Jut eszembe, a bringa specje az első, s hátsó kerékagyra írja, h Shimano, a közepére nem írja, csak hogy Gates a hajtókar.. Itt kellene akkor vmit karbantartanom? Mer én még nem szedtem szét semmit zsírozni, vagy bármi mást, a kezelési sem írja..
Kónuszkulcs a Shimano agyak szereléséhez célszerű. Ezt betekered a hajtókarba és kész (előtte zsír a menetre).
Arra kell figyelni, hogy az egyik oldal balmenetes, így nem mindegy, hogy melyiket melyik oldalra rakod. Lazításánál is illik figyelembe venni . Szemből nézve óramutató járásval megyező irányba lazul mindkét oldal.
Köszi! 28 Nm-ről indul a nyomatékkulcsom, úgyhogy ezt nem tudom b.ogatni. :-) Az a kónuszkulcs mihez kell, itt úgy látom elfér a 15-ös villás..?
Megjött amúgy a cucc pikkpakkra, a kiírt jó áron, úgyhogy lehet nyugodtan rendelni attól a cégtől. Egyet nem értek, bár nem fontos, h miért nem volt prizma a dobozban? Azért külön kell fizetni Shimanoéknál??
Szerintem a pedálra gondolsz itt, amire a válasz szintén igen. Exploded view - 8. oldal
De ne tarts tőle ha már megrendelted!
Karbantartás:
Kormány- és középcsapágyakra nézz rá néha, hogy nem lógnak-e. Kölkök hajlamosak nem szólni elég durva kotyogásokról sem, és sosem értem miért!
Igen, az összes shimano kerék kónuszos. A szervizeléséhez érdemes venni a dekában kónuszkulcsot, vagy elköszörülsz egy villásat.
A hauser bringákon szerintem pont elég az, amit jelenleg is csinálsz. Hamarabb fogják kinőni, minthogy valami a sok használat miatt letérdeljen rajta.
Akkor az én Shimanom is ilyen kónuszos lesz?
Ill. ha már karbantartás.. a kölkönek ilyen egyszerű, Hauser Puma cangáik vannak. Ok, h láncot kell olajozni, de mit csináljak még karbantartás gyanánt, mit szedjek szét, s zsírozzak meg?
Ez nem igaz, a golyók is el tudnak kopni/törni, és a csésze is gyakran berágódik. Két gyártót ismerek, aki még baszakodik ezzel a kónuszos témával kerekeknél: a Shimano és a Campagnolo. A campi egy sokkal jobb konstrukció, az egy minimális odafigyeléssel nagyobb eséllyel örök élet, Shimano kónuszt és golyót én már cseréltem jópárat, pedig csak vagyok és magamnak meg az ismerőseimnek szerelek.
...és nem, nem kell hozzá túlhúzni.
A gördülési ellenásban a differencia meg pont annyi, ami a legérzékenyebb, legpontosabb műszer hibahatárát sem éri el, tehát placebó hatás esetleg van, a valós előny ebből a szempontból pedig nulla. Ez egyébként a kerékpáriparra nagyon jellemező az utóbbi néhány évben, gyakran igyekeznek is a gyártók (brandek) elhallgattatni vagy tartalmat letiltatni azoktól a hobbista mérnököktől, akik erre néha rámutatnak.
Pont azért vettem szíjas, agyváltós cangát, h ne kelljen kenegetni, meg állítgatni a váltót állandóan. Sz'al nekem ok, ha kva sok tekerés után szétmegy, majd csere. :-) Nem tom mennyit kell bírni a pedálnak, de az előző cangámat 7 év után a gyárival adtam el, pedig az egy alap, akkor 100 rugós canga volt..
Ráadásul a kónuszos hiába kopik kicsit, ha rendszeresen szétszedi szervizeli az ember a beállításnál kiküszöbölöd a kopást és szinte a végtelenségig használható.
Az ipari csapágyas ha kicsit megkopik akkor kuka és csere.
Először én is szkeptikus voltam, de kurvára bírja és szervizelhető.
Úgy értem bontható, takarítható zsírozható. Kónuszos csapágy mint a kerékagyaknál.
Az azért is jó mert utána lehet állítani, kurva sokat kibírnak.
Nem bántam meg.
Én kifejezetten szeretem a kónuszos megoldást. Szopás csak a gagyikkal tud lenni szerintem. Shimanok tökéletesen beállíthatók. Van egy 1992-es DX agypárrral szerelt kerekem, amiben benne van kb. a Föld kerülete. Talán háromszor szedtem szét ez idő alatt és mindig "feleslegesen".
Illetve vannak mechanikai előnyei, mint a nagyobb golyók, kisebb gördülési ellenállás és kialakításából adódódóan az oldalerőket is jobban viseli, mint a sima mélyhornyú golyós.
Egyébként az új generásciós Shimanok is jó hangosak lettek sajnos. Viszont asszem SLX-től felfelé van benne "szabadonfutó", vagyis bizonyos üzemállapotoknál "leold" a kilincsmű és teljesen szabadon forog a kerék, ezzel is csökkentve az ellenállást. Illetve már két, egymáshoz képest egy fél osztással eltolt kilincsmű van benne ezért a holtjáték minimális.
Kivéve a kerékagy. Kónuszokkal szopni én legalábbis nem szeretek. A kínai kerékszettem által tartalmazott összesen hat darab kínai csapágyból a legszarabbak is elmentek bő 7000 km-t, a többi még mindig megy (tízezer plusznál jár jócskán). A driverben mentek tönkre először, Nachi-ra lettek cserélve, ahogy a többi is előbb-utóbb arra lesz, szerintem én az életbe többet nem fogok már hozzányúlni.
Ja, meg a Shimano racsnik halkak, én pedig szeretem, ha jó hangosan kerepel .
Nekem szimpi, bár azért nettóban is elég húzós! (Bár ma mi nem - offtopic) Ha belefér, akkor szerintem ezzel nem nagyon tudsz mellélőni. Ha van kedved hozzá, akkor pár évente átzsírozod és kb ennyi.
Saját tapasztalat ezzel nincs, de én én úgy vagyok vele, hogy egy bicajon ami forog az ha lehet/belefér legyen Shimano, abból baj nem lehet! De épp csak rákerestem a kérdésed alapján. Vannak egyébként "smirglis" megoldások is, ha igazán cipőkímélés a cél, de azok azért nyilván kevésbé tapadnak. Nézz esetleg rá azokra is.
BTW: Életemben nem találkoztam még ezzel a webshoppal. Az ára jó, de azért kicsit ránéznék rendelés előtt!
Pont azt akartam írni, hogy kell venni egy Shimano XT flat pedált és kb egy életre letudta a gondot!
De most nézve műanyag is van belőlük, bár majdnem XT áron. Shimano plastic flat
Gondolom nem tartom rosszul a lábam, vagy vmi.. 2019 októberében vettem a cangát, s napi rendszerességgel használom. Ha alu pedál lenne, nem lenne ilyen gond sztem..
Hát ez nagyon szar volt, amit adtak hozzá.. Vmi olyasmit szeretnék, ami sportcipőhöz (Nike Air) is jó, tehát nincsenek nagy szegek, meg éles perem. Ez a Decathlonos forma jó lenne pl, de nix nekik áruházban. Amúgy adsz linket, melyik a yo? :-)
Zárt, mélyhornyú golyóscsapágyas (gúnynéven ipari csapágyas) legyen, vagy shimano. A shimanok kónuszosak, de sokezer km-t elmennek különösebb gond nélkül.
Igus perselyes meg egyéb csoda megoldásokat én kerülném (illetve kerülöm).
Bár nagyban függ az elvárásoktól és a kerettől. Lehet az a legjobb út, ha megveszed a legolcsóbb szutykot mindig, aztán használod, amíg le nem térdel megint (mert mondjuk ez években mérhető).
nem o.k., igy kiverödhet es akkor csere kell (ha eddig nem verödött ki)
tedd az ujjaidat a csapagycseszekhez, huzd be az elsö feket es probald meg mozgatni a biciklit, ha elmozdulast erzel, nem jo, be kell allitani; inkabb kicsit szoros legyen, mint laza
Ohh pedálos téma, akkor On leszek.. Már a kerákpárom megvan vagy 8 éve, de 2 éve mentel vele először évi 3-3 km-t
Idén mivel fiam (6 éves) is megtanult cangázni sikerült rávennem hogy kisebb (30 km körüli) túrákat tegyünk, de észrevettem hogy olyan mintha a kormánynál a tenger lötyögne.. Nem tudom máshogy megnevezni, rohadtul nem értek a kerékpárokhoz, De amikor gyorsabban megállok mintha kottyanás lenne elől. Ezt a csapágyat ami a kormánynál van hogyan kell meghúzni ??
Próbáltam meglazítani, akkor határozottan lögyögött ha meghúztam akkor néha érzem a koppanást. van trükkje, vagy ez normális hogy kopog ? (utoljára 35 éve csepel kerékpárom volt, meg valami genesis amit nyertem a porsche-től, de azoknál nem rémlett a kotyogás)
Túrabringa alatt értem: több napos, csomagos . Ha egy gyári állapotú szíjjas bicajt durrantasz meg 20-30 kiló cuccal, akkor pl. az alpesi hágókat biztosan nem tudod megmászni vele, egy igazi kínszenvedés lesz. Leáttételezni meg nem tudod a végtelenségig, mert az agyváltókra adható nyomatéknak van egy nem túl magas maximális értéke. Tehát marad a Pinion.
A másik hátránya nem a szíjból fakad, hanem szintén az agyváltóból, ez pedig a belső hajtási vesztesége. Ez egy láncos bicajhoz hasonlítva nagyon drasztikus, legalábbis számomra az.
Én is túrázni, meg napira használom, s nem látom semmi hátrányát a szíjnak. Az agyváltó viszont kva jó, nem tudnék visszaszokni a láncosra. Azt számoltam, h 5ezret biztos tekerek egy évben, nemtom akkor jó e ez a km a hátsó szíjkeréknek. A szíj lesz a követező gondolom, erre a CDN-re 18-20E km-t írnak.
Őszintén szólva átlagos felhasználóknak a láncot meg a lánckereket egy az egybe el kellene felejteni. Szíjhajtás, agyváltó. Nem értem, hogy miért nem terjed jobban. Mondjuk nem régen a kollégám vett magának egy láncos commutert kicsit drágábban, mint amennyiért én vettem a szíjas cube-ot.
Beszélgettünk, az igényeiről, a felhasználás módjáról, aztán kérdeztem, hogy miért nem szíjast vett. Válasz: hát igazából ezek után már én sem tudom. Igazából azt sem tudta, hogy létezik, valószínűleg ez lehetett a fő ok. A másik, hogy ha tudta is, nem mesélte el neki senki az előnyeit a lánchajtással szemben. A hátrányai meg általános felhasználás mellett irrelevánsak.
Amire még simán használnám, az a túrabringázás, de ahhoz meg Pinion váltással az igazi, ami kokain ár és nagyon ritka.
Öö hát én arra emlékszem, h a Shimano Acera hátsó fogaskerék sor (8 fogaskerék), olyan 10E körül volt anno. Amúgy érdemes lenne kipróbálni, h téllegesen mennyit bír, de sztem már kevés van benne, szinte minden nap felfedeztem egy új fog kopást. :-) Érdekes, h az első is műanyag, de azon semmi elhasználódási jel nix.
Ne már, ez nem rossz pont, hanem jó. Azon szerencsések közé tartozol, akinek a cdn szíjkerék elment négy évet.
A cdx (fém) örök élet lesz, ahhoz képest 30 ezer forint nem is olyan vészes.
Mit szólnál mondjuk ehhez?
Vagy a másik: most vettem egy pár gumit száz euroért... és ez még közel sem a csúcs, illetve nem fogok vele több tízezer km-t menni.
Ne már, ez nem rossz pont, hanem jó. Azon szerencsések közé tartozol, akinek a cdn szíjkerék elment négy évet.
A cdx (fém) örök élet lesz, ahhoz képest 30 ezer forint nem is olyan vészes.
Mit szólnál mondjuk ehhez?
Vennék én, de ennyit nem szánok rá, pedig nagyon tecc. Anno kipróbáltam még az áremelkedés előtt egy láncos speed pedelecet 1.1M értékűt, azt kellett volna akkor megvenni. Csak már be volt akadva a szíjhajtás..
Rohadtul szeretem a szíjhajtást az agyváltóval, de most begyűjtötte a Gates n cég a rossz pontot nálam. Negyedik éve hajtom a cangát probléma nélkül, defektem is csak egy volt, fasza a gumi is. No, véletlen ránéztem a hátsó szíjkerékre, s láttam, h itt-ott ki vannak töredezve a fogak, néhol 3 is egymás mellett. Utána néztem, kiderült, h ez az olcsóbb rendszer, s a műanyag kiskerék nem bírja, ki is vezették. Megvettem a fémet, s 30E Ft volt!! Vazz a Bravohoz ennyi volt a gyári vezérlés szett, vízpumpával, feszítővel, szíjjal.. Rohadjanak meg, h szart gyártanak, s utána meg heroin árban adják a jó alkatrészt!
Végülis... nem egy rossz bringa kezdésnek azoknak, akik komolyan gondolják.
Viszont ezekből a bringákból két okból szerintem viszonylag gyorsan ki(le) szoktak szállni:
1. komolyan gondolta, de nem sikerült, ezért luxus a kamrában tárolni ennyi pénzt => eladó.
2. Komolyan gondolta, sikerült is, beszippantja a sport => eladó, mert kell a karbon váz, a 11 (12-es) rendszer, az elektromos váltás, a karbon kerék, stb.
A másodikkal már elég sokszor találkoztam első kézből.
Komoly célokra nálam már kizárólag karbon váz jöhet szóba. Volt alu gravelem: nagyon könnyű volt, nagyon gyors volt, de a belem kirázta bármilyen gumin.
Egyébként meg minden másban teljesen egyetértek veled.
Aki nem hobbiszerű sportolásra használja a kerékpárt, hanem csak elugrani a boltba vagy pár km-rel odébb elmenni fagyizni, az úgysem fogja megérteni miért nem alkalmas egy 70 ezer Ft-os kerékpár (jelenleg kb ennyibe kerül legolcsóbban egy ÚJ, felnőtt méretű bringa) hetente 3-4 alkalommal napi 120 km-es távok leküzdéséhez, megmászni Dobogókőt vagy Kékest 50-60 km távolságból (és persze haza is tekerni), esetleg fél nap alatt körbetekerni a Balcsit.
Az is szép teljesítmény, a Kékesre felfutni!
Az árakról csak annyit hogy egy agyrém valóban az egész, minden terméknek olyan ára van hogy a már nem tudom megállapítani néha hogy most akkor ez komoly vagy sem. 650 ezer Ft nagyjából 1.5-2 havi fizu, kb mindig is ennyi volt egy jó canga ára, amivel már nem csak a szomszéd faluig lehet eltekerni hanem komolyabb célokat lehet kitűzni. Persze a határ a csillagos ég, de az már a profi sportolók és nagyon lelkes amatőrök dimenziója.
De lehet hogy csak már csak ebben a nagy jólétben lettünk ilyen nagyravágyók, suhanckoromban nagyapám vázas Csepel biciklijével tekertem át Aggtelekről Jósvafőre a hegyek között, meg ki az erdőre földutakon, egy szaros kontrafék volt rajta hátul, elől a semmit nem érő dörzsfék, a hajtókarjai biliacélból készült ékekkel volt rögzítve, emelkedőn tekerve nyikorgott-recsegett az egész. Nagyapám is ilyen biciklivel járta a hegyeket amikor telefonszerelő volt, nem volt váltó meg ilyen úri huncutságok, szóval keménynek kellett lenni és kész.
Ugyanígy vagyok én is. Nem tudom hány éve, de nagyon régen vettünk a Hervisben akciósan saját márkás (X-Fact) bringákat: egyet nekem, egyet a páromnak. Azóta sem kellett hozzájuk nyúlni, tökéletesen teszik a dolgukat. Mondjuk nincsenek agyon nyüstölve, eléggé ellustultam sajnos, de régen viszonylag sokat használtam. Azért mai napig néha előkapom, ha helyben kell menni valahova, páromét meg a nagyobbik lányom használja már inkább. Mindig jót mosolygok ezen a 100e alatt csak hulladék kapható szövegen... Nekem tökéletesen megfelel, mások az igények.Ki nem adnék 5-600e Ft-t egy bicikliért...