Valszeg igen, ez kuplung(tárcsa) csúszása. Ugyanezt csinálta nekem az én Accord-om (7gen 2.0) kuplung csere előtt és ugyanúgy fel volt már keményedve az egész. Amikor kiszedték, szépen meg is nézhettem, hogy mennyire meg volt már kopva a tárcsa. (szinte semmi réteg nem volt már rajta, durva volt)
Gyári szett ilyenkor ajánlatos azért, de az Aisin se egy rossz márka, sőt. Általában a gyári előtt helyezkedik el árban és minőségben, pl. a Toyota (szervizek) is azt használja nagyrészt, ha nem gyárit tesznek be. (és általában nem, mert a Toyotánál tényleg rohadt nagy különbség van árban a gyári és akár az Aisin között)
De azért nézz körül árban a gyárival kapcsolatban még, ha tudsz.
Nem kell, de ha már szét van dobva, akkor, mivel anyagárban nem akkora tétel, lehet cserélni ezeket. Mert ha később beszarnának, akkor emiatt viszont nem gyenge pénzkidobás (és/vagy munka) szétszerelni az egészet.
(de amúgy amikor én cseréltettem kuplung szettet az Accordban, akkor ezekre csak rá lett nézve és mivel rendben volt, nem voltak cserélve és minden jó volt)
Emlékeim szerint 4 éves,21 nyarán állítottam a feszességén, mert akkor párásabb időben sivított induláskor, ezt azóta is csinálja, de a feszültség jó akkor is.
Nagyobb terheléskor(emelkedőn indulás pl) fémes búgó hang jön az autóból.
Mivel a kuplung pedál már egy ideje kemény kuplungra tippelnék. (HA hülye vagyok javítsatok ki)
Ahogy nézem a gyári szett Zsemitón 180 ami elég húzós, viszont Fb-n láttam, hogy az Aisin dobozban is HONDA feliratos cucc van.
Valaki rakott már be innen Aisin-t?
Másik kérdés, hogy a lendkereket ilyenkor érdemes felszabályoztatni ha jól sejtem.
És a főtengely szimeringet + a nyelestengely vezető fém gyűrűt is érdemes cserélni.
Köszönöm a válaszod, fura, hogy ilyen könnyen megcsúszik a szíj, pedig Conti van rajta, más autóknál nekem ez vált be a legjobban. De ha van más márkával jó tapasztalat, szívesen fogadom.
Az önindító meg akkor elmegy felújításra, végülis 20 éve szolgál az autóban, lassan ideje.
Ilyen szíj csere öcsémnek volt mostanában a Jazz-ben, kb. ugyanezek a tünetek, főleg szutykos időben "zenélt" neki szépen, meleg/száraz időben semmi. Csere. (Meg is oldotta természetesen)
Az önindító meg: Ilyenre a K20-as önindítók hajlamosak, hidegben "prüszkölnek" szinte akármit csinálsz. CTR, Accord 2.0, Stream, ezeknél mind tapasztaltam ezt.
De az 1.4 7gen Civic-emnél ilyen sose volt, (14 évet volt nálam egy) azt gondolnám, hogy az 1.6-nál se természetes ez, javítani, felújítani kell a lelkemet, ez van. (de konkrét tippet nem tudok sajnos konkrét tapasztalat híján)
Sziasztok! Kis segítséget kérnék, hogy találkozott-e valaki hasonlóval, és mi lehet a megoldás. 2003-as Civic EU8, 1.6 benzin d16 automata, 180 000 km. Esős időben néha olyan, mintha megcsúszna a hosszbordásszíj néhány másodpercre, és lemegy a feszültség ilyen 11 volt környékére. A lámpán is látszik, hogy gyengébben világít, és visít is az ékszíj. Száraz időben gond nélkül működik, nem jelentkezik ez a probléma.
Másik kérdésem még az önindító lenne, néha nem húz vissza elég hamar a behúzótekercs, és egy kicsit ilyen prüszkölős hangja van. Elég lehet egy takarítás, vagy felújítás, vagy inkább új alkatrész vásárlása? Utóbbi esetben mi az ajánlott?
A muszerfal index visszajelzo vilagitasra gondoltam, hogy gyari hibakod visszajelzes lehet, de sajnos mas forumon se nagyon van hozza erto ugy latom, majd szetboritom a gepet es kiderul.
Amugy teker uzemanyag szivattyu mukodik, immorol nem tudok semmit.
Mikor világít a két index, meg a lámpa? Milyen lámpa?
Önindító teker? Ha nem, akkor többek között lehet akku, önindító, immo, stb. Az hogy lámpa világít attól még lehet, hogy nincs annyi erő az akkuban, hogy megtekerje az önindítót.
Ha az önindító teker, de nem indul, hát akkor meg gyújtás, benzinpumpa, immó, stb.
Biztosítékokat átnézted?
Mit jelent az, hogy régi a benzin? 100-as benzint karburátoros autóban is indítottunk 4 év állás után, igaz kínszenvedés volt. De haverom fűnyírója már 1 tél állás után sem indult 95-ös benzinnel.
Sziasztok! Hosszu allas utan inditottam volna Integrat es nem kel eletre. A muszerfalon vilagit mindket index visszajelzo es a hatso lampa is, benzin regi benne. Mi lehet a gond? Koszonom a segitseget.
Nem gyári került bele, annak 180e lett volna darabja..
Igen kerékcserével kezdtük a szervizt, az első-hátsókat felcseréltük így az kilőve, ha pedig a kerékcsapágy lesz az lassan úgy is elkezd majd morogni, azt már megvárom.
Vagy gondoltam még a motortartó bakokra, de egyelőre akkor marad így aki eddig próbálta az autót nem is vette észre annyira minimális a rázás, mindenesetre furcsa, hogy csak 2esben csinálja.
Köszi a segítséget!
Cseréltettem féltengelyeket mert kigyorsításnál 2000-es fordulat körül rázott az autó.
Sokkal jobb lett, de kettesben még picit érezni..
Lehet a difinél is ki van kopva, érdemes azt piszkálni, volt valakinek hasonló tünete?
Köszi!
Számítottam is rád, mert tudom, hogy jópár EP-t használtál!
De valahogy nekem bűzlik a sztori. Két külön konzolon jöttek a hibák, és tök egyszerre.
Túrom még a netet, meg megköszönöm a további ötleteket is!
Ha van fejlemény megosztom!
Hát pedig az izzók kiégnek, mert olyanok. Sőt, amikor halálukon vannak, akkor ha megbaszkodja őket az ember, (első lámpabúrákra is akár kicsit ráütsz ha nem égnek) akkor sokszor visszajönnek egy időre, de ez már a haláltusa. Aztán végleg annyi egy idő múlva.
Nekem 14 évig volt 7gen, természetesen annál is volt műszerfalban izzó csere.
Egy tipp, ha viszont már megbontod, akkor érdemes minden izzót kicserélni, mert úgyis sorban meg fognak halni szépen. (főleg ha így hagyod, akkor a kiégettek szépen viszik magukkal a többit is majd...)
Ettől függetlenül lehet nálad valami más elektromos gebasz, de nem hinném. Persze hallgass meg mást is, nem vagyok szentírás, csak ezt gondolom, meg ezt tapasztaltam a sajátomnál is.
7 gen civic (EP3) műszerfali és középkonzoli háttérvilágításnál a semmiből ma az alábbi képeken látható hiányosságok merültek fel. Kora délelőtt mentem vele, nem rémlik, hogy hiányzott volna vmi, majd letettem mélygarázsba. Odaúton töltöttem ablakmosót mert kifogyott, és sikerült az elején valamennyit az ABS kockába menő kábelköteg gégecsövére locsolni, de már meleg volt a motor, meg mentem is tovább, így az gondolom hamar kiszáradt. Nem hiszem, hogy köze lehet hozzá, de ez volt az egyedüli rendkívüli esemény, így azért megemlítem.
Aztán már sötétben ültem vagy 30 percet a pesti dugóban, de nem rémlik onnan sem, hogy gebasz lenne, bár ott azért sok a szórt fény. Lényeg, hogy M3-as külső szakaszára kiérve tűnt fel, hogy vmi nem okés. Jobb oldali műszercsoportnál minimális háttérvilágítás, belső keringetés és hátső szélvédőfűtés háttérvilágítás nincs és a hőmérséklet állító tekerő háttérvilágítása is halványabb szerintem mint kéne lennie. Funkció visszajelzők és a funkciók is működnek, a műszeren is kivillan majd elalszik az ABS, EPS lámpa gyújtásra.
Ami még fura, hogy a hátsó fűtés háttere pár nyomogatásra visszajött, mint az az egyik képen is látható, de leállítás majd újraindítás után megint sötét és nem is akar életre kelni.
Néztem gyorsan pár videót az esetleges izzócserékről, de valahogy nem hiszem, hogy ott a baj, mert túl sok a jelenség egyszerre.
Bármi ötletet, tanácsot szívesen fogadok!
Előre is köszi!
Közben má rájöttem, hogy ott egy kis víz át-áramlás lehet, kvázi fűtés, ja.
Ezért szokott baszakodni az alapjárat, ha súlyosan kifogy a hűtővíz a kocsiból...
De hogy a fasz kivan, hogy egy kis ez-az, néhány 1 grammos gumitömítés, azt (unix szerint) 25ezer....
Rendesen ki kell légtelenítve?
ha levegő szorul a 15-ös csöveibe vagy magába a testbe akkor szarul érzékeli a hőmérsékletet és hidegebbnek gondolja azért nem zár be teljesen.
Amúgy lehet rajta állítani, a 2-es alátét feletti fedelet le lehet venni és alatta van az állító csavar.
Ahhaaa... Elképzelhető, hogy ott (15nél) is lesz akkor a baj. Igazából az egész azzal kezdődött, hogy hengerfejeztük a verdát még szeptemberben. Nyilván víz leenged stb.. Aztán amikor kész lett, észrevettem, hogy bőven magasabb a hideg üzemi fordulatszám, mint amilyen volt, de kb leszartam mostanáig. Tegnap reggel viszont azt is észrevettem, hogy éppen egy picit ragad a pedálom alapjáratnál, na mondom, fojtószelep takarítást pik pakk megcsinálom, kitakarítottam, meg fújtam karburátortisztítót az alapjárati megkerülő csatornába is. Este meg hazaérek, bemelegedve a motor, azt nézem, hogy f@szom mit ingadozik nekem 1200nál az alapjárat...
Mondom akkor ez nem volt jó ötlet (pedig csináltam többször is így)... Kb itt járok most...
De a kétféle tünet lehet már meg összefügg...
Rendelek pár tömítést, aztán akkor leszedem a fojtószelep házat.... Az a baj, hogy 20as tömítést már nem hoz a katalógus, amit nem biztos, hogy szét is kell szedjek amúgy..... Bár ott is látni vélek valami vízcső csatlakozást...
A 15-ös akkor működik amikor hideg a motor illetve bemelegedési fázisban van. Ha bemelegedett a víz, akkor ez teljesen lezár és nem működik többet. Mivel az egy mechanikus szerkezet (kb úgy működik mint a termosztát) egy idő után elkoszolódik és elállítódik és ilyenkor nem zár be rendesen. Ezért mikor a 19-es átvenné a szerepet akkor nem tud rendesen szabályozni mert a 15-ös még enged át levegőt és ezért ingadozik az alapjárat.
A biztonság kedvéért megkérdezem (kissé paradox - a "biztonság kedvéért neten kérdezni " ).
Esi szívósor robbantott kép: ITT
A rendes alapjárat szabályzó a 19es... Remélem jól gondolom. A 15-ös meg nem tudom, a klímához kell, "gyors alapjárati szelep" az tud neki még levegőt adni, vagy én nem is értem minek bonyolították meg két alapjárati állító motorral... De ez most mindegy...
A lényeg, hogy le akarom venni a 19et, meg kitakarítani, mert ha bemelegszik a kocsi akkor ingadozik az alapjáratom egy kicsit..
Sziasztok!
2003-as 1,7 diesel civic-en ki villant az ESP lámpa. Elektromos szervezet vissza jelző és nem is működik.Ha valakinek ez a típus van és találkozott ezzel a jelenséggel kérem írja meg mi volt a problémája, köszönöm!
Feleségemnek van egy 2003-as EP1 Civic, olyan gondja lenne, hogy a hűtővíz szivárog a tűzfal és a blokk között. Van ott vmi fémcső ami a termosztáttól megy hátra, elég rozsdás,gondolom ott lehet a hiba. Esetleg vki tudja,cserélte milyen csövet vegyek oda?
A nemrég vásárolt Accordomban szerettem volna hűtőfolyadékot cserélni mikor láttam, hogy a hűtősapka szét van törve belül a darabkáinak fele pedig hiányzik.
A rugó szerencsére elakadt, azt ki tudtam halászni..
Kérdésem, hogy át tudnak ezek a darabkák jutni a hűtőn és a vízpumpába, motorba is bekerülhettek már?
Vagy elég lehet a hűtőt kivenni, kirázni fejjel lefelé mondjuk, mert ott lehetnek ezek a darabkák a hűtő tetejében?
6 gen civicbe akkucsere után irtó mélyre ejti a fordulatszámot amikor menetközben kinyomom a kuplungot, néha még le is fullad..
Néha jobb néha rosszab, de konstans sz@r,
Neten valami "re-learn"-t emlegetnek, de hátha valaki kapásból tudja megoldást
Köszi előre is
2004-es 7.gen Civic első fényszóró már többször is volt polírozva, most ősszel ismét szükséges.
De közben találtam egy bontott komplett fényszoró vásárlási lehetőséget.
Kérdés: hogyan mehetek biztosra, hogy valóban eredeti HONDA fényszórókat adnak nekem?
Igen, ettől tartottam, hogy csak a gyári lesz a megoldás, de az újak elég brutál áron vannak (ha jól láttam, kb. 250e/db).
A bontottól meg eléggé tartok, ráadásul nem is találtam sehol.
Hát lehet butaságot mondok, de első körben a felniket súlyoztatnám ki egy normális műhelyben, a második körben a féltengelyeket. Én most az asszony jazzével szívok 80-90 -110Km/h nál elég erős hang jön. Persze mikor szerelővel ( kollégámmal) néztük semmi, pedig kínoztuk rendesen! Fogyasztás hosszútávon normális, városban +1l, lehet a magyar benzin miatt. Valószínű hogy valamelyik csapágy a váltóban. Érdekes na.
2022. november 17. 15:24:31: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #125048