL:/smile2.gif] Minden bringát megemelek, sztem hülyének is néznek olyankor [SMIL:/smile2.gif] Nem volt nehéz de nekem is sokat számít a súly, jó lenne minél könnyebb. Ilyen szempontból tényleg nem kellene a teleszkóp, ez nekem is eszembe jutott de teló nélkül nem is nagyon van bicikli, ami van azok mind 50-70 ezres "gagyi" bringák (nem mintha a 100ezres fúde nagyon szuper lenne de na). Ezt Hervis-be néztem, valóban X-Fack de az alap X-Facktoknál ez könnyebb. Decathlonban még nem találtam olyat ami tetszik.
Hallgatok rátok; megnézem bringa boltokban, vastag és nehéz gumit hanyagolom. Még a végén úgy kell összerakatnom egyet

Azért ez még is csak egy 200ezres bringa [SMIL:/szetvert.gif] ... jaa nem is ... Ilyen akcióknál (200ezres 100ezerért) azért mindig eszembe jut hogy akkor valójában mennyibe kerül az a bringa 50ezer ... na mindegy, ez már politika. Azért 150-170ezer körül már tetszetősek vannak de felesleges nekem erre ennyit áldoznom, inkább vennék még egyet a bnőmnek
2017. augusztus 29. 16:17:13: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #984 

#982 ólomlábú +  2017. augusztus 29. 12:29:10 re: #977 (Gyuszkó + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ha boltba járósnak akarod használni akkor a teleszkóp tök felesleges!Meg a bütykös gumi is ;) .A villa csak megdrágítja a biciklit,ha nem használod ki,a gumi meg nehezebbé teszi a tekerést.
A gumi most nekem is nagy dilemmám,mert bár kolbászolok eleget itt az alpok ösvényein,de nagyrészt ki van építve aszfaltos bringa út is,így lehet országútiasabb gumit nézek.
A bringa ára függ a felszereltségtől.
Váltók milyenek?A képen látható v fékes,abból is van olcsó,tescos féle meg komolyabb is.A kerék dupla falú vagy csak sima?
Én a dechatlonos bringákat hanyagolnám.Menj be egy bringa boltba és kérdezd meg mi merre,hány méter!
nekem egy cannondale van (29"),rock shox zárható villával,amit baromira szeretek,alu vázzal. Dilemma volt a carbon vázas focus is,de nem bántam meg,hogy ezt vettem.Nekem a carbon felesleges,viszont az a bringa jól nézett ki.
Apámnak egy gt-t vettem 27,5-eset,igaz boltbajár vele,meg csavarogni erre arra,de ő előfordulhat mindenhol. :D :D
Barátnőm egy alu vázas focust kapott,valami sima zárható villával,olajos tárcsafékekkel,azt hiszem shimano deore cuccokkal,ő nem akart sokat költeni biciklire,így ez lett.
Ha spórolni akarsz,akkor várjál még!Szezon végét várd ki.
A használt bringáktól én elhatárolódom!mert lehet rá kell költeni annyit,mintha újonnan boltból vennéd.De ki lehet fogni jó darabokat is néha,csak aki ért a bringákhoz az ezeket figyeli és le is vadássza,majd kicsit felújítja és adja tovább :)

#981 -Törölt felhasználó- 2017. augusztus 29. 11:51:16 re: #977 (Gyuszkó + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én se vagyok profi bringás, de szeretek bringázni. Ez ránézésre nekem nem is bringa, hanem tank. Túl nehéz, tele felesleges dolgokkal (teleszkóp). Nekem mindenhova járósnak leginkább országutiból átalakított bringák jönnek be, (kormány kicserélve), mert könnyű, gyors, kényelmes és élvezetes emiatt. Ezek a tankok inkább talán a hegyekbe vagy krossz pályára valók, semmiképp sem mindennapi használatra. Persze számít az image is, vagyis, ami neked tetszik. Szerintem gondold át mire használnád leginkább, nézz meg és próbálj ki párat mielőtt döntesz (bemész a Decathlonba, ott mindenféle van meg a hely is elég nagy, hogy kipróbáld). Még egy használt, de minőségi és szervizelt géppel is sokkal jobban jársz, mint egy nevesincs csillivilli géppel, ami nem tudni meddig fogja megtartani a használható állapotát. 50 - 100 között mindig vannak már elég jók.
2017. szeptember 4. 10:25:23: megválaszolva White +  által, → #999 

#980 KawaBazsy 0  2017. augusztus 29. 11:50:53 re: #977 (Gyuszkó + )  ←  ‹›  0 | rejt
Egyszer azt kellene kitalálni, h mire kell. Ha terepezni, akkor ok az irány, de ha országútra, akkor nem ez a biciklid.
Amúgy kellene tudni, h milyen cuccokból áll össze, s akkor lehet megnézni, h yo e az ár.

#979 Gergice +  2017. augusztus 29. 11:10:26 re: #977 (Gyuszkó + )  ←  ‹›  0 | rejt
Előre bocsátom nem vagyok szakértő!
Nem tudom milyen bringát keresel, mi abszolút hobby szintre vettünk, keveset megyünk, én még ezt is sokallom egy bringáért. Ha Te is így vagy vele a Hervis-ben érdemes nézelődni, a szezon végén elég jó akciók szoktak lenni. Mi annak idején ott vettük, semmi gond nincs velük, bőven tudja azt, ami nekünk kell (jön-megy). Azt hiszem ez a Hervis saját márkája (X-Fact), de szoktak egyéb márkák is lenni. Tudom, hogy a "fanatikus" bringásoknak ez nem felel meg, de nekünk teljesen jó. Pl. tárcsafék van rajta, amit nem igen láttam ennyiért máshol. Ha jól emlékszem 65e-ért vettük, kb. 110e-ről volt leárazva. Most is van náluk kiárusítás. Van KTM is náluk.

#978 badmoe 0  2017. augusztus 29. 10:53:21 re: #977 (Gyuszkó + )  ←  ‹›  0 | rejt
Üdv!

Személy szerint hanyagolnám ezt a bringát ennyi pénzért...
Inkább bringás boltokban keress pl tavalyi modellt, vagy más akciót! Ott ennyi pénzért már olyat is találhatsz amiben rendes kerék, fék és egyéb alkatrészek vannak!


 << eleje | 32 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | 25 | 24 | 23 | 22 | 21 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.48, 0.4, 0.34
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.032 mp, 9 query