Amúgy csodálkozom, hogy sem a merci, sem a renault nem állt be melléjük. Végülis már mindegy, azóta rendezte a honda a helyzetet, aláírt a ferrari is ... Nincs itt semmi látnivaló, csak a szokásos uborkaszezon.
The 2022 International Racing Car of the Year...
Winning a staggering 17 out of 22 races, the RB18 led the team to its first Constructors’ Championship since 2013...
Despite their problems, Ferrari made an incredible improvement over '21, which was already miles better than their terrible '20
Will their internal turmoil prevent further progress in '23?
Mercedes lost less than 100 points compared to '21! (Less than McLaren and AT!!)
1. Max Verstappen - $40 million salary, $20 million bonus
2. Lewis Hamilton - $55 million salary
3. Fernando Alonso - $30 million salary
4. Sergio Perez - $10 million salary, $16 million bonus
5. Charles Leclerc - $12 million salary, $11 million bonus
6. Sebastian Vettel - $15 million salary, $2 million bonus
7. Daniel Ricciardo - $15 million salary, $2 million bonus
8. Carlos Sainz - $8 million salary, $7 million bonus
9. Lando Norris - $5 million salary, $6 million bonus
10. George Russell - $3 million salary, $7 million bonus
"Az a bizonyos első etap Abu Dhabiban, ami Leclerc számára később a siker kulcsának bizonyult. Az első 5 kört szándékosan óvatosan kezdte Perez mögött, majd fokozatosan kért egyre többet a gumiktól, a kiállása előtti utolsó 3 körben már Verstappennél is valamivel gyorsabban autózva.
Perez tempója hozzájuk képest már a 8-9. körtől bezuhant, számára így nem is lehetett opció az egykiállásos stratégia - habár láttuk, nem sokon múlt a dolog kettővel sem."
"A Ferrari büszke rá, hogy beugratta a Red Bullt Perez második kiállásánál, miközben eleve csak egyetlen kiállást terveztek. Az örömük ezúttal jogos, a lehetőséghez azonban Perez visszaeső tempója is kellett, ami miatt Leclerc 6,8 mp hátrányból 1 másodpercre megközelítette Checot a 33. körre.
Az egésznek a 6 körrel eltolt első kiállásuk ágyazott meg, ám Leclerc-nek ezzel együtt is úgy kellett jó tempót autózni, hogy tudta, nem lesz több kiállása a verseny végéig. Ennek fényében kimagaslóan erős teljesítményt nyújtott a versenyen, a pénteken még a Pirellikkel szenvedő és kímélő motorbeállításokkal megáldott Ferrarival.
Ez az év a legkevésbé sem rajta múlt, egy jó autóval az év végéig versenyben lehetett volna."
Race Pace Analysis for the #AbuDhabiGP!
-Each top team had a one-stopper (VER, LEC, HAM) and a two-stopper (PER, SAI, RUS)
-Those who did one stop had a slightly worse pace, as expected, but finished better (HAM too before retiring)
-OCO and NOR very quick and almost matched!
Szerencse, hogy visszaolvastam, gyk. ugyan ezt szerettem volna leírni!
Ha, már elment, bekerült közéjük Lec, mi a fenét tudott volna csinálni Ver, ha Perez még komolyabb támadó közelségbe sem került a kopott gumikkal futó Lec.-hez? A frissebb gumikon futó Perez min. 2x hibázott üldözés közben.
Szerintem is Lec. megérdemelte a VB.2.helyet, Perez meg örüljön a RB.-nek, hogy legalább 3. lett.
Ja, ezen a versenyen semmi mást nem kellett volna tennie, csak lekövetnie VER.-t a 2. helyen, de nem tudta megcsinálni.
Ja, en sem tudom nagyon hova tenni a jelenlegi helyzetet. Azt tudom, hogy amikor eloszor elkezdtem Forma 1et nezni akkor a piros autonak szurkoltam. Most, hogy nyert a Honda 2x egymas utan teljesen boldog lennek ha jovore vegre Ferrari nyerne a vegen. Mondjuk ha mar lehet valasztani akkor inkabb Sainz legyen az. Amit Leclerc lemuvelt iden...botrany. A brazil radios uzengetese a csapattal tette fel az i-re a pontot.
Jövőre kemény éve lesz. Ezzel a kihagyott második hellyel eleve hátrányból indul. Ráadásul az Alphanál ott lesz deVries, a szimulátorban meg Ric. Marco meg nem szívbajos, akár év közben is hozhat döntést...
Se Per, se Lec nem a szívem csücske, de szerintem Lec jobban megérdemelte a 2. helyet. Pereznek csak Ver mögött kellett volna maradni sokszor, hiszen olyan fölényben volt a RB, hogy simán meg lehetett volna oldani, de volt, hogy a dobogóra se fért fel. Mindig magyarázkodott valami miatt. Ugyan olyan autóval lehetett 15x nyerni idén. Az időmérőkön is ez a helyzet.
Ver meg megtette amit lehetett, első lett, hogy ne Lec legyen az. 100%,hogy ha Ver csak 2. lett volna (mondjuk Sai az első), akkor cserélt volna Per-zel. Így meg Ham-ozott volna, hogy lalassítok, hogy feltartsam, hátha megelőzik? Így Per-nek se kellett volna a 2. hely. Meg így is sokan ekézik Ver-t, mit kapott volna egy ilyen után?
Ver nem pökhendi lett, hanem azon segít, akin lehet. És a brazil elengedés se lett volna elég.
Meg Per, hogy mit védekezett tavaly. Igen, jól nyomta, de a saját pozíciójáért harcolt, és nem tudott mit csinálni amúgy sem, kvázi belekerült egy csatába, amin a saját bőre volt a vásáron. Nyilván ez jól jött Ver-nek, de ez nem volt áldozathozás Per-től.
Én bírom perecet, de szerintem sokat hibázik és "lassú" is. Hullámzó a teljesítménye, de leginkább gyenge. Szerintem ez jövőre sem lesz másképp. Szóval értem én ezt, csak hát, nem mindenkin lehet segíteni. Tudom, hogy mindig Alonso-val példálózok, de neki nem igazán kellett volna segíteni. Sőt, talán Max tőkét is szorongatta volna, sosem lehet tudni.. összességében én nem tartom jó ötletnek, hogy Checo-t igazolták jövő évre is. De passz. Talán felnő a feladathoz.