Sziasztok!
Valaki tudna segíteni, h a "behatolás elleni" zárat hogyan tudnám bekapcsolni a X.gen CIVIC-emen?
...azaz, automatikusan zárja be az ajtókat, amikor sebességbe teszem az AT váltót, vagy elér 1 bizonyos sebességet a kocsi...
A US modellben benne van a menüben, de az EU-snál nincs ilyen opció, nem ajánlja fel a menü
Érdemes kipucolni a nyomás különbség mérőhöz menő vákuumcsöveket is, mert abba is belemehet a korom és fals értéket adhat.
Volt már ilyen a történelemben.
Hétfön voltam Budaörsi Hondába, csináltak rajta egy kényszer regenerálást, majd hiba kodot törölték. Ma du hazafele pályán egyszercsak ismét bejelzett a dpf ( Kb 4 napig birta mint multkor tisztitás után)
Amiket irtál lentebb okokat, azokból ami biztos, hogy :
-Olaj csere vásárlás után volt Eneos Sustina 5w30 c3
-Omws prémium gázolaj ment bele ezen kemény "hosszú" időszak alatt
-Napi 80-90 KM megyek 2 részletben főleg M0.
-Injektoroknak szép értékei vannak.
-Klima kompresszor kapcsol, hideget okádja.
Összes többi pontra még nem volt időm ránézni
Honda azt mondta, hogy ha nem jó vigyem vissza, gariba csinálnak még egy regent, de valószínű, hogy akkor a szürőcsere.
Utángyártott szürővel vajon érdemes lehet foglalkozni?
Tudom, hogy kevés rá az esély de árul valaki itt a csoportban esetleg 1997-es 1.4is sedan 90LE Civichez gyújtásvezérlő elektronikát? RSB-57 az azonosítója.
Szia!
Nekem ilyet elosztófedél produkált. Külsőre mint az új, aztán egyik este nem akart indulni... haver indítózott én néztem a motorteret, és úgy szikrázott a fedél mint a fluxuskondenzátor. Bár kicsit nyirkosabb volt az idő is. Viszont, ha beindult utána semmi gond. A kábeleket is cseréltem és minden ok lett.
Ja simán lehet a kábel. Nekem is volt ilyen a CRX-ben. Be se indult a motor amikor ráesett az akku tartó vas, mert annyira szar volt már a kábel szigetelése, hogy áthúzott a testre és nem a gyertyához ment a delej.
A ránézésre szép állapotú az még nem jelent semmit, pl sok utángyártott gyertyakábel szart sem ér. Viszont azt javaslom hogy ha Pesten vagytok, vidd el Tóth Imihez (Integra2951) nagy eséllyel kevesebbe fog kerülni mint ha találgatás alapján cserélgettek minden vackot.
Kábelek szép állapotúak nincs rajtuk sérülés. Gyújtás jó helyen van, nem állítódott el. Üzemanyagot is kap azt is ellenőriztük (üzemanyag csöveket is megbontottuk, hogy tuti lássuk). Hidegindító spray se segít, hogy elinduljon.
Amikor az autó beindult, mert korábban indult nehezen, akkor gond nélkül üzemelt. Csak az indulásokkal volt a baj. Mintha egy vagy két henger visszafogná az indulást...
Az önindítót is felújíttattam emiatt a nehéz indulások miatt, de az sem segített.
Már sokat költöttem rá (legalábbis az értékéhez képest biztos) és félek, hogy ha elhozok egy elosztót az sem oldja majd meg.
Gyertyakábelek, gyertyapipa állapota? Elég gyakori hibaforrás volt a nem megfelelő kábelek is. No meg a gyújtás jó helyen van? Lett ellenőrizve? Üzemanyagot kap?
2022. április 22. 08:19:52: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #124892
Ma kicseréltük a trafót. Nem az volt a gond sajna. Szikra tökéletes. Benzint kapnak a hengerek, ellenőriztük. Gyertyák voltak korabban is cserélve, de most a próbához megpróbáltuk más gyertyákkal is. Cseréljem még a gyújtó elektronikát is? Vagy a teljes gyújtó elosztót?
Be akar néha indulni de olyan mintha vmi visszafogná, mintha nem akarna mindegyik henger elindulni és az visszafogja a többit. Kompressziót is mértünk, az is tökéletes gyári érték.
Mit javasolnátok még? Jó lenne újjáéleszteni szegényt.
És ha mész akkor nem? A civicem is többet eszik ha regenerál kb 3-4 literrel de ettől még nem kell olajat cserélnem minden 6-800km után. Pontosan nem tudom de nem úgy van hogy ha regenerál akkor a kipufogásnál még nyom be üzemanyagot hogy az már kifelé menet égjen el és ezzel is növeli a hőmérsékletet? És pont ehhez kellenek az izzítógyertyák is hogy meglegyen az a hő amire igény van. Ugyanis a dízel levegőtöbblettel működik és magasabb fordulathoz csak több üzemanyag kell, szóval ha regenerálás csak abból állna hogy több üzemanyagot kap akkor felpörögne de még úgy sem érné el a 600-700 fokot. Talán 200-at esetleg 300-at de akkor már majdnem 4e-t kellene forognia. Alapjáraton meg 140-150 fok van. Regenerálás meg 1500-as fordulaton történik a 8gen accord esetén.
Szia. Nem emeli meg a szintet, hanem a folyamatos regenerálás során a túlzott üa elégetetlenül a dugattyúk mellett lekerül az olajtérbe és így emelkedik meg a / motorolaj és üa/ szint, és ezért van szükség ilyenkor a motorolaj cseréjére.
És mégis hogyan emeli meg a szintet? És miért csak kényszerregenerálás után? Ha normálisan regenerál akkor nem? Pedig ugyanakkora a hőmérséklet de a motor terhelése kisebb kényszerített regenerálás közben. Akkor csak 1500-at forog a motor menet közben meg azért simán felmegy 3e-ig is. Amúgy azt hallottam hogy illik utána olajat cserélni de a pontos okát még senki sem tudta megmondani.
Köszi Tonx és pakfong az ötleteket, átnézzük őket.
Idöközben van dátum Hondába szervízbe, kiváncsi leszek, hogy mit mondanak a "mesterek"
Munkafelvevő kérdezte, hogy mikor volt utoljára olaj csere, mondom pár napja. Erre közli : pech, mert kényszer regenerálás után megemeli az olaj szintet és kuka. Nah ilyet sem hallotam még, de lehet én vagyok az amateur
Tudtok nekem segíteni kérlek?
Adott az autóm, ami indítózik, de nem indul:
Civic 1993, sedan, D15B2 66kW, 1.5 L
Indítózás, megy de nem indul be. Hónapokkal korábban kezdte, hogy nehezebben indult be sokadik indítózásra. Mostantól már egyáltalán nem indul. Szikra van, de gyenge halovány. Az üzemanyag pumpa zúgását hallani mikor rákapcsolom a gyújtást. A fő relé (a kormány alatti biztosítéktábla mellett) az tökéletes, kimértem és kattog, ahogy kell.
A gyújtó trafó tesztek alapján kimértem a trafó ellenállását és a két terminál között (pozitív és negatív) az előírt 0,6-0,8 ohm helyett én kb. 2 ohm-ot mértem. Nem tudom, hogy ez okozhatja-e a problémát. A gyújtó elektronikát pár éve cseréltem, de azt nem tudom, hogy kell tesztelni, ha lehet egyáltalán. Mit javasoltok mit cseréljek? Trafót először? Aztán a gyújtó elektronikát (modult) ? Végül ha az sem oldja meg, akkor az egész elosztót?
Rotort is mértem, úgy néz ki nincs benne szakadás, illetve a fedelet is mértem és átnéztem, ott sincs szakadás és sérülés sem látszik rajta.
8gen Accordnál nem tudod, amikor épp regenerál, mert nincs róla semmi visszajelzés a sofőr felé.
Van aki azt mondja, hogy mélyebb lesz a motor hangja a művelet közben. Én egyszer sem hallottam.
Van aki azt mondja, hogy plafonon lesz a pillanatnyi fogyasztás, ami igaz is, de a pár perces művelet alatt nincs végig maximális fogyasztás...tapasztalatból mondom, menet közben is ki tudom olvasni az értékeket. De nekem pl volt már olyan, hogy városban 30km/h-al töttyögve a maximumon volt, pedig hozzá se értem a gázpedálhoz; utána kiolvastam az adatokat és nem regenerált.
A kézikönyvből amit linkeltél...az első ikont akkor mutatja, (1.) amikor meglett szakítva a regeneráció, nem fejezte be, és később elindulsz az autóval, csak még nem üzemmeleg a rendszer. (2.) regenerálni akar, csak vmelyik feltétel nem teljesült. A 60km/hás sebességen kívül a víznek és az olajnak is üzemmelegnek kell lennie; meg az üzemanyagszint lehetőleg ne tartalékon legyen. 40%-os üzemanyagszintnél nekem már regenerált, úgy hogy a fulltank nem feltétel.
A 2. ikont meg csak diagnosztikára dugva lehet eltüntetni. Ilyenkor a szűrő eldugultnak számít, visszavesz a teljesítményből (a turbó nem dolgozik), tempomatot nem lehet kapcsolni és a fogyasztássegéd háromszögei se jelennek meg. Asszem 3000 fölé nem is lehet pörgetni a motort.
Az eldugulás lehetséges okai:
- használat módja, sok városban araszolás, indítás és leállítás közt kevés idő telik el (nem tud felmelegedni a rendszer)
- rossz termosztát, régi hűtővíz (ha a termosztát beragadt és állandóan nyitva, nem lesz üzemi hőfokon a víz)
- koxos egr
- lyukas egr cső (falsot szív) 8gennél típus hiba
- befecskendezés hiba
- rossz nyomásszenzor vagy a csövei (8gennél nem hallottam még, hogy ezzel gond lenne)
- rossz hőszenzor
- nem megfelelő motorolaj (c2-es, de inkább c3-as minősítésű olaj kell mindenképp, olajbetöltőre rá is van írva /korommegfogó képesség/)
- klímakompresszor beállt (8gennél típushiba)
- turbó hiba
- elhasználódott/idős részecskeszűrő vagy maga a kerámiabetét törött
Hát én még egyszer sem láttam semilyen dpf lámpát világítani regenerálás közben a Hondákon. Pedig az enyém is szokott és abból látszik hogy akkor nem 5 hanem 8 a pillanatnyi fogyasztás. Haver typese sem világít. Lehet hogy a különbözeti szenzor szar, vagy egr nem zár, kevés a töltőlevegőnyomás esetleg valahol kifúj.
Elvittem dpf tisztítóhoz, kiszerel , kitakarít, visszaszerel. Azt írták, hogy nagyon szennyeződött volt.
Ezek az értékek voltak takarítás elött : 067mbar és 396m3/h flowrate. Takarítás után : 030mbar és 454m3/h flowrate.
3 nap után ismét DPF light + ! jel, megint jött a vész üzemmód. Regenerálás nem volt egyszer sem, mert azt mutatná a kijelzön ( dpf lámpa simán ), tehát regenerálás nem történt.
Most bejelentkeztem a Budaörsi Hondába teljes diagnosztikára ( légtömeg mérés, turbó nyomás, befecskendezés, egr szelep, lambda szonda és sensor társai. Ettöl függetlenül ha van járatott szaki környékén ( pest megye ), kérem jelentkezzen.
Szerintem valahol máshol kell lennie a hibának, ami végett mindig átkapcsol limp modba.
2022. május 17. 23:56:32: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #124915 2022. április 19. 17:30:57: megválaszolva Tonx + által,
→ #124880
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükgésem rádió ügyben. Áramtalanítva lett az autóm (2010 honda accord type s cu2), a rádió kérné a kódot, de sajnos nincs meg. Se a kesztyűtartóba, se az user manualba, se a szervízkönyvbe nincs beragasztva, sanszos hogy mikor vettem az autót se volt meg.
Sikerült megjeleníteni a rádió széria számát, majd próbálkoztam a https://radio-navicode.honda.com/oldalon, de egyszerűen nem fogadja el az alvázszámot.
Egyéb ötlet?
Nálunk egy Daewoo Kalos esetében volt olyan, hogy EGR takarítás után megint csekkendzsin volt. Leszedtem az EGR-t, egy kokszdarab valahonnan még odakeveredett (ezért nem tudott rendesen mozogni a tengelye), kipiszkáltam és nem jött többé elő a probléma. Szóval lehet hogy nem volt elég alapos a tisztítás. Egy ellenőrzést megér szerintem hogy tuti minden tiszta-e.
azt mondta a szerelő ha eddig nem volt rossz, most, hogy kitakarította a hengerfejezés közben pont most szerinte nem az a hibás. Inkább magára fogta a szerelő, hogy az utángyártott szívócsonk tömítés a rossz. Persze minden előfordulhat, sőt annak az ellenkezője is
Készülve a bajra, ha rossz lesz az EGR akkor tudsz ( tudtok ) javasolni ár érték arányba jó szelepet ? Már elég sokat ráköltöttem az utóbbi időben
Más: van egy érzésem, hogy az első szabályozó lambda szonda se úgy működik ahogy kellene neki ( szerintem). E helyet tudnál ( tudnátok ) ajánlani másikat? Vagy ebből kizárólag csak gyárit? Honda szervizbe beszerezve, beszereltetve?
Nincs, van egy vezérlőszál, meg egy ellenőrző szál meg test meg talán ennyi. Ha az egyik ad ki áramot akkor a másik figyeli hogy a szelep mennyit mozog aztán ha egyezik a kívánt és elért pozíció akkor boldogság van, ha nem akkor csekkendzsin.