Anyámnak is van, neki 7 liter körül mozog a fogyasztás (7.1-7.3 az átlaga) de ő Mendén lakik és abban a régióban mozog csak, ha meg bemegy a városba, akkor este megy csak (8-9 körül) amikor meg nincsen igazi városi forgalom, sőt.
Szóval szerintem is reálisak az adatok. Jól kitalált motor amúgy az az 1.8-as és ennél valóban jobban is fogyaszthatna, de vannak tényezők, amik ez ellen "dolgoznak". Ott van az előző generációhoz képesti nagyobb súly és a gyárilag nem gyenge 225 széles gumik.
Ahogy beharangozták ezt az autót ( "Úgy megy mint egy 2 literes és annyit fogyaszt mint egy 1.5-ös" ) akkor igaz csak ha városon kívül van használva, mert akkor tényleg nagyon alacsony fogyasztást lehet vele csinálni, 6-6.5 litert is lehet vele varázsolni, ami tényleg egy 1.5-ös fogyasztása. (van most is egy 1.5-ös Civic-em és tényleg az fogyaszt ennyit, de ez is csak akkor ha a kinti régiókban megyek vele, ha bemegyek vele a városba kicsit toszkolódni, akkor ez is rögtön 7 liter.....)
szerk: Ja, anyámnál mindig megy a klíma szinte, de mint írtam a használat igencsak kedvező, nem városi.
Sziasztok!
Segítsetek légyszi, 2008-as 8gen 1.8 i-vtec 5D UFO Civicnél mennyi a normális fogyasztás városban illetve pályán? Egy ismerősöm vett, és ő szerintem hülyeségeket olvasott egy csoportban, 7 literre számított városban, de 8,5-10 között mozog, forgalomtól/klímától függően. Pályán 130-145 között 7,5-8l. Köszi előre is a válaszokat!
Sziasztok egy olyan kérdésem lenne hogy 6gen angel eyesos fényszórónál, hogy lehet magasságot állítani mert nem találok se motornak helyet sem tekerő nincs rajta
Lambdát cseréltem, ecut reseteltem, utána beindítottam járatttam, és ugyanúgy folyamatosan egyet villan az ecu. Bár a Lambdát használtan vettem. További ötlet? fogyasztásom jó, de egyenletes gázállásnál mintha néha kimaradna egy-egy hengerből a gyújtás, és érezni, hogy kicsit rángat az autó.
Senkivel sem akarok vitatkozni, főleg Honda szerelőkkel nem. Ma összeraktam, úgy hogy nem vettem le az alsó müanyagot, minden baba. Köszönöm a segitsèget.
Igen, a vezérlést azt felső holtpontban (fleső holtpontRA) állítjuk. Arra figyelj, hogy a TONX által mutatott kép, a felső holtpontokról, illetve a vezérműkerék állásáról eltérhet, motorkódtól függően.
Tehát az UP jelzés az mindig kvázi felfelé áll, nem is állhat lefelé, viszont bizonyos motorkódnál a vezérműkereket a két vízszintes vonallal kell "vízszintezni" a hengerfej síkjával (ahogy a képen van), de valamelyik motornál (motorkódnál) nem a két vízszintes jelzés számít jelölési pontnak, hanem az a harmadik vonás ami szintén a vezérműkeréken van.. Annál viszont azt a bizonyos jelölést ahoz a másik háromszöghöz kell igazítani, ami látható lenne a blokk oldalán..
És itt jön közbe a probléma, amire Tonx is írt, hogy a szíjat ígyis-úgyis vissza kell lazítsad a feszítőnél és a burkolatot meg úgyis le kell vagyed, mert másképp nem fog menni a beállítás.
Csak gondolom az ékszíjtárcsa miatt nem vetted még le, mert az nem egykönnyen jön le a helyéről, mert meg kell húzni mint a barom...
Szíjtárcsa 1-es jel, vezérműtengely UP felfelé a szélén a két jel a hengerfej vonalával egyvonalban, a két jel a fontos!!!, gyújtás elosztó meg adja magát nem tudod fordítva felszerelni, mert az ék középről eltolt.
Hát ti tudjátok. A feszített szíjat ráerőszakolni a szíjtárcsára. Vagy a szíjjal feszített vezérműtengelyt lehúzatni az nem biztos hogy jó lesz, főleg nem az utóbbinál ha középről kellene lehúzni a csapágyházakat. A szíjnál már feszül a vezérműtengely, középen még ráfeszítetek a csavarokkal hát nem tudom. Remélem sikerül.
Akkor hogyan akarod feszíteni a szíjat? A feszítő a műanyag alatt van. Igaz van egy kis lyuk ott de nem nagyon lehet hozzáférni kívülről. Amúgy az 1-es a felső holtpont.
Ja, igazából, te most azt kérdezed, hogy melyik jel a FELSŐ HOLTPONTI JEL, a főtengely ékszíjtárcsán? Na ez egy fasza kérdés.. Gondolom a hengerfejet meg már felraktad és lehúztad, csak a vezérműtengelyt nem raktad még bele a HFbe?
Alternatív megoldás lehet egy vékony hosszó csavarhúzót, vagy mondjuk az olajpálcát a gyertya helyére beletenni, és az I és III jelek környékén mozgatni a főtengelyt oda vissza, figyelni a pálca mozgását és a hol irányt vált a felfelé mozásból lefelé mozgásba, ott van a felső holtpont, a szjtárcsán meg az lesz a jel...
Sajnos nem értjük egymást .
Nincs levéve a műanyag burkolat, nem cseréltem szíjat, így nem látom azt a jelet ami az ábrán van, ami látszik a III és az I jelölés illetve a V jel a műanyag burkolaton. Mivel a vezérműtengely le lett szedve ezért jó lenne helyes pozícióba rakni.
Hát azt úgysem fogod látni ha felrakod a szíjat. Az akkor kell ha gyújtást állítasz. Szétszedésnél mindegy de lehetőleg ne jelen legyen hanem pl a főtengely 90 fokkal elfordítva valamelyik irányba. Aztán vedd le a hengerfejet majd rakd vissza, a hengerfejet állítsd jelre, majd a főtengelyt fordítsd vissza a jelre ami a blokk oldalán van. Ha úgy felrakod a szíjat akkor a műanyagon is stimmelni fog a jel. De a biztos a blokk oldalán lévő jel.
A főtengelyen a jel 1 óra irányába álljon a blokkon is van egy jel meg a szíjtárcsán, a vezérműtengelyen a UP jel felfelé áll a két szélén lévő karc meg a hengerfej felső vonalával legyen egy vonalban.
Sziasztok, segítség kéne, Le kellett vennem a hengerfejet és abban kéne segítség, hogy hogy kell beállítani a vezérlést? A főtengely tárcsán van egy III és egy I jelölés. A főtengelyt az I jelre kell tennem a vezérműtengelyt pedig az UP jelzésre és az elosztónak az egyes henger felé kell álljon?
Aki már csinált ilyet kérem írja már le. Köszi.
2021. szeptember 21. 18:15:14: megválaszolva Tonx + által,
→ #124718
Sziasztok, segítséget kérnék.
Adott egy facelift VTi Civic, jobb hátsó féknyereg és a kézifékkötél is új, most lettek cserélve. Hosszabb idő állás után, ha kiengedem a kéziféket, nem enged ki, beakad. Kézzel vissza tudom pattintani a kart a nyergen, utána működik. Ötlet valakinek?
Bocsi ha kicsit amatőr-jellegű kérdés,szerencsére nem sűrűn kellett a futóművet piszkálnom.
6gen Civic-ben tervezek első-felső talpast(gömbfejet) cserélni.
Ezt ugyan lehet is külön kapni(azaz lengőkar nélkül),azonban nézegettem,hogy egyáltalán ki lehet szedni/préselni a lengőkarból?
Vagy csak lengőkarral együtt lehet illetve érdemes cserélni?
Sziasztok!
Adott egy D16Z5 CRX. Egyenletes gázállásnál, sebességnél, pl város 50, vagy autópálya 130, olyan érzés.mintha enyhén rángatna, mintha óvatosan játszanék a gázpedállal. Gyújtásra gyanakodtam, így cseréltem gyertyát, kábelt, elosztófedelet, rotort, de ugyan az van. Gyorsításkor pedig semmi gond megy szépen. Mi okozhatja ezt??? Injektorok, vagy még esetleg trafó???
Nálunk simán ment, mindig mellékelték a számlát a csomagon japán yen-ben így nem volt gond, hamar megvolt. Általában miután megérkezett az országba már másnap küldte a Parcelforce az sms-t, hogy mennyit kell fizetni.
Az egy dolog, hogy a főtengely túléli vagy használható. A gyári csapágyakkal és a színekkel 3ezredes pontosággal tudod beállítani a főtengely illesztését. 2-300e km alatt a főtengely kopik annyit (még akkor is ha a csapágy nem kopott bronzig), hogy ha azzal a színű új csapággyal rakod össze amivel gyárilag volt akkor az illesztés már túl nagy lesz. Innentől kezdve viszont nincs értelme gyári csapágyat használni ha nem akarod amúgy se ilyen pontosan illeszteni, elég bármelyik jó minőségű utángyártott ami százados illesztésű.
Persze lehet utángyártottal is pontos, de kikell mérni. Volt már nekem olyan utángyártott amivel a nullás főtengely 0.04-0.05mm nyugvó illesztése 0.1mm volt... márkásabb ACL csapággyal pedig rögtön jó lett, 0.04mm körül.
De nem azért bronz a csapágy hogy ne a főtengelyt kúrja össze? Ha megkopik a csapágy a főtengely általában túléli, sőt túléli. Saját tapasztalat Akkor elég oda a szín szerinti csapágy. Az utángyártott egyenméretű is lehet hogy annyira pontos lesz mint a gyári a "kopott" főtengellyel. Ha a csapágyat teljesen szétkeni és megrágja a főtengelyt akkor meg úgyis vagy új főtengely kell vagy köszörülni kell és túlméretes csapágyat neki. De azt azért már hallani lehet.
Érdekes lesz szín szerint gyárit rendelni úgy, hogy az illesztés jó legyen ha egyszer már lekopott bronzig. Kell rendelni egy pár std méretet (zöld ha jól emlékszem) utána plasti gauge-el megtudod nézni, hogy mennyivel kell szorosabbnak vagy lazábbnak lennie és tudsz rendelni megfelő illesztésűt. Miért akarsz gyárit rendelni ha szabad tudni? Jóminőségű utángyártottal sincs gond ha az illesztés megfelelő.