1. Max Verstappen - $40 million salary, $20 million bonus
2. Lewis Hamilton - $55 million salary
3. Fernando Alonso - $30 million salary
4. Sergio Perez - $10 million salary, $16 million bonus
5. Charles Leclerc - $12 million salary, $11 million bonus
6. Sebastian Vettel - $15 million salary, $2 million bonus
7. Daniel Ricciardo - $15 million salary, $2 million bonus
8. Carlos Sainz - $8 million salary, $7 million bonus
9. Lando Norris - $5 million salary, $6 million bonus
10. George Russell - $3 million salary, $7 million bonus
"Az a bizonyos első etap Abu Dhabiban, ami Leclerc számára később a siker kulcsának bizonyult. Az első 5 kört szándékosan óvatosan kezdte Perez mögött, majd fokozatosan kért egyre többet a gumiktól, a kiállása előtti utolsó 3 körben már Verstappennél is valamivel gyorsabban autózva.
Perez tempója hozzájuk képest már a 8-9. körtől bezuhant, számára így nem is lehetett opció az egykiállásos stratégia - habár láttuk, nem sokon múlt a dolog kettővel sem."
"A Ferrari büszke rá, hogy beugratta a Red Bullt Perez második kiállásánál, miközben eleve csak egyetlen kiállást terveztek. Az örömük ezúttal jogos, a lehetőséghez azonban Perez visszaeső tempója is kellett, ami miatt Leclerc 6,8 mp hátrányból 1 másodpercre megközelítette Checot a 33. körre.
Az egésznek a 6 körrel eltolt első kiállásuk ágyazott meg, ám Leclerc-nek ezzel együtt is úgy kellett jó tempót autózni, hogy tudta, nem lesz több kiállása a verseny végéig. Ennek fényében kimagaslóan erős teljesítményt nyújtott a versenyen, a pénteken még a Pirellikkel szenvedő és kímélő motorbeállításokkal megáldott Ferrarival.
Ez az év a legkevésbé sem rajta múlt, egy jó autóval az év végéig versenyben lehetett volna."
Race Pace Analysis for the #AbuDhabiGP!
-Each top team had a one-stopper (VER, LEC, HAM) and a two-stopper (PER, SAI, RUS)
-Those who did one stop had a slightly worse pace, as expected, but finished better (HAM too before retiring)
-OCO and NOR very quick and almost matched!
Szerencse, hogy visszaolvastam, gyk. ugyan ezt szerettem volna leírni!
Ha, már elment, bekerült közéjük Lec, mi a fenét tudott volna csinálni Ver, ha Perez még komolyabb támadó közelségbe sem került a kopott gumikkal futó Lec.-hez? A frissebb gumikon futó Perez min. 2x hibázott üldözés közben.
Szerintem is Lec. megérdemelte a VB.2.helyet, Perez meg örüljön a RB.-nek, hogy legalább 3. lett.
Ja, ezen a versenyen semmi mást nem kellett volna tennie, csak lekövetnie VER.-t a 2. helyen, de nem tudta megcsinálni.
Ja, en sem tudom nagyon hova tenni a jelenlegi helyzetet. Azt tudom, hogy amikor eloszor elkezdtem Forma 1et nezni akkor a piros autonak szurkoltam. Most, hogy nyert a Honda 2x egymas utan teljesen boldog lennek ha jovore vegre Ferrari nyerne a vegen. Mondjuk ha mar lehet valasztani akkor inkabb Sainz legyen az. Amit Leclerc lemuvelt iden...botrany. A brazil radios uzengetese a csapattal tette fel az i-re a pontot.
Jövőre kemény éve lesz. Ezzel a kihagyott második hellyel eleve hátrányból indul. Ráadásul az Alphanál ott lesz deVries, a szimulátorban meg Ric. Marco meg nem szívbajos, akár év közben is hozhat döntést...
Se Per, se Lec nem a szívem csücske, de szerintem Lec jobban megérdemelte a 2. helyet. Pereznek csak Ver mögött kellett volna maradni sokszor, hiszen olyan fölényben volt a RB, hogy simán meg lehetett volna oldani, de volt, hogy a dobogóra se fért fel. Mindig magyarázkodott valami miatt. Ugyan olyan autóval lehetett 15x nyerni idén. Az időmérőkön is ez a helyzet.
Ver meg megtette amit lehetett, első lett, hogy ne Lec legyen az. 100%,hogy ha Ver csak 2. lett volna (mondjuk Sai az első), akkor cserélt volna Per-zel. Így meg Ham-ozott volna, hogy lalassítok, hogy feltartsam, hátha megelőzik? Így Per-nek se kellett volna a 2. hely. Meg így is sokan ekézik Ver-t, mit kapott volna egy ilyen után?
Ver nem pökhendi lett, hanem azon segít, akin lehet. És a brazil elengedés se lett volna elég.
Meg Per, hogy mit védekezett tavaly. Igen, jól nyomta, de a saját pozíciójáért harcolt, és nem tudott mit csinálni amúgy sem, kvázi belekerült egy csatába, amin a saját bőre volt a vásáron. Nyilván ez jól jött Ver-nek, de ez nem volt áldozathozás Per-től.
Én bírom perecet, de szerintem sokat hibázik és "lassú" is. Hullámzó a teljesítménye, de leginkább gyenge. Szerintem ez jövőre sem lesz másképp. Szóval értem én ezt, csak hát, nem mindenkin lehet segíteni. Tudom, hogy mindig Alonso-val példálózok, de neki nem igazán kellett volna segíteni. Sőt, talán Max tőkét is szorongatta volna, sosem lehet tudni.. összességében én nem tartom jó ötletnek, hogy Checo-t igazolták jövő évre is. De passz. Talán felnő a feladathoz.
Vegyes érzelmeim vannak be kell valljam töredelmesen. Véleményem szerint a II. VB cím bebiztosítása után kutya kötelessége lett volna támogatni Checot a II. hely elérése érdekében mert kurvára megérdemelte volna a mexikói. De ennek szikráját sem tudtam felfedezni ebben a derék holland fiatalemberben. Sőt, lehet rosszul látom de mintha felvette volna ezt a pökhendi kihaénnem viselkedést amiért olyannyira utáltuk Hamiltont. Teszem hozzá gyorsan az utóbbi meg manapság teljesen normális(nak tűnik).
Úgyhogy Honda fórum ide vagy oda, én szurkolok hogy jövőre Maxikát valaki jól bassza pofán a pályán.
HAM was the quickest in turn 1, VER the slowest!
-VER had the highest approaching speed, but also the lowest minimum speed
-VER had to brake the soonest and for the longest; the opposite for HAM
-The 3 drivers went full throttle almost at the same exact point!
When quali arrived, Mercedes lost their advantage in lateral grip.
The W13 was slower in both slow, medium and high-speed corners!
The Ferrari and RB reached the same maximum lateral acceleration (6.5g), but the latter was better at lower speeds
#F1 #AbuDhabiGP
Talks in the paddock is that Honda will sign up [F1 2026] separately and not enter into a partnership with RB Powertrains develop a complete PU on their own and enter with a different team.
Helmut Marko recently hinted that there were other interested parties for a cooperation besides Honda
Apparently a new, clear favorite has emerged
Ford.
Ez meg a másik fele. A szurkolók. Persze mindig is voltak súrlódások pl a Senna és Prost fanok között, stb... De ami most megy az már tényleg kezd elfajulni. Tetszik, nem tetszik ez bizony Hamiltonnal együtt jött a F1-be.
Már rég eldőlt és sok-sok éve látjuk hogy térdeplő négert sosem büntetik meg..... semmiért.... szánalmas.
De szeretem hogy csak a hamika fanok cslóznak folyamatosan
Majd a sors megint megbünteti, mint tavaly. Sajnos így is eléri, hogy minden róla szóljon. Az összes VB csatás képen ott vigyorgott pl. Mindig rivaldafényben van... Behozták totókutyussal a politikát az F1-be, onnantól komédia az egész.
A versenyirányítás végül a telemetriai adatokra hivatkozva úgy döntött, hogy nem bünteti meg a britet, ugyanis amikor meglátta a piros zászlós jelzést, azonnal elvette a gázról a lábát.
Typical Friday: Aerodynamic sensors at Red Bull and Aston. In Williams, a camera monitoring the work of the rear suspension, in Alfa, a thermal camera directed at the rear tire. You can also see the additional wiring, covered with tape #ElevenF1
"This end-of-season Formula 1 driver get-together was originally Lewis Hamilton's suggestion, I'm told, and he picked up the bill. And they all had as good a time as it looks they did..."
Jó kis fotózás.
Látom Perez fizeti a számlát
Maxot hátrakergették Latifi mellé, csakhogy ne feledje, kinek köszönheti az első vb címét
Ricciardo ép azt meséli, hogy a fotózás után ráhajt Alonso csajára
Norris meg ép azon gondolkodik, hogy megnyalja-e Russel fülét
De a 27% mit láthatott? Ezt tényleg nagyon maximum versenybalesetnek lehet mondani, de Verstappen hibának...?
De a 27% még egy dolog, de a bírák mit láttak? vicc kategória...
Én nagyon örülök ennek. Az elején nem igazán csíptem, de beérett szerintem. A"B" kategória top pilótái közül az egyik. Nálam Perez is "B" kategóriás, ahogy pl. Button, Ricciardo stb. Belőlük hiányzik valami a top kategóriához, de egész jók. Persze tartom, hogy ez az én magánvéleményem ????
Kis sumi meg nem nagy sumi, ezt mindenki tudta/tudja. Sajnos túl nagy volt a hype körülötte, és óriási az elvárás. Nem kellett volna rohanni a f1-be, hanem maradni még kisebb kategóriában, aztán kivárni egy jó ajánlatot,ha fel tud mitatni valamit még az 1 cím mellé. Sajnálom őt, de nem a név vezeti az autót. Szerintem jól döntött a Haas.
#F1 with latest rumours about Ferrari management change, let's look at Team Principals seniority in current roles:
> RedBull & AT leads - 18y for Horner and 17y for Tost
> Merc is 3rd with 10y with Toto Wolff
> shortest: Aston Mike Krack & Alpine Otmar Szafnauer - 1y each
Az SC miatt feltomorult volna a mezony igen, viszont ha Perez nem vedekezik ugy ahogy, akkor Hamiltonnak lett volna ideje kijonni gumit cserelni. Igy nem volt illetve nem mertek kihivni, emiatt lett vegul Verstappen vilagbajnok. Az, hogy elotte mi tortent...ez egy tobbtenyezos egyenlet es az a vedekezes kellett ahhoz, hogy a mar ismert eredmeny jojjon ki.
A bajnoksag jelenlegi allasat figyelembeveve ez (e hetvegi) a viselkedes kritikan aluli, gyerekes, szerintem. Ilyen esetekben is megmutathana valaki, hogy mekkora szemelyiseg, hat ez nem tortent meg