És mi köze van egy fix nyomású üzemanyagszivattyúnak ahhoz hogy lehúzod a lambdát vagy sem és akkor miért lesz jó a kocsi? Egy dolog változtat a nyomáson az hogy a szívósorban mekkora vákuum van. De ennek nincs köze a lambda szondához. Viszont ha szonda nélkül jó akkor van valami szenzor ami fals értéket ad.
A másik hogy azokban még nem volt vészüzemmód, szóval vagy lambda vagy hőmérő ad fals adatot. De mivel hidegen még nem nézi a lambda értéket hanem előre beállított adatok alapján dolgozik a motor így elég valószínű hogy a lambda szar legalábbis nem jó adatokat ad és mivel részterhelésnél főleg figyeli a lambdát így akkor rángathat, padlónál viszont nem igazán figyeli így nem is rángat.
Ha vészüzemben rendben van, akkor pedig az lehet, hogy valamelyik szenzor hibás értéket küld, és emiatt van a dolog. Ha lambdát már ezek szerint párszor cseréltél, esetleg a lambda kábelezése?
Én még Honda esetén nem hallottam, de Toyotáknál előfordul, hogy a 20-25+ éves autók ECU-jában tönkremennek a kondenzátorok, és mindenféle megmagyarázhatatlan anomáliák jönnek elő, rángatás, nehezen indulás, check engine hibakód nélkül, ilyenek.
Ha van elérhető diagnosztikai műszer, akkor ránézni, hogy menet közben amikor berángat, akkor milyen értéket küld a lambda, vagy van-e olyankor más szenzor, ami határértéken túli hibás értéket ad.
Vagy egy szerelő/villamossági diagnoszta... megtalálja? Google-ban keresgettél már?
Nincs mit szégyellni, semmi bajom a VW termékekkel, dieselben azt vennék leginkább. Aszittem az I30-at váltod a trolival.. vagy félsz, h uncsi lesz, s inkább tartod, ha később visszaülnél. :-)
Jogos a feltételezés.Lambdát 3at kipróbáltam,2 db gyárit működő kocsiból,meg egy újat tipusazonos utángyártottat.Mindegy mit húzok le,ha vészprogramba áll,nincs rángatás.
Igen, nem rossz cucc, sok dolgot ( rejtett beállításokat is) elő lehet hozni, át lehet állítani, hogy például ne kapcsoljon be az a rohadt sávtartó minden egyes elinduláskor automatikusan , nappali menetfénykor, a hátsót is kapcsolja be automatikusan stb. Ileltve jó más típusokhoz is, csak ott nem tud annyi dolgot állítani, kiolvasni.
Nem, hanem ezzel lehet beállításokat változtatni. Lámpák, fedélzeti rendszer, riasztások kikapcsolása, stb. Ezeken szeretnék változtatni, de ezért hogy átállítsak 2-3 kapcsolót nem vennék meg egy ilyet , úgy hogy többet nem kell használnom.
Tudom, hogy írtad, hogy a lambda szondát már cserélted, de amit a második hozzászólásodban írtál, az SZÁMOMRA arra utal, hogy ha "vészprogramba" áll, vagyis pl. nem figyeli a lambda értéket, akkor minden oké. Erre utalhat az is, hogy nagy gázon, amikor a lambdát szintén nem figyeli, akkor nincs rángatás. Új lambdát, illetve gyárit tettél bele? Esetleg a Lambda kábelezése? Érintkezők tisztasága?
Nem vagyok szerelő, csak volt már lambda hibám, ami szopatós volt...
Esetleg a péksrácnak Tonxnak van ötlete?
Sziasztok!Segítsére lenne szükségem.Alany egy 97es D15Z8 as civic.
Problémája hogy rángat a motor gyujtáskimaradás jellegű.Részterhelésnél jelentkezik,tehát amikor eléri a sebességet pl 50 vagy 90,és visszaengedem a gázt H tartsa a tempót elkezd rángatni.Pontosan akkor amikor világít az Eco lámpa.Hidegen nem csinálja,kövér gáznál sem,alapjárat jo.
Kicseréltem eddig:gyergyák,gyertyakábel,komplett tujtáselosztó,lambdaszondát,pillangó szelep minden szenzorával, üzemanyag szűrő,injektorok híddal,
EGR szelep kiiktatva ledugózva van.
Elfogyott az ötlet???? előre is köszi.
Nem tudod szétszedni, egy merev drót az egész. Féktisztítóval befújsz, közben mozgatod, amíg nem jön belőle mocsok a másik felén. Majd ugyanezt eljátszod szilikonsprével. Van egy másik bovden is, azt is érdemes kivenni, a boxot köti össze a fűtéscsappal. Összeszerelésnél figyelj hogy pattintod vissza a bovdenházat a helyére, attól függ, hogy meglesz-e mindkét végállás. A bovden elvezetése is lényeges, jobb oldalt a merevítő alatt kell kijönnie a végének, mert különben megtöröd, és még jobban szorul.
Szia! Most jutottam el a fűtéskonzol cseréjéig, a bontott csúszkája se jár túl könnyen. A bowden zsírozását te hogy csinálnád? Tudok befújni a bowdenházba, de attól tartok, az nem lesz egy tartós megoldás. A mozgó karokat is megkenem persze, de a bowdent is érdemes lenne kifűzni a házából?
Köszönöm a tippet, gyújtás részhez még nem kellett hozzányúlni az elmúlt 13 évben.
Akkor érdemes lesz ott szétnézni, esetlegesen felújítani az egészet. Köszi még1x!
Sziasztok,
segítséget kérnék, alany egy 6gen Civic B16.
Tavaly jelentkezett a probléma először, téli hideg időben. Autó hosszabb ideje állt a szabadban használat nélkül -1-2 hét-, viszonylag alacsony üzemanyagszinttel. (sima 95-ös) Első indítás simán, szépen járt, utána másodszorra nem, vagy nagyon nehezen indult, puffog, durrog... Ismerös aki autóelektronikával foglalkozik mondta érdemes lenne egy akksi/főrelé cserével kezdeni, így is tettem, azóta járt már nálam több förelé, majd forrasztás, idén tél végén új relé a Hondától, érdekes módon minden relécserekor úgy nézett ki megoldódott.
Pár hete megint elkezdte, első indítás simán, következőre nem nagyon akart... Annyival kiegészült a dolog, bár lehet, hogy több gond is van, hogy hírtelen gázadásra fulladozott majd megindult, mindezt közel üzemi hőfokon. Aztán ma útközben már kis gázadásra is leállt és nem indul, ugyanez a puffogós/durrogós hang a kipufogóból indításkor.
Merre induljak a hibakereséssel? Lehet csak szar a benzin? Vizes? - Alapvetően Shell kútra járok és sima 95-öst tankolok többségében, ritkán prémium vagy 100-as.
Bocs a litániáért, de így teljes a story...
Picit lóg már az alsó talpas gömbfej, így a két ünnep között kicseréltetem.
Maradok a gyárinál.
Egyúttal szilenteket is cseréltetek, mert már kicsit meg vannak repedezve. Abból is gyárit szeretnék.
Beszerzési forrás a zsemito, vagy érdemes máshonnan rendelni?
Az elvileg csak egy szellőző. Ott akkor jön fékfolyadék, ha a belső tolattyúk tömítései elkoptak. Javítható, de szét kell kapni, szigorúan EPDM tömítésekkel összerakni és légteleníteni a rendszert.
Persze, csak a primitiv gumisok racsavarjak legkulccsal ugy, hogy szetbassza a gyari felnit, a csavart, majd nagy szinpadiasan fognak egy nyomatekkulcsot, hogy a kedves ugyfel hallhassa a kattogasat. Aztan ha vmi miatt le kell szednem kesobb a kereket, akkor ott anyazhatok egy keresztkulccsal az ut szelen ...
Akartam írni, hogy nem kell ezt túlmisztifikálni, egy utcai autónál (személy) általában 110Nm körül van az érték.
Gondolom más SUV-oknál kicsit meg nagyobb dögöknél meg persze más egy Type-R-nél meg a lóerőtemetőknél, de ennyi.
Az a baj, ha nem tudsz kezdeni valamit azzal a karral, idővel el fog törni a hőmérséklet szabályzó gomb is. Emlékeim szerint az enyém is széjjel esett már mindenhol...