Szerintem jobban járnak ha "kiszállnak", mert legalább nem égetik tovább a Honda nevet. Azért ez elég gáz hogy a legutolsók és még a Minardi is veri őket.
Én maradok továbbra is Kimi szurkoló. Az egyetlen ember aki nem nagyképüsködik ott állandóan, hanem csak megnyeri a futamokat.
2005. június 22. 09:55:59: megválaszolva ePtOn 0 által,
→ #497
Ezt én se. Ha nem lenne a Toyota, ezek után már le se ülnék a Forma 1-es közvetítések elé. Sőt a Honda helyében hagynám az egész sz@rrakást a francba, ha ez megtörténik, és hátat fordítanék a Forma 1-nek. Aztán ezzel a kiszállással ki tudja milyen lavinát indítana el, mert ugye a Ferrari is ki akar lépni mostanában, meg a kis csapatok is csak szenvednek évről évre.
Dehogy vitatkozunk!
Az utód pont bennt dolgozott Pécsen,símán csak dumáltunk. De le x-eltük a témát,ugyanis a biztosító szál anyaga nincs meghatározva.....
Gyuri nem iszik alkoholt nekem kell a sört pusztítanom helyette!
Merkuj írta,hogy a buzi rönósok lehetnek az egész ügy mögött.Erre csak azt mondom,hogy eddig életemben sok fhanciával találkoztam,sokat ismertem meg és a véleményem az,hogy ők mindenre képesek.Gondoljatok csak bele,a történelem folyamán mennyi disznóságot csináltak a csigazabálók.Mit nem adnának egy F1-es VB 1.helyért...Az autóeladások tekintetében kell gondolkodni....
Más:
ÖK!
Tényleg az elszabadult kerék okozta halálos baleset óta van az a biztósító szál a keréknél.
Azért nem semmi,hogy tényleg itt vitatkoztok a leszármazottaddal,ahelyett,hogy innátok egy-nyolc sört...Én már legurítottam,meleg volt,nem akarok kiszáradni...elég hülyén néznék akkor ki....
Ezer éve nem fórumoztam!
Közben ÖK biztosan nyúzza már az RSX-ét, úgyhogy ezúton gratulálok és kívánok neki sok balesetmentes kilométert.
A BAR-ról meg annyit, hogy a Zsótikánk majdnem biztos, hogy tesztpilóta lesz.......
Ezt sajnos nem a netről szedtem.
Végülis a Honda javarészt úgyis szar kocsikat csinál már, miért ne járathatná le magát az F1-ben....
Makai György egy lépéssel közelebb az amerikai NASCAR-hoz
A fiatal pilóta rekordja az első amerikai tesztelésen
Sajtóközlemény
2005. június 20.
Makai György, a húszéves magyar autóversenyző, aki itthon a Shell V-Power Racing Renault Clio kupában idén az első helyen áll, nagy sikerrel mutatkozott be az Amerikai Egyesült Államokban, a NASCAR egyik csapatának tesztvezetésén.
Makait a NASCAR Crafstman Truck sorozat idei bajnokságában szereplő Green Light Racing csapat hívta meg, hogy potenciális versenyzőként értékeljék teljesítményét. A csapat főnöke, Bobby Dotter korábban maga is versenyzett a NASCAR-on.
A fiatal magyar pilóta június 11-én érkezett meg az Egyesült Államok Észak-Karolina államába, Asheboroba. Első két napját a csapat műhelyében az autó előkészítésével töltötte, majd az asheboro-i Caraway pályán, a NASCAR csapatok kedvelt felkészülési helyszínén került sor a tesztelésre. A 800 méteres ovális tesztpályán Makai összesen 180 kört tett meg – legjobb idejével, 17,25 másodperccel csapatrekordot állítva fel Asheboroban.
„Nagyon elégedett vagyok Makaival. Úgy érkezett Amerikába, hogy még soha nem ült hasonló autóban. Olyan kiemelkedő teljesítményt nyújtott, amilyet soha nem tapasztaltam még tesztpilótáknál – fantasztikus ez a fiú.” – értékelt a csapatfőnök, Bobby Dotter. „Nagyon izgatott voltam, hiszen nehéz volt elképzelni, hogy rögtön ráérzek a helyes vezetésre. Néhány kör után azonban száz százalékosan uraltam az autót. Nagyon élveztem az erőt, ami ott dübörgött alattam. Alig várom, hogy ezzel a kocsival egy versenyen is kipróbálhassam magam.” – lelkendezett Makai György.
A következő teszt jűliusban lesz, amikor Makai egy másik versenyautót próbálhat ki, immár a NASCAR hivatalos megfigyelőinek jelenlétében. Ezután – a tervek szerint – már ősszel rajthoz állhat egy-két versenyen.
Makai amerikai meghívása akár egy mai mese is lehetne. A Sony Playstation egyik versenyét nyerte meg és ez a nyeremény juttatta őt a hazai Renault Clio Kupa egyik autójába: jutalmul végigvezethetett egy versenyt. Nagy meglepetésre kitűnően szerepelt és erre figyelt fel a NASCAR egyik menedzsere. Hónapokon át figyelte Makai stílusát, versenyzői magatartását, majd egy olyan ajánlattal állt elő, amit magyar versenyző még soha nem kapott. Makai György kipróbálhatja magát a NASCAR hivatalos tesztelésén, és ha ott is úgy szerepel, mint a Renault magyar bajnokságán, rajtengedélyt kaphat. A hódmezővásárhelyi fiú sokáig nem hitte el, hogy ez valóság és nem álom. Aztán hamarosan megkapta hivatalos meghívóját, amerikai vízumát és június 11-én már Észak-Karolinában volt. Amennyiben a második teszt is úgy sikerül, mint az első, lesz magyar sportoló Amerika legnépszerűbb autó-motor sportjában. Gondoljuk végig, hogy ez mit jelent. Elegendő emlékeztetni egy másik magyar versenyző Forma-1-es idényére, ahol százmilliók voltak a beugrók. Makai Györgynek a meghívás, az amerikai út, a teszt nem került pénzébe, őt a tehetsége viszi a nagy lehetőség kapujába.
Makai György szponzorációs hátterét a Danubius Rádió, a Sony Playstation és a Red Bull biztosítja. A támogatók körének még bővülnie kell, hogy a sikeres tesztek után majd valóban az első magyar NASCAR-pilóta sikereinek örülhessünk.
A NASCAR Craftsman szériában elsősorban amerikai gyártmányú Chevroletek, Dodge-ok, Fordok és Toyoták versenyeznek ovális-, illetve körpályákon, s a sorozat rendkívül népszerű a nagyteljesítményű, erőteljes autók fanatikusai körében.
2005. június 21. 18:59:03: megválaszolva Kergyu 0 által,
→ #485 2005. június 21. 17:32:11: megválaszolva ePtOn 0 által,
→ #484
szerintem az alapszitu az most is hogy a micselin szar gumikat hozott.
aztán, hogy ezt ki, hogyan használta fel a saját javára, illetve az ellenfeli károsítására, ez már egy új sztori
Ha őszinte akarok lenni, szvsz itt teljesen más az ok a színfalak mögött mint amit bárki is sejt. Soha nem fogjuk megtudni mi volt ennek az egész cirkusznak az igazi oka. Az biztos, hogy nem arról van szó, hogy a Michelin hibázott (vagyis szándékosan lehet). Kizárt, hogy egy ekkora gumigyártó cég úgy alulméretezi a gumit, hogy annak az élettartama a tizede az elvártnak. Szvsz ezt senki nem gondolhatja komolyan
a szöveg meg:
Mi a különbség? Soroljon fel 14 apró eltérést a két kép között! Megfejtését az NS-Online szerkesztőségébe várjuk, de elküldheti Bernie Ecclestone-nak is.
Meg akarmi is lehet! 2003-ban is feltavnal dobtak be, hogy csal a Michelin es csinalhattak uj gumikat, amikkel ki is kaptak rendesen. Ferrari meg allitolag ket kulonbozo keverekkel ment elso es hatso tengelyen Monzaban
Innen nehez meglatni mi a palya, de a Michelin helyeben ha Renault gyozelmet akarnek (marpedig azt akarnek), akkor apro pici kis defektekkel zavarnak meg az ellenfeleket, merthat az a biztos!
Hát ha más keveréket kapnának az igen könnyen kideríthető lenne. Ezt tuti nem vállalnák fel. De úgy tűnik a kollektív szarságot igen.
Mellesleg állítólag nem először most is szabályellenesek voltak a Michelin gumik azért nem hoztak olyat ami ide megfelelő lett volna, és csak mostanra készültek el. A megerősített verziójú gumijuk túl sok kevlart tartalmazott ami tilos.
Szezon eleje óta a Renault mindíg csak fura dolgok árán nyer meg csonka futamokon, meg úgy hogy a gyorsabb kocsikat nem engedik előzni még az életük árán sem. Meglátjuk mi lesz az év másik felében, de én nem fogok csodálkozni.
2005. június 21. 10:10:58: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #474
Gondolkodasmodod helytallo, azonban jelen esetben szerintem tulkombinaltad. Ha Renaultnak akarnak atjaccani a cimet akkor nem lenne mas dolguk, minthogy a McLarennek szar gumikat szallitananak. Pl. amelyik defektes lesz, valami lassu palyan ahol nem serul meg a bukasban a versenyzo. Ilyet eleg lenne 2 nagydijon es behozhatatlan elonyre tenne szert Alfonzo. A masik, hogy nincs szukseg defektre, eleg ha mas kevereket, pl. kemenyebbet kapna a tobbi csapat vagy az oldalfala merevebb lenne irrealisan a tobbiekenek. Ekkora botrany teljesen felesleges, raadasul valoszinuleg be is fogjak ezt cumizni, tehat ezt egyszeruen elcsesztek vagy arra szamitottak, hogy engedelyt kapnak gumicserere igy a Bridgestone-hoz hasonloan a futam vegeeig birtak volna a friss gumik. Lehet a Ferrari csapat VB cimet szerettek volna kivedeni ilyen modon, csakhogy kozbejott az apro bokkeno, hogy nincs guma csere.
Én nagyon utálom őket,így nem tudok elfogulatlanúl nyilatkozni!
Egyenlőre szurkolok Kiminek,nagyon megérdemelné a győzelmet az a fiu!!!
Nekünk a BAR-al erre az évre reszeltek,az tuti,jobban járnánk,ha csapatunk már a jövő évi modellt tesztelgetné....
Legyen igazad, csak nehogy a Rönósok közben még feljelentgessék a fél mezőnyt mint a BAR-t ugyebár... Ott is persze ki merte egyedül lenyilatkozni hogy tuti csalt a honda? Persze hogy nyálasszájú homár Alfonzó. Csak nem tuti infói voltak? Csak nem ők dobták fel a Hondát?
Szal hidd el nekem ha az egész szabályrendszer Rönópárti nehogy sok felé elérjen még a kezük...
Sok megközelítés lehetséges.....
Mondjuk ,most Kimire feljött Sumi,elképzelhető,hogy egymással lesznek kicsit elfoglalva,bár nem tartom olyan jónak a ferrarit.
Nem hinném,hogy a behugyozós idegbeteg bohóc Alfonso nyerné meg ezt az idényt,hisz a rönyó előnye egyre fogy a McLarenhez képest,ez az egy verseny kiesése nem jelenthet gondot Kiminek,kivéve,ha a lovacska feltámad,mert akkor bizony Sumi nyomulni fog 1000-el.
Nem tudom ez csak nekem tűnt fel, de nektek nem gyanús ez a gumi sztory egy másik oldalról?
Milyen érdekes hogy a Michelin egy francia gumigyár és ennek a balhénak csak egy nyertese van az a Renault (ami szintén francia).
És hogy miért? Mert egy versennyel kevesebb van hogy beérjék az Alonsót az esélyesek és most itt nem Schumiról van szól. Arról nem is beszélve hogy ez a pálya nem fekszik Rönónak és tuti erős bukás lett volna ez nekik.
És ami csak erősítí a gyanúmat az az hogy megint a Rönó volt az egyetlen csapat aki már bátran kategórikusan kijelentette hogy bojkott lesz.
Vajon miért? Mert be voltak avatva?
Át vagyunk mi baszva kéremszépen mindenki a FIA-ról meg a Ferrariról beszél, meg a Michelinről.
Pedig ez csak egy nagy elterelés volt hogy a nép ne lásson át a szitán.
a kereket biztosító acélszál nemhiszem hogy senna után lett volna kötelező. én ugytudom csak pár éve van miután Vili a BAR-ral elszált és egy lerepülő kereke kinyírt egy pányamunkást.
Ettől nem kevlar....
Valamelyik újságban olvastam,anno,hogy elvetették,mert,ha a fékkel gond van,és az agy felízzik,komoly probléma lehet a kevlar,mert ez az utolsó védelmi vonal a felfüggesztés után.(ami persze kevlar)
Nincs meghatározva az anyaga! Bármiből lehet, csak meg kell felelnie ezeknek a paramétereknek: Each cable must have its own separate attachment which:
- is able to withstand a tensile force of 70kN;
- is able to accommodate a cable end fitting with a minimum inside diameter of 15mm. However, this will not apply when fitted to a car utilising a survival cell, transmission casing or uprights the type of which were used at an Event during the 2004 Championship season.
Each wheel may be fitted with one or two cables, dependent upon their performance when tested under FIA Test Procedure 03/05. If one cable is fitted it must exceed the requirements of 3.1.1 of Test Procedure 03/05 and if two are fitted each must exceed the requirements of 3.1.2.
Each cable must exceed 450mm in length and must utilise end fittings which result in a tether bend radius greater than 7.5mm. However, the latter will not apply when fitted to a car utilising a survival cell, transmission casing or uprights the type of which were used at an Event during the 2004 Championship season.
Akár mindkettőnknek igaza lehet.
Egyenlőre csak ennyit találtam 1999) A cable must tether each wheel to the chassis to prevent it flying off or contacting the driver's head, in case of accident. Each wheel must be tethered to the body of the car by one or two cables, each with its own attachment. The cables must meet specific tensile strength requirements and are designed to stop the wheels coming loose from the car in the event of an accident or suspension failure.