HONDA fórum
2024. május 11. szombat, 23:15,  Ferenc, Fülöp Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve: HONDA Szerviz

Nyitotta: CTDpeti + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 2502 | 2501 | 2500 | 2499 | 2498 | 2497 | 2496 | 2495 | 2494 | 2493 | 2492 | 2491 | 2490 | 2489 | 2488 | 2487 | 2486 | vége >> 

Téma információk


Hasznos linkek:

HORPADÁSOK DOKTORA - Horpadás javítás fényezés nélkül
Red Sun service szervíz,tuning,főleg japán autókhoz Vecsésen.
Autótéka2000
Autóküszöb készítés
Ablakemelőszerviz
Silentblock.hu(Mindenféle szilentek gyártása, a szilentgumik összetétele jóval minőségibb, mint a legtöbb utángyártott. Plussz extra, hogy nem kell a szilenteket préselgetni, hanem odaviszed benne a rosszal, visszakapod a jóval.)
NGK lambda szondák
Patent Depo műanyag patentok
Autótükör, visszapillantó javító
váltójavítás- fotókkal
Gyujtókábelek, trafók
összesauto.hu itt egy pontosan kiválasztott autóról kaphatsz részletes információkat...
Főrelé működése
hondafaq-értékes infók
Online EPC
Online EPC (angol és orosz nyelven!)
alkatrész régebbi hondákhoz
HONDA régió kódok
ROMIX Lengyel patent oldal
automotivetouchup.com (Színek, színkódok keresése, kiválasztása)
hondareference.com (Hondák, típus, generáció szerint, színkódok stb. stb.)
Honda / Acura manuals www.hondahookup.com (angol)
Mértékegység konverter!!!
Milyen izzó kell az autóba?
SLH.hu / speciális műszerfal izzók
Hondabazar.hu/ Bontott-, és új gyári alkatrészek
Online EPC 2019-ig
Honda alkatrészek Japánból


Csináld magad:


ECU hibakódok, (+ a kiolvasás menete)
Testkábel tuning (by: Öreg Kergyu)
Első ajtók ablakainak a beállítása ( by: Tonx )
Gyújtáskapcsoló javítás
Főrelé javítás
7.gen Civic ködlámpa install
Egyszerűbb dolgok szervizelésének menete videóval illusztrálva ( írd be az évjáratot, gyártmányt, típust )
#123968 JohnyFirpo +  2019. október 8. 18:16:50 re: #123967 (Goblin + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nézd meg a leeresztő csavart. Az enyémmel úgy jártam, hogy kirázódott, aztán csak azt vettem észre, hogy van egy kisebb tócsám. Gyorsan akna, kb 3 menet fogta. Nagyon ritkán, de előfordulhat ilyesmi. Új csavar, új alátét és kész.
2019. október 24. 14:13:41: megválaszolva Goblin +  által, → #123990 

#123967 Goblin +  2019. október 8. 11:13:04 re: #123953 (Macdor 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Elkészült végre az autó, elvileg egy olajlehúzó gyűrű engedte be az olajat az égéstérbe, legalábbis ezt mondták, vagy igaz, vagy nem. Mindenesetre korrektek voltak, ingyen javították. Most végre megint jól megy, bár valahol most meg csepegteti az olajat, bárhol parkolok, annak nyoma van. Sose lesz vége....
2019. október 8. 18:16:50: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #123968 

#123966 Macdor 0  2019. október 5. 16:46:31 re: #123965 (JAGER 10 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mezey és Tsa Kft.
Vác, Szent Mihály dűlő 9.
Közvetlen szám az Főnökhöz:
70 233 9910
Talán még emlékezni fog a piros Mr2-ős autófóbra Andorra [SMIL:/smile2.gif]
2019. október 10. 17:07:01: megválaszolva Yaroslav +  által, → #123971 
2019. október 10. 11:31:10: megválaszolva JAGER 10 +  által, → #123970 


2019. október 5. 16:49: Szerkesztve Macdor 0  által, megtekintés

#123965 JAGER 10 +  2019. október 5. 11:28:42 re: #123954 (Macdor 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Tudsz küldeni kontaktot? Engem is érdekelne!
2019. október 5. 16:46:31: megválaszolva Macdor 0  által, → #123966 

#123964 civic4d 0  2019. október 2. 21:40:24 re: #123962 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Tavaj cseréltem én is. Gyári Az!

#123963 Tonx +  2019. október 2. 17:11:55 re: #123961 (czizs + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nem mindegyikbe, van amikor Honda van, van amikor RDA vagy SR3 tipuskód, és van hogy semmi.

#123962 Tonx +  2019. október 2. 17:06:04 re: #123960 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És számlákat is odaadta a papi? Ha igen akkor lehet gyári ha nem akkor simán belerakták az utángyártott cuccot.
2019. október 2. 21:40:24: megválaszolva civic4d 0  által, → #123964 

#123961 czizs +  2019. október 2. 14:33:07 re: #123959 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hondánál hogy van, "minden" alkatrészbe bele van préselve/gravírozva a "Honda" név is? hasonlóan mint pl. a Toyotánál?

Minden=legtöbb, mielőtt valaki beleköt.
2019. október 2. 17:11:55: megválaszolva Tonx +  által, → #123963 

#123960 ólomlábú +  2019. október 2. 13:57:18 re: #123959 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kizárt!Előz tulaj egy majdnem 70 éves papi volt,ahol vette,ott szervizelték,és ott is adta le,becserélte egy accordra.Ha csak az öreg titokban nem sufni tuningolt :D :D
persze "minden lehet" ,de nagyon úgy néz ki,hogy előttem csak a gyárban a motor-összerakó üzemben nyúltak hozzá.
Ez a kocsi elvileg a tökéletes tulajtól van,első tulajos,öreg,valósan,nem a gyerekek hajtották és ő csak a nevét adta hozzá,mert amúgy nem volt gyereke,meg most sincs :D :D .Ettől függetlenül a model nem egy hálás típus... Szerintem tavaszra rendbe rakom és megy... amennyiért megy.Kint nem tolonganak érte,nincs ára,azt meg nem tudom megcsinálni,hogy valaki felhív,hogy érdekli a kocsi és megnézné.haza jövök és meg se jelenik az ürge.Az azért kicsit nagy luxus nekem.
Ha csak a papi nem olyan mint a golfos reklámban az öregasszony volt :D :D
2019. október 2. 17:06:04: megválaszolva Tonx +  által, → #123962 

#123959 Tonx +  2019. október 1. 17:15:49 re: #123956 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Lehet hogy a régi sem gyári.
2019. október 2. 14:33:07: megválaszolva czizs +  által, → #123961 
2019. október 2. 13:57:18: megválaszolva ólomlábú +  által, → #123960 

#123958 ólomlábú +  2019. október 1. 08:55:34 re: #123957 (madskillz + )  ←  ‹›  0 | rejt
Az egyetlen eltérés az az öntött "fütyi",,minden más egyezik,csapágyak,tárcsák made in france.A bélyegzők helyei mérete és pozíciója is ugyanott van.

#123957 madskillz +  2019. szeptember 30. 20:51:33 re: #123956 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
nem is egyforma :D
2019. október 1. 08:55:34: megválaszolva ólomlábú +  által, → #123958 

#123956 ólomlábú +  2019. szeptember 30. 14:34:35    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Most cserélem a klíma mágnestekercsét,vagy is az már ki van cserélve,de cserélem a szíjat,feszítőt,vezető görgőt is.
Ezt a képet a "gyári alkatrész" hívőknek küldeném,akiknek fontos,hogy Honda zacsiban legyen a cucc! ;) és ezért a zacsiért hajlandóak 2x-es árat is kicsengetni vagy 3x-osat!

Az egyiket én vettem most,random nsr vagy milyen márka néven és már elő van készítve a beépítésre,a másikat pedig a kocsiból szedtem ki amit előttem az a melós látott aki a Honda gyárban össze szerelte a motort!
Az öntőmintában csak a gyártási dátum nem azonos,de a pozíciójuk igen. Ezek egy sorról jöttek le!
2019. október 1. 17:15:49: megválaszolva Tonx +  által, → #123959 
2019. szeptember 30. 20:51:33: megválaszolva madskillz +  által, → #123957 

#123955 ólomlábú +  2019. szeptember 28. 10:03:59    ‹›  0 | rejt
Sziasztok!
Keresek hibakód kiolvasó szoftvert!Ami vsa/abs jeladót is kiolvas!
Korábban volt már ilyenem,szenzor hiba,de sorba kipróbáltam az icare,meg a többiek nem olcsó termékét amit szerencsére vissza tudtam küldeni,mert sok mindenre nem volt jó.
Most megint van egy abs/vsa hibám ami "fantom".
Megyek a pályán és 200km után kidobja a műszerfalra,hogy valami kínja van.Ha megállok,leveszem a gyújtást eltűnik.Ez azért zavaró,mert ha nem állandósul a hiba,akkor pl. a jeladóknál ki se tudom mérni :( .Ráadásul ez a 2. eset és most is 200km után jött elő.
Abban bízok,hogy mostanra talán csak akad valami cucc...

#123954 Macdor 0  2019. szeptember 28. 09:05:32 re: #123951 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha Vác jó neked akkor tudok szakembert, és csapatát, lakatos és fényező műhelye van, Honda tulaj, Mr2-őt simán rámertem bízni, lemosva kitakarítva adja vissza a verdát, ha kell kivisz a vasútállomásra [SMIL:/smile2.gif]
2019. október 5. 11:28:42: megválaszolva JAGER 10 +  által, → #123965 

#123953 Macdor 0  2019. szeptember 28. 08:59:52 re: #123952 (Goblin + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szia, ezen én is végigmenten (d16z6). Az első ossz hír az hogy a javítás után is hűtővíz kerül az égéstérbe. Ez a fehér füst. Nincs fagyálló szaga picit? A vízhőfok mit mutat? Bugyborékol még a kiegyenlítő, ill. nem szipkázza el a vizet?
A másik rossz hírem hogy azért erőtlenebb a motor mert visszarakták a kopott gyűrűket és hajtókar csapágyakat !?
Az elsőhöz - vagy nem sikerült a síkolás, és vagy rosszul (pl nem megfelelő nyomatékkal) rakták vissza a hengerfejet.
A másodikhoz - ha már szét van bombázva a moci akkor már illik gyűrűsort (ha kell akkor túlméreteset) cserélni és hajtókar csapágyakat.
Ne használd, gyorsan vidd vidd vissza.
2019. október 8. 11:13:04: megválaszolva Goblin +  által, → #123967 

#123952 Goblin +  2019. szeptember 27. 20:38:38    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok,

úgy látszik minden ősz ilyen mostanában. Na az úgy volt, hogy vizsgás volt az autó (4gen d15b2, swapolt), vittem szerelőhöz hogy nézzék át, és valamit kezdjenek a vízfogyással is mert havonként 2 liter hűtővíz eltűnik, pedig elvileg egy-két hónappal azelőtt cseréltek egy lyukas vízcsövet. Kiderült, hogy kezdődő hengerfejes, a kiegyenlítőbe bugyborékolt. először még levizsgázattták, aztán nekiláttak a hengerfejnek. Mára lett kész az autó, Após már elhozta napközben, nagy boldogan mentem érte, finoman átjöttem tőlük, bezsélhetünk vagy 800m-ről. Zágrábi utcában vettem észre hogy füstölök mint az állat. Alapjáraton nem, de ha már fordulaton van a motor, elkezd füstölni, nem kicsit, nagyon. Gázt elvéve alapjáraton a jelenség fél paerc alatt megszűnik. SZóval amit nem tudok, lehetséges hogy még ki kell égnie a hengerekben valaminek? Még amit furcsáltam, hazafele a szervízúton kettesben picit odaléptem hogy ugrik-e az autó, de mintha erőtlenebb is lenne. Szóval kezdődő hengerfejjel sokkal jobban ment, füstölni meg csak akkor füstölt életében az autó amikor nem ment minden henger tavaly ősszel, gyertyacsere után (most megnéztem direkt, minden henger jár, és az alapjárat is nyugodt). Tanácstalan vagyok, járassam az autót picit, vagy inkább ne is nyúzzam és hétfőn vissza a szerelőkhöz?
köszönöm előre is. A füst színe fehéres, és van szaga.
2019. szeptember 28. 08:59:52: megválaszolva Macdor 0  által, → #123953 

#123951 -Törölt felhasználó- 2019. szeptember 26. 14:24:48    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok,

6 gen Civic Vti Sedan lakatolásához keresek megbízható, a munkájára igényes szakembert!
Szokásos 2 hátsó kerékjárati ív, küszöbök, taposó!
A pénzt az autó jelenlegi állapota miatt, illetve annak fenntartása végett ( mások nagyon szépnek mondják ) nem sajnálnám rá!
Kérlek szépen benneteket, ha akad köztetek olyan, Akinek már volt szerencséje fent említett tulajdonsággal bíró szakemberhez, kérem szépen jelezze felém!

Segîtségeteket előre is nagyon szépen köszönöm!
2019. szeptember 28. 09:05:32: megválaszolva Macdor 0  által, → #123954 

#123950 Petya 0  2019. szeptember 17. 08:10:11    ‹›  0 | rejt
Sziasztok!
2006-os 2.2 i-ctdi Civicben a fűtőmotor (ami az utastérbe nyomatja a levegőt) működése esetleges. Totál random, hogy megy-e. Eddigi megfigyeléseim alapján, mindegy, hogy áll-e az autó vagy megy, mindegy, hogy reggeli hűvös van vagy 30 fok. Ez utal valami tipikus hibára, amit meg tudtok nekem mondani? pl. Előtét ellenállások cseréje a megoldás? Vagy kontakt hiba és szívás lesz megtalálni?
Előre is köszi

#123949 grego +  2019. szeptember 16. 18:11:46 re: #123948 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Te is tudod, hogy maga az EU is régiókra van bontva és elég nagy piacokat jelentő országokat külön kódolnak.

#123948 Tonx +  2019. szeptember 16. 15:41:42 re: #123946 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És germany az nem Europe?:)
2019. szeptember 16. 18:11:46: megválaszolva grego +  által, → #123949 

#123947 -Törölt felhasználó- 2019. szeptember 16. 10:57:05    ‹›  0 | rejt
Köszi szépen. Megpróbálom akkor.

#123946 grego +  2019. szeptember 16. 10:48:04 re: #123944 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen valahogy így van, de én úgy tudom hogy a G a Germany az E meg Europe.
2019. szeptember 16. 15:41:42: megválaszolva Tonx +  által, → #123948 

#123945 LINSZTER +  2019. szeptember 16. 10:46:11 re: #123944 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Igen valami ilyesmit jelölnek a betük (E-t találni itthoni autókban is), de a mögöttük lévő számok már igencsak mások.
Az E05 és a G21-et összehasonlítva totál nem ugyanaz a két ECU tartalma. De G-ből pl a G0X az meg bowdenes. Sajna volt pár szoftver verzió így nem egyszerű. Ha viszonylag olcsón tudsz szerezni E05-öt akkor ki kell próbálni.



#123944 -Törölt felhasználó- 2019. szeptember 16. 10:00:24 re: #123943 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen ezt tudom, ezért lenne jó megtudni , hogy a e05 végű tényleg csak annyiban külömbözik, hogy Britt.
A az Amerika, J az Japán, G az Európa ezért gondolom, hogy az E meg England lenne?
2019. szeptember 16. 10:48:04: megválaszolva grego +  által, → #123946 
2019. szeptember 16. 10:46:11: megválaszolva LINSZTER +  által, → #123945 

#123943 LINSZTER +  2019. szeptember 16. 05:45:18 re: #123942 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A legfontosabb, hogy a tied már elektromos pillangós míg a korábbiak még bowdenesek így nem mindegy melyik ECU-t veszed.
2019. szeptember 16. 10:00:24: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #123944 

#123942 -Törölt felhasználó- 2019. szeptember 15. 22:10:58 re: #123941 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szia.
El volt áztatva saját hibából, így a motor nem indult csak pörgette az önindító. Állítólag az immobiliser részben lett valami zárlat, amit áthidaltak, így beindul és tökéletesen megy is, csak kb 3 perc múlva kigyullad a Vsa hiba. Ezt mondta is a szerelő, hogy valami vagy a check engine vagy a Vsa fog kigyulladni, de ettől megy, ne ilyedjek meg. Ha sikerül szerezni másik ecut akkor azt átprogramozza, de jelenleg ezt tudta csinálni.
2019. szeptember 16. 05:45:18: megválaszolva LINSZTER +  által, → #123943 

#123941 LINSZTER +  2019. szeptember 15. 18:20:06 re: #123940 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mi a baja az ECU-nak?
2019. szeptember 15. 22:10:58: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #123942 

#123940 -Törölt felhasználó- 2019. szeptember 15. 17:52:09    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Az Accordom 2006-os benzines 2000 ccm executive. Ecu- val van problémám. A motor kód az k20z2, a benne lévő ecu pedig 37820-rba-g21. Beteg szegény, kellene cserélni, de egyik bontóban sincs, az új meg rohadt drága. Találtam egy másik fajtát ihaz azt sem Magyarországon , amire azt mondják ugyancsak ehhez a motorhoz van, csak ezt a Britteknek gyártották. Ennek a kódja 37820-rba-e05.
Tudna valaki segíteni, hogy tényleg jó bele vagy sem? Tényleg csak annyi, hogy a britt autókhoz lett gyártva?
Vagy esetleg van valakinek valahol a kamrában egy az enyémhez való ecu?

Köszi Levi
2019. szeptember 15. 18:20:06: megválaszolva LINSZTER +  által, → #123941 

#123939 Jugo +  2019. szeptember 15. 07:50:00 re: #123938 (Rodney Mullen 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Nem az a villamosságis ember, aki megmondja mit hová kell, hanem az aki be is köti. Megmondani én is meg tudtam volna, hisz a tiednél sokkal bonyolultabb kábelköteget is megcsináltam még régebben, de azóta én is fizetek specialista embernek, aki mindennap csak kábelkötegeket épít. Mindene megvan hozzá. A te autódhoz én egy szöget se intéztem, így nekem semmi dolgom nem volt vele. Időm így is túl kevés van.
Ettől függetlenül igazad van, el lett rontva, utána is rosszul lett kezelve a helyzet.



2019. szeptember 15. 07:51: Szerkesztve Jugo +  által, megtekintés

#123938 Rodney Mullen 0  2019. szeptember 14. 17:28:26 re: #123933 (Jugo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Említhetem hogy a kuplungom meg lett csinálva, és a LMAS rugok ki lettek cserélve. De még hozzá tehettem volna hogy van amibe bele se kezdtek. (Pl a kuplung főmunkahenger (nem a motor felöli). Megkaptam ugyanugy a gyári honda csomagolásban ahogy odaérkezett bontatlanul. Vagy pl azt hogy fél napon át GTR váltó hibakódokhoz (P0776 LINK ) tartozo debugolás fordítottam hogy segítsek, hátha attol az én kocsim is előbb készen lesz. És azért is mert szívesen segítek. Meg is köszönték, teljesen korrekt ez a része.

Én intéztem+fizettem a villamosságis embert, oda ki is ment személysen 2x. És ezenfelül hogy megmutatta mit hova kell kötni, még elküldte képen is az elmagyarázáson kívűl. De mivel nem úgy lett bekötve ahogy az el lett mondva és le lett rajzolva ezért a vadi uj AEM infinity ECU-ban kiégett a Bosch chip (Ez az AEM válasza a hibakód alapján). A chip sérülés akkor is történhetett mikor a kábelek szakadtak a rögzítés miatt. Mert találtunk megégett kábelt. Szóval küldhetem ki USA-ba bevizsgálás és szervíz vagy csere....
LINK

Mindegy, majd ha vége mindennek és minden működik úgy a kocsimon ahogy kellett volna akkor el tudom mondani részletesen és megoldást találni rá.
2019. szeptember 15. 07:50:00: megválaszolva Jugo +  által, → #123939 

#123937 Lalee +  2019. szeptember 14. 10:29:40 re: #123935 (Pörzsi + )  ←  ‹›  0 | rejt
Szia!

Nagyon köszi! [SMIL:/meghajol/bowdown.gif]

Üdv.

#123936 becihonda -!  2019. szeptember 13. 15:30:06    ‹›  0 | rejt
Sziaszto2000- évjárat 2.0 benzin 147- Lovas
Accord hoz keresek hátsó fék munkahengert
SOS
0670/6255442

#123935 Pörzsi +  2019. szeptember 12. 21:43:25 re: #123934 (Lalee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ilyen kell neked: Link

Gyári cikkszám: 36531-P06-A01
2019. szeptember 14. 10:29:40: megválaszolva Lalee +  által, → #123937 

#123934 Lalee +  2019. szeptember 12. 20:48:36    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!

D15B2-es 5gen civic-be lambdaszondát kellene cserélnem. Amit a Bárdi árul az NGK vagy Denso. Van valakinek tapasztalata valamelyikkel kapcsolatban hogy melyik vált be?

Köszi
2019. szeptember 12. 21:43:25: megválaszolva Pörzsi +  által, → #123935 

#123933 Jugo +  2019. szeptember 10. 09:29:38 re: #123930 (Rodney Mullen 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen, a te autódnál volt elbaszás, amit el is ismert Zsolti, és el is kezdett megcsinálni. Szégyenlem is magam miatta, pedig semmi közöm hozzá. A szíj okozat.

Azt természetes hogy nem sorolod fel, hogy ezen kívül mennyi minden tökéletesen meg lett csinálva korrekt áron, amit sok helyen nem tudtak volna megcsinálni.

Mivel nincsenek villamossági szerelők a műhelyben, ezekkel a műveletekkel voltak már gondok. Pont ezért mostanában amiket én intézek alkatrészeket a kábelezés része plug and play, amivel könnyebb elkerülni az ilyen eseteket.
A te autóddal is azt kellett volna tenni, hogy amit TE INTÉZEL tréler átviszi egy villamossági szerelőhöz, amit TE VÁLASZTOTTÁL, és akkor elkerülhető lett volna ez a bibi.

Próbáltuk a nagyobb helyet, több szerelőt, több hiba lett az eredménye. Én inkább leépítenék, és csak a normális ügyfeleknek dolgoznék lassabban drágábban hibátlanul, de a szerelés nem rám tartozik, én csak tanácsot tudok ez ügyben tenni.
2019. szeptember 14. 17:28:26: megválaszolva Rodney Mullen 0  által, → #123938 

#123932 grego +  2019. szeptember 9. 16:29:33 re: #123929 (Jugo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Én mindennel tisztában vagyok és direkt nem írtam cégnevet, mert ebben a beszélgetésben lényegtelen volt.

#123931 Tonx +  2019. szeptember 9. 15:56:52 re: #123930 (Rodney Mullen 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
De 3x akkora hely 3x annyi emberrel ugyanúgy túlvállalás lesz a vége.

#123930 Rodney Mullen 0  2019. szeptember 9. 15:29:55 re: #123929 (Jugo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A gallai kocsijan nem a redsun kovette el a hibakat. Bar az atnezesnel nem derult ki hogy a motorbak nem volt meghuzva, es ezert leszakadt neki most a motor. radolt az olajszurore es minden olaja elfolyt menetkozben.

Viszont nalam sajnos a redsunba lett minden hiba.. Soha semmi rossz tapasztalatom nem volt (a keses se erdekelt ha jo a munka), de most valami egetvero sz*pas volt. Nem csak az hogy nem volt lekotve rendesen a szonda kabel es mindent szetszaggatott a motorterben miutan az AC szij bekapta, es nem csak az hogy 1 fokkal el lett rakva az AC szijja... Es most meg sorolhatnek par dolgot. Mint pl elhagyni a kerekort a kocsihoz es japanbol ujat kell rendelni... Direkt ezert irtam rola egy idotablat, remelem holnap kiderul a masik szervizben ahova at kellett vinni hogy az ECU a vegen kisult e mikor a kabelek elszakadtak (mert nem volt rendes rogzites). Szoval konkretan en rosszabb allapotban hoztam el a kocsim mint vittem. De ismetlem, majd ha kesz a kocsim ugyis leirom a full listat.

Es azota se tudok jobb szerelot mondani mint a Zsolti, en tovabbra is azt gondolom hogy 3x akkora hely kene 3x annyi emberrel es emelovel, es akkor nem lenne a tulvalalas es a hibak a stressz miatt. (tudom konnyu mondani, es nincs kozom hozza)
2019. szeptember 10. 09:29:38: megválaszolva Jugo +  által, → #123933 
2019. szeptember 9. 15:56:52: megválaszolva Tonx +  által, → #123931 

#123929 Jugo +  2019. szeptember 9. 13:03:28 re: #123916 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Csak a tisztánlátás kedvéért ezeket hibákat nem a Red Sun-ban követték el, sok mindent Zsolti hozott helyre vagy fog helyrehozni.
"- ígérgetés, hogy 1 hónap múlva kész a kocsi, majd fél év múlva sincs" sajnos ez a Red Sun-ban is így van, főleg ha az ügyfél által beszerzett alkatrészekre kell hónapokat várni.

Érdekes módon az autók amikhez én intézek alkatrészt időben elkészülnek, pedig igen komoly átépítésekről van szó. Csak azokat be lehet normálisan ütemezni.

Én is sok sikert kívánok a szervizhez! 12 éve még a Red Sun-ban is mindent pontos időre befejeztek, mára sajnos vannak valóban túlvállalások, rosszul kiszámolt vállalási idők, és igen vannak hibák amik megtörténnek, amiket mindig igyekeznek helyrehozni.
Tehát könnyedén lehet jobban csinálni. HAJRÁ
2019. szeptember 9. 16:29:33: megválaszolva grego +  által, → #123932 
2019. szeptember 9. 15:29:55: megválaszolva Rodney Mullen 0  által, → #123930 

#123928 kisherceg 0  2019. szeptember 7. 19:09:14 re: #123926 (Rodney Mullen 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Sok sikert hozzá!
Ezeket írjátok fel a falra és tartsátok magatok hozzá, az már fél siker.
Ha magyar GT4 versenyző, akkor van tippem, nem ismerem, de csak rosszat hallottam róla. (pénzt és értéket minden esetre nem bíznék rá.)

#123927 Tonx +  2019. szeptember 7. 17:58:40 re: #123926 (Rodney Mullen 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez gyorsan ment:) Akkor nem én leszek az:)

#123926 Rodney Mullen 0  2019. szeptember 7. 17:38:00 re: #123925 (kisherceg 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A szerelo is mar megvan :) . Es persze nem kell olyan ali A-Z minden auto markat ert. De nem is kell olyan szerviz ahol mindent javitanak.

De elrakni 1el egy klima szijat, lekotozni kabelkoteget, betartani egy idotablat es nem tulvallalni magukat. Mar ez maga adna egy olyan helyzetet ami megeri. Meglatjuk mi lesz. Amugy azota +1 vallallozo bejelentkezett hogy O is ezen gondolkodik, lehet ismered egesz ismert GT4 versenyzo.
2019. szeptember 7. 19:09:14: megválaszolva kisherceg 0  által, → #123928 
2019. szeptember 7. 17:58:40: megválaszolva Tonx +  által, → #123927 

#123925 kisherceg 0  2019. szeptember 7. 17:04:57 re: #123918 (Rodney Mullen 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"És nem viccelek tényleg ott tartunk hogy már több ember is összeállna hogy prémium autoszervízt nyisson."
Ez az év vicce. (sajnos)
Ez nem csak elhatározás és nem csak pénz kérdése.
Honnan lesznek szerelők, akik minden típushoz is értenek? Nem lesznek sehonnan sem, nem léteznek. A névtelen szerviz is évek óta keres megbízható, önállóan dolgozni tudó szerelőt, korrekt pénzért. De nincs ilyen.

Ha szerencsés a csillagzat, akkor egy jó vállalkozó összeáll egy jó szerelővel és mindenki a maga dolgát végzi legjobb tudása szerint. Vagy a szerelő csinálja "kicsiben",de akkor hosszú lesz a várólista.(és lehet drága is)
Sok jól bevált szerelő van, aki egy(néhány) típusra specializálódott, őket ajánlgatjuk egymásnak. Akármilyen profin is végzi a munkáját,bárkiről találhatsz negatív kritikát. (akár többet is)

Ha nagyobban szeretné csinálni, akkor több ember kell. Egy fiatallal elkezd együtt dogozni, aki pár év múlva talán már egyedül is elég jó lesz. (ilyenkor jön hogy az is sajátot nyit vagy egyre feljebb csúszik a fizetési igény) Többre nincs kapacitás mert az újabb emberek munkáját ki fogja felügyelni? (mert ugye addig Ő nem tud termelni)

Réteg modelleknél pedig az árképzés nagyon nehéz. Mert bár a tudás amit megszerez egy szerelő amikor utána néz/utána olvas már az övé, azt később kb semmire nem tudja felhasználni, főleg ha egyedi építésről van szó.
Tehát ezt meg kellene fizettetni.

Direkt általános dolgokat írtam, nem kifejezetten a te autóddal kapcsolatban, a válasz csak az említett sor miatt megy neked. Nem is vagyok érintett, sem naprakész, a véleményem persze megvan.


2019. szeptember 7. 17:38:00: megválaszolva Rodney Mullen 0  által, → #123926 

#123924 Fefe018 +  2019. szeptember 7. 09:59:15    ‹›  0 | rejt
Sziasztok!

Szolnok környékén keresek megbízható Honda szakit.
Tudnátok ajánlani valakit?

Üdv.: Fefe

#123923 czizs +  2019. szeptember 2. 12:08:05 re: #123918 (Rodney Mullen 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Szép kis listának tűnik. És reménykedhetsz, hogy nem lesz semmi kókányolás a végeredményben.

Nehéznek gondolom rentábilisan egy ilyen prémium szervíz nyitását. Biztosan nem lehetetlen, kell hozzá egy lojális tőkeerős ügyfélkör, és egy precíz szerelőgárda. Hallottam már ilyen próbálkozásról Toyotás körben, de a kezdetek után a színvonalat nem tartották, a kliensek között túl nagy volt az olcsón gyorsat mentalitású ügyfelek aránya, és annak minőségvesztés a vége.

De nem csak itthon van ez így, pár éve vettem egy motorcserés autót Svájcból, svájci tulajtól. Aránylag komplex öreg turbós autó, és azért adta el a tulajdonos, mert egyszerűen nem tudtak zöldágra vergődni odakint, miért megy egyszer rendesen az autó, máskor meg egyáltalán nem volt teljesítmény. Barátommal ketten álltunk neki hétvégente kitalálni, hogy mi lehet a baj. Egy jó év szívás után sikerült rájönnünk a legtöbb problémára (de még mindig vannak mechanikai zajok, amik nem tudom honnan erednek). Hibalista:
rövidzárlat és ezáltal tönkretett ECU
hibás motorkábel bekötés (ez nem okozhatta az ecu hibát, valami mást barbárkodtak el)
hibás vákuumcsövezés
hibás vezérlés (1 foggal hosszabb szíj volt benne, továbbá hibás feszítő, ezt szerelő segített megfejteni)
A legszebb: régi autó hibakódolvasás legegyszerűbb kivillogtatással. Na ez nem villogott semmi hibát, ellenben gyújtáskor, indításkor teljesen normálisan felgyulladt a CEL piktogram. Végül kiszedtünk a műszeregységet, és láss csodás, két kábellel volt megoldva az olajnyomás lámpáról a check engine light. Kisipari szerelés ala Svájc. (persze hogy milyen műhely csinálta odakint, teljesen mindegy is, valószínű egy kendács csapat volt...:)

#123922 Tonx +  2019. szeptember 1. 19:57:16 re: #123921 (szsziszi + )  ←  ‹›  0 | rejt
Azt hittem hogy a szelepfedélre gondolsz, mert azt szokták cserélni vezérlés csere esetén. De hengerfejtömítést nem szokták. De ha azt is cserélték akkor ott én is mindig nyomatékra húzom és igen ismerek olyan szerelőt aki levegőkulccsal húzta meg a csavarokat, ki is szakadt 4 a 10-ből, de a szelepfedél csavarokat nem szoktam. De egy féltengelyanyát esetleg lengőkar csavart nagyon kevesen húznak nyomatékra.
Én a Hondában amikor kötelező szervizt csináltam az mindig kitartott 1 órát és nem azért mert vártam, hanem mert kötelező volt annyira átvizsgálni a kocsit mintha műszakira menne. Fékmérés lengéscsillapító gömbfejek karosszéria ellenőrzés....
És a fékcserénél nem fér bele a kerék centrírozás, mert nincs annyi idő rá és eddig sosem volt rá igény. Téli nyári kerékcserénél igen ha kérte az ügyfél, de saját autómnál sem csinálom meg és nem szokott rázni a kormány. Esetleg 2-3 évente.

#123921 szsziszi +  2019. szeptember 1. 15:37:36 re: #123920 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Értem amit írsz és logikus is, de pont a rutin és az egyes előírt folyamatok be nem tartása vezet a hibák többségéhez. (ha a hozzá nem értést most kizárjuk).
Hengerfej tömítés: igen felesleges nyomatékkulcs mert érzed... aha. Egyszer csak kicsit legyen fáradtabb, ingerültebb, legyen megcsúszva és siet az illető simán úgy járhat mint Én: túlhúzta egyik felét és nem tömített. (és jó szakembernek tartják)
Olaj: 4 literes kannába viszem, és gondolkodás nélkül mind bele öntik. Rákérdeztem miért, a választ inkább nem írom le.
A nem fér bele az időbe az Nálam ez sántít. A kettő éves kötelező szerviz 28 perc alatt a beállástól a kiállásig és kiszámláznak
1 órát. Ezzel nincs is gond, de akkor ne csak papíron pipálgassa az elvégzett ellenőrzéseket.
Valószínű az én gondolkodásom a furcsa, de mivel úgymond Én mindkét oldalon állok (minden beszállítótól ugyanazt a minőséget követelem, illetve nem tervezek jobbat az Audinak vagy Rovernek mert azon a projekten több pénz van mint mondjuk a WV-n)
akkor is azt mondom igényes odafigyeléssel elvégzett munka felfogás és gondolkodásmód kérdése.
2019. szeptember 1. 19:57:16: megválaszolva Tonx +  által, → #123922 

#123920 Tonx +  2019. szeptember 1. 11:57:13 re: #123919 (szsziszi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen, de amikor már régóta csinálod akkor lesz egy olyan rutinod hogy nem fogsz nyomatékkulcsot használni olyanhoz amit kb ezerszer csinálsz és ismered a levegőkulcs erejét tudod mennyire kell meghúzni hogy nagyon közel legyél az értékhez. Vagy kézzel meghúzod a csavart és tudod hogy jó lesz.
A kereket nem fogja centrirozni mert leveszi ez ugyanis már nem fér bele a fékcsere idejébe és általában extra költség amit lehet hogy az ügyfél nem kér vagy akar majd kifizetni.
Ülésvédő kb kötelező mindenhol, van amikor azért hogy a szerelő ne legyen koszos.
Az olajmennyiséget mert azért illik jól beállítani mert nem hiszem hogy 4-5 literes flakonokból öntik az olajat a motorba hanem 60 vagy 208literes hordókból, és legtöbbször a munkalapon rajta van hogy mennyi olaj kell. És azért remélem tud olvasni a szerelő hogy pont azt a mennyiséget mérje ki.
De ha több pénzért jobb helyen dolgozhatsz oda fogsz menni, a helyedre meg majd felvesznek valakit aki kevesebb pénzért is dolgozik, viszont nem tud olyan minőséget amivel jobb helyre több pénzért felvennék. Aztán marad az ami van. Én is segítettem az egyik kereskedésben, mert a szerelő 4 óra szenvedés után sem jött rá hogy mi a gond a klímával, majd miután szétbontotta az egész kábelköteget gyártott két hibakódot amiről nem talált leírást sehol sem. Kb 10 perc alatt megmutattam neki mit jelent a hibakód és a szerviz manualban megmutattam neki mit kell kimérni és azt hogyan csinálja. Végül is csak nem volt benne gáz de ez más téma.
2019. szeptember 1. 15:37:36: megválaszolva szsziszi +  által, → #123921 

#123919 szsziszi +  2019. szeptember 1. 11:31:07 re: #179244 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem értem, lehet Én gondolom rosszul...
Szerintem, ha valaki igényes a munkájára akkor az az adott körülmények között mindig az, és lényegtelen hol mikor kinek csinálja amit csinál.
Néhány témába vágó tapasztalat (kettő hivatalos Honda márkaszerviz közti különbség):
- olajcserénél teljes flakont bele borítják vagy az előírt maximumig öntik csak,
- vezérlés cserénél hengerfej csavarokat végén nyomatékra húzza hogy a tömítés tömítsem is vagy kézzel csak úgy,
- fékbetét cserénél ha már levette a kereket elviszi és kicentrírozza vagy visszarakja anélkül,
- ha a 2 éves autót viszem kötelező szervizre ülésvédőt tesz a 20 évesésnél (amit én jobban féltek) arra már minek,
Ezek a különbségek elsősorban nem pénz hanem hozzáállás kérdése mind, ami fejben dől el.
Lehet egyedül vagyok a véleményemmel, de ha valaki a több pénzér tud csak jól vagy jobban dolgozni akkor az régen rossz.
2019. szeptember 1. 11:57:13: megválaszolva Tonx +  által, → #123920 

 << eleje | 2502 | 2501 | 2500 | 2499 | 2498 | 2497 | 2496 | 2495 | 2494 | 2493 | 2492 | 2491 | 2490 | 2489 | 2488 | 2487 | 2486 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.5, 0.37, 0.34
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.194 mp, 10 query