A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 100 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 100 hozzászólást őrzi meg.
Voltam ott két alkalommal is munkából kifolyólag, hááát.... Nem tudok osztozni a véleményeden.
Biztosan szép, ha az egészet nézzük, de amit tapasztaltam, az pont az ellenkezője. Mondjuk korán reggel kezdtük és nem is tudtam az egészet körbejárni.
Hát, 30-40 évvel ezelőtt elég csikágó volt a Havanna, de napjainkban egy egész kulturált hely lett. Szépen leszigetelt/kitatarozott panelházak, gumiőrleményes futópálya, nem azt mondom hogy most aztán egy elit hely, de egész tűrhető környék lett belőle! Ellenben a pesterzsébeti Vécsey lakótelep, az egy tök nyugis és kulturális hely volt régen, nagyjából a középosztály lakóhelye volt többnyire, aztán elég lecsúszott része lett a városnak. Mintha megállt volna az idő, a házak pusztulnak lefele, a környéken sétálva Harlemben érzi magát az ember. Kiderült, hogy a nyóckerből kipaterolt dzsigolók Erzsébeten és Csepelen landoltak, hát mind a két kerület eléggé ledegradálódott.
Itt a kerületben jó a levegő, meg a bevezető bringaút a Rákos, meg Szilas patak partján megy, szóval szép is. A belvárosba meg ritkábban megyek, de ha kell, akkor gyalog is a bűzt lélegzem be. :-) Mindenhova használok cangás útvonaltervezőt, nyáron a tengerparton pl a Bikemap-ot, mert amúgy nem tudnám, merre vannak a bringautak, s a legtöbb helyen van már.
Ismerem az oldalt, de útvonaltervezésre még nem használtam. Itt a XVIII-ban nem sok bringaút van, a Havanna mellett van egy kis szakasz, meg a Ferihegy vasútállomástól Vecsés széléig illetve a 2-es terminálig. A XVI-XVII jobban el van eresztve, de azért van hova fejlődni, lásd pl Bécs, ahol a várost teljesen keresztül szövik a bringautak. Amúgy nem igazán szeretek Budapesten tekerni, nem is szoktam. A főbb útvonalak mentén nagyon rossz a levegő, többet árt az egész mint használ.
Próbáltad már a merretekerjek.hu-t? Én minden cangás utamat azzal tervezem meg, minden biciklis út fel van tüntetve. A város legszélén lakom a XVII-ben, s mindenhova tök jól el tudok jutni cangaúton, tavaly Budaörsre is áttekertem a Premier Outletbe, teljesen át kellett vágni a városon, s szinte végig cangaút volt. De az autósokkal sincs baj, vigyáznak, figyelnek, főleg ha az emberen egy színesebb kabát van.
Amikor Gödöllőn dolgoztam, nyáron én is bringával jártam be Kartalról, 20km, 50 perc tekerés, imádtam. Reggel 5-kor indultam otthonról, akkor még alig volt forgalom a 30-ason, kényelmesen lehetett cangázni. Sajnos itt Pesten belül már nem lehet olyan jól közlekedni cangával, pl a XVIII és a XX között csak olyan úton tudsz átjutni, ahol rohadt nagy a kamionforgalom, meg sem kíséreltem bringával közlekedni, nem akartam hogy ledaráljanak a kamionok. Maradt az autó, mert BKV-val kb 1 óra alatt tudtam volna megtenni azt a kemény 7 km-t, ami elég röhejes, napi 12-14 órás műszak mellett egyáltalán nem hiányzott hogy közel 2 órát töltsek még munkábajárással, kocsival 30-40 perc volt az össz utazási idő.
Jó nektek ott nagyvárosban. Itt vidéken 1 évig óránként 1 busz járt úgy, hogy van vagy 20 helyi járat. És 1 óra alatt a várost minden irányból keresztül lehetne gyalogolni. Most hogy a vezérünk négylábbal a békéért harcol és a szankciók sem használnak és az infláció is végre statisztikailag 10% alá került, visszaállították a régi menetrendet, vagyis nem teljesen de már van amikor 1 óra alatt akár 2 busz is jön ami iskolaidőben véletlenül mindig zsúfolt.
Járnék én is tömegközlekedéssel munkába, de az állomás körül fizetős parkolók vannak, reggel busz akkor menne amikor még alszok, hazafelé meg várhatok majdnem 20 percet az állomáson mire jön a busz.
Attól függ.
Én 15 évig a 14. és 16. kerből jártam be a Petőfi híd budai hídfőjéhez a melóba.
BKV-val tök kiszámíthatóan és kényelmesen lehetett bemenni kb. 40 perc volt (Busz-M2 metro-4/6 villamos)
Kocsival kb. ugyanennyi. Érdekes módon hazafelé kocsival halál volt, 60 perc alatt ritkán értem haza.
Ezen évek alatt, rá kellett jöjjek, hogy nem kizárólag a menetidő a lényeges (legalábbis nekem). Azt vettem észre, hogy ha kocsival megyek, mire beérek kb. ugyanannyi idő alatt mintha BKV-val mennék, olyan ideges vagyok a többi közlekedő töketlenkedése/idiótasága miatt (mindenki tudja mikről beszélek), hogy egy idő után rájöttem, nem éri meg nekem az az idegesség mire beérek, meg mire hazaérek kocsival a városon keresztül.
BKV-val halál nyugodtan beértem meg haza.
Volt egy időszak mikor robogóval jártam melóba, az kb. 25-30 perc volt de aztán azt is feladtam 4-5 év után.
Hiába "kényelmesebb" autóval, idegileg jobban megéri a BKV. Ma már ha ritkán be kell menjek a belvárosba, akkor 90%-ban BKV. Kocsi letesz Stadionoknál onnan meg minden 10 percen belül van.
Arról nem beszélve,h. ott a sok idióta, csövesek, köpködő kisebbség, hangoskodó idióták, izzadt büdös ogrék stb.
Kedvencem mikor a mögöttem ülő hangosan végig telefonálja az utat!!
Vagy leül melléd egy dagadt szardarab akitől el sem férsz.... félig rajtad ül.
Karigeci is könnyen beszél. Sosem utazik BKV-val a kis köcsög!!
Agglomerációból járok Pestre dolgozni. 30km ajtótól, ajtóig.
Tömegközlekedéssel másfél óra.
Kocsival 35 perc.(szerencsére még a legnagyobb csúcs előtt ki tudok jutni Pestről)
Szerintem nincs is miről beszélni.
Ennek ellenére 80%-ban tömegközlekedéssel járok.
De csak azért mert kurva szarul fizetik az utazási költségtérítést....
Ez ilyen. Szerintem a belvárosban lehet csak értelmesen tömegközlekedni mikor ott a kb 5 percenként járó metró, villamos.
Kintebbi kerületekbe ahogy írod a busz az nagyon lutri tud lenni. Esetleg ha HÉV megy ki az többnyire megbízható.
Az a baj, ha az ember BKV-val akar utazni, akkor legalább fél órát rá kell számolni pluszba az utazási időhöz, mert simán előfordulhat olyan, hogy:
-kimarad egy járat, és óránként csak 4 jármű jön azon a vonalon
-ott állsz a buszmegállóban és a gyíkarc buszvezető nem áll meg
Szánalmas az egész tömegközlekedés, itt lakok a munkahelyemtől cirka 6 km-re (reptér), amit kb 3/4 óra alatt tudok BKV-val leküzdeni. Bringával kb 15-20 perc lenne, csak mindig egy baszom nagy táskával kell menjek, amit elég körülményes cipelni 2 keréken. Szóval marad a BKV, mert erre a rövid távolságra nem fogom beindítani az autót, ezen a távon be sem melegszik a motor.
Nem vettem fel a telefont, amikor épp (random módon) hívogatott, ráadásul szabadnapjaimat töltöttem. Kilátásba helyezett egy-két szankciót, én meg ráemeltem az asztalát és nagyjából 5 centire az arcától, nyugodt hangon beígértem neki, hogy kiütöm a fejét a fülei közül. Röviden ennyi. Hozzá kell tennem, hogy a fiam akkor volt pici és nagyon nehéz időszakunk volt otthon (állandósult alvás nélküli napok....)
2009-ben cabriom volt. :-) 2000-ben volt terepjáróm, voltak akkor is havak, de csak annyiban érdekelt, h nem kellett tologatni, mint a másik kocsit, a 635 CSi BMW-t, hanem csak egy katt a terepváltón, s kijött bárhonnan. Úgyhogy azzal nem terepeztem, havaztam. :-)
Kezdő.....
Nézd meg a gyerek hogy alszik a J1-ben, élvezte a bulit!
Van olyanom is ahol telibe tolom a havat úgy, h teljes a torlasz előttem, és a motorháztetőről is túlnyomódott a hó az ablakra, de az istenért nem találom. Régi szép idők, az amarokkal nem lehet ilyet csinálni.