nezd mano, az elethez barmi nagy szerencse kell. ha ezt tudom, akkor megprobalom ezt az erteket minel kevesebbre csokkenteni. lehet hogy 20 ev mulva ebbe halok meg, de az is lehet, hogy epp ennek koszonhetem, hogy 20 evig elhettem meg.
180rol is lehet ugy borulni, hoyg tuleljed. persze nem frontalisan betonoszlopnak. de gondold el, ha csak vminek a szelet talalod el, es csuszol porogsz az uton, lehet tobb eselyed van tulelni igy, mint 180al kirepulni
Nekem egyre jobban nem tetszik az uj civic. Túl új, túl nem auto formájú. Nem veszi be a gyomrom, a hátulján az a körbefutó lámpasor.. Műanyag burgonya formája van
Viszont az Accord ok Nagyon szépek
hát akkor bizony ott sok mindennek kell törnie-szakadnia, hogy a kormány alól kihajtogatódjon az ember, hogy az első szélvédőn távozzon... légzsákveszély nincs (baszok kicserélni a vezérlő egységet, úgyis kötöm magam ) sebességfüggő lenne, hogy hol számít, hol nem? hát a nyavaja se tudja, szerintem mindig jó, ha van, pláne, ha be is van kötve bár az is igaz, hogy nem nagyon volt alkalmam megtapasztalni a 180 km/h feletti érzést, lehet, hogy ott már nyugodt szívvel kapcsolnám ki az övet, mert ott már tényleg mindegy.
jól van jólvan nem is mondta senki hogy te hasonlítottad össze A lényeg hogy a bukókeret beépítését én is támogatnám...Vannak ilyen irányú kezdeményezések (oldalmerevítők, homlok ill hátfal merevítők) amiket az új autókban már használnak de szerintem ez még nagyon gyerekcipőben jár... Szvsz elég nehéz lesz az "arany középút" eltalálása
Arról nem szól a fáma, ha kirepültek volna és 80al megfejelik a fát, hogy jártak volna. Itt is, mint a legtöbb balesetnél az egyik legfontosabb tényező (mint a rexesnél is látszik), hogy mikor jár arra valaki és veszi észre a balesetet szenvedett autót. Nagyon kritikus, szinte halálos sérülésekből lehet problémamentesen felépülni, ha egyből indul a mentő és 5-10 perc alatt a helyszínen van, és megmenekülésbe lehet belehalni, ahogy írtad.
Mellesleg 85 vs 15 %, majdnem pontosan egy orosz rulett aránya (csak ha a 15%-ra bazíroz az ember, akkor a 6os tárból, csak egyben nincs golyó), ha valakinek van kedve, játsza...
Nezd, ezek szerint az ov megvedte oket! A harmadiknak MAKJA volt, akar a fanak is repulhetett volna, es akkor belole sem maradt volna sok. Az ov nem arra kell, hogy eloltsa az autot, arra hogy az utkozesnel ne kerulj fold koruli palyara.
A masik, hogy nem osszehasonlitottam a ket ovet (verseny es utcai), hisz persze ezerszer jobb egy versenyautoban levo, node mikor mesz 300al egy jobbos kanyarban az autoddal? Amugy meg en tamogatnam a bukocso beepiteset gyarilag szepen eltuntetve, es a tobbpontos ovet is...
amugy sajnalom a bigfish-eseket....mint nagy hal angolul
tutti, hogy simán kizuhansz egy nagyobb sebességű ütközésnél. soha ne legyen rá példa de 100-0-ra lassulás 0méteren olyan brutál negatív gyorsulást produkál ahol már a test méretei nem igazán játékosok.
én mindíg bekötöm magam. egy ismerős soha nem kötötte ba magát. 40-el megfogott egy villanyoszlopot télen. megrepesztette az orrát és ki hijján kiverte a szemét az arcába durranó légzsák. azóta beköti magát. egy bizonyos tempó fölött már tényleg mindegy hogy van-e öv vagy nincs, de normál esetben azért igenis sokat számít. sztem.
mellesleg én el nem tudom képzelni, hogy hogyan lenne képes úgy meghajolni a 190 centim, hogy kirepüljek az autóból, úgyhogy én ha csak 300 métert megyek, már akkor is nyúlok az övért, meg nem is érzem jól magam, ha nem vagyok bekötve. mellesleg olcsóbb is, ha megállít a rendőr, legalább ebbe nem tud belekötni, aztán hátha már nem úgy áll alapból a dolgokhoz, hogy na még az öve sem volt bekötve, nézzük azt az izzókészletet (jelzem, az tényleg nincs )
Nekem meg 2 barátom borult fel és nem voltak bekötve, így aztán sikerült mindkettőnek eltörni 1 illetve 2 csigolyát nyakban, mert nem akadályozta meg semmi, hogy lefejeljlék a tetőt (felépültek bénulás nélkül).. nagy fékezésnél se hátrány, ha a kormányt nem kell irányításon kívűl kapaszkodásra is használni
Ezért is jó valamelyest, hogy kicsit hangosabbak az autóink az átlagnál (szűrő, kipuff) vissza 3-nál azért lehet, hogy belenéz a tükörbe Mellesleg az ilyen sorokat reflexből úgy előzöm, hogy az ujjamat a duda gombjára helyezem, aztán, ha indexel valamelyik, egyből nyomom.
ez nagyon balesetfuggo hogy a biztonsagi ov ved-e vagy csak kart okoz.
az esetek 85%-ban ved, viszont a maradekban kar. nekem konkretan ket jobaratom (bigfish volt tulajai, racz marci es bossanyi kristof) halt meg ugy hogy egy faval utkoztek, megfogta oket a biztonsagi ov, de elajultak, az auto kigyulladt ok meg benn egtek.
a harmadik srac ugy maradt eletben (czabafy bence, interswitch tulaja), hogy kirepult az utkozestol az elso ablakon.
mindazonáltal hogy teljes mértékben igazad (igazatok van) az övvel kapcsolatban, azt azért hozzá kell tenni hogy a versenyzők ülés-biztonsági öv kombinációjkát nem szabad összehasonlítani az "általában használt" utcai kiviteltől, mivel az teljesen más rendszerű és másképp látja el a funkcióját. a gyári kivitel adott esetben sajnos sokkal veszélyesebb is lehet, ha az ember be van kötve...
Az őv használatával egyetértek maximálisan.Én is használom,pedig utálom.Szeretnék majd 4 pontos övet,talán azt jobban fogom szeretni.
Írásoddal viszont nem értek egyet.Egy versenyautóban ott a bukócső.Sokkal merevebb a kasztni.Van tűzoltó berendezés (sokban autómata).
Az nem valószínü,hogy rádhajlik.
Ezt az öves témát nagyon birom. Gondolom a versenysportban csak divatbol kotik be magukat a pilotak ugye? Ott sincs semmi ertelme, akkor miert is lenne a valo eletben??? Ne vicceljunk mar.
Lazy,
Es ha epp atugrik a csavo a Te autodba, mert nincs bekotve, es szepen lefejelitek egymast, ugy 60al? Akkor is azt mondanad hogy nem kene buntetni? A hulyeseget altalaban buntetik, es az ov be nem kapcsolasa pontosan az.
Ez egyértelmű, hogy statisztikailag az öv előnyös, a balesetek nagyrészében megmentheti az embert. Viszont én nem kötelezővé tenném, legakábbis nem büntetnék miatta, hiszen a saját testi épségemmel játszom, hanem jobban "reklámoznám" az előnyeit. (Most azt hagyjuk, hogy ha kirepülnék az autóból és agyoncsapnék valakit! ) Én egyébként mindig használom, jobban "egyben" érzem magam az autóval, ha be vagyok kötve.
Hogy ON is legyek, Jazznek gondolom elég jó a töréstesztje, legalábbis ahogy a képet néztem.
Egyszer az ecseri úton is ki volt rakva egy szénné törött autó.
Amikor ott mentem el,akkor csúsztak egymásba öten a nagy nézelődésben-kiváncsiskodásban.
Sztem akkor véd az őv,ha nem túl nagy sebességgel következik be a baj vagy szemből történik.
Ha valaki tép mint az álat,azt csak a jóisten mentheti meg.
Barátom nagysebességgel feltolatott egy fára,szerencséjére nem volt bekötve.
Most már hiába mondom neki,hogy kösse be magát mert ha belecsúszik valakibe akkor nem veri szét a fejét a szélvédőbe.
Másik ismerősöm nem köti be magát,mert egyszer felborultak és megégtek azok akik bevoltak kötve.
Ő kiesett így megúszta.
De a lényeg,hogy többen halnak meg amiatt hogy nincsenek bekötve.Csak ők már nem mesélnek.
amikor megy egy iFA 60-al, és feltorlódik mögé 10-20streetfighter 1.0buzuki, egy két papi, egy két családanya aki sietne a nagymamihoz ebédre, akkor én is megvárom még mindenki kimegy, vagy mire kinéznek hogy jó-e már az Ifa előtt vagyok. Csak ilyenkor folyamtosan nézem a megelőzendő autók reakcióit, nehogy épp akkor akarjon kivágni tükör nélkül.
sztem meg a közlekedés nem harc,az út pedig nem versenypálya,ha valaki ilyennel kekeckedik,inkább jobb kimaradni belőle,lehet sok mindenkit le tudnék én is nyomni,sok mindenkit meg nem.szvsz ha engedékenyebb vagyok kevesebb az esély rá hogy baj ér.lehet a másik autóban egy hülye fasz ül aki versenypályának nézi az utat és erőszakos,de lehet mögötte ül egy kisgyerek aki semmiről sem tehet,szvsz jobb elkerülni az ilyeneket,ha sürgős neki hát menjen....
Amíg a saját életét teszi kockára, ám tegye (nyilván a máséval ne játszon. pl kisgyerek), én bekötöm magam, én jobban érzem magam az autóban, ha rajtam van az öv.
Nekem sokan nem hiszik el, hogy azért van 185 LE-s gépem, mert nem akarok megdögleni az utakon. Satuhóó vagy visszagyí, aztán már ki is maradtam a közúti adok-kapokból. A kocsim tudja mindkettőt, oszt' viszon'látás.
Amúgy ez a sok, olcsó autó (kivéve tán pár új modellt) olyan mintha háborúba menne az embert fegyver nélkül. Sem legyőzni nem tudja az ellenfelet, sem megvédeni nem tudja magát tőlük. Hogy miért harcolnak az utakon az emberek fegyver nélkül...?
Sztem ez inkább mentalitás-függő. Találkoztam már ilyen idősebbel is.
Dac van bennem is, amikor végigcikázik mögöttem, és a duplasávon kívülről meg akar előzni.
Na akkor pörgetem 4000 felé Aztán csodálkozik hogy hogy a fenébe marad le így
Cső
bocs wazze, de nem nagyon (tudtam - MOST értem haza KÖLNböl ahol versenjünk volt...) olvasni a fórumot mostanában
Ha kell még telefonálni szivesen megteszem. Dobjál privit...
üdv Kristóf
Sajnos sokan vannak fiatal söfőrök akik egyszerően képtelenek huzódni egy kicsit. Egyes emberekben főleg nőkben meg pluszban van még egy kis dac is, hogy ez bizony az én sávom és csakazértse engedlek el(találkoztam már ilyennel). Persze ettől még nem ő a hibás de egy frontális ütközéshez legtöbbször két ember "hibája" kell és itt a hiba alatt értem azt is, hogy elkerülhető lenne, de képtelen reagálni.
Ilyeneket jobb lenne nem is beirkálni, mert lehet 5% az amikor megment a nem bekötés, de erre hivatkozva az emberek fele nem köti be magát...aztán úgy járnak mint az a szegény kézis csaj.
en mindig szoktam figyelni az uj rendszamos kocsikat, azok mindig eljatsszak hogy ok az utak kiralyai! ebbol is lehet tudni hogy melyik az uj auto es melyik nem. azok eloszeretettel toljak a valoszinuleg meg bejaratos autonak annyira hogy majd kifordul a bele.
mindegy is, en az ilyen szaguldozo orultekre amikor kocsiban ulok, azt szoktam mondani: menjen csak, legalabb hamarabb meghal.
Ami még kurva nagy probléma, hogy sokan megveszik új autójukat, átülnek ezeréves roncsaikból és egyből az utak királyainak érzik magukat, mert a fábiájuk jobban megy, mint a régi ezeröcsi... ...sajnos én is rengeteg hülyével találkozom.