"Oldalgyorsulás térkép Spából, az időmérőről; Verstappen, a Sainz és Ocon legjobb köreinek összevetése.
- a pillanatnyi csúcsterhelés 6;5G a Pouhonban!
- az Alpine alacsony tempójú kanyarodásnál nagyon jó tapadással rendelkezik, a sebesség növekedésével viszont fokozatosan egyre többet veszít a másik kettőhöz képest,
- a Red Bull a 150-250 közti tartományú kanyarokban tarol, alacsony tempónál pedig csalóka a kép, mert magasabb minimum tempók mellett fordulnak a másik kettőnél, mégha az oldalterhelésben nincs is eltérés,
- a Ferrari a nagyobb leszorítóerős csomagját csak a Pouhonban tudta kihasználni, a 280 km/ó alatti tartományban egyértelműen alulmaradtak a Red Bullal szemben, 150 alatt pedig az Alpine-nál is rosszabbak voltak valamivel. Az erősségük továbbra is a hosszirányú mozgásokban rejlik, idén a fékezés/kigyorsítás az ő terepük, egyenes vonalban, vagy minimális oldalterhels mellett."
"Jövőre legyen egy jó csata, az utolsó versenyig, de győzzön Max."
Nem lesz nagy csata, ahogy kinéz, most újra RB dominancia jön. A fejlesztésekkel egyre jobban elhúz a RB, ha nem tudnak felnőni a többiek, akkor marad ez a felállás. Ne legyen igazam, kb 2025ig érzem, hogy bebetonozák a helyzetüket. A Porsche érkezéséig Maxnak meglesz az 5 vb cím, utána újratervezés.
Szerintem Te titkon Hamilton fan vagy. Aki a netet bújja, hogy valami megdöbbentő Hamilton ruhás képet előkerítsen, hogy itt reklámozza, az csakis Hami fan lehet
Az autó iszonyat sokat számít. Ha most azt megnéznénk, hogy hány azonos "istálló" autója szerepelt az évek végén az első két helyen, akkor az sok esetben azt mutatja - szerintem -, hogy azt a vb-t az autó nyerte, nem a pilóta.
Volt persze kivétel, amikor két nagyon jó pilóta volt egy csapatban - Senna / Prost, Alonso / Hamilton, de ebből elég kevés van és itt meg ritkán van azonos bánásmód a csapaton belül.
Szóval szerintem nem egyszerű eldönteni, hogy ki mennyire jó pilóta, de szerintem nagyrészt önmagában nem a pilótán múlnak legtöbb esetben az egyéni VB címek - egy bizonyos szint felett.
Persze ez is összetett. Mert itt most magára a nyers vezetési képességére gondolok. De emellett pl olyan pluszokat adhat a csapat számára morálban, lendületben, ami miatt más tekintetben többet ad, mint a nyers tempóval az egész csomaghoz.
ezt vidéken meg se merném mutatni ... az öregasszonyok nem győznék hányni a keresztet magukra, apjuk meg pálesz helyett szenteltvizet kérne a "könyvtárban" ...
(amúgy azt mondják, Zhou is van legalább ennyire extrém )
Kiégett - kiöregedett ... Wéberék sztoriztak arról, hogy Raikönnen mondta, ha régebben észrevett egy kis rést, oda egyből betette a kocsit. Ma már észre se veszi, hogy volt ott egy lehetőség! Kiszállt inkább.
részben...
de korábban linkeltem, hogy a komplett fejlesztési stratégiája is jobb a redbull-nak...
a sok apróság kezd összeadódni és egy brutálisan ütőképes csomaggá összeállni ami úgy tűnik minden körülmények között versenyképes...
plusz maga a csapat is nagyon a toppon van...
Érdemtelennek nem érdemtelen, hiszen körbe kellett érnie. Inkább a címek értékét csökkenti nagyon nagyon. Ahogy Suminak se kellett vért izzadnia néhánynál. Idén meg Max eddig jót küzdött, de ha marad ez a fölény, akkor a második fele a szezonnak csak autókázás lesz. Ami őszintén, nekem megfelel, mert nagyon kellett már ez, hogy ne a szürke/fekete autók menjenek az élen, aztán ham vigyorogva húzza be élete legnehezebb versenyeit, a legjobb közönségei előtt. Idén legyen alázás, földig tiprás, hogy elhallgassanak a "csak masi miatt nyert" meg "érdemtelenül vb győztes" egysejtűek. De ha ezek után azt mondja bármelyik ham fan, hogy csak az autó miatt nyer, meg annak köszönheti a vb címét idén, akkor az akkora öngól, hogy a holdról is látszik Meg totókutyust is jó látni, hogy leesett arccal a magas lóról. Mert ugye senkinek nincs megtiltva, hogy gyors és jó autót építsen
Amúgy ennyire látványos nem volt a különbség Ham VS Bot közt, mint az elmúlt időszakban Ver VS bárki közt csapaton belül. Aki nem vak, látja, hogy mekkora bődületes tehetség Ver. És a RB csomaggal meg más liga teljesen.
Button meg egy mákerbajnok. Félig-meddig csalással lett az, mert az FIA akkor is töketlen volt. Amúgy nekem ham-ra hajaz. Egy erős, mindig stabli eredményeket hozni képes sofőr, aki nem kimagasló, de cserében konstans. Nyilván a toronymagasan legjobb autóval ez jó párosítás.
Jövőre legyen egy jó csata, az utolsó versenyig, de győzzön Max. Már anno mondtam a családnomnak (mindneki nagy F1 fan, és mindenki másnak szurkol ), amikor átkerült a RB-ba, és az első futamán nyert, hogy ez a csávó nagyon jó lesz. Előtte billegtem vele kapcsolatban, mert sok ember versenyét tönkretette forrófejűségből. De aztán felnőtt... Akkor vált igazán értékes, gondolkodó pilótává a szememben, amikor a csapat kérte, hogy ham mögött maradjon le, és spóroljon a gumikkal. Erre azt mondta fennhangon, hogy "micsoda? óvjam a gumikat, amikor végre egyszer esélyem van elkapni őket? Felejtsétek el." Na mondom végre egy srác, aki menni akar, és győzni. Az óta ő a favorit (amúgy Hakkinen, Raikkönen, A ferrari óta Alonso (voltak) a nagy kedvencek)
Kiégett a fickó! Erőből akarja megoldani a szitulációkat, aztán ez nem megy , így nem is fog. Mást nem írok, mert egyből rasszista leszek...
Igen, kicsit emlékeztet Buttonra ( bár őt szerettem, mert szerethető és korrekt volt) annó ő is egy mindent verő autóval lett VB., különben soha sem lett volna. Ennek az úrnak éveken keresztül olyan autó volt a segge alatt, amivel könnyedén körbe autózhatta a mezőnyt. Nem azt mondom, hogy nem tud vezetni, vagy érdemtelenül lett 7x VB, de a tények kemény dolgok.
Most meg, amikor a kocsit kellene fejleszteni, jó és korrekt visszajelzéseket adni a mérnököknek, na, az nem megy, csak a sírás. Mondjuk ebben Toto is frankó partnere.
Russel meg szépen leiskolázza, mondjuk én Russel visszajelzései alapján, és rá fejleszteném az idei kocsit, amennyiben a Merci még hajlandó valamennyit befektetni.
Hát jah, ahogy nem egy csúcsszuper autóban van, egyből lelépne... itt is látszik hogy ahol a vezető kvalitásnak kellene kijönnie, ott egyből hátrányban van. Russel is elveri, Alonso faszra fűzi, bárki átlép rajta, még egy rosszabb autóval is.
De azért piros nagybetűkkel beírtam a naptárba, h Luíz életében először elismerte, h ő hibázott!!!!!
Nem a másikat, nem az autót, nem a gumikat, nem a csapatot, nem a mérnököt, nem az időjárást, nem Verstappent ,nem a nem térdeplőket, nem a nap-éj egyenlőséget, nem mást hibáztatott, hanem beismerte a saját hibáját!!!!
"Az AMuS információ szerint a Red Bull új, könnyített monocoque-ot épit, hogy le tudjanak jönni a 798 kilós súlyhatárra. Az új utascellával természetesen el kell végezni az FIA töréstesztjét, csak akkor kaphat zöld utat, ha annak megfelelt. A könnyítés egyúttal olyan egyéb módosításokat is hozhat, amit már az eddigi tapasztalatok alapján optimalizálnak, de enélkül is 2-3 tizedmásodpercet javulást eredményezhet a fogyókúra körönként.
Mivel a módosítás nem csak drága (2 millió dollár körüli), de időigényes is, így a Red Bull már egy jó ideje elindíthatta ezt a projektet, ami akár már Spában is debütálhat, ha addig megkapja az FIA pecsétjét rá. Állítólag nem ők az egyetlenek, akik új kasztnit visznek töréstesztre, de a másik csapat kiléte egyelőre nem ismert, viszont a pénteki Show and Tell dokumentumokból utólag erre is fény derül majd."
Bár néhány órával ezelőtt az Alpine bejelentette, hogy Oscar Piastri náluk fog versenyezni jövőre, az ausztrál pilóta cáfolta a csapat sajtóközleményét. Áll a bál a francia csapat, Piastri, és Piastri menedzsere, Mark Webber között.
August 2, 2022 – Following discussions between Red Bull and Honda, it has been agreed by both parties that Honda Racing Corporation (HRC), the Honda subsidiary that runs its racing activities, will continue to provide technical support for Red Bull Powertrains (RBPT) relating to Formula 1 power units from 2023 to the end of 2025.
In 2022, HRC has been providing PU-related technical support in line with Red Bull’s request to Honda, with both Oracle Red Bull Racing and Scuderia AlphaTauri therefore using the PU from the support program.
The extension of the existing agreement for HRC to continue providing technical support from 2023 to 2025 has now been mutually agreed between Red Bull and Honda.
Honda officially ended its participation in Formula 1 at the end of 2021, with the resources allocated to PU development diverted to meet the company’s future carbon-neutral goals. The ongoing agreement between the two parties does not involve PU development, therefore HRC will be able to provide this service from within its current resources.
■ Dr. Helmut Marko, Motorsport Advisor, Oracle Red Bull Racing:
“We thank Honda for their positive response to working together. We are excited to continue our partnership in F1 until the end of 2025 with the PU supplied by Honda. We have had a successful relationship so far, winning the Drivers’ championship in 2021 and currently leading the Drivers’ and Teams’ classifications, with the aim of securing both 2022 titles.”
■ Christian Horner, Red Bull Powertrains CEO and Team Principal:
“Red Bull’s partnership with Honda has been an incredibly successful one and we are pleased that this will continue until the end of the current era of the FIA’s power unit regulations in 2025.”
■ Koji Watanabe, Head of Corporate Communications Supervisory Unit,
Honda Motor Co., Ltd. and President of Honda Racing Corporation:
“We have agreed to continue supporting Red Bull Power Trains in Formula 1 through HRC, following Red Bull’s request to extend our current agreement, which HRC can meet within its existing resources. Once again, we aim to use our involvement in the pinnacle of motorsport for the development of technologies and of our workforce.”
"Hibázott a Ferrari vasárnap?
Egyértelműen.
Lett volna tempójuk nyerni?
Abszolút.
Mi vezetett a Ferrari legújabb stratégiai bakijához, illetve mi lett volna ha? Az elméleti grafikon és a körtáblázat elmeséli a lényeget, én pedig vázlatpontokba szedve leírom:
- már pénteken egyértelmű volt, hogy a kemény keverék nem lesz jó versenygumi, mert nehezen melegszik fel és addig sokat csúszkál; a Pirelli szerint nem is volt értelme azon gondolkodni,
- a verseny előtt lógótt az eső lába és hűvös volt az aszfalt, így a közepesen kezdés tapadáshátrányt jelentett a rajtnál, de rugalmasabb stratégiát, ha később jön az eső,
- a Red Bull eredetileg keményen akart rajtolni, de a rajtrácsra menet mindkét versenyző ellenezte > a csapat azonnal váltott lágyakra,
- nem tudtak Russell elé kerülni a rajt után, így az ő tempóját autózva, jelentős időt veszítve haladtak mögötte az első kiállásig,
- Sainzcal gumijai lassulni kezdtek, így azonnal reagálni akartak a lassabb cserét végző Russellre a 17. kör végén, de 2 másodperccel voltak lassabbak a boxban > nem sikerült a mögévágás,
- jó döntés volt viszont Leclerc kint hagyása, akinek még rengeteg tempó tartaléka volt, így a 21. kör végéig elment, fontos köröket nyerve a második kiállásához, de megint közepeseket kapott, akárcsak Sainz és Hamilton,
- Leclerc hamar Russellre ért, de megelőzni pár körös csata után tudta > ezalatt Verstappen 2,3 mp-t hozott rajtuk,
- az előzés után Leclerc kezében volt az irányítás és 7 kör alatt nagyon erős tempót autózva 5,4 mp-re szakította le Russellt, akit ekkor már közvetlen közelről követett Sainz és Verstappen,
- a 38. kör végén Verstappen kiállt, 26 másodperces hátrányban térve vissza a pályára Leclrec-rel szemben, akik valamiért a páyán elfoglalt pozíció elvesztését nagyobb problémának érezték, mint a pénteki és versenynapi adatok alapján a kemény keverék bevetését,
- pedig a verseny elején keményre váltó Alpine-ok és Haasok körein is látszott, hogy a helyzet csak rosszabbodot péntek óta a C2-eseken,
- mindezt úgy, hogy a 21 körös első etapja után 24-26 kör helyett mindössze 18 kört ment Leclerc ezen a garnitúrán, a hátralévő 31 kör pedig sok lett volna a lágyaknak,
- Verstappen 6 másodperccel (!) gyorsabb kivezető kört produkált, mint Leclerc, így a 40. kör végére már ott volt a monacói nyakán, miközben az addigi leggyorsabb kört autózta,
- az előzés sima volt, de a kuplung probléma miatti megpörgés miatt újra le kellett meccselniük, de másodszorra sem volt ellenszere Leclerc-nek,
- akinek az átlagtempója a kemény keverékes etapjában lassabb volt (1:23.7), mint 30 kg-mal több üzemanyaggal a közepeseken (1:23.6), miközben Russellel is csatázott!
- Leclerc körönként majdnem 1 mp-t kapott Verstappentől az 54. körig, ezért ismét kereket cseréltek neki a 3. helyről, de az már nem osztott és nem szorzott, Sainz és Hamilton simán megelőzték volna, Perez tempója pedig nagy valószínűséggel szintén elég lett volna, hogy 16 kör alatt 16 másodpercet hozzon rajta,
- ekkor már Verstappen csak a távolságot tartotta az üldözőktől és tartalékolt a gumikkal, ami jól látszik az 56. körtől folyamatosan csökkenő távolságon közte és Perez, valamint Hamilton között,
- Leclerc tempója a lágyakon Hamilton tempója körül mozgott, de még így is átlagban 1,5 másodperccel volt gyorsabb, mint a keményeken - azaz ha M-M-S-S stratégiát alkalmaznak, akkor nagyjából 20 másodperccel hamarabb ér célba, vagyis simán a 2. helyen,
- ha pedig nem reagálnak Verstappenre, hanem Hamiltonhoz hasonló stratégiával feladják a vezető helyet, akkor - ahogy az a grafikonon látszik - vissza is érhetett volna a címvédőre, hogy megvívjanak az első helyért. Persze a hollandnak volt tartaléka, mint látszik, ezért az előzés nem lett volna biztos, de az esély megmaradt volna,
- pont úgy, ahogy tavaly a Red Bull kiengedte a kezéből a vezetést Franciaországban, hogy aztán másfél körrel a vége előtt vegyék vissza azt, mert az volt a járható út.
Van, amikor jobb üldözőnek lenni, de ennek a felismeréséhez a Ferrari boxfala és stratégiai részlege még túlságosan rozsdás és földhöz ragadt, így csúnya öngól lett a vége ennek az amúgy nyerhető futamnak."
- Pénz (Strollnak van)
- Strollal nagyon jó kapcsolata van mind baráti, mind üzleti téren.
- Többéves szerződés, ami szerintem négyet jelent. Így bebiztosítja, hogy nehogy ülés nélkül maradjon, valamint így részt vesz a 2026-os fejlesztésben, valamint az új korszak első évében, ami látható, hogy okozhat kavarodást.
Oké, de miért megy el az Alpinetől? Itt még néha, nagy mákkal, akár tudna dobogóért is menni, de Aston? Utolsó előttiek, egy egy pontért küzdenek, vagy még azért sem.
Valószínűleg Piastrit akarják Ocon mellé beültetni, s ez lehet a távozás oka?
Nem. De melyik élcsapat tárgyalna vele szerinted?
Fiatalokat akarnak.
Minden évben szurkolok neki, mintha az változtatna a tényeken
Úgy megnézném az egyik top csapatnál... mondjuk a redbullnál, Perez helyén... Szerintem tudná! De ez nyilván csak álom marad...
"The truth: Of course, Max raced very well. But the lion's share belongs to Hannah Schmitz. He got 9.9 seconds (1.6s Ferrari pitstop slowness) by making 2 undercuts..."
"A tegnapi Magyar Nagydíj “alap” Monte Carlo-szimulációja még a verseny előttről. A péntek-szombati adatok alapján a Ferrarinak fél perc előnnyel kellett volna nyerni, Verstappen maximum a 4. helyig ért volna fel.
Az élet persze máshogy rendezte, és már készül is a részletes elemzés, hogy hol és hányszor siklott félre a Ferrari versenye. Tanulságos lesz."