HONDA fórum
2024. május 19. vasárnap, 09:22,  Ivó, Milán Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve: SPORT (kivéve foci) és egyéb szabadidős tevékenységek

Nyitotta: admin + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 41 | 40 | 39 | 38 | 37 | 36 | 35 | 34 | 33 | 32 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | vége >> 

#1831 bejemves 0  2023. május 26. 10:16:25 re: #1830 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A vázban ezzel állítod be a szíjfeszességet. A képen az ezüst színű betét, amit forgatva az egész hajtókar mozog előre-hátra.


2023. május 26. 10:29:50: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1832 

#1830 KawaBazsy 0  2023. május 25. 21:10:58 re: #1829 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az excenter az vmi feszítő? Mer olyanom nix.. A szíjjal nem foglalkozom, próbálgattam már az appot, de mindig más eredményt adott.. Ha majd elszakad, cserélem. :-)
Amikor kicseréltem a hátsó fogaskereket, akkor kiakasztottam a váltó bowdenjét, majd utána vissza, s ugyanúgy működik.
2023. május 26. 10:16:25: megválaszolva bejemves 0  által, → #1831 

#1829 bejemves 0  2023. május 25. 21:03:21 re: #1823 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Négyszögtengelyes monoblokk, magával a csapággyal nem kell foglalkozni. Ahogy Yaroslav is írta, ahol fém a fémmel érintkezik, onnan kattogás jöhet. Ez a te bringádnál lehet a váz és az excenter között, vagy lehet az excenter és a monblokk között. Mindkettő szereléséhez kell hajtókar lehúzó szerszám, a középcsapágyhoz egy másik is. A szíjfeszességet a gates telefonos applikációjának segítségével tudod beállítani.

Az agyváltóhoz ne nyúlj, ha nincsen rá panasz. Ha pedig van, vagy csak szeretnéd megnézetni, akkor Choma Dávidot ajánlom. Én mondjuk szétszedtem a sajátomat, de az én vagyok ????.
2023. május 25. 21:10:58: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1830 

#1828 KawaBazsy 0  2023. május 25. 20:54:10 re: #1827 (Yaroslav + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ok, nem recseg, nem piszkálom. :-)

#1827 Yaroslav +  2023. május 25. 20:42:53 re: #1823 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem tudok mémet linkelni de szerintem mindenki ismeri vmilyen formában a "Nem romlott el, ne akard megjavítani" örök igazságot! :)
Jó eséllyel vmi monoblokk rendszerű középcsapágy van benne. Ez egy komplett, zárt egység, érdemben egyben cserélendő.
Viszont előfordulhat, hogy recsegős-ropogós hangok jönnek onnana lentről, de ilyenkor érdemes először, egy kiszedés->menetek tisztítása/zsírozása->visszarakással kezdeni. Viszont ehhez már célszerszámok kellenek a kialakítás függvényében.
2023. május 25. 20:54:10: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1828 


2023. május 25. 20:44: Szerkesztve Yaroslav +  által, megtekintés

#1826 KawaBazsy 0  2023. május 25. 19:55:49 re: #1825 (Tomi77 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Ennyit írnak csak: "Hajtómű Gates S150 CDN 170 mm, 46 fog "

#1825 Tomi77 0  2023. május 25. 17:53:16 re: #1823 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jó lenne tudni,h. milyen hajtókar pontosan.
Monoblokkos négyszögtengelyes esetleg?



Bár ettől függetlenül jó eséllyel zárt/por/nedvesség védett ipari csapágy van benne. Karbantartást nem igényel.
Elbaszódik, cserélteted a csapágyakat.

Nekem Deore XT (Hollo II) van, kurva jó. Könnyű merev. Csak kár,h. a vázam press-fit rendszerű. Az nem tetszik annyira.
2023. május 25. 19:55:49: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1826 


2023. május 25. 17:54: Szerkesztve Tomi77 0  által, megtekintés

#1824 Tomi77 0  2023. május 25. 17:43:05 re: #1816 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Én nem azt mondtam,h. ez soha nem mehet tönkre, csak azt,h. kurva sokat kibírnak. Főleg amelyik jó minőségű.
És a kopásból adódó problémák is kiküszöbölhetőek. Ipari csapágynál nem.
Volt "gyagyi" bringám, abban pl. konkrétan eltört 1-2 golyó. Szó szerint.

Aztán volt Scwinn, Merida, meg most TREK bringám. Mindben shimi kónuszos csapágy volt. Soha egyikkel sem volt semmi gond, pedig a Schwinn-ben és a Meridában sem volt soha szétszedve az agy :)

De végül is tök mindegy, kinek mi jön be.
AZ viszont tény,h. az ipari csapágyat könnyebb cserélni, mint a kónuszost beállítani :D Arra rá kell érezni :)


#1823 KawaBazsy 0  2023. május 25. 16:43:07 re: #1821 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jut eszembe, a bringa specje az első, s hátsó kerékagyra írja, h Shimano, a közepére nem írja, csak hogy Gates a hajtókar.. Itt kellene akkor vmit karbantartanom? Mer én még nem szedtem szét semmit zsírozni, vagy bármi mást, a kezelési sem írja..
2023. május 25. 21:03:21: megválaszolva bejemves 0  által, → #1829 
2023. május 25. 20:42:53: megválaszolva Yaroslav +  által, → #1827 
2023. május 25. 17:53:16: megválaszolva Tomi77 0  által, → #1825 

#1822 KawaBazsy 0  2023. május 25. 16:20:48 re: #1821 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Jah, rájöttem lazításkor, h a baloldalit ellentétesen kell.. :-)

#1821 bejemves 0  2023. május 25. 15:19:42 re: #1820 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Kónuszkulcs a Shimano agyak szereléséhez célszerű. Ezt betekered a hajtókarba és kész (előtte zsír a menetre).
Arra kell figyelni, hogy az egyik oldal balmenetes, így nem mindegy, hogy melyiket melyik oldalra rakod. Lazításánál is illik figyelembe venni :) . Szemből nézve óramutató járásval megyező irányba lazul mindkét oldal.
2023. május 25. 16:43:07: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1823 
2023. május 25. 16:20:48: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1822 

#1820 KawaBazsy 0  2023. május 25. 13:12:07 re: #1819 (Yaroslav + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Köszi! 28 Nm-ről indul a nyomatékkulcsom, úgyhogy ezt nem tudom b.ogatni. :-) Az a kónuszkulcs mihez kell, itt úgy látom elfér a 15-ös villás..?
Megjött amúgy a cucc pikkpakkra, a kiírt jó áron, úgyhogy lehet nyugodtan rendelni attól a cégtől. Egyet nem értek, bár nem fontos, h miért nem volt prizma a dobozban? Azért külön kell fizetni Shimanoéknál??


2023. május 30. 20:59:08: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1839 
2023. május 25. 15:19:42: megválaszolva bejemves 0  által, → #1821 

#1819 Yaroslav +  2023. május 25. 10:48:45 re: #1817 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szerintem a pedálra gondolsz itt, amire a válasz szintén igen.
Exploded view - 8. oldal
De ne tarts tőle ha már megrendelted!
Karbantartás:
Kormány- és középcsapágyakra nézz rá néha, hogy nem lógnak-e. Kölkök hajlamosak nem szólni elég durva kotyogásokról sem, és sosem értem miért!
2023. május 25. 13:12:07: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1820 

#1818 bejemves 0  2023. május 25. 09:07:21 re: #1817 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Igen, az összes shimano kerék kónuszos. A szervizeléséhez érdemes venni a dekában kónuszkulcsot, vagy elköszörülsz egy villásat.
A hauser bringákon szerintem pont elég az, amit jelenleg is csinálsz. Hamarabb fogják kinőni, minthogy valami a sok használat miatt letérdeljen rajta.

#1817 KawaBazsy 0  2023. május 25. 08:12:52 re: #1816 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor az én Shimanom is ilyen kónuszos lesz?
Ill. ha már karbantartás.. a kölkönek ilyen egyszerű, Hauser Puma cangáik vannak. Ok, h láncot kell olajozni, de mit csináljak még karbantartás gyanánt, mit szedjek szét, s zsírozzak meg?
2023. május 25. 10:48:45: megválaszolva Yaroslav +  által, → #1819 
2023. május 25. 09:07:21: megválaszolva bejemves 0  által, → #1818 

#1816 bejemves 0  2023. május 25. 07:55:59 re: #1814 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez nem igaz, a golyók is el tudnak kopni/törni, és a csésze is gyakran berágódik. Két gyártót ismerek, aki még baszakodik ezzel a kónuszos témával kerekeknél: a Shimano és a Campagnolo. A campi egy sokkal jobb konstrukció, az egy minimális odafigyeléssel nagyobb eséllyel örök élet, Shimano kónuszt és golyót én már cseréltem jópárat, pedig csak vagyok és magamnak meg az ismerőseimnek szerelek.
...és nem, nem kell hozzá túlhúzni.

A gördülési ellenásban a differencia meg pont annyi, ami a legérzékenyebb, legpontosabb műszer hibahatárát sem éri el, tehát placebó hatás esetleg van, a valós előny ebből a szempontból pedig nulla. Ez egyébként a kerékpáriparra nagyon jellemező az utóbbi néhány évben, gyakran igyekeznek is a gyártók (brandek) elhallgattatni vagy tartalmat letiltatni azoktól a hobbista mérnököktől, akik erre néha rámutatnak.




2023. május 25. 17:43:05: megválaszolva Tomi77 0  által, → #1824 
2023. május 25. 08:12:52: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1817 


2023. május 25. 07:58: Szerkesztve bejemves 0  által, megtekintés

#1815 KawaBazsy 0  2023. május 25. 06:43:41 re: #1814 (Tomi77 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Pont azért vettem szíjas, agyváltós cangát, h ne kelljen kenegetni, meg állítgatni a váltót állandóan. Sz'al nekem ok, ha kva sok tekerés után szétmegy, majd csere. :-) Nem tom mennyit kell bírni a pedálnak, de az előző cangámat 7 év után a gyárival adtam el, pedig az egy alap, akkor 100 rugós canga volt..

#1814 Tomi77 0  2023. május 25. 00:44:06 re: #1812 (Yaroslav + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ráadásul a kónuszos hiába kopik kicsit, ha rendszeresen szétszedi szervizeli az ember a beállításnál kiküszöbölöd a kopást és szinte a végtelenségig használható.

Az ipari csapágyas ha kicsit megkopik akkor kuka és csere.
2023. május 25. 07:55:59: megválaszolva bejemves 0  által, → #1816 
2023. május 25. 06:43:41: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1815 

#1813 Tomi77 0  2023. május 25. 00:41:44 re: #1809 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nekem ilyesmi van (pont ugyanolyat most nem találtam) Az enyémről a prizmák 2 pillanat alatt leszedhetők és vissza is rakhatók.

Wellgo


Először én is szkeptikus voltam, de kurvára bírja és szervizelhető.
Úgy értem bontható, takarítható zsírozható. Kónuszos csapágy mint a kerékagyaknál.
Az azért is jó mert utána lehet állítani, kurva sokat kibírnak.
Nem bántam meg.

Ha elhasal akkor ugyanilyet fogok venni.

#1812 Yaroslav +  2023. május 24. 10:01:08 re: #1811 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én kifejezetten szeretem a kónuszos megoldást. Szopás csak a gagyikkal tud lenni szerintem. Shimanok tökéletesen beállíthatók. Van egy 1992-es DX agypárrral szerelt kerekem, amiben benne van kb. a Föld kerülete. Talán háromszor szedtem szét ez idő alatt és mindig "feleslegesen".
Illetve vannak mechanikai előnyei, mint a nagyobb golyók, kisebb gördülési ellenállás és kialakításából adódódóan az oldalerőket is jobban viseli, mint a sima mélyhornyú golyós.
Egyébként az új generásciós Shimanok is jó hangosak lettek sajnos. :( Viszont asszem SLX-től felfelé van benne "szabadonfutó", vagyis bizonyos üzemállapotoknál "leold" a kilincsmű és teljesen szabadon forog a kerék, ezzel is csökkentve az ellenállást. Illetve már két, egymáshoz képest egy fél osztással eltolt kilincsmű van benne ezért a holtjáték minimális.
2023. május 25. 00:44:06: megválaszolva Tomi77 0  által, → #1814 

#1811 bejemves 0  2023. május 23. 10:59:18 re: #1808 (Yaroslav + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kivéve a kerékagy. Kónuszokkal szopni én legalábbis nem szeretek. A kínai kerékszettem által tartalmazott összesen hat darab kínai csapágyból a legszarabbak is elmentek bő 7000 km-t, a többi még mindig megy (tízezer plusznál jár jócskán). A driverben mentek tönkre először, Nachi-ra lettek cserélve, ahogy a többi is előbb-utóbb arra lesz, szerintem én az életbe többet nem fogok már hozzányúlni.

Ja, meg a Shimano racsnik halkak, én pedig szeretem, ha jó hangosan kerepel :) .
2023. május 24. 10:01:08: megválaszolva Yaroslav +  által, → #1812 

#1810 Yaroslav +  2023. május 22. 21:40:50 re: #1809 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Nekem szimpi, bár azért nettóban is elég húzós! (Bár ma mi nem - offtopic) Ha belefér, akkor szerintem ezzel nem nagyon tudsz mellélőni. Ha van kedved hozzá, akkor pár évente átzsírozod és kb ennyi.

#1809 KawaBazsy 0  2023. május 22. 21:22:25 re: #1808 (Yaroslav + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem plusz előny, h Eu-s külföldi, mert akkor eleve nettó árban kapom meg. :-) Megvizslatom akkor.
Itt van ez is, alumíniumból..
2023. május 25. 00:41:44: megválaszolva Tomi77 0  által, → #1813 
2023. május 22. 21:40:50: megválaszolva Yaroslav +  által, → #1810 


2023. május 22. 21:27: Szerkesztve KawaBazsy 0  által, megtekintés

#1808 Yaroslav +  2023. május 22. 21:19:36 re: #1807 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Saját tapasztalat ezzel nincs, de én én úgy vagyok vele, hogy egy bicajon ami forog az ha lehet/belefér legyen Shimano, abból baj nem lehet! :) De épp csak rákerestem a kérdésed alapján. Vannak egyébként "smirglis" megoldások is, ha igazán cipőkímélés a cél, de azok azért nyilván kevésbé tapadnak. Nézz esetleg rá azokra is.

BTW: Életemben nem találkoztam még ezzel a webshoppal. Az ára jó, de azért kicsit ránéznék rendelés előtt! ;)
2023. május 23. 10:59:18: megválaszolva bejemves 0  által, → #1811 
2023. május 22. 21:22:25: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1809 

#1807 KawaBazsy 0  2023. május 22. 20:42:10 re: #1806 (Yaroslav + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor rendeljek ilyet?
2023. május 22. 21:19:36: megválaszolva Yaroslav +  által, → #1808 

#1806 Yaroslav +  2023. május 22. 19:41:32 re: #1801 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pont azt akartam írni, hogy kell venni egy Shimano XT flat pedált és kb egy életre letudta a gondot! :)
De most nézve műanyag is van belőlük, bár majdnem XT áron.
Shimano plastic flat
2023. május 22. 20:42:10: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1807 


2023. május 22. 19:44: Szerkesztve Yaroslav +  által, megtekintés

#1805 KawaBazsy 0  2023. május 22. 19:22:07 re: #1804 (Locutus + )  ←  ‹›  0 | rejt
Gondolom nem tartom rosszul a lábam, vagy vmi.. 2019 októberében vettem a cangát, s napi rendszerességgel használom. Ha alu pedál lenne, nem lenne ilyen gond sztem..

#1804 Locutus +  2023. május 22. 18:47:46 re: #1803 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És ez rendelteté szerű pedálozástól tört el, így? :D
2023. május 22. 19:22:07: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1805 

#1803 KawaBazsy 0  2023. május 22. 17:44:20 re: #1801 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt a csodát sikerült a cangához kapni.. Ha nem üreges műanyag lenne, tán tovább bírta volna.


2023. május 22. 18:47:46: megválaszolva Locutus +  által, → #1804 

#1802 KawaBazsy 0  2023. május 22. 17:24:58 re: #1801 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Hát ez nagyon szar volt, amit adtak hozzá.. Vmi olyasmit szeretnék, ami sportcipőhöz (Nike Air) is jó, tehát nincsenek nagy szegek, meg éles perem. Ez a Decathlonos forma jó lenne pl, de nix nekik áruházban. Amúgy adsz linket, melyik a yo? :-)

https://www.decathlon.hu/p/pedal-mobility-100-aluminium-feket
e/_/R-p-335386?mc=8666638&c=FEKETE

#1801 bejemves 0  2023. május 22. 16:28:56 re: #1797 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Zárt, mélyhornyú golyóscsapágyas (gúnynéven ipari csapágyas) legyen, vagy shimano. A shimanok kónuszosak, de sokezer km-t elmennek különösebb gond nélkül.

Igus perselyes meg egyéb csoda megoldásokat én kerülném (illetve kerülöm).

Bár nagyban függ az elvárásoktól és a kerettől. Lehet az a legjobb út, ha megveszed a legolcsóbb szutykot mindig, aztán használod, amíg le nem térdel megint (mert mondjuk ez években mérhető).
2023. május 22. 19:41:32: megválaszolva Yaroslav +  által, → #1806 
2023. május 22. 17:44:20: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1803 
2023. május 22. 17:24:58: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1802 

#1800 avlavl +  2023. május 21. 10:38:10 re: #1798 (hrv2003 + )  ←  ‹›  0 | rejt
nem o.k., igy kiverödhet es akkor csere kell (ha eddig nem verödött ki)

tedd az ujjaidat a csapagycseszekhez, huzd be az elsö feket es probald meg mozgatni a biciklit, ha elmozdulast erzel, nem jo, be kell allitani; inkabb kicsit szoros legyen, mint laza

tipusfüggö, hogyan kell beallitani

https://www.youtube.com/watch?v=81B1POS4ExI

https://www.youtube.com/watch?v=ZlIknuQLfuQ


#1799 KawaBazsy 0  2023. május 19. 20:28:10 re: #1798 (hrv2003 + )  ←  ‹›  0 | rejt
Az A head-esen van egy imbusz, azt kell meghúzni. Fotózd le.

#1798 hrv2003 +  2023. május 19. 19:07:28    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ohh pedálos téma, akkor On leszek.. Már a kerákpárom megvan vagy 8 éve, de 2 éve mentel vele először évi 3-3 km-t

Idén mivel fiam (6 éves) is megtanult cangázni sikerült rávennem hogy kisebb (30 km körüli) túrákat tegyünk, de észrevettem hogy olyan mintha a kormánynál a tenger lötyögne.. Nem tudom máshogy megnevezni, rohadtul nem értek a kerékpárokhoz, De amikor gyorsabban megállok mintha kottyanás lenne elől. Ezt a csapágyat ami a kormánynál van hogyan kell meghúzni ??

Próbáltam meglazítani, akkor határozottan lögyögött ha meghúztam akkor néha érzem a koppanást. van trükkje, vagy ez normális hogy kopog ? (utoljára 35 éve csepel kerékpárom volt, meg valami genesis amit nyertem a porsche-től, de azoknál nem rémlett a kotyogás)
2023. május 21. 10:38:10: megválaszolva avlavl +  által, → #1800 
2023. május 19. 20:28:10: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1799 

#1797 KawaBazsy 0  2023. május 19. 18:30:42    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Elkezdett széttörni a bringa pedálom, félmillás cangához köcsögség műanyagot adni.. van ebben a témában ajánlott márka, vagy vegyem azt, ami tetszik?
2023. május 22. 16:28:56: megválaszolva bejemves 0  által, → #1801 

#1796 KawaBazsy 0  2023. május 5. 13:50:41 re: #1795 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
EZ a Pinion tetszik, speed pedelecként kérem. :-)

#1795 bejemves 0  2023. május 5. 12:58:32 re: #1794 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Túrabringa alatt értem: több napos, csomagos :) . Ha egy gyári állapotú szíjjas bicajt durrantasz meg 20-30 kiló cuccal, akkor pl. az alpesi hágókat biztosan nem tudod megmászni vele, egy igazi kínszenvedés lesz. Leáttételezni meg nem tudod a végtelenségig, mert az agyváltókra adható nyomatéknak van egy nem túl magas maximális értéke. Tehát marad a Pinion.

A másik hátránya nem a szíjból fakad, hanem szintén az agyváltóból, ez pedig a belső hajtási vesztesége. Ez egy láncos bicajhoz hasonlítva nagyon drasztikus, legalábbis számomra az.
2023. május 5. 13:50:41: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1796 

#1794 KawaBazsy 0  2023. május 5. 12:37:19 re: #1793 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én is túrázni, meg napira használom, s nem látom semmi hátrányát a szíjnak. Az agyváltó viszont kva jó, nem tudnék visszaszokni a láncosra. Azt számoltam, h 5ezret biztos tekerek egy évben, nemtom akkor jó e ez a km a hátsó szíjkeréknek. A szíj lesz a követező gondolom, erre a CDN-re 18-20E km-t írnak.
2023. május 5. 12:58:32: megválaszolva bejemves 0  által, → #1795 

#1793 bejemves 0  2023. május 5. 12:31:33 re: #1792 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Őszintén szólva átlagos felhasználóknak a láncot meg a lánckereket egy az egybe el kellene felejteni. Szíjhajtás, agyváltó. Nem értem, hogy miért nem terjed jobban. Mondjuk nem régen a kollégám vett magának egy láncos commutert kicsit drágábban, mint amennyiért én vettem a szíjas cube-ot.
Beszélgettünk, az igényeiről, a felhasználás módjáról, aztán kérdeztem, hogy miért nem szíjast vett. Válasz: hát igazából ezek után már én sem tudom. Igazából azt sem tudta, hogy létezik, valószínűleg ez lehetett a fő ok. A másik, hogy ha tudta is, nem mesélte el neki senki az előnyeit a lánchajtással szemben. A hátrányai meg általános felhasználás mellett irrelevánsak.

Amire még simán használnám, az a túrabringázás, de ahhoz meg Pinion váltással az igazi, ami kokain ár és nagyon ritka.
2023. május 5. 12:37:19: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1794 

#1792 KawaBazsy 0  2023. május 5. 08:35:28 re: #1791 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Öö hát én arra emlékszem, h a Shimano Acera hátsó fogaskerék sor (8 fogaskerék), olyan 10E körül volt anno. Amúgy érdemes lenne kipróbálni, h téllegesen mennyit bír, de sztem már kevés van benne, szinte minden nap felfedeztem egy új fog kopást. :-) Érdekes, h az első is műanyag, de azon semmi elhasználódási jel nix.
2023. május 5. 12:31:33: megválaszolva bejemves 0  által, → #1793 

#1791 bejemves 0  2023. május 5. 08:30:50 re: #1785 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ne már, ez nem rossz pont, hanem jó. Azon szerencsések közé tartozol, akinek a cdn szíjkerék elment négy évet.
A cdx (fém) örök élet lesz, ahhoz képest 30 ezer forint nem is olyan vészes.
Mit szólnál mondjuk ehhez? :)

Vagy a másik: most vettem egy pár gumit száz euroért... és ez még közel sem a csúcs, illetve nem fogok vele több tízezer km-t menni.


2023. május 5. 08:35:28: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1792 

#1790 bejemves 0  2023. május 5. 08:28:31 re: #1785 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Ne már, ez nem rossz pont, hanem jó. Azon szerencsések közé tartozol, akinek a cdn szíjkerék elment négy évet.
A cdx (fém) örök élet lesz, ahhoz képest 30 ezer forint nem is olyan vészes.
Mit szólnál mondjuk ehhez? :)

#1789 KawaBazsy 0  2023. május 4. 17:09:34 re: #1788 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  0 | rejt
NYuszi vagy.. :-)

#1788 JohnyFirpo +  2023. május 4. 15:49:58 re: #1787 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ebből 2-t kell venni, az a biztos! :D
2023. május 4. 17:09:34: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1789 

#1787 KawaBazsy 0  2023. május 4. 15:47:10 re: #1786 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Vennék én, de ennyit nem szánok rá, pedig nagyon tecc. Anno kipróbáltam még az áremelkedés előtt egy láncos speed pedelecet 1.1M értékűt, azt kellett volna akkor megvenni. Csak már be volt akadva a szíjhajtás..

https://www.ambringa.hu/kettler-quadriga-duo-cx-speed-elektro
mos-kerekpar-6912
2023. május 4. 15:49:58: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #1788 

#1786 JohnyFirpo +  2023. május 4. 15:10:32 re: #1785 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szerintem vegyél 3 millióért biciklit, azzal tuti nem lesz ilyen bajod! :)
2023. május 4. 15:47:10: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1787 

#1785 KawaBazsy 0  2023. május 4. 14:36:15    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Rohadtul szeretem a szíjhajtást az agyváltóval, de most begyűjtötte a Gates n cég a rossz pontot nálam. Negyedik éve hajtom a cangát probléma nélkül, defektem is csak egy volt, fasza a gumi is. No, véletlen ránéztem a hátsó szíjkerékre, s láttam, h itt-ott ki vannak töredezve a fogak, néhol 3 is egymás mellett. Utána néztem, kiderült, h ez az olcsóbb rendszer, s a műanyag kiskerék nem bírja, ki is vezették. Megvettem a fémet, s 30E Ft volt!! Vazz a Bravohoz ennyi volt a gyári vezérlés szett, vízpumpával, feszítővel, szíjjal.. Rohadjanak meg, h szart gyártanak, s utána meg heroin árban adják a jó alkatrészt!



2023. május 5. 08:30:50: megválaszolva bejemves 0  által, → #1791 
2023. május 5. 08:28:31: megválaszolva bejemves 0  által, → #1790 
2023. május 4. 15:10:32: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #1786 

#1784 Kázmér +  2023. április 26. 18:10:47 re: #1783 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Az én térdeimmel még az tetőtéri szobánk is magasan van! [SMIL:/smile2.gif]

#1783 JohnyFirpo +  2023. április 26. 12:59:00 re: #1782 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pont azok az utolsó méterek a legrohadtabbak! :D
2023. április 26. 18:10:47: megválaszolva Kázmér +  által, → #1784 

#1782 Kázmér +  2023. április 25. 18:35:53 re: #1781 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én is fel tudnék futni az 1015 méter csúcsig is, csak én 1000-től indulnék! [SMIL:/szetvert.gif]
2023. április 26. 12:59:00: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #1783 

 << eleje | 41 | 40 | 39 | 38 | 37 | 36 | 35 | 34 | 33 | 32 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.4, 0.4, 0.34
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.029 mp, 10 query