Még egy kérdésem lenne, OEM szám alapján 31100PRA003 passzol, de valahol irják az 31100PNFE01-t képen a külömbség csak az elektromos csatlakozó. Passzolna e hozzá?
ha csak az a baja hogy nem tölt rendesen akkor lehet csak szénkeféket kell cserélni ami filléres tétel és bármelyik generátor felújító megcsinálja. Persze a munkadíj az nem filléres.
Én is agyalok, hogy vegyek-e gyári új rugót, de nehogymár ennél is magasabb legyen, így is bokorugró
már nézegettem alternatívaként a tuner szarokat is, amik 3 centit ültetnek, jól nézne ki, csak le kéne homokozni meg fényezni hogy ne legyen piros a rugó, meg szétcseszni se kéne a friss gyári gátlókat az ültetés miatt, úgyhogy az felejtős.
Első körben akkor megpróbáljuk a gumizást, végső esetben meg kap majd új showa rugókat
idővel természetes, hogy "összeül" a rugó. (anno mikor vki ep3-ra gyári új rugót is tett nemcsak gátlót mint pl én akkor néztem h kb 2 ujjnyival fentebb volt az új rugós kocsi...)
nekem ~194e km van az EP3-ban, szintén gyári showa rugók mindenhol és igen rajta vannak gyárilag ezek a gumik, hátul még hosszabb is úgy emlékszem, ott össze is ül jobban a rugó. ha nagyon nem kapsz rá sehol fekete gumit, akkor vastag szilikon gumi csövet húzzál rá, az azért beszerezhető több helyen is.
Amikor megjelentek a 7gen-ek ott amikor garanciában cseréltük az első lengéscsillapítókat külön felhívták rá a figyelmünket hogy a rugóra mindenképp rakjuk rá a gumivédőket, különben hangos lesz.
Hallott már valaki olyanról, hogy elfárad az autó rugója? Főleg egy gyári Showa ep3-on, 230ezer után?
Fent a toronynál már az látszik, hogy elöl mind a két oldalon összeérnek és dörzsölik egymást. Elég érdekes hangja van fékezéskor, ami először azt hittem fékhiba, de a fék rendben van.
Most a szerelőm azt mondja vegyünk a rugóra ilyen gumis takarót, de nemár hogy ez ilyen kell legyen. Képes így a rugó elszaródni egy hondán?
Viszont látom a gyári rugón is van ilyen borítás gondolom pont hasonló miatt, csak elkopott idővel..
Sziasztok. Tönkrement (szétesett) a fékpedál kapcsoló "nyomkodó gumija". Járt már valaki így? Lehet ilyet valahonnan venni Magyarországon? Elvileg ez a cikkszám: 46505-SA5-000
(5gen Civicről van szó)
A tájperemben is ugyanaz a rendszer mint a dízel civic-ben, fent van a tartály jó helyen, nyomás alatt, látod a kivágást az oldalán ahol elvileg látszódna a szint, csak éppen szart se látszik. Mert szar. Senki nem látja a szintet, még én se pedig gyönyörűen rálátsz.
Nekem van kettő, meg volt is egy. A dizel civicben pl mindegyiknél csak ránézel a kiegyenlítő tartályra és látod. Mivel az is nyomás alatt van, nem úgy mint a benzinesben ahol a kiegyenlítő csak egy külső tartály.
Jazz be speckó Honda fagyálló kell, vagy jó bármilyen? Alacsonynak tűnik a szint, bár ilyen töketlenül elhelyezett tartályt már rég láttam.. nincs olyan szög, ahol oldalról megnézhető, hol lötyög. :-)
Figyelj kattan a relé zúg a szivattyú van hogy 2x ráadom a gyújtást hallom hogy feltölt a szivattyú mégis sokáig kell tekertetni valamék jeladó szarakodhat de melyik vajon? Függetlenűl attól hogy hideg vagy meleg a motor
Próbáld ki ezt:
Gyújtás, megy a szivattyú, aztán kulccsal épp' hogy csak megpöccinted az önindítót, már fordítod is vissza. Aztán ismétel, gyújtás -üza - és indítsd.
Igaz, az enyém 6g 1.4 , de ezer éve így indítom és így soha nem kell köszörülni.
Köszönöm a választ. A normál biztosítékokat és egy diódát már végigmértem az akku mellett és a vezetőoldalon, azok sajnos jók. A reléket, egyebeket nem tudom hogy kell mérni. Már rendeltem bontóból egy másik motorvezérlőt, de eszerint nem érek vele semmit, csak pénzkidobás lett. Egybe kellett volna vennem indításgátlóval, kormánykapcsolóval, kulccsal, úgy működne? Vagy ha a másik kocsimból komplett átszerelem, akkor működhet?
Indításgátlót nem lehet végleg kiiktatni?
Hát elképzelhető hogy megsült az ecu az összeégett kábelek miatt, másikat nem fogsz tudni belerakni mert az inditásgátló miatt nem fog még annyira sem működni. Esetleg egy kiégett biztosíték?
6. gen Civic 1.4iS "tudóst" keresnék. Szikra van, injektor hídig megérkezik a benzin, de az injektorok nem működnek, hengerekbe nem jut benzin. Fő kábelen kesztyűtartó mögött sikerült néhány vezetéket összeolvasztani hegesztés közben, amiket természetesen szétszedtem és elszigeteltem, utána beindult egyszer a kocsi, de azóta csak pörget, de nem indul. Van másik ugyanilyen kocsim, de a motorvezérlő egységet nem merem kicserélni, nehogy esetleg az is elszálljon. Tehát olyat keresek, aki ért hozzá.
Viszont most segítséget kérnék! Adott egy 4.gen honda prelude ABS 1-es hibakódot dob, abs motor ki lett szedve, kipucolva úgy ahogy a neten találtam, de ugyanúgy dobja a hibát, emiatt a 4ws sem működik.
Főrelé mindig kattan ac-t is hallom mindig búgni akkor is ha sokáig kell köszörűlni… nem tudom mi okozhatja kb minden 20. Indításnál tekertetni kell nem bírok rájönni
Legtöbbször ráfordít kulcs, indul szinte rögtön, ez az általános. De néha "gondol egyet", minden ugyanúgy megy, de sokáig kell köszörülni mire elkapja és indul. Érdekes.
Nekem eddig főrelé ilyet nem csinált, ha indítottam és csak köszörült, akkor be sem indult egyáltalán. Ettől még persze lehet ez a jelenség a kezdeti szakasz nála, de nem tudom.
Minden esetre én már élek ezzel több mint 1 éve és nem volt eddig változás. (értsd: nem rosszabbodott)
Sziasztok!d15z6 békánál is tipushiba a főrelé? Csak mert csinál olyat néha hogy sokáig kell tekertetni mire beindúl! Ha ráadom a gyújtást mindig hallom hogy kattan,akkor is lehet szar?
Nézelődtem a motortérben és észrevettem, hogy a jobb oldali testkábelem teljesen eltört, úgy el van oxidálódva.
Igaz az, hogy a motor aljánál is van egy?
Mielőtt rendelek újat megnézném akkor azt is milyen állapotban van, csak most nem vagyok akna közelben, viszont parkolóban alá tudnék fotózni.
Az alsót merre keressem?
Debrecenben ismertek jó és hozzáértő szerelőt? Alapjárati problémáról van szó, azt kéne kinyomozni hogy mi okozza.
160e km-et futott 6gen civic (D15Z6) az alany.
(hidegen tökéletes, ha bemelegszik az alapjárat nem szabályos. Menni megy, ha nyomom neki, nem érzek hibát)
egy rövid videó hanggal: a kipufogón látszik legjobban, hogy reszket az egész. (fordulatszám nem ingadozik) LINK
Ha esetleg nektek ismerős a hiba és esetleg tudjátok is h mi okozza, szívesen veszem ha elmondjátok
előzmény:
2 hetet állt, és mikor használtam volna, nagyon nehezen indult, és nagyon dadogott gázadásra is. Egy kicsit meghajtottam, a dadogás elmúlt, de ez a "reszketős/szabálytalan alapjárat megmaradt.
köszi szépen bármilyen tanácsot/ötletet vagy ha ajánlotok egy becsületes/hozzáértő debreceni szerőt.
Ja, ez az én bajom is az 5gen-nel, PONT most vizsgázott az is (márc. 14-én) és SEMMI baja. Hát botrány, nekem is költenem kell majd rá, ez van.
Fogaskerék is lehet, jaja és sajnos, bár rohadtul nem hiányzik ez most neked, de meg kell erősítenem, hogy az biza tényleg hiba volt, hogy akkor amikor szét volt dobva, akkor nem lett megcsinálva. Sajna a váltónál a munkadíj az egyik legtetemesebb összeg és az most kárba ment. (wasted )
Az lehet, hogy szög egyszerű, de ezért (is) jó. Nekem meg amúgy azt mondta a szerelőm a váltóval kapcsolatban, amikor kuplungot cseréltünk az egyik EP3-nál, hogy bazze, akkora ez a váltó ebben a kocsiban mint egy IFA-ban.
1-ből kettőbe én se nagyon gyaktattam az enyémet, egyiket se, max. 2-ből 3-ba és ja, max. a 4-est még kicsit húzatni, de nem is vagyok egy nagy száguldozó. De ezekkel nem is volt probléma, csak az utolsónál ez a "vissza 3" az akadt valamiért. A többinél minden OK volt.^^
Na, jó volt ez a kis EP3 nosztalgia, néha még mindig visszasírom és rám jön, hogy kéne, de aztán lenyugtatom magamat.
Majd meglátom még mennyire szeretném erre rávenni magam csak rámjött hogy kéne valamit költeni rá.. elvittem műszaki előtti átvizsgálásra és semmi, hát nem hiszem el
Leírásban egyébként azt írja tegiwan hogy előforduló probléma a kettes fogaskerék.. meg kellett volna nézni alaposabban annó amikor szét volt szedve, az hiba volt.
Az megmaradt hogy megjegyezték milyen szög egyszerű a belül váltó, mint egy zs autóé, há mondom egyszerűsíthetlen összetettség, nincs is velük baj. Esetemben is tuti az előző tulaj bszta szét, mert én kettesbe jó ha 10x powershifteltem életemben, általában 2-3-at szoktam leforgatni, meg félig a négyet oszt annyi
Jaja, normális kezelésnél nincs ilyen, akkor finom az egész. De az 5gen nálam kiemelt, úgyhogy szeretném tényleg hogy teljesen jól működjön, így rá lesz nézve a nyáron majd biztosan.
Akkor ott más lesz valószínűleg vagy a szinkron is lehet totál KO.
A legutolsó EP3-mamnál volt ilyen, ott a vissza 3 egyszerűen nem működött rendesen, akármekkora terhelésnél nem tudtam 3-ba visszatenni, konkrétan akadt, csak ha szinte teljesen leesett a fordulat, akkor esett be hármasba. Felfelé váltogatva viszont nem volt gond. Egyből kettőbe sem (akármilyen húzatásnál sem) és 2-3asnál sem érdekes módon.
Szóval vannak anomáliák. Végül nálam nem lett megcsinálva ez, pedig rohadt kíváncsi vagyok azóta is, hogy ez mi lehetett.
A lényeg, hogy ha érdekel, akkor egyszer itt fórumon Dózer-től olvastam, hogy ő tud egy K-s váltó hozzáértő embert, akire rábízná a saját EP3-mát is, keresd őt ha érdekes lehet az nfó
Az Eclipse váltója volt ilyen anno, h ha jól kiforgattam egyben, akkor reccsent a gyors kettesre. De ha normálisan ment az ember, akkor nem.. és csak ennél a fokozatnál.
az a bajom hogyha ezt szétszedetem hetekig ott kell álljon az autó mire megjönnek az alkatrészek, amit a mester se szeret de én mégjobban rühellek annyira meg lehet nem ér az egész.
Nekem amúgy nem kihúzatásnál diszkomfortos, hanem laza menet közben, és nem reccsen, hanem mintha akadna, más érzés berakni mint a többi fokozatba, mondjuk nem is szoktam egyesbe sosem kihúzatni, majd épp megpróbálom mi történik ha kettesbe berántom
Nyilván nem egy kategória, de az 5gen-emnél (1.5) szintén kissé el van öregedve a szinkrongyűrű, (legalábbis nagy valószínűséggel az) mert ha egyesben jobban kihúzatom és úgy rakom (szeretném) kettesbe, akkor elég nehezen megy vagy ha mégis berántom, akkor bereccsen kicsit. Úgyhogy itt is lesz majd váltó felújítás, az biztos.