Nézz utánna.A kormányrudat szidták,hogy eltört,és azért nem tudta irányitani a kocsit.A halálát khamill álltal leírt ,általam pontosított alkatrész okozta,mely behatolt a sisak egyetlen (milyen balszerencse!!) lehetséges pontján. A baleset oka a mai napig nem tisztázott pontosan,az viszont biztos,hogy a kormányrúd az ütközésnél törött el,mert az utolsó pillanatig próbált korrigálni a telemetria szerint.
A legvalószínübb magyarázatot a Discovery csatornán adták,halála után 3 évvel,mely szerint,mivel lassu köröket mentek a felvezető autó mögött,a gumijai kihűltek,így a nyomás csökkent,tele volt tankolva a kocsi,a kasztni fenéklemeze túl közel került az aszfalthoz,nem tudott kialakulni a korrekt leszorítóerőt termelő alsó légáramlás,a kocsi egyszerüen elrepült.......
Kiminél nem a fékcső fogta meg a kereket ( nem tudja, elszakad,mint a bugyigumi),hanem a kötelezően minden autóra felszerelt acélszál.
Ezt Senna balesete után tette kötelezővé a FIA ! ( egyetlen normális döntése )
2005. június 20. 22:05:20: megválaszolva DomE 0 által,
→ #460 2005. június 20. 21:28:06: megválaszolva Kergyu 0 által,
→ #452
Ez sajnos pontosan így történt!
Kiszakadt a kerék lengőkarostól,és a lengőkar hatolt be.
Azóta,ha jól megfigyelitek a kerékagy egy megfelelő hosszuságu acélszállal a kasztnihoz van rögzítve ( jól látszott pl. Kimi baleseténél),így nem tud hátracsapódni a vezető testéig/fejéig.
2005. június 20. 21:15:02: megválaszolva barko 0 által,
→ #448
Ez sajnos pontosan így történt!
Kiszakadt a kerék lengőkarostól,és a lengőkar hatolt be.
Azóta,ha jól megfigyelitek a kerékagy egy megfelelő hosszuságu acélszállal a kasztnihoz van rögzítve ( jól látszott pl. Kimi baleseténél),így nem tud hátracsapódni a vezető testéig6fejéig.
Sajna az igazi pech az volt, hogy a sisakváz és a plexi alsó széle találkozásánál ment be. Ha két-három centi vel odébb megy, bármilyen irányban, valszeg könnyebb fejsérüléssel megússza :o(
Minél több cikket olvasok el, annál inkább billen a mérleg negatív nyelve a FIA ra.
A Bridgestones csapatokat előre engedték volna a rajtrácson és lemondtak volna az esetleges megszerzett pontokról egy lassítót ha már körmük szakadtáig ragaszkodnak a gumiszabályokhoz (bár az lett volna a legegyszerűbb ha engedélyezik a gumicserét).Érdekes, mindenre van büntetés kitalálva, boxutcából indulás, utolsó rajtrács, büntető másodpercek, itt még sem talált ez faszorrú banda semmi kompromisszumot.Amikor a 2003-as szezonban kitolták a sóderből Sumibát, mindjárt volt apróbetüs szabály , hogy a favorit eredménnyel végezzen!Az egész bandát karóba kéne húzni , vagy menjenek az öregek otthonába sakkozni!Egyáltalán átgondolták , hogy a kompromisszumkészségük hiánya, milyen sötét foltként vonul be a sporttörténelembe?Bele gondoltak, hogy a legnézettebb autsport esemény nézőinek millióinak okoznak csalódást?Nem volt elég a botrányokból az idei versenysorozatra
?KIK EZEK?ISTENEK?
Emlékeztek, 1994. május 1.-n amikor Senna meghalt, az egész világ és az autósport felkapta a fejét. Az akkor még fiatal M. Schumacher, meg Barichello is vitte a MESTER koporsóját. Akkor rengeteg dolgon változtattak. Előtérbe került a pilóta. A pilóta biztonsága. Most 11 év után megint valakinek meg kell halnia ahoz, hogy beismerje Max, meg Bernie hogy ez idei szabályok szarok? Vajon most Schumacheren a sor? Vagy valamelyik fiatalon?
2005. június 20. 19:09:03: megválaszolva barko 0 által,
→ #442
sajnos a pénz itt is nagyon benne van, de szerencsére a két kerék adta előnyök sokkal vadabbá teszik a dolgot. én már évek óta a két kerekű versenyek rabja vagyok, motogp, ssp, sbk, ama sbk, mindegy csak két kerék legyen....
Más:
Hallottam egy meg nem erősített hírt fél füllel,ma:
A misleny gumijai (az ezelőtti versenyig) nem igazán feleltek meg a szabályoknak,állítólag lényegesen több kevlar szövetet tartalmaztak,mint a megengedett.Néhány csapat (köztük persze a Ferrari-az örök mumus) nehezményezte ezt. Szintén csak persze állítólag a Bridgestone mérnökei állapitották meg,a pályáról összegyűjtött gumidarabkákat elemezve.Szép csöndben " szóltak" a mislenynek,hogy talán ezt nem kéne.....
Így erre a versenyre teljesen más szövetszerkezetü gumikkal készültek.
Lehet,hogy nem igaz,de jól hangzik!
Tök mindegy,csak szenzáció legyen!
Töprengek azon,hogy valami olyan sportközvetítést kéne lassan néznem,ami nem az üzletről szól,de egyre inkább úgy tűnik,ez sajnos reménytelen!
Reklám az egész. Nézettségi eredmény
Így sokkal többen nézték és valszeg a következő versenyt is többen fogják a tévében megnézni, hátha lesz egy kis botrány
Hát ennél a résznél én is szomorú voltam.Magyarország ennyit tud.Menjetek Indiába...Ja,persze..
Gondolkozzatok egy kicsit:
a világon minden,de minden!!! a pénzről szól.A FIA és a F1 jelenlegi teljhatalmú vezetői azt csinálnak,amit akarnak.Ez mindenkinek b@ssza a csőrét.Egy ilyen akcióval próbáltak elkezdeni vmit.Az, hogy a vacak mislen gumira rátudták fogni az egészet,az egy dolog.Nem újkeletű ez a próbálkozás.A mai F1 vezetői már nem valók a helyükre.
Azt én sem értem,mi a bánatért megy a Honda a csigazabálók fos gumijaival.Kíváncsi vagyok,mi lesz a folytatás és a következő futammal....
Na ezen Én is fetrengtem a nevetéstől. Mire gondolt? Hogy a szurkolók - látván a történteket - a futam gyorsan kimentek, és csináltattak ilyen pólókat, amin elküldenek valakit Indiába?
Hát szomorú volt végignézni, kár hogy ez lett az F1-ből.
De a közvetités alatt mégis volt egy pillanat(hála ami drága Palik Lacinknak), amikor fetrengtem a röhögéstől. Aki látta biztosan emlékszik. A szurkolók egymás mellett, póloikból kirakták a: GO INDIA fliratot. Hogy forditotta le ezt a mi iqfighter Laci barátunk: "Menjetek Indiába!"
A hülye tulok.
KB itt tart ma az F1
Szomorú
2005. június 20. 15:49:13: megválaszolva Vinci + által,
→ #430 2005. június 20. 15:30:32: megválaszolva Chris + által,
→ #427 2005. június 20. 14:53:14: megválaszolva Vincent + által,
→ #419
Ez a bojkot inkább a FIA eszetlen szabályai ellen demonstrált, csak ebbe a "gumibuliba" csomagolták.
Nekünk F1 rajongóknak tele a tökünk velük, képzeljétek a csapatokat!Évek óta felröppenek a pletykák, hogy kiszálnak a buliból és új "cirkuszt" alakítanak.
Kicsit ugyan hosszú, de megéri végigszaladni rajta.
Hogy mi is a fontos nekik
2005 UNITED STATES GRAND PRIX - RACE RESULTS
Below please find press release issued on Sunday 19th June 2005 in the press room at the Indianapolis Motor Speedway. The press release issued in the press room was signed by the respective Team Principals.
JOINT PRESS RELEASE FROM THE MICHELIN TEAMS
2005 UNITED STATES GRAND PRIX
The Michelin teams deeply regret the position that they have been put in today and would like to apologise to all the spectators, TV viewers, Formula One fans and sponsors for not being able to take part in today’s USA Grand Prix.
Following Ralf Schumacher’s accident on Friday morning, we were advised by Michelin that none of the tyres that were available to the teams could be used unless the vehicle speed in turn 13 was reduced. Without this Michelin did not consider the tyre to be safe to be used for the race.
All the teams are confident in Michelin and trust their advice as we know they are competent and responsible and their written instruction to us not to race unless changes to the circuit were made was accepted.
After final data from Michelin became available at 06.30 on Sunday morning it became clear that Michelin were not able to guarantee the safety of the drivers. Numerous discussions and meetings took place to find a safe solution to the problem. Every possibility for the race to go ahead in a safe manner was explored. The only practical solution was for a chicane to be installed prior to Turn 13 and nine of the teams were prepared to run under these conditions even forgoing championship points or by allowing non-Michelin teams to take top positions on the grid.
Unfortunately all proposals were rejected by the FIA.
Safety is always the first concern of any team and the FIA. Regrettably the teams were obliged to follow Michelin’s requirements not to race.
We are totally aware that the USA is an important market for Formula One and there is an obligation for Formula One to promote itself in a positive and professional manner. It is sad that we couldn’t showcase Formula One in the manner we would have liked today.
Illett volna kimenni versenyezni, akkor is, ha lemaradnak.
És a vén hülyéket (Max, Bernie, Charlie Whiting) már rég kiebrudalni.
Az amcsi csaj most örülhet, hogy nem adta a nevét ehhez a bohózathoz.
Amúgy meg az amerikai piac ugrott (sztem hosszú időre ez volt az utolsó F1 náluk), de ott a kínai, a török, a bahreini... dől a lé, és sajnos ez a lényeg.
Azért Ron Dennist meghallgatnám, megyek is a mclaren honlapjára...
lene egy kerdésem hivatalosan a honda bridge gumival jon ki a gyárbol de a f1 be fraci aszaral megyunk ez hogy van nem ertem??????????
de lehet hogy roszat kérdezek?????????
Igen, ott is a gumi volt a ludas. Éppen ezért nagyon is jól tudták, hogy milyen terhelés fogja érni a gumijaikat. De ettől függetlenül nem egy michelines versenyző fejete be sikeresen a futamot úgy, hogy nem 7körönként cserélték a kerekeket.
Egyébként meg elég érdekes hogy "otthon" már készen álltak a bevetésre a megerősitett abroncsok...miért nem azzal jöttek ? Nemhiszem hogy pénteken rájöttek, hogy szar, és szombat reggelre már készen is volt az uj gumma.
Lehet hogy azt gondolták, mindenképpen ki tudják cseréltetni a gumákat a futamra, és ezért az időmérőre hoztak egy hagyományos időmérő gumit ?
Tavaly hogy is volt az a Ralf féle elszállás? Az tán nem Mich. volt?
Már akkor is szart hoztak, csak nem volt téma...
Ott is a bal hátsó szállt el, nem?
2005. június 20. 14:26:13: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #417 2005. június 20. 14:01:55: megválaszolva Champ + által,
→ #412
Siralmas verseny volt. De ez sport. A sportnak pedig csak úgy van értelme, ha szabályok is vannak, amiket be kell tartani. Igazán csak egyetlen kérdőjel merül fel bennem: a michelin mégis mire számított ? Én totális hülyeségnek tarton az a bizonyos sikánt, még abban az esetben is, ha cserébe lemondanak a pontjaikról. Mi van akkor ha a verseny folyamán, (ahol ugye a michelin-es autók csak azért indulnak hogy "ott legyenek") a francia gumis egyik autoja összeütközik egy bridgestone abroncsokkal futó versenyzővel ? Ez szvsz egy elevel halálra ítélt ötlet volt.
Azt meg egyenesen szánalmasnak tartom, hogy sokan ebben a helyzetben is a ferrarit hozzák ki bűnbaknak. Eddig egész évben a gumik miatt szenvedtek, mégsem kértek semmiféle modosítást, hogy versenyképesek legyenek. (bele sem merek gondolni, hogy ezért ők mit kaptak volna)
A michelin-nek nagyon is jól kellett ismernie ezt a pályát, és ez a 7körös rágógumi csak vicc lehetett..
Tavaj is tudtak hozni olyan gumit ami elbirt 30-40 kört, erre most idén az új szabályok bevezetés után hoznak egy hétkörös gumit ?
Szerintem az összes felelősség a michelint terheli, ez nem játék ahol a szabályokat ugy formálják hogy mindenkinek jó legyen.
Jah, és mégvalami. Ahogy a cikkekből kiveszem: ha a michelin kap +0,2bart a gumikba akkor biztonságos a futam végéig. Akkor ezt miért nem tették meg ? Nehogy már a pályát szabjuk a gumik élettartamára..
Én szeretni Bridge, Yokohama...nem komálni nagyarcú franciarémes, dájcs überguma. PD arca még most is mekkora...hogy így a M. úgy a M.
Európában és a világ nagy részén ugyanolyan felfújt a franciák orcája, aminek ez a történet azért ad egy 'kis' fricskát. Még a hazai TV riporter urak is állandóan a Bridge-et sajnálják le és emelik piedesztálra a francúzokat. Most csak dadogtak és hallgattak kínjukban....
Szerintem ebből a legnagyobbat az ujságok, azon belűl is a sportujságok profitáltak. Elvégre ma reggel, noha végignéztem a futamot, azért megvettem életem első Nemzeti Sportját
Tiszta haszon nem?