A ZF (ez van a hármasban) csak nagy terhelés mellett 150e-ként javasolja az olajcserét, amúgy normál körülmények között elvileg örök élet. Nyilván ha nem tudod az autó előéletét és sok km van benne akkor érdemes egy cserét megejteni illetve 8év a másik ilyen szempont.
És amikor 60e km után 200e-ért lehet benne olajat cserélni szűrővel együtt (3-as bmw 2017-ből). Mondjuk a legtöbb autó gyártó nem javasolja a váltóban az olajcserét, de a váltó gyártója azért igen, sőt elég sűrűn.
Vagy ők vagy a Williams, de emlékszem akkor azért lett hátrányban a McLaren egy idő után mert ők még kézivel tolták és addigra ért be a technológia és a gépi váltás egyszerűen gyorsabb lett.
Azt nem tudom, hogy akkor volt-e az is, de az automata váltók teljesen más elven működnek manapság, bolygóművesek. Ezért lehet 8-9 fokozat míg a sima kapcsolható fogaskerekesben nem fér el annyi fokozat. Mondjuk nem is értem miért ragaszkodnak manapság az emberek a kézi váltóhoz amikor az automata nagyságrendekkel jobb és gyorsabb.
Most néztem az 1991-es USA phoenix nagydíjjat és az lehetséges volt, hogy a ferráriban akkor már nem kézi "bot" váltó volt? Mert a belső kamerás felvételen a Mc laren Sennával tisztán látszik ahogy maga mellett váltogat, de Prost-ot nem látom hogy elengedné a kormányt
Motort nem lehet egyáltalán fejleszteni. A korlátozás pedig 150M-re van beállítva miközben a tavalyi költségvetésük mindennel együtt 400 körül volt. Ebből a pilóták fizetése lejön de akkor is komoly vágás.
A high rake, low rake dolgot meg nem tudod fejlesztéssel helyre rakni, teljesen más autóépítést igényel. Ezért szop az Aston is. Tavaly stabil harmadikak voltak idénre meg eléggé hátra kerültek.
Zseton nélkül nem fejleszthetik azokat kell felhasználni ha fejleszteni akarsz egy területet. A pénz korlátozás nem ehhez van kapcsolva. De lényegtelen is most , mert azt mondtad nem lehet fejleszteni, miközben lehet, csak a merci nem akart ezért inkább sír, meg feljelentget. Más is csinálta ezt nem újkeletű dolog csak ne csináljunk már úgy hogy szemét mindenki csak a merci nem...
ui.: amúgy meg ha pénz is kellene , a mercinek van bőven, a térdeplő szőnyegreklámnak a fizetéséből 20 autót építhetnének, szóval a merci csak ne mutogasson!
Pénz korlátozás van, a zsetont bedughatják a valagukba
Ha idén elköltesz x lóvét akkor nem marad jövő évi autóra. Ezért engedték el már rég ezt az évet. Szerintem pont annyira fogják nyomni, hogy az RB még idén is fejlesszen az év végéig. Megnyerik a VB-t aztán jövőre ott fognak állni hogy fejleszteni kellett volna.
Marko is megmondta az idei év prioritást élvez a jövő évivel szemben.
Ezen elmélet alapján akkor Sumit is betette Villeneuve meg Hakkinen is a sarokba. Meg Vettelt Lecrec vagy Verstappent Riccardo... bár ebből a hármasból csak Vettel vb. mégis elpicsázták... nekik így hányszoros vb-nek kéne lenniük??
Lehet motort fejleszteni, ott vannak a zsetonjaik használják fel. Ja hogy azt nem akarják mert ők másra használják... ne sírjanak, a RB felhasznált a zsetonokból és jól gazdálkodtak vele.
Ott a konteó, hogy ezek híresztelések, félinformációk. Ahogy az RB hisztizett és fenyegetőzött, ott a Mercedes az ellentétes állásponton csinálta ugyanezt. Senki nem lépett volna ki és az RB-nek sem ez az első ilyenje. Maximum próbálnak ezzel nyomást gyakorolni de 1-1 összefüggést ez alapján levonni, az butaság. Egyikünk sem lát a színfalak mögé, de azért a maga módján minden csapat segítve van, sokszor nem tetsző eszközökkel. Ebből részletet kiragadni és híresztelések alapján tényként közölni valami változatát az eléggé megalapozatlan.
Ha nézel F1-et, a futamokon elhangzott az évek során minden amit leírtam. Nincs ebben semmi konteo.
Motort fejleszteni nagyon drága, az Red Bullnak meg nincs motorja. Így lett az a megoldás, hogy akkor motor nem változik szignifikánsan 5 évig, nekik pedig csak reszelgetni kell a Honda motorját.
Első találat google-on:
https://f1i.com/news/387230-red-bull-threatens-to-leave-f1-wi
thout-2022-engine-freeze.html
"Red Bull has reportedly threatened to leave Formula 1 at the end of the 2021 season if the sport's manufacturers do not unanimously agree to freeze engine rules from 2022."
Huh. Azért ez nem gyenge hsz.
"Az elmúlt idôszakban kezdtél egyre normálisabban írni"... Arc a szöveg nem kicsit.
Még szerencse hogy te mindig normálisan írsz/írtál és én vagyok a hülye...
Miért nonszensz marhaság?
Mert nem egyezik a véleményeddel? Azzal amit gondolsz róla?!
Te is leírtad hogy barom volt. Igen változott, önmagához képest (!) sokat de ez a durrdefektes példa pont jól mutatta hogy még mindig nincs teljesen rendben mentálisan. Hiába próbálod ezt szépíteni nem normális amit csinált.
"Félelmetes dolgokat mûvel az aggyal az elfogultság"
Na ez milyen magas röptû szöveg már megint??? Vagy ilyenkor magadat próbálod pszichológusként jellemezni??
Miért nem így volt? High rake autókat megbüntették. Mindenki vesztett fél sec-et kivéve a Mercit meg az Astont ők 1.5-et.
Aztán gyorsan fejlesztési stop, hogy nehogy a Merci utolérje az RB-t. Nekem nem az is az első tűnik genyónak hanem a második, hogy nem is engeded, hogy utána fejlesszen.
Mellesleg az egész motor fejlesztés stop is az RB miatt van. Mert ugye a Honda kiszáll, F1 motort meg drága fejleszteni ezért ők kilobbizták/zsarolták maguknak, hogy akkor a motorok ne változzanak és ne is lehessen őket nagyon fejleszteni, mert így vihetik tovább viszonylag kevés fejlesztéssel meg pénzügyi befektetéssel a Honda motort.
Az elmúlt időszakban kezdtél egyre normálisabban írni, erre benyögsz egy ilyen nonszensz marhaságot. Zéró értelme van. Egyrészt egy 17 éves kora óta F1-ben versenyző pilóta fejlődését láttuk, ahogy eleinte barom volt majd később fejben is nagyon erős lett, másrészt az a tombolás amit te jóformán ősemberinek neveztél, az szerintem abszolút semmilyen határt nem lépett át. Pont az ellenkezőjét bizonyítja versenyről versenyre annak, amiket állítasz. Félelmetes dolgokat művel az aggyal az elvakultság.
"Pár pilóta kapott már defektet és érdekes módon nem álltak nekik így tombolni.
egyszerűen nincs önuralma a látottak alapján. Mondjuk ez egyáltalán nem új keletű nála, láttuk, hogy torpedózta ki anno az embereket beleértve saját csapattársát is. Nem véletlenül hívták Crashtappen-nek.
De lehet ezt cifrázni, minden volt csak sportszerű viselkedés nem."
"Mellesleg tegyük hozzá az ami most megy az F1-ben tiszta politika. Gondolom az RB bemondta,hogy kilép erre gyorsan adtak neki egy VB címet, vagy legalábbis megkapták a joly jokert azzal, hogy rájuk írták a szabálymódosítást."
A pontegyenlőség egy 2x világbajnokkal szemben igenis inasba rakás, főleg, hogy az szezon első felében még csak bontogatta a szárnyát. Mellesleg Alonso elmenekült mellőle és többet nem is lett vb címe.
Hamiltonnak meg volt egy Rosberg csapattársa is meg egy Button is. Mondj egy olyan pilótát az elmúlt 50 évben aki három világbajnokot is megvert vagy pontegyenlőséget ért el ellene legalább egyszer csapattársként (Alonso, Button, Rosberg). Ellenfélként meg lenyomot két másikat.
A másik amit sokan nem érzékelnek/értenek, hogy bizony az idő telik felette is. Az emberi agy 27 évesen éri el a toppot, utána már lassulnak a szinapszisok. Tehát ha valakit elvernek 35 évesen az nem jelenti azt, hogy 27 évesen nem ő volt akkor a legjobb. Szóval még ha idén el is veri Max akkor se fog semmit se levonni az eddigi érdemeiből.
Mellesleg tegyük hozzá az ami most megy az F1-ben tiszta politika. Gondolom az RB bemondta,hogy kilép erre gyorsan adtak neki egy VB címet, vagy legalábbis megkapták a joly jokert azzal, hogy rájuk írták a szabálymódosítást.
Dehogy viselkedik így mindenki aki az élről kiesik. Van fent pár youtube vidi, keress rá.
Hamilton-nak is voltak húzásai igen, de Chrashtappen azért toronymagasan vitte a prímet. Kár ezt ragozni egyszerűen agyhalott volt. Mindenki rettegett tőle amikor közeledett nehogy kiüsse őket...
Az hogy miért akarja Bottas-t nem tudjuk. Ahogy azt sem, hogy Russel mit tudna mutatni. Csupán feltételezés nem több.
De ennyi erővel Sumi miért akart állandóan gyenge csapattársakat és lett mindenki kötelezően másodhegedűs mellette? Ő is saját nagyságát próbálta így (?) megtartani?
Ugyan már, ne légy ennyire elvakult...
??? pontegyenlőséget azért nem mondanám inasba rakásnak. Prostnak volt egy bizonyos Senna nevű csapattársa és viszont, azért ez nem ugyanaz a kategória. Hányszor magyarázzuk el, hogy a 7 vb cím ellenfelek nélkül azért nem terem olyan nehezen?! Nyerjen mostantól, hogy van ki ellen versenyezni.
Nyilván, ezért rakta inasba Alonsót mint aktuális világbajnokot a rookie szezonjában, mert annyira szar és semmit nem ér.
Kicsit nevetséges vagy, 7 vb cím nem terem magától. Kb. ugyanakkora elvakultságra utal mintha azt mondanád, hogy Schumacher, Senna vagy Prost csak az autónak köszönheti a vb címeit.
Vagy csak nem mondják, szerinted egy Hamilton szurkoló van a világon?
Ez ugyanolyan mint amikor valaminek elolvasod a review-át és csak szarokat olvasni mindig mindenről. Nyilván mert akinek semmi baja egy termékkel akkor nem fog beírogatni. Itt is így van, aki Szabbal ért egyet nem fogja odairogatni, hogy igaza van, de a 3 anti Hamilton drukker százszor be fog írni.
Te még nem láttál embert tombolni Ha valaki az élről esik ki, az így viselkedik, viselkedett régebben is.
Crashtappen? Jól passzolt a nevéhez, de azért keress rá a Hamilton crash-re is, legalább annyi volt neki is.
Én itt be is fejezem, mert unalmas, zárszóként még annyi, nem véletlenül akarja Hami mindenáron megtartani Bottast, ő ebből él, élt, így akarja a saját nagyságát (?) megtartani - Russel azt hiszem gyorsan helyretenné és kiderülne még az elvakultak számára is, hogy semmi különleges nincs benne.
Nem akartad belekeverni a politikát de azért csak sikerült.
Igen, tényleg el lehet gondolkodni rajta, hogy azért mert egymilliárd légy szereti a szart és rárepül attól még a szar szar marad.
Itt a fórum nagy többsége (finoman fogalmazva) nem szereti Hamiltont. Inkább utálja.
De nincs ezzel gond. azért mert vki másként gondolja vagy látja a dolgokat attól az még nem feltétlenül rossz.
Benézel a fészre ott pl. van ilyen meg olyan tábor is lényegesen nagyobb arányban. Szal, hogy itt az f1 topikban az a maréknyi hater mint mond vagy éppen gondol nem releváns.
A hátsó szárny miatt pont a redbullt támadják, az első szárny meg a merci "trükkje" igen.
A kerékcsere lassítása sztem. nem korrekt. Ahogy megannyi más dolog sem amiért a redbull az elmúlt időkben folyamatosan reklamált.
Így nézve az egyik 19 a másik egy híján 20. Nem tudom azt mondani, hogy ennek vagy annak a csapatnak van igaza. Oda vissza megy a szardobálás sajnos.
Az rb nem csak az egyeneskben gyorsabb, hanem a kanyarokban is illetve már a gumit se koptatja annyira mint korábban, tehát nem csak a kis szárny változtatás miatt van ez, találtak ők ott más is. Motorerőben is jobbak ezért is tud ellépni. De ez egy komplett csomag ahol minden apró részlet számít. Nekik ez most összeért és bizony jobbak, gyorsabbak a mercinél ez tény.
Pár pilóta kapott már defektet és érdekes módon nem álltak nekik így tombolni.
egyszerűen nincs önuralma a látottak alapján. Mondjuk ez egyáltalán nem új keletű nála, láttuk, hogy torpedózta ki anno az embereket beleértve saját csapattársát is. Nem véletlenül hívták Crashtappen-nek.
De lehet ezt cifrázni, minden volt csak sportszerű viselkedés nem.
However, Paul Monaghan (chief engineer) says it remains to be seen to what extent the new oil will bring benefits to the team.
"We're still learning right now, and the more we learn, the more benefits we can get out of it. Whether we can make bigger steps during the season we will see. It's still in the early stages, so it doesn't have a very visible effect on the car yet."
Nem akartam politikát belekeverni, írhattam volna azt is, hogy egy vallásossal Isten létéről vitatkozni. Arra szerettem volna utalni, hogy rajtad kívül mindenki máshogy látja Hamit - ilyenkor azért el lehet gondolkodni a régi viccen:
Egy ember a sztrádán halad és hallgatja a közlekedési híreket:
– Figyelem, az autópályán egy őrült sofőr szemben megy a forgalommal!
– EGY? Hát mindenki szembe jön velem!!!
Természetesen nem akartlak ezzel leőrültezni.
Szabálymódosítás? És mi van a hátsó szárnnyal? Idény közben nem súrün változtatnak szabályokat, kivéve ha a Merci-Hami páros kéri. És az első szárnnyal mi van? A mercié csapkod, mint az Isten nyila, de az maradhat, ugye? Kerékcsere? Abban nem jó a Merci, változtassunk. Vicces...
A francia versenyen más taktikán voltak, ez irreleváns. Az egyenesben meg persze, hogy elmegy, láthatóan laposabb szárnnyal megy az RB.
Verstappen rugdosása? Nagyon nyugodt ember lehetsz, ha nem így viselkednél, egy teljesen megérdemelt győzelmet vesztett el pár körrel a vége előtt a fos pirellik miatt.
Az új Honda motor kisebb de kompaktabb az elődnél jóval erősebb lett. Új fejlesztésű üzemanyag és szintén új fajta kenőanyag (ExxonMobil) ami lehetővé teszi a nagyobb teljesítményt de ugyanakkor megbízható is. Jobb mechanikai tapadás amivel megengedhetik a kisebb leszorítóerőt. Ráadásul a Honda a magaslati levegőt is jobban bírja.
Amúgy Hamilton semmivel nem fog tudni többet tenni a 3 tizedes lemaradásban ugyanúgy ahogy Verstappen se tudott tavaly a kb. 5-6 tizedessel. Amit tehet az az, hogy Perez előtt végez a futamokon mint ahogy tavaly Max Bottas előtt.
Lehetsz akármennyire is jó pilóta (mint Hamilton és Verstappen) csodát egyik se fog művelni egy lassabb autóban.
Ez ennyire egyszerű. - Rooby ez a második fele nem kimondottan neked szólt, csak úgy általánosságban.
Hát ez az
Egy új olaj magában, változatlan paraméterek mellett nem jelent semmit. Viszont ha feltekered hozzá mondjuk a motort akkor már igen, de az nem csak "egy új olaj".
Meg ugye ezt kommunikálják, kicsit sántít az, hogy ennyit lehetne nyerni egy új olajtól magában.
Igen, egyrészt fura ez a nagy teljesítmény miközben a motor fejlesztések be vannak fasztva, de azért nem minden módosítás van tiltva. Viszont az év elején a Honda azt mondta, hogy a durva lesz az idei motorjuk, hát az lett.
A kérdés, hogy szabályosan történt-e ez? Ugye annak idején pont a redbull volt az aki reklamált a ferrari motor ellen hogy lehet olyan erős szinte a semmiből...
A padlólemez módosítás visszafogta a mercit ez tény, de mondják a DAS-t is ami most nincs amire épült a 21-es autó és a jelenlegi autónak annak a továbbfejlesztett változata. Amíg volt addig nem volt olyan körülmény hogy ne tudták volna a gumikat megmelegíteni. Most hogy nincs bajuk van a tapadással is, a gumimelegítéssel és a stabilitással. Legalábbis ezeket lehet olvasni...
22-től teljesen új éra lesz. kb. borul minden. A merci onnan szeretne egy jó nagy szeltet.
Na majd meglátjuk mi lesz.
Miért kell ebbe a politikát belekeverni???
Ennyi erővel írhatnám én is, hogy megfogadtam, hogy nem válaszolok neked mert annyi értelme van mint egy szocival vagy libsivel vitázni... teszem hozzá nem vagyok fideszes. Kicsit fura gondolkodásmód ez. Na de mind1.
"Ti" jöttök az elmúlt 7 évvel, de ki beszélt itt erről? 2021 van, erről beszélgetünk most. Egyébként igen, tényleg külön liga volt a merci, ezt nem is vitatta senki sztem., de hogy miért jó ezen rugózni? Ettől még a többiek nem lesznek előrébb...
A merci tavaly nyáron leállt a fejlesztésekkel még a redbull egész télen és idén is folytatta azokat. Plusz kellett egy szabálymódosítás - ez volt a padlólemez módosítása - ami visszafogta az astont és a mercit. Ennek eredménye hogy a redbull igenis jobb lett mint a merci. Verstappen közel 20 másodperces győzelme minden csak nem igazán nevezhető hasonlóan ütőképesnek. A francia nagydíjon is több mint 25 másodperces előnyt tudott Max kiautózni, nem véletlenűl fért bele a plusz 1 bokszkiállás is. Az időmérőn egy körön adott több mint 3 tizedes előny se nevezhető hasonlóan ütőképesnek, ahogy az sem amikor a redbull egyenesben erőből eltud menni a merci mellett. Egyértelműen ők az egyes számú erő.
Ami nem baj, legalább van izgalom.
Elkényelmesedtek ez igaz.
Sír?!
Nem tudom. Próbálja kihozni a maxot a helyzetből.
Verstappen rugdosását meg csapkodását a defekt után sportszerűnek neveznéd??
Uj olajat hasznalnak. Magasabb homersekletet enged meg. Meg csak most kezdtek el ezt hasznalni, tovabbi fejlodest varnak meg ... Hogy ez pl mennyire motorfejlesztes azon lehetne vitatkozni.
A Merci ugy nez ki, hogy meg akar szerzodest hosszabbitani Hamiltonnal. Hamilton meg nyiltan kiallt Bottas mellett. Wolf meg a 36oras kerekcserejukert Bottast hibaztatta, mert ferden allt be. Most megforgott a boxutcaban, megbuntettek erte, erre volt kepe ilyet nyilatkozni: "Szigorúnak találom, főleg olyasvalakivel szemben, mint Valtteri, aki soha nem hibázik"
Lehet tenyleg elengedik ezt az evet ...
Mondjuk pedzegetik egyesek, hogy fura, hogy pont az új motor után lett hirtelen jó az RB. Elvileg a motorfejlesztés be van fagyasztva ehhez képest elég jelentős javulást hozott a RB-nál. Eddig fej-fej mellett volt a két csapat, most konkrétan le van nullázva a Merci. Szerintem Max bármikor tudott volna még 20 másodpercet kiautózni ha erre kérik, csak nem tolta neki annyira.
Ezt látva könnyen lehet, hogy a Merci elengedi az idei évet és ezért nem ideges Hamilton sem, ő is el fogja engedni aztán jövőre talán újra partyban lesz.
Mindig megfogadom, hogy nem vitatkozom veled, mert annyi értelme van, mint egy fideszessel , de csak nem bírom ki! Azért ne hasonlítsuk már össze azt, hogy valaki éveken át űrtechnikával versenyzett a kb. kőkorszaki szarok ellen, most meg 3-4 verseny óta van egy hasonlóan ütőképes , de egyáltalán nem biztos, hogy valóban jobb autó a mezőnyben, és ezzel kell kűzdenie. Hami elkényelmesedett, nem volt versenyre kényszerítve, most meg csodálkozik és sír a Mercivel együtt - mit mondjak, nem túl sportszerű!
A középmezőnyben volt némi "izgalom" és kb. ennyi.
Leclerc ügyes volt, jól ment.
Már vhol a 30. kör magasságában utolérte Max meg Lewis a mezőnyt. A többiek meg sehol...
Annyi változott hogy már nem csak a merci hanem a redbull is külön ligában játszik. Persze a két top pilótával.
De azért Verstappen a francia nagydíjon is úgy tudott nyerni, hogy eggyel több boxkiállása volt, most is mielőtt kihozták Hamiltont a vége felé (gumicserére a leggyorsabb körért járó plusz egy pontért) közel 20 másodperc volt Max előnye. Durván jó lett a Honda ami persze nem baj.