"This woman right here is Hannah Schmitz, principal strategy engineer at Red Bull Racing and responsible for the brilliant calls regarding Max Verstappen’s pitstops. What an accomplishment to win in Hungary coming from P10. Thank you..."
@F1DataAnalysis
Look at the yellow box: this is when VER pitted for Mediums, and Ferrari reacted by pitting LEC for hards
LEC's pace on that stint was horrible! The green area indicates the total time lost
LEC was faster than VER and was in front... they had no reason to react this quickly
Stunningly intricate compliant compound gear from a Renault V10 F1 engine.
It's in the gear train and is designed such that it damps out the torsional vibration from both the crankshaft and the stab torques in the valve train.
Aston Martin's new endplate extension, beats the rules that were aimed to reduce the rear wing's effectiveness. Interpreting the radius rules & finding a loophole to create a fence that maintains high pressure above the wing for more downforce...
Én is ezt csinálnám RB helyében. Alonso szerintem minden idők egyik legjobbja. Perez sose volt top pilóta. Mindig hullámzó volt a force indiában is pl.
"Vasárnap valóban Leclerc hibázott és nem a Ferrari gázpedálja babrált ki vele.
Ezt támasztják alá a telemetria adatok is a 17. (piros) és 18. körének (kék) összehasonlításával. Leclerc az épp előtte kereket cserélő Verstappen miatt növelt a tempóján, hogy megakadályozza az elévágást, és a megforgása pillanatáig kb. 3 tizedmásodperccel gyorsabb körön is volt. A 11-es kanyarba a korábbinál mélyebben és picit hamarabb bekormányozva engedte be az autót és később is kezdett visszaváltani (sárga nyilak).
A kinagyított rész a gáz és fékpedál állást mutatja, ahol az is látszik, hogy ebben a kanyarban a futamon nem rögtön kezdett fékezni, hanem a kanyar első negyedében csak motorfékkel hagyta lassulni az autóját és csak később, már jobbra kanyarodás közben lepett a fékre. A kicsúszása körében azonban a nagyobb kanyarbejárati tempója ellenére kisebbet is fékezett (kék nyíl), és a fékezés utolsó fázisában már 10%-os gázt is adott, jóval korábban, mint az előző körben (zöld nyíl).
Ez volt az a momentum, amikor hátsó gumik már nem tudtak elegendő oldalterhelést felvenni, és szép lassan kihúzták a szőnyeget a Ferrari alól. Mivel mindez folyamatos jobbra kanyarodás közben történt Leclerc nem érzékelte a hátsó tengely induló megúszását (ugyanazzal a kormányszöggel kanyarodik tovább) sőt, egy kicsit még a gázadást is növelte. Amikor felismerte a helyzetet, egy pillanatra elkapta a gázt, majd újra rálépett, de az autó hátulja ekkor már kitört balra és a helyzet menthetetlen volt.
Klasszikus vezetői hiba, amit a túlforszírozott tempó és a kopott gumik összjátéka hozott össze. Vajon van-e innen visszaút a bajnokságban?"
"Binotto azt is megerősítette, hogy a kiesésnek nem volt köze az Osztrák Nagydíjon jelentkezett pedálproblémákhoz, és jól működött a védelmi rendszer Leclerc balesete után:
„A mostanihoz pedig semmi köze az ausztriai problémának. Amikor a pedálról beszélt, próbált hátramenetbe kapcsolni, de ilyenkor van egy védelmi rendszer. Szóval ez nem egy probléma volt, hanem így működik a rendszer.”"
Pedig tultolta, van youtuben osszehasonlitas azzal a korrel es az azelotti korrel. 20 km/h-val magasabban kezdte a fektavot, erosebbet/rovidebbet is akart fekezni, elkonnyult az auto hatulja, pont annyira, hogy elment.
Amikor mar a falban volt akkor mondta, hogy nem talalja a gazt, bar nem tudom ez mit akart jelenteni, de szerintem azt a gumifalbol valo kitolatashoz akarta volna hasznalni
Az a 3 inkább csak 2. A két merci. Verstappennek azért megadnám a dobogót önerőből. (ok, igazad van, a legfelső fokát lehet bemákolta... Sose tudjuk már meg.)
Russell számomra is kezd olyan ... izé ... hogyishíjjákos lenni. Ja.
Perez még egy ilyen futam után már nem örülhet majd a '23-as szerződésének. Nade ... Ki más lehetne helyette?
Nem sok izgalmat vártam a futamtól, így nagy csalódás nem is ért.
Három ajándék dobogót láttunk. Sajnáltam Leclerc-et, így kimaradt egy kis csata. Kíváncsi vagyok, hogy mi volt a valódi ok, amiért kicsúszott! Hallottuk, hogy pedál, aztán nyilatkozta, hogy az ő hibája. Szerintem a Ferrari egy újabb technikai hibát akar eltusolni.
A Ferrari stratégák nem igen voltak a helyzet magaslatán.
Perez teljesítménye kritikán aluli volt. Amennyiben a mostani futam alapján kellene megítélni, akkor már vehetné is a kabátját!
Russel valamiért kezd unszimpatikus lenni és nem tudom megmagyarázni, hogy miért.
Mivel nem zene szakértők vagytok rákerestem. Igen tudom ezt bárki megkereshette volna (mégis egyszerűbb volt írni róla mint egy gyors google keresést kiadni) és akkor nincsenek össze-vissza hadonászásra utaló kijelentések. Egyébként nehogy azt hidd nem esik ki egyik-másik a tempóból... max nem hallod ki - megnyugtatlak én se. A ritmusból kiesetteknek is baromi hasznos ez a "hadonászó csávó". A hadonászáson kívül zseblámpázza az ütemet vagy mire gondoldál vagy nem gondoltál konkrétumra?
Már nem volt meg fülben ez a "theme", de tiszta Dire Straits a 80-as évek elejéről!
Nem tudom mettől-meddig volt ez az intro, de kicsit elkésettnek tűnik a hangzásvilág 94-ben.
A mostani szerintem elég jól eltalált, kellően drámai és feszültséggel teli, amit minden futamtól várunk.
Incredible picture of the Mercedss PU ready for the McLaren chassis.
Note the unique primary exhaust routing on the Merc pu. Plus twin air-air intercoolers on the McLaren.
Haas (supplied by Ferrari) steering wheel #F1 #TechTalk
Note:
-Long (3D printed) clutch paddle and rotary sensor at its pivot
-Gear shift paddles operate simple buttons and coil springs for resistance
Additional buttons on the silicone hand grip
Proposed anti-porpoising changes to #F1 in 2023
- 25mm raising of the floor edges
- raising of the underfloor diffuser throat
- more stringent lateral floor deflection tests
- More accurate sensor to help quantify the aerodynamic oscillation
Pont ezen lovagol, aminél 100%, hogy ő volt a ludas (ráadásul szándékosan). Bármi mást emlegethetne, de pont ezt. Ahol meg is büntették, és ugye van az a kép, amin az idei Lec vs Ham van a copse-ban, meg amin Ver vs Ham...
Be is szólt Ver Ham-nak (igazából visszaszólt), hogy örül, hogy 37 évesen még mindig tanul, hogy hogyan lehet egy kanyarcsúcspontot megtalálni